KTM Klub fórum

Magyarországi KTM-esek és KTM szimpatizánsok virtuális talákozóhelye...
Pontos idő: 2024 ápr. 29, 20:29

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Olaj csere utáni probléma!
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 23, 12:53 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2011 aug. 26, 6:48
Hozzászólások: 6
Tisztelt tagok!

Egy kedves ismerősöm mondván hogy ért a motorokhoz és segít nekem még én dolgozok lecseréli az olajat a motoromban(625 sxc, 2003). Miután össze rakott mindent én is haza értem, próbáltam elindítani de nekem úgy tűnt mintha megszorult volna, vagy meg lenne akadva. Miután veséztük dolgot, kiderült hogy alul kicsavart minden csavart, és a berúgókaron is mozdított. Van alul egy csavar main van egy rúgó és azon egy pici henger alakú valami, én arra gondoltam hogy az valami pozícionáló lehet és mivel ki volt hajtva és a motor is megmozdult valami széthullot.
Mi lehet a probléma???


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Olaj csere utáni probléma!
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 24, 18:42 
Offline
Klubtag
Klubtag
Avatar

Csatlakozott: 2008 júl. 25, 1:10
Hozzászólások: 2518
Tartózkodási hely: Bugyi
adambese írta:
Tisztelt tagok!

Egy kedves ismerősöm mondván hogy ért a motorokhoz és segít nekem még én dolgozok lecseréli az olajat a motoromban(625 sxc, 2003). Miután össze rakott mindent én is haza értem, próbáltam elindítani de nekem úgy tűnt mintha megszorult volna, vagy meg lenne akadva. Miután veséztük dolgot, kiderült hogy alul kicsavart minden csavart, és a berúgókaron is mozdított. Van alul egy csavar main van egy rúgó és azon egy pici henger alakú valami, én arra gondoltam hogy az valami pozícionáló lehet és mivel ki volt hajtva és a motor is megmozdult valami széthullot.
Mi lehet a probléma???


Az LC4-en az olajcsere egy meglehetősen viccel dolog.

Nem csak a blokkban van olaj, hanem a vázban is, és olajcsere után illik "légteleníteni" úgy, hogy a váz tetején található beöntő csavart kitekered, és megvárod, amíg elkezd kifolyni az olaj rajta, ekkor visszahúzod.

Ha ez megvan, akkor kell a blokkban még egyszer ellenőrizni az olajszintet, mert a vázba átnyom légtelenítéskor nem keveset.

Én arra tippelek, hogy a vázba áttolta az olajat a blokkból (mert oda nem lett töltve), és kevés olaj miatt beállt a blokk.
Az alsó csavar nem pozicionál semmit, mindössze egy szűrő van rajta.

Az olajcsere folyamatát itt nézheted meg: http://data.hu/get/5721294/LC4_Oil_Change.pdf

Üdv,

pancel

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Olaj csere utáni probléma!
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 24, 21:03 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4916
Tartózkodási hely: Csepel City
pancel írta:
Az LC4-en az olajcsere egy meglehetősen viccel dolog.

Nem csak a blokkban van olaj, hanem a vázban is


:stop
A 2003-as SXC-nél nincs a vázban olaj.

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Olaj csere utáni probléma!
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 24, 21:19 
Offline
Klubtag
Klubtag
Avatar

Csatlakozott: 2008 júl. 25, 1:10
Hozzászólások: 2518
Tartózkodási hely: Bugyi
gencsydani írta:
pancel írta:
Az LC4-en az olajcsere egy meglehetősen viccel dolog.

Nem csak a blokkban van olaj, hanem a vázban is


:stop
A 2003-as SXC-nél nincs a vázban olaj.



Nincs?
Akkor én tudtam rosszul, bocs! :god

Üdv,

pancel

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Olaj csere utáni probléma!
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 25, 21:19 
Offline
Klubtag
Klubtag

Csatlakozott: 2006 ápr. 06, 3:58
Hozzászólások: 268
Tartózkodási hely: Paks
adambese írta:
Tisztelt tagok!

Egy kedves ismerősöm mondván hogy ért a motorokhoz és segít nekem még én dolgozok lecseréli az olajat a motoromban(625 sxc, 2003). Miután össze rakott mindent én is haza értem, próbáltam elindítani de nekem úgy tűnt mintha megszorult volna, vagy meg lenne akadva. Miután veséztük dolgot, kiderült hogy alul kicsavart minden csavart, és a berúgókaron is mozdított. Van alul egy csavar main van egy rúgó és azon egy pici henger alakú valami, én arra gondoltam hogy az valami pozícionáló lehet és mivel ki volt hajtva és a motor is megmozdult valami széthullot.
Mi lehet a probléma???


A rugó és a henger alakú valami az olajrendszer bypass szelepe, rendellenes olajnyomás növekedéskor arra engedi el az olajat a rendszer ha jól tudom. Mint egy biztonsági szelep. Ha az ismerős kivette és helyes sorrendben rakta vissza a dugót és a rugót, akkor azzal nem lehet gond.
A kérdés még az lehet, hogy mennyi olajat tett bele illetve hogyan történt a szint ellenőrzése. Mivel a vázban ennél a modellnél nincs olaj, ezért 1,6 liter megy bele és üzemmeleg motornál függőleges helyzetben kell az olajszintnek helyesnek lennie.

Más probléma nemigen lehet ami a motornak gondot csinál.

Mindenesetre NEM SZABAD NEM HOZZÁÉRTŐ EMBER KEZÉBE KTM-ET ADNI MÉG OLAJCSERÉRE SEM!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Olaj csere utáni probléma!
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 26, 10:49 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2011 aug. 26, 6:48
Hozzászólások: 6
Köszönöm segítségeteket, most megnyugottam egy kicsit. Kiveszem a gyertyát mert a kompresszióval nem akarok birkózni, aztán majd meg látjuk, ha végképp nem akkor szervíz :-)!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 77 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség