KTM Klub fórum

Magyarországi KTM-esek és KTM szimpatizánsok virtuális talákozóhelye...
Pontos idő: 2024 ápr. 20, 13:18

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: exc 300 megszorult a dugó
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 08, 9:56 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2013 okt. 03, 22:50
Hozzászólások: 5
A helyzet az hogy a karbiban fúvókát cseréltünk.170-ről 160-ra.Jobb is lett a moci de full gáznál megszorult a dugó.Hál Istennek nem maradt úgy.Vártam kicsit aztán pöc röf indult és szépen haza is jött.Semmi csörgő zörgő hang nincs.A cimbi azt mondta ne foglalkozzak vele,tegyek bele több olajat.1:50es volt.Most kevertem 1:40st.Castrol Racing-et használok.De ez azért aggaszt.Nem akarom kinyírni a blokkot.
Vélemény,tanács???


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: exc 300 megszorult a dugó
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 08, 12:25 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
Vélemény: idióták vagytok.

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: exc 300 megszorult a dugó
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 11, 21:40 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2013 okt. 03, 22:50
Hozzászólások: 5
koszi a segitseget.De akkor itt mindenki idiota csak te vagy okos.
ha olyan nagy kiraly vagy akkor ird meg mi van!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: exc 300 megszorult a dugó
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 12, 14:41 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
Épeszű ember nyilván csak úgy hasraütésre (véletlenül sem a gyári táblázat alapján) cserélgeti a fúvókákat, ráadásul a hűvösebb idő beköszöntével tesz be kisebbet (mert az biztos jót fog tenni a motornak)...majd amikor már jól elbaszta a gépét, akkor teleönti olajjal, hogy lehetőleg menni se menjen, de legalább füstöljön mint az állat...és csupa ilyen "megkímélt, szakszerűen karbantartott" motorral van tele a magyar piac :fuck

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: exc 300 megszorult a dugó
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 13, 19:29 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 márc. 27, 17:12
Hozzászólások: 207
Szilu írta:
koszi a segitseget.De akkor itt mindenki idiota csak te vagy okos.
ha olyan nagy kiraly vagy akkor ird meg mi van!



Szia

nehogy azt hidd, hogy mindenki ilyen ezen a fórumon :-)

Mekkora az alapjárati fűvóka? A levegő csavar hol áll ? A tű milyen típusú és hányadik nut-ban van ?
Mikori a motor ? Milyen magasságon használod ? Az olajat honnan szerzed be ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: exc 300 megszorult a dugó
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 14, 10:29 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2013 okt. 03, 22:50
Hozzászólások: 5
A moci 2002-es.
Dani te nagy király!
Úgy idiótázol le másokat hogy fingod sincs mi történt.
Amúgy valóban nem kenem vágom a motorikus dolgokat,mint te alapítótag übermájer,ezért vittem el szerelőhöz.Azt hittem ez a fórum azért van hogy segítsenek az ilyen "idiótáknak" ahogy fogalmaztál mint mi.
Szóval hogy mi is történt pontosan.
A moci nem akart kipörögni,hanem ledadogott,csak akkor ment ha folyamatosan full gázon mentem.Amint kisebb fordulaton mentem megint ez a jelenség.A mocit most vettem és egy csomó dolog nem gyári volt.Én szinte mindent visszaállítottam gyárira.Persze úgy hogy előtte beszéltem több sráccal akinek ilyen vasa van.Ezek nem a blokkot érintették.Nos ezek után szedték szét a karbit,és tették bele a gyári fúvókát 160-ast a 172-es helyett.Mert hát gondoltam a KTM mérnök tervezők csak nem idióták.Szóval ha valaki az előírt beállítással megy ,nem értem hogy miért idióta.
Az egyértelmű hogy emiatt történt a gikszer,de gondoltam hogy talán nektek is volt valami tapasztalatok ehez hasonló.
Azóta beszéltem 2t-ekkel.Azt mondták hogy minden kép szedjem le a hengert,nézzünk bele nehogy nagyobb baj legyen,de a probléma még mindig nincs megoldva.
Azt nem akarom elhinni hogy a gyári cuccal nem jó.
Az értelmes segítőkész válaszokat továbbra is nagyon várom,de a kioktatós idiotázós válaszokat ha lehet ne.
Előre is köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: exc 300 megszorult a dugó
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 14, 18:21 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
Szilu írta:
A moci 2002-es.
Dani te nagy király!
Úgy idiótázol le másokat hogy fingod sincs mi történt.
Amúgy valóban nem kenem vágom a motorikus dolgokat,mint te alapítótag übermájer,ezért vittem el szerelőhöz.Azt hittem ez a fórum azért van hogy segítsenek az ilyen "idiótáknak" ahogy fogalmaztál mint mi.
Az értelmes segítőkész válaszokat továbbra is nagyon várom,de a kioktatós idiotázós válaszokat ha lehet ne.
Előre is köszönöm.



Szia!
Először is sajnálom, hogy az első benyomásod a fórumról Dani parasztos stílusának köszönhetően nem a legkellemesebb!
Mivel most regisztráltál, és rögtön a problémáddal indítottál, mint a legtöbben az újak közül, emiatt nem ismerhetitek az itt fórumozók lelki világát /pl. Dani/.
A tapasztalat az, hogy akik a problémájukkal jelentkeznek, megvannak "sértve", ha 3 percen belűl nem érkezik világot megváltó megoldás a gondjaikra.
Sajnos a fórum ilyen-olyan okokból kifolyólag haldoklik, lassan a Klub sorsára fog jutni, ami már egy ideje MEGHALT!
Ennek köszönhetően olyan csekély a látogatottság, hogy érdemi hozzászóló gyakorlatilag már nincs, csak az aki valamilyen gondal küszködik, de azok nem tudják a sajátjukat sem, nemhogy másét megoldani!
Nem elriasztani akarlak a fórumtól, hanem megvilágítani a jelen helyzetet!

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: exc 300 megszorult a dugó
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 14, 23:23 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 márc. 27, 17:12
Hozzászólások: 207
szabcsab írta:
Szilu írta:
A moci 2002-es.
Dani te nagy király!
Úgy idiótázol le másokat hogy fingod sincs mi történt.
Amúgy valóban nem kenem vágom a motorikus dolgokat,mint te alapítótag übermájer,ezért vittem el szerelőhöz.Azt hittem ez a fórum azért van hogy segítsenek az ilyen "idiótáknak" ahogy fogalmaztál mint mi.
Az értelmes segítőkész válaszokat továbbra is nagyon várom,de a kioktatós idiotázós válaszokat ha lehet ne.
Előre is köszönöm.



Szia!
Először is sajnálom, hogy az első benyomásod a fórumról Dani parasztos stílusának köszönhetően nem a legkellemesebb!
Mivel most regisztráltál, és rögtön a problémáddal indítottál, mint a legtöbben az újak közül, emiatt nem ismerhetitek az itt fórumozók lelki világát /pl. Dani/.
A tapasztalat az, hogy akik a problémájukkal jelentkeznek, megvannak "sértve", ha 3 percen belűl nem érkezik világot megváltó megoldás a gondjaikra.
Sajnos a fórum ilyen-olyan okokból kifolyólag haldoklik, lassan a Klub sorsára fog jutni, ami már egy ideje MEGHALT!
Ennek köszönhetően olyan csekély a látogatottság, hogy érdemi hozzászóló gyakorlatilag már nincs, csak az aki valamilyen gondal küszködik, de azok nem tudják a sajátjukat sem, nemhogy másét megoldani!
Nem elriasztani akarlak a fórumtól, hanem megvilágítani a jelen helyzetet!


Szabcsabnak, sajnos igaza van. :) Még annyival egészíteném ki, hogy senki sem akar bűnbak lenni, ezért sem írnak az emberek.

Minden esetre én megosztom az én tapasztalatomat.

Nekem 2000 es évjárató EXC 250-esem van. Ahogy néztem, a karbi ugyan az mindkettőben. Ha nincs meg a manul neked, akkor innen le tudod tölteni:https://www.dropbox.com/s/kfgdwqt8x13oslb/KTM_Manual_engine_250_380_1999_2003_english.pdf

Nekem sem pörgött ki, most 162-es fúvóka van benne, de igazából az sem oldotta meg ezt a ledadogós problémámat. Ami nálam a megoldás volt, hogy leengedtem a tűt egyel lejjebb. Gyakorlatban a súberen a zégert egy feljebb teszed, így mélyebbre tud süllyedni a hüvelyben a tű. Ez megszüntette a dadogást, kipörgött rendesen és az olajat is kevésbé köpi.

Ez ugyan nem megoldás a megszorulásra, ott annyit tudok elképzelni, hogy a nagy hőterheléstől kitágul, majd mikor visszahül, újból jó lesz, de a szakik biztos meg tudják mondani. :grin:

Remélem valamit tudtam segíteni :)

Ha van fejlemény, töltsd fel, mert kíváncsi vagyok. :m28


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: exc 300 megszorult a dugó
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 15, 15:49 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2013 okt. 03, 22:50
Hozzászólások: 5
Motto,Szabcsab.
Köszönöm a hozzászólást,megnyugtat hogy vannak itt azért jó arcok is! :gin:
Motto.Köszi a linket.Ez segít.
Szabcsab.Sajnálattal olvasom a hozzászólásod.Én nem tudom mi itt a helyzet.Valóban csak most regisztráltam de olvasgattam több hozzászólást is.Látom hogy ezek érdemben régebbiek.De gyanítom hogy van köze ahhoz,ahogy egymással kommunikálunk.Pl. az enyém.Rögtön elsőre egy irdatlan nagy bunkóba futok bele.Ráadásul alapító tag ahogy látom.Ezek után nekem is az volt az első reakcióm hogy hagyom a francba ezt a fórumot.Talán mások is voltak így.De hála Isten ti írtatok,meg hát nem szabad általánosítani ugye bár.Na de ezt hagyjuk.
A mocival helyzet a következő.
Egyöntetű vélemény hogy a henger le,átvizsgálni mindent,majd viszem megméretni.Ha kell megy bele az új dugó,de ha mákom van akkor csak a gyűrű szorult meg.Sajna valami gond biztos van mert a kompresszió érezhetően rosszabb lett,és az alapjáratom is rosszalkodik. :-( .
Viszont a karbi beállításnál eltérőek a vélemények.
1.variáció régi fúvóka vissza tű eggyel lejjebb.
2. ez a fúvóka tű eggyel feljebb.
3 másik fúvóka köztes méret 164,vagy 165,tű pedig marad középen.
A baj az hogy a mocit nem merem így használni,nehogy nagyobb baj legyen,de ha meg meglesz csinálva a henger és utána kezdem el próbálgatni,és ne adj Isten újra megszorul akkor biztos idegrohamot kapok.
Létezik egy táblázat erre a beállításra hogy tengerszint felett hova kell állítani a tűt.Esetleg ezt valaki megtudná írni hogy hol találom?
És ha valakinek valami új ötlete van továbbra is várom.
Köszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: exc 300 megszorult a dugó
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 15, 17:20 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 márc. 27, 17:12
Hozzászólások: 207
Szilu írta:
Motto,Szabcsab.
Köszönöm a hozzászólást,megnyugtat hogy vannak itt azért jó arcok is! :gin:
Motto.Köszi a linket.Ez segít.
Szabcsab.Sajnálattal olvasom a hozzászólásod.Én nem tudom mi itt a helyzet.Valóban csak most regisztráltam de olvasgattam több hozzászólást is.Látom hogy ezek érdemben régebbiek.De gyanítom hogy van köze ahhoz,ahogy egymással kommunikálunk.Pl. az enyém.Rögtön elsőre egy irdatlan nagy bunkóba futok bele.Ráadásul alapító tag ahogy látom.Ezek után nekem is az volt az első reakcióm hogy hagyom a francba ezt a fórumot.Talán mások is voltak így.De hála Isten ti írtatok,meg hát nem szabad általánosítani ugye bár.Na de ezt hagyjuk.
A mocival helyzet a következő.
Egyöntetű vélemény hogy a henger le,átvizsgálni mindent,majd viszem megméretni.Ha kell megy bele az új dugó,de ha mákom van akkor csak a gyűrű szorult meg.Sajna valami gond biztos van mert a kompresszió érezhetően rosszabb lett,és az alapjáratom is rosszalkodik. :-( .
Viszont a karbi beállításnál eltérőek a vélemények.
1.variáció régi fúvóka vissza tű eggyel lejjebb.
2. ez a fúvóka tű eggyel feljebb.
3 másik fúvóka köztes méret 164,vagy 165,tű pedig marad középen.
A baj az hogy a mocit nem merem így használni,nehogy nagyobb baj legyen,de ha meg meglesz csinálva a henger és utána kezdem el próbálgatni,és ne adj Isten újra megszorul akkor biztos idegrohamot kapok.
Létezik egy táblázat erre a beállításra hogy tengerszint felett hova kell állítani a tűt.Esetleg ezt valaki megtudná írni hogy hol találom?
És ha valakinek valami új ötlete van továbbra is várom.
Köszi.


Hali

amit küldtem, manuált, annak a 119. edik oldalán találod ezt a táblázatot, de ez sem szentírás, mert a KTM szerelők azt mondják, hogy ez jócskán túl van tervezve, pont azért, h nehogy megszoruljon a gép. Na meg persze attól is függ, hogy milyen állapotban van a karbi belseje. Ha pest környéki vagy tudok ajánlani egy jó szerelőt. Ha kell írj privátban és szívesen elküldöm az elérhetőségét


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: exc 300 megszorult a dugó
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 15, 19:53 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
Szilu írta:
Rögtön elsőre egy irdatlan nagy bunkóba futok bele.Ráadásul alapító tag ahogy látom.


Nem akarom a Danit megvédeni, csak néha ilyen faragatlan, sokszor nagyon jó tapasztalatokkal és segítséggel tudja ellátni a fórumozókat!
Biztos megint menstruált, és azért fakadt ki, de abban igaza van, hogy sokan csak akkor keverednek ide a fórumra, mikor már szarban vannak, és ilyenkor keresik a megváltást!

Sajnos a 2T témában érdemben nem tudok hozzászólni, viszont más fórumokat olvasva hobbi használathoz kicsit túlvan misztifikálva ez a
folyamatos karburálás hőmérséklethez, magassághoz, meg mittudom én mihez még, egyszer beállítják, aztán megy :lolflag:

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: exc 300 megszorult a dugó
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 15, 22:30 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2013 okt. 03, 22:50
Hozzászólások: 5
SzabCsab.
Hát ebben biztos igazad van.Mármint hogy túl van lihegve ez a karburálás téma.Engem csak azért érdekel mert gondom van vele,nem kicsi.Ha csak az lenne hogy nem megy jól vagy dadog meg ilyesmi,de hát így hogy megszorul.Tehát ha látnám a gyári beállítást akkor,és én is oda tenném,akkor a karbit kizárhatnám.De amúgy holnap szedjük szét,utána okosabbak leszünk.Remélem.
Még egy kérdés.Felkészülve a rosszabb variációkra megnéztem a dugókat.Olyat is hoz rá ami 1 gyűrűs,és olyat is ami 2.Most akkor melyik kell bele?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: exc 300 megszorult a dugó
HozzászólásElküldve: 2013 okt. 16, 0:08 
Offline
Klubtag
Klubtag

Csatlakozott: 2006 ápr. 06, 3:58
Hozzászólások: 268
Tartózkodási hely: Paks
Sziasztok!
Hozzászólnék a témához, mert van pár homályos folt ha jól érzékelem. Pár szó nagy vonalakban.
Szabcsabnak némileg igaza van, hogy hobbi felhasználáshoz időnként túl van misztifikálva a karburálás téma, de kétütemű motorok esetében ez addig igaz amíg a fenti esemény be nem következik. A Te motorod azért ragadt meg, mert szegényre lett karburálva és ez nem azt jelenti, hogy a benzin-olaj keverékbe kevés olajat tettetek. Ha 1:30-as van benne, akkor is így jársz.
A kétütemű motor akkor teljesít a legjobban, ha tökéletesre van karburálva viszont ha tökéletesre karburálod, akkor egy környezeti hőmérséklet csökkenésre a motor megragadhat és meg is ragad. Ezért inkább enyhén dúsra kell karburáni egy hobbi felhasználónak, így bár nem olyan éles a motor de nagyobb mozgástered van és ha változik az időjárás, nem kell rögtön a karbihoz nyúlni. A gyári táblázat is így van megcsinálva, van benne tartalék, ha nem lenne sokszor ragadnának a motorok. Úgyhogy ha a motoron a kipufogó és a szívótraktus gyári kialakítású, akkor nyugodtan karburáld be a táblázat szerint a motort, jó lesz. Persze nagyon fontos, hogy kizárd az esetleges fals levegő szívást is, mert rögtön borul a képlet ha a motor falsot szív!
Az olaj keverék témához annyit, hogy ott is csak a gyári előírást kell követni, jó minőségű fullszintetikus olajat kell használni és nem lesz gond.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség