KTM Klub fórum

Magyarországi KTM-esek és KTM szimpatizánsok virtuális talákozóhelye...
Pontos idő: 2024 jún. 17, 15:42

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 153 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Gumiszerelés mesterfokon, avagy hogyan ne...
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 23, 22:26 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Az egész úgy kezdődött, hogy futás után kimegyek, ksizerelem a 2 kereket, aztán bedobom a Skodába, és holnap kicseréltetem.

Aztán futás után vacsi, meg pihi, és persze besötétedett. Nem baj, a motor kinn áll a garázs mellett, majd a garázs fényénél kiszerelem a kerekeket. Hát, a fény épp annyira volt elég, hogy nem a diófának estem neki, de sebaj.

A hátsóval nem is volt gond, nagycsavar kicsavar, kiscsavarok fellazít, kerék leenged, lánc leszed, kerék kiszed, letámaszt.

Az első azonban nem volt ilyen eccerű. Nagycsavar kicsavar, első kiscsavar kicsavar, második nem mozdul. 3-4. kicsavar, második nem mozdul. Kicsit jobban tolom, nem mozdul, viszont a fej kezd elnyíródni. Befújás csavarlazítóval, első csavar visszacsavarás - hátha úgy fellazul a második - második csavar fej elnyírás. Király. Na, most mi legyen? Elő a fúrógépet, 4-es fúró, keresztültolom. Eredmény? Egy lyukas, kiszedhetetlen csavar. Elő a 4.5-ös fúró, tolom, beletörik. Agyam eldurran. Fogó, véső, csavarhúzó, mittomén, de a beletörött rész nem mozdul. Végül alulról belekalapálom a 4-est, ami kitolja a 4.5-est felül. Dühömben felülről nekiesek egy bazinaggyal, ami lecsapja a csavarfejet, és a maradékot megtekeri kifelé. Na végre. Tengelyt kiszedem, kereket úgyszintén, kereket félreteszem.

Utána gondolkodóba estem. Ha Kopenak megy, menni fog nekem is. Szóval elő 2db, egyenként 30cm-es csavarhúzót, és nekiláttam gumit szerelni. Leszedtem az elsőről a gumit. Hurrá. Meg a hátsóról az egyik felét hurrá. Aztán elfáradtam. Szerintem eddig nem lukasztottam ki egyik belsőmet sem. Holnap veszek valami pumpát meg vasat, és befejezem.

Asszem vennem kéne gumiszerelő vasat. Hol lehet ilyet kapni Bp-en?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gumiszerelés mesterfokon, avagy hogyan ne...
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 23, 23:08 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 12:58
Hozzászólások: 1484
xerxesz írta:
Az egész úgy kezdődött, hogy futás után kimegyek, ksizerelem a 2 kereket, aztán bedobom a Skodába, és holnap kicseréltetem.

Aztán futás után vacsi, meg pihi, és persze besötétedett. Nem baj, a motor kinn áll a garázs mellett, majd a garázs fényénél kiszerelem a kerekeket. Hát, a fény épp annyira volt elég, hogy nem a diófának estem neki, de sebaj.

A hátsóval nem is volt gond, nagycsavar kicsavar, kiscsavarok fellazít, kerék leenged, lánc leszed, kerék kiszed, letámaszt.

Az első azonban nem volt ilyen eccerű. Nagycsavar kicsavar, első kiscsavar kicsavar, második nem mozdul. 3-4. kicsavar, második nem mozdul. Kicsit jobban tolom, nem mozdul, viszont a fej kezd elnyíródni. Befújás csavarlazítóval, első csavar visszacsavarás - hátha úgy fellazul a második - második csavar fej elnyírás. Király. Na, most mi legyen? Elő a fúrógépet, 4-es fúró, keresztültolom. Eredmény? Egy lyukas, kiszedhetetlen csavar. Elő a 4.5-ös fúró, tolom, beletörik. Agyam eldurran. Fogó, véső, csavarhúzó, mittomén, de a beletörött rész nem mozdul. Végül alulról belekalapálom a 4-est, ami kitolja a 4.5-est felül. Dühömben felülről nekiesek egy bazinaggyal, ami lecsapja a csavarfejet, és a maradékot megtekeri kifelé. Na végre. Tengelyt kiszedem, kereket úgyszintén, kereket félreteszem.

Utána gondolkodóba estem. Ha Kopenak megy, menni fog nekem is. Szóval elő 2db, egyenként 30cm-es csavarhúzót, és nekiláttam gumit szerelni. Leszedtem az elsőről a gumit. Hurrá. Meg a hátsóról az egyik felét hurrá. Aztán elfáradtam. Szerintem eddig nem lukasztottam ki egyik belsőmet sem. Holnap veszek valami pumpát meg vasat, és befejezem.

Asszem vennem kéne gumiszerelő vasat. Hol lehet ilyet kapni Bp-en?


:lol:
kope is 2 órát kínlódotta gumival, csak ezt rutinosan elhallgattam! :wink: 8)
....de megérte, mert saját munka! Gumiszerelő vasat szerszámboltban kapsz, fogvédőt, meg küzdősport boltokban! :D

Ajánlott irodalom:
http://www.ktmklub.hu/gumiszereles.htm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gumiszerelés mesterfokon, avagy hogyan ne...
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 24, 9:41 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
kope68 írta:
:lol:
kope is 2 órát kínlódotta gumival, csak ezt rutinosan elhallgattam! :wink: 8)

Na szép. Mik ki nem derülnek.
kope68 írta:
....de megérte, mert saját munka! Gumiszerelő vasat szerszámboltban kapsz,


Konkrétan hol? Jártam már így a csavarral, aztán beautóztam fél budapestet...

kope68 írta:


Ezt ismerem, csak nem olvastam el előtte :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 24, 10:09 
http://www.betamax.hu/

Itt biztosan, a KTM-nekis van asszem a Powerparts-ban, de erre nem esküszöm meg.


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 24, 10:10 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 12:58
Hozzászólások: 1484
én voltam... :oops: :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 25, 11:06 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 12:58
Hozzászólások: 1484
Várjuk ám a további fejleményeket, már már annyira, mint Dani állólámpás szerelését anno. :lol:
...bár ahogy olvasom most is beleszaladt egy kuplungbowden projectbe....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 25, 11:22 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
kope68 írta:
Várjuk ám a további fejleményeket, már már annyira, mint Dani állólámpás szerelését anno. :lol:
...bár ahogy olvasom most is beleszaladt egy kuplungbowden projectbe....


Ma megyek venni szerelővasakat meg kompresszort (no, csak kicsi elektronyosat) és este nekiállok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 25, 13:39 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
xerxesz írta:
Ma megyek venni szerelővasakat


Hát én keresgettem ilyet, de elég borsos áron voltak. Jobban jársz ha csináltatsz rossz villáskulcsból vagy valami hasonlóból egy ügyeskezűvel. De ha találsz normális árút, tedd közzé! Elfekvő ETZ szerszámot is érdemes keresni, az elég kicsi hurcolászni is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 25, 13:45 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
faki írta:
xerxesz írta:
Ma megyek venni szerelővasakat


Hát én keresgettem ilyet, de elég borsos áron voltak. Jobban jársz ha csináltatsz rossz villáskulcsból vagy valami hasonlóból egy ügyeskezűvel. De ha találsz normális árút, tedd közzé! Elfekvő ETZ szerszámot is érdemes keresni, az elég kicsi hurcolászni is.


Normális áron nem találtam. Viszont állati drágát igen. Vettem is - mit vettem, felvásároltam a bolt teljes készletét - egy 300mm-est meg egy 400mm-est.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 25, 13:58 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
xerxesz írta:
Normális áron nem találtam. Viszont állati drágát igen.


Az mennyi? Csak kíváncsiság, nekem már nem kell.

Akkor ilyennel már ne is idegesítselek: gumiszerelő vas? Bár nem tudom ezek mekkorák.
Ha nagyon belemerülsz a témába, akkor érdemes lehet felnivédőt is beszerezni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 25, 14:02 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
faki írta:
xerxesz írta:
Normális áron nem találtam. Viszont állati drágát igen.


Az mennyi? Csak kíváncsiság, nekem már nem kell.

Akkor ilyennel már ne is idegesítselek: gumiszerelő vas? Bár nem tudom ezek mekkorák.
Ha nagyon belemerülsz a témába, akkor érdemes lehet felnivédőt is beszerezni.


Nem idegesítesz, abban bízom, hogy a Betamax jó minőséget gyárt. Különben 8600 volt a kettő.

Remélem azért nem fogok mostantól minden nap cserélni, de lehet, hogy megnézem majd ezt a felnivédős dolgot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 aug. 25, 21:48 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Nu, jelentem készen vagyok. Nem is volt olyan vészes. A legtöbbet a hátsó gumi második peremének leszedésével küzdöttem. A viszaszerelés viszonylag egyszerűen ment. Most felnyomtam mindkét gumit 2barra, aztán reggel meglássuk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 01, 19:39 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2006 máj. 14, 16:14
Hozzászólások: 22
gumivásárlás előtt állok. milyen gumit javasoltok ? nagyrészt terepen mennék meg néha "dagonyázni"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 01, 20:13 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
lünyő46 írta:
gumivásárlás előtt állok. milyen gumit javasoltok ? nagyrészt terepen mennék meg néha "dagonyázni"


A Mitas jó ár/érték aránnyal bír, talajtól függő gumiajánlatra találsz táblazatokat a gyártó oldalán. A C (Cross) és az EF (Enduro FIM) sorozat érdekes számodra, előbbit hivatalosan nem lehet használni közúton.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 01, 23:32 
aha,rendben van.Találtam is egy mitas c 10-est.Nekem ez tetszene,de akkor elvileg evvel nem mehetek ki közútra? mert ez nem fim-es ?


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 01, 23:42 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2006 máj. 14, 16:14
Hozzászólások: 22
Anonymous írta:
aha,rendben van.Találtam is egy mitas c 10-est.Nekem ez tetszene,de akkor elvileg evvel nem mehetek ki közútra? mert ez nem fim-es ?


én voltam ez :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 02, 8:54 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 ápr. 12, 20:59
Hozzászólások: 1530
Anonymous írta:
aha,rendben van.Találtam is egy mitas c 10-est.Nekem ez tetszene,de akkor elvileg evvel nem mehetek ki közútra? mert ez nem fim-es ?


Én is ezzel a fajtával megyek,nekem ez jött be a legjobban.Pedig kipróbáltam már egypár fajtát.Elvileg nem használhatod "közúton".Vagyis szilárd burkolatú úton.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 02, 9:27 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
Jimmy írta:
Elvileg nem használhatod "közúton".Vagyis szilárd burkolatú úton.


Nem csak a szilárd burkolatú út a közút, de ebbe inkább ne menjünk bele. :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 02, 12:11 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 ápr. 12, 20:59
Hozzászólások: 1530
faki írta:
Jimmy írta:
Elvileg nem használhatod "közúton".Vagyis szilárd burkolatú úton.


Nem csak a szilárd burkolatú út a közút, de ebbe inkább ne menjünk bele. :-)


Én tudom, de szerintem lünyö a sima aszfaltos utakra értette a közütat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 02, 12:22 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 16:45
Hozzászólások: 1613
Tartózkodási hely: Budapest
Jimmy írta:
Anonymous írta:
aha,rendben van.Találtam is egy mitas c 10-est.Nekem ez tetszene,de akkor elvileg evvel nem mehetek ki közútra? mert ez nem fim-es ?


Én is ezzel a fajtával megyek,nekem ez jött be a legjobban.Pedig kipróbáltam már egypár fajtát.Elvileg nem használhatod "közúton".Vagyis szilárd burkolatú úton.


Jimmy, C12-est próbáltad már? Tapasztalatok valakinek?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 02, 17:06 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 ápr. 12, 20:59
Hozzászólások: 1530
mic71 írta:
Jimmy írta:
Anonymous írta:
aha,rendben van.Találtam is egy mitas c 10-est.Nekem ez tetszene,de akkor elvileg evvel nem mehetek ki közútra? mert ez nem fim-es ?


Én is ezzel a fajtával megyek,nekem ez jött be a legjobban.Pedig kipróbáltam már egypár fajtát.Elvileg nem használhatod "közúton".Vagyis szilárd burkolatú úton.


Jimmy, C12-est próbáltad már? Tapasztalatok valakinek?


Azt még nem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 02, 19:45 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
mic71 írta:
Jimmy, C12-est próbáltad már? Tapasztalatok valakinek?


Régebben próbáltam (mert a sárban még magamhoz képest is nagyon béna vagyok), sokkal jobban mentem vele sárban, de hamarabb is kopott, főleg a keményebb talajú részek tettek be neki.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 02, 20:07 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 16:45
Hozzászólások: 1613
Tartózkodási hely: Budapest
faki írta:
mic71 írta:
Jimmy, C12-est próbáltad már? Tapasztalatok valakinek?


Régebben próbáltam (mert a sárban még magamhoz képest is nagyon béna vagyok), sokkal jobban mentem vele sárban, de hamarabb is kopott, főleg a keményebb talajú részek tettek be neki.


Ja, azt írják neki, hogy félkemény vagy lágy talaj. Itt a környéken sok a homok, meg gondolom a nagytarcsai pályán sok sár lesz ősszel, úgyhogy lehet, benevezek egy ilyen hátsóra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 02, 22:30 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2006 máj. 14, 16:14
Hozzászólások: 22
ha minden igaz akkor holnap hozzájutok egy mitas c16-os hoz.Ismeri valaki?
Tapasztalatok ? csak mert ez az amit most hirtelen meg tudnék venni bolti ár alatt


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 02, 22:43 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
lünyő46 írta:
ha minden igaz akkor holnap hozzájutok egy mitas c16-os hoz.Ismeri valaki?
Tapasztalatok ? csak mert ez az amit most hirtelen meg tudnék venni bolti ár alatt


Aszondja a tudományos írás, hogy:

Idézet:
Köves, sziklás, nagyon kemény talajra.


Mondjuk gyorsan kopni biztos nem fog...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 02, 22:54 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2006 máj. 14, 16:14
Hozzászólások: 22
akkor jó ha nem fog gyorsan kopni,ez már félsiker,de mennyire lesz jó földesen és sárban ?
Ezt nem lehet tudni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 03, 7:04 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 16:29
Hozzászólások: 331
Probáld ki a kendát!Én eddig az auneres dunlopot használtam nagyon jo!Csak most nem volt idöm kimenni ugyhogy vettem ezt a kendát és kellemesen csakodtam benne!Két féle képpen tudod felrakni attol függ hogy hogy hard vagy softos a terep!12.000ft!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 03, 7:06 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 16:29
Hozzászólások: 331
Bocs kicsit sok a hogy! :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 03, 11:55 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 16:45
Hozzászólások: 1613
Tartózkodási hely: Budapest
condom írta:
Probáld ki a kendát!Én eddig az auneres dunlopot használtam nagyon jo!Csak most nem volt idöm kimenni ugyhogy vettem ezt a kendát és kellemesen csakodtam benne!Két féle képpen tudod felrakni attol függ hogy hogy hard vagy softos a terep!12.000ft!


Van valami száma?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 11, 21:14 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Mi van, ha a menetirányos gumit az ember fordítva rakja fel?? :D Igen, eltaláltátok, nekem sikerült. Sőt, hogy ne legyen keveredés mindkettőt. Persze csak a legvégén jöttem rá. Valahogy nem volt kedvem újra nekiállni...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 12, 7:54 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
xerxesz írta:
Mi van, ha a menetirányos gumit az ember fordítva rakja fel??


Cseréld nyugodtan vissza. :) Csak a mintából (E07) adódóan is lényeges a forgásirány.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 12, 10:14 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
faki írta:
xerxesz írta:
Mi van, ha a menetirányos gumit az ember fordítva rakja fel??


Cseréld nyugodtan vissza. :) Csak a mintából (E07) adódóan is lényeges a forgásirány.


Azt tudom, hogy lényeges, sőt azt is tudom, hogy a minta miatt, a kérdés inkább arra vonatkozott, hogy mi baj lehet így?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 12, 17:57 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 31, 10:33
Hozzászólások: 157
Tartózkodási hely: Csákberény
xerxesz írta:
faki írta:
xerxesz írta:
Mi van, ha a menetirányos gumit az ember fordítva rakja fel??


Cseréld nyugodtan vissza. :) Csak a mintából (E07) adódóan is lényeges a forgásirány.


Azt tudom, hogy lényeges, sőt azt is tudom, hogy a minta miatt, a kérdés inkább arra vonatkozott, hogy mi baj lehet így?


hali! nincs gond ha olyan laza terepen használod mint pl homok vagy sár. a laza talajn nagyobbat fog de aszfaltra nem ajánlott mert csúszós lehet . a vizes aszfalton nem ajánlott

_________________
Sniper


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 12, 18:06 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Sniper írta:
hali! nincs gond ha olyan laza terepen használod mint pl homok vagy sár. a laza talajn nagyobbat fog de aszfaltra nem ajánlott mert csúszós lehet . a vizes aszfalton nem ajánlott


Hát persze, hogy betonra megyek vele. Hát persze, hogy valszeg esni fog. Bakkkeer.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 12, 22:06 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
xerxesz írta:
Sniper írta:
hali! nincs gond ha olyan laza terepen használod mint pl homok vagy sár. a laza talajn nagyobbat fog de aszfaltra nem ajánlott mert csúszós lehet . a vizes aszfalton nem ajánlott


Hát persze, hogy betonra megyek vele. Hát persze, hogy valszeg esni fog. Bakkkeer.


Na, megforgattam. Most valahogy nem szeretnék gumit szerelni egy darabig...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 13, 17:00 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
Most rakattam fel az új hátsógumit 1300 "jó" Magyar Forintért centírozva.
Nekem ennyit megért a Szombathelyen látott kínlódás.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 13, 17:03 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
szabcsab írta:
Most rakattam fel az új hátsógumit 1300 "jó" Magyar Forintért centírozva.
Nekem ennyit megért a Szombathelyen látott kínlódás.


Az úgy tök ciki :) Különben azért az enyém kb. milliószor könnyebb!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 13, 18:12 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 12:58
Hozzászólások: 1484
szabcsab írta:
Most rakattam fel az új hátsógumit 1300 "jó" Magyar Forintért centírozva.
Nekem ennyit megért a Szombathelyen látott kínlódás.


Milyen kínlódás? Nem volt itt semmiféle kínlódás... :wink:
....meg egy adott erdő közepén nem is áll mindenki rendelkezésére szerelő és centírozópad. Úgyhogy hajrá az sk. gumicserével! :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 22, 9:16 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 16:45
Hozzászólások: 1613
Tartózkodási hely: Budapest
Én is átestem az első gumiteszten :D Eredmény: a heves vérmérséklet miatt egy lyukas guma (belső) :D Szép volt Feri, ezt is elkúrtad :!: :evil:

Az egész onnan indult, hogy csak egy szerelővasat kaptam, mert nem volt több. Gondoltam, én vagyok olyan jó Feri, mint a másik, nekem is menni fog. De nem, elkúrtam én is... Lehet, hogy rokon :?:

Tanulság: Ne állj neki egy szerelővassal és egy csavarhúzóval gumit szerelni, mert elkúrod :evil:

De a sikertelenség engem sem viselt meg és mivel volt tartalék belsőm dacból megcsináltam. Ma leellenőrzöm, hogy nem ereszt-e és elmegyek venni még két szerelővasat, mert az elsőt is cserélni szeretném. (Ahhoz is van plusz belsőm, én készültem :) )


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 23, 14:26 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Meg tegnap este visszaszereltem a butykos gumit es probaltam a Gumisitol ellesett dolgokat alkalmazni. Elsosorban azt, hogy visszaszerelesnel eloszor visszapattintom a gumi peremet, utana bekuzdom a belsot, es utana a masik peremet. Na nekem ez nem megy. A hatsonal meg megkuzdottem vele, de az elsonel visszatertem a jol bevalt megoldashoz, es eloszor beraktam a belsot kicsi levegovel, majd bedugtam a szelepet, es csak utana raktam fel az elso majd a masodik peremet. Viszont Miccel ellentetbn nem sikerult kicsipni a gumit :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 23, 14:28 
xerxesz írta:
Meg tegnap este visszaszereltem a butykos gumit es probaltam a Gumisitol ellesett dolgokat alkalmazni. Elsosorban azt, hogy visszaszerelesnel eloszor visszapattintom a gumi peremet, utana bekuzdom a belsot, es utana a masik peremet. Na nekem ez nem megy. A hatsonal meg megkuzdottem vele, de az elsonel visszatertem a jol bevalt megoldashoz, es eloszor beraktam a belsot kicsi levegovel, majd bedugtam a szelepet, es csak utana raktam fel az elso majd a masodik peremet. Viszont Miccel ellentetbn nem sikerult kicsipni a gumit :D


Me' béna vagy :twisted: :twisted: :twisted:


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 23, 17:04 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 16:45
Hozzászólások: 1613
Tartózkodási hely: Budapest
Én voltam, ehh :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 szept. 23, 20:03 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 12:58
Hozzászólások: 1484
mic71 írta:
Én voltam, ehh :wink:


Harmadik-negyedikre már tuti jobban fog menni! :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 okt. 19, 17:11 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
Elsősorban LC8-aknak, különösen Cének :) : http://touratech.hu/search_sku.lasso-SKU=070-0289.htm
Nem kevés pénz, de legalább kicsi, bár nem tudom az olcsók milyen méretűek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 nov. 18, 21:36 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2006 nov. 16, 21:45
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
én kifejlesztettem egy eddig sajátnak hitt gumiszerelési módot.:) kétoldalról szedem le is meg fel is két oldalról teszem.Mikor leszedem kétoldalra fordítom ki és egyszerűen kibuktatom a felnit.mikor fel. leteszem a kész gumit a földel merőlegesen a két lábam közé. előtte szépen beleigazgatom a belsőt nagyonpici nyomással, szelep bent.fogom a felnit befordítom a külsőbe úgy hogy eléggé megterhelem a sújommal a külsőt ,hogy szétnyíljon és beengedje a felnit középre. persze egyidejűleg beilleszetem a szelepet és a kis anyájával rögzítem ne csússzon ki.

picit segítek a külsőnek,hogy a ne kapjon a felnire .ilyenkor a felni bekerül a külső gumi két pereme közé. ekkor először az egyik oldalt könnyedén felpattintom a felnire. (a papucs mindvégig a felniben marad ) majd átfordítom és a másik oldalt is felrakom ami kicsit már nagyobb ellenállást tanúsít.

ennyi.
az egésznek a lényege ,hogy nem baszom szét a kezem a belső begyömöszkölésével és igazgatásával. plusz sokkal könnyebben lehet felrakni mint ,ha egyoldalról erőltetem az egész műveletet. és sokkal gyorsabb is!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 nov. 25, 17:54 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4916
Tartózkodási hely: Csepel City
Gabesz írta:
én kifejlesztettem egy eddig sajátnak hitt gumiszerelési módot.:) kétoldalról szedem le is meg fel is két oldalról teszem.Mikor leszedem kétoldalra fordítom ki és egyszerűen kibuktatom a felnit.mikor fel. leteszem a kész gumit a földel merőlegesen a két lábam közé. előtte szépen beleigazgatom a belsőt nagyonpici nyomással, szelep bent.fogom a felnit befordítom a külsőbe úgy hogy eléggé megterhelem a sújommal a külsőt ,hogy szétnyíljon és beengedje a felnit középre. persze egyidejűleg beilleszetem a szelepet és a kis anyájával rögzítem ne csússzon ki.

picit segítek a külsőnek,hogy a ne kapjon a felnire .ilyenkor a felni bekerül a külső gumi két pereme közé. ekkor először az egyik oldalt könnyedén felpattintom a felnire. (a papucs mindvégig a felniben marad ) majd átfordítom és a másik oldalt is felrakom ami kicsit már nagyobb ellenállást tanúsít.

ennyi.
az egésznek a lényege ,hogy nem baszom szét a kezem a belső begyömöszkölésével és igazgatásával. plusz sokkal könnyebben lehet felrakni mint ,ha egyoldalról erőltetem az egész műveletet. és sokkal gyorsabb is!


Ma kipróbáltam én is ezt a módszert (vagy valami hasonlót), tényleg működik!
Mondjuk azt ismételten konstatáltam, hogy a hátsógumi szereléséhez azért nem ártana kicsit erősödnöm és/vagy híznom :D , mert többször is konkrétan azt hittem, beszarok :lol: (de aztán végül mégsem)!
Ja, és egyszer se csíptem ki a belsőt (ezután hívjatok nyugodtan csak profinak :lol: )! De azért, hogy ne hazudtoljam meg önmagam, sikerült faterom legnagyobb gumikalapácsának nyelét eltörnöm! :lol: :lol:

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 nov. 25, 18:07 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2006 nov. 16, 21:45
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
Dani. Ha nem terepen csinálom ,hanem otthon, akkor használok egykezes pillanatszorítót is és gumikalát is az utolsó 10 centit ráütöm ,előtte meg a szorítóval nem engedem,hogy vissza lejöjjön a felniről a gumi. ez is sokat segít ,de anélkül is megy. és ha gyakorolod a módszert:) rájössz mennyivel jobb és soha többet egyoldalról nem fogsz gumit szerelni csak el kell sajátítani a technikát!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 nov. 25, 21:19 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
gencsydani írta:
Ma kipróbáltam én is ezt a módszert (vagy valami hasonlót), tényleg működik!


Én azt hiszem, ha lehet, ezt inkább ráhagyom Gumisre, mivel még a Simson külsőben is képes voltam elhajlítani a drótot. :oops: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 nov. 26, 11:33 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 aug. 06, 20:05
Hozzászólások: 502
Tartózkodási hely: Monor
faki írta:
gencsydani írta:
Ma kipróbáltam én is ezt a módszert (vagy valami hasonlót), tényleg működik!


Én azt hiszem, ha lehet, ezt inkább ráhagyom Gumisre, mivel még a Simson külsőben is képes voltam elhajlítani a drótot. :oops: :lol:


Én meg a szerelőgépre hagyom az erőlködést, ha lehet.
Bárkinek szívesen megszerelem a defektet az útmentén, csak otthonomtól minnél messzebb legyek, pl: Erdély esetleg Ukrajna. :D

_________________
"A kaland úgy kezdődik, hogy az ember elszökik otthonról."


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006 dec. 06, 0:02 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
No, ma összezsereltem a kerekemet. Szétszedésnél valóban működött a kétoldalas megoldás, de visszafelé nem bírtam beerőszakolni a kereket. Azért végül is megoldottam.
Most van benne vakszelep elől is, meg dupla belső (a régit kettévágtam, és beleraktam) szóval remélem, most minden rendben lesz :)

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 153 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 26 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség