KTM Klub fórum http://www.ktmklub.hu/phpbb3/ |
|
mi lehet a baj http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=1018 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | adolfbiro [ 2010 máj. 28, 6:41 ] |
Hozzászólás témája: | mi lehet a baj |
helo.van egy olyan problemam az lc4esel h halnak meg a gyergyak nem tom mi okoza mar annyit dolgoztam vele.ha bele teszek egy ujat akko azal konnyen indul de egy ido utana annyi....>>szetszedtem a karburatort mer kormositota a gyergyat az most jo de csak nem akkar indulni ha egy keveset megy az uj gyergyaval???mi lehet az oka valami otle??? ![]() azt mondta a szerelo h a gyujtotekercsel is lehet baj??nem tom na segitsetek......pedig szeretem nagyon a motrot nagyon jol megy ja es most volt szetelve a motor uj gyuruk,pakolasok..es nem akkar menni ![]() |
Szerző: | pancel [ 2010 máj. 28, 10:30 ] |
Hozzászólás témája: | Re: mi lehet a baj |
adolfbiro írta: helo.van egy olyan problemam az lc4esel h halnak meg a gyergyak nem tom mi okoza mar annyit dolgoztam vele.ha bele teszek egy ujat akko azal konnyen indul de egy ido utana annyi....>>szetszedtem a karburatort mer kormositota a gyergyat az most jo de csak nem akkar indulni ha egy keveset megy az uj gyergyaval???mi lehet az oka valami otle??? ![]() azt mondta a szerelo h a gyujtotekercsel is lehet baj??nem tom na segitsetek......pedig szeretem nagyon a motrot nagyon jol megy ja es most volt szetelve a motor uj gyuruk,pakolasok..es nem akkar menni ![]() Milyen gyertyát használsz? Elég jellemző hiba szokott lenni a nem megfelelő hőértékű, vagy hamisított NGK gyertyák okozta "gyertya halálok". Ilyenkor a gyertya közepében található elektród túlmelegszik és egészen egyszerűen a kerámián keresztül a gyertyapipa irányába átüt. Vagy még lehetséges ok, hogy bemelegedést követően nem jó helyen (nem a középelektród és a testelektród közt) adja le a szikrát, hanem a gyertyaház belsejében. Ez akkor is előfordul ha nem jól van belőve a karbi és vagy kormol ahogy Te írtad (és a korom fura dolgokra képes ha elektromosságról van szó), vagy más esetekben a visszamaradt benzingőz lecsapódik a gyertya belsejében és egészen egyszerűen átviszi a gyújtóáramot. Ezt hívják az írástudó kollégáim bezabálásnak. ![]() a 640 LC4-hez az ajánlott gyertyatípus: Fekete blokkos vátozat (~2000-2002): Standard NGK: DR8EA NGK Iridium IX: DR8EIX Szürke blokkos LC4 (~2003-): Standard NGK: DCPR8E NGK Iridium IX: DCPR8EIX Egyébként nem igazán jellemző, hogy a gyújtás kinyírná a gyertyát, én személy szerint először a gyertyapipa körül keresgélnék, lehet, hogy az húz át (vagy a kábel). Üdv, pancel |
Szerző: | adolfbiro [ 2010 máj. 29, 2:23 ] |
Hozzászólás témája: | Re:hat nem tom na |
csak azt nem ertem h ha a kabelal lenne baj akko elore sem menne vagyis neha neha ha huzna att de ha bele teszem az uj gyertyat ako pocre gyul hidegen melegen..aztan miko folmelegedik 1x 2x akko annyi!!!!karburatoral van baj??(talan meg van kopva, vagy nem jo a keverek)de akko ezt sem ertem az uj gyertyaval megy mind az allat nem fulod se semi..azt is megprobaltam hogy jo benzint tettem bele h nem e az okkoza a kormosodast h nem jo benzin volt benne.A KORMOSODAS megolheti a gyertyat??? ![]() de ha nem lenne jo a karbi vagyis meg van kova vagy a keverek akko nem menne jol vagy igen???ja es miko kinnyirta a gyertyat ako nagyokat lo az mitol van? vagyis a kipufogoba robam nem jokor adja a szikrat miko mar lo ako tom h vege azutan mar be sem gyul.. de mielot nem szeteltem ujra nem volt baj csak ette az olajat es feltem h nem nezem meg es elmegyek olaj nelkul es megsutom a motrot...es miutan ujba tettem azutan van ez.....adig jo volt es jol is ment... volt szerelonel is es bele tette az uj gyergyat es azt mondta h az volt a baj mert h nem jo gyertya volt benne.es nincs kedven mar sehova vinni.kossz az elso infot.meg megprobalok egy olyan gyertyat venni amit irtal es a tut is kicserelem... |
Szerző: | pancel [ 2010 máj. 29, 6:31 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Re:hat nem tom na |
adolfbiro írta: csak azt nem ertem h ha a kabelal lenne baj akko elore sem menne Ezt lehet, hogy én nem értem. Miért, hátra megy rendesen? ![]() adolfbiro írta: vagyis neha neha ha huzna att de ha bele teszem az uj gyertyat ako pocre gyul hidegen melegen..aztan miko folmelegedik 1x 2x akko annyi!!!! Fura dolog a hőmérséklet, az anyagoknak más a szigetelőképessége hidegen és melegen. Meglehet, hogy ami hidegen szigetel, az bemelegedve nem. Nem tuti, hogy ez a gond, csak ez is egy lehetséges hibaforrás. Ha volt mondjuk simsonod és ismerős a Bakony gyújtógyertya, akkor érted miről beszélek. Az gyárilag olyan hulladék volt, hogy egy szatyorral kellett nálad lenni belőle ha öt kilométernél többet akartál megtenni. Történt ugyanis, hogy ha a Bakony gyertya bemelegedett, képes volt bárhová leadni a szikrát, csak oda nem jutott szikra ahová kellett volna, ellentétben egy 225-ös Isolator gyertyával a világból kimehehettél. adolfbiro írta: karburatoral van baj??(talan meg van kopva, vagy nem jo a keverek)de akko ezt sem ertem az uj gyertyaval megy mind az allat nem fulod se semi..azt is megprobaltam hogy jo benzint tettem bele h nem e az okkoza a kormosodast h nem jo benzin volt benne.A KORMOSODAS megolheti a gyertyat??? ![]() de ha nem lenne jo a karbi vagyis meg van kova vagy a keverek akko nem menne jol vagy igen???ja es miko kinnyirta a gyertyat ako nagyokat lo az mitol van? vagyis a kipufogoba robam nem jokor adja a szikrat miko mar lo ako tom h vege azutan mar be sem gyul.. Ezt neked kell látni, hogy mennyit eszik és mennyire "taknyos" a gyertya. Ha túl sok benzint kap vagy túl dús a benzin/levegő keverék, az a tökéletlen égés miatt kormosodáshoz, vagy bezabáláshoz vezethet. melegen ha kiveszed a gyertyát és indítózol rendesen leadja a szikrát (jó helyen és elég erősen)? Tud még galibát okozni a nem megfelelő szelephézag is, bár ebben annyira nem hiszek. adolfbiro írta: de mielot nem szeteltem ujra nem volt baj csak ette az olajat es feltem h nem nezem meg es elmegyek olaj nelkul es megsutom a motrot...es miutan ujba tettem azutan van ez.....adig jo volt es jol is ment... volt szerelonel is es bele tette az uj gyergyat es azt mondta h az volt a baj mert h nem jo gyertya volt benne.es nincs kedven mar sehova vinni.kossz az elso infot.meg megprobalok egy olyan gyertyat venni amit irtal es a tut is kicserelem... Ez a beszéd. Próbáld ki új gyertyával is, közben figyeld, észrevegetően fogy-e a motorolajod, mert az sem kizárt, hogy a gyűrű mellett felhordja az olajat és a korom végzi ki a gyertyát. Ha az új gyertya kifekszik, akkor érdemes tovább keresgélni. Üdv, pancel |
Szerző: | adolfbiro [ 2010 jún. 02, 14:53 ] |
Hozzászólás témája: | Re: mi lehet a baj |
Koszi pancel az infot. |
Szerző: | adolfbiro [ 2010 júl. 22, 10:14 ] |
Hozzászólás témája: | Re: mi lehet a baj |
hello! tom mi a baj a korom a hibas csak az a baj h nem tudom bealitani a karburatort rendesen. 40karbi van rajta es a keverot 2.5ot csavartam.A tut is kozepre tettem de csak kormoza a tyergyat.Kiveszem megpucolom vissza teszem es egy rugasra gyul egyet kerulok kezd pufogni es mega es nem gyul vissza;ismet megpucolom es egy rugasra gyul!!!sok a benzin es azert??? ![]() ![]() ![]() |
Szerző: | pancel [ 2010 júl. 22, 16:16 ] |
Hozzászólás témája: | Re: mi lehet a baj |
adolfbiro írta: hello! tom mi a baj a korom a hibas csak az a baj h nem tudom bealitani a karburatort rendesen. 40karbi van rajta es a keverot 2.5ot csavartam.A tut is kozepre tettem de csak kormoza a tyergyat.Kiveszem megpucolom vissza teszem es egy rugasra gyul egyet kerulok kezd pufogni es mega es nem gyul vissza;ismet megpucolom es egy rugasra gyul!!!sok a benzin es azert??? ![]() ![]() ![]() Ha kormos a gyertya, akkor nagyobb a gáz, de nem eget rengető: A problémát az okozza, hogy valahonnan motorolaj kerül az égéstérbe, és a motorolaj égésének melléktermékeként korom képződik. Ezért nem gyúl egy idő után. ![]() A hibát két irányból kell keresni: Szelepszár szimmering vagy olajlehúzó gyűrű. Valamelyik meg van kopva és ezen keresztül jut be az olaj az égéstérbe. Én konkrétan a szelepszár szimmeringre gyanakodnék inkább, az a valószínűbb. Üdv, pancel |
Szerző: | adolfbiro [ 2010 júl. 22, 16:56 ] |
Hozzászólás témája: | Re: mi lehet a baj |
most volt ujba teve az egesz motra gyuruk,szelepek ujra csiszolva szimeringek ki voltak cserelve az igaz h nem volt ujra furva !!ako az is lehet h meg van ovalisodva a henger es melet hordaja fel az olajat!!!!!!es ki van zarva a benzin keverek???ja es igy ha megyek vele es pucolom a tyergyat oda tud kopni???vagy ki van zarva ???csiszoltasam meg??? |
Szerző: | Petya [ 2010 júl. 23, 13:12 ] |
Hozzászólás témája: | Re: mi lehet a baj |
adolfbiro írta: most volt ujba teve az egesz motra gyuruk,szelepek ujra csiszolva szimeringek ki voltak cserelve az igaz h nem volt ujra furva !!ako az is lehet h meg van ovalisodva a henger es melet hordaja fel az olajat!!!!!!es ki van zarva a benzin keverek???ja es igy ha megyek vele es pucolom a tyergyat oda tud kopni???vagy ki van zarva ???csiszoltasam meg??? Bocs, hogy belevau, de a kormos gyertya nem olaj hanem benzin-levegő keverék gond. Azért nem szeretem a "sok benzin" kifejezést használni, mert ez mindig relatív. A lényeg, hogy dús a benzin-levegő keverék, vagy kevesebb benzin vagy több levegő kell. A karburálást mindig a légszűrő tisztára mosásával kell kezdeni, koszos légszűrővel nincs értelme. Ha ennyire dús a keverék, akkor nagy valószínűséggel főfúvóka cserére is szükséged lesz. Tudom, hogy nehéz olyan embert találni aki tud karburálni de szerintem érdemes egy ilyenhez elvinned mint, hogy Te kínlódsz vele adott esetben hetekig. |
Szerző: | pancel [ 2010 júl. 23, 16:08 ] |
Hozzászólás témája: | Re: mi lehet a baj |
adolfbiro írta: most volt ujba teve az egesz motra gyuruk,szelepek ujra csiszolva szimeringek ki voltak cserelve az igaz h nem volt ujra furva !!ako az is lehet h meg van ovalisodva a henger es melet hordaja fel az olajat!!!!!!es ki van zarva a benzin keverek???ja es igy ha megyek vele es pucolom a tyergyat oda tud kopni???vagy ki van zarva ???csiszoltasam meg??? Ha most volt generálozva, akkor nem valószínű amit írtam, inkább a keverékképzésben lesz a gond. Szerintem arányaiban (!!!) túl benzindús a keverék amit kap, és nem bírja tökéletesen elégetni. Kicsit szegényíteni kell a keveréken és lehet, hogy meg is lesz oldva a probléma. ![]() Üdv, pancel |
Szerző: | pancel [ 2010 júl. 23, 16:09 ] |
Hozzászólás témája: | Re: mi lehet a baj |
Petya írta: adolfbiro írta: most volt ujba teve az egesz motra gyuruk,szelepek ujra csiszolva szimeringek ki voltak cserelve az igaz h nem volt ujra furva !!ako az is lehet h meg van ovalisodva a henger es melet hordaja fel az olajat!!!!!!es ki van zarva a benzin keverek???ja es igy ha megyek vele es pucolom a tyergyat oda tud kopni???vagy ki van zarva ???csiszoltasam meg??? Bocs, hogy belevau, de a kormos gyertya nem olaj hanem benzin-levegő keverék gond. Azért nem szeretem a "sok benzin" kifejezést használni, mert ez mindig relatív. A lényeg, hogy dús a benzin-levegő keverék, vagy kevesebb benzin vagy több levegő kell. A karburálást mindig a légszűrő tisztára mosásával kell kezdeni, koszos légszűrővel nincs értelme. Ha ennyire dús a keverék, akkor nagy valószínűséggel főfúvóka cserére is szükséged lesz. Tudom, hogy nehéz olyan embert találni aki tud karburálni de szerintem érdemes egy ilyenhez elvinned mint, hogy Te kínlódsz vele adott esetben hetekig. Most nézem csak, hogy előttem Petya már megírta az okosat. ![]() Üdv, pancel |
Szerző: | lrd90 [ 2010 júl. 28, 13:53 ] |
Hozzászólás témája: | Re: mi lehet a baj |
sziasztok lehet nem jó helyre írom de nem találtam megfelelőt. van 1 125 ös KTM-em amin 1 dellorto VHSB 37 FD karburátor van arra lennék kíváncsi mennyi az előírt benzin szint ennél a karburátornál. Mert most ha a 3 csavarral leveszem az alját akkor pont színig van az alsó teknő, ami szerintem sok de lehet h. nem. Valaki akinek van valami hasonló az hogy csinálta. (neten összes alkatrészt megtaláltam meg minden biz-bazt de a benzin szintet nem) |
Szerző: | pancel [ 2010 júl. 28, 13:55 ] |
Hozzászólás témája: | Re: mi lehet a baj |
lrd90 írta: sziasztok lehet nem jó helyre írom de nem találtam megfelelőt. van 1 125 ös KTM-em amin 1 dellorto VHSB 37 FD karburátor van arra lennék kíváncsi mennyi az előírt benzin szint ennél a karburátornál. Mert most ha a 3 csavarral leveszem az alját akkor pont színig van az alsó teknő, ami szerintem sok de lehet h. nem. Valaki akinek van valami hasonló az hogy csinálta. (neten összes alkatrészt megtaláltam meg minden biz-bazt de a benzin szintet nem) szerintem Gencsy Dani ennek a nagy bolondja, majd ő mindjárt megmondja az okosat. Üdv, pancel |
Szerző: | gencsydani [ 2010 júl. 28, 14:56 ] |
Hozzászólás témája: | Re: mi lehet a baj |
pancel írta: szerintem Gencsy Dani ennek a nagy bolondja, majd ő mindjárt megmondja az okosat. Okosat biztos nem mondok, mert ilyen dellortopéd porlasztót még csak képen láttam...amúgy szvsz ha műa. úszós és nincs szemmel láthatóan agyonnyomorgatva, akkor jó az úgy ahogy van... |
Szerző: | pancel [ 2010 júl. 28, 16:05 ] |
Hozzászólás témája: | Re: mi lehet a baj |
gencsydani írta: Okosat biztos nem mondok, mert ilyen dellortopéd porlasztót még csak képen láttam...amúgy szvsz ha műa. úszós és nincs szemmel láthatóan agyonnyomorgatva, akkor jó az úgy ahogy van... Na ugye mondtam, hogy megmondja az okosat? ![]() ![]() ![]() Hasonló az én véleményem is, talán még ezt lenne érdemes átnézni, hogy ezek stimmelnek-e: Csatolmány: Képkivágás.JPG [ 36.06 KiB | Megtekintve 18448 alkalommal. ] Egyébként nem tudom, hogy neked mennyire ismerős EZ a PDF doksi, de néhány okosságot találhatsz benne, ami segít a beállításokban és használatban. Üdv, pancel |
Szerző: | lrd90 [ 2010 júl. 28, 20:44 ] | ||
Hozzászólás témája: | Re: mi lehet a baj | ||
Köszönöm az okosságokat szét szedve 1 szemmel látható probléma merült fel. a műanyag úszó 1 lemezkét mozgat ami a tűszelepet zárja el, namár most az évek során valaki tuningolta ezt 1 rézlappal meg az egyik szára el is van törve. Az lenne a kérdés iylet hol lehet rendelni Magyarországon. http://www.bodamotor.hu http://motorwebaruhaz.hu itt találtam dellorto alkatrészeket de ilyen lemezke sehol nincs
|
Szerző: | gencsydani [ 2010 júl. 28, 21:20 ] |
Hozzászólás témája: | Re: mi lehet a baj |
lrd90 írta: Köszönöm az okosságokat szét szedve 1 szemmel látható probléma merült fel. a műanyag úszó 1 lemezkét mozgat ami a tűszelepet zárja el, namár most az évek során valaki tuningolta ezt 1 rézlappal meg az egyik szára el is van törve. Az lenne a kérdés iylet hol lehet rendelni Magyarországon. http://www.bodamotor.hu http://motorwebaruhaz.hu itt találtam dellorto alkatrészeket de ilyen lemezke sehol nincs Szerintem csak kompletten lesz úszóval együtt. |
Szerző: | lrd90 [ 2010 júl. 28, 22:03 ] |
Hozzászólás témája: | Re: mi lehet a baj |
gencsydani írta: Szerintem csak kompletten lesz úszóval együtt. és valami bolt tippet tudnál adni |
Szerző: | gencsydani [ 2010 júl. 28, 22:56 ] |
Hozzászólás témája: | Re: mi lehet a baj |
lrd90 írta: gencsydani írta: Szerintem csak kompletten lesz úszóval együtt. és valami bolt tippet tudnál adni Esetleg a palcsee-ék tudnak mondani rá valamit...krosszmotorok.hu... |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |