KTM Klub fórum
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/

Minden ami gumiabroncs
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=787
Oldal: 1 / 8

Szerző:  gumisi [ 2009 feb. 04, 15:51 ]
Hozzászólás témája:  Minden ami gumiabroncs

Hali!
Erről a gumiról van valakinek tapasztalata?
Kép

Szerző:  xerxesza [ 2009 feb. 04, 15:52 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

gumisi írta:
Hali!
Erről a gumiról van valakinek tapasztalata?

Jééé, kisértetiesen hasonlít egy E07-re!?!

Szerző:  gumisi [ 2009 feb. 04, 16:07 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

xerxesz írta:
gumisi írta:
Hali!
Erről a gumiról van valakinek tapasztalata?

Jééé, kisértetiesen hasonlít egy E07-re!?!

igen, csak picit terepesebb, és a Heidenau gyártja

Szerző:  pancel [ 2009 feb. 04, 16:13 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

Nekem kifejezetten tetszik, ezzel már nem kell annyira kerülni az aszfaltot, mint a körmös cipőkkel.

Üdv,

pancel

Szerző:  faki [ 2009 feb. 04, 16:16 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

Vállalkozom tapasztalatok gyűjtésére, ha Mitas közeli árban van! :wink:

Szerző:  gumisi [ 2009 feb. 04, 16:27 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

faki írta:
Vállalkozom tapasztalatok gyűjtésére, ha Mitas közeli árban van! :wink:

ennek már tudom az új árát (14500ft.), de a Mitasnak még nem, rajta vagyok

Szerző:  xerxesza [ 2009 feb. 04, 16:32 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

http://www.angelfire.com/co/klr650/rearaxle4.html

Figura egy KLR650-en használta ~18.000km-t és nagyon elégedett volt vele:

Although the tread pattern looks fairly aggressive on a KLR650, I would rate these DOT approved tires a 50/50 street/dirt tire as they lasted a very respectable 11,640 miles, seeing primarily street and some hard packed dirt/gravel roads in New England.

50/50 aszfalt és kemény talajon használta

Mounted to my '93 KLR650, they provide excellent grip in all situations, while leaned over in corners, making good traction on wet roads and handling gravel and dirt roads with ease. They are very stable going over milled asphalt and all types of steel bridge deckings with a minimum of wandering.

Jó tapadás, vizes úton is, stabil mindenhol.

Szerző:  faki [ 2009 feb. 04, 16:52 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

FIM-es gumik 180 km/h-ig! :o
http://www.mefotyres.com/meend.htm

Szerző:  gumisi [ 2009 feb. 04, 16:55 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

xerxesz írta:
Jó tapadás, vizes úton is.

ez a Mitas gyengéje
köszi a tesztet!

Szerző:  xerxesza [ 2009 feb. 04, 19:17 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

faki írta:
FIM-es gumik 180 km/h-ig! :o
http://www.mefotyres.com/meend.htm

EF-es Mitas meddig jó????

Szerző:  faki [ 2009 feb. 04, 20:00 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

xerxesz írta:
EF-es Mitas meddig jó????


Gugli szerint 170. Így már nem olyan nagy kaland a Mefo, csak nekem tűnt soknak egy ilyen gumit, ekkora sebességre bevállalni.

Szerző:  gumisi [ 2009 feb. 04, 20:04 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

xerxesz írta:
faki írta:
FIM-es gumik 180 km/h-ig! :o
http://www.mefotyres.com/meend.htm

EF-es Mitas meddig jó????

http://www.gumaker.hu/fimend.html
http://www.gumaker.hu/tabl.html

Szerző:  xerxesza [ 2009 feb. 04, 20:31 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

gumisi írta:
xerxesz írta:
faki írta:
FIM-es gumik 180 km/h-ig! :o
http://www.mefotyres.com/meend.htm

EF-es Mitas meddig jó????

http://www.gumaker.hu/fimend.html
http://www.gumaker.hu/tabl.html

Ja, eszerint is 170. Akkor nem fogok áttérni :)

Szerző:  Mcemru [ 2009 feb. 04, 21:14 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

xerxesz írta:
gumisi írta:
Hali!
Erről a gumiról van valakinek tapasztalata?

Jééé, kisértetiesen hasonlít egy E07-re!?!


meg a metzeler enduro3-ra is
szal akkor kopipeszt csájna :)

Szerző:  gumisi [ 2009 feb. 05, 21:14 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

Jön a ContiGeländeSport Intermediate
gyári szerelés a TKC80

Szerző:  mic71 [ 2009 feb. 06, 0:27 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

gumisi, tudnál árat mondani Mitas EF07 120/90-18-ra? Köszi!

Szerző:  faki [ 2009 feb. 06, 13:40 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

gumisi írta:


Én kb. úgy fogalmaznám át, hogy jó az öntisztulása terepen egy speed gumihoz képest és tartósabb aszfalton mint egy krosszgumi... :008

Szerző:  xerxesza [ 2009 feb. 06, 13:45 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

faki írta:
gumisi írta:


Én kb. úgy fogalmaznám át, hogy jó az öntisztulása terepen egy speed gumihoz képest és tartósabb aszfalton mint egy krosszgumi... :008

Faki az örök Opti Miska :D

Szerző:  gumisi [ 2009 feb. 06, 14:11 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

mic71 írta:
gumisi, tudnál árat mondani Mitas EF07 120/90-18-ra? Köszi!

sajnos felmentek a Mitas árak is, én 12.560 Ft-ért tudom

Szerző:  mic71 [ 2009 feb. 06, 15:13 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

gumisi írta:
mic71 írta:
gumisi, tudnál árat mondani Mitas EF07 120/90-18-ra? Köszi!

sajnos felmentek a Mitas árak is, én 12.560 Ft-ért tudom


Tudnál rendelni egyet nekem? Köszi!

Szerző:  gumisi [ 2009 feb. 06, 20:44 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

mic71 írta:
gumisi írta:
mic71 írta:
gumisi, tudnál árat mondani Mitas EF07 120/90-18-ra? Köszi!

sajnos felmentek a Mitas árak is, én 12.560 Ft-ért tudom


Tudnál rendelni egyet nekem? Köszi!

Igen, hétfőn intézem!

Szerző:  xerxesza [ 2009 feb. 07, 19:46 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

Ez most kamu, vagy valami létező megoldás? LC8-aknál alkalmazhatnánk a túrákon :)

Szerző:  gumisi [ 2009 feb. 07, 20:40 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

xerxesz írta:

Szerintem nem kamu, legalábbis benzinnel lehetséges.
Az oroszok (annó szovjetek) a tgk. kereket valóban igy robbantották fel a felnire. Én nem láttam csak az öreg sofőrök mesélték, félnék hogy eltalálom-e a megfelelő mennyiséget :m26 , tömlős keréknél nincs erre szükség.

Szerző:  xerxesza [ 2009 feb. 07, 21:07 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

gumisi írta:
xerxesz írta:

Szerintem nem kamu, legalábbis benzinnel lehetséges.
Az oroszok (annó szovjetek) a tgk. kereket valóban igy robbantották fel a felnire. Én nem láttam csak az öreg sofőrök mesélték, félnék hogy eltalálom-e a megfelelő mennyiséget :m26 , tömlős keréknél nincs erre szükség.

Kár, pedig kicsit gyorsabbnak tűnik, mint az általunk alkalmazott ejárás...

Szerző:  faki [ 2009 feb. 07, 21:11 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

xerxesz írta:
Kár, pedig kicsit gyorsabbnak tűnik, mint az általunk alkalmazott ejárás...


Szerintem próbáljuk ki majd a Tiéden! Hátha történelmet írunk. :m26

Szerző:  xerxesza [ 2009 feb. 07, 21:14 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

faki írta:
xerxesz írta:
Kár, pedig kicsit gyorsabbnak tűnik, mint az általunk alkalmazott ejárás...


Szerintem próbáljuk ki majd a Tiéden! Hátha történelmet írunk. :m26

Annyira mégsem tűnik jó ötletnek... :pokeas:

Szerző:  Boar [ 2009 feb. 10, 10:45 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

Nem tudom, kamu-e avagy nem, de az utolsó képkockán látszik, hogy nem jött össze a mutatvány, visszaeresztett a gumi.

Szerző:  xerxesza [ 2009 márc. 06, 10:46 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

Ha már a másik topikban McEmru felvetette, rá is kérdezek:

Hány évig lehet járni egy gumival?

Merthogy ez most nálam aktuális kérdés, ugyanis a LC8-on gyári gumi van, a motor meg 2005-ös, tehát legalább 4 éves (hol látszik a gyártási év???). Meg-e fogok vele halni vagy nem-e? Ja, nem tudom milyen gumi, meg amúgy sem mertém leírni ;) Az LC8 gyárija.

Szerző:  pancel [ 2009 márc. 06, 13:00 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

xerxesz írta:
Ha már a másik topikban McEmru felvetette, rá is kérdezek:

Hány évig lehet járni egy gumival?

Merthogy ez most nálam aktuális kérdés, ugyanis a LC8-on gyári gumi van, a motor meg 2005-ös, tehát legalább 4 éves (hol látszik a gyártási év???). Meg-e fogok vele halni vagy nem-e? Ja, nem tudom milyen gumi, meg amúgy sem mertém leírni ;) Az LC8 gyárija.


Majd Misi bátyjád elmeséli, én a totalcaros okossággal szoktam kiokoskodni:

A DOT-szám utolsó három (2000 előtt) vagy utolsó négy (2000 után) számjegye mutatja a gyártás idejét. A DOT-szám minden esetben megtalálható az abroncs egyik oldalfalán.
Értelmezése pedig a következő: a három számjegyűek első két számjegye a gyártás hetét, utolsó számjegye pedig a gyártás évszámának végét jelenti. Pl.: 358 = 1998 35-ödik hete.

A négy számjegyű DOT-oknál az első két szám szintén a gyártás hetét, míg az utolsó kettő az évszám végét jelentik. Pl.: 2305 = 2005 23-adik hete.


Ahogy volt róla szó, a régi gumiban is valamilyen szinten folytatódik a vulkanizációs folyamat, tehát ahogy öregszik a gumi, úgy keményedik, ridegedik.
Ezt az okosok általában hűvös sötét helyre való betárolással lassítják le, de ebben szintén Misi a guru, majd Ő elmondja.

Üdv,

pancel

Szerző:  gumisi [ 2009 márc. 06, 18:27 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

pancel írta:
xerxesz írta:
Ha már a másik topikban McEmru felvetette, rá is kérdezek:

Hány évig lehet járni egy gumival?


Majd Misi bátyjád elmeséli, én a totalcaros okossággal szoktam kiokoskodni:

Üdv,

pancel

Na igen, a DOT szám magyarázata tökéletes :thumbsup:
Általában a gumigyártók azt mondják, hogy 5 évig számít egy gumi újnak, ha az sötét hűvös helyen van tárolva. Ilyen a gyári, illetve az importőri raktár (no meg a mienk is), ha egy új gumi szürkés-barna akkor nem megfelelően volt tárolva. Öt éves koráig nem lehet jelentős minőségbeli romlás, ha az rendeltetésszerűen volt használva, de ezt használt gumi/motor vásárláskor nem tudhatjuk. A motorra szerelt gumit úgy lehet óvni, hogy amikor nem használod akkor álljon a garázsba, vagy takard le, ne süsse a nap feleslegesen.

Szerző:  gumisi [ 2009 márc. 06, 19:31 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

Lehet, hogy amit most leírok már uncsi, de talán van olyan akinek újdonság.
Nagyon fontos a megfelelő guminyomás, a gumi élettartama, az irányíthatóság, a fogyasztás, és ami a legfontosabb a menetbiztonság szempontjából. Nem drága egy digitális mérőke, és akár a zsebbe is elfér. Állítsátok be a nyomást, ha utast és/vagy csomagot visztek.
Figyeljetek arra, hogy semmilyen vegyi anyag ne kerüljön a gumira –olaj, benzin, láncsprai, szilikon – a garázsban ne legyen ilyen folt a gumi alatt. Ne fújjátok be szilikonnal, mert fényes és szép lesz, de nagyon fog csúszni és tönkre megy. Vigyázzatok a magasnyomású gőzborotvával, mert a 200 bar-os forró víz-gőz kikezdi a gumit is.
A gyártók szerint új gumiba új belsőt, tömlőnélkülinél új szelepet, ami rövid legyen (TR-412 a kódja), 160 km/h-nál kb.4 kg erő hat a szelepre, 270 km/h-nál kb.10 kg.
Tömlősnél figyeljetek a védőszalagra, mert pár év után kidörzsöli a küllő anya - így járt az egyik klubtársunk. A tömlőnélküli (TL) abroncs szerelhető tömlővel, de csak 230 km/h-ig, a tömlős (TT) pedig csak tömlővel!
Ne használjatok vágott slicket, mert a verseny gumi nagyon speciális, azt melegíteni kell és verseny után pedig a melegítő paplannal fokozatosan lehűteni. Különben elpárolog a silica belőle és olyan lesz mint egy 10 éves sz@r, nem véletlenül dobják el a versenyzők.
Ja és a drift jelzésű gumi ellentétje a race guminak, az egyiknek csúszni kell a másiknak tapadni mint állat.
Bocsi, ha hosszú és unalmas volt!

Szerző:  ktmvideo [ 2009 márc. 07, 0:55 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

Hello mindenki!

640 Lc4 Sm-re szeretnék vmi sportos gumit szerezni!
Érdekelne egy pár javaslat, tapasztalat.
Dunlop d208rr, Pirelli Diablo, Conti Sport Bridgestone Bt-016... Hasonlóak érdekelnek.
Köszöntem

Szerző:  Mcemru [ 2009 márc. 07, 8:49 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

xerxesz írta:
Ja, nem tudom milyen gumi, meg amúgy sem mertém leírni ;) Az LC8 gyárija.


na mivan, beijedtel kiscsavo? :)
amugy meg Pirelli MT90 A/T, neked 1xru az élet mert ez van rá és kész :)

Szerző:  Mcemru [ 2009 márc. 07, 8:54 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

bocsánat nem voltam pontos és nem akarok ugy járni mint Páncél hogy hüjeséget írok aztán lehet flamelni rajta :)ááá
Pirelli Scorpion MT90 A/T V speed index

Szerző:  bouvard [ 2009 márc. 07, 8:55 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

Mcemru írta:
xerxesz írta:
Ja, nem tudom milyen gumi, meg amúgy sem mertém leírni ;) Az LC8 gyárija.


na mivan, beijedtel kiscsavo? :)
amugy meg Pirelli MT90 A/T, neked 1xru az élet mert ez van rá és kész :)

Mcemru ne corsázzál gyere velünk endurozni inkább:) :m9

Szerző:  Mcemru [ 2009 márc. 07, 9:01 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

ktmvideo írta:
Hello mindenki!

640 Lc4 Sm-re szeretnék vmi sportos gumit szerezni!
Érdekelne egy pár javaslat, tapasztalat.
Dunlop d208rr, Pirelli Diablo, Conti Sport Bridgestone Bt-016... Hasonlóak érdekelnek.
Köszöntem



D208RR mar nem gyartott de ott az utod tobb komponensu Qualifier RR, az rendben van, hasonlo v talan kicsit jobb meg a BT016 is
egy komponensubol Michelin Pilot Power, Metzeler Sportec M3 ezek W-sek es ezert dragak ugye
supermotora eleg a H-s de nem sok van ami jo
Pirelli Diablo H vagy BT090 H szinten rendben vannak es ezek nemileg olcsobbak
bar az olcsosag 316huf/eur mar csak koltoi fogalom

(contisport kisbetuvel fos de ocsos)

Szerző:  gumisi [ 2009 márc. 07, 10:50 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

xerxesz írta:
Ja, nem tudom milyen gumi, meg amúgy sem mertém leírni ;) Az LC8 gyárija.


Esetleg Metzeler, de ez kevésbé terepes.

Szerző:  Mcemru [ 2009 márc. 07, 11:16 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

bouvard írta:
Mcemru ne corsázzál gyere velünk endurozni inkább:) :m9


az az enduro meg nem szuletett meg ami nekem jo meretre :)
bar kb Norbi is ekkora, megis mint ördög megy az excvel, nem ertem hogyan :002
pedgi amikor nem annyira minusz van es utcan meg azert hideg, vmi ilyen jo lenne hideg napokra....

Szerző:  gencsydani [ 2009 márc. 07, 21:38 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

Mcemru írta:
bouvard írta:
Mcemru ne corsázzál gyere velünk endurozni inkább:) :m9


az az enduro meg nem szuletett meg ami nekem jo meretre :)


Pitbike :?:

Szerző:  xerxesza [ 2009 márc. 07, 21:44 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

Mcemru írta:
bouvard írta:
Mcemru ne corsázzál gyere velünk endurozni inkább:) :m9


az az enduro meg nem szuletett meg ami nekem jo meretre :)
bar kb Norbi is ekkora, megis mint ördög megy az excvel, nem ertem hogyan :002
pedgi amikor nem annyira minusz van es utcan meg azert hideg, vmi ilyen jo lenne hideg napokra....

Hámeg Mic sem az az égimeszelő... Mondjuk nem is sokat motorozik mostanság :roll: :whistle:

Szerző:  Mcemru [ 2009 márc. 07, 21:45 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

gencsydani írta:

Pitbike :?:


oszt én legyek a bohóc? :m13

btw japan 250-es trail bike, kawa supersherpa, yam serow, honda xr250
de ezekbol eleve 3-4 szokott elado lenni, abbol altalaban egy se amit megvennek annyira szarul neznek ki
behozni ugye meg mar nem lehet, talan kiskapuval

Szerző:  Mcemru [ 2009 márc. 07, 21:47 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

xerxesz írta:
Hámeg Mic sem az az égimeszelő... Mondjuk nem is sokat motorozik mostanság :roll: :whistle:


mert megunta h allandoan fel kell szedegetni a motort a földről ha megall egy kis buckatetőn, na én ezt nem kívánom magamnak :)

Szerző:  Mcemru [ 2009 márc. 07, 21:54 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

telleg kawa, az ujfajta klx250-hez vennek kutyacsontot? van a koubanak hozza...
gaz ha enduro be van ultetve? Norbinak tuti be van elol tolva a telo elol, meg a hatuljaval van vmi babralva de az ugye pds tehat rugo miegymast varialtak ossze ugy remlik

Szerző:  gencsydani [ 2009 márc. 10, 5:51 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

Misibá'!
Mitas EF-05 120/akármennyi-18 méretben mi pénz lenne :?:
De ha tudsz esetleg olcsóbb alternatívát, az is érdekel!

Szerző:  gumisi [ 2009 márc. 10, 21:23 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

gencsydani írta:
Misibá'!
Mitas EF-05 120/akármennyi-18 méretben mi pénz lenne :?:
De ha tudsz esetleg olcsóbb alternatívát, az is érdekel!

Holnap megnézem, és jelentkezem!

Szerző:  gumisi [ 2009 márc. 11, 16:04 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

gencsydani írta:
Misibá'!
Mitas EF-05 120/akármennyi-18 méretben mi pénz lenne :?:
De ha tudsz esetleg olcsóbb alternatívát, az is érdekel!

Szia Dani!

120/90 -18 Mitas EF-07 12.900 Ft., az EF-05 nincs megszűnt a gyártása.
Heidenau K74 15.400 Ft. ez inkább cross

Szerző:  gencsydani [ 2009 márc. 12, 0:29 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

gumisi írta:
120/90 -18 Mitas EF-07 12.900 Ft., az EF-05 nincs megszűnt a gyártása.


:(
Akkor még futok egy kört a témában...azért köszi!

Szerző:  Sanyi [ 2009 márc. 12, 10:42 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

Szia Misi!

2,15x18-as hátsóra mekkora gumi kell?
Asszem 2,15.
:-)

Szerző:  gencsydani [ 2009 márc. 12, 12:10 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

Sanyi írta:
Szia Misi!

2,15x18-as hátsóra mekkora gumi kell?
Asszem 2,15.
:-)


Tehetsz rá 100-tól 140-ig bármit. Nekem a 120-as vált be, de ez függ az egyéni ízléstől is.

Szerző:  gumisi [ 2009 márc. 12, 15:37 ]
Hozzászólás témája:  Re: Minden ami gumiabroncs

gencsydani írta:
Sanyi írta:
Szia Misi!

2,15x18-as hátsóra mekkora gumi kell?
Asszem 2,15.
:-)


Tehetsz rá 100-tól 140-ig bármit. Nekem a 120-as vált be, de ez függ az egyéni ízléstől is.

Így van, jól írja Dani!

utcai/FIM == cross
120/90-18 = 100/100-18
130/90-18 = 110/100-18
140/80-18 = 120/90-18
jobb oldal az új cross méretezés, nekem az utcai 140/80-18 a cross 120/90-18

Oldal: 1 / 8 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/