KTM Klub fórum
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/

620 probléma
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=1032
Oldal: 1 / 1

Szerző:  Kiss84 [ 2010 júl. 03, 12:26 ]
Hozzászólás témája:  620 probléma

Sziasztok!
94-es 620-as hidegen elsőre indul,alapjárat éppen,hogy van.Viszont ha bemelegszik nagyon nehezen indul és alapjárat nincs.
A keverőcsavar és az alapjárati teljesen be van tekerve akkor úgy ahogy mint valami rossz hoffer traki úgy pöfög.Nem füstöl nem eszi az olajat gyertya szépen ki van égve.Fars levegőre gondoltunk de nem találtunk sehol rést. Nekem az a jó kis Delorto 38-as karbi a gyanus.Légyszíves aki tudna érdemleges elképzelést az irja meg. Köszönöm.

Szerző:  pancel [ 2010 júl. 03, 13:16 ]
Hozzászólás témája:  Re: 620 probléma

Kiss84 írta:
Sziasztok!
94-es 620-as hidegen elsőre indul,alapjárat éppen,hogy van.Viszont ha bemelegszik nagyon nehezen indul és alapjárat nincs.
A keverőcsavar és az alapjárati teljesen be van tekerve akkor úgy ahogy mint valami rossz hoffer traki úgy pöfög.Nem füstöl nem eszi az olajat gyertya szépen ki van égve.Fars levegőre gondoltunk de nem találtunk sehol rést. Nekem az a jó kis Delorto 38-as karbi a gyanus.Légyszíves aki tudna érdemleges elképzelést az irja meg. Köszönöm.


Hali!

Túl sok benzint kap a motor, az lesz a baj, ha falsot szív akkor inkább pörög.
Ez utóbbit támasztja alá az is, hogy hidengen indul, de akkor sem pörög mint a hülye ha rajta van a szívató, melegen pedig már indulni sem akar.
Az is lehet, hogy a fúvókák is túl nagyok neki.
Vagy a benzinszint magas a karbiban.
Meg még a légszűrő is probléma ha nem tiszta.

A keverékszabályzót két és fél fordulattal tekerd ki zárt álláshoz képest, az alapjáratit meg úgy, hogy a tolattyút épp egy picit, de megemelje.
Ez utóbbit akkor kell befinomítani rendesen ha jár a motor, tartva a gázcsutkával egy alapjáratot kezdd el állítani az alapjárati csavart amíg a fordulat el nem kezd emelkedni.
Akkor a gázról elveszed a kacsód és az alapjáratin picit vissza, hogy alapjárati fordulatot elérd.
Inkább legyen kicsit magasabb az alapjárat mint alacsonyabb, mert ha alacsony, akkor gázhúzásra könnyen "leböffen".

Üdv,

pancel

Szerző:  Kiss84 [ 2010 júl. 03, 15:05 ]
Hozzászólás témája:  Re: 620 probléma

Mondasz valamit. A légszűrő tiszta. Vasárnap szét is kapom a karbit.Van azon valahol valami jel ,hogy betudja állítani a szintet vagy kísérletezzem ki? Tudod mért gondolom ,hogy igazad van? Mert mikor meleg és szellőztetem a hengert olyan szépeket durran :lol:.Remélem az lesz amit írtál mert már kezd elegem lenni ,hogy mikor endurozunk és valamiért leáll mert mért ne állna le a legnagyobb sárban :m17 akkor fél óra az indítás.
Köszi a tippet majd írok a fejleményekről :god :god :god

És te(ti) merre jártok? Aszfalt vagy Bugyisi erdők mélye?

Szerző:  pancel [ 2010 júl. 03, 17:11 ]
Hozzászólás témája:  Re: 620 probléma

Kiss84 írta:
Mondasz valamit. A légszűrő tiszta. Vasárnap szét is kapom a karbit.Van azon valahol valami jel ,hogy betudja állítani a szintet vagy kísérletezzem ki? Tudod mért gondolom ,hogy igazad van? Mert mikor meleg és szellőztetem a hengert olyan szépeket durran :lol:.Remélem az lesz amit írtál mert már kezd elegem lenni ,hogy mikor endurozunk és valamiért leáll mert mért ne állna le a legnagyobb sárban :m17 akkor fél óra az indítás.
Köszi a tippet majd írok a fejleményekről :god :god :god

És te(ti) merre jártok? Aszfalt vagy Bugyisi erdők mélye?


Nagyjából egyharmadig kell lenni az úszóháznak benzinnel ha leveszed az úszóházat (majd meglesem pontosan mennyinek is kell lennie).

Amit még érdemes megnézni:

Középső állásban van a súbertű?
Mekkora a főfúvóka?
A 38-asnak a 185-ös a legegészségesebb, úgy tudom.

Ja, és balfas*ságot írtam, a 38-asnál csak kettő egész fordulatot kell a keverékszabályzón kitekerni, a 40-esnél kell két és felet! :m32

Hát én mindenfelé járok, nem igazán nézem, hogy mi kerül a gumi alá, amíg nem jajgat. :grin: :m32
De én jellemzően a Dabasi erdőt bújom, soha el nem fogyó erdei utak vannak arrafelé, jó homokos és saras pályával. :wow:
...Na és persze amit mindenki ismer: A Felsőványi homokbánya a szeméttelep mögött (A Rukkelnál). :m28

Üdv,

pancel

Szerző:  Kiss84 [ 2010 júl. 03, 17:54 ]
Hozzászólás témája:  Re: 620 probléma

Szétkaptam a karbit.Az úszóház 3/4-ig volt benzinnel a Főfúvóka az 170-es az alapjárati 33-as. a szivatóján zárt állapotban áttudok fújni 1 kicsit a súbert tűn 4 rovátka van és felülről a 2-dikon van. És ami necces az az ,hogy az alapjárati csavarnál szét van verve a súbert ( maga a csavar verte szét gondolom mikor visszakoppan a súbert attól) Megnézem a szivatóval mit lehet csinálni a súbert tűt azt meg hagyom ott ahol van nem?

Szerző:  pancel [ 2010 júl. 03, 18:18 ]
Hozzászólás témája:  Re: 620 probléma

Kiss84 írta:
Szétkaptam a karbit.Az úszóház 3/4-ig volt benzinnel a Főfúvóka az 170-es az alapjárati 33-as. a szivatóján zárt állapotban áttudok fújni 1 kicsit a súbert tűn 4 rovátka van és felülről a 2-dikon van. És ami necces az az ,hogy az alapjárati csavarnál szét van verve a súbert ( maga a csavar verte szét gondolom mikor visszakoppan a súbert attól) Megnézem a szivatóval mit lehet csinálni a súbert tűt azt meg hagyom ott ahol van nem?


Jaja, a súber most van jó helyen! :wow:

Üdv,

pancel

Szerző:  Kiss84 [ 2010 júl. 03, 20:01 ]
Hozzászólás témája:  Re: 620 probléma

Szia.Ugyan azt csinálja kivéve,hogy most durrog nagyobb fordulaton :Think Szerintem hétfőn veszek új gyertyát és akkor meglátjuk mit mutat :Think

Szerző:  pepe83 [ 2010 júl. 04, 14:22 ]
Hozzászólás témája:  Re: 620 probléma

Szia!
Nekem is 620-asom van ,a gyári leírás szerint PHM 40 -es karbi való hozzájuk.
A 38-as a 400-asoké. Ebben a leírásban van 7 féle karbi adat ,de az alapjárati mindnél 45ös.
Én az enyémmel jó egy hónapot játszottam, és még most sem tökéletes.

Szerző:  Kiss84 [ 2010 júl. 04, 14:49 ]
Hozzászólás témája:  Re: 620 probléma

pepe83 írta:
Szia!
Nekem is 620-asom van ,a gyári leírás szerint PHM 40 -es karbi való hozzájuk.
A 38-as a 400-asoké. Ebben a leírásban van 7 féle karbi adat ,de az alapjárati mindnél 45ös.
Én az enyémmel jó egy hónapot játszottam, és még most sem tökéletes.



Szia. Ez most érdekes! Ha úgy van ahogyan mondod akkor az ex tulaj lecserélte volna a karbit :Think lehet kicsi a 33-as alapjárati :Think Nem tudom Holnap kicserélem a gyertyát megint hátha azért szemétkedik melegen, ha nem akkor szerzek 45-ös alapjáratit vagy nem tudom :no

Szerző:  pepe83 [ 2010 júl. 15, 1:05 ]
Hozzászólás témája:  Re: 620 probléma

EZT ELFELEJTETTEM!:
Nálam segített egy szilikonos tömítő anyag + zsugor cső , amit a gázbovdenre húztam ahol a karbihoz csatlakozik. KB. 8-10 cm
Bocsi!

Szerző:  Kiss84 [ 2010 júl. 15, 20:00 ]
Hozzászólás témája:  Re: 620 probléma

pepe83 írta:
EZT ELFELEJTETTEM!:
Nálam segített egy szilikonos tömítő anyag + zsugor cső , amit a gázbovdenre húztam ahol a karbihoz csatlakozik. KB. 8-10 cm
Bocsi!



Ez jó ötlet meg is csinálom én is :wow:

Szerző:  Kiss84 [ 2010 júl. 15, 20:04 ]
Hozzászólás témája:  Re: 620 probléma

És akkor mesélek. Eddig szívtunk új légszűrő új gyertya , keverő csavar 2.5 fordulatot ki. És sajnos ugyan az a jelenség hidegen első rúgásra indul,bemelegedés után nem tudom beindítani egészen addig amíg langyosig hülik a motor :Think :cry . Őtlet? Talán szelephézag?

Szerző:  Kiss84 [ 2010 júl. 16, 16:10 ]
Hozzászólás témája:  Re: 620 probléma

Ma hallottam egy érdekeset. Gyújtás. nekem teljesen balra el van tekerve a dekni. Ez most nem tudom mit jelent előgyújtás v. utó. Biztos ami biztos hangyányit fordítok rajta vissza. Majd írok mik a fejlemények. :yes

Szerző:  pancel [ 2010 júl. 16, 21:57 ]
Hozzászólás témája:  Re: 620 probléma

Kiss84 írta:
Ma hallottam egy érdekeset. Gyújtás. nekem teljesen balra el van tekerve a dekni. Ez most nem tudom mit jelent előgyújtás v. utó. Biztos ami biztos hangyányit fordítok rajta vissza. Majd írok mik a fejlemények. :yes


Az ideális gyújtási pont a dugattyú felső holtpontja előtt van, a főtengelyen mérve jellemzően 5-10°-al, a motor üzemi fordulatszámának függvényében (minél pögősebb a motor, annál nagyobb szokott lenni a szögfok).
Arra mondják, hogy előgyújtást adni, amikor a dugattyú-holtpont előtti gyújtást állítank be (ez a természetes), létezik a holtponti gyújtás (ez a régi kétütemű nagyköbcentis benzinesek sajátja volt, de itt nagy a nyomatéki veszteség), illetve létezik az utógyújtás, amikor holtpont és sűrítési maximum utáni gyújtáspont van beállítva (ez utóbbi nagy fogyasztást, erőtlenséget és indulás-képtelenséget okoz).

Viszont a túl nagy előgyújtás sem jó, mert ilyenkor "visszadurran" a motor, fokozott nyomatékvesztés tapasztalható és kifejezetten káros a mechanikus alkatrészekre az ütésszerű extrém igénybevétel miatt.

Úgy érdemes ellenőrizni az előgyújtás mértékét, hogy kiveszed a gyertyát, beledugsz a gyertyafuraton keresztül a hengerbe egy csavarhúzót, és a motor lassú mozgatásával ellenőrzöd, hogy a dugattyú-holtpont előtt mennyivel adja le a szikrát (pár milliméterrel kell a holtpont előtt lennie).

Üdv,

pancel

Szerző:  Kiss84 [ 2010 júl. 17, 21:05 ]
Hozzászólás témája:  Re: 620 probléma

pancel írta:
Kiss84 írta:
Ma hallottam egy érdekeset. Gyújtás. nekem teljesen balra el van tekerve a dekni. Ez most nem tudom mit jelent előgyújtás v. utó. Biztos ami biztos hangyányit fordítok rajta vissza. Majd írok mik a fejlemények. :yes


Az ideális gyújtási pont a dugattyú felső holtpontja előtt van, a főtengelyen mérve jellemzően 5-10°-al, a motor üzemi fordulatszámának függvényében (minél pögősebb a motor, annál nagyobb szokott lenni a szögfok).
Arra mondják, hogy előgyújtást adni, amikor a dugattyú-holtpont előtti gyújtást állítank be (ez a természetes), létezik a holtponti gyújtás (ez a régi kétütemű nagyköbcentis benzinesek sajátja volt, de itt nagy a nyomatéki veszteség), illetve létezik az utógyújtás, amikor holtpont és sűrítési maximum utáni gyújtáspont van beállítva (ez utóbbi nagy fogyasztást, erőtlenséget és indulás-képtelenséget okoz).

Viszont a túl nagy előgyújtás sem jó, mert ilyenkor "visszadurran" a motor, fokozott nyomatékvesztés tapasztalható és kifejezetten káros a mechanikus alkatrészekre az ütésszerű extrém igénybevétel miatt.

Úgy érdemes ellenőrizni az előgyújtás mértékét, hogy kiveszed a gyertyát, beledugsz a gyertyafuraton keresztül a hengerbe egy csavarhúzót, és a motor lassú mozgatásával ellenőrzöd, hogy a dugattyú-holtpont előtt mennyivel adja le a szikrát (pár milliméterrel kell a holtpont előtt lennie).

Üdv,

pancel


Üdv Pancel

Hát ez a gyújtás teória nem jött be :cry minden ok a beállítással. Most új dolog van amit gyanítok,hogy ratyi. A jó kis extulaj csinált 1 olyan úgymond tákolást,hogy oldalt vagy is a vázon kívűl megy a szívó cső az eredeti bemenet ledugózva és úgy megy be oldalt nem gázos amúgy csak mivel így megy a cső a karbi a kipufogó cső fölött van és szerintem mikor leállítom a motort és megszűnik az üzemanyag áramlás áltó helyében a rohatt melegtől benzingőz lesz a karbiban. Szerinted ? :Think

Szerző:  Kiss84 [ 2010 júl. 18, 16:23 ]
Hozzászólás témája:  Re: 620 probléma

Na ezzel a karbi felmelegedéssel jó nagy hülyeséget írtam! :pokeas: Most jöttünk meg 1 kb 20km-es csatorna melletti túráról és hazaérkezéskor megnéztem a karbit és még langyosnak se mondhatnám. Úgy hogy nincsen más választásom vinni kell szerelőhöz :-( majd jól lehúz :wow:Amúgy iszonyat tré ott az út te jó ég 60%-át 2.-ba haladtam olyan lövészárkok vannak meg keresztül tűzdelve jó mély keréknyomokkal. Már a vége felé azt hittem,hogy kiszakad a kezem a pulóverből. De jó volt.

Szerző:  steve [ 2011 dec. 14, 22:35 ]
Hozzászólás témája:  Re: 620 probléma

Sziasztok!!!
Valaki segítsen nekem mert nem tudok rájönni a problémára. Vettünk egy 1990 KTM lc4 600-t. fel lett újítva teljesen , be is indult ,mentünk vele egy pár km-t és letettük piheni. Majd másnap mennénk motorozni és nem indul, szikra van , benzint kap, vezérlés jó, kompresszió jó., és csak nem indul. ha valaki tud valami megoldást annak nagyon hálás lennék.
:peace: :peace:

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/