KTM Klub fórum
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/

KTM 560 SMR
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=1524
Oldal: 1 / 1

Szerző:  Andris [ 2014 nov. 06, 12:34 ]
Hozzászólás témája:  KTM 560 SMR

Üdv.

Tudnátok nekem segíteni egy - két információval a témában szereplő típussal kapcsolatosan ?

A 640 LC4 SM típusú motoromat szeretném lecserélni egy papír nélküli supermoto/enduro ( 85% / 15% használati arány) típusra. Amik eddig szóba kerültek: 560 SMR, 525 EXC. Sajnos nincs tapasztalatom az említett típusokkal szemben. Annyit viszont tudok,hogy üzemórásak de az én felhasználási stílusom mellett ennek nincs jelentősége. Túl sok időm nincs motorozni és egyelőre nem versenycélú felhasználásra kellene.

Érdekelne minden tapasztalat az említett típusokkal kapcsolatosan és érdekelne más típusok ajánlása is. (pl. szervizelési költségek, típushibák, mire kell odafigyelni stb..)

Válaszokat előre is köszönöm. :god

Szerző:  gencsydani [ 2014 nov. 06, 19:59 ]
Hozzászólás témája:  Re: KTM 560 SMR

Ha SMR-t veszel, a 17-es slickeken kurva küzdős lesz az a 15% terepes használat... :Think

Szerző:  Andris [ 2014 nov. 06, 20:37 ]
Hozzászólás témája:  Re: KTM 560 SMR

gencsydani írta:
Ha SMR-t veszel, a 17-es slickeken kurva küzdős lesz az a 15% terepes használat... :Think


Ez tény és való.De arra gondoltam,hogy ha megoldható,amit egyáltalán nem tudok, hogy vennék hozzá enduro szettet is. Nyilván ez a 15% terepezés nem "hard" módban zajlana és évi pár alkalommal lenne rá. De a hangsúly nem is ezen van,hogy hol használnám.

Szerző:  Andris [ 2014 nov. 11, 16:28 ]
Hozzászólás témája:  Re: KTM 560 SMR

Ennyire nincsenek tapasztalatok ?

Szerző:  Gergő [ 2014 nov. 12, 12:52 ]
Hozzászólás témája:  Re: KTM 560 SMR

Szerintem, ha nem muszáj és nem akarod szop@tni magad, akkor SMR-el ne nagyon terepezz. A gyárilag supermotoként kijött paripáknak más a lengéscsillapítása, (nem mozognak annyit, keményebbek a durohoz képest). Szóval csak tényleg lightos terepre tudsz menni vele, azért meg nem érdemes enduro szettet venni, csak kínzod magad. Nekem is supermotom van (Duke II), enduroztam rengeteget, szinte csak olyan motorjaim voltak előtte. Aztán lett ez, mondom rádobok egy szettet milyen az erdőben a kicsike.... hát lebüntetett, se kanyarodni, se egy ici-pici ugratás, semmit sem hagy megtorlás nélkül... Szerintem ne tedd !! Ha van a közeledben gokartpálya vagy valami ilyesmi, menj ki oda az SMR-el, ha meglesz, és ott próbálgasd, jópofa :yeah

Szerző:  Mano1976 [ 2014 nov. 21, 9:59 ]
Hozzászólás témája:  Re: KTM 560 SMR

Szia .525 exc jó választás.Azt tudod állítani keményebbre puhábbra.Viszont kerekekkel variálni kell .Ha teszel fel egy kissebb 17 es felnit az ahhoz való fogaskerékkel .Akkor valószínű,hogy a lánc hosszúsága nem lesz megfelelő.Meg a típusa sem.Az első keréknél meg a féktárcsával lesz problémád.Utca val.szeg 320.Terep megy csak a két-harmada.A fékbetétről nem is beszélve.
Nem tudni meg e éri ennyit variálni ,ha azt mondod nem sokat mész vele.

Szerző:  Andris [ 2014 nov. 25, 10:54 ]
Hozzászólás témája:  Re: KTM 560 SMR

Először is köszönöm,hogy válaszoltatok és,hogy foglalkoztatok a témával :wow:

Nyilván nem áll módomban egy vérbeli supermotot terepen használni,mert tudom,hogy esélytelen a dolog. Mivel eddig csak 640 LC4-eim voltak ezért nem ismerem a többi modellt és ezzel együtt azt sem,hogy melyiknél mit lehet állítani stb.. Azért írtam az 560 SMR-t mert megtetszett és nyilván nem tudtam,hogy pl. a csillapításon lehet állítani vagy nem. Nyilván a fentiekben említett ismeret hiány tekintetében nem tudom,hogy melyik típus lenne a legmegfelelőbb,csak annyit tudok,hogy mire szeretném használni.

Egy kedves ismerősöm említett pozitív dolgokat az 525 EXC-ről. Maga a variálás (lánc, lánckerék stb.) nem okozna különösebb problémát,mivel csak 2-3x alkalomról beszélünk.

Nyilván a fentiekben említett ismeret hiány tekintetében nem tudom,hogy melyik típus lenne a legmegfelelőbb,csak annyit tudok,hogy mire szeretném használni. Talán feldobok egy ilyen témát.Hátha oda többen írnak.

Szerző:  Gergő [ 2014 nov. 26, 11:20 ]
Hozzászólás témája:  Re: KTM 560 SMR

De mindenáron le akarod cserélni az LC4-et?

Szerző:  Andris [ 2014 nov. 26, 14:32 ]
Hozzászólás témája:  Re: KTM 560 SMR

Gergő írta:
De mindenáron le akarod cserélni az LC4-et?


Nem feltétlenül. Ha nem találok olyan típust,ami nekem megfelelő lenne akkor megmarad és elvégzek egy-két apró változtatást. A motor hibátlan Ócsán szervizelték,esztétikailag rendben van. Nekem kicsit alacsonyan van a kormány,ezért szeretnék egy kormány magasítót illetve lánckerék csere. Csak ebben az esetben is ugrik az endurozás lehetősége. Lehet le kellene mondanom róla.

Szerző:  Gergő [ 2014 nov. 27, 13:13 ]
Hozzászólás témája:  Re: KTM 560 SMR

Szerintem nem kell, ha tényleg csak keveset akarsz terepre menni akkor dobj erre enduro kerekeket, kérj kölcsön, vagy vegyél, kipróbálod, hogy egyáltalán akarod-e a dolgot és akkor dönthetsz. Ha tényleg nem akarsz vadulni akkor ne cseréld le a vasat. Szerintem még az LC4 az egyik legjobb választás ha több terepen is szeretnéd használni a paripádat. Lehet vele haladni városban is meg azért terepen is lehet tempózni ha úgy van, Erzberg-nek ne indulj neki azért :m29

Szerző:  Andris [ 2014 nov. 28, 11:40 ]
Hozzászólás témája:  Re: KTM 560 SMR

Gergő írta:
Szerintem nem kell, ha tényleg csak keveset akarsz terepre menni akkor dobj erre enduro kerekeket, kérj kölcsön, vagy vegyél, kipróbálod, hogy egyáltalán akarod-e a dolgot és akkor dönthetsz. Ha tényleg nem akarsz vadulni akkor ne cseréld le a vasat. Szerintem még az LC4 az egyik legjobb választás ha több terepen is szeretnéd használni a paripádat. Lehet vele haladni városban is meg azért terepen is lehet tempózni ha úgy van, Erzberg-nek ne indulj neki azért :m29


Értem. Megfontolom a tanácsodat. Mondjuk az utca motorozást nem részesítem előnyben. Idén is csak pályázgattam. Ez mondjuk lehet,hogy már Off topic,de érdekelne,hogy pályára milyen áttételt érdemes használni illetve megoldható egy kormánymagasítás, mert nekem alacsonyan van a kormány ?

Szerző:  Gergő [ 2014 nov. 29, 7:54 ]
Hozzászólás témája:  Re: KTM 560 SMR

Magasítót lehet venni vagy csináltatni akkorát amit szeretnél. Áttétel meg hááát, mindenkinek ahogy tetszik. Nekem a gyári is jó, (vagyis nálam 16-38) bár ez nem pályára. Van hátra egy nagyobb, annyival, hogy láncot még nem kell cserélni, asszem 42-es, azzal már valamivel pályásabb a hangulat, de nagyon ritkán teszem fel mert én csak utcán használom 99%-ban. Az sima lc4-nek ha jól tudom, de majd kijavít aki jobban tudja, 16-42, LC4 SM-nek 17-42 a gyári áttétel, (de a kerék átmérők is másak) úgyhogy lehet válogatni :D

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/