KTM Klub fórum
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/

2T kontra 4T
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=326
Oldal: 3 / 4

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 31, 23:22 ]
Hozzászólás témája: 

Laca 13 írta:
Dani nézd már meg!!! nem szép???

http://img.timeinc.net/mx/content/image ... /kawi1.jpg

Szépségén kívül még az előnyök is mellette szólnak! :D


A szépség meglehetősen szubjektív dolog. Biztos sok csajnak tetszel, nekem mégse kellenél! :P

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 31, 23:24 ]
Hozzászólás témája: 

Fox írta:
Szted mennyivel olcsóbb bauxitból sok sok árammal alumíniumot gyártani?
Sokall drágább eljárással készül, több energiaigénnyel.
Vegyél 2négyzetméter vaslapot meg ugyanolyan vastag 2 nm. alut.
Az ára mindent elmond és főleg ezért nem használják a motorokon mert drágítaná.

:idea:



Ja, biztos azért olcsóbbak az aluvázas japán krosszmocik pár százezerrel a KTM-nél, mert sokkal drágább aluvázat gyártani, mint acélt...

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 31, 23:38 ]
Hozzászólás témája: 

Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Akkor (remélem) még jó darabig nem lesz KTM-ed! :P
Amúgy meg konkrétan lefosom, hogy rozsdásodik-e vagy sem


ne reménykedj! ebben ne!


De reménykedem, hogy nem kurvul el és kezd el aluvázas szutykokat gyártani!


pfff. jo inkább hagyjuk. ez azért durva volt.



Akkor a félreértések elkerülése végett:
régebben (lehet, több éve is már) volt egyszer szó az aluváz-témáról az Index-es topikban. Valaki, aki mint a Messiást várta az aluvázas SX-et, kérdezte Stunttól, hogy ilyen vajh' mikor lesz ilyen. Erre Stunt (akinek eddig a szakmaiságába nem nagyon tudott senki belekötni) szépen elmagyarázta azt, amit én is próbáltam (csak persze sokkal kevésbé tudományosan) itt nektek, hogy igazából semmiféle funkcionális előnye nincsen az aluváznak, egyszerűen divat, vagy kevésbé finoman fogalmazva: parasztvakítás. Mondjuk azt el kell ismerni, hogy nagyon jól működik a dolog, mert most már az amúgy sztem a japánok közül legjobb (acél)vázakat gyártó Kawa is áttért az alumiíniumra...

Szerző:  nilrem [ 2007 feb. 01, 9:54 ]
Hozzászólás témája: 

gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Akkor (remélem) még jó darabig nem lesz KTM-ed! :P
Amúgy meg konkrétan lefosom, hogy rozsdásodik-e vagy sem


ne reménykedj! ebben ne!


De reménykedem, hogy nem kurvul el és kezd el aluvázas szutykokat gyártani!


pfff. jo inkább hagyjuk. ez azért durva volt.



Akkor a félreértések elkerülése végett:
régebben (lehet, több éve is már) volt egyszer szó az aluváz-témáról az Index-es topikban. Valaki, aki mint a Messiást várta az aluvázas SX-et, kérdezte Stunttól, hogy ilyen vajh' mikor lesz ilyen. Erre Stunt (akinek eddig a szakmaiságába nem nagyon tudott senki belekötni) szépen elmagyarázta azt, amit én is próbáltam (csak persze sokkal kevésbé tudományosan) itt nektek, hogy igazából semmiféle funkcionális előnye nincsen az aluváznak, egyszerűen divat, vagy kevésbé finoman fogalmazva: parasztvakítás. Mondjuk azt el kell ismerni, hogy nagyon jól működik a dolog, mert most már az amúgy sztem a japánok közül legjobb (acél)vázakat gyártó Kawa is áttért az alumiíniumra...

Valami fomuftinak biztos van egy aluminum gyara es igen bemarketingolta a temat.

Szerző:  gencsydani [ 2007 feb. 01, 11:04 ]
Hozzászólás témája: 

nilrem írta:
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Akkor (remélem) még jó darabig nem lesz KTM-ed! :P
Amúgy meg konkrétan lefosom, hogy rozsdásodik-e vagy sem


ne reménykedj! ebben ne!


De reménykedem, hogy nem kurvul el és kezd el aluvázas szutykokat gyártani!


pfff. jo inkább hagyjuk. ez azért durva volt.



Akkor a félreértések elkerülése végett:
régebben (lehet, több éve is már) volt egyszer szó az aluváz-témáról az Index-es topikban. Valaki, aki mint a Messiást várta az aluvázas SX-et, kérdezte Stunttól, hogy ilyen vajh' mikor lesz ilyen. Erre Stunt (akinek eddig a szakmaiságába nem nagyon tudott senki belekötni) szépen elmagyarázta azt, amit én is próbáltam (csak persze sokkal kevésbé tudományosan) itt nektek, hogy igazából semmiféle funkcionális előnye nincsen az aluváznak, egyszerűen divat, vagy kevésbé finoman fogalmazva: parasztvakítás. Mondjuk azt el kell ismerni, hogy nagyon jól működik a dolog, mert most már az amúgy sztem a japánok közül legjobb (acél)vázakat gyártó Kawa is áttért az alumiíniumra...

Valami fomuftinak biztos van egy aluminum gyara es igen bemarketingolta a temat.

Ja, biztos visszaesett az üdítős meg sörösdoboz-felhasználás és nem tudott mit kezdeni a sok szabad kapacitással! :twisted:

Szerző:  Laca 13 [ 2007 feb. 01, 14:36 ]
Hozzászólás témája: 

hát akkorsem értek egyet!!!
Tök egyszerű, ha kimegyek a telepre és körülnézek.
Vagy ha megnézem a tehergépkocsi felépítményeket.
Tök egyszerűen választ kapok arra hogy melyik produkál jobban.

Mondjuk felépítményeknél feltűnt azis hogy az alumínium az gyorsabban kopik.
Én még mindig aztmondom hogy attól nemkell félni hogy váztöréssel fogok szenvedni. Az alu szebb és jobb korrózióállóbb (ami nekem számít)
Arra viszont mérget merek venni hogy nem parasztvakítás miatt tetszik jobban. ezen nemfogok vitázni.

Szerző:  gencsydani [ 2007 feb. 01, 15:41 ]
Hozzászólás témája: 

Laca 13 írta:
Arra viszont mérget merek venni hogy nem parasztvakítás miatt tetszik jobban. ezen nemfogok vitázni.


Az ízlés, mint már mondtam, erősen szubjektív, tehát abba még én sem tudok belekötni. Ami azért - valljuk be - nagy dolog! :twisted:

Szerző:  Laca 13 [ 2007 feb. 01, 15:54 ]
Hozzászólás témája: 

gencsydani írta:
Laca 13 írta:
Arra viszont mérget merek venni hogy nem parasztvakítás miatt tetszik jobban. ezen nemfogok vitázni.


Az ízlés, mint már mondtam, erősen szubjektív, tehát abba még én sem tudok belekötni. Ami azért - valljuk be - nagy dolog! :twisted:


de azért csakcsak próbálkozol. namajd kiderül meddig!

Szerző:  Fox [ 2007 feb. 01, 16:47 ]
Hozzászólás témája: 

Arra viszont ráteszem a motort hogy az alu gyártása sokkalta többe van és elég nagy költségbe vernék magukat a cégek ha csak poénból meg az állítólagos parasztvakításból csinálnák mindezt.
Egyébként meg jobb ha ennek is utánnajársz mert tudnak aluminiumból erősebb és könnyebb ötvözetet csinálni mint az acél. Ha jól emlékszem akkor pölö a 7005ös aluminium megegyezik az átlagosan használt cro-mo merevségével és a súlya tán 25%al kisebb ugyanolyan terhelésteszt mellett. Ettől vannak sokkal erősebb ötvözetek is lásd a 9005ös aluminium.
Egyébként meg az hogy merev okosan kihasználva előnye lehet a motornak. Ugyanis hidroforminggal és pár felülhegesztéssel sokkal halálosabb dolgokat tudnak alkotni. Ezt pedig egy triál aluvázakat tervező és készítő csapattól tudom.

:idea:

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 01, 19:17 ]
Hozzászólás témája: 

Szerintem ne tedd rá. A nyersanyag ára a legkevésbé lényeges egy termék önköltségének árazásánál. Írtam egy szépet, de elveszett, úgyhogy pár szóban újra.

1. Az alu nagy előnye az acéllal szemben a merevség, amit kisebb tömeg mellett is el lehet vele érni. Ezért jó speedgépekhez, biciklikhez, ahol a merevség és a tömeg _nagyon_ sokat számít. Ráadásul az ilyen aluvázak gyártása lényegesen olcsóbb mint az acélé, a csövek hajlítgatása és hegesztése sokkal több munkaidő mint az alu vázak "fröccsöntése".
2. Az alu egyáltalán nem erősebb az acélnál, sokkal gyengébb anyag. Kevésbé tűri az impulzusszerű igénybevételt és öregszik.
3. Ha megnézitek az MTB bringákon az összes aluvázason van legalább 1 teló. Nem véletlenül, nem csak azért, mert az aluvázasok eleve minőségibbek, drágábbak, hanem azért is, mert a hajtásnál ugyan előnyös a merevebb hátulja, de iszonyú kényelmetlen lenne teló nélkül ráadásul rendes használat esetén pár szezon alatt elöregszik, repedezni kezd, stb, míg az acélvázak "szinte" örökéletűek.
Egy időben, amikor az alu divattá kezdett válni, de a telók csillagászati áron voltak sokan acél első villákat raktak a bringájukba, hogy így kompenzálják az alu merevségét.
4. Szintén bicajok: nézz meg egy "verseny" MTB alu vázat, iszonyú átmérő, minimális falvastagság, egy kavics is benyomja ha ráesel. Egy "hosszabb életűre tervezett" alu váz lényegesen vastagabb falú, kisebb átmérőjű, de nehezebb is. Az acélnál könnyebb (7005-ös aluról beszélünk), de alig, nem nagyságrendekkel.
5. Biztosan van valamennyi értelme a vázmerevségnek a terepmotoroknál is, de nem számottevő, lényegesen kevesebb mint az aszfaltgépeknél és azt is lássuk be, hogy azok a cégek akik ezt forszírozzák nagyon hosszú ideje a termelésük nagyon nagy részét kitevő gépeken aluvázat használnak. Vélhetően termelésszervezési okokból is jobb számukra ha egységes technológiára építik a vázaikat.
6. Speedgép csak alu vázzal, ami "über"? Ha jól tudom a Ducatik még ma is ugyanúgy acélcső vázakat használnak mint a KTM, pedig azok nem kifejezetten noname típusok a ringezős körökben - még csak azt sem hiszem, hogy az árukba nem férne bele egy "drága" aluváz. :)
7. Nemtom kinek milyen gépe van, de kíváncsi vagyok, hogy a korrózió hány versenygépnél jelent problémát. Ha jobban belegondolok még akkor is minden más alkatrész előbb szétmegy a motoron, ha a vázat össze-vissza karistolod és a védő réteget leszeded róla. Hol szempont egy versenymotornál a korrózióvédelem? Ne legyünk ennyire naívak.
Még az utcai motorok között sem láttam olyat aminek a váza rohadt volna el normális használat mellett (húszon túli motorokon sem).

Röviden: az aluváz egy jól megmarketingelt (divat) gyártói költségcsökkentés azoknál akiknek ez praktikusabb. Ha sérül, akkor kuka és ez sem a vevőnek kedvez.


Fox írta:
Arra viszont ráteszem a motort hogy az alu gyártása sokkalta többe van és elég nagy költségbe vernék magukat a cégek ha csak poénból meg az állítólagos parasztvakításból csinálnák mindezt.
Egyébként meg jobb ha ennek is utánnajársz mert tudnak aluminiumból erősebb és könnyebb ötvözetet csinálni mint az acél. Ha jól emlékszem akkor pölö a 7005ös aluminium megegyezik az átlagosan használt cro-mo merevségével és a súlya tán 25%al kisebb ugyanolyan terhelésteszt mellett. Ettől vannak sokkal erősebb ötvözetek is lásd a 9005ös aluminium.
Egyébként meg az hogy merev okosan kihasználva előnye lehet a motornak. Ugyanis hidroforminggal és pár felülhegesztéssel sokkal halálosabb dolgokat tudnak alkotni. Ezt pedig egy triál aluvázakat tervező és készítő csapattól tudom.

:idea:

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 01, 19:19 ]
Hozzászólás témája: 

Konkrétan egy terepmotornál mi az előnye az alu váznak?

Szepy

Fox írta:
Arra viszont ráteszem a motort hogy az alu gyártása sokkalta többe van és elég nagy költségbe vernék magukat a cégek ha csak poénból meg az állítólagos parasztvakításból csinálnák mindezt.
Egyébként meg jobb ha ennek is utánnajársz mert tudnak aluminiumból erősebb és könnyebb ötvözetet csinálni mint az acél. Ha jól emlékszem akkor pölö a 7005ös aluminium megegyezik az átlagosan használt cro-mo merevségével és a súlya tán 25%al kisebb ugyanolyan terhelésteszt mellett. Ettől vannak sokkal erősebb ötvözetek is lásd a 9005ös aluminium.
Egyébként meg az hogy merev okosan kihasználva előnye lehet a motornak. Ugyanis hidroforminggal és pár felülhegesztéssel sokkal halálosabb dolgokat tudnak alkotni. Ezt pedig egy triál aluvázakat tervező és készítő csapattól tudom.

:idea:

Szerző:  Fox [ 2007 feb. 01, 21:18 ]
Hozzászólás témája: 

Hát jó.
Ez az én véleményem volt. Valamien szinten az is igaz.
Bár ahogy látom jobban értesz hozzá.
Egyébként ha már ott járunk egy crossmotornak se aza lényege hogy örökké tartson meg egy igazi kihegyezett speednek sem.
Na de mind1. Szemléletmód kérdése ez is.

:idea:

Szerző:  gencsydani [ 2007 feb. 01, 22:51 ]
Hozzászólás témája: 

Fox írta:
Egyébként ha már ott járunk egy crossmotornak se aza lényege hogy örökké tartson meg egy igazi kihegyezett speednek sem.


Miért, neked jó az, ha nem azért cserélsz le valamit bizonyos időnként (ha van hozzá "kedved"), mert megunod, hanem azért _kell_, mert tönkremegy?
A gyártóknak persze igen, de az egy másik kérdés.

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 01, 23:55 ]
Hozzászólás témája: 

Nam vagyok szemellenzősen alu ellenes. A bicajom váza is 7005-ös aluból van. :)
Ha holnaptól az általam istenített motornak aluváza lenne, akkor is megvenném (mert kénytelen vagyok megvenni azzal amivel gyártják), csak éppen a saját ismereteim alapján egy extrém igénybevételnek kitett terepmotornál az aluváznak nem sok előnyét látom.
A versenymotorok valóban nem az örökkévalóságnak készülnek és nekem valóban nincs alu vázas krosszgépem amivel konkrét tapasztalatom lehetne - de amellett, hogy a gyártónak egyértelműen jó dolog az aluváz (lásd divat, sérülés esetén gyakrabban cserélendő, alacsonyabb önköltség (tervezés+gyártás), stb...), addig nem igazán győzött még meg senki róla, hogy a vásárlónak komoly, akár kezelhetőségbeli, akár teljesítménybeli előnye származna belőle.
Tudom, hogy eretnekség, de nekem a "mert szép" nem elégséges indok rá. :)

Szepy

Fox írta:
Hát jó.
Ez az én véleményem volt. Valamien szinten az is igaz.
Bár ahogy látom jobban értesz hozzá.
Egyébként ha már ott járunk egy crossmotornak se aza lényege hogy örökké tartson meg egy igazi kihegyezett speednek sem.
Na de mind1. Szemléletmód kérdése ez is.

:idea:

Szerző:  Laca 13 [ 2007 feb. 03, 22:05 ]
Hozzászólás témája: 

érdekes olvasni ezeket az "indokokat"...
2003-óta járok a legközelebbi hegyekbe terepbiciklizni egy aluvázas magellan crater merevvázas géppel, amin hangsúlyozom, még első teló sincs!! Az igénybevételeket kapja rendesen, és nagyonjól bírja. Egyetlen problémám van vele, recseg a monoblock. de ez az alu miatt van, de egyébként semmi! nemcsak a kinézete miatt szeretem az aluvázat, hanem azért is amiért a saját tapasztalataim által jobbnak találtam.
Ki-ki a saját szekerén mit dicsőit, az a maga dolga! nekem igenis számít az hogy egy versenygépen milyen korózió jeleket találok. A hideg kiráz ha ránézek egy alkatrészre, és az tiszta rozsda (vagy rozsdafoltokban pompázik)!

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 04, 1:26 ]
Hozzászólás témája: 

Ezt elfogadom, de hány elrozsdált vázú motort láttál eddig? Mert én még egyet sem... :)

Szepy

Laca 13 írta:
érdekes olvasni ezeket az "indokokat"...
2003-óta járok a legközelebbi hegyekbe terepbiciklizni egy aluvázas magellan crater merevvázas géppel, amin hangsúlyozom, még első teló sincs!! Az igénybevételeket kapja rendesen, és nagyonjól bírja. Egyetlen problémám van vele, recseg a monoblock. de ez az alu miatt van, de egyébként semmi! nemcsak a kinézete miatt szeretem az aluvázat, hanem azért is amiért a saját tapasztalataim által jobbnak találtam.
Ki-ki a saját szekerén mit dicsőit, az a maga dolga! nekem igenis számít az hogy egy versenygépen milyen korózió jeleket találok. A hideg kiráz ha ránézek egy alkatrészre, és az tiszta rozsda (vagy rozsdafoltokban pompázik)!

Szerző:  Fox [ 2007 feb. 04, 9:53 ]
Hozzászólás témája: 

Én láttam jó sok rozsdás KTM-et pölö sajna meg DRZ-t.

Amúgy a monoblockrecsegést megszüntetheted ha kiveszed és a csészéket szétösszevissza fújod wd40-el. A menetre meg lökjél kevés zsírt. Hameg a hajtókar recseg akkor nincsmit tenni. A négyszőgkúpos szokott. Lehet alátenni cin lemezt véknyat.

:idea:

Szerző:  kope68 [ 2007 feb. 04, 10:29 ]
Hozzászólás témája: 

Hányezer éves volt a technika amit rozsdásan láttál?

...amúgy az alu is "rozsdásodik", nem is akárhogy, nem véletlen cserélik a csillivilli alufelniket a téli latyak miatt. (autón)

Szerző:  Laca 13 [ 2007 feb. 05, 9:48 ]
Hozzászólás témája: 

pl. az előző 125-ös négyütemű motorom. azonis rozsdás a váz, a segédvázat meg már kellett is cserélni, mert elrohadt!!!!!

Na a lényeg az, hogy kétütem és kész!!
Bár már nemtudom hogy átülök-e, mert az teljesen más világ, ésmár nagyon hozzászoktam a négyütemhez...
Tegnap is kintvoltunk, és a kétütem 300-as bírt csak felmenni! Ami nemvéletlen! Kevés volt a hely nekigyorsítani, nagyonmeredek volt, és full homok a tetején függőleges eldobóval, ami nemkicsit megnehezítette az életet felfelé.

Erre mondhatnátok egy pár szót! mivel lessz nehezebb az életem a kétüteművel, ha átülök? (a 250-es négyüteművel is csak magas fordulaton tudok menni!)

Szerző:  gencsydani [ 2007 feb. 05, 10:15 ]
Hozzászólás témája: 

Laca 13 írta:
pl. az előző 125-ös négyütemű motorom. azonis rozsdás a váz, a segédvázat meg már kellett is cserélni, mert elrohadt!!!!!

Na a lényeg az, hogy kétütem és kész!!
Bár már nemtudom hogy átülök-e, mert az teljesen más világ, ésmár nagyon hozzászoktam a négyütemhez...
Tegnap is kintvoltunk, és a kétütem 300-as bírt csak felmenni! Ami nemvéletlen! Kevés volt a hely nekigyorsítani, nagyonmeredek volt, és full homok a tetején függőleges eldobóval, ami nemkicsit megnehezítette az életet felfelé.

Erre mondhatnátok egy pár szót! mivel lessz nehezebb az életem a kétüteművel, ha átülök? (a 250-es négyüteművel is csak magas fordulaton tudok menni!)


Nem lesz motorfék. Nehezebb rajta finoman adagolni a gázt, mert részterhelésen nem nagyon akar menni. A kisebb forgó tömegek miatt "idegesebb" lesz nagyobb sebességnél (azonos futómű mellett persze).
Ebből engem mondjuk egyedül a második zavar, az viszont nagyon! :D

Szerző:  Laca 13 [ 2007 feb. 05, 12:14 ]
Hozzászólás témája: 

Hát a motorfék az nembaj, mert ígyis úgyis vagy tépem a gázt, vagy fékezek. Ami az idegességet illeti, azmeg kifejezetten teccetős számomra, hisz a négyütemnél is akkor érzem jól magam, ha veszi a lapot.
Úgyhogy nemigazán hiszem hogy gondlessz vele. Szokni kell és kész.

Azt viszont nagyon sokan mondják hogy sokkal fárasztóbb a kétüteművel motorozni és ezáltal nehezebb is. Ez miért van?

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 05, 12:31 ]
Hozzászólás témája: 

Szerény tapasztalataim alapján ezt azok mondják, akiknek nincs benne gyakorlatuk/érzékük a 2T-hez. Mint pl. én. :)

Az idegesség teljesen más egy 2T-nél mint a 4T-nél. Jobban oda kell figyelni a fordulatra, a saját izomzatodnak is nagyobb munka a hirtelenebb rántásoknál is rajta tartani téged a motoron, stb. :)

Egyszerűsítsük le, terep-tesztnapon mindkettőt kipróbálod és úgy döntesz. Fejben tök felesleges motorozni... :)

Szepy

Laca 13 írta:
Hát a motorfék az nembaj, mert ígyis úgyis vagy tépem a gázt, vagy fékezek. Ami az idegességet illeti, azmeg kifejezetten teccetős számomra, hisz a négyütemnél is akkor érzem jól magam, ha veszi a lapot.
Úgyhogy nemigazán hiszem hogy gondlessz vele. Szokni kell és kész.

Azt viszont nagyon sokan mondják hogy sokkal fárasztóbb a kétüteművel motorozni és ezáltal nehezebb is. Ez miért van?

Szerző:  Laca 13 [ 2007 feb. 05, 12:40 ]
Hozzászólás témája: 

KTMSzepy írta:
Szerény tapasztalataim alapján ezt azok mondják, akiknek nincs benne gyakorlatuk/érzékük a 2T-hez. Mint pl. én. :)

Az idegesség teljesen más egy 2T-nél mint a 4T-nél. Jobban oda kell figyelni a fordulatra, a saját izomzatodnak is nagyobb munka a hirtelenebb rántásoknál is rajta tartani téged a motoron, stb. :)

Egyszerűsítsük le, terep-tesztnapon mindkettőt kipróbálod és úgy döntesz. Fejben tök felesleges motorozni... :)

Szepy

Laca 13 írta:
Hát a motorfék az nembaj, mert ígyis úgyis vagy tépem a gázt, vagy fékezek. Ami az idegességet illeti, azmeg kifejezetten teccetős számomra, hisz a négyütemnél is akkor érzem jól magam, ha veszi a lapot.
Úgyhogy nemigazán hiszem hogy gondlessz vele. Szokni kell és kész.

Azt viszont nagyon sokan mondják hogy sokkal fárasztóbb a kétüteművel motorozni és ezáltal nehezebb is. Ez miért van?


Hát ja... Az előző tesztnapról lecsúsztam, a közeljövőben meg nem hiszem hogy lessz.
De egy tesztnapon akkorsem motorozhatok vele eleget ahoz hogy megtudjam amit akarok. ahoz min. 2-3 napnyi enduro (és némi cross) kéne hogy megtudjam mit bírok vele teljesíteni!!

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 05, 12:46 ]
Hozzászólás témája: 

De 10 perc motorozás a pályán is lényegesen többet ér mint 1 heti levelezgetés a témáról. :)

Szepy

Laca 13 írta:
KTMSzepy írta:
Szerény tapasztalataim alapján ezt azok mondják, akiknek nincs benne gyakorlatuk/érzékük a 2T-hez. Mint pl. én. :)

Az idegesség teljesen más egy 2T-nél mint a 4T-nél. Jobban oda kell figyelni a fordulatra, a saját izomzatodnak is nagyobb munka a hirtelenebb rántásoknál is rajta tartani téged a motoron, stb. :)

Egyszerűsítsük le, terep-tesztnapon mindkettőt kipróbálod és úgy döntesz. Fejben tök felesleges motorozni... :)

Szepy

Laca 13 írta:
Hát a motorfék az nembaj, mert ígyis úgyis vagy tépem a gázt, vagy fékezek. Ami az idegességet illeti, azmeg kifejezetten teccetős számomra, hisz a négyütemnél is akkor érzem jól magam, ha veszi a lapot.
Úgyhogy nemigazán hiszem hogy gondlessz vele. Szokni kell és kész.

Azt viszont nagyon sokan mondják hogy sokkal fárasztóbb a kétüteművel motorozni és ezáltal nehezebb is. Ez miért van?


Hát ja... Az előző tesztnapról lecsúsztam, a közeljövőben meg nem hiszem hogy lessz.
De egy tesztnapon akkorsem motorozhatok vele eleget ahoz hogy megtudjam amit akarok. ahoz min. 2-3 napnyi enduro (és némi cross) kéne hogy megtudjam mit bírok vele teljesíteni!!

Szerző:  Laca 13 [ 2007 feb. 05, 12:50 ]
Hozzászólás témája: 

KTMSzepy írta:
De 10 perc motorozás a pályán is lényegesen többet ér mint 1 heti levelezgetés a témáról. :)

Szepy

Laca 13 írta:
KTMSzepy írta:
Szerény tapasztalataim alapján ezt azok mondják, akiknek nincs benne gyakorlatuk/érzékük a 2T-hez. Mint pl. én. :)

Az idegesség teljesen más egy 2T-nél mint a 4T-nél. Jobban oda kell figyelni a fordulatra, a saját izomzatodnak is nagyobb munka a hirtelenebb rántásoknál is rajta tartani téged a motoron, stb. :)

Egyszerűsítsük le, terep-tesztnapon mindkettőt kipróbálod és úgy döntesz. Fejben tök felesleges motorozni... :)

Szepy

Laca 13 írta:
Hát a motorfék az nembaj, mert ígyis úgyis vagy tépem a gázt, vagy fékezek. Ami az idegességet illeti, azmeg kifejezetten teccetős számomra, hisz a négyütemnél is akkor érzem jól magam, ha veszi a lapot.
Úgyhogy nemigazán hiszem hogy gondlessz vele. Szokni kell és kész.

Azt viszont nagyon sokan mondják hogy sokkal fárasztóbb a kétüteművel motorozni és ezáltal nehezebb is. Ez miért van?


Hát ja... Az előző tesztnapról lecsúsztam, a közeljövőben meg nem hiszem hogy lessz.
De egy tesztnapon akkorsem motorozhatok vele eleget ahoz hogy megtudjam amit akarok. ahoz min. 2-3 napnyi enduro (és némi cross) kéne hogy megtudjam mit bírok vele teljesíteni!!


Az igaz. De jobb beszélni róla mint elhallgatni a vágyaimat! Testi lelki felkészítést előrealapozom!!! :)

Szerző:  gencsydani [ 2007 feb. 05, 23:44 ]
Hozzászólás témája: 

Laca 13 írta:
Hát a motorfék az nembaj, mert ígyis úgyis vagy tépem a gázt, vagy fékezek. Ami az idegességet illeti, azmeg kifejezetten teccetős számomra, hisz a négyütemnél is akkor érzem jól magam, ha veszi a lapot.
Úgyhogy nemigazán hiszem hogy gondlessz vele. Szokni kell és kész.

Azt viszont nagyon sokan mondják hogy sokkal fárasztóbb a kétüteművel motorozni és ezáltal nehezebb is. Ez miért van?


Idegesség alatt azt értettem, hogy mondjuk a nyomok, huplik jobban/könnyebben eltérítik a motort az eredeti irányból, nem pedig a gázra való reagálását.

Szerintem azért, mert nem lehet vele kis gázzal menni, mert olyat nem tud. Vagy semmi vagy minden (kis túlzással).
De tényleg próbáld ki, addig úgyse fogod megérteni, hiába magyarázom (mielőtt megsértődnél: nem azért mert gyengeelméjűnek tartalak, hanem mert nehéz elmagyarázni ráadásul én se vagyok leírásban egy őstehetség :D ).

Szerző:  Gustafsson [ 2007 feb. 06, 12:11 ]
Hozzászólás témája: 

Nem hiszem, hogy gondod lesz vele. Jobban pattog a huplikon, de konnyebb is iranyitani, atemelni a godrok felett. A motor is hirtelenebb, de nem igaz, hogy csak csutkagazon megy. Ez egy 125-os mocira talan igaz. De ha szarul van bekarburalva, akkor barmelyik motorra igaz. 100 felett nyugisabb egy nagyobb 4T, stabilabb, de egyebkent sokkal elvezetesebb a 2T.

Szerző:  gencsydani [ 2007 feb. 06, 12:26 ]
Hozzászólás témája: 

Gustafsson írta:
Nem hiszem, hogy gondod lesz vele. Jobban pattog a huplikon, de konnyebb is iranyitani, atemelni a godrok felett. A motor is hirtelenebb, de nem igaz, hogy csak csutkagazon megy. Ez egy 125-os mocira talan igaz. De ha szarul van bekarburalva, akkor barmelyik motorra igaz. 100 felett nyugisabb egy nagyobb 4T, stabilabb, de egyebkent sokkal elvezetesebb a 2T.


Azé' megnézném, hogy egy 2T-vel hogy mész végig egy hosszú kanyaron stabilgázzal (íven, nem driftelve - szerpentin pl.)...engem az EXC-ben ez halálra idegesített anno.

Szerző:  Gustafsson [ 2007 feb. 06, 15:13 ]
Hozzászólás témája: 

Gyere el es megmutatom.

Szerző:  Laca 13 [ 2007 feb. 06, 15:32 ]
Hozzászólás témája: 

Gustafsson írta:
Nem hiszem, hogy gondod lesz vele. Jobban pattog a huplikon, de konnyebb is iranyitani, atemelni a godrok felett. A motor is hirtelenebb, de nem igaz, hogy csak csutkagazon megy. Ez egy 125-os mocira talan igaz. De ha szarul van bekarburalva, akkor barmelyik motorra igaz. 100 felett nyugisabb egy nagyobb 4T, stabilabb, de egyebkent sokkal elvezetesebb a 2T.


hát a nyomvájúkat, azt nemigazán szeretem semilyen motorral sem.
Igazából ezt a motrot csak az ilyen "kissebb" túrázásokra akarom használni, mint a mostanit. Úgyhogy ez az érv is emellett szól.
Mégegy kérdés. A (pl.) 250exc vagy 300 exc az mennyit megy végsebességre? ez még azért érdekes mert némelyik túrázós ismerős képes 120, 160, sőt 180 km/h-val menni szántóföld melletti traktorutakon.

Szerző:  Gustafsson [ 2007 feb. 06, 17:07 ]
Hozzászólás témája: 

140-150 korul lehet a vege. 125-ig volt szivem facsarni parszor. Szivesen megneznem milyen az amikor valaki annyival megy folduton. Bar Bob motorjaval mentem 120 kornyeken kicsit godrosebb uton, nem volt veszes, mert az LC4 eleg stabil. Es 180-nal meg volt kedve az orat nezegetni?

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 06, 17:10 ]
Hozzászólás témája: 

Szerintem 180-nal maximum csak LC8-cal mehetett volna, de ne menjünk bele ebbe az értelmetlen végsebesség vitába. :)
60 lóerővel nincs olyan terepmotor ami 180-at menjen, végre maximum 165-170 kb. ami még reális lehet. Még akkor sem ha Dani ül rajta és élével... :)
Bár ha elég pontatlanul állítják be a km órát... :)

Szepy

Gustafsson írta:
140-150 korul lehet a vege. 125-ig volt szivem facsarni parszor. Szivesen megneznem milyen az amikor valaki annyival megy folduton. Bar Bob motorjaval mentem 120 kornyeken kicsit godrosebb uton, nem volt veszes, mert az LC4 eleg stabil. Es 180-nal meg volt kedve az orat nezegetni?

Szerző:  Gustafsson [ 2007 feb. 06, 17:13 ]
Hozzászólás témája: 

Azt hiszem elmegyek veluk egy foldutas motorozasra, oszt megnezem, mennyi az annyi.... :)

Szerző:  gencsydani [ 2007 feb. 06, 17:49 ]
Hozzászólás témája: 

KTMSzepy írta:
Szerintem 180-nal maximum csak LC8-cal mehetett volna, de ne menjünk bele ebbe az értelmetlen végsebesség vitába. :)
60 lóerővel nincs olyan terepmotor ami 180-at menjen, végre maximum 165-170 kb. ami még reális lehet. Még akkor sem ha Dani ül rajta és élével... :)
Bár ha elég pontatlanul állítják be a km órát... :)

Szepy

Gustafsson írta:
140-150 korul lehet a vege. 125-ig volt szivem facsarni parszor. Szivesen megneznem milyen az amikor valaki annyival megy folduton. Bar Bob motorjaval mentem 120 kornyeken kicsit godrosebb uton, nem volt veszes, mert az LC4 eleg stabil. Es 180-nal meg volt kedve az orat nezegetni?


Az egyik régebbi MR-ben volt egy összehasonlító teszt (vmelyik német újságból vették át), amiben benne volt az SC is, gyári állapotában 172 km/h-s végsebességet mértek. Bár gondolom, aszfalton.
Jómúltkorában Béla ott a pálya melletti földúton küldte meg kicsit a gépet, azt mondta, a 4. vége már elég haladós (az lehet olyan 120 körül), de a stabilitásra nem votl panasz :lol:

Szerző:  Gabesz [ 2007 feb. 06, 19:25 ]
Hozzászólás témája: 

a sebességhez hozzá tudnék szólni.

mi elég sokat vágattunk az alföldön kiskunhalas felé nyílegyenes széles homokutakon. egy időbe sportot űztünk belőlle hogy azokon a részeken lepadlóztuk a motorokat. hárman elfértünk egymás mellett. és minden fokozatba padló. az 525 exc 41 karbival nullás szélben 80 kilóval 15-48 áttétellel 164 km/h volt a csúcs. a husaberg fs 650 c endúrókerekekkel ugyanennyit tudott. meg a másik 525 sx 6os váltóval is pont ennyit tudott csak azon 110 kilós koma ült. mitmondjak nagyon állat jó volt annyival repeszteni földúton!:)) adrenalinbomba!! azt viszont kétlem ,hogy 250-300 2t exc annál többet tudjon!! az enyém betonon cossgumival hátszélbe 184 km/h tudott de akkor már majdnem beszitált az eleje!!! supermotóval 204 km/h mutatott stabilan. de az csalt a kerékátmérő miatt!

Szerző:  Jimmy [ 2007 feb. 06, 21:25 ]
Hozzászólás témája: 

Gabesz írta:
a sebességhez hozzá tudnék szólni.

mi elég sokat vágattunk az alföldön kiskunhalas felé nyílegyenes széles homokutakon. egy időbe sportot űztünk belőlle hogy azokon a részeken lepadlóztuk a motorokat. hárman elfértünk egymás mellett. és minden fokozatba padló. az 525 exc 41 karbival nullás szélben 80 kilóval 15-48 áttétellel 164 km/h volt a csúcs. a husaberg fs 650 c endúrókerekekkel ugyanennyit tudott. meg a másik 525 sx 6os váltóval is pont ennyit tudott csak azon 110 kilós koma ült. mitmondjak nagyon állat jó volt annyival repeszteni földúton!:)) adrenalinbomba!! azt viszont kétlem ,hogy 250-300 2t exc annál többet tudjon!! az enyém betonon cossgumival hátszélbe 184 km/h tudott de akkor már majdnem beszitált az eleje!!! supermotóval 204 km/h mutatott stabilan. de az csalt a kerékátmérő miatt!


Na most nem bánom hogy nem vettem meg a motorodat!!!!! :D

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 07, 12:00 ]
Hozzászólás témája: 

A nem mm-re pontosan állítható digit sebességmérők kb. 5%-ot, az analóg sebességmérők pedig legalább 10-15%-ot tévednek.
Ha az SM nem volt beállítva, akkor 165 mutatott volna beállítva, ami már teljesen reális. Nekem is ennyi volt az LC4 Adventure vége óra szerint, a valóságban 157.

Egyébként ezeknél a gépeknél mióta is fontos a végsebesség? :)

Szepy

Gabesz írta:
a sebességhez hozzá tudnék szólni.

mi elég sokat vágattunk az alföldön kiskunhalas felé nyílegyenes széles homokutakon. egy időbe sportot űztünk belőlle hogy azokon a részeken lepadlóztuk a motorokat. hárman elfértünk egymás mellett. és minden fokozatba padló. az 525 exc 41 karbival nullás szélben 80 kilóval 15-48 áttétellel 164 km/h volt a csúcs. a husaberg fs 650 c endúrókerekekkel ugyanennyit tudott. meg a másik 525 sx 6os váltóval is pont ennyit tudott csak azon 110 kilós koma ült. mitmondjak nagyon állat jó volt annyival repeszteni földúton!:)) adrenalinbomba!! azt viszont kétlem ,hogy 250-300 2t exc annál többet tudjon!! az enyém betonon cossgumival hátszélbe 184 km/h tudott de akkor már majdnem beszitált az eleje!!! supermotóval 204 km/h mutatott stabilan. de az csalt a kerékátmérő miatt!

Szerző:  Laca 13 [ 2007 feb. 07, 17:03 ]
Hozzászólás témája: 

nah, mondjuk énis csak 120 környékéig téptem a jobbkezes markolatot, de nekem elég is volt ennyi. A 180 -at azt csak hallottam hogy a rendőr ismerős állította rá a mérőkét, de ezt nemtudnám 100% ra. (azért volt a sőt, amit nem fejtettem ki bővebben!) viszont a 160 a 100%, és annyit kéne hogy vigyen a gép ha velük akarok menni.... De ez nem oszt, nemszoroz (max. megvárnak, vagy beérem őket a csiki-csuki-ban! :) ).

Szerző:  Gabesz [ 2007 feb. 07, 19:19 ]
Hozzászólás témája: 

Mindenkinek igaza van. nem fontos a végsebesség,dehogy is fontos... viszont amikor a hülyegyerekeknek elgurul a gyógyszer ,kurvajó játék padlón veretni egymástól 30 centire:)))

a digit kilómétermérő lehet csal,de a gps annyit nem tévedhet.

Jimmy...bánhatod:))legalább be volt idomítva:))

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 09, 14:02 ]
Hozzászólás témája: 

Aluváz újra: :)

Nem kértem hozzá a "srác" engedélyét, de engedelmetekkel javallanám az alábbi linket. Egy kifejezetten _NEM_ KTM fan véleménye az aluvázról, aki ugyan még csak '76 óta krosszozik versenyszerűen (pár éve már abbahagyta), no meg biztos túl öreg a változásokhoz, de eléggé hihetően adja magát elő... :)

http://forum.index.hu/Article/showArtic ... o=64119996

Szepy

Szerző:  Laca 13 [ 2007 feb. 09, 17:15 ]
Hozzászólás témája: 

:D
érdekes, de hozzáfűzném aztis hogy akit csak ismerek idősebb emberkéket, mind annyit mondanak a témákról, hogy a kétütem szent és megsérthetetlen. Az a legjobb az állításuk szerint.

Szerző:  KTMSzepy [ 2007 feb. 09, 17:29 ]
Hozzászólás témája: 

Ehhez képest ő például most 4T gépet hajt. Biztos elnézte... :)

Laca 13 írta:
:D
érdekes, de hozzáfűzném aztis hogy akit csak ismerek idősebb emberkéket, mind annyit mondanak a témákról, hogy a kétütem szent és megsérthetetlen. Az a legjobb az állításuk szerint.

Szerző:  Laca 13 [ 2007 feb. 09, 17:41 ]
Hozzászólás témája: 

KTMSzepy írta:
Ehhez képest ő például most 4T gépet hajt. Biztos elnézte... :)

Laca 13 írta:
:D
érdekes, de hozzáfűzném aztis hogy akit csak ismerek idősebb emberkéket, mind annyit mondanak a témákról, hogy a kétütem szent és megsérthetetlen. Az a legjobb az állításuk szerint.


Nem ő rá céloztam, de legközelebb prospektusként lerészletezek mindent hogy egyértelmű legyen!

Szerző:  Laca 13 [ 2007 jún. 04, 9:03 ]
Hozzászólás témája: 

ahogy olvasgatom a teszteket és ahogy hallom a versenyzőktől, eltűnnek a kétüteműek??? 2008-már csak ktm-lessz kétütem?

Szerző:  rx [ 2007 jún. 04, 18:28 ]
Hozzászólás témája: 

Hát én már nemis emléxem miért vettem 4T-t...
De nembántam meg :D

Szerző:  Fox [ 2007 jún. 04, 19:57 ]
Hozzászólás témája: 

Hondának eltűnik 08ra összes 2T modellje (nem visszamenőleg) XD
Ez tuti. Nem fejleszt csak a ktm suzuki meg yamaha

Szerző:  gencsydani [ 2007 jún. 04, 20:25 ]
Hozzászólás témája: 

Laca 13 írta:
ahogy olvasgatom a teszteket és ahogy hallom a versenyzőktől, eltűnnek a kétüteműek???


Wazz, hülyék ezek mind egy szálig...

Szerző:  Gery [ 2007 jún. 04, 21:03 ]
Hozzászólás témája: 

Laca 13 írta:
ahogy olvasgatom a teszteket és ahogy hallom a versenyzőktől, eltűnnek a kétüteműek???


igen, épp ezért érdekes ez:

http://www.motorinfo.hu/news_new.php?nid=6125&cat

http://www.racerxill.com/articles/detai ... steve.aspx

Szerző:  Gabesz [ 2007 júl. 06, 14:01 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv mindenkinek. Jórég jártam már a fórumon. Nagyon durva,hogy vannak olyan görények akik lopják a motorokat!Remélem pozitív irányban történt már valami Szepy motorjának ügyében.

A 2t vita meg még látom mindig zötyög.

én kurvára örülök ,hogy mióta megvan csak hajtani kell és ráadásul menni is sokkal jobb vele!! :arrow:

Szerző:  gencsydani [ 2007 júl. 06, 22:30 ]
Hozzászólás témája: 

Gabesz írta:
Üdv mindenkinek. Jórég jártam már a fórumon. Nagyon durva,hogy vannak olyan görények akik lopják a motorokat!Remélem pozitív irányban történt már valami Szepy motorjának ügyében.

A 2t vita meg még látom mindig zötyög.

én kurvára örülök ,hogy mióta megvan csak hajtani kell és ráadásul menni is sokkal jobb vele!! :arrow:


Azért a mostani benzinárak mellett valahogy újra elkezdtem értékelni a 4T kis fogyasztását...
Tényleg, mennyit eszik endurozáskor egy olyan vadállat?

Oldal: 3 / 4 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/