KTM Klub fórum
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/

Motorex olajak
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=110
Oldal: 1 / 1

Szerző:  kope68 [ 2006 máj. 22, 20:56 ]
Hozzászólás témája:  Motorex olajak

Hali mindenki, főleg Stunt Mester!

Kérdésem a következő lenne:

Van ugye a 10W-50, 10W-60 úgynevezett sima motorolaj és aKTM emblémával ellátott 20W-60-as versenyolaj.

Első kérdés: Lehet-e ezeket keverni egymással, főleg a 20W-60-ast?
Második: Melyiket ajánljátok normál, amatőr alatti hobbiendurózásra?

Köszi!

Szerző:  condom [ 2006 máj. 22, 21:06 ]
Hozzászólás témája: 

Én a 450 EXCbe 10w 60ast teszek állitolag az fa..a!

Szerző:  mic71 [ 2006 máj. 22, 21:09 ]
Hozzászólás témája: 

condom írta:
Én a 450 EXCbe 10w 60ast teszek állitolag az fa..a!


Én is azt használok, de ezt tudja. Még az olajat és a szűrőt is megvette, amit levittem :D Tök jó volt, hogy nem kellett hazahozni. Elég volt lefele.

Szerző:  kope68 [ 2006 máj. 22, 21:12 ]
Hozzászólás témája: 

condom írta:
Én a 450 EXCbe 10w 60ast teszek állitolag az fa..a!


Jaja, csak most 20W-60 van benne, most lesz olajcsre és még van 7 deci belőle.
10W-60-as megy bele, de nem tudom lehet-e keverni a versenyolajjal.

Szerző:  pinguz [ 2006 máj. 22, 23:29 ]
Hozzászólás témája: 

kope68 írta:
Jaja, csak most 20W-60 van benne, most lesz olajcsre és még van 7 deci belőle.
10W-60-as megy bele, de nem tudom lehet-e keverni a versenyolajjal.


Mondjuk en analfabeta vagyok, de en mindig ugy tudtam, hogy kulonbozo viszkozitasu olajakat nem szabad keverni, es meg azonos szamu, de kulonbozo gyartotol szarmazot is csak fintorogva.

Szerző:  kope68 [ 2006 máj. 23, 12:43 ]
Hozzászólás témája: 

Az index fórumról:

Stunt62510 válasz | megnéz | könyvjelző 2006.05.23 08:23:56 (27592)
Lehet őket keverni, mert az adalékok azonosak, maximum az arányuk más az egyes tipusokban.



Az általánosan elfogadott olaj az LC4-esekbe és a 4T Racing blokkokba is a Motorex Power Synt 4T 10W50-es. Nyáron, nagy melegben és ha valaki nagyon keményen hajtja a motort, akkor a 10W60-as jobb választás.

A 20W60-as egy speciálisan a 4T Racing blokkokhoz fejlesztett (adalékolt) olaj, amely kopott(abb) motorok esetén is lehetővé teszi a nagy terhelést mindenféle egyéb követlkezmények nélkül (pl. melegen is megfelelő kenőfilm olajnyomás) Hátránya a hidegen, 10 fok alatti hőmérsékletnél kicsit nehezebben induló a motor, pláne a berúgós (SX) modellek.



Én normál hobbiendúrózáshoz a 10W50-es Power Synt-et ajánlom.





Egyébként, ha már itt járunk az LC4 és a 4T Racing blokkok is elég speciálisak kenés szempontból, mert a szó hagyományos értelemében vett olajnyomás nincs bennük, egyes részek szóróolajozást kapnak, mások olajfürdőben vannak, a két pumpa csak szív és a kenési helyre szállítja az olajat. A csapágyak pedig görgős vagy golyósok, nem siklócsapágyak. Ezért a kenőolaj viszkozitása nem annyira lényeges, mint egy siklócsapágyas motornál.

Szerző:  Hetyo [ 2006 okt. 13, 8:03 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok.

Mit javasoltok? Rakhatok Repsol olajat az exc-m be?

Repsol Racing 4T 10w50 1900,-
Castrol R4 10w50 2650,-
Motorex CrossPower 10w50 3200,-

Szerző:  gencsydani [ 2006 okt. 13, 9:42 ]
Hozzászólás témája: 

Hetyo írta:
Sziasztok.

Mit javasoltok? Rakhatok Repsol olajat az exc-m be?

Repsol Racing 4T 10w50 1900,-
Castrol R4 10w50 2650,-
Motorex CrossPower 10w50 3200,-


Ha azonos viszkozitású és teljesítményű, akkor sztem minden további nélkül. Nekem pl. most is Castrol van az SC-ben (ezt tudtam olcsóér' venni) és semmi különbséget nem vettem észre.
Elméletileg viszont előfordulhat, hogy a váltó kisebb/nagyobb erővel fog működni vagy az üreset könnyebb/nehezebb lesz megtalálni más olajokkal.

Szerző:  Sniper [ 2006 okt. 13, 10:03 ]
Hozzászólás témája: 

gencsydani írta:
Hetyo írta:
Sziasztok.

Mit javasoltok? Rakhatok Repsol olajat az exc-m be?

Repsol Racing 4T 10w50 1900,-
Castrol R4 10w50 2650,-
Motorex CrossPower 10w50 3200,-


Ha azonos viszkozitású és teljesítményű, akkor sztem minden további nélkül. Nekem pl. most is Castrol van az SC-ben (ezt tudtam olcsóér' venni) és semmi különbséget nem vettem észre.
Elméletileg viszont előfordulhat, hogy a váltó kisebb/nagyobb erővel fog működni vagy az üreset könnyebb/nehezebb lesz megtalálni más olajokkal.


Hali! azért vigyázni kell vele mert a motorex olaj az szintetikus és a castrol pedig ásványi alapu így gond ha keveredik. a repsol sintén szintetikus olaj és így keverhető. a vizkozitás az azt jelenti: kenési lépesség és az nem befolyásolja a a keverhetőséget de azért erre is figyelni kell! vagy ugyan olyan vizkozitásu olajat vagy magasabb vizkozitásut szabad keverni mert másképp "hígúlhat" az olajad. ha jobb a vizkozitása az nem gond csak mint írtam szintetikus vagy az ásványit nemszabad keverni

Szerző:  gencsydani [ 2006 okt. 13, 10:25 ]
Hozzászólás témája: 

Sniper írta:
gencsydani írta:
Hetyo írta:
Sziasztok.

Mit javasoltok? Rakhatok Repsol olajat az exc-m be?

Repsol Racing 4T 10w50 1900,-
Castrol R4 10w50 2650,-
Motorex CrossPower 10w50 3200,-


Ha azonos viszkozitású és teljesítményű, akkor sztem minden további nélkül. Nekem pl. most is Castrol van az SC-ben (ezt tudtam olcsóér' venni) és semmi különbséget nem vettem észre.
Elméletileg viszont előfordulhat, hogy a váltó kisebb/nagyobb erővel fog működni vagy az üreset könnyebb/nehezebb lesz megtalálni más olajokkal.


Hali! azért vigyázni kell vele mert a motorex olaj az szintetikus és a castrol pedig ásványi alapu így gond ha keveredik. a repsol sintén szintetikus olaj és így keverhető. a vizkozitás az azt jelenti: kenési lépesség és az nem befolyásolja a a keverhetőséget de azért erre is figyelni kell! vagy ugyan olyan vizkozitásu olajat vagy magasabb vizkozitásut szabad keverni mert másképp "hígúlhat" az olajad. ha jobb a vizkozitása az nem gond csak mint írtam szintetikus vagy az ásványit nemszabad keverni


Én úgy értelmeztem, hogy a következő olajcserénél nem X, hanem Y márkájút töltene bele a kolléga. Persze lehet, hogy túl okos vagyok :D

Szerző:  Hetyo [ 2006 okt. 13, 14:40 ]
Hozzászólás témája: 

igen, a következő olajcserénél raknék bele repsolt,
és nem keverném. viszkozitásban és a kölönféle minősítésekben
megegyezik a Repsol Racing 4T a Motorex Crosspower-ével,

csak ez most az olajshop-ban 1900,- / L.

Szerző:  faki [ 2006 okt. 13, 15:07 ]
Hozzászólás témája: 

Sniper írta:
azért vigyázni kell vele mert a motorex olaj az szintetikus és a castrol pedig ásványi alapu


Az említett Castrol R4 az oldal szerint teljesen szintetikus:
http://olajshop.hu/termekek/castrol/mot ... _10w_50/1l

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/