KTM Klub fórum

Magyarországi KTM-esek és KTM szimpatizánsok virtuális talákozóhelye...
Pontos idő: 2024 márc. 28, 13:36

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 11 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Bemutatkozás
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 09, 1:06 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2013 dec. 28, 1:59
Hozzászólások: 50
Sziasztok!

Gábor vagyok Pécsről és nemrég tértem a motorozás útjára.
Mindíg is nagy vágyam volt a motorozás de amikor még kicsi voltam Apukámtól nem kaptam motort, aztán meg nem volt időm jogsit csinálni rá.
Robogóm persze van már 8 éve de az mégsem ugyan az.
Ugyhogy tavaly végre az időmből ki tudtam szorítani egy jogsi tanfolyamra és 30-adik szülinapomra megleptem magam egy KTM Duke 390-el mely eddig mindenben egy álom.

Először kicsiben gondolkodtam, jogsi és motor terén is: B125 és KTM Duke 125, aztán olvastam hogy szívás a jogsi és jobb rendeset csinálni, akkor szemeztem a 200-as Duke-al, amiről meg minden ismerősöm lebeszélt hogy úgyis kinövöm egy szezon alatt, így végül beadtam a derekam és megvártam míg a 390-es elérhető. A szülinapomra meg is lett a motor, csak a papírjai nem lettek kész még egy kicsit :( Amióta megvan a motor egy percre sem bántam meg a nagyobbat, nagyon buli vele menni.

Egy dolog volt mindenképp fontos számomra: mégpedig hogy könnyű és ügyes motort akartam. Egy viszonylag nehéz motoron tanultam és nem szerettem egyáltalán. A kicsi Duke-okba viszont azonnal beleszerettem amint először megláttam a 125 ös tesztjét a Totalbike-on.

Első 2 hónapból volt 2 hetem menni vele munka miatt, de így is belekerült 1200 km :D (első garos szervízre lábon balcsira benne van).

Ezek után további meló és rossz idő, amit karácsonyra a szép idő tört meg és előkerülhetett a moci megint. Így karácsony és újév körül is menni tudtam vele. Most 1500 km van benne.

végezetül pár kép a csodáról.


Csatolmányok:
Magyarázat: Az Orfűi tónál hazahozatal másnapján
orfű_kicsi.jpg
orfű_kicsi.jpg [ 144.85 KiB | Megtekintve 13016 alkalommal. ]
Magyarázat: A hideg időre való tekintettel bőrruha.
bőrruci_kicsi.jpg
bőrruci_kicsi.jpg [ 122.31 KiB | Megtekintve 13016 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bemutatkozás
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 09, 22:48 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
Ezek szerint benned tisztelhetjük az első hazai 390-es Duke-tulajt :?:
Amúgy üdv a fedélzeten :!:

"A hideg időre való tekintettel bőrruha."
Há' nemt'om, de 10 fok alatt én a bőrben szerintem az első kilométeren megfagynék...cordurában meg még mínuszokban is simán megyek :Think

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bemutatkozás
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 12, 20:27 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2013 dec. 28, 1:59
Hozzászólások: 50
gencsydani írta:
Ezek szerint benned tisztelhetjük az első hazai 390-es Duke-tulajt :?:
Amúgy üdv a fedélzeten :!:

"A hideg időre való tekintettel bőrruha."
Há' nemt'om, de 10 fok alatt én a bőrben szerintem az első kilométeren megfagynék...cordurában meg még mínuszokban is simán megyek :Think


Hi, ha nem is az első de az elsők között.

A ruha kb 5 fokig jó, csak kesztyüből kell egy meleget kerítenem mert az még a nyári szellős, meg a nyakvédőmet még sosem húztam fel. Kesztyű terén nehéz dió a vásárlás mert vagy nemjó a hosszuk vagy beleütközik a kabiba és azért nem jön fel. A nyári kesztyűm is az utolsó volt a bolt kínálatában mert 1 kivételével egy sem stimmelt valahol. Az az 1 meg még szellősebb és nem kemény protektoros, tehát vizsgára nem biztos hogy elfogadták volna.

Amúgy beöltözni egy aláöltő felsőbe (síeléshez vettem kb 5 éve), egy pólóba, a vesevédőbe és a kabiba szoktam, alulra meg egy boxer és a nadrág. Ezekben ha 10 foknál melegebb van ömlik rólam a víz.

Másik dolog, hogy nagyon cudar időnek nem akarom kitenni a motort. Amíg napos vagy legalább száraz az idő és a hőmérséklet is oké addig jó de különben inkább pihenjen a garázsba, én meg a kellemes lakásba.

üdv,
Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bemutatkozás
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 12, 23:27 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
Jópár év endurozás és motoros/robogós közlekedés alapján nekem az a tapasztalatom, hogy kb. +5-0 C° (motortól/sebességtől/felhasználási módtól függően) alatt már semmilyen kesztyű nem tudja megakadályozni hogy néhány perc után el ne kezdjen fázni a kezem, csak valamilyen más, attól független védőeszköz ("muff" vagy elefántfül).
Duke-on mondjuk csak az első játszhat, mert az utóbbit a "sima" kézvédőre kellene applikálni, olyan meg azon ugye nincsen...de ha nem akarod hidegben használni, akkor igazából lényegtelen...

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bemutatkozás
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 13, 23:50 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2013 dec. 28, 1:59
Hozzászólások: 50
gencsydani írta:
Jópár év endurozás és motoros/robogós közlekedés alapján nekem az a tapasztalatom, hogy kb. +5-0 C° (motortól/sebességtől/felhasználási módtól függően) alatt már semmilyen kesztyű nem tudja megakadályozni hogy néhány perc után el ne kezdjen fázni a kezem, csak valamilyen más, attól független védőeszköz ("muff" vagy elefántfül).
Duke-on mondjuk csak az első játszhat, mert az utóbbit a "sima" kézvédőre kellene applikálni, olyan meg azon ugye nincsen...de ha nem akarod hidegben használni, akkor igazából lényegtelen...



Lehet a Duke-hoz kézvédőt rendelni az gyakorlatilag a légáramlatot megfogja. Van fém és műanyag is, de nem akartam még azt is rá. Lehet mondjuk nem ártana.
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bemutatkozás
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 14, 9:18 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
Hidegben egy ekkora kézvédő önmagában nem sokat ér, maximum nyáron a bogarak ellen jó.
A valódi megoldás valahol itt kezdődik :yeah
Kép
De mondjuk utcára a muff jobb megoldás és ahhoz nem kell kézvédő se.

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bemutatkozás
HozzászólásElküldve: 2014 jan. 14, 23:17 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2013 dec. 28, 1:59
Hozzászólások: 50
Akkor marad védő nélküli :D nyárra úgyis kell a légáramlat a kesztyű hűtéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bemutatkozás
HozzászólásElküldve: 2014 márc. 14, 2:25 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2013 dec. 28, 1:59
Hozzászólások: 50
Sziasztok,

Megjött a tavaszias idő így gurulgattam kicsit.

Itt egy kép a mociról és rólam.

protektoros farmer, bőrdzseki.

üdv,
Gábor


Csatolmányok:
Magyarázat: tavaszias idő, motoros farmer+ bőrdzseki
mocin.jpg
mocin.jpg [ 112.1 KiB | Megtekintve 12830 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bemutatkozás
HozzászólásElküldve: 2014 okt. 02, 16:20 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2013 dec. 28, 1:59
Hozzászólások: 50
Hi all,

Meglett 1 év tapasztalata a géppel, 6700 km lett végül a mérleg, közben sok sok felhőtlen motorozás egyedül és utassal. Időközben rákerült még tanktáska valamint ergo ülés előre és hátra.
Akra rendszert rendeltem hozzá de az elérhetősége kritikán aluli.

Metzeler Sportec M5 nagyon szépen muzsikál, szervízben azt mondták 6000 nél hogy még legalább 3-4 ezer belefér.

650-700-1000 ccs motorosokkal simán tartja a lépést ésszerű közlekedés közben.

Átlagosan 4-4,1 a fogyasztás az én vezetési stílusomban, és ebbe a 2 személyes üzem is belefér.

eddig előfordult hibák:
- a blokk úgy néz ki eszi az olajat, Motul 5100 15W50 -et kb 2 dl /1000 km, Motorex top speed 15W50 et kb -3-4 dl/ 1500 km.
Ezzel kapcsolatban megy szervizbe hamarosan ahol rendesen szétborítják. Annyit tettek hozzá hogy nem sürgős emiatt megállni vele csak figyeljem a szintet.

- néha le tud fulladni ha nagy terhelés után gáz nélkül a kuplungot behúzom, vagy fél-meleg és valami hasonlót teszek. Nagyon ritkán jön elő és egy kicsit figyelmesebb vezetés mellett nem is jelentkezik. shell nitro benzinnél még nem tapasztaltam hogy előjönne.

- reggeli első indítás nem mindíg megy pöccre kicsi extra gáz adása nélkül - ezzel kapcsolatban ujra lett a motor program paraméterezve de nem segített, talán összefügghet az olajfogyással.

- nem annyira hiba de észrevétel hogy megállás után leszállás közben nem annyira nyomja ki magát a monoshok így figyelni kell nehogy átbukjon oldaltámaszról ha jobbra dől a talaj. Kis figyeléssel nincs gond. Nekem még nem bukott sosem át. Lábam alá már tettem le a bukó gombára.... ennyi balfaszság néha belefér.

Ennyi, de első évjárat és valószínűleg első(k) szállítmányos gép, még lehetnek vele gyerekbetegségek.

Képek a gépről és rólam:
https://www.facebook.com/gabor.stocker/media_set?set=a.629707883717140.100000338019394&type=3

üdv,
Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bemutatkozás
HozzászólásElküldve: 2014 nov. 28, 3:24 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2013 dec. 28, 1:59
Hozzászólások: 50
Hi all,

Kis update:

A motort elvittem október végén szervízbe, ahol 1,5 hét alatt el is készült a paripa (alaphangon 2 hétre tippeltek, tehát nagyon gyorsan dolgoztak).
korábbi problémákra már belenézés elött a szervíznek azt mondák a központból hogy cseréljenek blokkot, így cserélve lett gariban:
-henger
-dugó
-gyűrűk
-szelepszár szimeringek
-légszűrő ház mivel találtunk egy repedést rajta

ezen kívül éves nagy szervíz:
olaj, olajszűrő, légszűrő, gyertya, szelephézag állítás,

illetve mikor indultam a gépet átvenni akkor hívtak hogy póstás bedobott egy akra szettet amit még májusban rendeltem :D és felpattintsák-e

Így felkerült rá a csodás kipufogó.

Szervíz óta mentem vele kemény 10 km-ert, a blokk bejáratós, de most normálisan indul a motor hidegen is, olaj fogyást nem tudok még mérni. Hangja DB killerrel is durva lett. Elötte is már ki égettem az alap rendszert 2 személyes szerpentínezéssel :P

Amint lehet fogok menni vele és 9000 nél megy olajcserére megint. Lehet 10000 nél is. aztán 5000 enként.

amint lehet jön még update

Csatolmány:
IMG_20141112_130741.jpg
IMG_20141112_130741.jpg [ 214.73 KiB | Megtekintve 12471 alkalommal. ]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Bemutatkozás
HozzászólásElküldve: 2015 szept. 11, 12:56 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2013 dec. 28, 1:59
Hozzászólások: 50
Kedves Látogatók,

Kicsi Update:

150 km el a henger szett csere után kicsi koccanás történt (lábon hazament a motor) és a moci 5 hónapot parkolt a szervizben (biztosítóra várva).

10000 km nél megvolt a szerviz:
- A bejáratós olaj cseréje,
- Láncszett csere mert elkopott/megnyúlt. lánc és hátsó lánckerék PP re cserélve, ezek talán tovább húzzák. Bár lehet Balcsin parkolás tett be nekik.
- Első tárcsa cserélve úszó ágyazású 320 mm esre, az eredeti fékhatásával és fix mivoltával nem voltam teljesen boldog. 120 km után nedves felületen is úgy bólint a gép mint állat ezzel.
- Kézvédő felkerült hogy védjen kicsit.

a megtett ~2000 km tapasztalata:
- olajat nem eszi, bár végül kiderült hogy IPON 10W50 et raktak bele... nem Motorex v motul 15W50 -et
- pöccre indul mindig
- jól húz és szépen is megy, kimagasló különbséget nem érzek a kipufogótól de alacsonyabb fordulaton használom általában.
- a kopott lánckerék és nyúlott lánc egy egy tempósabb menet után állításra szorult.
- Gumik még mindig jól bírják de tavasszal kell majd új. Vizes, esős úton továbbra is stabil marad 110-120 as tempónál.

- az autósok továbbra kis a mi bőrünkre hajtanak...

Széles utat!


Csatolmányok:
Magyarázat: 10K szerviz után indulás haza
IMG_20150910_144847_small.jpg
IMG_20150910_144847_small.jpg [ 219.33 KiB | Megtekintve 12177 alkalommal. ]
Magyarázat: 10K szerviz után indulás haza.
IMG_20150910_144828_small.jpg
IMG_20150910_144828_small.jpg [ 241.43 KiB | Megtekintve 12177 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 11 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség