KTM Klub fórum

Magyarországi KTM-esek és KTM szimpatizánsok virtuális talákozóhelye...
Pontos idő: 2024 márc. 28, 11:11

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1859 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 38  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: LC4 hosszutavu tapasztalat
HozzászólásElküldve: 2006 máj. 19, 9:13 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2006 márc. 22, 1:11
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Írország, Skócia, Spanyolország
Hello!
Lehet h mar nem mindenki tudja ki vagyok, ezert leirnam volt egy 2000-es LC4 Adventure-m amit tavaly eladtam Faki koleganak, 47.000 km korul.

Ma beszeltem Fakival es leirom a blokk szetszedes utan mit tapasztaltak:
/kb 53.000 km utani allapot, elso blokk szethuzas, oka:
elszállt a berúgó racsnija /

Henger es dugattyu kituno allapotban sot a gyuru is kituno!
Amit cserelni kell pluszban, az 5. sebesseg fogaskerekei (ez allitolag egyhengeres motor tipushiba a rezonancia miatt...
Vizpumpat ujitjak fel /gumi tomitesek/, ha mar ugy is szet van szedve a blokk, plusz kuplung csapagy csere, de ennek sincs igazan oka, csak megelozes.

Faki a vasarlas utan a gumi dolgokat illetve a bowdeneket csereltette, futomhuhoz nem nyultak...anno meg en csereltettem egyszer telo olajat...
Valamint olyan 4 evesen kerekcsapagy es kormanycsapagy lett cserelve.
A tobbi csak kopo alkatresz es olaj csere volt...

Szerintem eleg meggyozo, de azert azt le kell irni, hogy a (szerintem) legmegbizhatobb 99-2000-es szeriabol valo a motor, viszonylag keves tereppel, annal tobb aszfalttal a hata mogott...ja es ket gondos gazdival :))) Es jo szakszervizzel, semmi ganyolas!

Hibak mig nalam volt a motor
A tripmaster kijelzoje halt meg.
Felni repedesek /garanciaban cserelve/
Onindito fogaskerek tores /szavatossagban cserelve/
Kuplung bowden szakadas
Hatso fek es helyzetjelzo izzo csere szamtalanszor :)))
KToM

_________________
Egykori KTM-es, most BMWs


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC4 hosszutavu tapasztalat
HozzászólásElküldve: 2006 máj. 20, 20:20 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
KToM írta:
Amit cserelni kell pluszban, az 5. sebesseg fogaskerekei (ez allitolag egyhengeres motor tipushiba a rezonancia miatt...
...
viszonylag keves tereppel, annal tobb aszfalttal a hata mogott


Ehhez kiegészítésként, hogy a fenti két dolog valószínűleg összefügg, de még olyan állapotban van, hogy vígan elmehetne pár ezret, csak ha már szét van szedve, akkor ez is csere.

Nem flame-nek, meg az régebbi konstrukció is, de volt egy XT600Z Ténérém, amin ugyanez 40-50 e km között jött elő. Ott ledarálással járt és szétszedésnél több fogaskerékpárt is cserélni kellett. Abban több volt a terep, mint az aszfalt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC4 hosszutavu tapasztalat
HozzászólásElküldve: 2006 máj. 21, 16:57 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
A teljesség kedvéért még leírom, ami bosszant: Az önindítót nem tudtam használni, mert egy pocsolyába boruláskor a kormány jobb oldala belefúródott a sárba és érintkezési gondja lett. Tudom, hogy nem versenyenduro meg vizibicikli, de egy gomb egy KTM-en bírjon ki ennyit!

Szerencsére van berúgókar, amivel életre lehet kelteni, de kb. 2-3. leállás-újraindítás után ment tönkre a racsni egy olyan motoron, amit valószínűleg KToM se sűrű rugdalt és én sem (vagy ez akkor is kopik, ha az önindítót használom? :?: ).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Olajcsavaron reszelekek
HozzászólásElküldve: 2006 nov. 02, 9:42 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2006 nov. 02, 9:23
Hozzászólások: 5
Sziasztok!
Nem talaltam jobb helyet, hogy leirjam ami bosszant.
Vettem nemreg egy 2004-es SXC625-öset 2500km-el, ez a nagy olajkörös. Csinaltam benne olajcseret. A magnescsavar kiszerelese utan viszont megdöbbentem. 4-5mm hosszu femforgacsok voltak rajta, meg a olaj-szivo durvaszürön is. A finomszüröket is szetszedtem, azokon is volt rendesen reszelek, ami at tudott menni a fem szitan.
A kerdesem az lenne, hogy mennyire nagy meretü reszelekek szoktak lenni a magnescsavaron? Mi lehet a hiba oka? Nekem mar volt ilyen, akkor a FE 650-esben a fötengelycsapagy felülete valt le pittingesen.
Esetleg az sxc-nek a sok aszfalt nem tesz jot?a gaz az, hogy nem tudom a gep elöeletet, mert külföldröl lett behozva es nem altalam.
Az 5. fogaskerek ki szokott pittingesedni?

Elöre is köszi a valaszokat!

Üdv:

Csabi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Olajcsavaron reszelekek
HozzászólásElküldve: 2006 nov. 02, 13:18 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
koncs írta:
Sziasztok!
Nem talaltam jobb helyet, hogy leirjam ami bosszant.
Vettem nemreg egy 2004-es SXC625-öset 2500km-el, ez a nagy olajkörös. Csinaltam benne olajcseret. A magnescsavar kiszerelese utan viszont megdöbbentem. 4-5mm hosszu femforgacsok voltak rajta, meg a olaj-szivo durvaszürön is. A finomszüröket is szetszedtem, azokon is volt rendesen reszelek, ami at tudott menni a fem szitan.
A kerdesem az lenne, hogy mennyire nagy meretü reszelekek szoktak lenni a magnescsavaron? Mi lehet a hiba oka? Nekem mar volt ilyen, akkor a FE 650-esben a fötengelycsapagy felülete valt le pittingesen.
Esetleg az sxc-nek a sok aszfalt nem tesz jot?a gaz az, hogy nem tudom a gep elöeletet, mert külföldröl lett behozva es nem altalam.
Az 5. fogaskerek ki szokott pittingesedni?

Elöre is köszi a valaszokat!

Üdv:

Csabi


Nekem nagyon apró (por jellegű) és kevés fémreszelék szokott lenni csak a mágnesen.
Mielőtt viszont szét lett szedve a blokk, az olajszűrőm is tele volt (ez még kis olajkörös) apró alumíniumforgáccsal. Mint később kiderült, szét volt törve az egyik váltócsapágy (tűgörgős) és beleért a berúgószerkezet köztes fogaskereke a blokköntvénybe.
Szerintem fordulj a kérdéseddel Stunthoz, akár levélben is.

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Olajcsavaron reszelekek
HozzászólásElküldve: 2006 nov. 03, 10:13 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
koncs írta:
Vettem nemreg egy 2004-es SXC625-öset 2500km-el, ez a nagy olajkörös.


Gratulálok! Veled találkoztam nyáron Erdélyben? :-)

koncs írta:
Csinaltam benne olajcseret. A magnescsavar kiszerelese utan viszont megdöbbentem. 4-5mm hosszu femforgacsok voltak rajta, meg a olaj-szivo durvaszürön is. A finomszüröket is szetszedtem, azokon is volt rendesen reszelek, ami at tudott menni a fem szitan.
A kerdesem az lenne, hogy mennyire nagy meretü reszelekek szoktak lenni a magnescsavaron? Mi lehet a hiba oka?


Nekem nem voltak ekkorák, amikor jelen voltam az 5000 km-es olajcseré(k)nél. Nem lehet, hogy a még viszonylag kevés km az oka!?

koncs írta:
Az 5. fogaskerek ki szokott pittingesedni?


Az enyémnél, amint olvashatod is lentebb, ki lett cserélve ha már szét lett szedve, de még bírta volna. De már akkor túl volt az 50 000 km-en.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Olajcsavaron reszelekek
HozzászólásElküldve: 2006 nov. 03, 13:56 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 31, 10:33
Hozzászólások: 157
Tartózkodási hely: Csákberény
faki írta:
koncs írta:
Vettem nemreg egy 2004-es SXC625-öset 2500km-el, ez a nagy olajkörös.


Gratulálok! Veled találkoztam nyáron Erdélyben? :-)

koncs írta:
Csinaltam benne olajcseret. A magnescsavar kiszerelese utan viszont megdöbbentem. 4-5mm hosszu femforgacsok voltak rajta, meg a olaj-szivo durvaszürön is. A finomszüröket is szetszedtem, azokon is volt rendesen reszelek, ami at tudott menni a fem szitan.
A kerdesem az lenne, hogy mennyire nagy meretü reszelekek szoktak lenni a magnescsavaron? Mi lehet a hiba oka?


Nekem nem voltak ekkorák, amikor jelen voltam az 5000 km-es olajcseré(k)nél. Nem lehet, hogy a még viszonylag kevés km az oka!?

koncs írta:
Az 5. fogaskerek ki szokott pittingesedni?


Az enyémnél, amint olvashatod is lentebb, ki lett cserélve ha már szét lett szedve, de még bírta volna. De már akkor túl volt az 50 000 km-en.


Hi nem akarlak elkeseríteni de valószínü jobban járnál ha széthúznák! nekem elment júniusba az olaj pumpa és ezért voltak hajonló dolgok a blokkba. az a mutatvány 375 e került

_________________
Sniper


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 nov. 13, 16:29 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2006 nov. 02, 9:23
Hozzászólások: 5
Hi Faki!

Igen, velem talalkoztal erdelyben.

Az SXC-vel azota sem mentem, meg ragodok rajta, hogy szetszedjem-e.
Az lesz, hogy megyek vele egy keveset, aztan megnezem ujbol a magnescsavart, ha megint nagy reszelelkek lesznek rajta, akkor szethuz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 04, 13:46 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 máj. 19, 15:17
Hozzászólások: 539
Hirtelen nem tudtam melyik temahoz illik a kerdes, hogy hosszu tavon mukodjon az LC4 aksija azert ide tennem fel a kerdest:

Ez a tolto jo, hogy atteleltesem az aksit, vagy valakinek van valami mas jobb ertelmes aru toltore otletete?

http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZaU1ZrMVZNVVZSVkVKT1pXc3dlUT09&pid=VkZaU1RtVlZNVVZoZWs1UVVrVkZlUT09

netan a kisebb kutyu is elegendo:
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZaU1ZrMVZNVVZSVkVKT1pXc3dlUT09&pid=Vkcxd1VrMVZPVVZaTTJ4T1VrWkZPUT09


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 04, 14:11 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
nilrem írta:
Ez a tolto jo, hogy atteleltesem az aksit, vagy valakinek van valami mas jobb ertelmes aru toltore otletete?


Szerintem a második is bőven megfelel. Nekem egy szaki azt mondta, hogy max. az indítóáram(?) egytizedével tölteni az ideális. Pl. a 9 Ah-s akksit 0,9 A-vel. De a 1,5-eset vetette meg velem, mert az kb. 0,5-1 órán át tölt 1-1,5-vel és utána lemegy 1 A alá a töltőáram. Viszont így ha szükséges, akkor viszonylag gyorsan is fel lehet tölteni az akksit.

Ha valakinek kellene és útba esik, Pécelen lehet kapni az ott gyártott 1,5 A-es töltőt 2500-3000 ft körüli összegért:
TRAF-EL Kft.
Pécel, Maglódi út 31.
28/452-282
28/455-421
30/397-5485


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 17, 21:16 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 máj. 19, 15:17
Hozzászólások: 539
Legszurot miutan megfelelo szerrel kitisztitottam, es megszaradt mennyi olajjal kell nyakon onteni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 17, 21:21 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
nilrem írta:
Legszurot miutan megfelelo szerrel kitisztitottam, es megszaradt mennyi olajjal kell nyakon onteni?


Megfelelő menyiséggel. :-D
Nyakon öntöd vagy belemártod és kicsavarod, hogy ne tocsogjon az olajtól. De ha sok lesz, akkor idővel úgyis kifolyik a légyszűrőház alsó részén lévő csövön.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 18, 0:14 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
nilrem írta:
Legszurot miutan megfelelo szerrel kitisztitottam, es megszaradt mennyi olajjal kell nyakon onteni?


Kevéssel.
A legjobb egy kisebb méretű zárható tetejű műa. vödröt rendszeresíteni erre a célra, akkor amit kinyomkodsz belőle fölöslegeset, abba vissza tudod csurgatni, meg amit kiöntesz, de nem használsz el, elállhat benne a következő légszűrőmosásig.
Ja, ha érzékenyebb a bőröd az ilyesmire vagy zavar, hogy szűrőmosás után 2-3 napig kék a körmöd széle :D , vegyél fel gumikesztyűt az olajozáshoz!

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 18, 0:30 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2006 nov. 16, 21:45
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
kb egy deci... de jól oszlasd el!! ne legyen foltos!! mindenhol egyenletes legyen.. kb 5-10 perc és kitérhálósodik az olaj. utána már nem tudod eloszlatni. én gázolajban mostam- utána brigéciolban-majd vízzel- felakasztod-kiszárítod-majd kompresszorral (ha van) ki lehet még belülről fúvatni. érdemes tartani 2-3 légszűrőt csarére.(beolajozatlanul.)

lehet kapni un. filterskint. ez egy vékony harisnya szerű sapka. ráhúzod a légszűrőre és így 3 filterskincserével kiváltasz 3 légszűrőmosást,mivel ez kivül tartja a koszt,és jóval egyszerűbb tisztítani. 3db/csomag


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 18, 9:37 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
gencsydani írta:
A legjobb egy kisebb méretű zárható tetejű műa. vödröt rendszeresíteni erre a célra, akkor amit kinyomkodsz belőle fölöslegeset, abba vissza tudod csurgatni, meg amit kiöntesz, de nem használsz el, elállhat benne a következő légszűrőmosásig.


Azt nem is írtam, hogy a jól használható, de nem túl olcsó spray helyett pumpás (pl. ablaktisztítós) flakonból nyomkodom rá az olajat. Nekem így egyszerűbbnek és gazdaságosabbnak tűnik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 18, 9:41 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
Gabesz írta:
én gázolajban mostam- utána brigéciolban


Ez nem biztos, hogy túl jó hatással van a szivacs élettartamára. :shock:

Másrészt én nagyon elcsodálkoztam a légszűrőtisztító (Putoline) hatásán, amikor először kipróbáltam. Nagyon gyorsan kihoz minden koszt és hamar meg is szárad. Hátránya, hogy csak 4 v. 5 literes kiszerelésben van, de jó sokáig elég.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 18, 10:42 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 máj. 19, 15:17
Hozzászólások: 539
faki írta:
Gabesz írta:
én gázolajban mostam- utána brigéciolban


Ez nem biztos, hogy túl jó hatással van a szivacs élettartamára. :shock:

Másrészt én nagyon elcsodálkoztam a légszűrőtisztító (Putoline) hatásán, amikor először kipróbáltam. Nagyon gyorsan kihoz minden koszt és hamar meg is szárad. Hátránya, hogy csak 4 v. 5 literes kiszerelésben van, de jó sokáig elég.

Motorex cuccal mostam ki az 1 literes kiszereles, es ez is nagyon gyorsan tisztava varazsolta. Kesztyus otlet az jo, gaz lenne most a karacsonyi partyk idejen kek kezzel maszkalni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 18, 10:50 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
faki írta:
Gabesz írta:
én gázolajban mostam- utána brigéciolban


Ez nem biztos, hogy túl jó hatással van a szivacs élettartamára. :shock:

Másrészt én nagyon elcsodálkoztam a légszűrőtisztító (Putoline) hatásán, amikor először kipróbáltam. Nagyon gyorsan kihoz minden koszt és hamar meg is szárad. Hátránya, hogy csak 4 v. 5 literes kiszerelésben van, de jó sokáig elég.


Putoline az vifílkosztet? Nekem lassan aktuális volna a beszerzés, mert az 1 l Motorex már majdnem teljesen elfogyott (asszem még az EXC-hez vettem :D ).

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 18, 12:17 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
gencsydani írta:
Putoline az vifílkosztet? Nekem lassan aktuális volna a beszerzés, mert az 1 l Motorex már majdnem teljesen elfogyott (asszem még az EXC-hez vettem :D ).


Kb. 4500 Ft volt a 4 literes az Aunernél, de vagy 1,5-2 éve vettem. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 18, 13:24 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
faki írta:
gencsydani írta:
Putoline az vifílkosztet? Nekem lassan aktuális volna a beszerzés, mert az 1 l Motorex már majdnem teljesen elfogyott (asszem még az EXC-hez vettem :D ).


Kb. 4500 Ft volt a 4 literes az Aunernél, de vagy 1,5-2 éve vettem. :)


Akkor az tök olcsó, az 1 l Motorex 1900 Ft! Igaz, mikor a mostanit vettem (2,5 éve kb.), akkor is ennyi volt :D

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 18, 21:58 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2006 nov. 16, 21:45
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
azt én nem gondoltam,hogy ilyen drága kotyvalékokkal dolgoztok:) az én módszerem a régi hagyományos..viszont ezerszer olcsóbb!! egy 10 literes zárható vödörben van 5-6 liter gázolaj,az alján ülepítő szita ,így mindig (2 ) évig tiszta a gázolaj. ugyanígy a brigéciol... a víz meg folyik a csapból.

és egyálltalán nem bántja a légszűrőt egyik anyag sem... a benzin feloldja a ragasztást! abban nem szabad mosni!
ja és mikor a brigéciolban kinyomkodom(2fázis) utána meg a víz ,nyom nélkül leviszi a kezemről az olajat. nem bohóckodok kesztyűben! a légyszűrőolajzást meg vékony szemeteszsákban kell csinálni okosok:)) abban kell átnyomkodni.átlátszóban.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 19, 10:45 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
Gabesz írta:
azt én nem gondoltam,hogy ilyen drága kotyvalékokkal dolgoztok:) az én módszerem a régi hagyományos..viszont ezerszer olcsóbb!! egy 10 literes zárható vödörben van 5-6 liter gázolaj,az alján ülepítő szita ,így mindig (2 ) évig tiszta a gázolaj. ugyanígy a brigéciol... a víz meg folyik a csapból.

és egyálltalán nem bántja a légszűrőt egyik anyag sem... a benzin feloldja a ragasztást! abban nem szabad mosni!
ja és mikor a brigéciolban kinyomkodom(2fázis) utána meg a víz ,nyom nélkül leviszi a kezemről az olajat. nem bohóckodok kesztyűben! a légyszűrőolajzást meg vékony szemeteszsákban kell csinálni okosok:)) abban kell átnyomkodni.átlátszóban.


Nekem az 1 liter légszűrőmosó 2,5 év (~20e km) alatt fogyott el. Ennél sztem a gázolaj+brigéciol kombó drágább megoldás...

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 19, 19:51 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
gencsydani írta:
Nekem az 1 liter légszűrőmosó 2,5 év (~20e km) alatt fogyott el. Ennél sztem a gázolaj+brigéciol kombó drágább megoldás...


Főleg, hogy a Brigéciol literje is már lassan közelit az 1000 Ft-hoz. De persze mindenki azt használ, ami szimpatikus neki. :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 21, 7:36 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
faki írta:
gencsydani írta:
Nekem az 1 liter légszűrőmosó 2,5 év (~20e km) alatt fogyott el. Ennél sztem a gázolaj+brigéciol kombó drágább megoldás...


Főleg, hogy a Brigéciol literje is már lassan közelit az 1000 Ft-hoz. De persze mindenki azt használ, ami szimpatikus neki. :-)


Ezért írtam én is (bár én nemrég 700-ért vettem Brigéciolt, de azt is sokalltam erősen)!
Amúgy meg de! :P

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 08, 22:05 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2007 jan. 02, 10:39
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Budapest
Nektek kb mennyit fogyaszt a 640-esetek?Asszem nekem a 6 lityó normális nem?TOM


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 09, 12:57 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
TOM írta:
Nektek kb mennyit fogyaszt a 640-esetek?Asszem nekem a 6 lityó normális nem?TOM


Szerintem az reális, mert emberfüggő is. Ha jól emlékszem nekem 5 liter alá még nem nagyon ment, de a legtöbb se volt 6,5. Átlagban 5,5 körül számolhatok, nem vagyok egy motorgyilkos alkat (azt hiszem :roll: ).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 09, 13:08 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Hm... Visszakeresgélek emlékileg:

Én az utazó átlagomat (130-as tempóval) olyan 6l-re lőném be. Egy lassú túrán (80-90-es utazó, szolíd gyorsításokkal) kb. 4.2-őt evett, de az extrém volt.

Városban SM kerekekkel és enduro áttétellel 7.5-8 körül volt a haladós (durva :) ) közlekedés és a Ringen közel 9l-t meg lehetett vele etetni.

Normál utazó tempóval, amikor nem volt eszetlenkedés, de nem volt autópálya sem, 5-5.5 körül evett. SM kerekkekel és enduro áttétellel (kb. 8-10%-kal forgott többet a blokk) aszfalton általában +0.5l volt a fogyasztás, igaz biztosan gyorsabban is mentem vele.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 15, 16:31 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 máj. 19, 15:17
Hozzászólások: 539
Legszuro temat nezegettem: szepen tulestem par hete az elso tisztitason.
Feltunt hogy a deckni belso felen is van szuro-fele nem csak a nagy szivacs maga. Azt is kell tisztogatni, ha igen mi a javasolt modszer.
Ilyesmire gondolok:
http://www.enduro-store.de/store4.0/tec ... 0a5d3b.php


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 15, 18:20 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 12:58
Hozzászólások: 1484
nilrem írta:
Legszuro temat nezegettem: szepen tulestem par hete az elso tisztitason.
Feltunt hogy a deckni belso felen is van szuro-fele nem csak a nagy szivacs maga. Azt is kell tisztogatni, ha igen mi a javasolt modszer.
Ilyesmire gondolok:
http://www.enduro-store.de/store4.0/tec ... 0a5d3b.php


Hali!

Ez nem a gyári, hanem egy un. tuning légszűrőfedél. A gyári zárt légszűrőfedél helyére teszik, könyebben jut levegőhöz a motor. Ezt nevezzük tésztaszűrőnek.
Tisztítása semmi különös, de amikor a szivacsot mosod ezt is mosd ki légszűrőmosó folyadékkal, vízzel öblítsd azt kész.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 20, 22:14 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 okt. 05, 20:33
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Sentgotthárd
Szevasztok!
Lenne egy kérdésem....!
Mit érdemes tennem a motorommal,ha annak vizhütője totál vizköves...? :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 20, 23:01 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
?????

Gondolom valami, a háztartásokban is használható vízkőmentesítő ami a fémet nem bántja ezen is segít - ioncserélt vízzel kell nagyon alaposan átöblögetni. De ha a hűtőd vízköves valszeg minden más is az, nem? Pl. a vízpumpa környékén sem szerencsés...

Most vetted? Hogy került bele csapvíz?

Mag írta:
Szevasztok!
Lenne egy kérdésem....!
Mit érdemes tennem a motorommal,ha annak vizhütője totál vizköves...? :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 21, 10:19 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 jan. 18, 11:39
Hozzászólások: 393
Tartózkodási hely: Onga
Az milyen olcsó móka lehet te...
De amúgy muterom a kávéfőzővel is azt szokta hogy beleönti a vízkőoldót és lefőzi. Aztán sima vízzel vagy 5ször átfőzi és kész.
Valami hasonlót próbálj meg sztem :?

:idea:

_________________
I don't wanna be an angel, I just wanna be God !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 21, 14:20 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 okt. 05, 20:33
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Sentgotthárd
Ok!
Köszönöm!
Amugy igen most vettem és rejtegetett egy ilyen szép meglepetést... :(
De megoldom...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 22, 1:16 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Hát ha a többi részével is ennyire jól bántak... :(

Mag írta:
Ok!
Köszönöm!
Amugy igen most vettem és rejtegetett egy ilyen szép meglepetést... :(
De megoldom...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 22, 10:57 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 okt. 05, 20:33
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Sentgotthárd
Most már minden rendben!
Tiszta mint újkorában! :)

Még egy kérdés...:
Mitöl lehet hogy indításnál az inditó motor csak kattog,nem hajtja meg a motort...?De,ha a berugóval megmozgatom akkor meghajtja! :-k


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 22, 16:37 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2007 jan. 05, 13:56
Hozzászólások: 15
az én lc4-em is produkálja(melegen) hogy nem forditja át az öninditó szerintem nem gáz -sőt egy ismerősé is csinálja-.süritésen áll meg a dugó.picit meghúzod a dekompresszort inditózás közben és ok! modjuk hogy az automata dekó.ijenkor "hol van"azt nem tudom


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 22, 16:41 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
MCSABA írta:
az én lc4-em is produkálja(melegen) hogy nem forditja át az öninditó szerintem nem gáz -sőt egy ismerősé is csinálja-.süritésen áll meg a dugó.picit meghúzod a dekompresszort inditózás közben és ok! modjuk hogy az automata dekó.ijenkor "hol van"azt nem tudom


Ez így nekem is, de nem kattog, csak egyszerűen nem forog, küzd. És ilyenkor ráhúzok a dekora, és indul is.

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 22, 17:11 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 máj. 19, 15:17
Hozzászólások: 539
xerxesz írta:
MCSABA írta:
az én lc4-em is produkálja(melegen) hogy nem forditja át az öninditó szerintem nem gáz -sőt egy ismerősé is csinálja-.süritésen áll meg a dugó.picit meghúzod a dekompresszort inditózás közben és ok! modjuk hogy az automata dekó.ijenkor "hol van"azt nem tudom


Ez így nekem is, de nem kattog, csak egyszerűen nem forog, küzd. És ilyenkor ráhúzok a dekora, és indul is.

De ez csak akkor fordul elo a lefullasztjatok nem? Normalis leallitasnal soha. Legalabbis nalam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 22, 17:52 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
nilrem írta:
xerxesz írta:
MCSABA írta:
az én lc4-em is produkálja(melegen) hogy nem forditja át az öninditó szerintem nem gáz -sőt egy ismerősé is csinálja-.süritésen áll meg a dugó.picit meghúzod a dekompresszort inditózás közben és ok! modjuk hogy az automata dekó.ijenkor "hol van"azt nem tudom


Ez így nekem is, de nem kattog, csak egyszerűen nem forog, küzd. És ilyenkor ráhúzok a dekora, és indul is.

De ez csak akkor fordul elo a lefullasztjatok nem? Normalis leallitasnal soha. Legalabbis nalam.


Mondjuk én pirosgombbal szoktam "megölni".

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 22, 20:11 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 máj. 19, 15:17
Hozzászólások: 539
xerxesz írta:
nilrem írta:
xerxesz írta:
MCSABA írta:
az én lc4-em is produkálja(melegen) hogy nem forditja át az öninditó szerintem nem gáz -sőt egy ismerősé is csinálja-.süritésen áll meg a dugó.picit meghúzod a dekompresszort inditózás közben és ok! modjuk hogy az automata dekó.ijenkor "hol van"azt nem tudom


Ez így nekem is, de nem kattog, csak egyszerűen nem forog, küzd. És ilyenkor ráhúzok a dekora, és indul is.

De ez csak akkor fordul elo a lefullasztjatok nem? Normalis leallitasnal soha. Legalabbis nalam.


Mondjuk én pirosgombbal szoktam "megölni".

Eloiras szerint gyujtaskapcsolo, de ennek akkor sem lehet oka a leirt jelenseg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 23, 2:06 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Ritkán nekem is előfordult (LC4), hogy a dugattyú rossz pozícióban állt meg, de egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány alkalommal - én is a pirossal állítottam le az esetek döntő többségében.
Ha "kattog", akkor akksi, ilyenkor is segíthet a deko pár mm-es megemelése, de én inkább a csatlakozásokat szedném szét az akksin, megtisztogatnám/csiszolnám, aztán újra össze. Ha ezután is csinálja és az önindító csatlakozói is tiszták, akkor akksicsere várható, mert a kapacitásával gondok vannak.

Szepy

nilrem írta:
xerxesz írta:
nilrem írta:
xerxesz írta:
MCSABA írta:
az én lc4-em is produkálja(melegen) hogy nem forditja át az öninditó szerintem nem gáz -sőt egy ismerősé is csinálja-.süritésen áll meg a dugó.picit meghúzod a dekompresszort inditózás közben és ok! modjuk hogy az automata dekó.ijenkor "hol van"azt nem tudom


Ez így nekem is, de nem kattog, csak egyszerűen nem forog, küzd. És ilyenkor ráhúzok a dekora, és indul is.

De ez csak akkor fordul elo a lefullasztjatok nem? Normalis leallitasnal soha. Legalabbis nalam.


Mondjuk én pirosgombbal szoktam "megölni".

Eloiras szerint gyujtaskapcsolo, de ennek akkor sem lehet oka a leirt jelenseg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 23, 19:48 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2007 jan. 05, 13:56
Hozzászólások: 15
mostmár csak az a kérdés milyen gyakran fordul elő. én még mindig azt mondom ritkán jelentkezhet,de természetesen nem minden inditásnál.a gyakoriságot viszont nem közölted!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 23, 20:10 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2007 jan. 02, 10:39
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Budapest
Nálam is van ilyen jelenség kb minden 20.indításnál,esetleg sűrűbben ha gyenge az aksi(az akkut egyébként 1-2hosszabb önindítózás rendesen megterheli).Én indításnál kis deko-t húzok neki,és igy kiküszöbölhető a jelenség...TOM


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 23, 21:05 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
MCSABA írta:
mostmár csak az a kérdés milyen gyakran fordul elő. én még mindig azt mondom ritkán jelentkezhet,de természetesen nem minden inditásnál.a gyakoriságot viszont nem közölted!


Nekem most hétvégén elég gyakran előjött, mondjuk minden 2. indításnál, de lehet, hogy csak hideg volt, vagy unta a banánt, vagy mittomén. Vagy döglik az akksim (2ésfél éves, kicsit korai lenne)

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 23, 21:53 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
3 éves akksi már öregnek számít, motorban kevés éri meg a 2 évet - csak ha jó minőségű és rendszeresen használják, ill. az elektronika is rendben van...

Szepy

xerxesz írta:
MCSABA írta:
mostmár csak az a kérdés milyen gyakran fordul elő. én még mindig azt mondom ritkán jelentkezhet,de természetesen nem minden inditásnál.a gyakoriságot viszont nem közölted!


Nekem most hétvégén elég gyakran előjött, mondjuk minden 2. indításnál, de lehet, hogy csak hideg volt, vagy unta a banánt, vagy mittomén. Vagy döglik az akksim (2ésfél éves, kicsit korai lenne)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 24, 10:08 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 máj. 19, 15:17
Hozzászólások: 539
KTMSzepy írta:
3 éves akksi már öregnek számít, motorban kevés éri meg a 2 évet - csak ha jó minőségű és rendszeresen használják, ill. az elektronika is rendben van...

Szepy

xerxesz írta:
MCSABA írta:
mostmár csak az a kérdés milyen gyakran fordul elő. én még mindig azt mondom ritkán jelentkezhet,de természetesen nem minden inditásnál.a gyakoriságot viszont nem közölted!


Nekem most hétvégén elég gyakran előjött, mondjuk minden 2. indításnál, de lehet, hogy csak hideg volt, vagy unta a banánt, vagy mittomén. Vagy döglik az akksim (2ésfél éves, kicsit korai lenne)

Gyari aksit 5 eves koraban csaptak ki az en gepembol. Nalam sima inditasnal soha nincs ilyen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 24, 10:57 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
KTMSzepy írta:
3 éves akksi már öregnek számít, motorban kevés éri meg a 2 évet - csak ha jó minőségű és rendszeresen használják, ill. az elektronika is rendben van...

Szepy


Akkor akár ez is lehet.

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 27, 16:19 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2007 jan. 02, 10:39
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Budapest
Mi van ha full synt. olaj van a blokkban,és én szintén full synt.-al töltöm utána ,de nem ugyanolyan márkájúval?Mennyi olajat eszik nálatok az lc4 pár száz km alatt??? :roll: :roll: TOM


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 27, 16:38 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
TOM írta:
Mi van ha full synt. olaj van a blokkban,és én szintén full synt.-al töltöm utána ,de nem ugyanolyan márkájúval?Mennyi olajat eszik nálatok az lc4 pár száz km alatt??? :roll: :roll: TOM


Ha ugyanolyan viszkozitású és teljesítményszintű, akkor semmi.
Olajfogyasztás erősen változó (sokmindentől függ), nagyon alacsony vagy nagyon magas fordulaton ehet akár 1 dl-t is 100 km-en.

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 27, 16:42 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2007 jan. 02, 10:39
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Budapest
Ja és mi a véleményetek arról hogy mennyit lehet kerekezni az lc4 el a motor károsodása nélkül...Azt mondják hogy az elöl lévő oljpumpa miatt ha kiáll kerékre a gép akkor nem jut a pumpához olaj...Véleményem szerint 40-50 m -től még nem lehet baja,ha profi az olaj.TOM
:evil: :evil: :evil:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1859 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 38  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség