adambese írta:
Tisztelt tagok!
Egy kedves ismerősöm mondván hogy ért a motorokhoz és segít nekem még én dolgozok lecseréli az olajat a motoromban(625 sxc, 2003). Miután össze rakott mindent én is haza értem, próbáltam elindítani de nekem úgy tűnt mintha megszorult volna, vagy meg lenne akadva. Miután veséztük dolgot, kiderült hogy alul kicsavart minden csavart, és a berúgókaron is mozdított. Van alul egy csavar main van egy rúgó és azon egy pici henger alakú valami, én arra gondoltam hogy az valami pozícionáló lehet és mivel ki volt hajtva és a motor is megmozdult valami széthullot.
Mi lehet a probléma???
Az LC4-en az olajcsere egy meglehetősen viccel dolog.
Nem csak a blokkban van olaj, hanem a vázban is, és olajcsere után illik "légteleníteni" úgy, hogy a váz tetején található beöntő csavart kitekered, és megvárod, amíg elkezd kifolyni az olaj rajta, ekkor visszahúzod.
Ha ez megvan, akkor kell a blokkban még egyszer ellenőrizni az olajszintet, mert a vázba átnyom légtelenítéskor nem keveset.
Én arra tippelek, hogy a vázba áttolta az olajat a blokkból (mert oda nem lett töltve), és kevés olaj miatt beállt a blokk.
Az alsó csavar nem pozicionál semmit, mindössze egy szűrő van rajta.
Az olajcsere folyamatát itt nézheted meg:
http://data.hu/get/5721294/LC4_Oil_Change.pdf Üdv,
pancel