KTM Klub fórum
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/

2T kontra 4T
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=326
Oldal: 1 / 4

Szerző:  kope68 [ 2007 jan. 22, 22:10 ]
Hozzászólás témája:  2T kontra 4T

Látom megér ez egy topikot. :-)

Most akkor miért is 2T Dani?

OK, hogy olcsóbb fenntartási költség, de azért ennek is utána lehetne számolni. :-)

Szerző:  Fox [ 2007 jan. 22, 22:17 ]
Hozzászólás témája: 

Énnemtom amúgy...
Ültemmár 2T-n de én egyetlen előnyének azt tartom hogy nem nehéz annyira.
Motorika szempontjából sztem egy kevéssé tökéletes valami.
De én elfogult vagyok asszem.

:idea:

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 22, 22:34 ]
Hozzászólás témája:  Re: 2T kontra 4T

kope68 írta:
Látom megér ez egy topikot. :-)

Most akkor miért is 2T Dani?



Kisebb súly, könnyebb irányíthatóság (hozzám hasonló ropiknak nem mindegy), kisebb szervizigény, egyszerűbb karbantartás, hosszabb távon olcsóbb fenntartás (ezt se kell magyaráznom miért fontos), alacsonyabb zajszint.

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 22, 22:36 ]
Hozzászólás témája: 

Fox írta:
Énnemtom amúgy...
Ültemmár 2T-n de én egyetlen előnyének azt tartom hogy nem nehéz annyira.
Motorika szempontjából sztem egy kevéssé tökéletes valami.
De én elfogult vagyok asszem.

:idea:



Kevesebb mint feleannyi mozgó alkatrész van benne, mint egy hasonló kategóriás 4T-ben. Miért is volna kevéssé tökéletes?

Szerző:  kope68 [ 2007 jan. 22, 22:46 ]
Hozzászólás témája:  Re: 2T kontra 4T

gencsydani írta:
Kisebb súly, könnyebb irányíthatóság (hozzám hasonló ropiknak nem mindegy), kisebb szervizigény, egyszerűbb karbantartás, hosszabb távon olcsóbb fenntartás (ezt se kell magyaráznom miért fontos), alacsonyabb zajszint.


kontra:
kevesebb váltás fel ill. le (amikor durran a karod sokat számít, ha csak nem kuplung nélkül váltassz), környezetbarát, kiseb fogysztás, egyszerűbb tankolás, nagyobb nyomaték, ÖNINDÍTÓ legalábbis az endurókon, (bár az újakon mindegyiken lesz).

Szerző:  kope68 [ 2007 jan. 22, 22:48 ]
Hozzászólás témája: 

Azt viszont a suliban anno tényleg mondták, hogyha megoldható lenne a környezetszennyező hatás megszűntetése, sokkal korszerűbb lenne mint a 4T.

Szerző:  kope68 [ 2007 jan. 22, 22:49 ]
Hozzászólás témája: 

Dani nem mondod, hogy a 4T-re szavaztál? :lol: :twisted:

Szerző:  mic71 [ 2007 jan. 22, 22:49 ]
Hozzászólás témája: 

gencsydani írta:
Fox írta:
Énnemtom amúgy...
Ültemmár 2T-n de én egyetlen előnyének azt tartom hogy nem nehéz annyira.
Motorika szempontjából sztem egy kevéssé tökéletes valami.
De én elfogult vagyok asszem.

:idea:



Kevesebb mint feleannyi mozgó alkatrész van benne, mint egy hasonló kategóriás 4T-ben. Miért is volna kevéssé tökéletes?


Ha a fogyasztását is számoljuk, akkor is kevesebbre jön ki? Iván említette, hogy őszerinte kb egyforma a fenntartása. Inkább a súly és az irányíthatóság számít.

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 22, 22:53 ]
Hozzászólás témája:  Re: 2T kontra 4T

kope68 írta:
gencsydani írta:
Kisebb súly, könnyebb irányíthatóság (hozzám hasonló ropiknak nem mindegy), kisebb szervizigény, egyszerűbb karbantartás, hosszabb távon olcsóbb fenntartás (ezt se kell magyaráznom miért fontos), alacsonyabb zajszint.


kontra:
kevesebb váltás fel ill. le (amikor durran a karod sokat számít, ha csak nem kuplung nélkül váltassz), környezetbarát, kiseb fogysztás, egyszerűbb tankolás, nagyobb nyomaték, ÖNINDÍTÓ legalábbis az endurókon, (bár az újakon mindegyiken lesz).


rekontra:
a 300EXC-nek messze szélesebb a használható fordulatszám-tartomány, mint az SC-nek és a nyomatéka sem tűnt semmivel se kisebbnek.
És 2T-nél lefelé is simán lehet kuplung nélkül váltani, ami 4T-nél azért elég durva...
Környezetszennyezésbe beletartozik a zaj is, abban pedig jobb a 2T, összességében tehát egál.

Szerző:  mic71 [ 2007 jan. 22, 22:57 ]
Hozzászólás témája:  Re: 2T kontra 4T

gencsydani írta:
kope68 írta:
gencsydani írta:
Kisebb súly, könnyebb irányíthatóság (hozzám hasonló ropiknak nem mindegy), kisebb szervizigény, egyszerűbb karbantartás, hosszabb távon olcsóbb fenntartás (ezt se kell magyaráznom miért fontos), alacsonyabb zajszint.


kontra:
kevesebb váltás fel ill. le (amikor durran a karod sokat számít, ha csak nem kuplung nélkül váltassz), környezetbarát, kiseb fogysztás, egyszerűbb tankolás, nagyobb nyomaték, ÖNINDÍTÓ legalábbis az endurókon, (bár az újakon mindegyiken lesz).


rekontra:
a 300EXC-nek messze szélesebb a használható fordulatszám-tartomány, mint az SC-nek és a nyomatéka sem tűnt semmivel se kisebbnek.
És 2T-nél lefelé is simán lehet kuplung nélkül váltani, ami 4T-nél azért elég durva...
Környezetszennyezésbe beletartozik a zaj is, abban pedig jobb a 2T, összességében tehát egál.


Piros 7-es :)))

Akkor mé' a 4T-re szavaztál? Csak nem szeretel traktorozni? :)

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 22, 22:59 ]
Hozzászólás témája:  Re: 2T kontra 4T

mic71 írta:
gencsydani írta:
kope68 írta:
gencsydani írta:
Kisebb súly, könnyebb irányíthatóság (hozzám hasonló ropiknak nem mindegy), kisebb szervizigény, egyszerűbb karbantartás, hosszabb távon olcsóbb fenntartás (ezt se kell magyaráznom miért fontos), alacsonyabb zajszint.


kontra:
kevesebb váltás fel ill. le (amikor durran a karod sokat számít, ha csak nem kuplung nélkül váltassz), környezetbarát, kiseb fogysztás, egyszerűbb tankolás, nagyobb nyomaték, ÖNINDÍTÓ legalábbis az endurókon, (bár az újakon mindegyiken lesz).


rekontra:
a 300EXC-nek messze szélesebb a használható fordulatszám-tartomány, mint az SC-nek és a nyomatéka sem tűnt semmivel se kisebbnek.
És 2T-nél lefelé is simán lehet kuplung nélkül váltani, ami 4T-nél azért elég durva...
Környezetszennyezésbe beletartozik a zaj is, abban pedig jobb a 2T, összességében tehát egál.


Piros 7-es :)))

Akkor mé' a 4T-re szavaztál? Csak nem szeretel traktorozni? :)


EXC nem túlzottan alkalmas hosszabb távra.
De ne félj, ahogy lesz pénzem egy külön utcai motorra, egyből visszatérek majd a 2T-re! :P

Szerző:  kope68 [ 2007 jan. 22, 23:00 ]
Hozzászólás témája:  Re: 2T kontra 4T

gencsydani írta:
rekontra:
a 300EXC-nek messze szélesebb a használható fordulatszám-tartomány, mint az SC-nek és a nyomatéka sem tűnt semmivel se kisebbnek.
És 2T-nél lefelé is simán lehet kuplung nélkül váltani, ami 4T-nél azért elég durva...
Környezetszennyezésbe beletartozik a zaj is, abban pedig jobb a 2T, összességében tehát egál.


...de a 300-ast is ki kell pörgetni, azt sem használhatod alapjáratközelben, mert egy hónap múlva nehezebb lesz mint az SC-d. :lol:
...ja és még azt kifelejtettem a kontrából, hogy a 2T-nél egy dlésnél sérüla kipu.

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 22, 23:07 ]
Hozzászólás témája:  Re: 2T kontra 4T

kope68 írta:
gencsydani írta:
rekontra:
a 300EXC-nek messze szélesebb a használható fordulatszám-tartomány, mint az SC-nek és a nyomatéka sem tűnt semmivel se kisebbnek.
És 2T-nél lefelé is simán lehet kuplung nélkül váltani, ami 4T-nél azért elég durva...
Környezetszennyezésbe beletartozik a zaj is, abban pedig jobb a 2T, összességében tehát egál.


...de a 300-ast is ki kell pörgetni, azt sem használhatod alapjáratközelben, mert egy hónap múlva nehezebb lesz mint az SC-d. :lol:
...ja és még azt kifelejtettem a kontrából, hogy a 2T-nél egy dlésnél sérüla kipu.


A 4T-nek sem használ a huzamos alacsony fordulaton való használat - hosszabb távon ugyan, de jóval többe is kerül a dolog.
Sima dőlésnél nem ér le, ahhoz szerencsétlenül is kell esni, olyankor meg bármi sérülhet bármin. Meg amúgy is lehet rá védőt kapni (csinálni :D ).

Szerző:  Fox [ 2007 jan. 22, 23:08 ]
Hozzászólás témája: 

Hát lehet sokkal több cufla mozog egy 4T ben de mégis megnyugtatóbb számomra hogy sokkal jobb a gáz adagolhatóság, ami sztem nagyon fontos, a kisebb fogyasztás, a mindenkori erőtartalék, a szebb hang, stb stb.
Ma meg már közel ott járunk hogy egy 4T is annyit pörögjön mint egy 2T.
Azt nekem meg senki ne mondja hogy a 2T gazdaságosabb mer magam alá vizelek...ha egy kategóriát veszek: akkor egy 250 4T eszik szar esetben 5-öt egy 125 ös 2T meg 7-et és mind kettő köbö 40 lovas. És abba is kell olaj ha nem is cserélve, abba is kell hűtés, váltóolaj, dugó meg iesmi még sűrűbben szal nem véletlen hogy annyira sokan nem járnak azért 2T-vel (nem a simsonos népekre gondolok).

Igenis a 4T előnyösebb sztem. A súlyához meg aki akar hozzászokik.
De lehet kapni 630as kawasaki 2T-t vmi 110 lóerő körül a kocepcióasztalról...

:idea:

Szerző:  kope68 [ 2007 jan. 22, 23:14 ]
Hozzászólás témája:  Re: 2T kontra 4T

gencsydani írta:
A 4T-nek sem használ a huzamos alacsony fordulaton való használat - hosszabb távon ugyan, de jóval többe is kerül a dolog.
Sima dőlésnél nem ér le, ahhoz szerencsétlenül is kell esni, olyankor meg bármi sérülhet bármin. Meg amúgy is lehet rá védőt kapni (csinálni :D ).


Nem is mondta senki, de azért a 4T-n jobban kihasználják az amatőrök, - tehát most magunkról beszéljünk - a hasznos fordulatszámtartományt, mint egy 2T-n.

Nem tudom én nem sűrűn mászkálok a bokszokban, de én még csak horpadt kipus 2T-t láttam, védőt egyiken sem.
:)

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 22, 23:26 ]
Hozzászólás témája: 

Fox írta:
Azt nekem meg senki ne mondja hogy a 2T gazdaságosabb mer magam alá vizelek...ha egy kategóriát veszek: akkor egy 250 4T eszik szar esetben 5-öt egy 125 ös 2T meg 7-et és mind kettő köbö 40 lovas. És abba is kell olaj ha nem is cserélve, abba is kell hűtés, váltóolaj, dugó meg iesmi még sűrűbben


Aha...hiszed, kiccsávó! Nézd meg egy 4T EXC karbantartási útmutatóját, azt' majd rájössz!

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 22, 23:33 ]
Hozzászólás témája:  Re: 2T kontra 4T

kope68 írta:
Nem is mondta senki, de azért a 4T-n jobban kihasználják az amatőrök, - tehát most magunkról beszéljünk - a hasznos fordulatszámtartományt, mint egy 2T-n.


Nekem pont alul tűnt sokkal kulturáltabbnak a 300-as, fent kb. ugyanaddig forog mindkettő (7-8k RPM), szal igenis kihasználhatóbb.

kope68 írta:
Nem tudom én nem sűrűn mászkálok a bokszokban, de én még csak horpadt kipus 2T-t láttam, védőt egyiken sem.
:)


Valszeg azért, mert a védő hasonló árkategóriában lehet, mint az új kipuff. Legalábbis az alapján, amennyiért kint a karboncuccokat mérik, nekem ez a gyanúm...

Szerző:  Fox [ 2007 jan. 22, 23:33 ]
Hozzászólás témája: 

Nemaszondom hogy verseny körülmények közt nem kerül sokba, de egy 2T versenyenként felfal egy dugószettet legalább. Kiccsíííí :D
Amúgy ha kicsit ért hozzá valaki szinte sose kell szervízbe vinni a 4T-t mer sufni is meggyógyítja...
Állítgatsz szelepen meg olajat eregetsz, legtöbb szerelés a gumival van, persze ez amateur level, vagy fun-ride level.
Na mindenesetre vegye mindenki ami neki teccik. Ezér nem vagyok én te!

:idea:

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 22, 23:43 ]
Hozzászólás témája: 

Fox írta:
Nemaszondom hogy verseny körülmények közt nem kerül sokba, de egy 2T versenyenként felfal egy dugószettet legalább.


Ja, de egy dugószett kerül 20-40e-be, egy 4T titánszelep garnitúra meg úgy 200e-be és 45üó-ként cserélni kell(ene)! + az olaj és szűrőcserék...
Amúgy I. oszt. krosszozók is el szoktak menni 2 versenyt egy dugóval (125-ben).

Sztem ilyen "sufni megoldja" hozzállással ne nagyon vegyél KTM-et, de más versenyendurot se, mert k#rvanagy szopás lesz a vége, ezt borítékolni merem! És persze a végén a mindenki hibás lesz, csak Te nem...

Szerző:  Fox [ 2007 jan. 23, 9:51 ]
Hozzászólás témája: 

Azt bízd ide, hogy én mit veszek meg hogy.
De aki azt állítja hogy mindent szervízbe kell csináltatni na az a lelki szegény.
Jópárszor csináltam má meg szarrábaszott 450exc-t haveromnak, mer az körülbelül így vélekedett mint te hogy otthon semmit és érdekes módon azóta is jó a kuplungja is meg még hadd ne soroljam. Szal sufni megoldás alatt azt értem hogy nem szerelővel csináltatom hanem nekiesünk haverommal.
A másik meg hogy nem szoktam hibáztatni mást ha én voltam hülye. Szóval mivel nem is nagyon tood ki vagyok meg miféle talán nem kéne levonni a nagy következtetést hogy ki lesz hibás.
Egyébként meg ezzel az ennyi üzemóra után cseréldki-vel csak aza baj hogy senki nem hajtja úgy a gépét mint egy vérprofi versenyző erre odateszek bármit, és tök fölösleges 45 üzemóránként kicserélni a kuplung ruganyt vagy a lengőkar csapágyakat, mer simán elmennek 180 üzemórát. Hameg 200ér veszel gyári rúgót mikor ha jól tom lehet kapni rekluse titánrugósort valami 60 ezerért vagy hogy, és van rá egy év geometriai garancia, akkor vegyél 200ér meg cseréld ki 45 óránként. Mer én nem fogom.
Bár minden ismerősöm azt állítja hogy addig hozzá se szabad nyúlni a géphez míg beindul és nem kerreg úgy mint egy gőzmozdony, mégis minden bizonnyal neked van igazad.

:idea:

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 23, 10:10 ]
Hozzászólás témája: 

Fox írta:
Azt bízd ide, hogy én mit veszek meg hogy.
De aki azt állítja hogy mindent szervízbe kell csináltatni na az a lelki szegény.
Jópárszor csináltam má meg szarrábaszott 450exc-t haveromnak, mer az körülbelül így vélekedett mint te hogy otthon semmit és érdekes módon azóta is jó a kuplungja is meg még hadd ne soroljam. Szal sufni megoldás alatt azt értem hogy nem szerelővel csináltatom hanem nekiesünk haverommal.
A másik meg hogy nem szoktam hibáztatni mást ha én voltam hülye. Szóval mivel nem is nagyon tood ki vagyok meg miféle talán nem kéne levonni a nagy következtetést hogy ki lesz hibás.
Egyébként meg ezzel az ennyi üzemóra után cseréldki-vel csak aza baj hogy senki nem hajtja úgy a gépét mint egy vérprofi versenyző erre odateszek bármit, és tök fölösleges 45 üzemóránként kicserélni a kuplung ruganyt vagy a lengőkar csapágyakat, mer simán elmennek 180 üzemórát. Hameg 200ér veszel gyári rúgót mikor ha jól tom lehet kapni rekluse titánrugósort valami 60 ezerért vagy hogy, és van rá egy év geometriai garancia, akkor vegyél 200ér meg cseréld ki 45 óránként. Mer én nem fogom.
Bár minden ismerősöm azt állítja hogy addig hozzá se szabad nyúlni a géphez míg beindul és nem kerreg úgy mint egy gőzmozdony, mégis minden bizonnyal neked van igazad.

:idea:


Ha kiscit visszaolvasgattál volna akár itt, akár az Indexes topikokon, tudnád, hogy ha valaki sportot űz a motor saját maga általi szereléséből, akkor az én vagyok. Úgyszintén a gyári alkatrészek egyéb megoldásokkal való helyettesítéséből is. Szóval erről ennyit.
Viszont másik oldalról meg: azért vetem 4T EXC helyett (ami pedig sokkal alkalmasabb volna arra, amire az esetek 90%-ben használom) LC4-et, mert ennek tudom (úgy ahogy) finanszírozni a fenntartását.
De kezdünk nagyon elkanyarodni az eredeti témától...

Szóval: hidd csak el, hogy hosszabb távon hobbicélra (is)olcsóbb egy 2üteműt fenntartani (még a gyári KTM katalógusban is ezt emelik ki egyik előnyeként)!

Szerző:  nilrem [ 2007 jan. 23, 10:29 ]
Hozzászólás témája: 

Kornyezetszennyezesrol
Fogyasztas: 2T 100-on benyel 10-et is ha megfeleloen verseny helyszinen van hasznalva. Karosanyagkibocsatas sokkal rosszabb a 2T-nel.
Zaj: Nekem karosabb a 2T visito hangja, a 4T orom hallgatni.

Karbantartas:
-2T legisebb dolog is nincs jol beallitva mar komoly teljesitmeny csokkenes tapasztalhato
-Idojarasra jobban erzekeny egy 2T
-Alkatresz arak jobbak 2T-ben, de ha minden napokban is hasznalod a motort akkor a 2T az nem igazan jo a varosban. Persze vannak akik hasznaljak, de az atlag nem ezt mutatja

Suly:
Amator szinten +10 kg miatt nem leszel egetveroen gyorsabb

Teny ha hyper super versenyzo lennek 2T lenne nekem is. Erre azert szuletni kell mar, hogy tenyleg megerje hasznalni.

Szerző:  xerxesza [ 2007 jan. 23, 10:41 ]
Hozzászólás témája: 

Egy kérdés az itt összegyűlt nagytudásúakhoz:

Danin kívül - de ő amúgyse számít, mert nem nagytudású - kinek volt 2T EXC-je?? Teszem hozzá, nekem sem, ezért nem is mondok érdemben véleményt, csak kiváncsi vagyok.

Szerző:  nilrem [ 2007 jan. 23, 11:13 ]
Hozzászólás témája: 

xerxesz írta:
Egy kérdés az itt összegyűlt nagytudásúakhoz:

Danin kívül - de ő amúgyse számít, mert nem nagytudású - kinek volt 2T EXC-je?? Teszem hozzá, nekem sem, ezért nem is mondok érdemben véleményt, csak kiváncsi vagyok.

Aki nem gepeszmernok es nem versenyzo akkor nem is szamit nagytudasunak a temaban.
Nekem nincs, de a topic cime sem errol szolt!
Kemeny 2T simson az van, es Ivan es sok versenyzotarsaitol kapott elmondasok alapjan tapasztalat + sajat probalgatasok 2T endurokkal.
Itt dontest hozni nem lehet, esetleg egy-ket embert atcsalogatni a masik tipusba. Verebek azt rebesgetik, mintha ismert versenyzo kollegank edzo gepe 4T lesz :)

Szerző:  Fox [ 2007 jan. 23, 11:17 ]
Hozzászólás témája: 

Hát jó. Én többet asszem nem szólok ebbe bele. Mindenki azt vesz meg annyit költ rá és úgy ahogy akar. Ehhez tulajdonképpen nincs közünk igazából.
A motorozás amúgysem a hajléktalanok sportja mondjuk ki, tehát aki ktm-el jár annak azért nemigen kell félni attól hogy elpöfögi a vacsorát is.
Aki olcsóbb sportot akar focizzon! :D

:idea:

Szerző:  mocsi [ 2007 jan. 23, 13:44 ]
Hozzászólás témája: 

xerxesz írta:
Egy kérdés az itt összegyűlt nagytudásúakhoz:

Danin kívül - de ő amúgyse számít, mert nem nagytudású - kinek volt 2T EXC-je?? Teszem hozzá, nekem sem, ezért nem is mondok érdemben véleményt, csak kiváncsi vagyok.


Hi.

Az öcsémnek vót egy ktm exc 250 2takt. Kezdő, erdős, hobbiendurósként sokan elvéreztünk rajta. A drasztikus nyomatékváltásoktól állandóan le akart szakadni a kezünk, lábunk. Szívtunk ha kellett ha nem. Bár tényleg nagy előnye volt, hogy tudta azt mint a 450 exc sokkal kisebb súlyal.

Mióta 4t-vel kalandozunk sokkal jobban érzem magam a motoron. Inkább viszek több súlyt + én is karcolom a 100-at, meg fizetek többet csak a nyomatékváltás ne ilyen legyen: bicikli-rakéta-bicikli-rakéta. persze a crossosoknak meg ez kell.
Szal ki mit szeret vagy bír úgy válasszon 2t-4t között.

Amúgy motorikusan szerintem nagyobb találmány a 2t az egyszerűsége miatt, úgy tudom tényleg csak a környezetvédelem miatt nem kap nagyobb teret.

Szerző:  xerxesza [ 2007 jan. 23, 14:17 ]
Hozzászólás témája: 

mocsi írta:
Hi.

Az öcsémnek vót egy ktm exc 250 2takt. Kezdő, erdős, hobbiendurósként sokan elvéreztünk rajta...


Az elmúlt 3 hozzászólásból kiderült, hogy csak Mocsi értette meg a kérdésemet :D

Szerző:  nilrem [ 2007 jan. 23, 14:24 ]
Hozzászólás témája: 

xerxesz írta:
mocsi írta:
Hi.

Az öcsémnek vót egy ktm exc 250 2takt. Kezdő, erdős, hobbiendurósként sokan elvéreztünk rajta...


Az elmúlt 3 hozzászólásból kiderült, hogy csak Mocsi értette meg a kérdésemet :D


Ertette azt mindenki, sajatkent nem volt szerencsem a cucchoz, Fox-nak meg teli lett a bakancsa a szarragassal, es megirta a frankot.

Szerző:  Fox [ 2007 jan. 23, 14:33 ]
Hozzászólás témája: 

nilrem írta:
xerxesz írta:
mocsi írta:
Hi.

Az öcsémnek vót egy ktm exc 250 2takt. Kezdő, erdős, hobbiendurósként sokan elvéreztünk rajta...


Az elmúlt 3 hozzászólásból kiderült, hogy csak Mocsi értette meg a kérdésemet :D


Ertette azt mindenki, sajatkent nem volt szerencsem a cucchoz, Fox-nak meg teli lett a bakancsa a szarragassal, es megirta a frankot.


Masszív riszpekt!

:idea:

Szerző:  szabcsab [ 2007 jan. 23, 17:19 ]
Hozzászólás témája: 

xerxesz írta:
mocsi írta:
Hi.

Az öcsémnek vót egy ktm exc 250 2takt. Kezdő, erdős, hobbiendurósként sokan elvéreztünk rajta...


Az elmúlt 3 hozzászólásból kiderült, hogy csak Mocsi értette meg a kérdésemet :D


Miből mered feltételezni, hogy nem értettem a kérdést :evil:

Csak minek pofázzak bele mások acsarkodásába, ha mindenki tántoríthatatlanúl kiáll a "saját" igaza mellett!
Különben is a Verhovina-Simson múlt úgysem ad megfelelő alapot a vélemény nyílvánításhoz.

Félretéve a tréfát valóban a 2T sokkal jobb megoldás a 4T-nél, jóval nagyobb hatásfokkal üzemeltethető, csak gazdaságtalan és környezet károsító!

Szerző:  Jimmy [ 2007 jan. 23, 17:39 ]
Hozzászólás témája: 

Nekem volt mind a kettő.A 2T nagyon nagy előnye a kis súly,de a 4T-nek meg a jobb nyomaték elosztása.De bő 1 év alatt mocskosul elegem lett az állandó benzin pancsolásból!!!!!Volt amikor egy Bakony túrán 3 tank benzint etettem meg vele.
Teljesen új motorral vettem,és a 1,5-év alatt cseréltem benne mindent.Dugót,gyűrüt,capágyakat,kipufogó szelepet (ami nem volt túl olcsó!!!!),de az 520-on ugyanennyi idő alatt szinte semmit,csak amit a saját hülyeségemből letörtem + a fogyó alkatrészek,pedig kapott rendesen.Mic vagy Kope a megmondhatója!

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 jan. 23, 17:47 ]
Hozzászólás témája: 

SZVSZ itt nagyon fordítva ültök a lovon. _VERSENY_gépek gazdaságosságáról vitatkoztok? Meg arról hogy közúton mit érdemes és mit nem használni ezek közül? :)
Ez olyan mintha valaki a Subaru WRC-t meg a Mitsubishi WRC-t hasonlítaná össze hogy melyik az olcsóbb a gyereket minden reggel az iskolába bevinni.
Elárulom egyik sem, mindkettő iszonyat drága, de a megvásárlása még nem is tétel a fenntartásához képest.
Tudom, hogy itt mindenki ultraprofi, de ha az érdekel valakit, hogy mennyiből tarthatja fent a gépét, akkor annak ajánlom Dani hozzászólását, nagyon egyet értek vele.

Nem veszek olyat, amit nincs pénzem korrektül fenntartani. Ha nincs keretem lejjebb adom az igényeimet. Ha nem tudom korrektül fenntartani, akkor nem adom el "megkímélt, hobbi célra használt" motorként, hogy szerencsétlen vevő 3 órával később összecsomózza a technika belsejét valami lecseréletlen alkatrész miatt.
Nem véletlenek a megadott értékek, el lehet húzni a cseréket, de ezek nem megbízhatóságra tervezett technikák, teljesítményre tervezték őket, ennyit kell észben tartani.

Ehhez kellene tartani magunkat.

Szepy

Szerző:  mocsi [ 2007 jan. 23, 17:51 ]
Hozzászólás témája: 

szabcsab írta:
xerxesz írta:
mocsi írta:
Hi.

Az öcsémnek vót egy ktm exc 250 2takt. Kezdő, erdős, hobbiendurósként sokan elvéreztünk rajta...


Az elmúlt 3 hozzászólásból kiderült, hogy csak Mocsi értette meg a kérdésemet :D


Miből mered feltételezni, hogy nem értettem a kérdést :evil:

Csak minek pofázzak bele mások acsarkodásába, ha mindenki tántoríthatatlanúl kiáll a "saját" igaza mellett!
Különben is a Verhovina-Simson múlt úgysem ad megfelelő alapot a vélemény nyílvánításhoz.

Félretéve a tréfát valóban a 2T sokkal jobb megoldás a 4T-nél, jóval nagyobb hatásfokkal üzemeltethető, csak gazdaságtalan és környezet károsító!



Verhovina!

16-évvel ezelőtt kaptam apámtól egy ilyet /lábtartósat/, asszem itt kezdődött a motoros szerelem. Az autovill. szakma meg ott, hogy kicseréltem benne az izzót.Persze azóta sokféle motorom volt.

Szerző:  nilrem [ 2007 jan. 23, 18:02 ]
Hozzászólás témája: 

mocsi írta:
szabcsab írta:
xerxesz írta:
mocsi írta:
Hi.

Az öcsémnek vót egy ktm exc 250 2takt. Kezdő, erdős, hobbiendurósként sokan elvéreztünk rajta...


Az elmúlt 3 hozzászólásból kiderült, hogy csak Mocsi értette meg a kérdésemet :D


Miből mered feltételezni, hogy nem értettem a kérdést :evil:

Csak minek pofázzak bele mások acsarkodásába, ha mindenki tántoríthatatlanúl kiáll a "saját" igaza mellett!
Különben is a Verhovina-Simson múlt úgysem ad megfelelő alapot a vélemény nyílvánításhoz.

Félretéve a tréfát valóban a 2T sokkal jobb megoldás a 4T-nél, jóval nagyobb hatásfokkal üzemeltethető, csak gazdaságtalan és környezet károsító!



Verhovina!

16-évvel ezelőtt kaptam apámtól egy ilyet /lábtartósat/, asszem itt kezdődött a motoros szerelem. Az autovill. szakma meg ott, hogy kicseréltem benne az izzót.Persze azóta sokféle motorom volt.


KB nalam is: Babetta(eljen megy magatol, nem kell tekerni csak neha), Riga 12(lehet valtani, de meg pedal is van), Verhovina(majdnem simson kulso) Simson S51 N (14 evesen ez csucs volt) Puch Cobra 50 ccm 110 vegre, rezos kipu ez volt a kiraly. Na micsoda 2T mult :lol: Ebbol a Simson ami hasznalhato is volt es olcso volt a fentartasa. Meg mindig megvan es szepen alszik csipkerozsika alomban.

Szerző:  kope68 [ 2007 jan. 23, 18:27 ]
Hozzászólás témája: 

Nem is az volt a cél, hogy vérre menő viták alakuljanak ki.

Nem kell ehhez tulajdonosnak lenni, gondolom tesztnapokon már próbálta mindenki mindegyiket, van véleménye róluk.
A 2T tesztmotorok kipufogóját azért megnézném. :-)

Dani meg a 125-ös EXC-jével meg még földutat sem látott anno. :-)
...de javíts ki és elnézést ha nem így volt.

Szerző:  Fox [ 2007 jan. 23, 18:51 ]
Hozzászólás témája: 

Sztem ez egy elég sz*r topik lett srácok.
Ez olyan terület ahun mindenkinek van is igaza meg nincs is, tán össze sem lehet hasonlítani a két típusú mocit, mindössze feles ellenkezésre jó csak...

:idea:

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 23, 19:04 ]
Hozzászólás témája: 

nilrem írta:
Kornyezetszennyezesrol
Fogyasztas: 2T 100-on benyel 10-et is ha megfeleloen verseny helyszinen van hasznalva. Karosanyagkibocsatas sokkal rosszabb a 2T-nel.


"Megfelelő" használat mellett a 4T sem eszik lényegesen kevesebbet.
Az tény, hogy kisebb a károsanyag-kibocsájtása.

nilrem írta:
Zaj: Nekem karosabb a 2T visito hangja, a 4T orom hallgatni.


Neked igen, Átlag János hétvégiház-tulajdonosnak viszont nem feltétlenül. Ellenben egy 2T hangja sokkal kisebb távolságra hallatszik csak el ( alacsonyabb fordulatszámoknál főleg) és ez azért nem mindegy.
Több helyről hallottam, hogy a 4T-k elterjedésekor emiatt krosszpályákat zárattak be (külföldön - nálunk olyan kevés pálya van, hogy nincs nagyon mit bezárni)

nilrem írta:
Suly:
Amator szinten +10 kg miatt nem leszel egetveroen gyorsabb


Amatőr szinten sem az előnyösebb súly/lóerő arány miatt jobb a 2T.
A kisebb forgó tömegek által keltett csekélyebb giroszkopikus hatás valamint az alacsonyabb súlypont miatt jobb az irányíthatóság, valamint könnyebb fölemelni a motort, ha elesik az ember :D Minél gyengébb/könnyebb vagy gyakorlatlanabb a pilóta, annál fontosabbak ezek a tulajdonságok.

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 23, 19:11 ]
Hozzászólás témája: 

kope68 írta:
Dani meg a 125-ös EXC-jével meg még földutat sem látott anno. :-)
...de javíts ki és elnézést ha nem így volt.


Ez azért enyhe mediterrán túlzás, de való igaz, hogy a kilométereinek jeletős részét (úgy a 95%-át :D ) aszfalton tette meg. Tapasztalataim alapján azt tudom mondani, hogy hétköznapi közlekedésre nem feltétlenül egy versenymotor (ütemszámtól függetlenül) az optimális választás :lol:
Viszont azzal is tisztában vagyok, hogy _hosszú távon_ is mennyire szervizigénytelen egy 2T...

Szerző:  mocsi [ 2007 jan. 23, 19:12 ]
Hozzászólás témája: 

Fox írta:
Sztem ez egy elég sz*r topik lett srácok.
Ez olyan terület ahun mindenkinek van is igaza meg nincs is, tán össze sem lehet hasonlítani a két típusú mocit, mindössze feles ellenkezésre jó csak...

:idea:


Igaza csak ISTENnek van meg az APEHellenőrnek!
Nekem csak véleményem van meg kevés tapasztalatom.
Ezért kíváncsi vagyok mások véleményére és tapasztalatára is.
Így hát kérlek ne zárd még le a témát, hátha tanulok még valamit.

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 23, 19:18 ]
Hozzászólás témája: 

Jimmy írta:
Nekem volt mind a kettő.A 2T nagyon nagy előnye a kis súly,de a 4T-nek meg a jobb nyomaték elosztása.De bő 1 év alatt mocskosul elegem lett az állandó benzin pancsolásból!!!!!Volt amikor egy Bakony túrán 3 tank benzint etettem meg vele.
Teljesen új motorral vettem,és a 1,5-év alatt cseréltem benne mindent.Dugót,gyűrüt,capágyakat,kipufogó szelepet (ami nem volt túl olcsó!!!!),de az 520-on ugyanennyi idő alatt szinte semmit,csak amit a saját hülyeségemből letörtem + a fogyó alkatrészek,pedig kapott rendesen.Mic vagy Kope a megmondhatója!


Azért ebben az összehasonlításban az 520-as 4x-es lökettérfogat és majd' 2x-es teljesítmény-előnye sem elhanyagolható tényező! Egy 250-es vagy 300-as 2T-hez nem hiszem, hogy hozzá kellett volna nyúlnod ennyi idő alatt...
A benzinkutyulás meg nem tudom, miért akkora gond, számomra minimális mennyiségű "célszerszámmal" megoldható volt a kérdés. Persze el tudom képzelni, hogy van olyan, akit ez a dolog zavar, de ez eléggé egyén-függő szvsz...

Szerző:  faki [ 2007 jan. 23, 19:29 ]
Hozzászólás témája: 

nilrem írta:
Amator szinten +10 kg miatt nem leszel egetveroen gyorsabb


Nekem nem volt fő szempont a gyorsaság, de amikor kevesebb mint 10 kg-val nehezebb gépre cseréltem az azt megelőzőt, elég nagy különbségnek éreztem súlyt (4T 250 > 4T 400).

Szerző:  Jimmy [ 2007 jan. 23, 20:13 ]
Hozzászólás témája: 

gencsydani írta:
Jimmy írta:
Nekem volt mind a kettő.A 2T nagyon nagy előnye a kis súly,de a 4T-nek meg a jobb nyomaték elosztása.De bő 1 év alatt mocskosul elegem lett az állandó benzin pancsolásból!!!!!Volt amikor egy Bakony túrán 3 tank benzint etettem meg vele.
Teljesen új motorral vettem,és a 1,5-év alatt cseréltem benne mindent.Dugót,gyűrüt,capágyakat,kipufogó szelepet (ami nem volt túl olcsó!!!!),de az 520-on ugyanennyi idő alatt szinte semmit,csak amit a saját hülyeségemből letörtem + a fogyó alkatrészek,pedig kapott rendesen.Mic vagy Kope a megmondhatója!


Azért ebben az összehasonlításban az 520-as 4x-es lökettérfogat és majd' 2x-es teljesítmény-előnye sem elhanyagolható tényező! Egy 250-es vagy 300-as 2T-hez nem hiszem, hogy hozzá kellett volna nyúlnod ennyi idő alatt...
A benzinkutyulás meg nem tudom, miért akkora gond, számomra minimális mennyiségű "célszerszámmal" megoldható volt a kérdés. Persze el tudom képzelni, hogy van olyan, akit ez a dolog zavar, de ez eléggé egyén-függő szvsz...


Persze hogy egyén függő,valakinek ez nem okoz problémát,de én ilyen hisztis vagyok! :D

Abban meg Szepynek teljesen igaza van hogy nem a dolog anyagi oldalát kell nézni (habár az sem elhanyagolható),hanem hogy mit kapsz cserébe!Én személy szerint szerencsés vagyok ebből a szempontból (igaz hogy ezt csak magamnak köszönhetem,mielött még valaki gazdag apuci köcsög fiának gondolna),mert csak az számít hogy melyik tetszik jobban,az meg hogy melyik olcsóbb vagy gazdaságosabb hosszutávon,k..vára nem érdekel! :D A + 10 kilóról meg csak annyit,hogy amikor ráültem az 520-ra,KB 3 hónapig a bokrok alján fordultam,sehol nem találtam a féktávot.Lehet hogy nincs igazam,de ezt én a plusz súlynak tudtam be.

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 jan. 23, 20:24 ]
Hozzászólás témája: 

Pontosítsunk: nézzük az anyagi oldalát is, de ésszel. :)
Nekem sincs kisgépem, bár a vételár nem lenne megoldhatatlan, de a fenntartását már nem merném most bevállalni tisztességesen, így inkább nem is erőltetem.

Szepy

Jimmy írta:
gencsydani írta:
Jimmy írta:
Nekem volt mind a kettő.A 2T nagyon nagy előnye a kis súly,de a 4T-nek meg a jobb nyomaték elosztása.De bő 1 év alatt mocskosul elegem lett az állandó benzin pancsolásból!!!!!Volt amikor egy Bakony túrán 3 tank benzint etettem meg vele.
Teljesen új motorral vettem,és a 1,5-év alatt cseréltem benne mindent.Dugót,gyűrüt,capágyakat,kipufogó szelepet (ami nem volt túl olcsó!!!!),de az 520-on ugyanennyi idő alatt szinte semmit,csak amit a saját hülyeségemből letörtem + a fogyó alkatrészek,pedig kapott rendesen.Mic vagy Kope a megmondhatója!


Azért ebben az összehasonlításban az 520-as 4x-es lökettérfogat és majd' 2x-es teljesítmény-előnye sem elhanyagolható tényező! Egy 250-es vagy 300-as 2T-hez nem hiszem, hogy hozzá kellett volna nyúlnod ennyi idő alatt...
A benzinkutyulás meg nem tudom, miért akkora gond, számomra minimális mennyiségű "célszerszámmal" megoldható volt a kérdés. Persze el tudom képzelni, hogy van olyan, akit ez a dolog zavar, de ez eléggé egyén-függő szvsz...


Persze hogy egyén függő,valakinek ez nem okoz problémát,de én ilyen hisztis vagyok! :D

Abban meg Szepynek teljesen igaza van hogy nem a dolog anyagi oldalát kell nézni (habár az sem elhanyagolható),hanem hogy mit kapsz cserébe!Én személy szerint szerencsés vagyok ebből a szempontból (igaz hogy ezt csak magamnak köszönhetem,mielött még valaki gazdag apuci köcsög fiának gondolna),mert csak az számít hogy melyik tetszik jobban,az meg hogy melyik olcsóbb vagy gazdaságosabb hosszutávon,k..vára nem érdekel! :D

Szerző:  Jimmy [ 2007 jan. 23, 20:52 ]
Hozzászólás témája: 

[quote="KTMSzepy"]Pontosítsunk: nézzük az anyagi oldalát is, de ésszel. :)
Nekem sincs kisgépem, bár a vételár nem lenne megoldhatatlan, de a fenntartását már nem merném most bevállalni tisztességesen, így inkább nem is erőltetem.

Szepy


Én sem azt mondtam hogy ész nélkül két kézzel hányom rá a lóvét,csak nem tud érdekelni hogy melyik mennyibe kerül.Ha valaki olcsó sportot akar ,az vegyen egy cipőt aztán fusson!

Ahogy mondani szokták: Szégyen a futás,de a rohadjon meg aki kerget!!! :D

Szerző:  Gabesz [ 2007 jan. 23, 21:07 ]
Hozzászólás témája: 

üdv urak. a hangról volna példám:) nem messze lakok egy crosspályától. mikor bütykölök a kertben tökéletesen hallom ki melyik ugratón hanydikba hogy fordul stb... a négyüteműek iszonyat tökéletesen behallanak! mintha a kert végében csapatnának! ellenben mikor Horvát Pali megérkezik a 125 2t vel és elkezd edzeni csak halvány hangfoszlányokat hallok ,pedig igencsak tökig letekeri a gázt és üvegen megy! alig hallom ki a négyüteműek közül ! ebből leszűrtem hogy decibelben biztosan a 2t a nyerő! nállam meg amúgy is (remélem nemsoká) sokszor motorozok együtt 300 2t exc -s cimborával. kb 10 percel hamarabb rakj tartalékra mint az 525 exc érdekes még hozzá se kellett nyúlni a motorhoz! igénytelen és strapabíró ,ugyanakkor sokkal könnyebb,és olcsóbb is a vételár tekintetében is!

nézegetem a használtakat különböző oldalakon. kicsi pézekért vannak 2004-5 -6 os nagyon szép kétüteműek! én mindenképp átnyergelek. és ezt a döntést abból szűrtem le amit a környezetemben levő 2t -k ről megállapítottam. hihetetlen hogy hónapok .évek telnek el és semmit nem nyúlnak hozzájuk! csak hajtanak hajtanak boldogan...semmi állandó szerelések nagygenerálok ilyesmi...

Szerző:  Laca 13 [ 2007 jan. 23, 22:04 ]
Hozzászólás témája: 

Gabesz írta:
üdv urak. a hangról volna példám:) nem messze lakok egy crosspályától. mikor bütykölök a kertben tökéletesen hallom ki melyik ugratón hanydikba hogy fordul stb... a négyüteműek iszonyat tökéletesen behallanak! mintha a kert végében csapatnának! ellenben mikor Horvát Pali megérkezik a 125 2t vel és elkezd edzeni csak halvány hangfoszlányokat hallok ,pedig igencsak tökig letekeri a gázt és üvegen megy! alig hallom ki a négyüteműek közül ! ebből leszűrtem hogy decibelben biztosan a 2t a nyerő! nállam meg amúgy is (remélem nemsoká) sokszor motorozok együtt 300 2t exc -s cimborával. kb 10 percel hamarabb rakj tartalékra mint az 525 exc érdekes még hozzá se kellett nyúlni a motorhoz! igénytelen és strapabíró ,ugyanakkor sokkal könnyebb,és olcsóbb is a vételár tekintetében is!

nézegetem a használtakat különböző oldalakon. kicsi pézekért vannak 2004-5 -6 os nagyon szép kétüteműek! én mindenképp átnyergelek. és ezt a döntést abból szűrtem le amit a környezetemben levő 2t -k ről megállapítottam. hihetetlen hogy hónapok .évek telnek el és semmit nem nyúlnak hozzájuk! csak hajtanak hajtanak boldogan...semmi állandó szerelések nagygenerálok ilyesmi...


Nekemis hasonló a meglátásom! Az motorosok ráizgultak a négyütemekre, de hozzáteszem hogy a túravezetőnket aki egy 96-os 250 es honda cr-el megy "nem érjük utol" 525-el sem. 10 éve nyüstöli a gépet, éscsak egyszer kellett szétszednie a blokkot, de aztis úgymond biztonsági szervizelésként. Nemkicsit kapja az igénybevételt a motor, és nagyon jól bírja...
Több mint valószínű hogy énis 2stroke -ra váltok a jelenlegi gépem elkoptatása után. Azmég kicsit kétséges hogy mekkora ccm lessz, de az fix hogy ktm. Attól parázom egy kicsit hogy eltűnnek ezek a 2t gépek a közeljövőben, amit nagyon nemnéznék jószemmel.

Szerző:  kope68 [ 2007 jan. 23, 22:18 ]
Hozzászólás témája: 

Az én véleményem szerint enduróra jobb a 4T, krosszra lehet, hogy a 2T, de én most is mondom, hogy nekem nem kéne.... :)

....mikor Gustafssonékkal voltunk kinn Nagytarcsán és a fejem fölött taszigáltam mic lefullladt exc-jét, milyen jól jött a piros gomb...

Szerző:  Laca 13 [ 2007 jan. 23, 22:21 ]
Hozzászólás témája: 

kope68 írta:
Az én véleményem szerint enduróra jobb a 4T, krosszra lehet, hogy a 2T, de én most is mondom, hogy nekem nem kéne.... :)

....mikor Gustafssonékkal voltunk kinn Nagytarcsán és a fejem fölött taszigáltam mic lefullladt exc-jét, milyen jól jött a piros gomb...


jajhátazt figyelembekell venni hogy vanaki nemcsak motorbakról rúgja be a motort, megoldja talpról is... :) (nemakarok célozgatni! :D )

Szerző:  Gabesz [ 2007 jan. 23, 22:57 ]
Hozzászólás témája: 

Lackó. attól nem kell félned ,hogy eltűnnek a 2t k. a ktm és gondolom más gyártók is követik majd, 2007 től ismét különös figyelmet és hangsújt fektet a kétütemű motorok fejlesztésére! tekintve a 2-3 éve jelentős piaci visszaesés véget amit a négyüteműek előre törése okozott. valószínű több van emögött ,sokkal több ... ez üzlet és ,ha ebben akarnak eredményeket meg is lesznek annyi bizonyos! ez azt fogja eredményezni ,hogy iszonyatos kétütemű teknikák várhatók!!

más. nemrégen szemtanúja voltam egy 98 as évjáratú 380 sx 2t ktm blokkszéthúzásának. a blokk gyári ,bontatlan állapotban volt. mikor széthúztuk meglepő volt ,hogy a főtengely csupa rozsda volt :) viszont az összes alkatrész teljesen jó volt ! a henger hibátlan,a dugó még mindig ennyi év után is hibátlan! vissza is lett építve minden úgy ahogy volt! és továbbra is tökéletesen működik! váltó tengely miatt lett széthúzva és kb 10 perces 1000 forintos javítás után az is jobb lett mint eredetileg.

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 23, 23:03 ]
Hozzászólás témája: 

Gabesz írta:
Lackó. attól nem kell félned ,hogy eltűnnek a 2t k. a ktm és gondolom más gyártók is követik majd, 2007 től ismét különös figyelmet és hangsújt fektet a kétütemű motorok fejlesztésére! tekintve a 2-3 éve jelentős piaci visszaesés véget amit a négyüteműek előre törése okozott. valószínű több van emögött ,sokkal több ... ez üzlet és ,ha ebben akarnak eredményeket meg is lesznek annyi bizonyos! ez azt fogja eredményezni ,hogy iszonyatos kétütemű teknikák várhatók!!


A 4T-k ilyen mérvű előretörése inkább csak nálunk figyelhető meg, tőlünk nyugatabbra még mindig rengeteg 2T-t adnak el manapság is (forrás: Stunt), ha ott is a hazai viszonyok uralkodnának, senki nem ölne pénzt a 2T-k fejlesztésébe...

Oldal: 1 / 4 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/