Kiszivárogtak a KTM Freeride koncepciói

2010. március 24. szerda, 09:39 faki
Nyomtatás

A Das Motorrad magazin figyelmetlenségének köszönhetően már a hivatalos bemutató előtt megismerhetjük Mattighofen elektromos motorjait.

 

Figyelmetlen német kollégák, áldott legyen a nevetek, nektek köszönhetően már napokkal a hivatalos bemutató előtt megismerheti ország-világ a KTM Freeride koncepcióit.

A KTM szíve szerint március 26-ára időzítette volna vadonatúj elektromotorjainak leleplezését, de mit lehet tenni, ha Jürgen figyelmetlen és még a hírembargó lejárata előtt nyomtatásban adja le a féltve őrzött képeket és adatokat? Nem sokat. Tűrni kell és informálni.

Íme a KTM Freeride Onroad és Offroad koncepciók. Utóbbi szinte teljesen széria érettnek tekinthető, a szupermotó kevésbé.

A képeken a nemrég beharangozott KTM Freeride koncepciómotorok láthatóak teljes valójukban, bár közelebbről szemügyre véve őket - főleg a krossz változatot – nagyon is széria érettnek tűnnek a járművek, a „koncepciósághoz” valószínűleg csak azért ragaszkodik Mattighofen, hogy még legyen mozgásterük, mielőtt élesben piacra dobják a Zéró Emissziós Sportmotorokat jövő év elején.

Egy feltöltéssel maximum egy órás elektro-mókában lehet részünk, az újratöltés 1,5 óra.

A Freeride sporteszközök 90 kilót nyomnak, egy 10 lóerős (7,4 kWh-s) állandó-, és 30 lóerős (22 kWh-s) maximális teljesítménnyel rendelkező permanens mágneses szinkron elektromotor hajtja őket. Menetteljesítmények tekintetében egy kétütemű 125-ös sportmotorhoz hasonlíthatóak, kivéve egy dolgot: az elektromotor forgatónyomatéka 500-as fordulaton nem kevesebb, mint 45 Nm, akárcsak egy komolyabb hengerűrtartalmú egyhengeres négyüteműnek. Érdekes motorozási élményekkel kecsegtet a hatalmas nyomatékú, de szinte hangtalanul suhanó KTM…

A Freeride-ok 10.000 euró alatti áron kerülnek a kereskedésekbe jövő év elején. Nem lesz olcsó "zöldnarancsnak" lenni!

A váz a két modell esetében megegyezik: viszonylag egyszerűnek tűnő acélcső bölcsővázakról van szó, a KTM-nél hagyományosnak nevezhető, strapabíró össz-WP futóművel kiegészülve. A Freeride Onroad esetében (így hívják a szürke szupermotó koncepciót) az első futómű egy mountain bike-ét idézi. A jövő tavasszal megvásárolható szériamodell ennél várhatóan kevésbé radikális kialakítású lesz, illetve utcai használatra is alkalmassá teszik, így feltehetően lámpákat és sárvédőt is kap majd.

Gerald Kiska büszke az elektromosra is...

Az erőforrást a váz közepén helyett kapott, 2.5 kWh-s lítium-ion akkumulátoregység látja el energiával, hogy mennyi ideig, az természetesen erősen függ attól, hogy hol és hogyan használjuk a Freeride-okat – a KTM azt szeretné, ha minimum egy órát minden körülmények között bírnának a motorok, de e téren van még mit fejleszteni. Az akkumulátorok egyébként néhány mozdulattal cserélhetőek, de tölteni a motorba szerelt állapotban is lehet őket. Másfél óra „konnektorozás” kell nekik a teljes töltöttség eléréséhez, a jelenlegi verzió 500 ciklusra van hitelesítve.

A KTM-nek természetesen nagy tervei vannak: az álmok többek között a városközpontokba hozott terep és szupermotóversenyekről, a „környezetvédelmi elnyomás” alól felszabaduló terepmotorosokról, és természetesen egy élhetőbb, tisztább jövőről szólnak, amiben a KTM Freeride-jainkhoz lízingelnénk az energiát: lemerült akksi-pakkjainkat a KTM havi díjért cserébe x-szer cserélné havonta... A jövő már el is kezdődött(?).

 

Forrás

http://www.motorinfo.hu/bemutato/2010/03/23/kiszivarogtak_a_ktm_freeride_koncepcioi/