KTM Klub fórum http://www.ktmklub.hu/phpbb3/ |
|
Teleszkópharisnya http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=346 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | kope68 [ 2007 feb. 10, 20:26 ] |
Hozzászólás témája: | Teleszkópharisnya |
Hali Mindenki! Ide várom a véleményeket. Jó vagy nem. ....mert ma hallottam Ivántól, hogy nemtudomkik a hatnaposon kimondottan ellenezték a használatát, mondván, hogy egy idő után úgyis bekerül alá a kosz, aztán csak árt, mint használna. Jó ez extrém terephasználatnál értendő. Nézett már valaki be a harisnya alá hosszú idő után? (Nem félreérteni!!!! ![]() |
Szerző: | Jimmy [ 2007 feb. 10, 20:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ezt már én is hallottam.Nekem azt mondták hogy többet árt mint használ.Van benne valami igazság,mert ahogy a motort mosod csak nyomatod befelé a koszt a harisnyából! |
Szerző: | mocsi [ 2007 feb. 10, 21:46 ] |
Hozzászólás témája: | |
Én benéztem alá a nyáron. Fúj gusztustalan sáros takony. De sztem jó lehet a harisnya mert csak a nagyon finom szemcséket engedi át / ha nem szakadt/ Viszont ha motorozás közben egy megállónál /kis falusi kocsma/ rászárad a villaszárra egy erősebb szemcsés sárréteg az biztos jobban bántja a szimeringet. Persze nekem közöm nincs a 6 naposhoz. ![]() |
Szerző: | mic71 [ 2007 feb. 10, 22:45 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nekem teljesen új motornál került fel az első. Aztán tavasszal vettem észre, hogy a jobb oldalin felül van egy lyuk. Leszedtem, de teljesen tiszta volt alatta. Mondjuk nem szoktam gyakran mosni ![]() ![]() |
Szerző: | TOM [ 2007 feb. 11, 9:51 ] |
Hozzászólás témája: | |
Én tisztának találtam mindig a telőszárat alatta (az rmx-emen).De most pont azon gondolkozom,hogy tegyek e ilyet az lc-m re. |
Szerző: | ImI [ 2007 feb. 11, 11:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
üdv! eddig minden motoromnál használtam,Husaberg,Honda és a KTM-re is raktam, ahogy megvettem. saját tapasztalatból csak annyit tudok leírni, hogy inkább használ, mintsem rontaná a helyzetet. gondoljátok el, amikor köves talajon mész és az első kerék veri fel a "kis" kődaradokat, mit kap ott a krómozott szár...na meg a sárról ne is beszéljünk... Néha le kell venni, kitakarítani alatta, szépen letakarítani a telót. ezt egybe is lehet kötni a szimering ellenőrzésével. anno volt egy suzuki Dr250-em,ami már annak idején fordított telós volt. azon a sok kőfelverődéstől apró pici rozsdafoltok jelentek meg és onnan nincs visszaút...bár a technika 91-es volt... |
Szerző: | Gabesz [ 2007 feb. 11, 16:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
nos én kb fél évig anélkül jártam míg új volt a motor. ez annyit jelentett,hogy kb két hetente! Vihettem horvát Palihoz szimeringet cserélni.aztán meg volt hogy egy motorozást bírt az új garnitúra.ez anyagilag is meg idegileg is megviselt:) ekkor vettem rá egy pár olcsó m-cax os telóvédőt4-5 ezerért. szakosan felraktam persze előtte teljes telószerviz új 2006 os duplarugós szimering szilikonzsír a porvédőbe stb... nos onnantól kezdve ameddig el nem adtam a motort másfél évig semmi de semmi probléma nem volt a telókkal! DE!! ezt én úgy értem el ,hogy minden motorozás után kimosattam ügyesen a harisnya alatt fojóvízzel úgy ,hogy felemeltem a harisnyát és óvatosan bemosattam alá.szépen kijön a kosz ha van alatta. ÉS! minden 3-4 motorozás után nem sajnáltam az időt és kiszereltem a telókat.harisnya le ,kimos,porvédők tele szilikonzsírral,vissza,harisnya föl,újra rákötegel telóra,esetleg szakadások újravarrat.,telók vissza meghúz.... így nem fog tönkremenni és a homokos víz sem tudja elcsiszolni a szárakat mivel nincs is alatta mert tiszta. a szimeringek élettartama meg gyakorlatilag meg 30 szorozódik. szerintem az egész csak idő és gondozás kérdése...akkor jó megoldás a harisnya. Horvát Pali nem használja ...ő viszont minden edzésen ,versenyen,minden egyes megálláskor azzal kezdi ,hogy olajos rongyal letörli a szárakon a friss szennyeződést.nem haggya rászikkadni. endúróban persze erre nem igazán van lehetőség.ezért ott előnyösebb a harisnya.(szerintem) mivel a gond ott kezdődik amikor az ember megmártja a dagonyában vagy agyagban az elejét aztán jön egy hosszabb etap amíg rászárad a gané... a következő ugratónál meg már le is nyalja a rászikkadt kosz a szimeringet mivel egész föntig rá van száradva mert nem volt vele ugratva előtte sokáig....kb ennyi a történet. ![]() |
Szerző: | BUGIC [ 2007 feb. 12, 16:54 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szasztok!Én mikor megvettem a motort úgy két és fél éve,észrevettem hogy a tellóvédő harisnya félbe van rajta vágva.Így csak a felső felén volt!Benn a szervízben mondták hogy ezt azonnal vegyem le mert be megy alá a homok meg a kosz és az súrolja a szárat.Én le szedtem és kicseréltem a szimeringeket.Utána vettem rá tellóvédő harisnyát amit rá kötegelőztem,de észrevettem hogy egy homokosabb sárosabb motorozás után olajos a harisnya!Leszedtem és láttam hogy tele van homokkal meg kosszal.Ezután gondolva hogy belerázza magát a kosz állandóan kimostam de nem lehet mindig levagdosni a kábelkötegelőt ezért szartam bele és leszedtem.Azóta szárazak a tellóim hálistennek úgyhogy én nem használom többé.Különben ez akkor jó ha van türelmed minden motorozás után rendszeresen kimosni.Nekem nem volt ![]() ![]() |
Szerző: | ImI [ 2007 feb. 12, 17:18 ] |
Hozzászólás témája: | |
bugic: jó az ötlet, de: gondolom itt a gumiharmónikára gondolsz, igazából azon is van egy kis lyuk, hogy szellőzzön és ezáltal ugyanúgy bekerül a kosz mögé... ha viszont tegyük fel sikerül "légmentesen" lezárni, akkor meg a pára, nedvesség megragad bennt és ugyebár ez nem valami kedvező a telóra nézve tehát valami olyan kellene, amit könnyen és praktikusan le lehet venni és takarítani,nem begy be alá a por/kosz... adva van a feladat... |
Szerző: | KTMSzepy [ 2007 feb. 13, 18:30 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Teleszkópharisnya |
No meg versenyen be van kalkulálva a kopóalkatrészek fogyása. ![]() Nekem annyi a bajom vele, hogy amikor meggyűrődik (nagyon összeül a teló), akkor a féktárcsa könnyen kivágja. Ez persze a két oldali tárcsáknál 2 harisnya vesztést jelent. Eddig minden gépemen volt és sosem volt a telóval problémám. Amúgy úgy hallottam, hogy a homoktól és a rászáradt sártól jól védi a szimmeringeket, gondolom ha egész nap friss trutyiban nyomja az ember, akkor inkább árthat, de ez szerintem köreinkben nem túl gyakori. Általában az a vélemény, hogy fordított telónál ez "a must have" kiegészítő. Szepy kope68 írta: Hali Mindenki!
Ide várom a véleményeket. Jó vagy nem. ....mert ma hallottam Ivántól, hogy nemtudomkik a hatnaposon kimondottan ellenezték a használatát, mondván, hogy egy idő után úgyis bekerül alá a kosz, aztán csak árt, mint használna. Jó ez extrém terephasználatnál értendő. Nézett már valaki be a harisnya alá hosszú idő után? (Nem félreérteni!!!! ![]() |
Szerző: | Gabesz [ 2007 feb. 13, 18:39 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szepy. én ezt úgy oldottam meg,hogy csak 20 cetire engedtem rá az alsó szárakra. akkor van helye összeülni és még véd is eleget. |
Szerző: | KTMSzepy [ 2007 feb. 13, 18:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
Én csak 23cm-re engedem rá, mert nincs több száram. ![]() Az ötlet viszont teljesen jó, letesztelem, kösz! Gabesz írta: Szepy. én ezt úgy oldottam meg,hogy csak 20 cetire engedtem rá az alsó szárakra. akkor van helye összeülni és még véd is eleget.
|
Szerző: | kope68 [ 2007 feb. 13, 19:20 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tehát akkor az itt elhangzottak alapján a tépőzáras telóharisnya lenne az ideális, gyakran leszedve, mosva? |
Szerző: | Gabesz [ 2007 feb. 13, 19:56 ] |
Hozzászólás témája: | |
![]() |
Szerző: | gencsydani [ 2007 feb. 13, 20:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Gabesz írta: :)) a 20 centit képletesen értettem. alul legalább 10 centi fedetlen.inkább így mondanám:)
Gustafsson-nak csak egy kb. 10 centis darab van belőle fent a szimmering környékén. Versenyzők használják így, mert állítólag ha teljes hosszon fent van, akkor az anyag ellenállása miatt rontja a rugózás hatásfokát. |
Szerző: | KTMSzepy [ 2007 feb. 13, 20:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Kinek mi. Nekem a tépőzáras nem az, mert nem akarom mosogatni/cserélgetni, igaz nem is durvulok fülig takonyban állandóan. A tépőzáras szerintem egyesíti a két változat rossz tulajdonságait. ![]() Szerintem neked is a "végleges" lenne megfelelőbb. Szepy kope68 írta: Tehát akkor az itt elhangzottak alapján a tépőzáras telóharisnya lenne az ideális, gyakran leszedve, mosva?
|
Szerző: | KTMSzepy [ 2007 feb. 13, 20:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
![]() Akkor jó, mert én meg pont így (10cm fedetlen) értettem. ![]() Szepy Gabesz írta: :)) a 20 centit képletesen értettem. alul legalább 10 centi fedetlen.inkább így mondanám:)
|
Szerző: | KTMSzepy [ 2007 feb. 13, 20:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Lelki szemeim előtt látom, ahogy a neoprén ott izmozik, de a 200kg-os vas rugózásának a megzavarását most így hirtelen kevés a fantáziám elképzelni... ![]() Az ötlet jó persze, de asszem nekem nem fogja rontani a hatásfokot. No meg ha rontaná sem venném észre. Bár szerintem egyikünk sem. ![]() Szepy gencsydani írta: Gabesz írta: :)) a 20 centit képletesen értettem. alul legalább 10 centi fedetlen.inkább így mondanám:) Gustafsson-nak csak egy kb. 10 centis darab van belőle fent a szimmering környékén. Versenyzők használják így, mert állítólag ha teljes hosszon fent van, akkor az anyag ellenállása miatt rontja a rugózás hatásfokát. |
Szerző: | gencsydani [ 2007 feb. 13, 20:39 ] |
Hozzászólás témája: | |
KTMSzepy írta: Lelki szemeim előtt látom, ahogy a neoprén ott izmozik, de a 200kg-os vas rugózásának a megzavarását most így hirtelen kevés a fantáziám elképzelni...
![]() Az ötlet jó persze, de asszem nekem nem fogja rontani a hatásfokot. No meg ha rontaná sem venném észre. Bár szerintem egyikünk sem. ![]() Szepy Én se gondolom, hogy ez a mi szintünkön érzékelhető hátrányt okozna! ![]() |
Szerző: | kope68 [ 2007 feb. 13, 21:21 ] |
Hozzászólás témája: | |
KTMSzepy írta: Szerintem neked is a "végleges" lenne megfelelőbb. Szepy Ez a legegyszerűbb, ugyanis az van fenn. ![]() Majd következő mosásnál alánézek. |
Szerző: | gumisi [ 2007 máj. 25, 20:50 ] |
Hozzászólás témája: | |
Most 18000 Km-nél a jobb oldali telószimeringem megadta magát, - ezért a harisnya inkább használ mint árt! Elég rendesen szivárog az olaj, valószinűleg az ukrán sár nem tett jót neki. Én is filóztam a felrakásán a túra előtt, de sajnos nem tettem meg, most így jóval többe fog kerülni. ![]() |
Szerző: | KTMSzepy [ 2007 máj. 26, 17:09 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nekem 66000 km-nél a bal oldali adta meg magát. Lyukas volt már a túra előtt is a védő, ezért tett be neki a sár. Szepy gumisi írta: Most 18000 Km-nél a jobb oldali telószimeringem megadta magát, - ezért a harisnya inkább használ mint árt! Elég rendesen szivárog az olaj, valószinűleg az ukrán sár nem tett jót neki. Én is filóztam a felrakásán a túra előtt, de sajnos nem tettem meg, most így jóval többe fog kerülni.
![]() |
Szerző: | gumisi [ 2007 máj. 30, 21:20 ] |
Hozzászólás témája: | |
KTMSzepy írta: Nekem 66000 km-nél a bal oldali adta meg magát. Lyukas volt már a túra előtt is a védő, ezért tett be neki a sár.
Szepy Mind a kettőt cseréled, vagy csak a rosszat? |
Szerző: | KTMSzepy [ 2007 máj. 30, 21:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Mivel amúgy is eltelt 15e km az olajcsere óta ezért mindkettőt átnézetem (minimum olajcsere a jóban is) és ha kell cseréltetem. Holnap reggel megyek ki. Szepy gumisi írta: KTMSzepy írta: Nekem 66000 km-nél a bal oldali adta meg magát. Lyukas volt már a túra előtt is a védő, ezért tett be neki a sár. Szepy Mind a kettőt cseréled, vagy csak a rosszat? |
Szerző: | gumisi [ 2007 máj. 30, 21:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
KTMSzepy írta: Mivel amúgy is eltelt 15e km az olajcsere óta ezért mindkettőt átnézetem (minimum olajcsere a jóban is) és ha kell cseréltetem. Holnap reggel megyek ki.
Szepy gumisi írta: KTMSzepy írta: Nekem 66000 km-nél a bal oldali adta meg magát. Lyukas volt már a túra előtt is a védő, ezért tett be neki a sár. Szepy Mind a kettőt cseréled, vagy csak a rosszat? Én is reggel megyek, lehet hogy találkozunk? |
Szerző: | KTMSzepy [ 2007 máj. 31, 15:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
Késtem sajnos, de a mocidat láttam. ![]() Én most megpróbálom a félig leeresztett telóharisnyát, remélem így nem vágják ki a féktárcsák. Szepy gumisi írta: KTMSzepy írta: Mivel amúgy is eltelt 15e km az olajcsere óta ezért mindkettőt átnézetem (minimum olajcsere a jóban is) és ha kell cseréltetem. Holnap reggel megyek ki. Szepy gumisi írta: KTMSzepy írta: Nekem 66000 km-nél a bal oldali adta meg magát. Lyukas volt már a túra előtt is a védő, ezért tett be neki a sár. Szepy Mind a kettőt cseréled, vagy csak a rosszat? Én is reggel megyek, lehet hogy találkozunk? |
Szerző: | gumisi [ 2007 máj. 31, 21:16 ] |
Hozzászólás témája: | |
KTMSzepy írta: Késtem sajnos, de a mocidat láttam.
![]() Én most megpróbálom a félig leeresztett telóharisnyát, remélem így nem vágják ki a féktárcsák. Szepy Én 7-kor már ott voltam, átültem a 690 SM-re és mentem is tovább. Nagyon tetszik az új blokk, mondtam Norbinak, hogy tegyék át az én vázamba. ![]() Nekem is felrakták a teló harisnyát, hétvégén mehetünk dagonyázni. ![]() Azért inkább ne essen! Gumisi |
Szerző: | Fox [ 2007 jún. 01, 9:05 ] |
Hozzászólás témája: | |
Áj láv sár! Szal csak essen! |
Szerző: | sc_zsolt [ 2009 nov. 04, 21:45 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Teleszkópharisnya |
Üdv, mi a legújabb álláspont,tapasztalat telóharisnyával kapcsolatban? (Én most megtapasztaltam a csupasz szárra rászáradt sár jó hatását, és gondolkodóba estem.) |
Szerző: | xerxesza [ 2009 nov. 04, 22:44 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Teleszkópharisnya |
sc_zsolt írta: Üdv, mi a legújabb álláspont,tapasztalat telóharisnyával kapcsolatban? (Én most megtapasztaltam a csupasz szárra rászáradt sár jó hatását, és gondolkodóba estem.) Igen, hasznos. Annyiban érdemes odafigyelni, hogy néha ki kell pucolni alatta is, mert az alá begyűlő dzsuva szintén szét tudja csapni a szimmeringeket. Meg feszesen legyen fenn, mert ha nagyon gyűrődik, akkor a féktárcsa kivághatja, és ott bemegy a kosz. |
Szerző: | ÍziRájder [ 2009 nov. 04, 23:28 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Teleszkópharisnya |
Mindenképpen meghosszabbítja a gátlók élettartamát főleg, ha fordított telókról van szó! |
Szerző: | ÍziRájder [ 2009 nov. 04, 23:30 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Teleszkópharisnya |
ablakokatetobe írta: Mindenképpen meghosszabbítja a gátlók élettartamát főleg, ha fordított telókról van szó! A tépőzárast két mozdulatból leveszed és vissza. |
Szerző: | bouvard [ 2009 nov. 05, 17:43 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Teleszkópharisnya |
sc_zsolt írta: Üdv, mi a legújabb álláspont,tapasztalat telóharisnyával kapcsolatban? (Én most megtapasztaltam a csupasz szárra rászáradt sár jó hatását, és gondolkodóba estem.) Nálam az első nagy sarazás- rászáradás , azonnali telo szimering cserét vont maga után , /azóta szigorúan harisnya/ Rmc motorsnál asszem 2900.- pénzért vesztegetik a harisnyát, ennél olcsóbbat nem találtam... |
Szerző: | gencsydani [ 2009 nov. 05, 17:51 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Teleszkópharisnya |
ablakokatetobe írta: A tépőzárast két mozdulatból leveszed és vissza. Cserébe kb. lókakit nem ér - ahol nincs tépőzár, ugyanúgy bemegy a trutyi. |
Szerző: | gencsydani [ 2009 nov. 05, 17:59 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Teleszkópharisnya |
bouvard írta: Nálam az első nagy sarazás- rászáradás , azonnali telo szimering cserét vont maga után , /azóta szigorúan harisnya/ Rmc motorsnál asszem 2900.- pénzért vesztegetik a harisnyát, ennél olcsóbbat nem találtam... Nem kell hagyni hogy rászáradjon. Én motorozás után egy ronggyal mindig tisztára törlöm a becsúszószárakat és kész. Ja, meg a porvédő alá kell kenni egy kevés szilikonzsírt, az megfogja a kisebb dzsuvákat így nem egyből a szimmering ajka alá kerülnek be. Ha meg elkezd folyni a szimmering, csere előtt érdemes hézagmérővel próbálkozni kicsit, nekem több mint egy éve működnek a szimmeringek pedig eleinte félbevágott harisnyákkal használtam a motort, aztán mikor egy nagy sarazás alkalmával egyszerűen leszakadtak róla, onnantól harisnya nélkül. Mondjuk én azt a borzasztó nagy különbséget sem érzem amennyivel - állítólag - a harisnya rontja a rugózás érzékenységét...de hát én köztudomásúlag béna vagyok... ![]() |
Szerző: | ÍziRájder [ 2009 nov. 05, 20:37 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Teleszkópharisnya |
gencsydani írta: bouvard írta: Nálam az első nagy sarazás- rászáradás , azonnali telo szimering cserét vont maga után , /azóta szigorúan harisnya/ Rmc motorsnál asszem 2900.- pénzért vesztegetik a harisnyát, ennél olcsóbbat nem találtam... Nem kell hagyni hogy rászáradjon. Én motorozás után egy ronggyal mindig tisztára törlöm a becsúszószárakat és kész. Ja, meg a porvédő alá kell kenni egy kevés szilikonzsírt, az megfogja a kisebb dzsuvákat így nem egyből a szimmering ajka alá kerülnek be. Ha meg elkezd folyni a szimmering, csere előtt érdemes hézagmérővel próbálkozni kicsit, nekem több mint egy éve működnek a szimmeringek pedig eleinte félbevágott harisnyákkal használtam a motort, aztán mikor egy nagy sarazás alkalmával egyszerűen leszakadtak róla, onnantól harisnya nélkül. Mondjuk én azt a borzasztó nagy különbséget sem érzem amennyivel - állítólag - a harisnya rontja a rugózás érzékenységét...de hát én köztudomásúlag béna vagyok... ![]() Szóval jó az csak karban kell tartani azt is. |
Szerző: | bouvard [ 2009 nov. 05, 21:59 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Teleszkópharisnya |
nem tom nekem első ilyen tapasztalatom 12ezerbe került azóta inkább harisnya../mondjuk ezeket a hasznos infókat nem ismertem amit Dani mondott/, így azonnal csere lett belőle. sztem is a tépőzáras megoldás nem sok szart ért / bár női harisnyában nem is hülyeség:) / |
Szerző: | ÍziRájder [ 2009 nov. 06, 9:11 ] |
Hozzászólás témája: | Re: Teleszkópharisnya |
bouvard írta: nem tom nekem első ilyen tapasztalatom 12ezerbe került azóta inkább harisnya../mondjuk ezeket a hasznos infókat nem ismertem amit Dani mondott/, így azonnal csere lett belőle. sztem is a tépőzáras megoldás nem sok szart ért / bár női harisnyában nem is hülyeség:) / Akkor én is a női harisnyára szavazok |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |