KTM Klub fórum http://www.ktmklub.hu/phpbb3/ |
|
RS 50 - Egy darabka történelem x) http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=1009 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | nandoo [ 2010 máj. 11, 20:14 ] |
Hozzászólás témája: | RS 50 - Egy darabka történelem x) |
Sziasztok! Szombaton vettem egy '85-ös RS 50-est 23 ezerért. Ritka gép, sajnos nagyon ritka. Néhány idom hiányzik róla, az ülés szakadt, a légszűrő se az igazi, és a legnagyobb baj hogy nem pörög ki a motor sebességben. Szerintetek miért nem pörög ki? |
Szerző: | pancel [ 2010 máj. 13, 10:51 ] |
Hozzászólás témája: | Re: RS 50 - Egy darabka történelem x) |
nandoo írta: Sziasztok! Szombaton vettem egy '85-ös RS 50-est 23 ezerért. Ritka gép, sajnos nagyon ritka. Néhány idom hiányzik róla, az ülés szakadt, a légszűrő se az igazi, és a legnagyobb baj hogy nem pörög ki a motor sebességben. Szerintetek miért nem pörög ki? Nohát ennek igen sok oka lehet, de haladjunk sorban: Elsőként én a karbit és a légszűrőt nézném meg, mert lehet, hogy valamelyikben sok a szutyok és ez fojtja meg a motort. Szintén komoly lehetőség van rá, hogy a kipufogó el van tömődve olajsárral. Ezt az írástudó barátaim brigéciollal mosnák ki (pontosabban áztatnák), de én, mint egyszerű parasztgyerek, beküldenék neki egy adag gázolajos rongyot és kiégetném. Csak az utóbbi műveletnél figyelni kell rá, hogy a kémény külseje ne hevüljön túl (vizes rongyal beteker, egy locsolókannával időnként kicsit beáztatva a rongyot), mert akkor elszíneződhet a króm. Harmadik lehetőség a henger+dugó+gyűrű túlkopása, ezt egy okosabb szervízes szépen felfúrja neked, csak dugattyút, gyűrűket és csapszeget kell szerezni hozzá. Erre a legjobb hely az EBAY, legjobb tudomásom szerint az RS sorozat a COMET motorokkal csereszabatos, tehát ha COMET cuccokra keresel rá, jó eséllyel találsz a tiédhez is alkatrészt. Idom: Ez egyszerű, Majosházán, Szabó Tibiéknél szerintem vajaskenyérért megcsinálják akár kép alapján is, ráadásul ide azért is érdemes ellátogatni, mert itt van az ország (szerintem) legnagyobb régi motor bontója, lehet, hogy találsz cuccot a gépedhez. Üdv, pancel |
Szerző: | nandoo [ 2010 máj. 13, 14:16 ] |
Hozzászólás témája: | Re: RS 50 - Egy darabka történelem x) |
1. A légszűrővel az a baj hogy Sachs, és a neten csak 6000 ft-ért láttam Németországban. Vettünk egy kb. ugyan akkora sugarú szűrőt, csak a hosszából kell vágni, többen is azt mondják hogy rendesen működik úgy. A karbiról meg... Tudni kell erről a motorról, hogy a tankján 2 benzincsap van, és elvileg mind a két csapból menne a karbiba az üzemanyag. Ott a baj, hogy csak az egyik cső volt bekötve, és talán a gépnek kevés volt az anyag, a régi tulaj meg lusta volt megcsinálni ezt a 2 csapos technikát, szóval a karburátor csúnyán meg van berhelve, de azért kitisztítottuk, meg tettünk bele új tömítést és tűszelepet. 2. A kipufogó egy másik veszélyes téma. Szétszedtük, valami anyag volt lefojtásnak és hangtompítónak, illetve egy házilag fúrt lyuk is volt közel a könyökhöz. Arra tippelünk apámmal hogy a blokkban 4 ütemű motorhoz való olaj van, és az mindent csinál neki csak jót nem. A kipufogóról még annyit, hogy össze-vissza van hegesztve, és talán nem is KTM. Az a kérdés hogy hol találunk ehhez a géphez valót, de a link amit küldtél a bontóhoz talán egy jó esély ![]() Amúgy mi gázpalackkal szoktuk kiégetni a kipufogót :) 3. Már szét akartuk szedni a blokkot, csak lehúzót nem találtunk eddig :S ![]() Köszi a választ, remélem a segítségeddel újraéledhet a csoda ![]() Nemsoká csinálok pár képet, majd elküldöm ide. |
Szerző: | pancel [ 2010 máj. 14, 0:12 ] |
Hozzászólás témája: | Re: RS 50 - Egy darabka történelem x) |
nandoo írta: 1. A légszűrővel az a baj hogy Sachs, és a neten csak 6000 ft-ért láttam Németországban. Vettünk egy kb. ugyan akkora sugarú szűrőt, csak a hosszából kell vágni, többen is azt mondják hogy rendesen működik úgy. A karbiról meg... Tudni kell erről a motorról, hogy a tankján 2 benzincsap van, és elvileg mind a két csapból menne a karbiba az üzemanyag. Ott a baj, hogy csak az egyik cső volt bekötve, és talán a gépnek kevés volt az anyag, a régi tulaj meg lusta volt megcsinálni ezt a 2 csapos technikát, szóval a karburátor csúnyán meg van berhelve, de azért kitisztítottuk, meg tettünk bele új tömítést és tűszelepet. 2. A kipufogó egy másik veszélyes téma. Szétszedtük, valami anyag volt lefojtásnak és hangtompítónak, illetve egy házilag fúrt lyuk is volt közel a könyökhöz. Arra tippelünk apámmal hogy a blokkban 4 ütemű motorhoz való olaj van, és az mindent csinál neki csak jót nem. A kipufogóról még annyit, hogy össze-vissza van hegesztve, és talán nem is KTM. Az a kérdés hogy hol találunk ehhez a géphez valót, de a link amit küldtél a bontóhoz talán egy jó esély ![]() Amúgy mi gázpalackkal szoktuk kiégetni a kipufogót :) 3. Már szét akartuk szedni a blokkot, csak lehúzót nem találtunk eddig :S ![]() Köszi a választ, remélem a segítségeddel újraéledhet a csoda ![]() Nemsoká csinálok pár képet, majd elküldöm ide. Hétvégén magam is szemrevételezek egy ilyen csodát, az egyik ócsai kollégám kapta és neki nem kell, így lehet, hogy nekemadódik. ![]() Azt mondja marha jó, csak nem halad egyről a kettőre, annyira lassú. ![]() De majd jó lesz a faternak pecázni járni, oda úgysem kell sietni, így meg az öreg megadhatja a módját. Üdv, pancel |
Szerző: | nandoo [ 2010 máj. 14, 7:31 ] |
Hozzászólás témája: | Re: RS 50 - Egy darabka történelem x) |
pancel írta: nandoo írta: 1. A légszűrővel az a baj hogy Sachs, és a neten csak 6000 ft-ért láttam Németországban. Vettünk egy kb. ugyan akkora sugarú szűrőt, csak a hosszából kell vágni, többen is azt mondják hogy rendesen működik úgy. A karbiról meg... Tudni kell erről a motorról, hogy a tankján 2 benzincsap van, és elvileg mind a két csapból menne a karbiba az üzemanyag. Ott a baj, hogy csak az egyik cső volt bekötve, és talán a gépnek kevés volt az anyag, a régi tulaj meg lusta volt megcsinálni ezt a 2 csapos technikát, szóval a karburátor csúnyán meg van berhelve, de azért kitisztítottuk, meg tettünk bele új tömítést és tűszelepet. 2. A kipufogó egy másik veszélyes téma. Szétszedtük, valami anyag volt lefojtásnak és hangtompítónak, illetve egy házilag fúrt lyuk is volt közel a könyökhöz. Arra tippelünk apámmal hogy a blokkban 4 ütemű motorhoz való olaj van, és az mindent csinál neki csak jót nem. A kipufogóról még annyit, hogy össze-vissza van hegesztve, és talán nem is KTM. Az a kérdés hogy hol találunk ehhez a géphez valót, de a link amit küldtél a bontóhoz talán egy jó esély ![]() Amúgy mi gázpalackkal szoktuk kiégetni a kipufogót :) 3. Már szét akartuk szedni a blokkot, csak lehúzót nem találtunk eddig :S ![]() Köszi a választ, remélem a segítségeddel újraéledhet a csoda ![]() Nemsoká csinálok pár képet, majd elküldöm ide. Hétvégén magam is szemrevételezek egy ilyen csodát, az egyik ócsai kollégám kapta és neki nem kell, így lehet, hogy nekemadódik. ![]() Azt mondja marha jó, csak nem halad egyről a kettőre, annyira lassú. ![]() De majd jó lesz a faternak pecázni járni, oda úgysem kell sietni, így meg az öreg megadhatja a módját. Üdv, pancel Hú ![]() ![]() |
Szerző: | nandoo [ 2010 máj. 15, 21:59 ] |
Hozzászólás témája: | Re: RS 50 - Egy darabka történelem x) |
Azt mondtam délután jönnek a képek, de azt nem hogy melyik délután ![]() http://www.kephost.com/images3/d3g7md2ga2c0rxvphv5t.jpg http://www.kephost.com/images3/42m3kzy2hrjv7zi9degd.jpg http://www.kephost.com/images3/ftkpputzku7f0whx5xnr.jpg http://www.kephost.com/images3/74bq6p70zvl5sr7bu8ry.jpg http://www.kephost.com/images3/5c9jj0p2eht7wo9f7161.jpg http://www.kephost.com/images3/z76orko8ptioyolv3v17.jpg http://www.kephost.com/images3/h8jyjpzhgppjg9mand6y.jpg http://www.kephost.com/images3/3tya5isci6vsgiqckfki.jpg http://www.kephost.com/images3/t0fcziaztfcxznklo8ih.jpg http://www.kephost.com/images3/ykitsrpxy0vleaj1dh76.jpg |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |