zsolt_ktm írta:
sziasztok,
javasolta valaki nekem , hogy ha a katalizatort ( kozepdob ) ha kiiktatom allitolag 5-10 loero nyerheto vele... egy lc4 400 asrol lenne szo '98 as evjaratu eredeti kipufogorendszer van rajta , ... a motorban nem reg csreltem gyuruket meg szeleposszecsiszolas meg hasonlo ...es kivancsi vagyok egy katalizator kiiktatassal mennyi plusz loero nyerheto

...vagy egyaltalan javasolt e azt onnan kivagni ?
egyszer egy szerelo megnezte es az altala mondottak alapjan elegge ures volt belul ( valoszinu az elozo gazdaja mar kibelezte ) de en ragaszkodom megis hogy levagja es egy masik egyenes csovel helyettesitse :) ...mit szoltok hozza?
barmilyen velemenyre kiv vagyok

Elvileg valóban nyerhető vele 1-2 lóerő, de nem több, a dob nyitottá alakításával ugyancsak nyerhetsz ennyit.
A kettő együtt ér csak valamit, ha csak az egyiket alakítod át, nagy csodát nem szabad a vastól várni.
Érdemes a dobot kicsontozni (nem barbár módszerrel), egy minimum D=50-es perforált csövet betenni a dobba, és jó keményre bélelni a dob fala és a cső közti részt gyapottal (legjobb a gyapot tekercs, amit motoros boltokban kapsz).
Vagy másik megoldás, hogy venni kell rá SXC dobot, az úgy tudom már eleve így van behangolva.
Üdv,
pancel