A következőkben elmesélnék egy érdekes kis történetet...
2010 májusában vettünk egy 2001-es KTM lc4 640 SM típusú paripát.Nagyon jól indult a kapcsolatunk mert iszonyatosan bejött az új gép(előtte drz-m volt), jól ment, fasza fékek, jó futómű...egyszóval pöpec volt a gép!!De sajnos másfél hét után zajok szűrődtek a blokkból!Bevittem a szerintem mindenki által tisztelt és nagyra tartott KTM Zsemberyhez ahol közölték h valószínű vagy hajtókar vagy főtengelycsapágy...Jó, menjünk be számoljunk mennyi lenne, mondtam...néztünk mellég még egy dugattyút és a végösszeg 300 ezer huf lett volna!!Egy kicsit sokallottam mondván h még csak másfél hete van nálam a gép, úgyhogy mondtam , hogy azért utánaérdeklődnék én is!!Megnéztem a létező összes boltot és rájöttem h ezt talán azért olcsóbban is megúszhatnám. kiszedtem a blokkot bevittem Zsemberyhez és otthagytam azzal h megnézik mi kell és majd jelentkeznek...hivtak is rá két napra h szétszedték és hajtók, dúgó, főtengelycsap. kell!!Na mondom jólvan akkor nincs mese rendelem a cuccokat..Wössner dugó, prox hajtókar meg nemtom milyen főtengelycsapágyak azt már elfelejtettem(de gyári beszállító volt) megállt 110 120 között...bevittem zsemberyhez és mondták h oké rendben nekiállnak aztán majd szólnak, naivan gondoltam kész lesz kb egy hét alatt...ÉN NAIV hangsúlyoznám!!!!!A blokk összesen 4 és fél hetet volt náluk ebből másfél hét az enyém mire megjöttek az alkatrészek! az első héten elvitték gépműhelybe de tömítést és más egyebet nem rendeltek hozzá, minden nap hívogattam őket h na miujság stb stb... és mindig ugyanaz ohh holnap vagy holnapután kész van!!már itt kezdtem kiakadni h azé nekem 60 ezer ft(mert ennyi volt a amit nekik adtam munkadíjra , tömítésre, meg gépmunkára) sokkal többet jelent annál minthogy nap mint nap belehazudjanak a pofámba, mindegy megígérték h oké mittomén szerdára kész van mondom ok VÉGRE!!!!Szerdán hivtam mikorra mehetek de mit ad isten a blokk nem készült el...idegbeteg lettem mondtam h szedjék össze a blokkot elhozom a francba elviszem máshová. Addig dumáltunk még belementem h legkésőbb hétfőre elkészül. Pénteken csörgött a telefonom és hívtak h már kész is van!!!!JUHÉÉÉÉÉÉÉÉJJJJJJJ (A BLOKK EL IS KÉSZÜLT 3 HÉT ALATT), örültem mint állat mert már nagyon vártam h mehessek veretni...elhoztam beraktuk itthon a blokkot el is vittem első útjára de 500 m után kivilágított a hőfok lámpa, nah basszus megálltam, hűtővíz nem fogyott nem forrt vártam 15 percet elindultam vele haza!!nem jöttünk rá mi a probléma úgyhogy vissza zsemberyhez ahol másnap hívtak h termosztát volt mehetek érte aztán rá 5 percre megin hív mégsem az volt mert továbbra is világít!!De ők mentek vele fél órát és nem történ a motorral semmi biztos a hőgomba a szar az 25 ezer huf volt úgyhogy mondtam h ez most köszi nem kell!!Használtam igy, folyamatosan égett a lámpa...Azé csak baszta a csőröm, nem hagyott nyugodni addig addig nézegettük a motort míg rájöttünk h fordítva raktuk fel a vízcsöveket a vízpumpára (hangsúlyoznám mi raktuk össze nem a zsemberyék) és ugye így egyből a meleg víz jutott a hengerfejbe nem a hideg!!!Szal kifizettem egy termosztátot meg két ezer munkadíjat így összesen 18ezer forintot de ők az istenért nem jöttek rá h mi lehet a baj!! Elismerem mi raktuk össze de úgy gondolom talán észre vehették volna ekkora tapasztalattal...Mindegy megoltódott az a lényeg!!indulás az első túrára, feltünt h durván füstöl, beletettem kb 100km haza érek nézem az olajat 3 dl elfogyott :S mondom a francba azért ez egy kicsit sok (olaj nem folyt sehol), felöntöttem másnap megint túra 150 km az olajból 4 dl hiányzott!!Hívom Zsemberyt azé ez nem normális beszélek a szervizessel azt mondja jah lehet h be volt maródva a henger is!!!!!Mondom mi???????Erről miért nem szóltatok???Aztán mondja h jah hát igen már 3 lc4-el is volt dolga amibe nem volt jó a wössner dugó mert nem tágul úgy mint ahogy kéne, persze a kérdés megint felmerült miért nem mondta, hogy nem biztos, hogy ez a legjobb választás?!?!!!!már menta kiabálás és mondták, hogy ők nem is szokták kimérni a hengert hanem rutinból az eggyel nagyobbat mondják h azt vigyem(teszem hozzá ez még úgy zajlott le az elején h én kérdeztem h az alap vagy a túlmléretes kell? és a válasz: " ja, ja igen belemegy az egyel nagyobb is"...az volt a mázlim h ahonnan rendeltem a dugattyút ott a sárc megkérdezte mert simán vittem volna a kisebbet)már ez érdekes volt volt h nem is mérik csak rutinosan teszik a nagyobbat!!Ezen kiakadtam és erre azt a választ kaptam: " nekünk az volt a feladtunk h összerakjuk a hozott alkatrészből és nem az h megjavítsuk"
:D:D:D ...no comment meg hogy én ölbe vittem a blokkot mert minden csak arra ment ki h minél olcsóbb legyen(200ezernél járok)!!!!azért szerintem szólhattak volna :) !! nah mindegy abba maradtunk, hogy tegyek bele 1000km hátha összekopik és ha nem akkor ingyen és bérmentve szétszedik a blokkot és beszer áron kapom az alkatrészt de valahogy így nem volt kedvem használni(gondlom nektek se lett volna) így elvittem a Hosuba garázs műhelybe(ezúton is sok köszönet nekik)széthúzták ismét a blokkot és hívtak is nemsokkal rá h 101-es dugattyúhoz 100as gyűrűt kaptam felszerelve készen :S:S:S!!Úgyhogy ment a rossz pont a wössnernek (gondolom 1000ből ha egy dugót raknak így össze és persze tudom h ez a legnagyobb hiba)Így már érthető a az olajfogyás de számomra nagyon nagy megdöbbenésre erre sem derült fény az összerakás során zsmberynél...Persze hívtam a boltot ahol vettem a dugót és mondta a srác miután kijelentettem h nyilván nem fogok fizetni az új gyűrűért és h szeretném legalább ez egyik blokkszerelés árát visszakapni úgyhogy írjon a wössnernek vagy az beszállítónak vagy mittomén kinek...Mondta h ok persze intézkedik de készüljek fel h a másik oldalról a zsemberyt fogják hibáztatni...persze felhívtam zsemberyt megint és közölték h mert nekik márpedig miért kéne bármit is fizetni meg mi az h neki le kéne ellenőrizni a wössner által kiadott termékeket?!(ebben valahol van igazság, de basszus könyörgöm szerintetek nem kellet volna észre venni????) Hosubás kolega egyből észre vette és mondta h nem érti h ezt hogy nem lehetett észrevenni...Erre a Zsmebery " mert ő tudta h hibát keres"
:D:D!!!A hengerem egyébként bemaródva(ezt sem mondták) de állítólag még megcsináltatható!!És mit ad isten rendes kezekbe került motor tudni mi baja van és elkészül hamarosan és szelhetjük újra az utakat együtt
!!!
Úgy gondlom ezt már elsőre is lehetett volna így intézni, persze lehet, hogy én reagálom túl (szerintetek?) de valahogy 200ezer ft kiadása után nem ülök fel szívesen egy szar motorra...
Kicsit hosszú lett :) Köszi ha végig olvastad!!
Üdv Zsolt