KTM Klub fórum http://www.ktmklub.hu/phpbb3/ |
|
Szelephézag állítás http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=296 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | kope68 [ 2006 dec. 17, 13:05 ] |
Hozzászólás témája: | Szelephézag állítás |
Hali mindenki, gondoltam egy topikot megér... Ki, hogyan? Mondjuk speciel a 4T EXC érdekelne, tegnap próbálkoztam vele,nem egyszerű... ![]() Valaki lépésről lépésre le tudnáírni? Nem találtam sehol erre vonatkozólag leírást, csak annyit, hogy ennyire állítsuk be, azt jóvan. Az imbuszfejű csavar trükköt nem láttam sehol, hűtőrendszer leszed rajtahagy, melyik kicsi résen közelítsük meg a megközelíthetetlent, miért pont 0,12 (azért mert egyik szabványos hézagmérő készletben sincs?)......stb. Nos vélemények, tapasztalatok? Jó lenne, ha Stunt mester is olvasná ezt a szösszeneet. |
Szerző: | Gabesz [ 2006 dec. 17, 14:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
nos 525 exc esetében nem egyszer láttam és segítettem benne. hűtőrendszer lebontása 5 perc. tankot mondanom sem kell gondolom... ![]() szerintem a konkrét állítást bízd olyanra aki biztos ért hozzá nehogy ne legyen szelephézagod..az egész nincs 20 perc.én még nem hallottam,hogy kicserélték volna imbuszra a kontracsavarokat...jó az a gyári ami benne van. nem tágul az fel meg állítani sem nehéz. |
Szerző: | kope68 [ 2006 dec. 17, 21:52 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sikerült az állítás is, meg az olajcsere. Az imbuszfejű csavar nem az állítócsavart váltja ki. A blokk elején található, ezzel lehet a főtengelyt a megfelelő pozicióban leblokkolni. A hézagokra vigyáztam,nehogy kicsi legyen, a 0.10-es lazán. a 0.15-ös éppen hogy nem tudom mozgatni a hézagban. ...attól függetlenül most meg mintha szelephangja lenne a blokknak, de lehet, hogy csak képzelődöm. ![]() |
Szerző: | Gabesz [ 2006 dec. 17, 23:32 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na látod az imbusz csavart sosem tudtam,hogy erre jó!! most már ezt is tudom,csak közben meg már motor nincs. viszont ezt mondtam,hogy a gyári értékkel belőve égtelen szelephagja lesz! felénk van egy szerelősrác. ügyes,meg precíz... de mindig betartja agyári értéket .. ezért messziről lehet hallani egy négyütemű (ktm-en) ha ő állított rajta szelephézagot!! iszonyat fos hangjuk van. és állítja hogy ez így jó:..hmmm... nyugodtan vedd le 0.08 ra!! majd meglátod,vagyis meghallod a külömbséget. |
Szerző: | Gabesz [ 2006 dec. 17, 23:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
0.15 el biztos nem képzelődsz..az szelephang lesz |
Szerző: | kope68 [ 2006 dec. 27, 19:16 ] |
Hozzászólás témája: | |
Na újra nekiveselkedtem, mivelnagyon zavart a hang, nem képzelődtem. Leszedtem a hűtőket is most, sokkal egyszerűbb és rövidebb a művelet, 2 óra alatt végeztem úgy, hogy most csináltam másodszor. Sokkal halkabb, szelephang minimális, de ennyit mic gépén is hallottam, azt meg Ócsán csak nem b.szták el. Úgyhogy most nyugodtabb vagyok.... Szummaszummárum, szedjétek le a hűtőket, fele annyi idő és energia. Sőt pontosabban is lehet állítani szvsz. |
Szerző: | gencsydani [ 2006 dec. 27, 21:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szummaszummárum, vegyetek kétüteműt! ![]() Cvájtakt IZDA! ![]() |
Szerző: | kope68 [ 2006 dec. 27, 21:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
gencsydani írta: Szummaszummárum, vegyetek kétüteműt!
![]() Cvájtakt IZDA! ![]() ...akkormárinkább egy bicikli, dombnak lenek még abban is több motorfék van.... ![]() ...meg majd ha raknak rá önindítót. ![]() |
Szerző: | Gabesz [ 2006 dec. 27, 23:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
arra azért figyeljél,hogy ha túl kicsire veszed nagyon fasza csendes lesz a motor de kibaszol vele!! |
Szerző: | gencsydani [ 2006 dec. 28, 19:10 ] |
Hozzászólás témája: | |
kope68 írta: gencsydani írta: Szummaszummárum, vegyetek kétüteműt! ![]() Cvájtakt IZDA! ![]() ...akkormárinkább egy bicikli, dombnak lenek még abban is több motorfék van.... ![]() ...meg majd ha raknak rá önindítót. ![]() Minek rá önindító? 125-nek a lábad súlyától lemegy a berúgója! Amúgy a 300-ason már van (de hogy arra is minek?)... |
Szerző: | Laca 13 [ 2006 dec. 28, 21:41 ] |
Hozzászólás témája: | |
Addig ok, hogy kétütem kevés motorfék, de sokkkal de jobb, élvezetesebb vele motorozni. Kis agresszív szöcskék még mindig képesek odaba*ni a négyüteműeket. Nem beszélve a szervízigényekről... (mintha ez pont erről szólna ![]() olcsó, igénytelen nagyonjó gépek! ![]() (nemígyvan???) |
Szerző: | KusziMoto [ 2006 dec. 28, 22:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Gabesz írta: Na látod az imbusz csavart sosem tudtam,hogy erre jó!! most már ezt is tudom,csak közben meg már motor nincs.
viszont ezt mondtam,hogy a gyári értékkel belőve égtelen szelephagja lesz! felénk van egy szerelősrác. ügyes,meg precíz... de mindig betartja agyári értéket .. ezért messziről lehet hallani egy négyütemű (ktm-en) ha ő állított rajta szelephézagot!! iszonyat fos hangjuk van. és állítja hogy ez így jó:..hmmm... nyugodtan vedd le 0.08 ra!! majd meglátod,vagyis meghallod a külömbséget. hali, egy lc4 625re is ajánlod hogy 0,15alá menjek?! mivel lesz az nekem jobb?! (szép kerek választ várok ![]() |
Szerző: | gencsydani [ 2006 dec. 28, 23:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
Laca 13 írta: Addig ok, hogy kétütem kevés motorfék, de sokkkal de jobb, élvezetesebb vele motorozni. Kis agresszív szöcskék még mindig képesek odaba*ni a négyüteműeket. Nem beszélve a szervízigényekről... (mintha ez pont erről szólna
![]() olcsó, igénytelen nagyonjó gépek! ![]() (nemígyvan???) DEEEEEEEEEEEEEEEE! ![]() Mondjuk a Tamás meg főleg a Gery SX-e már kicsit sok volt nekem agresszivitásból, mert tényleg ilyen ON/OFF módszerrel működtek, de az EXC Szombathelyen, meg a 2007-es SX a tesztnapon, azokat gondolkodás nélkül hazatoltam volna! ![]() |
Szerző: | faki [ 2006 dec. 29, 0:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
gencsydani írta: de az EXC Szombathelyen, meg a 2007-es SX a tesztnapon, azokat gondolkodás nélkül hazatoltam volna!
![]() Miért? Nem bírtad beindítani? ![]() |
Szerző: | gencsydani [ 2006 dec. 29, 1:22 ] |
Hozzászólás témája: | |
faki írta: gencsydani írta: de az EXC Szombathelyen, meg a 2007-es SX a tesztnapon, azokat gondolkodás nélkül hazatoltam volna! ![]() Miért? Nem bírtad beindítani? ![]() Én nem kope vagyok, aki még a kuplungot is puding behúzni az SC-n! ![]() Amúgy tényleg majdnem tolva érkeztem az Ivánringre, mert a szalonnál elzárt benzincsappal adták ide a Szúnyogot (de aztán rájöttem a hiba okára)! ![]() |
Szerző: | Laca 13 [ 2006 dec. 29, 10:53 ] |
Hozzászólás témája: | |
gencsydani! Tamásnak meg Gery-nek milyen sx gépe van? (250? 300??) |
Szerző: | gencsydani [ 2006 dec. 29, 12:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
Laca 13 írta: gencsydani! Tamásnak meg Gery-nek milyen sx gépe van? (250? 300??)
125, 2002 körüliek. |
Szerző: | Laca 13 [ 2006 dec. 29, 12:36 ] |
Hozzászólás témája: | |
![]() Remélem hogy a jövőben is megmaradnak a kétüteműek, nemszorítják ki őket mert az nemlenne jó ![]() Ti mitgondoltok megmaradnak?? ![]() |
Szerző: | gencsydani [ 2006 dec. 29, 13:56 ] |
Hozzászólás témája: | |
Laca 13 írta: :shock: jolvan a 125-öst azt eleve kilőttem, de így méginkább...
Remélem hogy a jövőben is megmaradnak a kétüteműek, nemszorítják ki őket mert az nemlenne jó ![]() Ti mitgondoltok megmaradnak?? ![]() Pedig a 250 az biztosan még ilyenebb. Legalábbis a KX 250, amit szintén nemrég próbáltam, az ugyanolyan hirtelen természetű volt, csak még erősebb kiadásban. Viszont a 300-as EXC az nagyon egyenletesen tol mindenütt, az piszkosul tetszett! Enduroban biztosan maradnak még egy ideig, különben nem is ölnének bele már ekkora pénzeket. A krossz már kérdésesebb, ott már az amatőrök közül is egyre többen mennek 4T-vel... |
Szerző: | BUGIC [ 2006 dec. 29, 15:19 ] |
Hozzászólás témája: | |
A FREESTYLE-ban Biztos még évekig csak a kétütemek lesznek úgyhogy szerintem még máshol is sokáig megmaradnak hiszen egy jó konstrukció nem veszik csak úgy el!!!! |
Szerző: | Laca 13 [ 2006 dec. 29, 22:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
csakhogy maradjunk a szeleptémánál... a 2t-nél hogyvannak a szelepek? Kipzfogószelep, powerszelep???? (nemértek hozzá de érdekel a dolog..) szelepállítások.. stb |
Szerző: | condom [ 2006 dec. 30, 20:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
Laca 13 írta: csakhogy maradjunk a szeleptémánál... Ott nincs szelep!
a 2t-nél hogyvannak a szelepek? Kipzfogószelep, powerszelep???? (nemértek hozzá de érdekel a dolog..) szelepállítások.. stb |
Szerző: | gencsydani [ 2006 dec. 30, 23:15 ] |
Hozzászólás témája: | |
condom írta: Laca 13 írta: csakhogy maradjunk a szeleptémánál... Ott nincs szelep!a 2t-nél hogyvannak a szelepek? Kipzfogószelep, powerszelep???? (nemértek hozzá de érdekel a dolog..) szelepállítások.. stb Dehogynincs, csak nem olyan, mint a 4T-ben. Meg amúgy is, az első és hátsó kerékben is van 1-1! ![]() ![]() |
Szerző: | Laca 13 [ 2006 dec. 31, 16:48 ] |
Hozzászólás témája: | |
jolvan, ígyis felfogható a kérdés... Minden robbanómotoros megszállotnak kellemes újévet! http://www.motochat.com/forum/uploads/1 ... 1_4348.jpg |
Szerző: | ktmzoli [ 2009 jan. 13, 22:52 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Szelephézag állítás |
KusziMoto írta: Gabesz írta: Na látod az imbusz csavart sosem tudtam,hogy erre jó!! most már ezt is tudom,csak közben meg már motor nincs. viszont ezt mondtam,hogy a gyári értékkel belőve égtelen szelephagja lesz! felénk van egy szerelősrác. ügyes,meg precíz... de mindig betartja agyári értéket .. ezért messziről lehet hallani egy négyütemű (ktm-en) ha ő állított rajta szelephézagot!! iszonyat fos hangjuk van. és állítja hogy ez így jó:..hmmm... nyugodtan vedd le 0.08 ra!! majd meglátod,vagyis meghallod a külömbséget. hali, egy lc4 625re is ajánlod hogy 0,15alá menjek?! mivel lesz az nekem jobb?! (szép kerek választ várok ![]() |
Szerző: | ktmzoli [ 2009 jan. 14, 22:16 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Szelephézag állítás |
Nem jár erre senki.....? ![]() |
Szerző: | pancel [ 2009 jan. 14, 23:03 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Szelephézag állítás |
ktmzoli írta: Nem jár erre senki.....? ![]() Én vagyok, de csak jó nagy ökörségeket tudnék mondani. Elvileg ITT, a bazárjaim közt lehet, hogy találsz szelepállítással kapcsolatos infókat, de nem vagyok benne 100%-ig biztos. Nekem csak tippem van, és ez távolról sem szentírás, de ha most csak úgy önszorgalomból, saját kútfőből kellene hézagot állítanom, én biztos 0.1 mm-t adnék a szívó, és a kipufogó szelepeknek egyaránt. Így első olvasásra a 0.15-öt elég csattogós beállításnak tartom... Viszont valószínű, hogy vannak itt többet tapasztalt kollégák, hátha hozzászól valamelyik... Üdv, pancel |
Szerző: | Szabi46 [ 2009 jan. 15, 12:01 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Szelephézag állítás |
szelephézag állítás |
Szerző: | ktmzoli [ 2009 jan. 15, 13:17 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Szelephézag állítás |
Igen csk 640-re kéne . Próbáltam én is itt de nemtaláltam. ![]() |
Szerző: | ktmzoli [ 2009 feb. 13, 19:03 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Szelephézag állítás |
Sziasztok kollégák..! A szelep hézag álítás során a szeleprugón festék nyom van kettő is nem keveredik össze az olajjal ha lepereg a rugóról és csinál nekem egy dugulást..? Lekéne takarítanom szerintetek? találkozott valaki ilyennel..? |
Szerző: | pancel [ 2009 feb. 13, 20:18 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Szelephézag állítás |
ktmzoli írta: Sziasztok kollégák..! A szelep hézag álítás során a szeleprugón festék nyom van kettő is nem keveredik össze az olajjal ha lepereg a rugóról és csinál nekem egy dugulást..? Lekéne takarítanom szerintetek? találkozott valaki ilyennel..? Ne ijedj meg, gyárilag van a szeleprugó piros és/vagy kék festékpöttyel megjelölve, nem lesz baj belőle. Üdv, pancel |
Szerző: | zoliKTM [ 2009 aug. 31, 22:55 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Szelephézag állítás |
üdv! Mennyire állitsam a szelephézagokat 640 lc4 esetén? olvastam én már mindenfélét.. ti mire esküsztök? ![]() van értelme mást állitani a kipu és a szivo oldalon a homérseklet kulonbség miatt? ![]() udvZoli |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |