KTM Klub fórum
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/

legyengült lc4
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=1520
Oldal: 1 / 1

Szerző:  tab28 [ 2014 okt. 13, 18:53 ]
Hozzászólás témája:  legyengült lc4

Sziasztok!

Nemrégiben vettem egy 2001-es LC4 400-E -t. Most előjött egy pár furcsaság, hogy valamiért legyengült. Minden napos használatban van, kb napi minimum 50 km-t gurulok le vele, általában nem huzatom neki, persze van amikor állatként megyek vele.
Most történt egy olyan, hogy valamiért egyszerűen legyengült. Kb 1 hete szépen nyugodtan mentem vele, rendesen húzott jó kondiban volt. Aztán napközben megálltam vele, állt egy fél délutánt aztán amikor megint mentem vele eltűnt az erő belőle. Lassabban gyorsul és jóval gyengébb. Amikor több gázt adok neki olyan furcsa hanga van, mintha fuldokolna. Szóval, a benzin levegő arányt hogyan kell beállítani rajta? Vagy ha nem ilyen gond van vele akkor mi lehet a baja?
Igen tudom, hirtelen csak úgy nem állítódik el a benzin levegő csavar.. na de mégis hátha..

Közben a kipufogóban is elkezdett valami fémesen csörögni..

Na meg a kuplung... Ha üresben jár a motor, akkor valami fura daráló hangot ad, mintha valami csúnyán súrlódna benne. De amikor behúzom a kuplung kart akkor elcsendesedik.

jah meg az első lánckeréknél a szimeringet hogyan lehet kicserélni?

Kössszi! :D

Szerző:  Mano1976 [ 2014 okt. 13, 19:14 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Szia, szerintem vidd el valakihez, akinek van egy kis fogalma arról,hogy hogyan működik. :m30

Szerző:  tab28 [ 2014 okt. 13, 19:20 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Mano1976 írta:
Szia, szerintem vidd el valakihez, akinek van egy kis fogalma arról,hogy hogyan működik. :m30



Legközelebbi hely Győr. Felhívtam őket, annyit mondtak, hogy amíg nem áll meg addig semmi baj és ezért ne menjek el oda...

Szerző:  Mano1976 [ 2014 okt. 14, 15:30 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Nem arra gondoltam ,hogy vidd el KTM szervízbe ,hanem arra,hogy mutasd meg egy szakembernek.
Az a baj ,hogy nem értesz hozzá.Bármi lehet a probléma.Szelepbeállítástól kezdve .De lehet hogy gyűrűtörésed van, vagy csak kicsit kopott a dugó.Akitől megvetted tett bele egy jobb gyűrűt és eddig bírta.Lehet hengerfejes.Lehet elmászott a gyújtásod.

Szerző:  tab28 [ 2014 okt. 14, 16:31 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Mano1976 írta:
Nem arra gondoltam ,hogy vidd el KTM szervízbe ,hanem arra,hogy mutasd meg egy szakembernek.
Az a baj ,hogy nem értesz hozzá.Bármi lehet a probléma.Szelepbeállítástól kezdve .De lehet hogy gyűrűtörésed van, vagy csak kicsit kopott a dugó.Akitől megvetted tett bele egy jobb gyűrűt és eddig bírta.Lehet hengerfejes.Lehet elmászott a gyújtásod.


Értelek. Mondjuk egy gyűrű törésnek csúnya hangja lenne nem? :\ Henger nyomást viszont tudok mérni rajta, 12-14 bar közt kellene lennie ha jó ugye? Mert erről sem találtam semmi gyári adatot külön.

A gyújtás beállítást viszont lehet én is megnézném, de nem találok leírást róla, így meg inkább nem akarok hozzá nyúlni.
Itt a környéken meg olyan szakemberek vannak hogy húúúh...

Szerző:  Mano1976 [ 2014 okt. 15, 8:19 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Valahogy az az érzésem,hogy csak azért írogatsz mert nincs akivel beszélj :hit .Írtam már,töltsd le a manualt benne van .Gyújtásbeállítás; kompresszió-viszony. meg minden. :pokeas:

Szerző:  tab28 [ 2014 okt. 15, 10:54 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Mano1976 írta:
Valahogy az az érzésem,hogy csak azért írogatsz mert nincs akivel beszélj :hit .Írtam már,töltsd le a manualt benne van .Gyújtásbeállítás; kompresszió-viszony. meg minden. :pokeas:


Neee nehogy debilnek néézzz :D Nem találom benne :\

Szerző:  Mano1976 [ 2014 okt. 15, 18:02 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

A gyújtásdeklin van egy nagy csavar azt ha kicsavarod ,látsz benne két bevágást.Felső holtpontnál azoknak egy vonalba kell esni.Felső holtpontot úgy tudod a legpontosabban beállítani ,hogy kiveszed a gyertyát , aztán kicsavarod azt a csavart ami a forgattyús házba van csavarva.addig forgatod a lendkereket amíg nem látod a kis vágást a lendkeréken.Leveszed az a vastag alátétet ami rajta van és visszacsavarod .De mielőtt bármit csinálsz rajta nézd meg,hogy van e valami kompresszió a motorban.Szelepekre se ártana rápillantani. 0,20 mm van gyárilag megadva a hézag.De én kisebbre szoktam állítani .
Jó szórakozást.

Szerző:  tab28 [ 2014 okt. 15, 18:37 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Mano1976 írta:
A gyújtásdeklin van egy nagy csavar azt ha kicsavarod ,látsz benne két bevágást.Felső holtpontnál azoknak egy vonalba kell esni.Felső holtpontot úgy tudod a legpontosabban beállítani ,hogy kiveszed a gyertyát , aztán kicsavarod azt a csavart ami a forgattyús házba van csavarva.addig forgatod a lendkereket amíg nem látod a kis vágást a lendkeréken.Leveszed az a vastag alátétet ami rajta van és visszacsavarod .De mielőtt bármit csinálsz rajta nézd meg,hogy van e valami kompresszió a motorban.Szelepekre se ártana rápillantani. 0,20 mm van gyárilag megadva a hézag.De én kisebbre szoktam állítani .
Jó szórakozást.



okké kössz. Amúgy, (már kérdeztem itt) honnan tudok kuplung bowdent szerezni? Nem találtam kimondottan LC4-hez valót. Nézegetem a képeket és a Honda CRF 450-hez való hasonlít arra ami az enyémben van. Ilyen helyzetben mit csináljak? Ha a hossza egyezik akkor "jóaz bele"?

Csak mert ciki volt egy kicsit ma amikor elszakadt :|

Szerző:  Mano1976 [ 2014 okt. 16, 16:05 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Ha van otthon nézd meg jó-e bele.Ha nincs, azért ne vegyél mert hasonló.Képes-motoron van annyi ,hogy nem győznéd szaggatni.

Szerző:  tab28 [ 2014 nov. 06, 22:05 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Mano1976 írta:
Ha van otthon nézd meg jó-e bele.Ha nincs, azért ne vegyél mert hasonló.Képes-motoron van annyi ,hogy nem győznéd szaggatni.



Heyhó!

offon van a kompresszióm.....de késalatt van :) a bowdent javítószettel megcsináltam minden más ok, szelephézagok 0,18-on mondjuk mind a 4 hézag más méretben volt, egyik 0,2 a másik 0,15 ...... érdekes volt

leszedtem a pds-t vagy miisaz pontosan :D 6 éve nem volt hozzá nyúlva amíg az előző tulajnál volt....

a hátsó teleszkóp ahogy lecsatlakozik a pds re nem csapágy van benne hanem egy "LINK BEARING 12X25X22(16-1061)" szóval ez :D
ehhez van kialakítva a zsírzó ... szóval szépen kimostam és kb fél mm-t lötyök a házában ..gondolom kellene egy új, de a pink motors csak lengőkar javító csomagban tudja adni ami min 15 ezer... Külön hol juthatok ilyen izéhez? :\

Szerző:  gencsydani [ 2014 nov. 06, 22:59 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

tab28 írta:
a hátsó teleszkóp ahogy lecsatlakozik a pds re


Kicsit kevered a szezont meg ami a lábad között van, mert az LC4-ben nincs PDS, ami meg szerinted az, az pont az, ami nincs a PDS-ben. Amúgy magyarul himbarendszernek hívják.


tab28 írta:
Külön hol juthatok ilyen izéhez? :\


KTM-boltban juthatsz hozzá, de ott a külön "izé" jóval többe kerül mint 15e...

Szerző:  tab28 [ 2014 nov. 07, 19:40 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

gencsydani írta:
tab28 írta:
a hátsó teleszkóp ahogy lecsatlakozik a pds re


Kicsit kevered a szezont meg ami a lábad között van, mert az LC4-ben nincs PDS, ami meg szerinted az, az pont az, ami nincs a PDS-ben. Amúgy magyarul himbarendszernek hívják.


tab28 írta:
Külön hol juthatok ilyen izéhez? :\


KTM-boltban juthatsz hozzá, de ott a külön "izé" jóval többe kerül mint 15e...


Ahha értem köszi a felvilágítást :D

És azt az "izét" a "link bearing"-et hogy hívják magyarul? :\

Szerző:  gencsydani [ 2014 nov. 07, 20:25 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

A szakszerű nevét igazából én sem tudom, de ha "G-szem"-ként keresed, nagy valószínűséggel tudni fogják hogy miről van szó.
Vagy ha így nem megy, akkor mondjad nekik a cikkszámát, úgy meg kell találják a gépben.

Szerző:  Mano1976 [ 2014 nov. 08, 13:06 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Tűgörgős csapágy amire gondolsz.
De csapszeged attól még nem lesz.
lodix.hu csapágyak mindenféle jó áron.

Szerző:  gencsydani [ 2014 nov. 09, 10:40 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Amit keres, annak pont nincs semmi köze a tűgörgőhöz.

Szerző:  Mano1976 [ 2014 nov. 10, 18:59 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Ja tudom ,de én tűgörgős csapágyat raktam az enyémbe és jobban bírja , mint az a golyós csapágy.

Szerző:  tab28 [ 2014 nov. 16, 17:58 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Tűgörgős csapágyakat a Pannon csapágy kft-től rendeltem, szimeringeket a Germalex kft-től.
Csapágy kinyomó-kihúzót csináltattam... Mindent kicseréltem kivéve azt a "G-szem"-et, az beszerzés alatt van és kb 1 hónap múlva érkezik meg (e-bay) ...addig visszatettem a régit...

Ami azt illeti, az előző tulaj áhhhh.... a tűgörgőket amikor kiszedtem a vázból úúúristennnn ilyen barna-zsíros-rozsdás-földes-dzsuvás krém volt benne....a G szemet meg hát...sohasem használták a zsírzóját... De most minden csillog :)

A g szem helyére gondoltam teszek be tűgörgőset...de ikább nem.. gondolom nem véletlenül van az a g szem benne :\

Szerző:  Mano1976 [ 2014 nov. 21, 9:46 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

A tűgörgőket évente ki kellene takarítani ,ha terepen használod.Akkor meg tök mindegy milyen csapágy van benne.Én úgy vagyok vele ,hogy ha kotyog kicserélem. Nem nagy pénz.Meg van pár éve az lc4-em.De a futómű hibátlan.
Mi a helyzet a kompresszióval? :m29

Szerző:  tab28 [ 2014 nov. 21, 17:58 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Mano1976 írta:
A tűgörgőket évente ki kellene takarítani ,ha terepen használod.Akkor meg tök mindegy milyen csapágy van benne.Én úgy vagyok vele ,hogy ha kotyog kicserélem. Nem nagy pénz.Meg van pár éve az lc4-em.De a futómű hibátlan.
Mi a helyzet a kompresszióval? :m29



Ez soha nem volt takarítva... De mostantól rendszeres lesz :D

kompresszió.... remélem elég lesz új gyűrű hozzá, még nem szedtem ki.... majd mostanában.. úgyis jön a tél

Szerző:  Mano1976 [ 2014 nov. 21, 18:36 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Hát nem biztos.Ha csak gyűrüt cserélnél,akkor inkább ne is álj neki.Ha nincs kompressziód a gyűrü miatt, akkor valószínűleg a dugattyúd is kopott.Új dugóval meg hamar odavágsz a főtengelynek.Ha leszedted a hengert méresd meg valakivel, aki tud mérni hengerfuratot.(nem schublerrel)meg dugóátmérőt, gyűrüket stb.

Szerző:  tab28 [ 2014 nov. 21, 19:29 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Mano1976 írta:
Hát nem biztos.Ha csak gyűrüt cserélnél,akkor inkább ne is álj neki.Ha nincs kompressziód a gyűrü miatt, akkor valószínűleg a dugattyúd is kopott.Új dugóval meg hamar odavágsz a főtengelynek.Ha leszedted a hengert méresd meg valakivel, aki tud mérni hengerfuratot.(nem schublerrel)meg dugóátmérőt, gyűrüket stb.


Hogy érted azt, hogy ha új dugót kap akkor odavágja a főtengelyt? Miért vágja haza? :|
De úgy lesz ahogy írtad

Szerző:  Mano1976 [ 2014 nov. 21, 23:30 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Azért mert a hajtókarcsapágynak már van valamennyi lógása.Ha kap egy normális dugót ,akkor megemelkedik a kompresszorod,ez meg azzal jár hogy kicsit szétmegy a hajtókarcsapágyad.Nem minden esetben ,de elég nagy a valószínűsége.

Szerző:  tab28 [ 2014 nov. 22, 17:30 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Értem, akkor tavasz fele hajtókar+csapágycsere is valószínűleg

Szerző:  Mano1976 [ 2014 nov. 23, 18:43 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Miért , mennyi a kompót a ktm-be?
Biztos cserélni kell a dugót?
Az biztos ,hogy nem olcsó mulatság .
Nekem benne volt egy kissebb vagyonba a blokkfelújítás. :yes

Szerző:  tab28 [ 2014 nov. 29, 12:32 ]
Hozzászólás témája:  Re: legyengült lc4

Mano1976 írta:
Miért , mennyi a kompót a ktm-be?
Biztos cserélni kell a dugót?
Az biztos ,hogy nem olcsó mulatság .
Nekem benne volt egy kissebb vagyonba a blokkfelújítás. :yes



10,valamennyi, pontosan nem tudom már..nem találom azt a papírt...
Szerintem tuti csere lesz.. Most úgy vagyok vele, hogy tavaszig gyűjtögetek (felújítás, gumik, olaj stb)
Aztán szerintem viszem rendes ktm márkaszevízbe, legalább kapok gáránciját :D

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/