KTM Klub fórum
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/

Kuplung munkahenger.
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=667
Oldal: 1 / 1

Szerző:  Yuri [ 2008 jún. 12, 14:43 ]
Hozzászólás témája:  Kuplung munkahenger.

Elvittem szervízbe a gépet, mert küllőket helyre kellett pakolni meg a kuplung nem emelt ki fullra.
Most hívtak, hogy a munkahenger romlott el és hogy csak komplett cserével lehetne orvosolni (felújítószettben sincs benne ez az alkatrész) szal 50k lenne az akció.
Elég meredeken hangzik, tudok valami alternatív megoldást?

ps.: ideiglenes megoldás már született...

Szerző:  gencsydani [ 2008 jún. 12, 15:07 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

Yuri írta:
Most hívtak, hogy a munkahenger romlott el és hogy csak komplett cserével lehetne orvosolni (felújítószettben sincs benne ez az alkatrész) szal 50k lenne az akció.
Elég meredeken hangzik, tudok valami alternatív megoldást?


Az attól függ mi a tönkrement alkatrész...

Szerző:  Yuri [ 2008 jún. 12, 15:14 ]
Hozzászólás témája: 

"Kuplung munkahenger" telefonon csak ennyit mondtak. Megyek be nemsokára, megkérdem pontosan ez hol van...

Szerző:  BUGIC [ 2008 jún. 12, 15:28 ]
Hozzászólás témája: 

Bátyámnak is ez volt a problémálya a 400EXC-vel de ő a 12ezer forintos felújító kittel megoldotta!!!SXC Gyuri írt nekem hogy tud 15ezerért AJP felső kuplung munkahengert!!!Ha érdekell akkor dumáld meg vele!!

Szerző:  Yuri [ 2008 jún. 12, 17:49 ]
Hozzászólás témája: 

Történet: a kuplung dugattyú-visszanyomó rugó kettétört, majd az egyik fele bedarálódott... szétkoptatta a munkahengert, de még alúra is jutott belüle :?
Felújító szettben csak belsőségek vannak (?!)

SXC Gyurit hogy tudom elérni?

Szerző:  BUGIC [ 2008 jún. 12, 18:28 ]
Hozzászólás témája: 

Pl megkeresed egy hozzászólását és írsz neki privát üzenetet!!Most hogy belegondolok nem is olyan jó ez az olajos kuplung cucc :? Ha hozzá kell nyúlni az bizony fájdalmas sok pénz :!: A felújitó szettben csak belseje van sajnos :!:

Szerző:  Yuri [ 2008 jún. 12, 21:41 ]
Hozzászólás témája: 

Megtaláltam, remélem betéved mostanság :)

Egyébként melyik bontóban szoktak lenni KTM cuccok?

Szerző:  BUGIC [ 2008 jún. 12, 22:13 ]
Hozzászólás témája: 

Én még nem találtam ilyet :? Bontók nincsenek szerintem nagyon tele KTM cuccokkal.

Szerző:  Yuri [ 2008 jún. 12, 22:26 ]
Hozzászólás témája: 

Na egy szerelő barátom felhomályosított, hogy az amit (felső) munkahengernek hívnak, az a "főmunkahenger". :)

Szerző:  GyuriSXC [ 2008 jún. 13, 17:19 ]
Hozzászólás témája: 

Ajp jó lehet? http://www.ajpamerica.com/images/master ... 022009.jpg szerintem lehetséges
http://www.trialsbits.co.uk/images/hebo ... clutch.jpg
http://www.btosports.com/Merchant2/grap ... 7/MGHC.jpg itt ez a magura...ahogy elnézem a csöve a különböző. aztán passz.

Szerző:  Yuri [ 2008 júl. 25, 21:39 ]
Hozzászólás témája: 

Az alsó munkahenger o-gyűrűje is eresztett, ezért is volt olajcserekor zavaros a kijövő lötyi. Remélem hamarosan orvosolni tudom a problémát.

Szerző:  enjoy87 [ 2008 szept. 21, 19:46 ]
Hozzászólás témája:  Olaj

Hol és milyen olajat vegyeka kuplung munkahengerbe Budapest környékén , köszi a tippet EXC 200 2000' magura kuplung

Szerző:  szabcsab [ 2008 szept. 21, 20:20 ]
Hozzászólás témája:  Re: Olaj

enjoy87 írta:
Hol és milyen olajat vegyeka kuplung munkahengerbe Budapest környékén , köszi a tippet EXC 200 2000' magura kuplung


Gondolom nem vágysz a legdrágábbra, akkor bármelyik kerékpár boltban tudsz venni Shimano, vagy Magura ÁSVÁNYI olajat kimérten.
A gyári Motorex olaj 100 ml-es kiszerelésben ~1200-1300 Ft-ba kerül, ezekből pedig 700 Ft körül kapsz ugyanennyit.
Viszont igazából ez amúgy sem nagy összeg, tehát veszett sokat nem tudsz spórolni!

Szerző:  csoki [ 2009 ápr. 07, 20:40 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

Sziasztok segítségeteket szeretném kérni h mit csináljak akkro ha a kuplungom folyamatosan levegős és semmit nem tudok vele csinálni :? .Esetleg nem tudtok hasonló főmunkahergert amit még rá lehetne tenni?

Szerző:  Koriori [ 2009 ápr. 17, 21:16 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

csoki írta:
Sziasztok segítségeteket szeretném kérni h mit csináljak akkro ha a kuplungom folyamatosan levegős és semmit nem tudok vele csinálni :? .Esetleg nem tudtok hasonló főmunkahergert amit még rá lehetne tenni?

Oszt millen típusról van szó? Azt a levegőt ki lehet csalni onnan, csak akarni kell, meg az sem árt ha tudod a módját! Ha le volt eresztve a rendszerből az olaj, akkor csak alulról lehet feltolni. Egyéb esetben át lehet folyatni fentről lefelé, de figyelni kell, nehogy kifogyjon a tartály.

Szerző:  Motto [ 2012 máj. 19, 21:16 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

Sziasztok

érdeklődnék, hogy valakinek nincs e elfekvőben egy jó állapotú kuplung munkahenger EXC 250-hez :grin:

Üdv
Motto

Szerző:  Jimmy [ 2012 máj. 20, 8:18 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

Motto írta:
Sziasztok

érdeklődnék, hogy valakinek nincs e elfekvőben egy jó állapotú kuplung munkahenger EXC 250-hez :grin:

Üdv
Motto


A mesterszállásiaknál szokott lenni.Én is onnan rendeltem mikor letörött.

Szerző:  Motto [ 2012 máj. 20, 8:46 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

Jimmy írta:
Motto írta:
Sziasztok

érdeklődnék, hogy valakinek nincs e elfekvőben egy jó állapotú kuplung munkahenger EXC 250-hez :grin:

Üdv
Motto


A mesterszállásiaknál szokott lenni.Én is onnan rendeltem mikor letörött.


Ez a krosszmotorok.hu vagy vmi más?

Szerző:  Jimmy [ 2012 máj. 20, 13:00 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

Motto írta:

Ez a krosszmotorok.hu vagy vmi más?


Igen ők azok. De a sport motoron a GG fórumba is árult valaki egy komplettet.Munkahengerekkel,csővel,mindennel,nem drágán. Már nem emlékszem pontosan,de asszem 25-ér.

Szerző:  Aquarius Boy [ 2012 máj. 30, 9:58 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

Sziasztok! Nekem is olyan problémám van hogy, hogy nem emel ki a kuplungom, ha jár a motor, . és még gurul akkor könnyen ki tudom venni. De ha megállok és alapjáraton jár akkor nagyon nehezen tudom kivenni üresbe, és kettesből egybe vág ha felhúzom akkor meg egyesből kettesbe.
Okozhatja ezt az olaj? Vagy más gond lehet? Hülye voltam hogy castrolt tettem bele( Én állat)!!

Fontos lenne a segítség! Köszi előre is! Üdv Gábor

Masina 2004 es Exc 525

Szerző:  Gyurci [ 2012 máj. 30, 15:20 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

én is azt tapasztalom, hogy alacsony fordulaton - hasonlóan a Tiedhez -, nehezen tudom kivenni üresbe, valamint nehezebb kifarolnom (úgy, hogy megy a motor alapjáraton, sebességben van és rajta ülök - olyan érzés, mintha kicsit húzna előre, pedig a kuplungkar teljesen be van húzva) pl. egy parkolóból, mint mikor üresben van. Egyszer aztán tök véletlenül egy ilyen kifarolásnál adtam Neki egy gázfröccsöt és azt éreztem, hogy könnyebben tudok "tolatni" Vele, egészen addig, míg le nem esett újra a fordulat alapjáratra. Aztán ezt egy kicsit továbbgondolva, megpróbáltam úgy kivenni sebességből üresben, hogy szintén felpörgettem (csak egy gázfröccs, nem kell tiltásig pörgetni fél percig :!: :D ) és tök simán ment.
Az enyémben Motul 5100 4T 10W-50 van és 2006-os 950 ADV.

Szerző:  Aquarius Boy [ 2012 júl. 17, 20:24 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

Nincs véletlenül valakinek eladó kuplung csőve..ami a tartályt köti össze a blokkal, nem tom pontosan mi a neve, mert az enyém ereszti az olajat és állandóan levegős a kuplung..

Szerző:  pancel [ 2012 júl. 17, 20:48 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

Aquarius Boy írta:
Nincs véletlenül valakinek eladó kuplung csőve..ami a tartályt köti össze a blokkal, nem tom pontosan mi a neve, mert az enyém ereszti az olajat és állandóan levegős a kuplung..


Keresd itt a fórumon pivátban PETYÁT, talán ő tud segíteni!

Üdv,

pancel

Szerző:  Jimmy [ 2012 júl. 18, 7:14 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

Aquarius Boy írta:
Nincs véletlenül valakinek eladó kuplung csőve..ami a tartályt köti össze a blokkal, nem tom pontosan mi a neve, mert az enyém ereszti az olajat és állandóan levegős a kuplung..


A sportmotor gas gas fórumba zsiráfot is keresheted,neki is szokott lenni.Giraffe64 néven szokott fent lenni.

Szerző:  gecsa [ 2012 júl. 20, 19:34 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

Aquarius Boy írta:
Nincs véletlenül valakinek eladó kuplung csőve..ami a tartályt köti össze a blokkal, nem tom pontosan mi a neve, mert az enyém ereszti az olajat és állandóan levegős a kuplung..



milyen motorhoz kellene... nekem is van egy 125sx nen volt, csak amiatt lényeges,hogy milyen munkahenger van rajta fent,meg hogy csatlakozik az alsó m.hengerhez...
ez magurához való

Szerző:  Aquarius Boy [ 2012 júl. 25, 12:15 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

Ez egy 2004 es 525 exc ezen is magura a kuplung menyiért adnád a csövet alul egy csavarfogja,ami átt van furva és bele van tekerve az alsó munkahengerbe..

Szerző:  Cenci [ 2014 ápr. 13, 10:02 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

Sziasztok! egy kis segítségre lenne szükségem! 2003 525 exc magura kuplung alulról feltoltam olajjal, és amikor a kuplung kart behúzni többször akkor folyamat apró levegő buborékok távozna csak az a baj hogy 15perc után is ez a jelenség! és minimálisan csökken az olajszint, gondom a probléma a kuplungkarnál lévő zegergyuru alatt lévő tömítés!?

Szerző:  pancel [ 2014 ápr. 13, 21:00 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

Cenci írta:
Sziasztok! egy kis segítségre lenne szükségem! 2003 525 exc magura kuplung alulról feltoltam olajjal, és amikor a kuplung kart behúzni többször akkor folyamat apró levegő buborékok távozna csak az a baj hogy 15perc után is ez a jelenség! és minimálisan csökken az olajszint, gondom a probléma a kuplungkarnál lévő zegergyuru alatt lévő tömítés!?


Kuplungot légteleníteni szívás...
Ideális esetben a motort fejjel lefelé kellene állítani, hogy a gravitáció és a levegő is a megfelelő irányba tudjon haladni, de ezt nehéz kivitelezni.
Marad tehát a régi módszer: feltölt-pumpál-légtelenít (ez nagyjából 35.000 alkalommal megismételve).
Na de komolyan: jó dolog alulról felnyomatni, de mindenképp kell akkor is a hagyományos pumpálós-légtelenítős játékot alkalmazni jó néhányszor mire elfogy belőle a levegő (én még egy óra motorozás után is találtam benne levegőt).

Üdv,

pancel

Szerző:  Cenci [ 2014 ápr. 13, 22:02 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

köszönöm a választ!!! akkor újból nekifutok a témának pedig már kezdtem feladni! azt hittem hogy alulról a légtelenítőn keresztül feltolva az olajat nem lex ilyen probléma! akkor cső a légtelenítőre azt bele egy kis olajos üvegbe kinyitom a légtelenítőt és pumpa?? vagy zárt légtelenítőnél pumpa?

Szerző:  pancel [ 2014 ápr. 13, 23:45 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

Cenci írta:
köszönöm a választ!!! akkor újból nekifutok a témának pedig már kezdtem feladni! azt hittem hogy alulról a légtelenítőn keresztül feltolva az olajat nem lex ilyen probléma! akkor cső a légtelenítőre azt bele egy kis olajos üvegbe kinyitom a légtelenítőt és pumpa?? vagy zárt légtelenítőnél pumpa?


A cső üvegbe stimmel, az eljárás a következő:

Behúz, behúz, behúz, behúz, behúzva tart és nagyon finoman megnyit a légtelenítő csavart.
Amikor érzed, hogy fesztelenítődött a kar, azonnal elzárod és kezded elölről.
Ezt kell sokszor megismételni.

Itt egy videó mutatóba: https://www.youtube.com/watch?v=poS1qwXXgY4

Üdv, pancel

Szerző:  Cenci [ 2014 ápr. 14, 16:44 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

köszönöm a segítséget!! ma már nem fogok neki de holnap nekifeszülök és este írom hogy mire jutottam!

Szerző:  Cenci [ 2014 ápr. 15, 17:41 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

a leírtak és a video alapján 1,5 óráig csináltam és nem jutottam semmire! de szerintem az sem természetes hogy a kuplung karnál lévő olajtartály minden egyes pumpálásra levegőbuborékokat produkál lehet hogy a dugattyú tömítése vagy a rajta lévő 2db gumigyűrű lenne a ludas

Szerző:  Cenci [ 2014 ápr. 15, 17:42 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

a leírtak és a video alapján 1,5 óráig csináltam és nem jutottam semmire! de szerintem az sem természetes hogy a kuplung karnál lévő olajtartály minden egyes pumpálásra levegőbuborékokat produkál lehet hogy a dugattyú tömítése vagy a rajta lévő 2db gumigyűrű lenne a ludas

Szerző:  pancel [ 2014 ápr. 15, 18:07 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

Cenci írta:
a leírtak és a video alapján 1,5 óráig csináltam és nem jutottam semmire! de szerintem az sem természetes hogy a kuplung karnál lévő olajtartály minden egyes pumpálásra levegőbuborékokat produkál lehet hogy a dugattyú tömítése vagy a rajta lévő 2db gumigyűrű lenne a ludas


Ez egy komoly türelemjáték, ha tök üres volt a rendszered, sokat kell pumpálni.
A tömítések szerintem rendben vannak, mert ha valahonnan levegő szökne be a rendszerbe, akkor a hidraulika olajnak is ki kellene szöknie ugyanott. :)
Ezért is írtam, hogy amikor keservesen eljutottam én is odáig, hogy jónak ítéltem, akkor utána még akkor is találtam benne levegőt, amikor egy órányi motorozáson voltam túl.

Üdv,

pancel

Szerző:  dínó250EXC [ 2014 máj. 28, 11:28 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

Sziasztok!
250 EXC kuplungnál cserélnem kell az olajat, milyet javasoltok, mert a gyári motorex elég húzós. SAE10 hidraulika olajt ír a kezelési, találtam repsol sae 10w lengéscsillapító olajat, az jó lehet bele?
Köszi!

Szerző:  mocimisi [ 2014 máj. 28, 13:07 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

en ha joltudom sokan a MAGURA kerékpár fékolaját használják

Szerző:  pancel [ 2014 máj. 28, 13:18 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

dínó250EXC írta:
Sziasztok!
250 EXC kuplungnál cserélnem kell az olajat, milyet javasoltok, mert a gyári motorex elég húzós. SAE10 hidraulika olajt ír a kezelési, találtam repsol sae 10w lengéscsillapító olajat, az jó lehet bele?
Köszi!


Egy érdekes történet ez, ugyanis tök ugyanaz a két olaj de mégsem egyforma.
A kutya az olaj adalékolása mellett van elásva, ugyanis a lengéscsillapítóba való olaj paraffinos, ami jó súrlódás csökkentő, habzásgátló adalék, továbbá az észter adalék segít a vízkiválasztásban, ellenben piszok ramatyul változik a viszkozitása magas hőmérsékleten (>40 °C).
Ellenben a kuplungba való olaj kizárólag ásványi alapú lehet, viszkozitása a szilikonbázis miatt nem változik meg, a nyomástűrése sokkal jobb, hő hatására sem hígul be jelentősen és erősen víztaszító hatású (ezért van, hogy villámgyorsan összeáll a víz kis golyóvá benne, és utána alig lehet még az üres tartály aljáról is kibányászni).

Viszont van az elvetemült felhasználó kategória, aki a vékony babaolajra esküszik kuplungba (és ez nem vicc), vagy vékonyabb villaolajat használ.

Verdikt:

A két olaj nem ugyanaz, hivatalos álláspont szerint nem ajánlott a villaolaj használata kuplungba.

Saját vélemény: én sztenderd rakodógép hidraulika olajat használok, amit gusztustalan kilégteleníteni (vastagabb olaj) de amúgy nincs vele bajom évek óta.

Üdv,

pancel

Szerző:  pancel [ 2014 máj. 28, 13:22 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

mocimisi írta:
en ha joltudom sokan a MAGURA kerékpár fékolaját használják


A fékolaj kijelentéssel óvatosan kell bánni, ugyanis ha valaki rendes fékolajjal megtölti a kuplungot, tutira kinyírja azt mert megeszi a természetes alapú gumi tömítéseket!
...és ez nem lehetséges opció, tényleg egy hónap alatt taccsra vágja mindkét kuplung munkahengert!

Üdv,

pancel

Szerző:  szabcsab [ 2014 máj. 28, 20:08 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

pancel írta:
mocimisi írta:
en ha joltudom sokan a MAGURA kerékpár fékolaját használják


A fékolaj kijelentéssel óvatosan kell bánni, ugyanis ha valaki rendes fékolajjal megtölti a kuplungot, tutira kinyírja azt mert megeszi a természetes alapú gumi tömítéseket!
...és ez nem lehetséges opció, tényleg egy hónap alatt taccsra vágja mindkét kuplung munkahengert!

Üdv,

pancel


Az anyagiak szemelőtt tartása végett én is a Magura vagy Shimano ÁSVÁNYI hidraulika/fék/olajat javaslom, kerékpárboltokban általában kimérve is adják!

Szerző:  gencsydani [ 2014 máj. 28, 21:22 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

Én meg a bowdenes kuplungot :D

Szerző:  stockigabi [ 2014 máj. 29, 1:37 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

gencsydani írta:
Én meg a bowdenes kuplungot :D



Tiszta mázli, a kicsi (125, 200, 390) Duke-okon az van :yeah :D

Szerző:  dínó250EXC [ 2014 máj. 29, 8:18 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

stockigabi írta:
gencsydani írta:
Én meg a bowdenes kuplungot :D



Tiszta mázli, a kicsi (125, 200, 390) Duke-okon az van :yeah :D


Megnéznélek, egy hosszú enduro versenyen bowdenes kuplunggal, ahol az a lényeg ha nyírod mindig ugyanott fogjon és ne változzon semmi ellentétbe a bowdenessel... :clever:

Szerző:  gencsydani [ 2014 máj. 29, 12:29 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

Nyilván sosem nyertek még enduro világbajnokságot (sem) bowdenes kuplungos motorralKép

Szerző:  dínó250EXC [ 2014 máj. 29, 13:34 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

gencsydani írta:
Nyilván sosem nyertek még enduro világbajnokságot (sem) bowdenes kuplungos motorralKép


jogos, igazad van :-)

Szerző:  stockigabi [ 2014 máj. 29, 17:23 ]
Hozzászólás témája:  Re: Kuplung munkahenger.

hi
Duke-omnak olyan nagyon sok köze nincs az endurokhoz :D

fele rugóutakkal meg jelentősen alacsonyabb építésével.

üdv,
Gábor

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/