KTM Klub fórum
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/

Teló beállítása /525 exc/
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=474
Oldal: 1 / 1

Szerző:  Vertigo [ 2007 máj. 10, 8:44 ]
Hozzászólás témája:  Teló beállítása /525 exc/

Sziasztok! Új vagyok itt. Remélem tudok segíteni ha problémátok adódna,és ti is nekem. Nekem most egy 2003 EXC 525 -öm van supermotová buzerálva. Nagyon érdekelne ha valakinek ilyen gépe van,milyen beállításokat használ elöl és hátul egyaránt. Illetve,tudok -e 2005-ös fejidomot rakni a gépemre.Köszi a segítséget.

Szerző:  harvester [ 2007 máj. 10, 8:51 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teló beállítása /525 exc/

Vertigo írta:
Sziasztok! Új vagyok itt. Remélem tudok segíteni ha problémátok adódna,és ti is nekem. Nekem most egy 2003 EXC 525 -öm van supermotová buzerálva. Nagyon érdekelne ha valakinek ilyen gépe van,milyen beállításokat használ elöl és hátul egyaránt. Illetve,tudok -e 2005-ös fejidomot rakni a gépemre.Köszi a segítséget.


Szerintem a régebbi fejidom sokkal szebb! :twisted: A "gyémánt" fejidomos EXC-knek sokkal vékonyabb az órája :?

Szerző:  gencsydani [ 2007 máj. 10, 10:19 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teló beállítása /525 exc/

Vertigo írta:
Illetve,tudok -e 2005-ös fejidomot rakni a gépemre.Köszi a segítséget.


Biztos fel lehet valahogy, de sztem nem éri meg, mert állítólag még szarabbul világít (ha ezt lehet egyáltalán fokozni), mint a régi!

Szerző:  mic71 [ 2007 máj. 10, 11:38 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teló beállítása /525 exc/

Vertigo írta:
Sziasztok! Új vagyok itt. Remélem tudok segíteni ha problémátok adódna,és ti is nekem. Nekem most egy 2003 EXC 525 -öm van supermotová buzerálva. Nagyon érdekelne ha valakinek ilyen gépe van,milyen beállításokat használ elöl és hátul egyaránt. Illetve,tudok -e 2005-ös fejidomot rakni a gépemre.Köszi a segítséget.


Én most állítottam vissza a gyárira hétvégén. Hullámos szakaszokon belengett a motor. Ha a kirugózást rátekertem, hogy ne lengjen, akkor meg szétverte a kezem meg a derekam. Valamint egy fura dologra lettem figyelmes. Kóvályog a gép hátulja. Ezalatt azt értem, hogy megyek egyenes úton és kb 10-20 centit sétál a hátúlja érzésre. Ezt nemrég kezdte el. Kerékcsapágy rendben, villa nem lötyög. Fene tudja mitől van.

Szerző:  Vertigo [ 2007 máj. 10, 12:34 ]
Hozzászólás témája: 

Ugyan ez a bajom,ha lágy szitál,ha kemény szétver! Mic71,a tied is 03 525 exc? Talán a telóvég és telóbefogó közti táv túl nagy ,ezért a beszitálás! A tied mennyi?

Szerző:  Vertigo [ 2007 máj. 10, 12:45 ]
Hozzászólás témája: 

A 2003-as fejidom lámpa része szerintem túl szögletes ehhez a szép motorhoz. Láttam az RMC-nél zsír fejidomokat. A világítás nekem nem szempont,nem vagyok egy 'nájt rájder' !

Szerző:  mic71 [ 2007 máj. 10, 21:12 ]
Hozzászólás témája: 

Vertigo írta:
Ugyan ez a bajom,ha lágy szitál,ha kemény szétver! Mic71,a tied is 03 525 exc? Talán a telóvég és telóbefogó közti táv túl nagy ,ezért a beszitálás! A tied mennyi?


Az enyém 2005-ös. Az első villa nincs beengedve. Én annyit csináltam vele, hogy a rugóelőfeszítő alátétekből kivettem egyet. Ezzel kicsit lágyabb lett a rugózása. Viszont emiatt a kirugózáson is kellett állítani, ami miatt meg szétveri a csuklómat. Most első lépésben minden vissza gyárira, de az alátétet még nem tettem vissza. Így próba. Utána elképzelhető, hogy visszateszem az alátétet is és inkább a berugózáson puhítok egy kicssit.
Hátúl annyit változtattam, hogy progresszív rugót kapott, aminek 72-92-ig változik a rugóállandója. Mivel erőssen mélynövésű vagyok az EXC-hez, gondoltam a kezdeti kisebb ellenállás miatt majd jobban összeül és leér a lábam. Lópikulát :) Amikor be lett rakva, még annyira sem ért le a lábam, mint a gyárinál :) Előfeszítést csökkentve jobb lett a helyzet, viszont így meg a huplikon belengett. Kirugózás beteker, akkor popó szétver... Most a hátsó rugó előfeszítését is gyárira tettem, illetve közelébe. A terheletlen összeülés most 40mm. A terheltet egyedül nem tudom lemérni. Be és kirugózás gyárira, de maradt a PDS rugó. Hétvégén vagy jövő héten próba. Ha még mindig vacakol a hátulja, akkor a rugót is visszacserélem az eredetire.

Szerző:  Fox [ 2007 máj. 10, 21:56 ]
Hozzászólás témája: 

Ezt amúgy elég sokan említik hogy elég nehéz belőnni a telókat de én kipróbáltam a gyári beállításokat, és a 75kilóm alatt fos volt túl gyors volt a kirúgózás elől hátul. Szal átlőttem és qrva jó lett és nem dobál , meg ugrásoknál se dobja el a hátulját szal kajak profi. Ebben elismerten jó vagyok.
Amúgy szvsz a nagy titok beállításnál az ember stílusa meg a használt guminyomás ez nagyon sokat számít és okozhat táncolást egyenesben.
De supermotónál az ideális beállítás tapasztalataim szerint:
utcán: Viszonylag kemény berúgózás(gyáritól jóval keményebb) visszacsillapítás gyárinál nem sokkal gyorsabb.
Pályára: extra kemény berúgózás és hipergyors kirúgózás. Ez a beállítás utcán túl kemény és kanyarban el-el pattog.

A fejidomot nem lehet ráműteni csak ha drimbolsz kicsit. Viszont sztem szebb de lószart se ér :D Egyetlen esély ha a tompított mellett az állítócsavart szétállítgatod hogy vmit világítson.

Szerző:  mic71 [ 2007 máj. 10, 22:03 ]
Hozzászólás témája: 

Fox írta:
Ezt amúgy elég sokan említik hogy elég nehéz belőnni a telókat de én kipróbáltam a gyári beállításokat, és a 75kilóm alatt fos volt túl gyors volt a kirúgózás elől hátul. Szal átlőttem és qrva jó lett és nem dobál , meg ugrásoknál se dobja el a hátulját szal kajak profi. Ebben elismerten jó vagyok.
Amúgy szvsz a nagy titok beállításnál az ember stílusa meg a használt guminyomás ez nagyon sokat számít és okozhat táncolást egyenesben.
De supermotónál az ideális beállítás tapasztalataim szerint:
utcán: Viszonylag kemény berúgózás(gyáritól jóval keményebb) visszacsillapítás gyárinál nem sokkal gyorsabb.
Pályára: extra kemény berúgózás és hipergyors kirúgózás. Ez a beállítás utcán túl kemény és kanyarban el-el pattog.

A fejidomot nem lehet ráműteni csak ha drimbolsz kicsit. Viszont sztem szebb de lószart se ér :D Egyetlen esély ha a tompított mellett az állítócsavart szétállítgatod hogy vmit világítson.


Súlyban én is ott vagyok, ahol te. Érdekelne a beállításod. Milyen guminyomással jársz? Én általában 1 elöl és 09-1 hátul FIM-es enduro gumival.

Szerző:  Fox [ 2007 máj. 11, 8:55 ]
Hozzászólás témája: 

Nos én elől 1.1-1.2 barral kb hátul 1.4-1.5el. Ez kb annyit jelent hogy az első gumin be tudom nyomni a középső bütyköt, hogy besüllyed kb félig (új mintás gumin)
Ez terepen kanyarban pont nem csúszkál alattam és nem is pattog.
A telókat meg belőttem gyárira és hátsó berúgózáson(alul) kattintottam 4et vagy 6ot a + irányba a visszacsillapításon hátul 8at a + irányába, elől az alsó csavaron gyáritól 2 vagy négyet a + felé, visszacsillapításon meg 4et + felé.
Ha ráülsz, befogod az első féket és megmozgatod a telókat akkor elvileg egyszerre mozognak, vagy az első kicsit lassabban megy le. A gyári értékeket megtalálod a duke.uw.hu-n. A stílusod és a más guminyomás miatt talán egy pár kattanást módosítanod kellhet, de ez terepen derül ki.
Lényeg hogy egyszerre rugózzon elől hátul ha fogod az első féket.

Szerző:  harvester [ 2007 máj. 11, 9:11 ]
Hozzászólás témája: 

Én nem szeretem leengedni a gumikat, mert sokszor előfordult már, hogy átfordult a külső és kitépte a szelepet :evil:

Szerző:  Fox [ 2007 máj. 11, 9:21 ]
Hozzászólás témája: 

Ahhoz azér vagy 200kilónak kell legyél ilyen nyomáson vagy van benne akkor neked vagy 0.7 bar.
Vmi rég rossz akkor :D

Szerző:  harvester [ 2007 máj. 11, 9:33 ]
Hozzászólás témája: 

Fox írta:
Ahhoz azér vagy 200kilónak kell legyél ilyen nyomáson vagy van benne akkor neked vagy 0.7 bar.
Vmi rég rossz akkor :D


70 kg vagyok vasággyal :D, mégis sokszor kiszakadt már a szelepnél a belső. Ez minden eddigi motoromnál előfordult már :evil:

Szerző:  xerxesza [ 2007 máj. 11, 9:50 ]
Hozzászólás témája: 

harvester írta:
Fox írta:
Ahhoz azér vagy 200kilónak kell legyél ilyen nyomáson vagy van benne akkor neked vagy 0.7 bar.
Vmi rég rossz akkor :D


70 kg vagyok vasággyal :D, mégis sokszor kiszakadt már a szelepnél a belső. Ez minden eddigi motoromnál előfordult már :evil:


Lehet, hogy hülye kérdés, de van benn vakszelep?

Szerző:  harvester [ 2007 máj. 11, 10:07 ]
Hozzászólás témája: 

xerxesz írta:
harvester írta:
Fox írta:
Ahhoz azér vagy 200kilónak kell legyél ilyen nyomáson vagy van benne akkor neked vagy 0.7 bar.
Vmi rég rossz akkor :D


70 kg vagyok vasággyal :D, mégis sokszor kiszakadt már a szelepnél a belső. Ez minden eddigi motoromnál előfordult már :evil:


Lehet, hogy hülye kérdés, de van benn vakszelep?


Persze hogy persze! Mentem már defektes első gumival a Bakonyból is haza (kb 80 km) :cry: A felni belső felén vannak azok a kis bevagdosások, hogy ne forduljon el a gumi, és nem tudom, hogy az akkori hazaút miatt koptak-e le egy kb 10-15 centis részen, vagy ott alapból is sima a felni belseje.. A hátsó felnin is van egy 10 centis rész, ahol szintén sima a felni pereme.. Ez normális?

Szerző:  Fox [ 2007 máj. 11, 10:52 ]
Hozzászólás témája: 

Az túlzás sztem hogy normális, minden esetre én arra gondoltam hogy oldalra fordult le, mert feltételeztem hogy a köpenyszorító az műxik. De ha a kopás nem a szorítónál van akkor elvileg furcsa hogy elfordul. Lehet hogy a leszorító (ami a külsőben van) az van maga elkopva mert olyanról már hallottam.
Amúgy nem volna szabad elforogni ha defektes se :?

Szerző:  harvester [ 2007 máj. 11, 10:59 ]
Hozzászólás témája: 

Fox írta:
Az túlzás sztem hogy normális, minden esetre én arra gondoltam hogy oldalra fordult le, mert feltételeztem hogy a köpenyszorító az műxik. De ha a kopás nem a szorítónál van akkor elvileg furcsa hogy elfordul. Lehet hogy a leszorító (ami a külsőben van) az van maga elkopva mert olyanról már hallottam.
Amúgy nem volna szabad elforogni ha defektes se :?


Hát ez van, engem nem zavar a viszonylag kemény gumi (min 1,6 bar), már megszoktam. Kicsit jobban csúszik :?

Szerző:  Fox [ 2007 máj. 11, 12:42 ]
Hozzászólás témája: 

Sztemnem is kicsit csúszik jobban :D
De hát te tudod. Ahhoz viszont akkor érdemesebb puhább futóművet hangolni mer leüti a lelkedet egy geder.
Mellesleg sztem nem okos olyan nagy nyomással menni mert fölöslegesen gyilkolod a felnit a telót meg a fejcsőcsapágyaidat vele. Hosszútávon sztem rosszul jársz, másik hogy kirázza a beleidet...

Szerző:  mic71 [ 2007 máj. 11, 15:57 ]
Hozzászólás témája: 

Nekem hátulra már az 1,4-1,5 is soknak tűnik, de kipróbálom. Elképzelhető, hogy az alacsony nyomás miatt kúszik a hátulja.

Nekem volt már benne 0,4 is és még akkor sem fordult el a külső. A lényeg, hogy a vakszelep legyen rendesen meghúzva.

Szerző:  gencsydani [ 2007 máj. 11, 19:41 ]
Hozzászólás témája: 

mic71 írta:
Nekem hátulra már az 1,4-1,5 is soknak tűnik, de kipróbálom. Elképzelhető, hogy az alacsony nyomás miatt kúszik a hátulja.

Nekem volt már benne 0,4 is és még akkor sem fordult el a külső. A lényeg, hogy a vakszelep legyen rendesen meghúzva.


Én rendszeresen 0,8-0,9 körüli keréknyomással járok, gyakran még aszfalton is és se nem tépte ki a szelepet, se el nem fordult még a gumi.

Szerző:  ImI [ 2007 máj. 11, 21:32 ]
Hozzászólás témája: 

gencsydani: egyetértek veled! Nálam az alábbi guminyomás van: cross pálya: elöl:0,7 hátul 0,8
hosszabb endurozás: elöl: 0,9, hátul: 0,8-0,9

Szerző:  Tóth Gergő [ 2007 szept. 17, 15:32 ]
Hozzászólás témája: 

De supermotónál az ideális beállítás tapasztalataim szerint:
utcán: Viszonylag kemény berúgózás(gyáritól jóval keményebb) visszacsillapítás gyárinál nem sokkal gyorsabb.


Hello!
Nekem is 525 EXC-m van 2005-ös évjáratú átalakítva supermotora..."már csak" a teleszkópbeállítás lenne hátra.Megtudnád mondani hogy te mennyit állítottál az első és a központi telón?

Szerző:  Vertigo [ 2007 szept. 19, 21:03 ]
Hozzászólás témája: 

Nos,kezdeném azzal hogy nekem minden a gyári EXC-s.A hátsó gátló rugóelőfeszítése nekem a max, tehát 10 mm. Nyomó 5, húzó 20 klikk. Első telóba 5-ös olaj -talán a gyári is az volt?- amit cserénél szerintem vastagabbra is cserélhettem volna. Száranként 3.5 dl. Nyomó 12, húzó 14 klikk,de úthibáknál pattog,tehát még kísérletezem vele! A klikkeket keménytől kifelé értem. Egyébként ha adhatok tippet,hátha tudok újat mondani : Mindig engedd ki a levegőt a -kis csavar a telószár tetején- mielőtt kísérletezel. Mindig ugyanazon az útszakaszon próbálgass,és mindent jegyezz le.Ha nem mondtam újat bocs az okoskodásért! És a te 'klikkjeid' ?

Szerző:  exc s jani [ 2008 nov. 07, 22:00 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok!Új vagyok itt örülök,hogy van ilyen is.Nekem 2006 450 exc m van sajna én is a teló beállitással küzködöm,gyors terepen nagyon beráz az eleje ha tud valaki valami tutti beálítást érdekelne.guminyomás 0,8 1 között de a gyári beállítás is érdekelne ha valakinek megvan.köszi

Szerző:  pancel [ 2008 nov. 07, 22:21 ]
Hozzászólás témája: 

exc s jani írta:
Sziasztok!Új vagyok itt örülök,hogy van ilyen is.Nekem 2006 450 exc m van sajna én is a teló beállitással küzködöm,gyors terepen nagyon beráz az eleje ha tud valaki valami tutti beálítást érdekelne.guminyomás 0,8 1 között de a gyári beállítás is érdekelne ha valakinek megvan.köszi


Szia Jani!

Bár nekem nem EXC-m van, de írd meg légyszi, hogy milyen nehéz vagy, mert az sokat könnyítene a dolgon.
A gyári beállítással kapcsolatban érdemes lenne mondjuk a Zsembery KTM-nek vagy az Ócsai KTM-eseknek dobni egy e-mailt, lehet, hogy van digitális könyvük (PDF vagy DOC) hozzá.
...legalábbis a Törökbálintiak az LC4-hez adtak ki ilyet.

Üdv,

pancel

Szerző:  mic71 [ 2008 nov. 08, 18:04 ]
Hozzászólás témája: 

exc s jani írta:
Sziasztok!Új vagyok itt örülök,hogy van ilyen is.Nekem 2006 450 exc m van sajna én is a teló beállitással küzködöm,gyors terepen nagyon beráz az eleje ha tud valaki valami tutti beálítást érdekelne.guminyomás 0,8 1 között de a gyári beállítás is érdekelne ha valakinek megvan.köszi


Hali,
Nekem ugyanez volt a gondom. Állandóan szétverte a csuklóm. Én ~75kg vagyok és a megoldást Havasi Zoli mondta. A gyári rugók 75kg-os pilótákra vannak belőve, de teljes felszerelésben. Úgy én már ~85 körül vagyok, ezért a rugók állandóan az utolsó harmadban dolgoztak. A súlyomra beállított futóművel ez teljesen megszűnt. Nem olcsó játék, de megérte. Én összekötöttem egy telókarbantartással. Ez a beállítás rugócserét, szelepelést kopó alkatrészek cseréjét is tartalmazza.

Szerző:  exc s jani [ 2008 nov. 09, 13:41 ]
Hozzászólás témája: 

szia Pancel!86 kg vagyok!sajna eltekergettem pedig mikor megvettem jó működöt,csak a haverok azt mondták,hogy puha.ha tudc segítcs.

Szerző:  pancel [ 2008 nov. 09, 14:08 ]
Hozzászólás témája: 

exc s jani írta:
szia Pancel!86 kg vagyok!sajna eltekergettem pedig mikor megvettem jó működöt,csak a haverok azt mondták,hogy puha.ha tudc segítcs.


Szia Jani!

Sajnos alkatrészt nem tudok hozzá, de ha az ócsai KTM-eseket (http://www.ktm-ocsa.hu) felhívod, ők tutira tudnak megoldást.
(gondolom a többi KTM szerviz is tud segíteni, de őket nem ismerem, nem merem ajánlani)

Egyébként néhány hasznos olvasnivalót olvashatsz az alábbi címen:

DUKE oldala

Az itt található doksik alapján ne állj neki szerelni, mert nem 2006-os EXC-hez vannak, de képbe kerülhetsz, hogy is néz ki a teleszkópod belseje, és mit kell tatarozni rajta, hogy jó legyen.
A srácok itt, akiknek EXC van, talán elmondják, hogy kinek hány klikkre van állítva a teleszkópja...


Üdv,

pancel

Szerző:  hugabor [ 2008 dec. 30, 18:06 ]
Hozzászólás témája:  Telok

Szia Jani!

Nekem is ugyanaz a problemam, elol beszital, neked mi lett a megoldas?

Udv.
Gabor

Szerző:  Szabi46 [ 2009 jan. 05, 21:08 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teló beállítása /525 exc/

"A csavarnak az óramutató járásával egyező irányban történő elforgatása növeli, ellenkező irányban pedig csökkenti a csillapítás mértékét berugózáskor."
NORMÁL BEÁLLÍTÁS:
- Az állítócsavart az óramutató járásának irányában forgassa el ütközésig.
- Forgassa vissza a villa típusának megfelelő kattanás-számig a csavart.

Első teló

fent:20 kattanás
lent:21 kattanás

Hátsó teló

felső csavar 17 klikk
alsó csavar 26 klikk

Nekem is szitálási problémáim voltak, és ezekre az értékekre állítva(gyári adatok) megszűnt a cidrizés. (és ráadásul nem is egyformán voltak elcsavargatva nekem az első telók :wink: )

Szerző:  hugabor [ 2009 jan. 06, 0:41 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teló beállítása /525 exc/

Hat en is probaltam erre beallitani, de az egyik csavar az elso telo tetejen elforog, szoval mar nem klikkelodik. A masikkal probaltam allitani oda, vissza, de semmi javulas. Valahogy meg ez a hibat meg kene oldanom, de lehet, hogy akkor mar olajat is kene cserelni meg szimmeringet, meg ezen a mocin nem csinaltam mondjuk ilyet.

Szerző:  Ivan 62 [ 2009 jan. 06, 3:52 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teló beállítása /525 exc/

hugabor írta:
Hat en is probaltam erre beallitani, de az egyik csavar az elso telo tetejen elforog, szoval mar nem klikkelodik.


Ha tul sokat tekered negativ (csokkeno csillapitas)iranyba ki tud akadni. Nem boyolult dolog visszaakasztani, csak ki kell venned hozza a komplet tetejet.
Ha mar a kupakot levetted 5 perc az olajcsere. En szimmeringet addig nem cserelnek amig nem folyat. kb. 30/telo osszesen.

Szerző:  nilrem [ 2009 jan. 06, 10:47 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teló beállítása /525 exc/

Ivan 62 írta:
Ha mar a kupakot levetted 5 perc az olajcsere. En szimmeringet addig nem cserelnek amig nem folyat. kb. 30/telo osszesen.

Mármint 30.000 Huf?

Szerző:  Ivan 62 [ 2009 jan. 06, 16:03 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teló beállítása /525 exc/

nilrem írta:
Ivan 62 írta:
Ha mar a kupakot levetted 5 perc az olajcsere. En szimmeringet addig nem cserelnek amig nem folyat. kb. 30/telo osszesen.

Mármint 30.000 Huf?


Nem. Perc :D

Szerző:  gencsydani [ 2009 jan. 06, 16:19 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teló beállítása /525 exc/

Ivan 62 írta:
Nem. Perc :D


Akkor az nekünk földi halandóknak 3-4 óra :D

Szerző:  Gabesz [ 2009 jan. 06, 18:41 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teló beállítása /525 exc/

rámegy a 2007,8,9 es fejidom is akárcsak az első sárvédő is. célszerű együtt kicserélni őket. parillánál a 2007- ujfajta első sárvédő 3400.- ft a fejidom nem tudom mennyi és az csak gyári van. viszont szintén parillánál van 3000.- körül újfajta első rajtszámtábla ami jó hozzá.a tankszárnyakból meg 2006 os jó rá.

Szerző:  Gabesz [ 2009 jan. 06, 18:45 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teló beállítása /525 exc/

Dani. mitműveletetek a fórummal?:) alig taudok eligazodni. most a legrégebbi beírásokkal kezdi. én hülye meg valami 2 évvel ezelőtti témához szóltam:))

Szerző:  gencsydani [ 2009 jan. 06, 19:15 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teló beállítása /525 exc/

Gabesz írta:
Dani. mitműveletetek a fórummal?:) alig taudok eligazodni. most a legrégebbi beírásokkal kezdi. én hülye meg valami 2 évvel ezelőtti témához szóltam:))


Neménvótam!

Szerző:  hugabor [ 2009 jan. 07, 13:20 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teló beállítása /525 exc/

Szia Ivan!

Koszi, majd megprobalom akkor csak levenni, aztan valahogy visszaakasztani, remelem sikerul. Akkor az olajcsere annyi, hogy leveszem ezt a felso kupakot, aztan kiontom a regit, beontom az uj olajat? Mert ha igen, akkor nem kezdek szimmeringezni. Bar amugy en lattam nem gyari szimmeringet kb 5 ezerert (athena).

Udv. Gabor

Szerző:  Ivan 62 [ 2009 jan. 07, 16:24 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teló beállítása /525 exc/

hugabor írta:
Szia Ivan!

Koszi, majd megprobalom akkor csak levenni, aztan valahogy visszaakasztani, remelem sikerul. Akkor az olajcsere annyi, hogy leveszem ezt a felso kupakot, aztan kiontom a regit, beontom az uj olajat? Mert ha igen, akkor nem kezdek szimmeringezni. Bar amugy en lattam nem gyari szimmeringet kb 5 ezerert (athena).

Udv. Gabor


Nem tudom csak gondolom hogy nem patronos (SX 2006-tol ha jol emlekszem) telod van. Ha meg is az akkor inkabb vidd szervizbe!!
Alapvetoen ugy van ahogy leirtad, bar azert ez igy nagyon le van egyszerusitve :D
Szerintem a neten talalsz hozza idegen nyelvu (de kepekkel ellatott) leirast hogyan is kell csinalni! Erdemes megkeresni!
Alajcserenel a csillapito rendszerbol is ki kell pumpalni a regi olajat, es az ujat pedig vissza kell vele szivatni legmentesre. Ne ilyedj meg nem ordongosseg, csak elotte nezd meg hogyan kell csinalni. Ha kesz az olajszintet is pontosan be kell allitani mer az olajszint fontos tenyezoje az elso telok mukodesenek!

A szimmeringcsere mar trukkosebb melo ha jol, korrektul akarod csinalni. Es persze par speci szerszam is szukseges hozza. Sokmindent meg lehet oldani azok nelkul is, de az az elvegzett munka minoseget komolyan befolyasolhatja!!
Sokszor ha folyat sem kell kicserelni, mert altalaban csak kosz megy be ala! En csak akkor cserelem ha mar tuti folyat!

Jo munkat! 8)

Szerző:  Szabi46 [ 2009 jan. 07, 17:57 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teló beállítása /525 exc/

http://www.bikes-stuff.com/Change%20fork%20oil%20ktm.html

Szerző:  hugabor [ 2009 jan. 08, 14:45 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teló beállítása /525 exc/

Koszi a tanacsokat.

2006os 450 exc-m van. Hat lehet, hogy eloszot megprobalom, hogy leszedem a kupakot, es visszaakasztom a tekerot. Aztan ha nem javul a rangatas, akkor olajat cserelek.

Szerző:  Ivan 62 [ 2009 jan. 08, 15:08 ]
Hozzászólás témája:  Re: Teló beállítása /525 exc/

hugabor írta:
Koszi a tanacsokat.

2006os 450 exc-m van. Hat lehet, hogy eloszot megprobalom, hogy leszedem a kupakot, es visszaakasztom a tekerot. Aztan ha nem javul a rangatas, akkor olajat cserelek.

Ha mar leszeded cserelj olajat! Kb. + 10 perc melo, es ha jo lett a klikkelo nem kell +1x nekiallni!
A "rangatasnak" amugy sok mas oka is lehet pld rosszul beallitott hatso rugostag!
Rakd rendbe az eleje azaz alap, onnan lehet tovabb lepni :!:

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/