KTM Klub fórum
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/

Hidegindítás
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=184
Oldal: 1 / 2

Szerző:  faki [ 2006 szept. 05, 9:20 ]
Hozzászólás témája:  Hidegindítás

Lehet, hogy csak számomra volt újdonság vagy nem is "természetes" a jelenség, de leírom, hátha másnak is segít egyszer. Utóbbi időben nehezen indult a motorom hidegen (LC4 Adventure, 2000), volt hogy pöffenés nélkül sikerült lemeríteni az akksit. :( Később töltés után vagy autó akkumulátorról beindult és semmi gond nem volt vele, melegen is rendesen indult. Egy szerelő tanácsolta, hogy próbáljam félig vagy akár teljesen behúzott dekompresszorral indítani, közben esetleg "játszak" a karral. Kétkedve fogadtam a dolgot, de most hidegen is kipróbálva MŰKÖDIK! :D

Mivel bennem az is felmerült, hogy nem karburátor környéki a gond, hanem indítóáram probléma lehet (kicsi és kevés egy normális szikrához), megmértük az indítózásnál leeső feszültséget. 13 V környékéről 10-10,5 V környékére esik (nekem elég soknak tűnik), a dekóval játszva 11-12 V között marad.

Szerző:  Sniper [ 2006 szept. 08, 16:46 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

faki írta:
Lehet, hogy csak számomra volt újdonság vagy nem is "természetes" a jelenség, de leírom, hátha másnak is segít egyszer. Utóbbi időben nehezen indult a motorom hidegen (LC4 Adventure, 2000), volt hogy pöffenés nélkül sikerült lemeríteni az akksit. :( Később töltés után vagy autó akkumulátorról beindult és semmi gond nem volt vele, melegen is rendesen indult. Egy szerelő tanácsolta, hogy próbáljam félig vagy akár teljesen behúzott dekompresszorral indítani, közben esetleg "játszak" a karral. Kétkedve fogadtam a dolgot, de most hidegen is kipróbálva MŰKÖDIK! :D

Mivel bennem az is felmerült, hogy nem karburátor környéki a gond, hanem indítóáram probléma lehet (kicsi és kevés egy normális szikrához), megmértük az indítózásnál leeső feszültséget. 13 V környékéről 10-10,5 V környékére esik (nekem elég soknak tűnik), a dekóval játszva 11-12 V között marad.


Hali! Késő összel én így indítom a gépet nagy hidegbe! célszerü így indítani mert a kompresszió miatt nehezebben fordítja átt az indító motor és ha kis kompressziót kicsit veszít a dekompresszor által könnyebben elindul! érdeklődnék milyen olajat használsz mert ha nagy a vizkozitása attol nehezen indulhat hidegbe mert sűrü az olaj. (téli indítás)

Szerző:  faki [ 2006 szept. 09, 14:38 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

Sniper írta:
Hali! Késő összel én így indítom a gépet nagy hidegbe! célszerü így indítani mert a kompresszió miatt nehezebben fordítja átt az indító motor és ha kis kompressziót kicsit veszít a dekompresszor által könnyebben elindul! érdeklődnék milyen olajat használsz mert ha nagy a vizkozitása attol nehezen indulhat hidegbe mert sűrü az olaj. (téli indítás)


Motorex 10W/60
Korai volt az örömöm, nem akar normálisan indulni hidegen. Már szinte minden kombinációt végigpróbáltam a deko és szivató állásaival, de min. 20 perc rugdalózás kell még az akksi lemerítése után. :-( Az biztos, hogy ömlik bele a benzin, de majd jövő héten Ócsán remélem kitalálnak valami egyszerűbb indítási módot.

Szerző:  Sniper [ 2006 szept. 09, 17:36 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

faki írta:
Sniper írta:
Hali! Késő összel én így indítom a gépet nagy hidegbe! célszerü így indítani mert a kompresszió miatt nehezebben fordítja átt az indító motor és ha kis kompressziót kicsit veszít a dekompresszor által könnyebben elindul! érdeklődnék milyen olajat használsz mert ha nagy a vizkozitása attol nehezen indulhat hidegbe mert sűrü az olaj. (téli indítás)


Motorex 10W/60
Korai volt az örömöm, nem akar normálisan indulni hidegen. Már szinte minden kombinációt végigpróbáltam a deko és szivató állásaival, de min. 20 perc rugdalózás kell még az akksi lemerítése után. :-( Az biztos, hogy ömlik bele a benzin, de majd jövő héten Ócsán remélem kitalálnak valami egyszerűbb indítási módot.


Hi! figyuka! vedd le a karbit és huzd szétt valamint sűrített levegővel fujasd ki az egész rendszert és próbáld ki hogy az egészet átmosod. jah és nézd átt a bovdenházat és a bovdent is, hogy nem szorul e a bovdenházba. a legrosszabb esetbe is dugulásod lehetvalószínű a főfuvóka vagy a szivató körűl keresd a hibát! sok sikert

Szerző:  faki [ 2006 szept. 10, 21:02 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

Sniper írta:
Hi! figyuka! vedd le a karbit és huzd szétt valamint sűrített levegővel fujasd ki az egész rendszert és próbáld ki hogy az egészet átmosod. jah és nézd átt a bovdenházat és a bovdent is, hogy nem szorul e a bovdenházba. a legrosszabb esetbe is dugulásod lehetvalószínű a főfuvóka vagy a szivató körűl keresd a hibát! sok sikert


Köszi, de most aktuális az olajcsere, szelepállítás, így ez is a szervízre marad. Meg szerintem jobb is ilyen feladatokba nem belefognom. :oops:

Szerző:  faki [ 2006 szept. 12, 22:15 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

Annyi előrelépés már van a dologban, hogy elektromos szívás forog fenn. Pontos megállapítása majd a következő napokra marad. Gyakorlatilag hidegen nincs szikra önindítózásnál, de egy autó akksiról azonnal beindul. A töltés sem tűnik elégnek, csak nem tudni, hogy az akksi nem veszi-e fel már normálisan vagy töltéshiba miatt ilyen...

Szerző:  Sniper [ 2006 szept. 13, 18:32 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

faki írta:
Annyi előrelépés már van a dologban, hogy elektromos szívás forog fenn. Pontos megállapítása majd a következő napokra marad. Gyakorlatilag hidegen nincs szikra önindítózásnál, de egy autó akksiról azonnal beindul. A töltés sem tűnik elégnek, csak nem tudni, hogy az akksi nem veszi-e fel már normálisan vagy töltéshiba miatt ilyen...


Hali! nem ártana, ha a fesszabájzót is kiméretnéd. mennyi idős az aksid és milyen tipus? egy jó zselés aku nagyon hálás! nekem 6. éve semmi gondom vele

Szerző:  faki [ 2006 szept. 13, 18:39 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

Sniper írta:
Hali! nem ártana, ha a fesszabájzót is kiméretnéd. mennyi idős az aksid és milyen tipus? egy jó zselés aku nagyon hálás! nekem 6. éve semmi gondom vele


Féléves Unibat, ma kicserélték garanciába, annak ellenére, hogy a műszerük szerint jó. A következő napokban kiderül, hogy ez volt-e a gond.

Szerző:  Sniper [ 2006 szept. 19, 16:18 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

faki írta:
Sniper írta:
Hali! nem ártana, ha a fesszabájzót is kiméretnéd. mennyi idős az aksid és milyen tipus? egy jó zselés aku nagyon hálás! nekem 6. éve semmi gondom vele


Féléves Unibat, ma kicserélték garanciába, annak ellenére, hogy a műszerük szerint jó. A következő napokban kiderül, hogy ez volt-e a gond.


remélem sikerült segíteni és működni fog a töltés is rendesen.

Szerző:  faki [ 2006 szept. 19, 16:41 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

Sniper írta:
remélem sikerült segíteni és működni fog a töltés is rendesen.


Kösz a segítséget, de a probléma maradt. Most nincs keretem szerelőhöz vinni, így ha motorozni akarok, akkor betervezem a kb. félórás reggeli rugdalózást. :(

Szerző:  xerxesza [ 2006 szept. 19, 16:57 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

faki írta:
Sniper írta:
remélem sikerült segíteni és működni fog a töltés is rendesen.


Kösz a segítséget, de a probléma maradt. Most nincs keretem szerelőhöz vinni, így ha motorozni akarok, akkor betervezem a kb. félórás reggeli rugdalózást. :(


Tudom, hogy barkács módszer, de nem érdemes egy lengő szivargyújtó dugót valahová felszerelni, aztán töltőről megbikázni reggelente? Vagy a töltők nem bírját az ilyesmit? Csak mert azt mondtad, hogy külső akksiról pöccre indult.

Szerző:  faki [ 2006 szept. 19, 17:15 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

xerxesz írta:
Tudom, hogy barkács módszer, de nem érdemes egy lengő szivargyújtó dugót valahová felszerelni, aztán töltőről megbikázni reggelente? Vagy a töltők nem bírját az ilyesmit? Csak mert azt mondtad, hogy külső akksiról pöccre indult.


Új akksi van benne, vettem egy minitöltőt is és egyiket sem akarom szétcseszni. Az autóstöltők nem tesznek jót ezeknek az akksiknak, bikázót nem akarok venni. Meg egyébként is meg kell találni a hiba okát. Esetleg még az autó akksijáról fogom megint indítani. :cry:

Majd kipróbálom alkalomadtán Gumisi akksijáról, illetve az övét az enyémmel, hogy ez most már teljesen ki legyen zárva.

Szerző:  Vendég [ 2006 szept. 20, 15:24 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

xerxesz írta:
Csak mert azt mondtad, hogy külső akksiról pöccre indult.


Na még annyit, hogy már ez sem igaz. Ma kipróbáltam hidegen, nem indult így se... :cry:

Szerző:  faki [ 2006 szept. 20, 15:25 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

Anonymous írta:
xerxesz írta:
Csak mert azt mondtad, hogy külső akksiról pöccre indult.


Na még annyit, hogy már ez sem igaz. Ma kipróbáltam hidegen, nem indult így se... :cry:


Természetesen én voltam. :oops:

Szerző:  KTMSzepy [ 2006 szept. 20, 15:42 ]
Hozzászólás témája: 

Az egy dolog, hogy az akksi új, más kérdés, hogy a terhelést mennyire jól bírja. Nézegettem egyszer akksikatalógusokat, nem tudom hányan néztétek, hogy azonos külső mérettel és Ah-val is van vagy 2-3 féle Yuasa. Attól függően, hogy mennyi indítóáramot képesek leadni. Nagyon durva az árkülönbség, mondjuk az alapmodell 7-8e, addig a profibbak 15-17e-be is kerülhetnek.
Erre jó megoldás lehet a deko behúzása, az megkönnyíti az indítómotor munkáját, de szerintem sem normális, hogy indítózás közben ennyire leesik a feszültség, nem csoda, hogy nincs a gyertyán szikra.

A másik a gyertya, az is lehet, hogy normál szikrát ad amikor megnézed, de a blokkban, vákum alatt nem képes erre.

Első körben azonban az akksit (másik LC4-ből jó akksi kölcsönkérése?) ellenőrizném.

Nekem a már említett tankfújós trükkön kívűl nem volt más gondom vele, pöccre indult a gyári akksijával -15 fokban is.
Amíg ezt nem tudtam, szétszedtem a gépet, a tankról direktben töltöttem fel a karbit és úgy indítottam. Azután, hogy lemerítettem az akksit és a combomról leepillálltam az összes szőrt, annyit rugdostam szoros farmernadrágban... :)))

Szepy

Szerző:  faki [ 2006 szept. 20, 15:43 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

Jelentem Szepy trükkjét alkalmazva belefújtam a tankba és pöccre INDULT!!! :lol: :lol: :lol:

Szerző:  xerxesza [ 2006 szept. 20, 16:29 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

faki írta:
Jelentem Szepy trükkjét alkalmazva belefújtam a tankba és pöccre INDULT!!! :lol: :lol: :lol:


De ez így nem teljesen jó, mert tiszta benzinszag volt, tehát nem valószínű, hogy keveset kapott. Azzal együtt, ha ez megoldja, az királyság, csak nem értem...

Szerző:  faki [ 2006 szept. 20, 17:21 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

xerxesz írta:
De ez így nem teljesen jó, mert tiszta benzinszag volt, tehát nem valószínű, hogy keveset kapott. Azzal együtt, ha ez megoldja, az királyság, csak nem értem...


Gondolok olyanra, hogy amikorra lemerítettem már annyira az akksit, hogy nem adott rendes szikrát, akkora beindult a pumpa. Akkor jól teliszívta magát és ezért indult általában sok szellőztetés után rúgásra. Majd kiderül hétvégén, hogy most véletlenül indult-e be így, vagy tényleg a pumpa szivat...

Szerző:  faki [ 2006 szept. 27, 16:17 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

faki írta:
Majd kiderül hétvégén, hogy most véletlenül indult-e be így, vagy tényleg a pumpa szivat...


A probléma nincs megtalálva, a tankba fújós indulás csak valami véletlen volt. :cry: Viszont már elég jól indul rúgásra (kezdem megtanulni), csak ne qrtam volna szét a bokámat. :) Az akksi csere-bere még hátravan...

Szerző:  xerxesza [ 2006 szept. 27, 16:35 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

faki írta:
faki írta:
Majd kiderül hétvégén, hogy most véletlenül indult-e be így, vagy tényleg a pumpa szivat...


A probléma nincs megtalálva, a tankba fújós indulás csak valami véletlen volt. :cry: Viszont már elég jól indul rúgásra (kezdem megtanulni), csak ne qrtam volna szét a bokámat. :) Az akksi csere-bere még hátravan...


Szombaton motorral jössz? Akkor kicsit küzdhetnénk vele közösen...

Szerző:  faki [ 2006 szept. 27, 16:40 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

xerxesz írta:
Szombaton motorral jössz? Akkor kicsit küzdhetnénk vele közösen...


Igen, de melegen semmi hibajelenség továbbra sem. :roll:

Szerző:  xerxesza [ 2006 szept. 27, 16:40 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hidegindítás

faki írta:
xerxesz írta:
Szombaton motorral jössz? Akkor kicsit küzdhetnénk vele közösen...


Igen, de melegen semmi hibajelenség továbbra sem. :roll:


Ja, télleg, erre nem is gondoltam.... :oops:

Szerző:  faki [ 2006 okt. 18, 16:52 ]
Hozzászólás témája: 

Tegnap nem sikerült beíndítanom se rúgásra, se indítózva. Elvittem Gumisihez az akksimat, a motorja pöccre indult vele, úgyhogy ez kizárva. Hozzá és Xerxhez hasonlóan nehezebbnek érzem az enyémen a berúgókar mozgatását és önindítóval is alig forog, mintha szorulna valami. Ma elidőztem kicsit rajta, a lényeg, hogy nagyon kicsi szikra is csak akkor van, ha behúzom a dekót teljesen és tud rendesen pörögni a motor. Egyébként semmi. A dekóval játszva autó akkumulátorról sikerült nagyon nehezen beindítani, onnantól minden oké, melegen semmi baja, első forgatásra indul.

A faxom ki van vele. Lemostam, elrakom tavaszra, most nincs keretem szervízre. :cry: :cry: :cry:

Szerző:  xerxesza [ 2006 okt. 18, 17:06 ]
Hozzászólás témája: 

faki írta:
Tegnap nem sikerült beíndítanom se rúgásra, se indítózva. Elvittem Gumisihez az akksimat, a motorja pöccre indult vele, úgyhogy ez kizárva. Hozzá és Xerxhez hasonlóan nehezebbnek érzem az enyémen a berúgókar mozgatását és önindítóval is alig forog, mintha szorulna valami. Ma elidőztem kicsit rajta, a lényeg, hogy nagyon kicsi szikra is csak akkor van, ha behúzom a dekót teljesen és tud rendesen pörögni a motor.


Ez ugyi tipikusan a rókafogta csuka. Mert dekoval nem lehet beindítani, deko nélkül meg nem forog. :evil:

faki írta:
A faxom ki van vele. Lemostam, elrakom tavaszra, most nincs keretem szervízre. :cry: :cry: :cry:


És ha nem állítanád le? :D

Mondjuk azt nem értem, hogy ha a szorulás lenne a gond, akkor rúgásra indulnia kéne, hiszen az nem terheli az akksit.

Szerző:  faki [ 2006 okt. 18, 17:20 ]
Hozzászólás témája: 

xerxesz írta:
Mondjuk azt nem értem, hogy ha a szorulás lenne a gond, akkor rúgásra indulnia kéne, hiszen az nem terheli az akksit.


Amennyire meg tudtam nézni egyedül, rúgásra se nagyon akart szikrázni. De tény, hogy mióta ez van, legtöbbször rúgással tudtam beindítani, az utóbbi időben már elég gyorsan, max. 5 perc. Tegnap kb. 1,5 óra után adtam fel.

Szerző:  faki [ 2007 jan. 31, 13:18 ]
Hozzászólás témája: 

KTMSzepy írta:
Nem forgatja meg, forgat de nem indít, új akksival is olyan mint a régivel...
?


Új akksival is olyan, mint a régivel, forgat de nem eléggé. Mintha szorulna valami. Gumisi és Xerx szerint is nehezebben lehet rárúgni. Norbi szerint nagyon puhán megy a berúgókar majd kompressziót is mérnek. Ezt csak azért furcsálom, mert nyár elején, kb. 12 e km-vel ezelőtt lett széthúzva a berúgó racsni miatt és annyira jó álapotúnak találták, hogy még le is fotózgatták belülről.

KTMSzepy írta:
Kábelcsatlakozók oxidálódása, akksisaruk letisztogatása, csatlakozások újrahúzása, önindító cseréje tesztcéllal egy biztosan működőre...


Elektromos cuccok nagy része és az automata dekó már a hiba első megjelenésekor meg lettek nézve. Most az önindító és a vez. tengely is. A többiről majd érdeklődöm...

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 jan. 31, 13:55 ]
Hozzászólás témája: 

Nekem is az automata deko jutott volna ezekről a jelenségekről először eszembe.

Lehet, hogy a kompressziógyűrű adta meg magát? Gondolom a szelephézagokkal nem szokott gondod lenni...

Szepy

faki írta:
KTMSzepy írta:
Nem forgatja meg, forgat de nem indít, új akksival is olyan mint a régivel...
?


Új akksival is olyan, mint a régivel, forgat de nem eléggé. Mintha szorulna valami. Gumisi és Xerx szerint is nehezebben lehet rárúgni. Norbi szerint nagyon puhán megy a berúgókar majd kompressziót is mérnek. Ezt csak azért furcsálom, mert nyár elején, kb. 12 e km-vel ezelőtt lett széthúzva a berúgó racsni miatt és annyira jó álapotúnak találták, hogy még le is fotózgatták belülről.

KTMSzepy írta:
Kábelcsatlakozók oxidálódása, akksisaruk letisztogatása, csatlakozások újrahúzása, önindító cseréje tesztcéllal egy biztosan működőre...


Elektromos cuccok nagy része és az automata dekó már a hiba első megjelenésekor meg lettek nézve. Most az önindító és a vez. tengely is. A többiről majd érdeklődöm...

Szerző:  faki [ 2007 jan. 31, 18:26 ]
Hozzászólás témája: 

KTMSzepy írta:
Lehet, hogy a kompressziógyűrű adta meg magát? Gondolom a szelephézagokkal nem szokott gondod lenni...


Vannak fejlemények. A kompresszió karcsú, a kompressziógyűrűt ugyan kicserélik, de nem ez a fő gond. A hengerfej, szeleptányérok a gázos, már el is küldték gépmunkára. Ha megvan, talán jövő héten összedobják.

Mondjuk nekem még mindig magas, hogy szikra miért nem volt és miért nem tudta rendesen forgatni az önindító. Remélem nem kell majd mást is keresni rajta. :roll:

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 01, 19:31 ]
Hozzászólás témája: 

Ezt én sem értem. Ha nincs kompresszió és emiatt nehezebben indul, annak tudtommal nem a nehezen forgás a fő jellemzője.
A szikrának sokszor éppen az a baja, hogy atmoszférikus nyomáson szép nagy szikrákat produkál a gyertya, de ugyanezt hengerben, nyomás alatt már képtelen...

No mindegy, drukk-drukk, aztán mennyünkmá' ! :)

Szepy

faki írta:
KTMSzepy írta:
Lehet, hogy a kompressziógyűrű adta meg magát? Gondolom a szelephézagokkal nem szokott gondod lenni...


Vannak fejlemények. A kompresszió karcsú, a kompressziógyűrűt ugyan kicserélik, de nem ez a fő gond. A hengerfej, szeleptányérok a gázos, már el is küldték gépmunkára. Ha megvan, talán jövő héten összedobják.

Mondjuk nekem még mindig magas, hogy szikra miért nem volt és miért nem tudta rendesen forgatni az önindító. Remélem nem kell majd mást is keresni rajta. :roll:

Szerző:  aranyszu [ 2007 feb. 02, 20:48 ]
Hozzászólás témája: 

Szerbusztok!!

Drukkolok én is! Remélem sikerül...

Köbö 3 hete szétszedtem a motorom hátulját (vizsga miatt vissz a gyári állapot), tegnap összeraktam. Fűtött garázsből kitoltam s indítottam volna, de nem indult, akármit csináltam, se deko, se szivató se gáz, semmire sem indult. Le is merítettem az aksit. Ezután rugdostam, 3dikra beindult. Melegen szintén pöcre indult. Majd még aznap lehült s szintén nem indult önindítóval, csak rúgdosásssal. Remélem nem ment tönkre vmi...

faki, ócsán van épp a vasad?

Üdv Arany

Szerző:  faki [ 2007 feb. 02, 22:29 ]
Hozzászólás témája: 

aranyszu írta:
Fűtött garázsből kitoltam s indítottam volna, de nem indult, akármit csináltam, se deko, se szivató se gáz, semmire sem indult. Le is merítettem az aksit. Ezután rugdostam, 3dikra beindult. Melegen szintén pöcre indult. Majd még aznap lehült s szintén nem indult önindítóval, csak rúgdosásssal. Remélem nem ment tönkre vmi...


Nem akarlak elkeseríteni, de a fűtött garázs kivételével teljesen ugyanaz mint nekem volt. :?

aranyszu írta:
faki, ócsán van épp a vasad?


Igen.

Szerző:  aranyszu [ 2007 feb. 02, 22:59 ]
Hozzászólás témája: 

Pontosan mi is a baja? mert nem igen vettem ki a szövegből...

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 03, 3:10 ]
Hozzászólás témája: 

Nem láttam azt a részt előtte, hogy "a régi benzint leeresztettem a karbiból és a tankból újat engedtem".
Ezt szerintem már jópárszor leírtuk, de nem gond, ide úgyis passzol megteszem újra. :)

1. Pár hetes állás után ezek a kis akksik simán gyengülhetnek annyit, hogy esetleg az önindító még tud forgatni, de nincs már megfelelő szikra a gyertyán. Különösen fűtött helyiségben gyengül gyorsabban az akksi!

2. Pár hetes állás alatt simán elpárolog annyi "használható" rész a benyából, hogy utána ne induljon könnyen a gép. Különösen fűtött helyiségben!

A 2. inkább a membránpumpás Adventure-nél lehet problémás, mivel a pumpán keresztül nem telik meg túl hamar a karbi érdemesebb problémás esetben lekapni a tankot róla és "direktben" feltölteni róla a karbit. Láss csodát - pöcc-röff indulni fog ha nincs baja a vasnak.
Én ezt a tudást a fél lábam epillálása árán szereztem meg - 3 hét állás után (fűtött helyiségben!) lemerítettem az akksit és kb. fél órán át rugdostam - a farmberbe beizzadtam és ez leszedte a jobb combomról az összes szőrt. :)
Igencsak idétlenül néztem ki utána - no nem mintha amúgy túl jó lenne a helyzet... :)

Szóval tessék az én tapasztalataimat komolyan venni, ha már ennyi áldozatot hoztam értük! ;)

Szepy

aranyszu írta:
Szerbusztok!!

Drukkolok én is! Remélem sikerül...

Köbö 3 hete szétszedtem a motorom hátulját (vizsga miatt vissz a gyári állapot), tegnap összeraktam. Fűtött garázsből kitoltam s indítottam volna, de nem indult, akármit csináltam, se deko, se szivató se gáz, semmire sem indult. Le is merítettem az aksit. Ezután rugdostam, 3dikra beindult. Melegen szintén pöcre indult. Majd még aznap lehült s szintén nem indult önindítóval, csak rúgdosásssal. Remélem nem ment tönkre vmi...

faki, ócsán van épp a vasad?

Üdv Arany

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 03, 3:13 ]
Hozzászólás témája: 

Ja igen... Mennyit mentél vele a beindulása után? Egy teljesen lemerített akksinak nem elég 5km, hogy feltöltődjön és az is lehet, hogy egyszerűen már kevés az akksi kapacitása ahhoz, hogy hideg motornál elég indítóáramot tudjon leadni.
Mielőtt a kardodba dőlsz érdemes lenne az egész jelenséget új/biztosan jó kölcsön akksival és friss benzinnel is megvizsgálni, olcsóbb mint a komplett motort kicserélni. :)

Szepy

aranyszu írta:
Szerbusztok!!

Drukkolok én is! Remélem sikerül...

Köbö 3 hete szétszedtem a motorom hátulját (vizsga miatt vissz a gyári állapot), tegnap összeraktam. Fűtött garázsből kitoltam s indítottam volna, de nem indult, akármit csináltam, se deko, se szivató se gáz, semmire sem indult. Le is merítettem az aksit. Ezután rugdostam, 3dikra beindult. Melegen szintén pöcre indult. Majd még aznap lehült s szintén nem indult önindítóval, csak rúgdosásssal. Remélem nem ment tönkre vmi...

faki, ócsán van épp a vasad?

Üdv Arany

Szerző:  faki [ 2007 feb. 03, 14:43 ]
Hozzászólás témája: 

aranyszu írta:
Pontosan mi is a baja? mert nem igen vettem ki a szövegből...


Akkor olvasd el mégegyszer! :lol:

Kb. úgy kezdődött, mint nálad. Hidegen nem indult csak bikázva sok időre, pedig forgatta mint állat a saját akksiról is, melegen pöccre. "Kitanultam" a berúgásos technikát, azzal teljesen jól ment az indítás, melegen önindítóval is. Később már nem indult berúgóval se, csak bika+a behúzott dekó néha kiengedve. Sima önindítózásra alig fordul meg, mintha szorulna.

Föbb elektromos dolgok átnézve, akksicsere, automata dekó jó és mégsem indul. Szikranézés eredménye: csak teljesen behúzott dekónál van minimális. Önindító, vez.tengely megnézve, jók. Hengerfej le, annyira gáz, hogy gépmunka és kompressziógyűrű cseréje lesz. Talán ez kész jövő héten és akkor kiderül, hogy beborul-e...

Szerző:  aranyszu [ 2007 feb. 03, 14:44 ]
Hozzászólás témája: 

[quote="KTMSzepy"]Ja igen... Mennyit mentél vele a beindulása után? Egy teljesen lemerített akksinak nem elég 5km, hogy feltöltődjön és az is lehet, hogy egyszerűen már kevés az akksi kapacitása ahhoz, hogy hideg motornál elég indítóáramot tudjon leadni.
Mielőtt a kardodba dőlsz érdemes lenne az egész jelenséget új/biztosan jó kölcsön akksival és friss benzinnel is megvizsgálni, olcsóbb mint a komplett motort kicserélni. :)

Szepy

[quote="aranyszu"]
Szia Szepy!

Nos 110 KM-ert mentem vele szinte végig lekapcsolt lámpákkal. Majd szabadban 4 óra állás. S nem indult... forgatta a motort, tehát volt némi fesz benne. próbálgattam egy picit. MAjd rúgásra indult csak :(:(

Azért érdekes ez a dolog mert eddig nem csinált ilyet soha. Eddig mindig indult pöcre, s ezért ilyedezem...

kipróbálom ma amiket írtál...

Üdv arany

Szerző:  aranyszu [ 2007 feb. 03, 14:45 ]
Hozzászólás témája: 

faki írta:
aranyszu írta:
Pontosan mi is a baja? mert nem igen vettem ki a szövegből...


Akkor olvasd el mégegyszer! :lol:

Kb. úgy kezdődött, mint nálad. Hidegen nem indult csak bikázva sok időre, pedig forgatta mint állat a saját akksiról is, melegen pöccre. "Kitanultam" a berúgásos technikát, azzal teljesen jól ment az indítás, melegen önindítóval is. Később már nem indult berúgóval se, csak bika+a behúzott dekó néha kiengedve. Sima önindítózásra alig fordul meg, mintha szorulna.

Föbb elektromos dolgok átnézve, akksicsere, automata dekó jó és mégsem indul. Szikranézés eredménye: csak teljesen behúzott dekónál van minimális. Önindító, vez.tengely megnézve, jók. Hengerfej le, annyira gáz, hogy gépmunka és kompressziógyűrű cseréje lesz. Talán ez kész jövő héten és akkor kiderül, hogy beborul-e...


Értem. s köszönöm hogy leírtad!

Szerző:  aranyszu [ 2007 feb. 03, 20:34 ]
Hozzászólás témája: 

faki neked csinált olyat, hogy: hidegen önindítóval nem indult, berúgtad/bikáztad, pöffent egyet-kettőt, majd leállítottad. Ezek után pár perc múlva mondjuk (1 dl olaj töltése után) vizsont önindítóval is indul. Nos?
Mert ma én így csináltam s ekkor meg már indult a mocc s ugye épphogy pöffent leállítottam tehát meleg még nem volt.

Ma voltam ócsán, gyertyacsere volt. Érezhetően jobban indul, igaz mág csak melegen próbáltam, meg egy meki vacsi után langyosan, de pöc röff.

Holnap kiderül használt-e az új gyertya.

Drukk drukk

Szerző:  faki [ 2007 feb. 03, 20:45 ]
Hozzászólás témája: 

aranyszu írta:
faki neked csinált olyat, hogy: hidegen önindítóval nem indult, berúgtad/bikáztad, pöffent egyet-kettőt, majd leállítottad. Ezek után pár perc múlva mondjuk (1 dl olaj töltése után) vizsont önindítóval is indul. Nos?


Nem, de így nem is próbáltam.

Szerző:  Laca 13 [ 2007 feb. 03, 22:22 ]
Hozzászólás témája: 

Egy kérdés! miért durran nagyot a motor a napi első "hideg" indításnál??
Ma is akkorát szólt, hogy szó szerint sípolt tőle a fülem! Ez miért van?

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 04, 1:13 ]
Hozzászólás témája: 

Ha nem röffen be azonnal eléggé dús benzines keverék juthat a kipuffba, ami a motor beindulása után be is robban.

Szepy

Laca 13 írta:
Egy kérdés! miért durran nagyot a motor a napi első "hideg" indításnál??
Ma is akkorát szólt, hogy szó szerint sípolt tőle a fülem! Ez miért van?

Szerző:  kope68 [ 2007 feb. 04, 10:23 ]
Hozzászólás témája: 

KTMSzepy írta:
Ha nem röffen be azonnal eléggé dús benzines keverék juthat a kipuffba, ami a motor beindulása után be is robban.

Szepy

Laca 13 írta:
Egy kérdés! miért durran nagyot a motor a napi első "hideg" indításnál??
Ma is akkorát szólt, hogy szó szerint sípolt tőle a fülem! Ez miért van?


Nem is kell, hogy elinduljon a motor, akkor is durran!

Szerző:  aranyszu [ 2007 feb. 04, 16:14 ]
Hozzászólás témája: 

háháááá, jóhír.

Tegnap voltam ócsán, gyertyacsere! Ma reggel pöcc röff...
Meglestem az aksimat, Yuasa YTZ10S ez van benne. Ez zselés? Semmi érthető írást nem találtam rajta, ellenben nem lötyög benne semmi, s semmi olyan helyet nem találtam rajta amin keresztül tölteni lehetne bele, se felnyitni se semmi. sztetek?

Üdv Arany

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 04, 23:10 ]
Hozzászólás témája: 

Nagymotorokban nem találsz zselés akksit, maximum pár robogóban. Nincs elég indítóárama.

Ezek ún. gondozásmentes akksik, nem kell és nem is nagyon lehet velük foglalkozni. Elvileg szét lehet szedni, hogy utántöltsd, de ez viszonylag kevés akksinál megy - utána nehéz összerakni. :)
Ha már annyira döglött, hogy nem működik általában az utántöltés sem segít már rajta.

Mintha az én LC4-emben más lett volna, az egy 8 Ah-ás típus volt. Talán YTX9?

E öröm e bódottá - gyertya mikor volt utoljára cserélve? Én anno 5e-ként cseréltem, igaz 10-et még valszeg minden gond nélkül elment volna.

Szepy

aranyszu írta:
háháááá, jóhír.

Tegnap voltam ócsán, gyertyacsere! Ma reggel pöcc röff...
Meglestem az aksimat, Yuasa YTZ10S ez van benne. Ez zselés? Semmi érthető írást nem találtam rajta, ellenben nem lötyög benne semmi, s semmi olyan helyet nem találtam rajta amin keresztül tölteni lehetne bele, se felnyitni se semmi. sztetek?

Üdv Arany

Szerző:  Laca 13 [ 2007 feb. 05, 10:07 ]
Hozzászólás témája: 

kope68 írta:
KTMSzepy írta:
Ha nem röffen be azonnal eléggé dús benzines keverék juthat a kipuffba, ami a motor beindulása után be is robban.

Szepy

Laca 13 írta:
Egy kérdés! miért durran nagyot a motor a napi első "hideg" indításnál??
Ma is akkorát szólt, hogy szó szerint sípolt tőle a fülem! Ez miért van?


Nem is kell, hogy elinduljon a motor, akkor is durran!


De akkor ez természetes jelenség nem??

Szerző:  kope68 [ 2007 feb. 05, 19:01 ]
Hozzászólás témája: 

A természetes jelenség az, amikor ráhúzod a szivatót, aztán pöcc-röff indul.

Ez sem probléma, de valószinűleg a karburátor nincs beállítva a hidegebb időre. Alapjárati, főfuvóka, keverékszabályzó csavar...stb.

Szerző:  aranyszu [ 2007 feb. 05, 21:59 ]
Hozzászólás témája: 

KTMSzepy írta:
Nagymotorokban nem találsz zselés akksit, maximum pár robogóban. Nincs elég indítóárama.

Ezek ún. gondozásmentes akksik, nem kell és nem is nagyon lehet velük foglalkozni. Elvileg szét lehet szedni, hogy utántöltsd, de ez viszonylag kevés akksinál megy - utána nehéz összerakni. :)
Ha már annyira döglött, hogy nem működik általában az utántöltés sem segít már rajta.

Mintha az én LC4-emben más lett volna, az egy 8 Ah-ás típus volt. Talán YTX9?

E öröm e bódottá - gyertya mikor volt utoljára cserélve? Én anno 5e-ként cseréltem, igaz 10-et még valszeg minden gond nélkül elment volna.

Szepy

Hááááátt... ez egy jókérdés... ezzel a gyártyával vettem még meg mic-től 2005 tavaszán :PPP

Na ma 2× is indítottam hidegen, s elsőre röffen!! Tehát a probláma megoldva :)

Köszönök minden segítséget!!

faki: kitartás!!!

Szerző:  mic71 [ 2007 feb. 05, 22:38 ]
Hozzászólás témája: 

aranyszu írta:
KTMSzepy írta:
Nagymotorokban nem találsz zselés akksit, maximum pár robogóban. Nincs elég indítóárama.

Ezek ún. gondozásmentes akksik, nem kell és nem is nagyon lehet velük foglalkozni. Elvileg szét lehet szedni, hogy utántöltsd, de ez viszonylag kevés akksinál megy - utána nehéz összerakni. :)
Ha már annyira döglött, hogy nem működik általában az utántöltés sem segít már rajta.

Mintha az én LC4-emben más lett volna, az egy 8 Ah-ás típus volt. Talán YTX9?

E öröm e bódottá - gyertya mikor volt utoljára cserélve? Én anno 5e-ként cseréltem, igaz 10-et még valszeg minden gond nélkül elment volna.

Szepy

Hááááátt... ez egy jókérdés... ezzel a gyártyával vettem még meg mic-től 2005 tavaszán :PPP

Na ma 2× is indítottam hidegen, s elsőre röffen!! Tehát a probláma megoldva :)

Köszönök minden segítséget!!

faki: kitartás!!!


Én 5ezernél cseréltem benne.

Szerző:  aranyszu [ 2007 feb. 05, 22:58 ]
Hozzászólás témája: 

mic71 írta:
Én 5ezernél cseréltem benne.


Akkor 20e Km van vagyis volt a gyertyában :PP

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 06, 17:03 ]
Hozzászólás témája: 

Vagyis a gyárilag ajánlott üzemmennyiség alig négyszerese.
Tudtam én, hogy szar ez a KTM... :)

Szepy

aranyszu írta:
mic71 írta:
Én 5ezernél cseréltem benne.


Akkor 20e Km van vagyis volt a gyertyában :PP

Oldal: 1 / 2 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/