KTM Klub fórum http://www.ktmklub.hu/phpbb3/ |
|
KTM EXC nem indul:( http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=1146 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | Koxi [ 2011 feb. 11, 14:03 ] |
Hozzászólás témája: | KTM EXC nem indul:( |
Szevasztok. Olyan problémám lenne hogy van egy 2005-ős 400-as EXC-m 3 hónapja nem volt beindítva, ma próbáltam, és nem indul..:S Önindítóval próbáltam, mert berugókarom sajna nincs(előző ügyes,okos tulaja elhagyta...) Próbáltam szivatóval is meg simán, az aksi az fel van töltve, indítózik is de nem akar beröffeni:( Eldöntöttem oldalra, hogy kifolyjon a benzin a karbiból, aztán benzincsap megnyit, de így se indult.. Várom a hozzászólásokat. Előre is köszönöm. Üdv. |
Szerző: | Jimmy [ 2011 feb. 11, 16:21 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KTM EXC nem indul:( |
Koxi írta: Szevasztok. Olyan problémám lenne hogy van egy 2005-ős 400-as EXC-m 3 hónapja nem volt beindítva, ma próbáltam, és nem indul..:S Önindítóval próbáltam, mert berugókarom sajna nincs(előző ügyes,okos tulaja elhagyta...) Próbáltam szivatóval is meg simán, az aksi az fel van töltve, indítózik is de nem akar beröffeni:( Eldöntöttem oldalra, hogy kifolyjon a benzin a karbiból, aztán benzincsap megnyit, de így se indult.. Várom a hozzászólásokat. Előre is köszönöm. Üdv. Mielött indítanád,jópárszor cibáld rá a gázt. |
Szerző: | faki [ 2011 feb. 11, 19:07 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KTM EXC nem indul:( |
Koxi írta: Eldöntöttem oldalra, hogy kifolyjon a benzin a karbiból, aztán benzincsap megnyit, de így se indult.. Cseréld le a benzint a tankban is, esetleg egy gyertyacsere... |
Szerző: | ÍziRájder [ 2011 feb. 11, 21:13 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KTM EXC nem indul:( |
Ha önindítózás alatt nem benzinszagú a kipufogó akkor: - nézd meg a gyertyapipát, nincs-e elmozdulva. -a züzemanyag bejut-e a karbiba? -nyitott benzincsappal döntsd oldalra majd vissza. Ha alól folyik a benzin, oké. -3-4 alkalommal húzd meg a gázkart. -önindítózz szívatóval Előbb-utóbb köhögnie kell. Majd durr. ![]() |
Szerző: | sevjo [ 2011 feb. 11, 22:13 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KTM EXC nem indul:( |
ÍziRájder írta: Ha önindítózás alatt nem benzinszagú a kipufogó akkor: - nézd meg a gyertyapipát, nincs-e elmozdulva. -a züzemanyag bejut-e a karbiba? -nyitott benzincsappal döntsd oldalra majd vissza. Ha alól folyik a benzin, oké. -3-4 alkalommal húzd meg a gázkart. -önindítózz szívatóval Előbb-utóbb köhögnie kell. Majd durr. ![]() Szerintem meg többet ilyet ne csinálj, hogy három hónapig nem indítod be! ![]() Írjál be magadnak egy fegyelmit!!! ![]() |
Szerző: | Kami [ 2011 feb. 13, 19:44 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KTM EXC nem indul:( |
és ha mindezek a jó tanácsok nem segítenek,akkor nézd meg alul azt sok csövet amik lognak,hogy nincsenek eltömödve,vagy fogj egy vödör forró vizet,és lassan öntsd rá a hengerre,vagy vedd ki a levegöszűrőt és fujj be egy kis féktisztitót,de ebböl ne sokat!!aztán gáz és szivató nélkül próbáld elindítani. ja és a gázkart koppanásig huzzd inditás elött!kb 2-3másodpercig!aztán inditás közben már ne!!! és a szivatót már csak akkor huzd rá ha elkezdet köhögni...addig ne mert megfojtod a sok benzinnel. |
Szerző: | nilrem [ 2011 feb. 21, 11:46 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KTM EXC nem indul:( |
Esetleg valami ötlet? Hideg motornál önindítóra nem indul. Rugásra könnyedén. Aksi patent állapotú és meleg motornál önindítóra is megy. |
Szerző: | xerxesza [ 2011 feb. 21, 14:09 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KTM EXC nem indul:( |
nilrem írta: Esetleg valami ötlet? Hideg motornál önindítóra nem indul. Rugásra könnyedén. Aksi patent állapotú és meleg motornál önindítóra is megy. Mi van, ha akksi mégsem patent? Kipróbáltad másik motorban ill. a másik motorét a tiedben? |
Szerző: | Jimmy [ 2011 feb. 21, 17:10 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KTM EXC nem indul:( |
nilrem írta: Esetleg valami ötlet? Hideg motornál önindítóra nem indul. Rugásra könnyedén. Aksi patent állapotú és meleg motornál önindítóra is megy. Szelephézag volt mostanában állítva? |
Szerző: | nilrem [ 2011 feb. 21, 19:22 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KTM EXC nem indul:( |
Nincs egy éves az aksi, de majd másik gépben is kipróbálom. Szelephézag 10 üzemórája volt állítva. Köszi eddigi ötleteket. Még esetleg? |
Szerző: | Kami [ 2011 feb. 21, 21:00 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KTM EXC nem indul:( |
nilrem írta: Nincs egy éves az aksi, de majd másik gépben is kipróbálom. Szelephézag 10 üzemórája volt állítva. Köszi eddigi ötleteket. Még esetleg? gyertya mikor volt cserélve? plussz probáld meg az akksit töltöre rakni,kb 2órára aztán próbáld...különben az egy éves akksi az nem feltétlen jó ám ![]() |
Szerző: | nilrem [ 2011 feb. 21, 21:37 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KTM EXC nem indul:( |
Ha egy hétnél többet áll akkor folyamatosan csepptöltőn van. Autóaksit rákötni próbaképpen? Gyertyacserét is kipróbálom, de akkor rúgásra nem indulna könnyen hidegen illetve önindítóra melegen nem? |
Szerző: | pancel [ 2011 feb. 21, 22:16 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KTM EXC nem indul:( |
nilrem írta: Ha egy hétnél többet áll akkor folyamatosan csepptöltőn van. Autóaksit rákötni próbaképpen? Gyertyacserét is kipróbálom, de akkor rúgásra nem indulna könnyen hidegen illetve önindítóra melegen nem? Naszóval: Jellemzően akkor szokott ilyen probléma lenni ha a gyújtótrafó már nincs a helyzet magaslatán, tehát a szikraképzéshez mindenképp szüksége van az előírt feszültség/áramerősség kettősre, ezt meg nem kapja meg indítózás közben. Ilyenkor a szikra vöröses színű vagy egyáltalán nincs is nyomás alatt. Autós akkutöltő: Persze, minden töltőt rátehetsz, egy a lényeg, hogy ha egy mód van rá, ne töltse az akksi kapacitásának 20%-ánál többel (pl. ha 7,5 Ah-s az akksi, akkor 1,5 amper (7,5 egyötöde)) vagy ha ez nem megoldható, akkor iktass be a töltőkörbe párhuzamosan egy izzót, hogy a töltőáram egy részét az vegye fel. Üdv, pancel |
Szerző: | nilrem [ 2011 feb. 21, 23:34 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KTM EXC nem indul:( |
pancel írta: Jellemzően akkor szokott ilyen probléma lenni ha a gyújtótrafó már nincs a helyzet magaslatán, tehát a szikraképzéshez mindenképp szüksége van az előírt feszültség/áramerősség kettősre, ezt meg nem kapja meg indítózás közben. 2004 EXC 450 Tudnál mondani gyári számot a gyújtótrafóra? |
Szerző: | pancel [ 2011 feb. 22, 16:45 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KTM EXC nem indul:( |
nilrem írta: pancel írta: Jellemzően akkor szokott ilyen probléma lenni ha a gyújtótrafó már nincs a helyzet magaslatán, tehát a szikraképzéshez mindenképp szüksége van az előírt feszültség/áramerősség kettősre, ezt meg nem kapja meg indítózás közben. 2004 EXC 450 Tudnál mondani gyári számot a gyújtótrafóra? Huhh... a KÉZIKÖNYVBEN úgy látom, hogy Csatolmány: Képkivágás.PNG [ 167.83 KiB | Megtekintve 19803 alkalommal. ] ...de ugyanez a 450/525 EXC/SX is! Javallom, hogy mielőtt nekiállsz cserélni vaktában, ha van ilyen típusa valamelyik cimbidnek, kérd kölcsön egy próbára mert más hiba is előfordulhat ám! Üdv, pancel |
Szerző: | nilrem [ 2011 feb. 22, 22:15 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KTM EXC nem indul:( |
Ha van még ötleted ne tartsd magadban. Köszönöm az eddigit is. |
Szerző: | Petya [ 2011 feb. 23, 13:30 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KTM EXC nem indul:( |
Hali! Ezt a hibát az esetek nagy részében egy egyszerű probléma okozza: a gyújtás jeladó és a lendkerék közötti rés túl nagy. Egyszerű ellenőrizni, lekapod a gyújtás oldali deknit, a lendkereket beforgatod a megfelelő pozícióba, ahol a jeladó sáv van és már tudod is mérni a rést. Ha emlékeim nem csalnak, akkor 0,7-0,8mm-nek kell lennie. |
Szerző: | nilrem [ 2011 márc. 30, 10:59 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KTM EXC nem indul:( |
Gyújtás jeladó távolsága 0,7 mm Gyújtátrafó, Gyertya cserélve Olaj cserélve Motorex 10-50 Helyzet: Hidegen két rúgás, majd önindító és indul. Mit lehetne tenni azzal, hogy melegen valamikor önindítóra nem pöcre (benyomom és indul), hanem van egy kis szenvedése (nyikiki-nyiki kis csend majd újra nyiki-nyiki és indul). Ilyenkor egy félig behúzott dekó közben indítózás és teljesen kiengedve indul. Ha netán lefulladok erdőben, akkor mindig gombnyomásra pöcre indul. Ötlet? (aksin és gyertyapipán kívül) Karbi és szelepek is frankón be vannak lőve. Motor szépen egyenletesen jár, gázreakciók tökéletesek. |
Szerző: | pancel [ 2011 márc. 30, 15:49 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KTM EXC nem indul:( |
nilrem írta: Gyújtás jeladó távolsága 0,7 mm Gyújtátrafó, Gyertya cserélve Olaj cserélve Motorex 10-50 Helyzet: Hidegen két rúgás, majd önindító és indul. Mit lehetne tenni azzal, hogy melegen valamikor önindítóra nem pöcre (benyomom és indul), hanem van egy kis szenvedése (nyikiki-nyiki kis csend majd újra nyiki-nyiki és indul). Ilyenkor egy félig behúzott dekó közben indítózás és teljesen kiengedve indul. Ha netán lefulladok erdőben, akkor mindig gombnyomásra pöcre indul. Ötlet? (aksin és gyertyapipán kívül) Karbi és szelepek is frankón be vannak lőve. Motor szépen egyenletesen jár, gázreakciók tökéletesek. Tudom, hogy hülyén hangzik és néhányan majd a fejüket fogják, de ez karburátoros motoroknál teljesen természetes, hogy 2-3-4-5 perc állás után (de még melegen) nehezen indul. Ennek oka a motor és karburátor hőfok, ugyanis a benzin egy része benzingőz formájában meg tud lógni a szívókörből és ezt a szívóvákuumnak kell indítózáskor pótolnia, ergo újra kell töltődnie a kipárolgott benzinnek. Injektoros motoroknál ez a probléma nem létezik, az zárt rendszerű. Üdv, pancel |
Szerző: | nilrem [ 2011 ápr. 04, 15:59 ] |
Hozzászólás témája: | Re: KTM EXC nem indul:( |
Erről mit gondoltok? Szerintem ez lesz a végső megoldás: http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=963798 Ennek az alkatrésznek mi a gyári száma 2004 exc 450-nél. Ott pontosan hasonlót nem találtam mint a cikkben lévő 2008-as modellnél. Illetve itt egy másik ötlet az alábbi idézet alapján: "az automata dekompresszor az a veztengely másik oldalán független a karos előbb leíttól egy röpsúlyos cucc ami álló helyzetben vagy alapjárat alatti nagyon kis fordulaton meghatározott pozícióban kismértékben megemeli a himbát ezáltal azon a ponton veszt komressziót így át tudja forgatni főtengelyt könnyen az önkínlódó..vagy berúgókar...ezért van az , hogy ezeknél nem kell "holtpontotkeresni" mint a régieken akárhol van egyből rúghatod stb... kíméli a szabadonfutót.... szóval ezer előny...és már beindulást pillanatában ahogy nő a fordulat már zárva is van... ez néha megkopik és nem tudja tekerni a motort még a zil akkumulátor se.." |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |