KTM Klub fórum
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/

Elektromosság
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=78
Oldal: 1 / 2

Szerző:  faki [ 2006 ápr. 16, 18:39 ]
Hozzászólás témája:  Elektromosság

Egy szivargyújtó aljzatot hova érdemes/szabad bekötni (2000 LC4 Adventure)? Én direktbe gondoltam az akksira egy biztosítékot közbeiktatva. Ez nem gáz?

Szerző:  Sniper [ 2006 ápr. 16, 19:13 ]
Hozzászólás témája:  hova érdemes kötni?

Hi! én javallom a fesszabályzótól az aksira húzott kábel megosztását és egy bizti beiktatásával védett a rendszered. de a vízmelegittés nem javalt mert nagyon begurranak a kábelek és lehet nagy durranás lenne ha belobbanna a géped.

Szerző:  faki [ 2006 ápr. 16, 19:45 ]
Hozzászólás témája:  Re: hova érdemes kötni?

Sniper írta:
Hi! én javallom a fesszabályzótól az aksira húzott kábel megosztását és egy bizti beiktatásával védett a rendszered. de a vízmelegittés nem javalt mert nagyon begurranak a kábelek és lehet nagy durranás lenne ha belobbanna a géped.


Nincs merülőforralóm, csak a GPS-t akarom tölteni. :)
Belobbanásban sajnos van tapasztalatom, nem szeretném mégegyszer átélni. :cry:

Szerző:  xerxesza [ 2006 ápr. 17, 13:47 ]
Hozzászólás témája:  Re: hova érdemes kötni?

faki írta:
Nincs merülőforralóm, csak a GPS-t akarom tölteni. :)


A GPS-t én a lámpakábelre kötöttem. Így ha én a lámpa tölt, ha nem, nem.

Szerző:  szabcsab [ 2006 ápr. 17, 19:54 ]
Hozzászólás témája:  Re: hova érdemes kötni?

xerxesz írta:
faki írta:
Nincs merülőforralóm, csak a GPS-t akarom tölteni. :)


A GPS-t én a lámpakábelre kötöttem. Így ha én a lámpa tölt, ha nem, nem.


Én a fejidom mögött kerestem egy vezetéket, amin csak gyújtáson van áram,
arra kötöttem persze biztosítva. Így csak gyújtással együtt műxik!
Egy pár kép a rögzítésről, csatlakozásról
Kép Kép Kép Kép

Szerző:  faki [ 2006 ápr. 18, 13:03 ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm, majd keresgélek. Úgyis láttam egy szabad 3 vezetékes csatlakozót a műszerfal mögött, megpróbálom kideríteni rajz alapján mi a helyzet vele.

Szerző:  szabcsab [ 2006 ápr. 26, 21:35 ]
Hozzászólás témája: 

Egy kéréssel fordulok digitális Kmó-val rendelkező KTM tulajokhoz!
Le tudná-e valaki fényképezni nekem jó nagy felbontásban, hogy hogyan van rögzítva a Kmó jeladója a keréknél?
Segítségeteket előre is köszönöm!

Szerző:  mic71 [ 2006 ápr. 26, 21:50 ]
Hozzászólás témája: 

szabcsab írta:
Egy kéréssel fordulok digitális Kmó-val rendelkező KTM tulajokhoz!
Le tudná-e valaki fényképezni nekem jó nagy felbontásban, hogy hogyan van rögzítva a Kmó jeladója a keréknél?
Segítségeteket előre is köszönöm!


Nekem a féknyeregbe van belehajtva egy menetes furatba.

Szerző:  gencsydani [ 2006 ápr. 27, 0:17 ]
Hozzászólás témája: 

mic71 írta:
szabcsab írta:
Egy kéréssel fordulok digitális Kmó-val rendelkező KTM tulajokhoz!
Le tudná-e valaki fényképezni nekem jó nagy felbontásban, hogy hogyan van rögzítva a Kmó jeladója a keréknél?
Segítségeteket előre is köszönöm!


Nekem a féknyeregbe van belehajtva egy menetes furatba.


Nekemnek is (vagy legalábbis úgy volt).

Szerző:  faki [ 2006 ápr. 28, 12:41 ]
Hozzászólás témája: 

szabcsab írta:
Le tudná-e valaki fényképezni nekem jó nagy felbontásban, hogy hogyan van rögzítva a Kmó jeladója a keréknél?


Nem szuper képek lettek, de talán kivehető rajta: http://faki.uw.hu/tmp/jelado/index.html

Szerző:  szabcsab [ 2006 ápr. 28, 20:14 ]
Hozzászólás témája: 

faki írta:
szabcsab írta:
Le tudná-e valaki fényképezni nekem jó nagy felbontásban, hogy hogyan van rögzítva a Kmó jeladója a keréknél?


Nem szuper képek lettek, de talán kivehető rajta: http://faki.uw.hu/tmp/jelado/index.html


faki
Nagyon köszönöm a fáradozásodat, de sajna nekem az újjab jeladó rögzítésének a képe kellene,
mégpedig a képen látható kmó-hoz, azt hiszem a 2003-as évtől kezdődően van az LC4-en
Kép

Szerző:  faki [ 2006 ápr. 28, 20:34 ]
Hozzászólás témája: 

Na olyanom nincs! :)

Szerző:  GaBack [ 2006 ápr. 28, 22:38 ]
Hozzászólás témája: 

szabcsab írta:
faki írta:
szabcsab írta:
Le tudná-e valaki fényképezni nekem jó nagy felbontásban, hogy hogyan van rögzítva a Kmó jeladója a keréknél?


Nem szuper képek lettek, de talán kivehető rajta: http://faki.uw.hu/tmp/jelado/index.html


faki
Nagyon köszönöm a fáradozásodat, de sajna nekem az újjab jeladó rögzítésének a képe kellene,
mégpedig a képen látható kmó-hoz, azt hiszem a 2003-as évtől kezdődően van az LC4-en
Kép


Üdv! Mél ment!!!

Szerző:  gencsydani [ 2006 júl. 20, 20:20 ]
Hozzászólás témája: 

Na kérem, a nemzetközi helyzet fokozódik!
Ma rápróbáltuk az új gyújtásdobozt a gépre - és így se megy! Szegény Norbi nem győzte a fejét fogni (mert amúgy is volt nem kevés munkájuk, mi meg vagy 3 órát baszakodtunk a géppel)...
Aztán csomó kísérletezés után visszaépítettük a motort olyanra, mint ahogy odavittem, az Andris nevezetű szerelő sráctól meg kaptam egy telszámot egy Nógrád megyei illetőhöz, aki ilyen elektronikákban nagyon ott van. Nemrég beszéltem is vele, holnap du megyek le hozzá, azt' megpróbáljuk kiméricskélni, hogy mi a pék van. De elöljáróban annyit mondott (elmeséltem neki az egész sztorit az elejétől), könnyen elképzelhető, hogy a CDI és a generátor közül amelyik előbb tönkrement, hazavágta a másikat is... :cry:

Szerző:  mic71 [ 2006 júl. 20, 20:33 ]
Hozzászólás témája: 

gencsydani írta:
Na kérem, a nemzetközi helyzet fokozódik!
Ma rápróbáltuk az új gyújtásdobozt a gépre - és így se megy! Szegény Norbi nem győzte a fejét fogni (mert amúgy is volt nem kevés munkájuk, mi meg vagy 3 órát baszakodtunk a géppel)...
Aztán csomó kísérletezés után visszaépítettük a motort olyanra, mint ahogy odavittem, az Andris nevezetű szerelő sráctól meg kaptam egy telszámot egy Nógrád megyei illetőhöz, aki ilyen elektronikákban nagyon ott van. Nemrég beszéltem is vele, holnap du megyek le hozzá, azt' megpróbáljuk kiméricskélni, hogy mi a pék van. De elöljáróban annyit mondott (elmeséltem neki az egész sztorit az elejétől), könnyen elképzelhető, hogy a CDI és a generátor közül amelyik előbb tönkrement, hazavágta a másikat is... :cry:


Dani, ha a régi állapot van most, akkor hogyan mész el a szerelőig? Gondolom messzebb van, mint 2 km.

Szerző:  gencsydani [ 2006 júl. 20, 21:29 ]
Hozzászólás témája: 

mic71 írta:
gencsydani írta:
Na kérem, a nemzetközi helyzet fokozódik!
Ma rápróbáltuk az új gyújtásdobozt a gépre - és így se megy! Szegény Norbi nem győzte a fejét fogni (mert amúgy is volt nem kevés munkájuk, mi meg vagy 3 órát baszakodtunk a géppel)...
Aztán csomó kísérletezés után visszaépítettük a motort olyanra, mint ahogy odavittem, az Andris nevezetű szerelő sráctól meg kaptam egy telszámot egy Nógrád megyei illetőhöz, aki ilyen elektronikákban nagyon ott van. Nemrég beszéltem is vele, holnap du megyek le hozzá, azt' megpróbáljuk kiméricskélni, hogy mi a pék van. De elöljáróban annyit mondott (elmeséltem neki az egész sztorit az elejétől), könnyen elképzelhető, hogy a CDI és a generátor közül amelyik előbb tönkrement, hazavágta a másikat is... :cry:


Dani, ha a régi állapot van most, akkor hogyan mész el a szerelőig? Gondolom messzebb van, mint 2 km.


Pontosítok: ahogy ma odavittem (=kölcsön generátor+gyújtásdoboz).

Szerző:  Mag [ 2007 jún. 18, 19:45 ]
Hozzászólás témája:  inex

Szevasztok!
Vettem a motoromra /KTM LC4/ ledes indexeket csak az a problémám vele,hogy folyamatosan világít. :?

Mert ha az index visszajelzőbe rakok égőt akkor mind két oldali index világít... :roll: ez az amit már végképpen nem tudok felfogni!!!
A motort indexek nélkül vettem.

Merre találom a motoron az index relét?Mert lehet azzal is probléma lehet.

Ha értitek a problémát akkor kérlek segítsetek :!:
Köszönöm...

Szerző:  szabcsab [ 2007 jún. 18, 19:58 ]
Hozzászólás témája:  Re: inex

Mag írta:
Szevasztok!
Vettem a motoromra /KTM LC4/ ledes indexeket csak az a problémám vele,hogy folyamatosan világít. :?

Mert ha az index visszajelzőbe rakok égőt akkor mind két oldali index világít... :roll: ez az amit már végképpen nem tudok felfogni!!!
A motort indexek nélkül vettem.

Merre találom a motoron az index relét?Mert lehet azzal is probléma lehet.

Ha értitek a problémát akkor kérlek segítsetek :!:
Köszönöm...


Úgy tudom, hogy a LED-es irányjelzőkhöz más fajta index relé szükséges!

Szerző:  Koriori [ 2007 jún. 18, 20:59 ]
Hozzászólás témája:  Re: inex

Először rakd vissza a régi indexeket, kapcsold be, halgasd meg hol kattog. Hideg, hideg, meleg, forró, menj a füled után. :-)
Mag írta:
Szevasztok!
Vettem a motoromra /KTM LC4/ ledes indexeket csak az a problémám vele,hogy folyamatosan világít. :?

Mert ha az index visszajelzőbe rakok égőt akkor mind két oldali index világít... :roll: ez az amit már végképpen nem tudok felfogni!!!
A motort indexek nélkül vettem.

Merre találom a motoron az index relét?Mert lehet azzal is probléma lehet.

Ha értitek a problémát akkor kérlek segítsetek :!:
Köszönöm...

Szerző:  mic71 [ 2007 jún. 18, 21:11 ]
Hozzászólás témája:  Re: inex

Koriori írta:
Először rakd vissza a régi indexeket, kapcsold be, halgasd meg hol kattog. Hideg, hideg, meleg, forró, menj a füled után. :-)
Mag írta:
Szevasztok!
Vettem a motoromra /KTM LC4/ ledes indexeket csak az a problémám vele,hogy folyamatosan világít. :?

Mert ha az index visszajelzőbe rakok égőt akkor mind két oldali index világít... :roll: ez az amit már végképpen nem tudok felfogni!!!
A motort indexek nélkül vettem.

Merre találom a motoron az index relét?Mert lehet azzal is probléma lehet.

Ha értitek a problémát akkor kérlek segítsetek :!:


Köszönöm...
Kori, ajánlom figyelmedbe a kiemelt részt :D

Szerző:  mic71 [ 2007 jún. 18, 21:14 ]
Hozzászólás témája: 

Visszatérve a problémára, elképzelhető, hogy nincs benne relé vagy kikötötték. Azért világít folyamatosan, mert nincs ami megszakítsa, hanem direktbe van kötve a kapcsolóra. A visszajelző izzója összezárja a két kört és ezért világít mindkét oldal. A relére nem emlékszem, hogy hol volt az LC4-en. Szerintem hívd fel Ócsát, biztosan segítenek.

Szerző:  Mag [ 2007 jún. 18, 23:16 ]
Hozzászólás témája: 

Köszönöm a segítség!

A nagybetüs részre: A motort indexek nélkül vettem mivel eddig nem volt számomra lényeges...pályán használtam!


A relé lett a hunyó! 8)

Szerző:  Koriori [ 2007 jún. 19, 13:31 ]
Hozzászólás témája:  Re: inex

Vazze. Most én buktam be. Ez a "write only" üzemmód lassan népbetegség lesz? :oops:

mic71 írta:
Koriori írta:
Először rakd vissza a régi indexeket, kapcsold be, halgasd meg hol kattog. Hideg, hideg, meleg, forró, menj a füled után. :-)
Mag írta:
Szevasztok!
Vettem a motoromra /KTM LC4/ ledes indexeket csak az a problémám vele,hogy folyamatosan világít. :?

Mert ha az index visszajelzőbe rakok égőt akkor mind két oldali index világít... :roll: ez az amit már végképpen nem tudok felfogni!!!
A motort indexek nélkül vettem.

Merre találom a motoron az index relét?Mert lehet azzal is probléma lehet.

Ha értitek a problémát akkor kérlek segítsetek :!:


Köszönöm...
Kori, ajánlom figyelmedbe a kiemelt részt :D

Szerző:  faki [ 2008 dec. 03, 9:32 ]
Hozzászólás témája: 

A km-órát is magába foglaló műszeren (LC4 Adv. 2006) már nem először beragad a felső gomb. Olyan érzés mintha becsúszna a kapcsoló pöcke és a gumi felső rész nem éri el. Többször sikerült már a gumit kifelé huzigálva újra működésre bírni, de megint nem jó és nem jön ki. Szedjem szét a műszert vagy van valami más megoldás? :shock:

Szerző:  xerxesza [ 2008 dec. 03, 11:05 ]
Hozzászólás témája: 

faki írta:
A km-órát is magába foglaló műszeren (LC4 Adv. 2006) már nem először beragad a felső gomb. Olyan érzés mintha becsúszna a kapcsoló pöcke és a gumi felső rész nem éri el. Többször sikerült már a gumit kifelé huzigálva újra működésre bírni, de megint nem jó és nem jön ki. Szedjem szét a műszert vagy van valami más megoldás? :shock:


1) Ez nem elektromosság, tehát a fórum béna használatáért megrovásban részesítelek. 3 megrovás után jár egy fekete macska. 5 fekete macskáért kapsz 1 kaszás embert, és 2 kaszás után megrovásban részesítelek. Szóval szedd össze magad.
2) Ezek általában kis műanyag pücükék, amik a panelen bökdösik az igazi gombot. Gondolom vagy a pöcöke vagy a járat kikopott a sok rezgéstől. Ergo, még ha vissza is tudod könyörögni a helyére, és inkább szétszedném, és megcsinálnám rendesen.

Szerző:  faki [ 2008 dec. 03, 11:38 ]
Hozzászólás témája: 

xerxesz írta:
1) Ez nem elektromosság, tehát a fórum béna használatáért megrovásban részesítelek. 3 megrovás után jár egy fekete macska. 5 fekete macskáért kapsz 1 kaszás embert, és 2 kaszás után megrovásban részesítelek. Szóval szedd össze magad.
2) Ezek általában kis műanyag pücükék, amik a panelen bökdösik az igazi gombot. Gondolom vagy a pöcöke vagy a járat kikopott a sok rezgéstől. Ergo, még ha vissza is tudod könyörögni a helyére, és inkább szétszedném, és megcsinálnám rendesen.


1) Oké! :oops:
2) Jöhetsz! :wink:

Szerző:  faki [ 2008 dec. 08, 9:18 ]
Hozzászólás témája: 

Na szóval, igazából semmi gondja a prücköknek, csak a koncepció volt rossz. A műanyag akármik egy kör alakú lyukban tudnak oldalirányba is minimálisan mozogni, tehát ha "beragad", nem ki- vagy befelé kell mozgatni az ezeket fedő gumis részt, hanem oldalirányba és tökéletesen működik újra. :roll:

Szerző:  faki [ 2009 feb. 25, 8:52 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

ktmzoli írta:
A szivargyújtónak elég ha elviszek egy kábelt az aksiról ? vagy ti a forrást honnan szoktátok vinni ? Biztosíték gondolom de kapcsoló kellhet ? :D


Nekem annyi a tapasztalatom azóta, hogy mindkét motoromon (LC4 Adventure) volt a lámpa környékén több szabad csatlakozó is, amire rá lehetett kötni. Elsőn gyújtással működött, de a mostanin a nekem kellemeseb megoldásként már direktbe lett kötve (igaz utóbbin már GPS és nem szivargyújtó aljzat, de ez gondolom mindegy). Biztosítéknak meg elég egy az autós rádióknál használt ~150 Forintos, műanyagházban lévő lengőbiztosíték.

Szerző:  gumisi [ 2009 feb. 28, 19:51 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

Hali!

Ma végre kegyes volt hozzám az időjárás és el tudtam menni kipróbálni a xenont,
igaz csak 30 km-t mentem, mert hűs van így estefelé.
Nagyon jó!! :thumbsup: :banan: :m9
Még egyszer köszi Xerxesz !

(Szabcsab, valszeg akkor gyenge volt az akksi és azért kapcsolt ki)

Szerző:  xerxesza [ 2009 márc. 01, 10:46 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

gumisi írta:
Nagyon jó!! :thumbsup: :banan: :m9


Tökjó! Már agódtam, hogy szart adtam. Akkor elvileg Coloséké is mehet, csak ott is deglett az akksi... :roll:

Szerző:  gumisi [ 2009 márc. 01, 12:46 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

xerxesz írta:
gumisi írta:
Nagyon jó!! :thumbsup: :banan: :m9


Tökjó! Már agódtam, hogy szart adtam. Akkor elvileg Coloséké is mehet, csak ott is deglett az akksi... :roll:

Igen, biztos az lesz a baj.
Mellesleg amikor menetközben átkapcsoltam távolságira nem akartam hinni a szememnek, :006
mennyivel jobban világít a xenon.

Szerző:  pancel [ 2009 márc. 05, 4:46 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

gumisi írta:
xerxesz írta:
gumisi írta:
Nagyon jó!! :thumbsup: :banan: :m9


Tökjó! Már agódtam, hogy szart adtam. Akkor elvileg Coloséké is mehet, csak ott is deglett az akksi... :roll:

Igen, biztos az lesz a baj.
Mellesleg amikor menetközben átkapcsoltam távolságira nem akartam hinni a szememnek, :006
mennyivel jobban világít a xenon.


Misi bácsi, feltennék két nagyon hülye kérdést... :m32

1. Bár úgy veszem észre a hozzászólásodból, hogy Adventure-ökről van szó, de ez olyan xenon, amit mondjuk az én LC4-embe is lehet építeni (kis trafó, miegymás, mittudomén, satöbbi, akármi és valami :D)?

2. Egy ilyen herkentyű nagyságrendileg mennyire terheli meg a büdzsét?

Üdv,

pancel

Szerző:  gumisi [ 2009 márc. 05, 12:17 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

pancel írta:
Misi bácsi, feltennék két nagyon hülye kérdést... :m32
1. Bár úgy veszem észre a hozzászólásodból, hogy Adventure-ökről van szó, de ez olyan xenon, amit mondjuk az én LC4-embe is lehet építeni (kis trafó, miegymás, mittudomén, satöbbi, akármi és valami :D)?

2. Egy ilyen herkentyű nagyságrendileg mennyire terheli meg a büdzsét?

Üdv,

pancel

Szerintem az LC4-be is be lehet építeni, az enyém autós és a másik fele Xerxesz volt motorjában van. A trafót nem lehet túl messzire vinni az izzótól, mert elég speciális a vezetékezése, tehát valahova a fejidomba kell rakni. Létezik kimondottan motoros is aminek extra vékony a trafója és biztosan vízálló.
Az árról Xerx kell kérdezni, mert én tőle kaptam ajándékba és ezért hálám örökké fogja üldözni. :respect:

Szerző:  ktmzoli [ 2009 márc. 05, 19:07 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

Idézet:
2. Egy ilyen herkentyű nagyságrendileg mennyire terheli meg a büdzsét?

Üdv,

pancel



Szia bűntárs... :D



A gyári motorba való speckósan SIEMENS-ből 36.000 ... :roll: :(

Na most mi autóba vetünk H7-eset egyett ami kettő ugye 18.000-ért és szétdobtuk az árát meg a cuccot.. :D

de nekem most pont lenne is neked egy ha kell ...?

ktmzoli

Szerző:  pancel [ 2009 márc. 05, 23:57 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

ktmzoli írta:
Szia bűntárs... :D



A gyári motorba való speckósan SIEMENS-ből 36.000 ... :roll: :(

Na most mi autóba vetünk H7-eset egyett ami kettő ugye 18.000-ért és szétdobtuk az árát meg a cuccot.. :D

de nekem most pont lenne is neked egy ha kell ...?

ktmzoli


Halihó!

Köszi a tippet, meg az ajánlatot, de ma fel lettem világosítva, hogy a rombuszlámpa szett nem is olyan olcsóság, mint gondoltam.
Csak a lámpatest meg a takaró szpoiler majd 60K HUF, ahhoz még hozzáadódik a lámpatartó konzol, mert ugye a régié nem jó.
Az még valamennyi, amire rárakódik még egy rakás 1-2000 Forintos bisz-basz, a lámpaállító mechanikához.
Szóval majd egy százas az új első lámpa tokkal-vonóval, és először ezeket kezdem el begyűjteni, és majd utána ruházhatok be xenonra. :(

Üdv,

pancel

Szerző:  xerxesza [ 2009 márc. 06, 9:18 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

ktmzoli írta:
Idézet:
2. Egy ilyen herkentyű nagyságrendileg mennyire terheli meg a büdzsét?

Üdv,

pancel



Szia bűntárs... :D



A gyári motorba való speckósan SIEMENS-ből 36.000 ... :roll: :(

Na most mi autóba vetünk H7-eset egyett ami kettő ugye 18.000-ért és szétdobtuk az árát meg a cuccot.. :D

de nekem most pont lenne is neked egy ha kell ...?

ktmzoli

Hja, én is először véknyát akartam, de megláttam az árát, és vettem az Ebay-en valami 10 körül, amiből az egyiket eladtam a motorommal, a másikat meg Misinek oda :m32 :m9

Szerző:  gumisi [ 2009 márc. 06, 17:58 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

xerxesz írta:
ktmzoli írta:
Idézet:
2. Egy ilyen herkentyű nagyságrendileg mennyire terheli meg a büdzsét?

Üdv,

pancel



Szia bűntárs... :D



A gyári motorba való speckósan SIEMENS-ből 36.000 ... :roll: :(

Na most mi autóba vetünk H7-eset egyett ami kettő ugye 18.000-ért és szétdobtuk az árát meg a cuccot.. :D

de nekem most pont lenne is neked egy ha kell ...?

ktmzoli

Hja, én is először véknyát akartam, de megláttam az árát, és vettem az Ebay-en valami 10 körül, amiből az egyiket eladtam a motorommal, a másikat meg Misinek oda :m32 :m9

Jó üzletember vagy :001

Szerző:  gencsydani [ 2009 márc. 06, 23:31 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

pancel írta:
Köszi a tippet, meg az ajánlatot, de ma fel lettem világosítva, hogy a rombuszlámpa szett nem is olyan olcsóság, mint gondoltam.
...
Szóval majd egy százas az új első lámpa tokkal-vonóval


Ráadásul még ronda is... :wacko:

Szerző:  xerxesza [ 2009 márc. 07, 7:20 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

pancel írta:
Szóval majd egy százas az új első lámpa tokkal-vonóval, és először ezeket kezdem el begyűjteni, és majd utána ruházhatok be xenonra. :(

Üdv,

pancel

A mostaniban milyen izó van? Abba nem létezik xenon?

Szerző:  szabcsab [ 2009 márc. 07, 12:50 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

xerxesz írta:
pancel írta:
Szóval majd egy százas az új első lámpa tokkal-vonóval, és először ezeket kezdem el begyűjteni, és majd utána ruházhatok be xenonra. :(

Üdv,

pancel

A mostaniban milyen izó van? Abba nem létezik xenon?


Szerintem H4-es van benne, ahhoz is van Xenon!

Szerző:  Rp526 [ 2009 ápr. 05, 14:23 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

Hello!
Ktm Exc 125-ös motorom van 2003-as. Az lenne a gondom, hogy :
A motorom nem akar beindulni se rugásra, se tolásra!A gyertyát kiveszem semmi szikra, tiszta benzin az egész. Megtakarítom, megcsiszolom, visszarakom és újra van szikra. De miután belerakom a motorba és rárugok vagy 4-5-öt, kiveszem és ismét semmi!A jelenség úgy kezdődött, hogy kimentem az utcából és kb 1 km-után leállt, mintha kifogyott volna a benzin.(puffogott, durrogot, és lefulladt) Aztán két hét mulva rárugtam és beindult, de az első 1 km után szintén leállt, és azóta nem indul be.A motoron CDI gyujtás van és a világításhoz szükséges drótok le vannak szigetelve. A benzint már lecseréltem.
Ha bárki tapasztalt ilyet vagy meg tudná írni, hogy mi a gond azt nagyon megköszönném!!!!!

Szerző:  gencsydani [ 2009 ápr. 05, 15:33 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

Rp526 írta:
Hello!
Ktm Exc 125-ös motorom van 2003-as. Az lenne a gondom, hogy :
...


Karburálás :?:

Szerző:  Rp526 [ 2009 ápr. 05, 20:48 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

Hogy érted ezt?
A motor előtte ment, és nem volt gondja, a karbihoz pedig nem nyúltunk!

Szerző:  Rp526 [ 2009 ápr. 05, 20:48 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

Jah és hogyan állítsam be a karbit, ha a motor nem indítható be????

Szerző:  pancel [ 2009 ápr. 05, 20:53 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

Rp526 írta:
Hogy érted ezt?
A motor előtte ment, és nem volt gondja, a karbihoz pedig nem nyúltunk!


Bár nekem nem EXC-m van, így csak nagy vonalakban tudok okoskodni, de hátha...

Azért nincs, illetve azért ment el a szikra, mert a túl sok benzin a gyertya két pólusa közt rövidzárlatot csinál.
Ennek az oka jellemzően elkarburálódás.
Ez származhat abból, hogy valamelyik fúvóka kilazult/kiesett a helyéről, de az is lehet, hogy a tűszelep állítoódott el kopásból adódóan.

Magam is azt javaslom, hogy a karbit kapd szét, néz körül benne, szerintem ott megleled a hibát.
Ne állíts rajta semmit, csak szedd szét, ellenőrizd, hogy minden fúvóka a helyén van, meg van-e húzva, és a tűszelepet, hogy jó a beállítása.

Üdv,

pancel

Szerző:  gencsydani [ 2009 ápr. 05, 21:05 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

Rp526 írta:
Hogy érted ezt?
A motor előtte ment, és nem volt gondja, a karbihoz pedig nem nyúltunk!


Úgy hogy a 2üteműeket a hőmérséklet és a tengerszint feletti magasság függvényében kell bekarburálni.
Benne van az ehhez szükséges táblázat a kezelési könyvben, ami pedig a KTM.com-ról pdf formátumban letölthető.

Szerző:  sevjo [ 2009 ápr. 05, 21:16 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

Én meg azt mondom, hogy mielőtt szétkapod a karbit, cseréld ki a gyertyát! Találkoztam már olyan gyertyával ami csak hidegen szikrázott! Ha új gyertyával is ugyan ezt csinálja akkor jöhet a karburálás.

Szerző:  pancel [ 2009 ápr. 05, 21:19 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

Ott is van az okosság!

Engem már hányszor megszívatott így a gyertya, mégsem jutott eszembe ezt javasolni. :m32

Üdv,

pancel

Szerző:  gencsydani [ 2009 ápr. 05, 21:20 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

sevjo írta:
Én meg azt mondom, hogy mielőtt szétkapod a karbit, cseréld ki a gyertyát! Találkoztam már olyan gyertyával ami csak hidegen szikrázott! Ha új gyertyával is ugyan ezt csinálja akkor jöhet a karburálás.


Ha -20-ra van bekarbizva, akkor az új, jó gyertyát is teli fogja fosni olajos trutyival rövid idő alatt...

Szerző:  Rp526 [ 2009 ápr. 06, 16:27 ]
Hozzászólás témája:  Re: Elektromosság

Köszi a tanácsokat!!
Veszek majd új gyertyát is (habár vagy 4-5 gyertyával kipróbáltam), mert az előírt gyertya még nincs meg. A gyár bizonyos: NGK BR9 EVX, BR9 ECMVX, BR8EG gyertyákat ír elő, nekem pedig B8EG volt benne. 40-es keveréket használok, Castrol Power 1 Racing 2T olajjal.

Oldal: 1 / 2 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/