KTM Klub fórum
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/

Milyen olajat?
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=665
Oldal: 2 / 3

Szerző:  xerxesza [ 2009 máj. 04, 19:52 ]
Hozzászólás témája:  Re: ktm lc4 olaj

pancel írta:
Ezzel lőttél egy gólt, az olaj téma miatt már nem egy, nem két ember halt erőszakos halált. :-D

Érdemes átbogarászni Ezt a Topicot, itt nagyjából ki is van vesézve a téma.

Üdv,

pancel

Átraktam a 2 hozzászólást ide, hogy ne 600 helyen legyen egy téma. Köszi.

Szerző:  Mcemru [ 2009 máj. 04, 22:03 ]
Hozzászólás témája:  Re: ktm lc4 olaj

szerintem 10w50 a gyari javallat az lc4-eshez emlékeim szerint, és a Motorex 10w60-at tudott, nem is ette pályán sem!

Szerző:  gencsydani [ 2009 máj. 04, 22:13 ]
Hozzászólás témája:  Re: ktm lc4 olaj

Mcemru írta:
szerintem 10w50 a gyari javallat az lc4-eshez emlékeim szerint, és a Motorex 10w60-at tudott, nem is ette pályán sem!


A 2002-esnek a könyve 10 fok fölött 15W-50, alatta 10W-40-es olajat ajánlott.

Szerző:  ktmzoli [ 2009 máj. 05, 18:34 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

pancel írta:
ktmzoli írta:
DE hagyjuk, REDI TU RÉSZ... :)


Ez a beszéd!

Rédi tu rész, csirkepörkölt meg ubisali! :D

Na de télleg:

Igazából akkora különbség nincs a kettő közt, legfeljebb az, hogy a kopottabb motornál, vagy nem teljesen frankó váltónál, továbbá nagyobb motorterhelésnél a sűrűbbik olajat töltsd a csikóba.
Hogy akkor mire jó a vékony olaj?
Jobban kíméli az olajszivattyút, és mivel "vékonyabb", így lassabban is használódik el, mert a "nyíróhatás" nem tud annyira érvényesülni rajta, mint a vastagabb olajnál.
Gondolom a dermedéspont téged annyira nem érint, mert a sarkkörön túl ritkán motorozol, és a forráspont/viszkozitás szintén kevéssé érint, mivel az avatar-képedről ítélve nem egy harmincéves cetka jawa-val motorozol. :)
Na meg hát jó minőségű olajakról beszélünk, sem a Motorex-re, sem a Motul-ra, sem pedig a Shell versenyolajaira nem jellemző, hogy gagyi lenne.
Igazából a KTM vesszőparipája (ami szerint akár virrad, akár nem, ötezrenként olajcsere) úgysem kerülhető meg, így nagy különbség nem hiszem, hogy lenne a három típuson belül olaj és olaj közt.

Üdv,

pancel



Nagyjából ennyi a lényege aztán meg ki mire használja a motorját meg mit tapasztalt ezektől oszlanak meg a vélemények én mondjuk az olaj cserét is 3000-en ként tartom mert szerintem sok az ötezer...KTM-nél egy a lényeg mindíg dongosan nézd át minden motorozás után tartsd renben és karban ne hadjál rá sose semit. Meg a legjobb olajból mindíg friss legyen benne. És így egy tartós vadállat marad ha nem így csinálod akkor meg fog bosszulni minden egyes hanyagságodat.... :-D

Szerző:  Bandi [ 2009 okt. 08, 15:44 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

:yeah mindenkinek!

Megpróbálnék altalánositani ugyanis szerintem az nem annyira fontos hogy Castrol,Motorex vagy Tesco sokkal inkább a köv.:

Emberek, az Api (amcsi) szabványok szerint pl. 10w50 jelzésben a w= winter ugyebár ,a második szám az 50 pedig a nulla feletti hömérseklten történö max üzemeltetésröl ir,azaz nyáron szóval -10 felett télen és nyáron + 50 celsius fok höm.-ek között használandó motorokhoz ajánlott olajról lévén szó!ÍEz ugyebár világos. Valamint hogy az S jelzés a Benzines 4t motorokat jelöli (a c pedig a Diesel) ha jól tudom,deTudna valaki magyarázattal szolgálni HOGY A KÖVETKEZÖ BETÜ MIT JELENT MINT PL.API SG,SF,SL,SD,SE STB. STB.... Hálás köszönet lenne. :wave

Szerző:  Sanyi [ 2009 okt. 08, 21:23 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

Bandi írta:
:yeah mindenkinek!

Megpróbálnék altalánositani ugyanis szerintem az nem annyira fontos hogy Castrol,Motorex vagy Tesco sokkal inkább a köv.:

Emberek, az Api (amcsi) szabványok szerint pl. 10w50 jelzésben a w= winter ugyebár ,a második szám az 50 pedig a nulla feletti hömérseklten történö max üzemeltetésröl ir,azaz nyáron szóval -10 felett télen és nyáron + 50 celsius fok höm.-ek között használandó motorokhoz ajánlott olajról lévén szó!ÍEz ugyebár világos. Valamint hogy az S jelzés a Benzines 4t motorokat jelöli (a c pedig a Diesel) ha jól tudom,deTudna valaki magyarázattal szolgálni HOGY A KÖVETKEZÖ BETÜ MIT JELENT MINT PL.API SG,SF,SL,SD,SE STB. STB.... Hálás köszönet lenne. :wave


Nem jól tudod, vagyis nem egészen.
http://motorinfo.hu/sporthirek/muhely/2008/02/27/kenestechnikai_kisokos_i_amit_a_motorolajokrol_tudni_erdemes/
http://motorinfo.hu/sporthirek/muhely/2008/02/29/kenestechnikai_kisokos_ii_amit_a_motorolajokrol_tudni_erdemes/
http://motorinfo.hu/sporthirek/muhely/2008/03/06/kenestechnikai_kisokos_iii_amit_a_motorolajokrol_tudni_erdemes/
http://motorinfo.hu/sporthirek/muhely/2008/03/26/kenestechnikai_kisokos_iv_amit_a_motorolajokrol_tudni_erdemes/

Szerző:  Gyurci [ 2009 nov. 08, 16:11 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

Sziasztok!

Talán itt nagyobb szerencsén lesz, mint az indexes fórumon.
Szóval az érdekelne, hogy a 950-es Adventure-be milyen olajat illik/ajánlott önteni?
Még a tél beállta előtt lecserélném.

Előre is köszönöm, üdv: gyurci

Szerző:  pancel [ 2009 nov. 08, 16:16 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

Gyurci írta:
Sziasztok!

Talán itt nagyobb szerencsén lesz, mint az indexes fórumon.
Szóval az érdekelne, hogy a 950-es Adventure-be milyen olajat illik/ajánlott önteni?
Még a tél beállta előtt lecserélném.

Előre is köszönöm, üdv: gyurci


Szia Gyurci!

Én a Motorex-et javasolnám, bár az tény, hogy a márkás olajokban már nincs akkora difi, mint régen.
Kilométerrel hogy áll a ló?

Üdv,

pancel

Szerző:  pancel [ 2009 nov. 08, 16:23 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

Bocs, egyébként a legfontosabbat nem írtam: Gyárilag Motorex POWER SYNT 4T (SAE 10W-50) való bele.

Itt meg is tudod venni, ha nincs olcsóbb beszerzési forrásod.

Üdv,

pancel

Szerző:  Gyurci [ 2009 nov. 08, 16:25 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

Szia!
Köszönöm szépen, pont erre voltam kíváncsi!
A motorban most 38,5e van. Azért kérdeztem az olajat, mert én DL-ről ültem át és a DL-be a szervízek a Castrolt ajánlották (és erőltették), de a Motul, vagy az Ipone nagyságrendekkel jobb volt.

üdv: gyurci

Szerző:  pancel [ 2009 nov. 08, 16:27 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

Gyurci írta:
Szia!
Köszönöm szépen, pont erre voltam kíváncsi!
A motorban most 38,5e van. Azért kérdeztem az olajat, mert én DL-ről ültem át és a DL-be a szervízek a Castrolt ajánlották (és erőltették), de a Motul, vagy az Ipone nagyságrendekkel jobb volt.

üdv: gyurci


Igazából nem olyan nagy a különbség, itt nincs akkora nyíróerőnek kitéve, hogy kinyírja az olajat, mint mondjuk egy EXC-ben vagy egy SX-ben.
A Castor full szintetikus is jó bele, csak ha el kezd feketedni az olaj, akkor le kell cserélni, és jóidő. :grin:
Régebben mindkét olaj (Motul, Ipone) is a KTM gyári olaja volt, pár éve tértek át a motorex-re.

Üdv,

pancel

Szerző:  xerxesza [ 2009 nov. 08, 17:26 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

pancel írta:
Gyurci írta:
Szia!
Köszönöm szépen, pont erre voltam kíváncsi!
A motorban most 38,5e van. Azért kérdeztem az olajat, mert én DL-ről ültem át és a DL-be a szervízek a Castrolt ajánlották (és erőltették), de a Motul, vagy az Ipone nagyságrendekkel jobb volt.

üdv: gyurci


Igazából nem olyan nagy a különbség, itt nincs akkora nyíróerőnek kitéve, hogy kinyírja az olajat, mint mondjuk egy EXC-ben vagy egy SX-ben.
A Castor full szintetikus is jó bele, csak ha el kezd feketedni az olaj, akkor le kell cserélni, és jóidő. :grin:
Régebben mindkét olaj (Motul, Ipone) is a KTM gyári olaja volt, pár éve tértek át a motorex-re.

Üdv,

pancel


Azért ne felejtsük el, hogy a Motorexnek van még egy jó tulajdonsága: Állati drága!!!!

Mi most legutóbb öööö talán Castrolt raktunk bele - majd Szabcsab vagy Kami megmondja - de még senki sem ment el egy teljes olajcserét.

Szerző:  vbergviki [ 2009 nov. 20, 6:58 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

hály. én minden képp ajánlom a repsolt a 2tbe.
racing 2t és nagykerben kb 2500huf fotint az ára.+!!!!!!40-50be keverve (én a a 380 mindég 1:50kevertem és a egy év és vagy 100üzóra után szinte mérhető kopás nélkül vot a gép!!!)

Szerző:  pete27 [ 2010 márc. 10, 9:55 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

nagy dilemma:
félszintetikus, vagy full szintetikus?
motul félszintetikus 3200.-
full szintetikus 5200.-

árban nem mindegy,ha a szezonban 3szor cserélem.

mi a véleményetek?

üdv.pete

Szerző:  bouvard [ 2010 márc. 10, 19:56 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

pete27 írta:
nagy dilemma:
félszintetikus, vagy full szintetikus?
motul félszintetikus 3200.-
full szintetikus 5200.-

árban nem mindegy,ha a szezonban 3szor cserélem.

mi a véleményetek?

üdv.pete

az nem mindegy árban. hogy mennyit bír ki a motorod:)
Motorex full:) az a biztos:)

Szerző:  pete27 [ 2010 márc. 10, 20:01 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

bouvard írta:
pete27 írta:
nagy dilemma:
félszintetikus, vagy full szintetikus?
motul félszintetikus 3200.-
full szintetikus 5200.-

árban nem mindegy,ha a szezonban 3szor cserélem.

mi a véleményetek?

üdv.pete

az nem mindegy árban. hogy mennyit bír ki a motorod:)
Motorex full:) az a biztos:)



ott a pont! :wow:

Szerző:  pete27 [ 2010 márc. 27, 22:56 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

most öntöttem bele először a motorex KTM racing 20w60-ast.
gyerekek ez olyan mint az álom!
igaz,aranyárban mérik,de én már csak ezt fogom használni. :wow:

pete

Szerző:  Szokecigany [ 2010 máj. 06, 10:58 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

pete27 írta:
most öntöttem bele először a motorex KTM racing 20w60-ast.
gyerekek ez olyan mint az álom!
igaz,aranyárban mérik,de én már csak ezt fogom használni. :wow:

pete


Két évig én is ezt használtam,de mivel én minden 1000km után ledobtam váltottam, ráadásul nagyon elszállt a motorex az árakkal. Én most kipróbálom a motul 7100 10w60 olaját ez kifejezettem ktm husaberg stb motorokhoz ajánlják.. Mióta drágult a motorex 15w50 motul 5100-at használtam amivel semmi különbséget nem tapasztaltam a 10w50-10w60 motorex után.
Egyébként nekem is a 20w60 motorexxel volt a legjobb az exc...
Egy haver a legolcsóbb ásványi honda olajjal jár évek óta semmi baja a motornak(versenyző) 525exc 300óra.

Szerző:  Puszirobi [ 2010 máj. 20, 22:16 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

Sziasztok!Kérdésem az lenne,hogy ktm640 lc4-be mennyi olaj megy belepes olajcserekor?
Köszi!

Szerző:  pete27 [ 2010 máj. 20, 22:23 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

1,3 l a blokkba, és 0,6 l a vázba légtelenítés előtt asszem.

üdv.
pete

Szerző:  pancel [ 2010 máj. 20, 22:45 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

pete27 írta:
1,3 l a blokkba, és 0,6 l a vázba légtelenítés előtt asszem.

üdv.
pete


Jaja, blokkot szint olajsznt felső határáig (ablak tetejéig, vagy régi blokknál nívó felső határig), a vázba meg 6 deci.
Kicsi járatás alapjáraton, majd 1-2 perc ketyegtetés után a blokkban (!) olajszint ellenőrzés, szükség esetén utántöltés.

Üdv,

pancel

Szerző:  fuzzyka [ 2010 máj. 30, 0:48 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

Sziasztok!

végre feltámad a kis drágám és a következőt kérdezném:
2001es lc4 ből hogyan engedem le fullra a vázból az olajat??(ne nézzetek le kérlek
,eddig drz-m volt) csak eccerűen letekerem a nagy szűrőt és ott ami kifolyik azt jólvan??
mert ma amikor kivettem azt a csavart a vázból ahol elvileg az olajat kellene beleönteni akkor elkezdett még kifolyni a fáradt olaj pedig a motor már lassan négy hete letekert szűrővel áll...
És ha teszem azt hátulról nézem a motort akkor az a csavar bal oldalon van ahova belecsurgatom az olajat?

Előre is köszi....

Üdv Zsolt

Szerző:  pancel [ 2010 máj. 30, 0:51 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

fuzzyka írta:
Sziasztok!

végre feltámad a kis drágám és a következőt kérdezném:
2001es lc4 ből hogyan engedem le fullra a vázból az olajat??(ne nézzetek le kérlek
,eddig drz-m volt) csak eccerűen letekerem a nagy szűrőt és ott ami kifolyik azt jólvan??
mert ma amikor kivettem azt a csavart a vázból ahol elvileg az olajat kellene beleönteni akkor elkezdett még kifolyni a fáradt olaj pedig a motor már lassan négy hete letekert szűrővel áll...
És ha teszem azt hátulról nézem a motort akkor az a csavar bal oldalon van ahova belecsurgatom az olajat?

Előre is köszi....

Üdv Zsolt


A szűrő alatt keress egy imbusz csavart (négyes imbuszkulcs való hozzá), és azt is ki kell szedni.
Akkor fog teljesen lefolyni az olaj.

Csatolmány:
http___www.sarahturnerphotography.jpg
http___www.sarahturnerphotography.jpg [ 103.51 KiB | Megtekintve 50289 alkalommal. ]


Itt egy PDF dokumentumban megnézheted az olajcsere folyamatát.

Üdv,

pancel

Szerző:  fuzzyka [ 2010 máj. 30, 1:32 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

pancel írta:
fuzzyka írta:
Sziasztok!

végre feltámad a kis drágám és a következőt kérdezném:
2001es lc4 ből hogyan engedem le fullra a vázból az olajat??(ne nézzetek le kérlek
,eddig drz-m volt) csak eccerűen letekerem a nagy szűrőt és ott ami kifolyik azt jólvan??
mert ma amikor kivettem azt a csavart a vázból ahol elvileg az olajat kellene beleönteni akkor elkezdett még kifolyni a fáradt olaj pedig a motor már lassan négy hete letekert szűrővel áll...
És ha teszem azt hátulról nézem a motort akkor az a csavar bal oldalon van ahova belecsurgatom az olajat?

Előre is köszi....

Üdv Zsolt


A szűrő alatt keress egy imbusz csavart (négyes imbuszkulcs való hozzá), és azt is ki kell szedni.
Akkor fog teljesen lefolyni az olaj.



Csatolmány:
http___www.sarahturnerphotography.jpg


Itt egy PDF dokumentumban megnézheted az olajcsere folyamatát.

Üdv,

pancel


Hogy elbújt az a szemét csavar... :)

Köszönöm Pancel

Szerző:  fuzzyka [ 2010 máj. 30, 16:29 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

fuzzyka írta:
pancel írta:
fuzzyka írta:
Sziasztok!

végre feltámad a kis drágám és a következőt kérdezném:
2001es lc4 ből hogyan engedem le fullra a vázból az olajat??(ne nézzetek le kérlek
,eddig drz-m volt) csak eccerűen letekerem a nagy szűrőt és ott ami kifolyik azt jólvan??
mert ma amikor kivettem azt a csavart a vázból ahol elvileg az olajat kellene beleönteni akkor elkezdett még kifolyni a fáradt olaj pedig a motor már lassan négy hete letekert szűrővel áll...
És ha teszem azt hátulról nézem a motort akkor az a csavar bal oldalon van ahova belecsurgatom az olajat?

Előre is köszi....

Üdv Zsolt


A szűrő alatt keress egy imbusz csavart (négyes imbuszkulcs való hozzá), és azt is ki kell szedni.
Akkor fog teljesen lefolyni az olaj.



Csatolmány:
http___www.sarahturnerphotography.jpg


Itt egy PDF dokumentumban megnézheted az olajcsere folyamatát.

Üdv,

pancel


Hogy elbújt az a szemét csavar... :)

Köszönöm Pancel


Nah lecseréltem az olajat Thanks for Pancel!!
Viszont kb 2.2 ; 2.3 liter ment bele (utántöltögetéssel) összesen mire a nívó felső bevágását érte!

Szerző:  pancel [ 2010 máj. 30, 18:42 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

fuzzyka írta:
Nah lecseréltem az olajat Thanks for Pancel!!


:wow: :wink:

Üdv,

pancel

Szerző:  fuzzyka [ 2010 máj. 30, 19:13 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

pancel írta:
fuzzyka írta:
Nah lecseréltem az olajat Thanks for Pancel!!


:wow: :wink:

Üdv,

pancel


Pancel azt még megmondanád, hogy hol tudom légteleníteni a hűtőfolyadékot(keresgéltem motorn/neten is de semmi)?
Mert ma indultam első utjára a feltámadás óta de 500 méter után má fel is forrt!
Gondolom az lesz a probléma, hogy nem légtelenítettem...

köszi

Üdv Zsolt

Szerző:  pancel [ 2010 máj. 30, 19:36 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

fuzzyka írta:

Pancel azt még megmondanád, hogy hol tudom légteleníteni a hűtőfolyadékot(keresgéltem motorn/neten is de semmi)?
Mert ma indultam első utjára a feltámadás óta de 500 méter után má fel is forrt!
Gondolom az lesz a probléma, hogy nem légtelenítettem...

köszi

Üdv Zsolt


Arról nem tudok, hogy hogyan kell légteleníteni, én legutóbb úgy oldottam meg, hogy levettem a bal hűtő aljáról a csövet és a beöntőnyíláson elkezdtem feltölteni.
Amikor megjelent a blokkból visszatérő hűtőfolyadék, visszadugtam a csövet a helyére és feltöltöttem.
A sapkát nem tettem vissza hanem beindítottam, a csökkenő folyadékszintet pedig folyamatosan pótoltam amíg kellett.

Szerintem csak beszorult a levegő valahová és nem engedi keringeni a hűtőfolyadékot.

Üdv,

pancel

Szerző:  fuzzyka [ 2010 máj. 30, 20:26 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

pancel írta:
fuzzyka írta:

Pancel azt még megmondanád, hogy hol tudom légteleníteni a hűtőfolyadékot(keresgéltem motorn/neten is de semmi)?
Mert ma indultam első utjára a feltámadás óta de 500 méter után má fel is forrt!
Gondolom az lesz a probléma, hogy nem légtelenítettem...

köszi

Üdv Zsolt


Arról nem tudok, hogy hogyan kell légteleníteni, én legutóbb úgy oldottam meg, hogy levettem a bal hűtő aljáról a csövet és a beöntőnyíláson elkezdtem feltölteni.
Amikor megjelent a blokkból visszatérő hűtőfolyadék, visszadugtam a csövet a helyére és feltöltöttem.
A sapkát nem tettem vissza hanem beindítottam, a csökkenő folyadékszintet pedig folyamatosan pótoltam amíg kellett.

Szerintem csak beszorult a levegő valahová és nem engedi keringeni a hűtőfolyadékot.

Üdv,

pancel


Kiváló gondolat!!!! :yeah

Így fogok én is tenni...Köszönöm mégeccer!!

Üdv Zsolt

Szerző:  Petya [ 2010 máj. 30, 20:47 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

fuzzyka írta:
pancel írta:
fuzzyka írta:
Nah lecseréltem az olajat Thanks for Pancel!!


:wow: :wink:

Üdv,

pancel


Pancel azt még megmondanád, hogy hol tudom légteleníteni a hűtőfolyadékot(keresgéltem motorn/neten is de semmi)?
Mert ma indultam első utjára a feltámadás óta de 500 méter után má fel is forrt!
Gondolom az lesz a probléma, hogy nem légtelenítettem...

köszi

Üdv Zsolt


Nem csak az történt, hogy a túlfolyó csöveden kijött egy kis hűtővíz? Mert az nem felforrás (fura is lenne 500m után!), csak kinyomja a felesleges vizet ami normális ha teljesen feltöltötted a hűtőt! Az LC4-en csak annyira kell feltölteni a hűtőt, hogy a felső cella felett legyen kb 1cm-rel. Ha többet töltesz bele azt úgyis kinyomja!
Egyébként az eredeti kérdésre válaszolva: nem lehet és nem is kell légteleníteni. Feltöltöd, megjáratod alapjáraton egy kicsit és ha kell, utántöltöd. Nem szokott kelleni, nem jellemző, hogy marad benn levegő (feltéve, hogy nem 30 fokos szögben álló motornál töltöd fel! :wink )
Az olajcsere után viszont kell légteleníteni annak ellenére, hogy ez nem hangzott el...

Szerző:  fuzzyka [ 2010 máj. 31, 19:11 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

Nem csak az történt, hogy a túlfolyó csöveden kijött egy kis hűtővíz? Mert az nem felforrás (fura is lenne 500m után!), csak kinyomja a felesleges vizet ami normális ha teljesen feltöltötted a hűtőt! Az LC4-en csak annyira kell feltölteni a hűtőt, hogy a felső cella felett legyen kb 1cm-rel. Ha többet töltesz bele azt úgyis kinyomja!
Egyébként az eredeti kérdésre válaszolva: nem lehet és nem is kell légteleníteni. Feltöltöd, megjáratod alapjáraton egy kicsit és ha kell, utántöltöd. Nem szokott kelleni, nem jellemző, hogy marad benn levegő (feltéve, hogy nem 30 fokos szögben álló motornál töltöd fel! :wink )
Az olajcsere után viszont kell légteleníteni annak ellenére, hogy ez nem hangzott el...[/quote]

Hopp!!! És hogyan kell légteleníteni olajcsere után ?:)
egyébként a vízzel az a szitu h mindig ég a hőfokjelző lámpa...ma is az volt, kitoltam a motort járattam semmi, levett kupakkal is járattam úgy is semmi...aztán mentem vele kb megint 500 métert és már megint kivilágított!!! Viszont érdekes, hogy leveszem a gyújtást várok kb fél percet, gyújtás vissza lámpa nem ég!!!Arra kezdtem gyanakodni , hogy mi van ha csak kontakt hiba a hőgombánál...???!!!és a venti sem kapcsol be viszont működni működik mert rövidre zártam és úgy ment!!! kicsit miután jobban bemelegítem és leveszem a kupakot a hűtőről akkor elkezdi kinyomkodni a vizet, ez azért van mert bekapcsol a termosztát ha jól tudom...Szal azzal sem lehet gond, ezért gyanakszom egyre inkább a kontakt hibára...holnap meg is nézem...

Üdv Zsolt

Szerző:  pete27 [ 2010 máj. 31, 19:38 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

A kenési rendszer légtelenítéséhez egy csőcsatlakozót és egy műanyag tömlőt talál a motorkerékpár szerszámkészletében. Ezek segítségével összeállítható egy feltöltésre alkalmas eszköz. Egy üres olajos doboz (1 liter) zárófedelébe fúrjon 7 mm átmérőjű lyukat. Csavarja be a csőcsatlakozót kívülről a zárófedélbe és egy M8-as anyával rögzítse belülről. Helyezze rá a műanyag tömlőt a csőcsatlakozóra.
Töltsön 0,6 liter motorolajat az olajos dobozba és vegye ki a kormánynyak melletti zárócsavart . Tolja be a műanyag tömlőt a légtelenítő nyílásba  és töltse be a 0,6 liter motorolajat a felső vázcsőbe (lásd a 30. oldalon is). Vegye ki a műanyag tömlőt, indítsa be a motort és mindaddig működtesse alapjáraton (kb. 20 mp), míg nem jelenik meg olaj a  nyíláson. Ha az olaj itt kezd kifolyni, akkor állítsa le a motort és a zárócsavart a tömítéssel együtt szerelje vissza.

Melegítse be a motort, ellenőrizze a leeresztő csavarok és a finomszűrő tömítettségét, valamint az olajszintet. Ehhez a motorkerékpárt állítsa vízszintes felületre. A motorolaj szintje ne haladja meg a MAX-jelölést, mert az olaj a szellőző vezetéken át a légszűrőházba kerülhet.
Az olajat szükség szerint egészítse ki.

üdv.
pete

Szerző:  fuzzyka [ 2010 máj. 31, 20:00 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

pete27 írta:
A kenési rendszer légtelenítéséhez egy csőcsatlakozót és egy műanyag tömlőt talál a motorkerékpár szerszámkészletében. Ezek segítségével összeállítható egy feltöltésre alkalmas eszköz. Egy üres olajos doboz (1 liter) zárófedelébe fúrjon 7 mm átmérőjű lyukat. Csavarja be a csőcsatlakozót kívülről a zárófedélbe és egy M8-as anyával rögzítse belülről. Helyezze rá a műanyag tömlőt a csőcsatlakozóra.
Töltsön 0,6 liter motorolajat az olajos dobozba és vegye ki a kormánynyak melletti zárócsavart . Tolja be a műanyag tömlőt a légtelenítő nyílásba  és töltse be a 0,6 liter motorolajat a felső vázcsőbe (lásd a 30. oldalon is). Vegye ki a műanyag tömlőt, indítsa be a motort és mindaddig működtesse alapjáraton (kb. 20 mp), míg nem jelenik meg olaj a  nyíláson. Ha az olaj itt kezd kifolyni, akkor állítsa le a motort és a zárócsavart a tömítéssel együtt szerelje vissza.

Melegítse be a motort, ellenőrizze a leeresztő csavarok és a finomszűrő tömítettségét, valamint az olajszintet. Ehhez a motorkerékpárt állítsa vízszintes felületre. A motorolaj szintje ne haladja meg a MAX-jelölést, mert az olaj a szellőző vezetéken át a légszűrőházba kerülhet.
Az olajat szükség szerint egészítse ki.

üdv.
pete


ajjajaajj!!!

Köszönöm először is!!!!

De most akkor ezt utólag is megtehetem?????már mentem vele kb 6 km-t....

És a vizes szitura nincs valami ötleted??Most hallottam valami olyat, hogy ha kinyomkodja a vizet akkor az éppenséggel nem jó hanem inkább szar mert akkor rossz lehet a termosztát!!Vagy nem??már teljesen értetlenül állok a dolgok előtt...

Üdv Zsolt

Szerző:  pete27 [ 2010 máj. 31, 20:36 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

szerintem utólag is megcsinálhatod.
de csináld meg,egyébként kevés olaj is lesz benne,nem lesz kenés,és még az olaj sem tud hűlni.
szerintem ezért melegszik hamar a vized.
azt sztem nem tudod légteleníteni,mert magát légteleníti,ha sokat öntesz bele,túlfolyik a felesleg.
de azért pancel mondja meg a frankót!!! :wow:

üdv.
pete

Szerző:  fuzzyka [ 2010 máj. 31, 20:57 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

pete27 írta:
szerintem utólag is megcsinálhatod.
de csináld meg,egyébként kevés olaj is lesz benne,nem lesz kenés,és még az olaj sem tud hűlni.
szerintem ezért melegszik hamar a vized.
azt sztem nem tudod légteleníteni,mert magát légteleníti,ha sokat öntesz bele,túlfolyik a felesleg.
de azért pancel mondja meg a frankót!!! :wow:

üdv.
pete


Köszi Pete!!!!!Megcsinálom hátha megoldódik a probléma!! :yeah

Szerző:  Koriori [ 2010 jún. 10, 20:38 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

Sziasztok! Hol lehet a legolcsóbban motorex 10-60-as olajat venni?

Szerző:  sevjo [ 2010 jún. 11, 6:30 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

Koriori írta:
Sziasztok! Hol lehet a legolcsóbban motorex 10-60-as olajat venni?


http://www.olajshop.hu

Szerző:  pete27 [ 2010 jún. 11, 8:40 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

sevjo írta:
Koriori írta:
Sziasztok! Hol lehet a legolcsóbban motorex 10-60-as olajat venni?


http://www.olajshop.hu


az olajshopban nagyot csalódtam,a márciusi motorkiállítás hete óta nem tudnak szerezni 20w60-as motorex ktm racing olajat,hiába neten megrendeltem.azóta is csak a vállukat huzogatják.pedig még a góré is ígéretet tett hogy szerez,és hogy ingyenesen kiszállítja.naja........ :bemutat:

én kispesten szoktam motorex olajokat venni.nagyon szimpatikus és segítőkész a srác:
http://www.bede.hu/termek/motorex_motorkerekpar.htm

Szerző:  sevjo [ 2011 márc. 06, 15:52 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

Help!
Valakinek van valami tipp, hogy hol lehet normális áron motorex olajhoz hozzájutni?
Olajshop már nem forgalmazza.

Szerző:  Motto [ 2011 márc. 06, 16:59 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

sevjo írta:
Help!
Valakinek van valami tipp, hogy hol lehet normális áron motorex olajhoz hozzájutni?
Olajshop már nem forgalmazza.


Universal motor. Olcsóbb mintha a KTM ben vennéd

Szerző:  sevjo [ 2011 márc. 06, 19:01 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

sevjo írta:
Help!
Valakinek van valami tipp, hogy hol lehet normális áron motorex olajhoz hozzájutni?
Olajshop már nem forgalmazza.


Én eddig ezt találtam a legolcsóbbnak:http://www.olaj24.hu/index.php?tpl=qsearch&q_gy_id=171
Tud valaki jobbat?

Szerző:  pete27 [ 2011 márc. 13, 19:25 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

én itt szoktam venni:

http://www.bede.hu/termek/motorex.htm
tök rendes a kiscsákó!
az olajshopnál 2éve ilyenkor rendeltem meg a 20w60-ast,azóta is jön. :box
100x hívtam őket,de csak süketeltek.
őket el lehet felejteni!!!!!!!!!!!

üdv
pete

Szerző:  pete27 [ 2011 márc. 13, 19:27 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

ya most látom,hogy fentebb már írtam! hihihi :yeah
:peace:

Szerző:  feksza [ 2011 ápr. 08, 12:31 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

üdv mindenkinek.az volna a kérdésem hogy szürke blokkos lc4. sm-nél milyen időközönként kell szelephézagot ellenörizni ill. állítani?továbbá hogy a castrol 10w40-es olajat beleönthetem?mert az van kéznél.olajcserét 4000-ként csinálom,gondolom ezzel nincs gond.tudomásom szerint 5000.ezrenként kell.ja még annyi hogy a gyertyát hivatalosan hány km.-nél kell cserélni?köszi a választ.

Szerző:  daytona73 [ 2011 ápr. 08, 17:53 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

10-60 Motorexet ír a szervizkönyv az LC4 szereti a jó olajat én nem önteném bele a 10-40 et.

Szerző:  ruczak [ 2017 aug. 21, 22:15 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

Sziasztok
2008-as Duke 690-esbe milyen olajakat ajánlanátok? Van külön kuplung olaj? Azt láttam, higy van külön fékfolyadék. Motul 10w60-as jó lehet amúgy(ez nyilvan nem a fekfolyadek)? Mennyi kell ebből? Előre is köszi! Zoli

Szerző:  ruczak [ 2017 aug. 26, 21:52 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

Sziasztok,
Motul 10w60-as olajat kapott a gépem. 2008-as Duke 690. De hirtelen kigyorsítaskor, meg ha húznám neki, de nagyon, akkor csak elkezd pörögni a motor, de nem jön az erő. Azt mondja a "szerelőm", hogy az olajjal van a gond. Az biztos, hogy azóta csonálja, mióta kicseléltük. Ha lassan húzom neki, akkor megy. Felgyorsul ameddig akarom, de ha hirtelen kellene, akkor nem úgy lódul mint azelőtt. Segítsetek légyszi! Köszi!

Szerző:  Mano1976 [ 2017 aug. 27, 8:48 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

Szia .Hol vetted az olajat?
Én két éve használok Motul 7100 10/50 vagy 10/60 ast,
de még nem volt vele problémám.Városba mindegy milyet teszel bele 10/40 ,10/50 vagy 10/60 .A 10-50 Ill a10/60 jobban bírja a melegebb napokat.
Azon mit értesz ,hogy pörög de nem jön az erő.Csúszik a kuplung?Rossz minőségű olajtól lehet, de azzal a kupungodat hamar hazavágnád.A Motul nem az .Rakott a szerelőd bármilyen adalékot az olajhoz?Nézd meg ,hogy milyen most az olaj színe és milyen az állaga.
A régi kijött mind belőle?Hirtelen elindulásnál nincs hibajelenség ?Rángatás vagy kuplungcsúszás. :star

Szerző:  deberajoe [ 2018 jún. 04, 12:45 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

Üdv Tagok.
Exc-r 450 2010 laza endurózgatásra használnám. Milyen olajat tegyek bele? Motul 7100 10w60 vagy kell bele a 300v? Külön a váltóba is mehet ugyan az az olaj? Esetleg valaki tudja pontosan hogy hova hány deci? Előre is köszönöm

Szerző:  szabcsab [ 2018 jún. 04, 18:22 ]
Hozzászólás témája:  Re: Milyen olajat?

deberajoe írta:
Üdv Tagok.
Exc-r 450 2010 laza endurózgatásra használnám. Milyen olajat tegyek bele? Motul 7100 10w60 vagy kell bele a 300v? Külön a váltóba is mehet ugyan az az olaj? Esetleg valaki tudja pontosan hogy hova hány deci? Előre is köszönöm


Szerintem a MOTUL tökéletesen jó, de hogy mennyi, azt valami service manual-ban kéne megkeresni, erre a gugli a barátod :wave

Oldal: 2 / 3 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/