KTM Klub fórum http://www.ktmklub.hu/phpbb3/ |
|
LC 4 karbi problema http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=771 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | raceface [ 2009 jan. 17, 20:44 ] |
Hozzászólás témája: | LC 4 karbi problema |
sziasztok , azt szeretnem megkerdezni valakitol lehetoleg lc 4 gazdaktol hogy mivel lehetne helyetesiteni egy phm 38 dellorto karbit? eredetileg ez a karbija az lc 4 esnek ( nekem lc 400 om van 98 bol) . mi tortenne abba az esetben ha mondjuk egy 600 as ktm rol teszem at a karbit es esetleg a torok atmerok nem egyeznek meg , lehetseges ilyen atultetes? vagy mit ajanlotok?? esetlek milyen atmeroju mikuni illetve heikin talalna bele kosz minden hasznos infot. |
Szerző: | gencsydani [ 2009 jan. 18, 0:34 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
raceface írta: sziasztok , azt szeretnem megkerdezni valakitol lehetoleg lc 4 gazdaktol hogy mivel lehetne helyetesiteni egy phm 38 dellorto karbit? eredetileg ez a karbija az lc 4 esnek ( nekem lc 400 om van 98 bol) . mi tortenne abba az esetben ha mondjuk egy 600 as ktm rol teszem at a karbit es esetleg a torok atmerok nem egyeznek meg , lehetseges ilyen atultetes? vagy mit ajanlotok?? esetlek milyen atmeroju mikuni illetve heikin talalna bele kosz minden hasznos infot. Keihin FCR39 |
Szerző: | Petya [ 2009 jan. 18, 16:07 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
raceface írta: sziasztok , azt szeretnem megkerdezni valakitol lehetoleg lc 4 gazdaktol hogy mivel lehetne helyetesiteni egy phm 38 dellorto karbit? eredetileg ez a karbija az lc 4 esnek ( nekem lc 400 om van 98 bol) . mi tortenne abba az esetben ha mondjuk egy 600 as ktm rol teszem at a karbit es esetleg a torok atmerok nem egyeznek meg , lehetseges ilyen atultetes? vagy mit ajanlotok?? esetlek milyen atmeroju mikuni illetve heikin talalna bele kosz minden hasznos infot. Halil! Erre a kérdésre így elméletben elég nehéz a válasz. A Dani által javasolt FCR39 valószínűleg jó lenne, a kérdés csak az, hogy megéri-e Neked egy ilyen értékű motorra egy 60-80eft-os karbit feltenni. Ami olcsóbb alternatíva lehet még, az a 640-es gyári Mikuni BST40 karbija vagy esetleg egy 40-es Dellorto. De mindkettő próbát igényel mert nincs garancia rá, hogy jó lesz. Sajnos személyes tapasztalatom csak 620-akkal ill. 640-esekkel van. 620-ra és 640-re is tettem már FCR39-et, tökéletes volt. És 38-as Dellortot is tettem már 640-re, az is elment vele. Ha Mikuni BST40-est tennél rá, abban tudok segíteni, van egy eladóm 25eFt-ért. |
Szerző: | raceface [ 2009 jan. 18, 18:18 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
HELLO, hat igen bst 40 est mar ajanlottak nekem csak kerdes az hogy talalna a phm 38 as dellorto helyere? mekkora a torkok atmeroje? ( kulso, belso) az sokat mondana .... |
Szerző: | bouvard [ 2009 jan. 18, 19:20 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
raceface írta: HELLO, hat igen bst 40 est mar ajanlottak nekem csak kerdes az hogy talalna a phm 38 as dellorto helyere? mekkora a torkok atmeroje? ( kulso, belso) az sokat mondana .... Mikunit én is tudok ajánlani , olcsóért ,bár Petya gondolom fel is szereli neked .. Viszont nem lesz gagyerákabb a Mikunival? |
Szerző: | gencsydani [ 2009 jan. 19, 0:43 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
bouvard írta: Viszont nem lesz gagyerákabb a Mikunival? De...gázreakció olyan lesz mint egy gőzmozdonyé. |
Szerző: | ktmzoli [ 2009 jan. 20, 20:56 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
raceface írta: sziasztok , azt szeretnem megkerdezni valakitol lehetoleg lc 4 gazdaktol hogy mivel lehetne helyetesiteni egy phm 38 dellorto karbit? eredetileg ez a karbija az lc 4 esnek ( nekem lc 400 om van 98 bol) . mi tortenne abba az esetben ha mondjuk egy 600 as ktm rol teszem at a karbit es esetleg a torok atmerok nem egyeznek meg , lehetseges ilyen atultetes? vagy mit ajanlotok?? esetlek milyen atmeroju mikuni illetve heikin talalna bele kosz minden hasznos infot. úgy jársz a legjobban ha kicseréled a fúvókát a gyáriról a legnagyobbra ami ebbe DEllortóba megy 150es-re ráállítod a levegőt egy sportlégszűrő társasága mellet meg tedd nyitottá a kipufogó rendszert. ez a legolcsóbb és a leggyorsabb megoldás a keményítésre. A karbi csere drága és bonyolult meg nem is biztos hogy jó lesz, meg a motor se köszöni meg a karbi cserét. ![]() |
Szerző: | zoliKTM [ 2009 máj. 14, 15:17 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
üdv! nekem nincs bajom a karbimmal de nem nyitok ujat emiatt.... pancel kollega már mondogatta miket honnan huzzak le a karbirol (vákuumcső) hogy más legyen, de már elfelejtettem.. ![]() ![]() lehet így erősíteni a gépet? jah és mi van akkor ha a mikrokapcsoló csatlakozóját lehúzom? ja és ha valaki ráér nagyon, elmondhatná pár szóban hogy is működik ez a karbi.. minek a vákuumcső..stb. most hogy szétszedtem, érdekel ![]() a robogómon nem volt ilyen ![]() |
Szerző: | pancel [ 2009 máj. 14, 17:14 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
zoliKTM írta: üdv! nekem nincs bajom a karbimmal de nem nyitok ujat emiatt.... pancel kollega már mondogatta miket honnan huzzak le a karbirol (vákuumcső) hogy más legyen, de már elfelejtettem.. ![]() ![]() lehet így erősíteni a gépet? jah és mi van akkor ha a mikrokapcsoló csatlakozóját lehúzom? ja és ha valaki ráér nagyon, elmondhatná pár szóban hogy is működik ez a karbi.. minek a vákuumcső..stb. most hogy szétszedtem, érdekel ![]() a robogómon nem volt ilyen ![]() A vákuumcső amolyan hülyebiztosításként van a karbiban, ami azt jelenti, hogy ha a hülye ráül a motorra és rögtön nyélgázon indul, akkor ez a vákuumrendszer hivatott visszafullasztani a motort, nehogy kiugorjon alóla (szelep kinyit, és a plusz levegővel elszegényíti az üzemanyag keveréket). Érdemes egy rövid próba erejéig a karbiról lehúzni a vákuumcsövet és kerülni egy kört vele. Vicces egy hatszáz köbcentis, de négy lóerős motorral motorozni. ![]() Viszont azt is tudni kell, hogy önmagában a vákuumcső ledugózása vajmi keveset ér, ha a karbival és a kéménnyel nem mész utána (fúvóka, nyitott kidörrentő). A Klub oldalon viszont van (egész pontosan itt) van egy leírás, hogy pontosan micsoda a micsoda. Üdv, pancel |
Szerző: | Petya [ 2009 máj. 15, 23:28 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
pancel írta: zoliKTM írta: üdv! nekem nincs bajom a karbimmal de nem nyitok ujat emiatt.... pancel kollega már mondogatta miket honnan huzzak le a karbirol (vákuumcső) hogy más legyen, de már elfelejtettem.. ![]() ![]() lehet így erősíteni a gépet? jah és mi van akkor ha a mikrokapcsoló csatlakozóját lehúzom? ja és ha valaki ráér nagyon, elmondhatná pár szóban hogy is működik ez a karbi.. minek a vákuumcső..stb. most hogy szétszedtem, érdekel ![]() a robogómon nem volt ilyen ![]() A vákuumcső amolyan hülyebiztosításként van a karbiban, ami azt jelenti, hogy ha a hülye ráül a motorra és rögtön nyélgázon indul, akkor ez a vákuumrendszer hivatott visszafullasztani a motort, nehogy kiugorjon alóla (szelep kinyit, és a plusz levegővel elszegényíti az üzemanyag keveréket). Érdemes egy rövid próba erejéig a karbiról lehúzni a vákuumcsövet és kerülni egy kört vele. Vicces egy hatszáz köbcentis, de négy lóerős motorral motorozni. ![]() Viszont azt is tudni kell, hogy önmagában a vákuumcső ledugózása vajmi keveset ér, ha a karbival és a kéménnyel nem mész utána (fúvóka, nyitott kidörrentő). A Klub oldalon viszont van (egész pontosan itt) van egy leírás, hogy pontosan micsoda a micsoda. Üdv, pancel Sziasztok! Ez a fenti beírás nem fedi a valóságot. Bár nem teljesen egyértelmű, de gondolom az EPC rendszerről beszéltek. Ennek a funkciója nem elsősorban a hülyebiztosítás, hiszen akkor miért csak 2-es és 3-as fokozatban működik és 1-esben miért nem, hiszen ott a "legugrósabb" a motor?! Ha jól tudom inkább emissziós okai voltak az alkalmazásának. De nem is ez a lényeg, hanem a működése: 2-es és 3-as sebességi fokozatban egy mágnesszelepen keresztül rontja a karburátor tolattyú membrán feletti térben kialakuló vákuumot, ezzel lassítva a tolattyú emelkedését ergo a motor gyorsulását. Ennyi. Deaktiválni meg nem a vákuumcső lehúzásával kell, mert azzal csak rontasz a helyzeten, hanem a hengerfej jobb hátsó sarkánál lévő kis fekete (narancs tömítéssel) csatlakozót kell lehúzni. |
Szerző: | pancel [ 2009 máj. 16, 9:02 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
Petya írta: Sziasztok! Ez a fenti beírás nem fedi a valóságot. Bár nem teljesen egyértelmű, de gondolom az EPC rendszerről beszéltek. Ennek a funkciója nem elsősorban a hülyebiztosítás, hiszen akkor miért csak 2-es és 3-as fokozatban működik és 1-esben miért nem, hiszen ott a "legugrósabb" a motor?! Ha jól tudom inkább emissziós okai voltak az alkalmazásának. De nem is ez a lényeg, hanem a működése: 2-es és 3-as sebességi fokozatban egy mágnesszelepen keresztül rontja a karburátor tolattyú membrán feletti térben kialakuló vákuumot, ezzel lassítva a tolattyú emelkedését ergo a motor gyorsulását. Ennyi. Deaktiválni meg nem a vákuumcső lehúzásával kell, mert azzal csak rontasz a helyzeten, hanem a hengerfej jobb hátsó sarkánál lévő kis fekete (narancs tömítéssel) csatlakozót kell lehúzni. Megkövetem magam, igazad van Petya! ![]() Átolvastam a doksit magam is, és be kell látnom, hülyeségeket írtam, bocs mindenkitől! A karburátorról való lehúzást viszont azért írtam, mert vicces tud lenni, hogy ennyire nem marad erő a műszerben. ![]() Üdv, pancel |
Szerző: | bouvard [ 2009 máj. 17, 9:22 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
Deaktiválni meg nem a vákuumcső lehúzásával kell, mert azzal csak rontasz a helyzeten, hanem a hengerfej jobb hátsó sarkánál lévő kis fekete (narancs tömítéssel) csatlakozót kell lehúzni.[/quote] kíváncsi vagyok másnak mi a tapasztalata ebben. sajátom, hogy semmi különbség ha lehúzod a kütyüt , semmi nem változik .ettől függetlenül nekem is le volt húzva az lc4 en |
Szerző: | Petya [ 2009 máj. 17, 21:40 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
bouvard írta: Deaktiválni meg nem a vákuumcső lehúzásával kell, mert azzal csak rontasz a helyzeten, hanem a hengerfej jobb hátsó sarkánál lévő kis fekete (narancs tömítéssel) csatlakozót kell lehúzni. kíváncsi vagyok másnak mi a tapasztalata ebben. sajátom, hogy semmi különbség ha lehúzod a kütyüt , semmi nem változik .ettől függetlenül nekem is le volt húzva az lc4 en[/quote] Igen, azt azért hozzá lehet tenni, hogy ettől ne várjon sokat az ember. Szinte semmi érezhető különbség nincs a két állapot között. Sokszor csak az érzés, hogy na most jobban kell mennie! ![]() A Mikuni BST-s LC4-ek gyárilag nagyon alul vannak karburálva ill. befojtva az emisszió teljesítése érdekében. Ha az ember a légszűrőház tetejéről lepattintja a gumi szívócsonkot és kicsit utánamegy fúvókázással, akkor gyári kipufogóval is elég sokat ki lehet hozni a motorból a gyári hervadt állapotához képest. |
Szerző: | zoliKTM [ 2009 máj. 18, 11:07 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
én is lehúztam, kerültem egyet de semmi extra... és mégegy.. a mikrokapcsoló az minek van? ha széthúzom? ![]() ![]() |
Szerző: | BEARiNG [ 2009 máj. 19, 10:22 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
Ezt én is kipróbáltam, és ugy vettem észre, hogy könnyebben megy kerékre 2-esben. Nekem Akra titán rendszerem van amúgy a gépen. |
Szerző: | dadis [ 2009 aug. 16, 13:03 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
Sziasztok! Az EPC-rendszer kiiktatásához...Láttam a KTM-Sommer katalógusban egy ilyen kis kupakot,amit a karbi tetején lévő csonkra kell ráhúzni,és ugyan úgy visszakötni azt a csövet ami rámegy.Szerintük ezáltal deaktiválva lesz a rendszer és 2. és 3. fokozatban is a teljesítmény 100%át adja le. Próbálta esetleg valaki már ezt a módszert,vagy van egyáltalán értelme,vagy csak ront a helyzeten? ![]() |
Szerző: | zoliKTM [ 2009 aug. 30, 18:32 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
üdv! mi lehet a gond? alapjáraton szépen jár, gázt huzok azonnal lefullad, nem pörög fel, ovatosan huzva picit felpörög, de dadog mint az állat... pont így viselkedik ha a karbirol lehuzgálom a vákuumcsöveket.. semmi nem változik... pici gázra ugye dadog, de ha szivatot meghuzom, fentebb pörög.... karbi kitakaritva, tank kitakaritva, sztem nem dugulás. nincs ötletem... nektek? üdvZoli |
Szerző: | pancel [ 2009 aug. 30, 18:38 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
zoliKTM írta: üdv! mi lehet a gond? alapjáraton szépen jár, gázt huzok azonnal lefullad, nem pörög fel, ovatosan huzva picit felpörög, de dadog mint az állat... pont így viselkedik ha a karbirol lehuzgálom a vákuumcsöveket.. semmi nem változik... pici gázra ugye dadog, de ha szivatot meghuzom, fentebb pörög.... karbi kitakaritva, tank kitakaritva, sztem nem dugulás. nincs ötletem... nektek? üdvZoli Én még a gyújtásra gondolok, hátha ott van a bibi, bár nem nagyon hallottam, hogy sok probléma lenne vele. De ki tudja... Üdv, pancel |
Szerző: | zsolt_ktm [ 2009 szept. 07, 8:59 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
zoliKTM írta: üdv! mi lehet a gond? alapjáraton szépen jár, gázt huzok azonnal lefullad, nem pörög fel, ovatosan huzva picit felpörög, de dadog mint az állat... pont így viselkedik ha a karbirol lehuzgálom a vákuumcsöveket.. semmi nem változik... pici gázra ugye dadog, de ha szivatot meghuzom, fentebb pörög.... karbi kitakaritva, tank kitakaritva, sztem nem dugulás. nincs ötletem... nektek? üdvZoli nekem is nagyon hasonlo helyzetem volt az lc 4 el, normalis esetben dugulastol csinalja foleg ha viz van a karbiban de kipucoltam es tovabba is csinalta a kohogest szakadozast dadogast nevezzuk barhogy - relantinba viszont folytonosan ment. elvittem aztan egy szerelohoz - megbontotta a motort ... es kiderult a gyuruk be voltak ragadva ( kompresszio gyuru total blesult ) sotmitobb kiderult utana hogy a hengerfejem is kette volt repoedve ami nem latszott szabad szemmel ( egy penetralo folyadekkal mutatta ki ) ..... csodalkoztam miert kohog a vas ![]() ![]() ![]() remelem nem ennyire veszes a te esetetben ![]() |
Szerző: | zoliKTM [ 2009 szept. 08, 9:00 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
![]() karbi takaritáskor a tű alatt, felett vannak az alátétek, a zégergyuru felett voltak, ezert nem volt neki kaja... szívás... |
Szerző: | zsolt_ktm [ 2009 szept. 13, 10:57 ] |
Hozzászólás témája: | Re: LC 4 karbi problema |
apropo, tudja valaki pontosan a dellorto phm 38 nd lc4 karbinak a fofuvoka meretet? ![]() |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |