KTM Klub fórum

Magyarországi KTM-esek és KTM szimpatizánsok virtuális talákozóhelye...
Pontos idő: 2024 ápr. 25, 8:16

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: KTM EXC 250-300 vásárlás
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 23, 23:12 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2014 feb. 12, 10:12
Hozzászólások: 5
Sziasztok!

Új tagként azért regisztráltam az oldalra, mert ahogy a cím is mutatja motor vásárlás előtt állok. Úgy látom, hogy a fórumozók aktivitása jelentősen alább hagyott mostanában, de úgy gondolom jobb helyen nem tudnék kopogtatni a kérdéseimmel. Persze így számolnom kell az elfogultsággal is, de megpróbálok higgadtan dönteni és próbáljunk csak a tényekre koncentrálni. A motor vásárlását tavasz végére, nyár elejére tenném, mert addigra jönne össze annyi pénz, hogy nagyobb választékból tudjak válogatni, törekednék a minél fiatalabb motor vásárlására, amennyiben érdemes.

Előszó:
Én 2011 tavasza óta terep motorozok amatőr / hobbi szinten. Eddig mindvégig csak japán cross motorjaim voltak (Honda, Suzuki). A cross motorok voltak elérhető árban, de sosem arra használtam, amire kitalálták őket. Mindvégig csak endurózni jártunk. Most, hogy nemrég sikerült eladni a 2000-es Suzuki RM 250-emet ismét lehetőségem van a kezembe venni a sorsomat és végre olyan motort venni - amire használnám -, egy endurot. Azt hozzá szeretném tenni, hogy leginkább 2 ütemű motorban gondolkodnék. Életemben eddig csak 2 ütemű motorjaim voltak, nem most kezdeném el a 4 ütemű motorozást. Elsősorban félek a magas szerviz költségtől. Másodszor pedig a szememben a 4t endúrók behemót traktornak tűnnek (XT,TT,XR,DR, stb.). Van egy vékony határsáv, ami még éppen elmenne (DRZ, 4t EXC, WR), mert viszonylag még elfogadhatóak számomra, de akkor sem pályáznék 4 ütemre. A korábban említett szerviz költség miatt. Másrészt már kezdem megszokni a 2 ütemet és a power szelep áldásos hatását, vékonyabb, könnyebb, nehéz terepen ugyanúgy megállják a helyüket. Japán endúrókban nem is gondolkodok, mert nem túl híresek és csak öregebb darabok érhetőek el belőlük (KDX, KMX, CRM, RMX). Így maradnak az európai motorok, amiket még valamennyire ismerek is. Rémlik a Gas Gas, mint spanyol motor, KTM és Husaberg, mint osztrák motorok és újként a TM, amiről semmit nem hallottam. KTM-ben evidens, hogy a 2t EXC-re gondolok, Gas Gas-nál az EC-re, Husabergnél a TE és a TM-nél az EN. A TM EN-ről nem tudok semmit, a Husaberg TE elérhetetlen árban van számomra, így jobbára csak a Gas Gas és a KTM jönne szóba. KTM-es oldal révén akkor az 2t EXC-ről szeretnék véleményeket, beszámolókat és minden hasznos információt hallani, ami elengedhetetlen.

Előélet:
Korábban nekem elsőnek egy csővázas 1997-es Honda CR 125-öm volt. Akkor csak arra volt pénzem és mivel nagyon szerettem volna minél hamarabb motorozni, így vettem egy olyat. Kora miatt voltak vele apró hibák (vízpumpa lapátból hiányzott 3 lapát, az első ráf el volt repedve, hűtő lyukas volt). Barátom már akkor olyan motort vett, amilyet eredendően szeretett volna és azóta is kitartott mellette, egy aluvázas 1999-es Honda CR 125. Nagyon jól megtanult vele motorozni és azóta sincs semmi baja annak a motornak. Végül sikerült eladni a csővázas CR-t és sikerült vennem nekem is egy 1999-es Honda CR 125-öt. Immáron megvolt rá a pénzem, így tudtam venni egy olyat. Azzal sem volt teljes az örömöm, mert azzal sem tudtam megtanulni motorozni. Érezhetően jobb volt, mint a korábbi, de még mindig csak kínlódtam vele a partokon. Megijedtem, elengedtem a gázt és alsó fordulaton már nem indult el a motor. Elfogyott a lendület és megálltam a part közepén. Emiatt sokat kínlódtam én is és így a motor is. Egyik ismerős már akkor is egy 250-es aluvázas 1999-es CR-t hajtott. Nagyobb köbcentis volt, de mégis kevesebbet fogyasztott mint a mi 125-ös CR-ünk. Miután nagyobb köbcentis volt, így úgy gondoltuk, hogy annyi erővel már jobban boldogulnék a partokon. Kevesebbet is fogyaszt, így az tűnt a legjobb megoldásnak, ha kipróbálnánk egy 250-est. Csere miatt egy 250-es Suzuki RM lett a következő motor. Alul nagyobb nyomaték maradt, így könnyebben tudtam vele motorozni. Ám a fogyasztása lényegesen nagyobb volt, mint a CR-nek. Ha emiatt 4t motort szeretnék venni akkor nem lenne kérdés a fogyasztás. Emiatt lenne az egyik központi kérdés a fogyasztás. Melyik motorral tudnám megtenni a legnagyobb távolságot? Ehhez persze hozzátartozik az is, hogy mennyi a fogyasztása és mekkora a tank. Tehát az RM-nek nagy volt a fogyasztása, de könnyebben tudtam vele motorozni. Más tényezők is beárnyékolták a motorozást. Olyan "legendákat" hallottunk az RM-ről, hogy hajlandó összetörni a power nyelv és azt benyelve a hengerben lerendez mindent, valamint sokat hallottunk váltó hibáról. Én eladtam a motort, mert a motor ugyan mentes volt ezektől a problémáktól, de a fogyasztás és a kihasználatlanság miatt nem volt használva.
Az EXC-ben igazából a 250-300 köbcentis osztályban gondolkozok. Barátom azt mondja az RM alapján, hogy egy 250-es is bőven elég volna, de ha a 300-as ugyanannyit fogyasztana vagy netán kevesebbet, akkor inkább az volna a nekem való. Nyilván reklám ez a KTM-nek, hogy nagyon sokan az ő motorjukkal indulnak el a nevesebb versenyeken (pl.: Romaniacs, aminek én is lelkes nézője vagyok). De ha ők végig tudnak menni egy olyan pályán, akkor az én kezdő tudásomnak is elegendő lehet az általam használt terepeken. Barátom a 250-es RM erejéből és kezelhetetlenségéből indul ki, de azért van különbség a cross és az enduro között is. A 300-astól nagyobb motorokban nem is gondolkozok (EXC 360-380), mert azt már én is túlzásnak tartom, még ha kevesebbet is fogyaszt és még annyira sem kell pörgetni terepen.

Tézisek:
1)
Amikor valakit a fogyasztásról faggattam, akkor ő az alábbi állítást tette: "Minél nagyobb köbcentis a motor és minél kisebb fordulaton kell üzemeltetni annál kevesebbet fogyaszt." A köbcenti és a fordulatszám függvénye a fogyasztás. Nekem inkább úgy tűnik, hogy egyik a másik következménye. A nagyobb köbcentis motort nem kell annyira pörgetni ugyanazon a terepen, ezt magamról tudom. Így igazából a fordulatszámtól függ a fogyasztás, ami szerintem talán a power szelepre lehet visszavezetni. Nyitott powernél nő meg a fogyasztás, mert akkor nyitottabb a henger. De ezt már én teszem hozzá. Ehhez mit tudtok hozzáfűzni?

2)
Ez már a saját elképzelésem: Ha a motorok rendeltetésszerű használatát nézzük, akkor a cross motort a pályán használják, ugratnak vele, stb, míg az enduróval az erdőben, hegyekben motoroznak. A cross motornál nem figyeltek oda a fogyasztásra, mert ha fogyóban is van az üzemanyag, akkor akár el is lehet tolni a pálya szélére kannából megtankolni, míg az endurónál bajban lehetünk az üzemanyaggal három településsel arrébb fent a hegyekben egy katlan mélyében, így annál jobban odafigyeltek a fogyasztásra. Valamint az is számít, hogy alul több nyomaték legyen és kiszámíthatóbb legyen a viselkedése. Pályán nem számít, mert a crossal úgy is fordulaton van használva a motor. Endurónál pedig fontosabb, hogy emelkedőn is talán el lehessen indulni vele vagy szorult helyzetből és nem olyan idegbeteg módon. Talán emiatt is gondolja barátom elégnek nekem a 250-est. Ez is megerősít benne, hogy enduro a nekem való motor. Ha a 1) tézis helyes, akkor akár egy 250-es, akár egy 300-as EXC-vel kis fordulaton kevesebb fogyasztást lehet kihozni. Felkapcsolok a legmagasabb fokozatba és zárt powerrel, lényegében alapjáraton motorozok sík terepen. Amikor pedig odaérünk a dombokhoz, akkor úgy is kell valamennyire forgatni a motort, hogy felmenjen a parton, így az akkori fogyasztást elviselem. Így próbáltam tenni az RM-nél is, de akár hogy is 10 litert mindig megevett. Hogyan lehetne a legkisebb fogyasztást kihozni belőle?

Tudom, hogy elsősorban nem a fogyasztásnak kellene mérvadónak lennie a vásárlásnál, de a mi motorozásaink többsége úgy néz ki - amikor nem futóval visszük el a motorokat a hegyekbe -, hogy teljesen sík terepen megyünk kb. 10-20 km-t, majd onnantól kezdődik a valamivel izgalmasabb terep. Persze van mód a motorok tuningolására is. Nagyobb tankkal, több üzemanyagot vihetünk magunkkal, így ugyanakkora fogyasztással nagyobb távolságot tudunk megtenni. Márkásabb kipufogóval nagyobb erőre / nyomatékra tehet szert a motor, talán a blokk nagyobb igénybevétele nélkül. Így akár egy 250-esből is ki lehet hozni egy 300-astól elvárható erőt / nyomatékot.

Évjárat:
KTM EXC 250 / 300-ból sok évjárat elérhető. Leginkább 2000-es utánit keresnék. Minél öregebb a motor ugye annál több ember keze alatt fordulhatott meg, így annál több baja lehet. Viszont ha minél fiatalabb a motor és annál drágább, úgy azt jobban féltjük és jobban félünk, hogy baja esik, ellopják, ne adj isten lefoglalják, stb. Igazából az érdekelne, hogy melyik évjáratot vagy évjáratokat ajánljátok? 2001-től már olajos kuplung van, ami hosszú vagy nehéz motorozás alatt jól jöhet. 2007-től pedig már önindító is van a motorhoz. Bár 2001-től 2007-ig kisebb (8.5 literes) tankot írnak a motorhoz, 2008-tól pedig nagyobbat (9.5 liter). Azt is olvastam, hogy 2008-tól a motor elvileg többet is fogyaszt (talán emiatt is a nagyobb tank), mást motort is raktak bele, ami talán már nem olyan mint a korábbi. Számomra azonban a 2008-as motor külsője sokkal megkapóbb. A tank kialakítása a tank idomok és úgy a motor kinézete számomra jobban tetszik. De ha a blokkja hajlamosabb tönkre menni és többet is fogyaszt akkor megmaradnék a 2007-esnél. Most a középpontban egy 2007-es KTM EXC 300 áll, egy sráccal folytatott beszélgetés alapján. Ő mondta, hogy a blokkja elvileg jobb, kevesebbet fogyaszt, de neki van rajta (lehet rá kapni) egy 11 literes tank. Kevesebbet is fogyaszt, mint a 2008-as (elvileg) és nagyobb is a tankja, így számomra most ez az ideális, mert ezzel lehet elvileg a legnagyobb távot megtenni. Az olajos kuplung és önindító ugyanúgy van rajta. Tehát milyen évjáratot ajánlotok miért és miért nem ?

Segítségeteket előre is köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: KTM EXC 250-300 vásárlás
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 24, 14:14 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4916
Tartózkodási hely: Csepel City
"és újként a TM"

A TM annyira új, hogy 1976 óta gyártanak (verseny)motorokat és több VB-címet is nyertek:
http://www.tmracing.it/en/tm-racing-company/
Amúgy itthon valóban (méltatlanul) ismeretlen, mellőzött márka, bár ez nem kis részben a "remek" márkaképviseletnek (Parilla) "köszönhető", egyébként maga a termék (motor) szvsz semmiben nem marad el tudásban egy KTM-től, Husqvarna-tól vagy GasGas-tól.

Az évjárat-mizériádhoz:
a 90-es évek közepétől 2007-ig a 250/300/360/380 blokkon mechanikusan jóformán semmit nem változtattak, gyújtáson meg karbin variáltak és kapott hidraulikus kuplungot, de amúgy csomó alkatrész csereszabatos nemcsak a különböző évjáratok, de még a különböző lökettérfogatú modellek között is.
A fogyasztásos témához:
ha a 250-300 2T kategóriához ragaszkodsz, akkor alacsony fogyasztást ne várjál, okos karburálással mondjuk lehet rajta finomítani valamennyit, de csodák sajnos nincsenek, ezt tudomásul kell venni. Saját tapasztalatom amúgy az, hogy anno a 125-ös EXC-mmel, városban (tehát gyakorlatilag folyamatos nyélgázon) használva maximum 7-7,5 litert tudtam megetetni, míg a 250-essel ilyen "alacsony" értéket csak nagyon-nagyon óvatos közlekedéssel (és merészen szegényre karburálva) sikerült elérni, terepen ennél mindig csak többet evett. És az is tuti, hogy ha ma "kéne" terepes használatra motort vegyek, akkor az biztosan 125-ös enduro lenne (esetleg egy 150 XC)...

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: KTM EXC 250-300 vásárlás
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 24, 16:47 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2014 feb. 12, 10:12
Hozzászólások: 5
gencsydani írta:
"és újként a TM"

A TM annyira új, hogy 1976 óta gyártanak (verseny)motorokat és több VB-címet is nyertek:
http://www.tmracing.it/en/tm-racing-company/
Amúgy itthon valóban (méltatlanul) ismeretlen, mellőzött márka, bár ez nem kis részben a "remek" márkaképviseletnek (Parilla) "köszönhető", egyébként maga a termék (motor) szvsz semmiben nem marad el tudásban egy KTM-től, Husqvarna-tól vagy GasGas-tól.

Az évjárat-mizériádhoz:
a 90-es évek közepétől 2007-ig a 250/300/360/380 blokkon mechanikusan jóformán semmit nem változtattak, gyújtáson meg karbin variáltak és kapott hidraulikus kuplungot, de amúgy csomó alkatrész csereszabatos nemcsak a különböző évjáratok, de még a különböző lökettérfogatú modellek között is.
A fogyasztásos témához:
ha a 250-300 2T kategóriához ragaszkodsz, akkor alacsony fogyasztást ne várjál, okos karburálással mondjuk lehet rajta finomítani valamennyit, de csodák sajnos nincsenek, ezt tudomásul kell venni. Saját tapasztalatom amúgy az, hogy anno a 125-ös EXC-mmel, városban (tehát gyakorlatilag folyamatos nyélgázon) használva maximum 7-7,5 litert tudtam megetetni, míg a 250-essel ilyen "alacsony" értéket csak nagyon-nagyon óvatos közlekedéssel (és merészen szegényre karburálva) sikerült elérni, terepen ennél mindig csak többet evett. És az is tuti, hogy ha ma "kéne" terepes használatra motort vegyek, akkor az biztosan 125-ös enduro lenne (esetleg egy 150 XC)...


Köszönöm Dani, hogy elmondtad véleményedet.

A TM számomra új. Eddig én sem hallottam felőle sok mindent, így információm sem voltak róla, ezért mondtam, hogy számomra újként jött be, mint esetleges jelölt. Sajnos viszont a hirdetések között nem találtam eladó TM EN típusú motort. A parillával ugyan eddig meg voltam elégedve, de még sincs pénzem szalonból motort venni, legyen az akármilyen jó motor is.

Az általam "nagyra" értékelt sportmotor.hu Osztrák VS Japán: http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=95477 képgaléria #9-es hozzászolásában Bugic nevű felhasználó talán pont erről beszél, amit te is mondasz, hogy 2000 előtt olaszok voltak a beszállítók, de utána már a japánok, ez is bizonyítva, hogy nem gyártanak rosszat.

Így van én ragaszkodnék a 250es 300-as kategóriához. Többekkel beszélve azt mondták, hogy ugyanannyi km-t mennek el az ő 250-es 300-as 2 üteműjével, mint a 4 üteműekkel. Igaz, hogy ehhez talán a 2 üteműn 10+ literes tank kell, de a 4 üteműn egy 7-8 literes is elég. Ennek ellenére én mégsem vágynék 4 ütemre. Sokaknak gondot jelent, hogy a benzint kutyulgassák és pocskoljanak vele. De inkább biztosra tudom a benzinbe kevert olaj keni a hengert, minthogy az olajpumpa hibája miatt esetleg megragadjon a henger. Inkább legyen a tankba néhány literrel több benzin, fogyasszon többet a motor és így költsek többet a benzinre, mint egy hiba miatt kelljen sokat költeni a blokkra. Éppen az egyszerűség teszi annyira vonzó számomra. Nem tud annyira mi elromlani, nem annyira bonyolult a működése.

A sportmotor.hu-n olvastam olyan bonctermi leírást, ahol 6 literről számolt be a tulajdonos, másiknál pedig 15 literről. Szerintem sokat számít az, hogy hogyan használja az ember. De végül is kihozható egy 6 literes fogyasztás szerinted ? Az sem gond ha éppen 7-8 litert iszik meg, mert barátom 125-ös CR-e is annyit eszik és ha annak még kisebb a tankja is, akkor a KTM nagyobb távolságot tudna még mindig megtenni. Úgyis az ő motorja lenne a mérvadó. Ha ő felkötne üzemanyagot, akkor én is, így biztos hogy tovább kitartana nekem az üzemanyag. Az endurókon meg van km óra, így tudnám méricskélni minden motorozás alatt a fogyasztást. Hány km-t tettem meg és hány litert kellett rátölteni a tankra, hogy ismét tele legyen?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: KTM EXC 250-300 vásárlás
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 24, 19:09 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4916
Tartózkodási hely: Csepel City
Cortez írta:
De végül is kihozható egy 6 literes fogyasztás szerinted ?


Terepen (legyen az akár csak földút is) kizártnak tartom.

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: KTM EXC 250-300 vásárlás
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 26, 14:12 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2013 jún. 22, 7:50
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Erdely, Hargita
Nekem 2001 es 300 om van, az idaig megtett legnagyobb tav 110 km kb, terepen, 8L korul evett meg, jelzem a fofuvoka 185 os, ami az alaphoz kepes joval nagyobb, 165 a gyari. ugyhogy siman kijon egy jol belott karbival 6L/100.
Es tuti hogy nem banod meg ha 300 ast veszel, nagyon nyomatekos, nem kell porgetni mint a 125 ost. En kezdo enduroskent vettem, voltak meglepetesek neha hirtelen gaznal de soha nem szalt el alollam szerencsemre :D
Es ami a legjobb szamomra hogy 1 eve hajtom, de meg semmi de semmi problemam nem volt vele. A kopo alkatreszeket csereltem rajta, ami ugyanolyan arbann van mint a japan gepeke,vagy olcsobb.

Garantaltan nem banod meg ha megveszed az altalad leirt gepet.

KTM az KTM :wow:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: KTM EXC 250-300 vásárlás
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 26, 14:29 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4916
Tartózkodási hely: Csepel City
zsolty112 írta:
jelzem a fofuvoka 185 os, ami az alaphoz kepes joval nagyobb, 165 a gyari.


Jelzem a főfúvókából (is) a hőmérsékletnek és a tengerszint feletti magasságnak megfelelőt kell beletenni, de mondjuk ha olvasnál kezelési könyvet, abban benne van hozzá a táblázat...

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: KTM EXC 250-300 vásárlás
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 26, 18:35 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2013 jún. 22, 7:50
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Erdely, Hargita
mondjuk minek kell igy beszologatni, nagykepuen. Kicsit normalisabban ha lehet :peace: Erdelybol vagyok nalunk a homerseklet garantalom h alacsonyabb mint nalatok, legkevesebb 10,15 fokkal. es a tengerszinthez is viszonyitva sokkal magasabban vagyunk, ahonnan vettem a motort ott alacsonyabb kicsit a homerseklet, de nalam igy is tokeletesen megy, ezertt gondolom nalatok fele a 165 os fofuvokaval is tokeletesen menne. Es tudok a tablazatrol, csak epp nekem igy megflel ahogy van es nem buzeralom ha nem muszaj :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: KTM EXC 250-300 vásárlás
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 26, 19:14 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2014 feb. 12, 10:12
Hozzászólások: 5
zsolty112 írta:
mondjuk minek kell igy beszologatni, nagykepuen. Kicsit normalisabban ha lehet :peace: Erdelybol vagyok nalunk a homerseklet garantalom h alacsonyabb mint nalatok, legkevesebb 10,15 fokkal. es a tengerszinthez is viszonyitva sokkal magasabban vagyunk, ahonnan vettem a motort ott alacsonyabb kicsit a homerseklet, de nalam igy is tokeletesen megy, ezertt gondolom nalatok fele a 165 os fofuvokaval is tokeletesen menne. Es tudok a tablazatrol, csak epp nekem igy megflel ahogy van es nem buzeralom ha nem muszaj :wink:


Miért választottad kifejezetten a 2001-es évjáratot? Azt tudtad megengedi magadnak vagy csak annyi volt a lényeg, hogy már olajos kuplung legyen rajta, ezáltal nem olyan megerőltető a csuklónak a motorozás? Ha Erdélyben laksz, akkor elhiszem hogy oda kell is a 300 ccm. Én is kezdő endurós volnék vagy mifene, de nálunk messze nincsenek akkora dombok. Az Északi-Középhegység lábánál lakok és azért 15-20 km-t el kell motorozni sík föld úton mire eljut az ember egy olyan részhez, ahol már kicsit igénybe veszi az embert a terep. Akkor a gyári táblázat alapján lehet szórakozni a fúvókával, de csak csínján. Volt itt olyan topic ahol a srác arról panaszkodott, hogy ilyen próbálgatás miatt megsült a dugó. A gyári táblázatban bizonyára van egy kis ráhagyás, hogy semelyik terepen ne süljön be a dugó, így érdemes aszerint beállítani ezek szerint.

Akkor ahogy írtad terepen kb. 8 litert fogyasztott el. Az kifejezetten barátságos, mert barátom 125-ös CR-e is annyit eszik az ő 8 literes tankjához viszonyítva. Neked hány literes a tank? Azoknak még 11 literes nem?

Remélem nem fogom megbánni. Közben megy ugyan ez a téma a sportmotor.hu fórumában is. Örülök, hogy azért itt is van néhány elveszett lélek, akikkel sikerül eszmét cserélni. Ott azon a fórumon azt mondták, hogy mindegy milyen motort veszek (EC / EXC, 250 / 300) nem tudom elrontani, csak az számít, hogy hogyan volt karban tartva. Ebből a megfontolásból gondolom azt, hogy érdemes volna minél fiatalabb motort megvenni, amit a pénztárcánk megenged kis ráhagyással - ha valami elromlik vagy cserélni kell -, mert akkor még feltehetőleg kevés ember keze alatt fordult meg a motor és így kisebb az esély rá, hogy kifogott a motor egy olyan tulajdonost, aki nem foglalkozott vele és ütötte vágta.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: KTM EXC 250-300 vásárlás
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 26, 22:00 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4916
Tartózkodási hely: Csepel City
zsolty112 írta:
a tengerszinthez is viszonyitva sokkal magasabban vagyunk


Akkor pont kisebb fúvóka kéne, nem nagyobb.

zsolty112 írta:
Es tudok a tablazatrol, csak epp nekem igy megflel ahogy van


Csak éppen a motornak hosszú távon tutira nem tesz jót ha agyon van etetve (mondjuk szerintem menni is atomszar vele úgy, de én köztudásúlag egy fakezű balfasz vagyok).

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: KTM EXC 250-300 vásárlás
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 26, 22:10 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4916
Tartózkodási hely: Csepel City
Cortez írta:
olajos kuplung legyen rajta, ezáltal nem olyan megerőltető a csuklónak a motorozás?


Nem akarlak nagyon elkeseríteni, de nekem volt olyan motorom, aminek a bowdenes kuplungját is egy ujjal tudtam húzkodni (pedig ránézésra még az eredeti, 17 éves alkatrész lehetett benne), szóval ha csak emiatt vennél 2001 utánit, akkor szerintem felesleges erlködni vele.


Cortez írta:
Ebből a megfontolásból gondolom azt, hogy érdemes volna minél fiatalabb motort megvenni, amit a pénztárcánk megenged kis ráhagyással - ha valami elromlik vagy cserélni kell -, mert akkor még feltehetőleg kevés ember keze alatt fordult meg a motor és így kisebb az esély rá, hogy kifogott a motor egy olyan tulajdonost, aki nem foglalkozott vele és ütötte vágta.


Hibás a gondolatmeneted, egyszerűen nézd (nézesd) meg amit vennél (meg azt is akitől vennéd :!: ) és ha jó, akkor szard le az évjáratot (sőt, akár a márkát is).

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: KTM EXC 250-300 vásárlás
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 27, 9:41 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2013 jún. 22, 7:50
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Erdely, Hargita
Csak éppen a motornak hosszú távon tutira nem tesz jót ha agyon van etetve (mondjuk szerintem menni is atomszar vele úgy, de én köztudásúlag egy fakezű balfasz vagyok).[/quote]

Na hat mindig tanul az ember, nem tudom hogy te szerelo vagy, vagy csak jartas a temaban, a sok forumozas miatt.? mindenesetre enszerintem meg mindig jobb a 2T nek ha kicsit tobbet kap mint kevesebbet. Na de a lenyeg az hogy hogy nemsokara esedekes a motorfelujitas, es azon gondolkodtam mar hogy ujrakarburaljam, mivel most eleg kopott a motor igy jobb neki ha tobbet kap, de majd ujan hmmm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: KTM EXC 250-300 vásárlás
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 27, 9:49 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2013 jún. 22, 7:50
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Erdely, Hargita
Hat nekem ere volt penzem, es igen neztem hogy olajos kuplung legyen, mivel probaltam ki nem egy bovdenest es hat nem igen tetszet hosszu tavon. ezzel meg sem erzed. A tankom az gyarilag 9l ha jol tudom, de azt kimotorozni terepen hobbienduroskent hat eleg faraszto azt megmondom. Es igaz amit mondtak neked hogy ezek elnyuhetetlenek, osztan hogy az ujabbak 2008 utaniak hogy mennyire orokoltek ezt nemtudom. Es ha osszeteszed a haverod 125 os cr jevel van egy hatalmas kulonbseg, mar ha a fogyasztas ugyanaz is, a telyesitmeny, es az elmeny ami garantalt a 300 on.

Ja es nem erdemes annyit filozni, nezd meg probald ki es ha megnyert vedd meg, ugysem latsz bele, sem a multjaba. Venni kell meg es hajtani, amig megadja magat utana meg tudod hogy te ujitottad fel es az mar tuti :D

Ez az en velemenyem ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: KTM EXC 250-300 vásárlás
HozzászólásElküldve: 2014 feb. 27, 10:58 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2014 feb. 12, 10:12
Hozzászólások: 5
zsolty112 írta:
Hat nekem ere volt penzem, es igen neztem hogy olajos kuplung legyen, mivel probaltam ki nem egy bovdenest es hat nem igen tetszet hosszu tavon. ezzel meg sem erzed. A tankom az gyarilag 9l ha jol tudom, de azt kimotorozni terepen hobbienduroskent hat eleg faraszto azt megmondom. Es igaz amit mondtak neked hogy ezek elnyuhetetlenek, osztan hogy az ujabbak 2008 utaniak hogy mennyire orokoltek ezt nemtudom. Es ha osszeteszed a haverod 125 os cr jevel van egy hatalmas kulonbseg, mar ha a fogyasztas ugyanaz is, a telyesitmeny, es az elmeny ami garantalt a 300 on.

Ja es nem erdemes annyit filozni, nezd meg probald ki es ha megnyert vedd meg, ugysem latsz bele, sem a multjaba. Venni kell meg es hajtani, amig megadja magat utana meg tudod hogy te ujitottad fel es az mar tuti :D

Ez az en velemenyem ;)


Valószínűleg úgy is ez lesz. Amikor esedékessé válik a motor vásárlása (összegyűlik rá a szükséges keret és tényleg lesz kivel motorozni), akkor szétnézek a piacon és próbálom kiválasztani a megfelelőket. Utána összeállítok rá egy útvonal tervet, hogy mindegyiket útba tudjuk ejteni egy szerelő barátommal és az ő tapasztalatai alapján megpróbáljuk kiválasztani a nekem legjobban megfelelőt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 13 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség