KTM Klub fórum
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/

Teleszkópharisnya
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=346
Oldal: 1 / 1

Szerző:  kope68 [ 2007 feb. 10, 20:26 ]
Hozzászólás témája:  Teleszkópharisnya

Hali Mindenki!

Ide várom a véleményeket. Jó vagy nem.

....mert ma hallottam Ivántól, hogy nemtudomkik a hatnaposon kimondottan ellenezték a használatát, mondván, hogy egy idő után úgyis bekerül alá a kosz, aztán csak árt, mint használna.
Jó ez extrém terephasználatnál értendő.

Nézett már valaki be a harisnya alá hosszú idő után? (Nem félreérteni!!!! :lol: )

Szerző:  Jimmy [ 2007 feb. 10, 20:49 ]
Hozzászólás témája: 

Ezt már én is hallottam.Nekem azt mondták hogy többet árt mint használ.Van benne valami igazság,mert ahogy a motort mosod csak nyomatod befelé a koszt a harisnyából!

Szerző:  mocsi [ 2007 feb. 10, 21:46 ]
Hozzászólás témája: 

Én benéztem alá a nyáron. Fúj gusztustalan sáros takony. De sztem jó lehet a harisnya mert csak a nagyon finom szemcséket engedi át / ha nem szakadt/ Viszont ha motorozás közben egy megállónál /kis falusi kocsma/ rászárad a villaszárra egy erősebb szemcsés sárréteg az biztos jobban bántja a szimeringet. Persze nekem közöm nincs a 6 naposhoz. :lol:

Szerző:  mic71 [ 2007 feb. 10, 22:45 ]
Hozzászólás témája: 

Nekem teljesen új motornál került fel az első. Aztán tavasszal vettem észre, hogy a jobb oldalin felül van egy lyuk. Leszedtem, de teljesen tiszta volt alatta. Mondjuk nem szoktam gyakran mosni :) A telóharisnyát soha nem veretem telibe a nagynyomásuval. Egy idő után öntisztuló a dolog, lerázza magáról :)

Szerző:  TOM [ 2007 feb. 11, 9:51 ]
Hozzászólás témája: 

Én tisztának találtam mindig a telőszárat alatta (az rmx-emen).De most pont azon gondolkozom,hogy tegyek e ilyet az lc-m re.

Szerző:  ImI [ 2007 feb. 11, 11:06 ]
Hozzászólás témája: 

üdv! eddig minden motoromnál használtam,Husaberg,Honda és a KTM-re is raktam, ahogy megvettem. saját tapasztalatból csak annyit tudok leírni, hogy inkább használ, mintsem rontaná a helyzetet. gondoljátok el, amikor köves talajon mész és az első kerék veri fel a "kis" kődaradokat, mit kap ott a krómozott szár...na meg a sárról ne is beszéljünk... Néha le kell venni, kitakarítani alatta, szépen letakarítani a telót. ezt egybe is lehet kötni a szimering ellenőrzésével. anno volt egy suzuki Dr250-em,ami már annak idején fordított telós volt. azon a sok kőfelverődéstől apró pici rozsdafoltok jelentek meg és onnan nincs visszaút...bár a technika 91-es volt...

Szerző:  Gabesz [ 2007 feb. 11, 16:38 ]
Hozzászólás témája: 

nos én kb fél évig anélkül jártam míg új volt a motor. ez annyit jelentett,hogy kb két hetente! Vihettem horvát Palihoz szimeringet cserélni.aztán meg volt hogy egy motorozást bírt az új garnitúra.ez anyagilag is meg idegileg is megviselt:)

ekkor vettem rá egy pár olcsó m-cax os telóvédőt4-5 ezerért.

szakosan felraktam persze előtte teljes telószerviz új 2006 os duplarugós szimering szilikonzsír a porvédőbe stb...

nos onnantól kezdve ameddig el nem adtam a motort másfél évig semmi de semmi probléma nem volt a telókkal!

DE!! ezt én úgy értem el ,hogy minden motorozás után kimosattam ügyesen a harisnya alatt fojóvízzel úgy ,hogy felemeltem a harisnyát és óvatosan bemosattam alá.szépen kijön a kosz ha van alatta.
ÉS! minden 3-4 motorozás után nem sajnáltam az időt és kiszereltem a telókat.harisnya le ,kimos,porvédők tele szilikonzsírral,vissza,harisnya föl,újra rákötegel telóra,esetleg szakadások újravarrat.,telók vissza meghúz....

így nem fog tönkremenni és a homokos víz sem tudja elcsiszolni a szárakat mivel nincs is alatta mert tiszta. a szimeringek élettartama meg gyakorlatilag meg 30 szorozódik.

szerintem az egész csak idő és gondozás kérdése...akkor jó megoldás a harisnya.

Horvát Pali nem használja ...ő viszont minden edzésen ,versenyen,minden egyes megálláskor azzal kezdi ,hogy olajos rongyal letörli a szárakon a friss szennyeződést.nem haggya rászikkadni. endúróban persze erre nem igazán van lehetőség.ezért ott előnyösebb a harisnya.(szerintem)

mivel a gond ott kezdődik amikor az ember megmártja a dagonyában vagy agyagban az elejét aztán jön egy hosszabb etap amíg rászárad a gané... a következő ugratónál meg már le is nyalja a rászikkadt kosz a szimeringet mivel egész föntig rá van száradva mert nem volt vele ugratva előtte sokáig....kb ennyi a történet.:))

Szerző:  BUGIC [ 2007 feb. 12, 16:54 ]
Hozzászólás témája: 

Szasztok!Én mikor megvettem a motort úgy két és fél éve,észrevettem hogy a tellóvédő harisnya félbe van rajta vágva.Így csak a felső felén volt!Benn a szervízben mondták hogy ezt azonnal vegyem le mert be megy alá a homok meg a kosz és az súrolja a szárat.Én le szedtem és kicseréltem a szimeringeket.Utána vettem rá tellóvédő harisnyát amit rá kötegelőztem,de észrevettem hogy egy homokosabb sárosabb motorozás után olajos a harisnya!Leszedtem és láttam hogy tele van homokkal meg kosszal.Ezután gondolva hogy belerázza magát a kosz állandóan kimostam de nem lehet mindig levagdosni a kábelkötegelőt ezért szartam bele és leszedtem.Azóta szárazak a tellóim hálistennek úgyhogy én nem használom többé.Különben ez akkor jó ha van türelmed minden motorozás után rendszeresen kimosni.Nekem nem volt :? Olyan megoldás kéne amin nem tud átszökni a kosz meg a homok!Valamilyen gumi szerü kéne ami a régi nem fordított telós gépeken volt :) Mit szoltok ehez???

Szerző:  ImI [ 2007 feb. 12, 17:18 ]
Hozzászólás témája: 

bugic: jó az ötlet, de:
gondolom itt a gumiharmónikára gondolsz, igazából azon is van egy kis lyuk, hogy szellőzzön és ezáltal ugyanúgy bekerül a kosz mögé...

ha viszont tegyük fel sikerül "légmentesen" lezárni, akkor meg a pára, nedvesség megragad bennt és ugyebár ez nem valami kedvező a telóra nézve

tehát valami olyan kellene, amit könnyen és praktikusan le lehet venni és takarítani,nem begy be alá a por/kosz...
adva van a feladat...

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 13, 18:30 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teleszkópharisnya

No meg versenyen be van kalkulálva a kopóalkatrészek fogyása. :)

Nekem annyi a bajom vele, hogy amikor meggyűrődik (nagyon összeül a teló), akkor a féktárcsa könnyen kivágja. Ez persze a két oldali tárcsáknál 2 harisnya vesztést jelent.
Eddig minden gépemen volt és sosem volt a telóval problémám.

Amúgy úgy hallottam, hogy a homoktól és a rászáradt sártól jól védi a szimmeringeket, gondolom ha egész nap friss trutyiban nyomja az ember, akkor inkább árthat, de ez szerintem köreinkben nem túl gyakori.
Általában az a vélemény, hogy fordított telónál ez "a must have" kiegészítő.

Szepy

kope68 írta:
Hali Mindenki!

Ide várom a véleményeket. Jó vagy nem.

....mert ma hallottam Ivántól, hogy nemtudomkik a hatnaposon kimondottan ellenezték a használatát, mondván, hogy egy idő után úgyis bekerül alá a kosz, aztán csak árt, mint használna.
Jó ez extrém terephasználatnál értendő.

Nézett már valaki be a harisnya alá hosszú idő után? (Nem félreérteni!!!! :lol: )

Szerző:  Gabesz [ 2007 feb. 13, 18:39 ]
Hozzászólás témája: 

Szepy. én ezt úgy oldottam meg,hogy csak 20 cetire engedtem rá az alsó szárakra. akkor van helye összeülni és még véd is eleget.

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 13, 18:40 ]
Hozzászólás témája: 

Én csak 23cm-re engedem rá, mert nincs több száram. :)

Az ötlet viszont teljesen jó, letesztelem, kösz!

Gabesz írta:
Szepy. én ezt úgy oldottam meg,hogy csak 20 cetire engedtem rá az alsó szárakra. akkor van helye összeülni és még véd is eleget.

Szerző:  kope68 [ 2007 feb. 13, 19:20 ]
Hozzászólás témája: 

Tehát akkor az itt elhangzottak alapján a tépőzáras telóharisnya lenne az ideális, gyakran leszedve, mosva?

Szerző:  Gabesz [ 2007 feb. 13, 19:56 ]
Hozzászólás témája: 

:)) a 20 centit képletesen értettem. alul legalább 10 centi fedetlen.inkább így mondanám:)

Szerző:  gencsydani [ 2007 feb. 13, 20:30 ]
Hozzászólás témája: 

Gabesz írta:
:)) a 20 centit képletesen értettem. alul legalább 10 centi fedetlen.inkább így mondanám:)


Gustafsson-nak csak egy kb. 10 centis darab van belőle fent a szimmering környékén. Versenyzők használják így, mert állítólag ha teljes hosszon fent van, akkor az anyag ellenállása miatt rontja a rugózás hatásfokát.

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 13, 20:33 ]
Hozzászólás témája: 

Kinek mi. Nekem a tépőzáras nem az, mert nem akarom mosogatni/cserélgetni, igaz nem is durvulok fülig takonyban állandóan.
A tépőzáras szerintem egyesíti a két változat rossz tulajdonságait. :)

Szerintem neked is a "végleges" lenne megfelelőbb.

Szepy

kope68 írta:
Tehát akkor az itt elhangzottak alapján a tépőzáras telóharisnya lenne az ideális, gyakran leszedve, mosva?

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 13, 20:33 ]
Hozzászólás témája: 

:D

Akkor jó, mert én meg pont így (10cm fedetlen) értettem. :)

Szepy

Gabesz írta:
:)) a 20 centit képletesen értettem. alul legalább 10 centi fedetlen.inkább így mondanám:)

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 13, 20:35 ]
Hozzászólás témája: 

Lelki szemeim előtt látom, ahogy a neoprén ott izmozik, de a 200kg-os vas rugózásának a megzavarását most így hirtelen kevés a fantáziám elképzelni... ;)

Az ötlet jó persze, de asszem nekem nem fogja rontani a hatásfokot. No meg ha rontaná sem venném észre.
Bár szerintem egyikünk sem. :)

Szepy

gencsydani írta:
Gabesz írta:
:)) a 20 centit képletesen értettem. alul legalább 10 centi fedetlen.inkább így mondanám:)


Gustafsson-nak csak egy kb. 10 centis darab van belőle fent a szimmering környékén. Versenyzők használják így, mert állítólag ha teljes hosszon fent van, akkor az anyag ellenállása miatt rontja a rugózás hatásfokát.

Szerző:  gencsydani [ 2007 feb. 13, 20:39 ]
Hozzászólás témája: 

KTMSzepy írta:
Lelki szemeim előtt látom, ahogy a neoprén ott izmozik, de a 200kg-os vas rugózásának a megzavarását most így hirtelen kevés a fantáziám elképzelni... ;)

Az ötlet jó persze, de asszem nekem nem fogja rontani a hatásfokot. No meg ha rontaná sem venném észre.
Bár szerintem egyikünk sem. :)

Szepy


Én se gondolom, hogy ez a mi szintünkön érzékelhető hátrányt okozna! :lol:

Szerző:  kope68 [ 2007 feb. 13, 21:21 ]
Hozzászólás témája: 

KTMSzepy írta:

Szerintem neked is a "végleges" lenne megfelelőbb.

Szepy


Ez a legegyszerűbb, ugyanis az van fenn. :)
Majd következő mosásnál alánézek.

Szerző:  gumisi [ 2007 máj. 25, 20:50 ]
Hozzászólás témája: 

Most 18000 Km-nél a jobb oldali telószimeringem megadta magát, - ezért a harisnya inkább használ mint árt! Elég rendesen szivárog az olaj, valószinűleg az ukrán sár nem tett jót neki. Én is filóztam a felrakásán a túra előtt, de sajnos nem tettem meg, most így jóval többe fog kerülni. :(

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 máj. 26, 17:09 ]
Hozzászólás témája: 

Nekem 66000 km-nél a bal oldali adta meg magát. Lyukas volt már a túra előtt is a védő, ezért tett be neki a sár.

Szepy

gumisi írta:
Most 18000 Km-nél a jobb oldali telószimeringem megadta magát, - ezért a harisnya inkább használ mint árt! Elég rendesen szivárog az olaj, valószinűleg az ukrán sár nem tett jót neki. Én is filóztam a felrakásán a túra előtt, de sajnos nem tettem meg, most így jóval többe fog kerülni. :(

Szerző:  gumisi [ 2007 máj. 30, 21:20 ]
Hozzászólás témája: 

KTMSzepy írta:
Nekem 66000 km-nél a bal oldali adta meg magát. Lyukas volt már a túra előtt is a védő, ezért tett be neki a sár.

Szepy

Mind a kettőt cseréled, vagy csak a rosszat?

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 máj. 30, 21:35 ]
Hozzászólás témája: 

Mivel amúgy is eltelt 15e km az olajcsere óta ezért mindkettőt átnézetem (minimum olajcsere a jóban is) és ha kell cseréltetem. Holnap reggel megyek ki.

Szepy

gumisi írta:
KTMSzepy írta:
Nekem 66000 km-nél a bal oldali adta meg magát. Lyukas volt már a túra előtt is a védő, ezért tett be neki a sár.

Szepy

Mind a kettőt cseréled, vagy csak a rosszat?

Szerző:  gumisi [ 2007 máj. 30, 21:58 ]
Hozzászólás témája: 

KTMSzepy írta:
Mivel amúgy is eltelt 15e km az olajcsere óta ezért mindkettőt átnézetem (minimum olajcsere a jóban is) és ha kell cseréltetem. Holnap reggel megyek ki.

Szepy

gumisi írta:
KTMSzepy írta:
Nekem 66000 km-nél a bal oldali adta meg magát. Lyukas volt már a túra előtt is a védő, ezért tett be neki a sár.

Szepy

Mind a kettőt cseréled, vagy csak a rosszat?

Én is reggel megyek, lehet hogy találkozunk?

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 máj. 31, 15:34 ]
Hozzászólás témája: 

Késtem sajnos, de a mocidat láttam. :)

Én most megpróbálom a félig leeresztett telóharisnyát, remélem így nem vágják ki a féktárcsák.

Szepy


gumisi írta:
KTMSzepy írta:
Mivel amúgy is eltelt 15e km az olajcsere óta ezért mindkettőt átnézetem (minimum olajcsere a jóban is) és ha kell cseréltetem. Holnap reggel megyek ki.

Szepy

gumisi írta:
KTMSzepy írta:
Nekem 66000 km-nél a bal oldali adta meg magát. Lyukas volt már a túra előtt is a védő, ezért tett be neki a sár.

Szepy

Mind a kettőt cseréled, vagy csak a rosszat?

Én is reggel megyek, lehet hogy találkozunk?

Szerző:  gumisi [ 2007 máj. 31, 21:16 ]
Hozzászólás témája: 

KTMSzepy írta:
Késtem sajnos, de a mocidat láttam. :)

Én most megpróbálom a félig leeresztett telóharisnyát, remélem így nem vágják ki a féktárcsák.

Szepy

Én 7-kor már ott voltam, átültem a 690 SM-re és mentem is tovább. Nagyon tetszik az új blokk, mondtam Norbinak, hogy tegyék át az én vázamba. :)
Nekem is felrakták a teló harisnyát, hétvégén mehetünk dagonyázni. :D
Azért inkább ne essen!
Gumisi

Szerző:  Fox [ 2007 jún. 01, 9:05 ]
Hozzászólás témája: 

Áj láv sár!
Szal csak essen!

Szerző:  sc_zsolt [ 2009 nov. 04, 21:45 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teleszkópharisnya

Üdv, mi a legújabb álláspont,tapasztalat telóharisnyával kapcsolatban?
(Én most megtapasztaltam a csupasz szárra rászáradt sár jó hatását, és gondolkodóba estem.)

Szerző:  xerxesza [ 2009 nov. 04, 22:44 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teleszkópharisnya

sc_zsolt írta:
Üdv, mi a legújabb álláspont,tapasztalat telóharisnyával kapcsolatban?
(Én most megtapasztaltam a csupasz szárra rászáradt sár jó hatását, és gondolkodóba estem.)


Igen, hasznos. Annyiban érdemes odafigyelni, hogy néha ki kell pucolni alatta is, mert az alá begyűlő dzsuva szintén szét tudja csapni a szimmeringeket. Meg feszesen legyen fenn, mert ha nagyon gyűrődik, akkor a féktárcsa kivághatja, és ott bemegy a kosz.

Szerző:  ÍziRájder [ 2009 nov. 04, 23:28 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teleszkópharisnya

Mindenképpen meghosszabbítja a gátlók élettartamát főleg, ha fordított telókról van szó!

Szerző:  ÍziRájder [ 2009 nov. 04, 23:30 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teleszkópharisnya

ablakokatetobe írta:
Mindenképpen meghosszabbítja a gátlók élettartamát főleg, ha fordított telókról van szó!


A tépőzárast két mozdulatból leveszed és vissza.

Szerző:  bouvard [ 2009 nov. 05, 17:43 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teleszkópharisnya

sc_zsolt írta:
Üdv, mi a legújabb álláspont,tapasztalat telóharisnyával kapcsolatban?
(Én most megtapasztaltam a csupasz szárra rászáradt sár jó hatását, és gondolkodóba estem.)


Nálam az első nagy sarazás- rászáradás , azonnali telo szimering cserét vont maga után , /azóta szigorúan harisnya/ Rmc motorsnál asszem 2900.- pénzért vesztegetik a harisnyát, ennél olcsóbbat nem találtam...

Szerző:  gencsydani [ 2009 nov. 05, 17:51 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teleszkópharisnya

ablakokatetobe írta:
A tépőzárast két mozdulatból leveszed és vissza.


Cserébe kb. lókakit nem ér - ahol nincs tépőzár, ugyanúgy bemegy a trutyi.

Szerző:  gencsydani [ 2009 nov. 05, 17:59 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teleszkópharisnya

bouvard írta:
Nálam az első nagy sarazás- rászáradás , azonnali telo szimering cserét vont maga után , /azóta szigorúan harisnya/ Rmc motorsnál asszem 2900.- pénzért vesztegetik a harisnyát, ennél olcsóbbat nem találtam...


Nem kell hagyni hogy rászáradjon. Én motorozás után egy ronggyal mindig tisztára törlöm a becsúszószárakat és kész.
Ja, meg a porvédő alá kell kenni egy kevés szilikonzsírt, az megfogja a kisebb dzsuvákat így nem egyből a szimmering ajka alá kerülnek be. Ha meg elkezd folyni a szimmering, csere előtt érdemes hézagmérővel próbálkozni kicsit, nekem több mint egy éve működnek a szimmeringek pedig eleinte félbevágott harisnyákkal használtam a motort, aztán mikor egy nagy sarazás alkalmával egyszerűen leszakadtak róla, onnantól harisnya nélkül.
Mondjuk én azt a borzasztó nagy különbséget sem érzem amennyivel - állítólag - a harisnya rontja a rugózás érzékenységét...de hát én köztudomásúlag béna vagyok... :star

Szerző:  ÍziRájder [ 2009 nov. 05, 20:37 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teleszkópharisnya

gencsydani írta:
bouvard írta:
Nálam az első nagy sarazás- rászáradás , azonnali telo szimering cserét vont maga után , /azóta szigorúan harisnya/ Rmc motorsnál asszem 2900.- pénzért vesztegetik a harisnyát, ennél olcsóbbat nem találtam...


Nem kell hagyni hogy rászáradjon. Én motorozás után egy ronggyal mindig tisztára törlöm a becsúszószárakat és kész.
Ja, meg a porvédő alá kell kenni egy kevés szilikonzsírt, az megfogja a kisebb dzsuvákat így nem egyből a szimmering ajka alá kerülnek be. Ha meg elkezd folyni a szimmering, csere előtt érdemes hézagmérővel próbálkozni kicsit, nekem több mint egy éve működnek a szimmeringek pedig eleinte félbevágott harisnyákkal használtam a motort, aztán mikor egy nagy sarazás alkalmával egyszerűen leszakadtak róla, onnantól harisnya nélkül.
Mondjuk én azt a borzasztó nagy különbséget sem érzem amennyivel - állítólag - a harisnya rontja a rugózás érzékenységét...de hát én köztudomásúlag béna vagyok... :star



Szóval jó az csak karban kell tartani azt is.

Szerző:  bouvard [ 2009 nov. 05, 21:59 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teleszkópharisnya

nem tom nekem első ilyen tapasztalatom 12ezerbe került azóta inkább harisnya../mondjuk ezeket a hasznos infókat nem ismertem amit Dani mondott/, így azonnal csere lett belőle.
sztem is a tépőzáras megoldás nem sok szart ért / bár női harisnyában nem is hülyeség:) /

Szerző:  ÍziRájder [ 2009 nov. 06, 9:11 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teleszkópharisnya

bouvard írta:
nem tom nekem első ilyen tapasztalatom 12ezerbe került azóta inkább harisnya../mondjuk ezeket a hasznos infókat nem ismertem amit Dani mondott/, így azonnal csere lett belőle.
sztem is a tépőzáras megoldás nem sok szart ért / bár női harisnyában nem is hülyeség:) /



Akkor én is a női harisnyára szavazok

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/