KTM Klub fórum

Magyarországi KTM-esek és KTM szimpatizánsok virtuális talákozóhelye...
Pontos idő: 2024 ápr. 27, 23:34

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 12 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Konkrétan csörög
HozzászólásElküldve: 2006 júl. 31, 16:19 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 16:45
Hozzászólások: 1613
Tartózkodási hely: Budapest
Remélem tapasztalt már valaki lánccsörgést. Nekem az első lánckeréknél iszonyatosan csörög. Arra lennék kíváncsi, hogy kinek mennyit bírt terepen egy x-gyűrűs lánc. Nekem kb 2000km van benne és mikor tolom a motort éktelenül csörög. A vázvédőkön csak kisebb kopást láttam, de még lecsekkolom azokat is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Konkrétan csörög
HozzászólásElküldve: 2006 júl. 31, 18:23 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 31, 10:33
Hozzászólások: 157
Tartózkodási hely: Csákberény
mic71 írta:
Remélem tapasztalt már valaki lánccsörgést. Nekem az első lánckeréknél iszonyatosan csörög. Arra lennék kíváncsi, hogy kinek mennyit bírt terepen egy x-gyűrűs lánc. Nekem kb 2000km van benne és mikor tolom a motort éktelenül csörög. A vázvédőkön csak kisebb kopást láttam, de még lecsekkolom azokat is.


Hi! A terep minőségétöl is függ. Por,sár vagy kavics mind eléggé eszi a láncot. a finom szemcsézetü homok vagy por a leg gázosabb. egyépként vegyes terepen nekem közepes igénybevételnél kibirta az 5000 et. a csörgés lehet a kopott lánckeréktől vagy a helytelen utánálítás miatt. az x gyürüs láncot is lehet grafitros zsírba kifőzni és időnként javalt is.így megnő a lánc élettartalma. a lánc nemzetisége se mindegy. tudod mire gondolok! ne kínait :)

_________________
Sniper


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Konkrétan csörög
HozzászólásElküldve: 2006 júl. 31, 20:32 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 16:45
Hozzászólások: 1613
Tartózkodási hely: Budapest
Sniper írta:
mic71 írta:
Remélem tapasztalt már valaki lánccsörgést. Nekem az első lánckeréknél iszonyatosan csörög. Arra lennék kíváncsi, hogy kinek mennyit bírt terepen egy x-gyűrűs lánc. Nekem kb 2000km van benne és mikor tolom a motort éktelenül csörög. A vázvédőkön csak kisebb kopást láttam, de még lecsekkolom azokat is.


Hi! A terep minőségétöl is függ. Por,sár vagy kavics mind eléggé eszi a láncot. a finom szemcsézetü homok vagy por a leg gázosabb. egyépként vegyes terepen nekem közepes igénybevételnél kibirta az 5000 et. a csörgés lehet a kopott lánckeréktől vagy a helytelen utánálítás miatt. az x gyürüs láncot is lehet grafitros zsírba kifőzni és időnként javalt is.így megnő a lánc élettartalma. a lánc nemzetisége se mindegy. tudod mire gondolok! ne kínait :)


Köszi! A lánc gyári, de én szinte mindig mély homokban megyek. Valószínű, hogy ezért fogyott el ilyen hamar. A lánckeréken nem vettem észre nagyobb kopást, de majd mellé teszek egy újat, úgy látni igazán.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Konkrétan csörög
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 01, 17:39 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 31, 10:33
Hozzászólások: 157
Tartózkodási hely: Csákberény
mic71 írta:
Sniper írta:
mic71 írta:
Remélem tapasztalt már valaki lánccsörgést. Nekem az első lánckeréknél iszonyatosan csörög. Arra lennék kíváncsi, hogy kinek mennyit bírt terepen egy x-gyűrűs lánc. Nekem kb 2000km van benne és mikor tolom a motort éktelenül csörög. A vázvédőkön csak kisebb kopást láttam, de még lecsekkolom azokat is.


Hi! A terep minőségétöl is függ. Por,sár vagy kavics mind eléggé eszi a láncot. a finom szemcsézetü homok vagy por a leg gázosabb. egyépként vegyes terepen nekem közepes igénybevételnél kibirta az 5000 et. a csörgés lehet a kopott lánckeréktől vagy a helytelen utánálítás miatt. az x gyürüs láncot is lehet grafitros zsírba kifőzni és időnként javalt is.így megnő a lánc élettartalma. a lánc nemzetisége se mindegy. tudod mire gondolok! ne kínait :)


Köszi! A lánc gyári, de én szinte mindig mély homokban megyek. Valószínű, hogy ezért fogyott el ilyen hamar. A lánckeréken nem vettem észre nagyobb kopást, de majd mellé teszek egy újat, úgy látni igazán.




HI! ha túl feszes a lánc akkor is csörög. a homok pedig ha bele kerül a lánckenő anyagba akkor olyan mint a csiszoló massza és ezért keményen eszi a fémet. lánc mosás ajánlott de ha nem akarsz vele foglalkozni akkor több lánckenő anyagot használj. remélem tudtam segíteni.

_________________
Sniper


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Konkrétan csörög
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 01, 18:07 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 16:45
Hozzászólások: 1613
Tartózkodási hely: Budapest
Sniper írta:
mic71 írta:
Sniper írta:
mic71 írta:
Remélem tapasztalt már valaki lánccsörgést. Nekem az első lánckeréknél iszonyatosan csörög. Arra lennék kíváncsi, hogy kinek mennyit bírt terepen egy x-gyűrűs lánc. Nekem kb 2000km van benne és mikor tolom a motort éktelenül csörög. A vázvédőkön csak kisebb kopást láttam, de még lecsekkolom azokat is.


Hi! A terep minőségétöl is függ. Por,sár vagy kavics mind eléggé eszi a láncot. a finom szemcsézetü homok vagy por a leg gázosabb. egyépként vegyes terepen nekem közepes igénybevételnél kibirta az 5000 et. a csörgés lehet a kopott lánckeréktől vagy a helytelen utánálítás miatt. az x gyürüs láncot is lehet grafitros zsírba kifőzni és időnként javalt is.így megnő a lánc élettartalma. a lánc nemzetisége se mindegy. tudod mire gondolok! ne kínait :)


Köszi! A lánc gyári, de én szinte mindig mély homokban megyek. Valószínű, hogy ezért fogyott el ilyen hamar. A lánckeréken nem vettem észre nagyobb kopást, de majd mellé teszek egy újat, úgy látni igazán.




HI! ha túl feszes a lánc akkor is csörög. a homok pedig ha bele kerül a lánckenő anyagba akkor olyan mint a csiszoló massza és ezért keményen eszi a fémet. lánc mosás ajánlott de ha nem akarsz vele foglalkozni akkor több lánckenő anyagot használj. remélem tudtam segíteni.


Minden menet után fújom a láncot, ami kb 40-50km. A motorex pirosat használom, ami kifejezetten offroad spray, mert híg és jól kimossa a láncot. A feszességet néztem, az rendben van. Valószínűleg eddig bírta. Köszi a segítséget!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 05, 21:12 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 16:45
Hozzászólások: 1613
Tartózkodási hely: Budapest
Nakérem, úgy néz ki, megvan a lánccsörgés oka. A kezelési útmutató alapján lemértem a lánc nyúlását, pont a határon van. De a csörgést valószínűleg a vázhoz rögzített "banán" alakú láncvezető kopása okozza. Ócsán a Norbi hívta fel rá a figyelmemet, hogy nézzem meg. Először csak felületesen ránéztem oldalról. Onnan jónak tünt. Ma tüzetesebben megvizsgálva (nameg lemosva onnan a dzsuva), kiderült, hogy a lánc szépen kikoptatta. A középen keletkezett horony miatt adja ezt a hangot a lánc valószínűleg. Majd jól kicserélem ezt a vezetőt és akkor kiderül.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 05, 22:39 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4916
Tartózkodási hely: Csepel City
mic71 írta:
Nakérem, úgy néz ki, megvan a lánccsörgés oka. A kezelési útmutató alapján lemértem a lánc nyúlását, pont a határon van. De a csörgést valószínűleg a vázhoz rögzített "banán" alakú láncvezető kopása okozza. Ócsán a Norbi hívta fel rá a figyelmemet, hogy nézzem meg. Először csak felületesen ránéztem oldalról. Onnan jónak tünt. Ma tüzetesebben megvizsgálva (nameg lemosva onnan a dzsuva), kiderült, hogy a lánc szépen kikoptatta. A középen keletkezett horony miatt adja ezt a hangot a lánc valószínűleg. Majd jól kicserélem ezt a vezetőt és akkor kiderül.


Akkor azt asszem én is lecserélem. Már mikor megvettem mondta a Ricsi, hogy ki kéne... :D

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 07, 12:32 
Offline
Tiszteletbeli tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 júl. 24, 13:40
Hozzászólások: 26
Tartózkodási hely: St.Louis
Sziasztok!

Ha homokban motorozol SOHA ne kendd a láncot!! Akkor tart a legtovább!!! Kifőzni pedig végképp felesleges!
Nem tudom ti mennyit motoroztok, de én általában majdnem egy egész versenyszezont (+ otthoni motorozások) kihúzok 1 lánccal! Ha lecserélem akkor sem azért mert nyúlott, hanem mert a görgők kopnak le róla! Bár az itt is igaz, hogy csak minőségi árut szabad megvenni!!

_________________
Iván


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 07, 13:05 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 16:45
Hozzászólások: 1613
Tartózkodási hely: Budapest
Iván 62 írta:
Sziasztok!

Ha homokban motorozol SOHA ne kendd a láncot!! Akkor tart a legtovább!!! Kifőzni pedig végképp felesleges!
Nem tudom ti mennyit motoroztok, de én általában majdnem egy egész versenyszezont (+ otthoni motorozások) kihúzok 1 lánccal! Ha lecserélem akkor sem azért mert nyúlott, hanem mert a görgők kopnak le róla! Bár az itt is igaz, hogy csak minőségi árut szabad megvenni!!


Szia!

Köszi, ez egy érdekes tapasztalat. Akkor ezentúl csak akkor kenem, ha nem homokra megyünk. Mindig gyári láncot használok, úgyhogy a minőséggel nem lehet gond. Egy évben kb 80üó-rát megyek szerintem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 07, 18:03 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 31, 10:33
Hozzászólások: 157
Tartózkodási hely: Csákberény
mic71 írta:
Iván 62 írta:
Sziasztok!

Ha homokban motorozol SOHA ne kendd a láncot!! Akkor tart a legtovább!!! Kifőzni pedig végképp felesleges!
Nem tudom ti mennyit motoroztok, de én általában majdnem egy egész versenyszezont (+ otthoni motorozások) kihúzok 1 lánccal! Ha lecserélem akkor sem azért mert nyúlott, hanem mert a görgők kopnak le róla! Bár az itt is igaz, hogy csak minőségi árut szabad megvenni!!


Szia!
Én se azt mondtam, hogy minden motorozás után kell kifőzni! elég szezon végén. a Csiszoló massza elvét én is leírtam. Úgy gondolom, hogy homokos pálya után is érdemes persze csak akkor ha másnap nem ott folytatod. kemény kavicson és földuton motorozok és nagy porba. általába egy garnítúra lánc 8-10 ezret kibír nálam és szinte mminden nap használom.

_________________
Sniper


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 07, 18:14 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 16:45
Hozzászólások: 1613
Tartózkodási hely: Budapest
Sniper írta:
mic71 írta:
Iván 62 írta:
Sziasztok!

Ha homokban motorozol SOHA ne kendd a láncot!! Akkor tart a legtovább!!! Kifőzni pedig végképp felesleges!
Nem tudom ti mennyit motoroztok, de én általában majdnem egy egész versenyszezont (+ otthoni motorozások) kihúzok 1 lánccal! Ha lecserélem akkor sem azért mert nyúlott, hanem mert a görgők kopnak le róla! Bár az itt is igaz, hogy csak minőségi árut szabad megvenni!!


Szia!
Én se azt mondtam, hogy minden motorozás után kell kifőzni! elég szezon végén. a Csiszoló massza elvét én is leírtam. Úgy gondolom, hogy homokos pálya után is érdemes persze csak akkor ha másnap nem ott folytatod. kemény kavicson és földuton motorozok és nagy porba. általába egy garnítúra lánc 8-10 ezret kibír nálam és szinte mminden nap használom.


Megmértem a 18 csap távolságát, ahogyan a kezelésiben le van írva. Nekem most pont a határérték, 272mm. Egy láma kérdés, de kikívánkozik belőlem. Ki, hogyan állítja a láncfeszességet? A magyar kezelésiben szerintem rossz a fordítás (így utólag gondolva). Ott szó sincs arról, hogy emelőre tett motornál. Míg az angol leírás azzal kezdi, hogy emelőre a motor. Egyszer emelőn állítottam és utána láttam, hogy nagyon feszül a lánc, mikor kivettem alóla az emelőt. Tegnap olvasgatva az angol írást vettem észre a fent említetteket. Ha az angol a jó (márpedig valószínű), akkor elég laza lánccal járhattam. Valószínű, hogy ezért készült ki ilyen hamar. Kb 2500km van benne.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 11, 10:21 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2006 jún. 20, 14:34
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

A lánc feszességének ellenőrzésénél hasznos, ha leterheled a motort (2 nehéz ember ráül stb.) ebben a pozícióban ha lóg a lánc, akkor laza.

A könyv szerinti mérést valóban felbakolva kell mérni.

Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 12 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 75 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség