KTM Klub fórum
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/

2T kontra 4T
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=326
Oldal: 2 / 4

Szerző:  Gabesz [ 2007 jan. 23, 23:06 ]
Hozzászólás témája: 

forrás usa dirt bike magazin 2006.

Szerző:  nilrem [ 2007 jan. 24, 9:59 ]
Hozzászólás témája: 

gencsydani írta:
Gabesz írta:
Lackó. attól nem kell félned ,hogy eltűnnek a 2t k. a ktm és gondolom más gyártók is követik majd, 2007 től ismét különös figyelmet és hangsújt fektet a kétütemű motorok fejlesztésére! tekintve a 2-3 éve jelentős piaci visszaesés véget amit a négyüteműek előre törése okozott. valószínű több van emögött ,sokkal több ... ez üzlet és ,ha ebben akarnak eredményeket meg is lesznek annyi bizonyos! ez azt fogja eredményezni ,hogy iszonyatos kétütemű teknikák várhatók!!


A 4T-k ilyen mérvű előretörése inkább csak nálunk figyelhető meg, tőlünk nyugatabbra még mindig rengeteg 2T-t adnak el manapság is (forrás: Stunt), ha ott is a hazai viszonyok uralkodnának, senki nem ölne pénzt a 2T-k fejlesztésébe...

Konkretan ha jol emlekszem Franciakat emlitette, hogy akkora az igeny 125-re, hogy nem birjak gyartani.

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 24, 12:01 ]
Hozzászólás témája: 

nilrem írta:
gencsydani írta:
Gabesz írta:
Lackó. attól nem kell félned ,hogy eltűnnek a 2t k. a ktm és gondolom más gyártók is követik majd, 2007 től ismét különös figyelmet és hangsújt fektet a kétütemű motorok fejlesztésére! tekintve a 2-3 éve jelentős piaci visszaesés véget amit a négyüteműek előre törése okozott. valószínű több van emögött ,sokkal több ... ez üzlet és ,ha ebben akarnak eredményeket meg is lesznek annyi bizonyos! ez azt fogja eredményezni ,hogy iszonyatos kétütemű teknikák várhatók!!


A 4T-k ilyen mérvű előretörése inkább csak nálunk figyelhető meg, tőlünk nyugatabbra még mindig rengeteg 2T-t adnak el manapság is (forrás: Stunt), ha ott is a hazai viszonyok uralkodnának, senki nem ölne pénzt a 2T-k fejlesztésébe...

Konkretan ha jol emlekszem Franciakat emlitette, hogy akkora az igeny 125-re, hogy nem birjak gyartani.


Ja, de ha megnézed mondjuk a német eBay-t, ott is van 2T enduro, krossz sz#rásig.

Szerző:  Gustafsson [ 2007 jan. 24, 12:31 ]
Hozzászólás témája: 

Na helo mindenkinek! :)

Gyuttem osztani az eszt.
Szepen vegigolvastam az eddigi hozzaszolasokat. Vicces volt, hogy csupa 4T-tulaj vitatkozik a dologrol, bar vannak akik mar "megtertek" :)

Akik nem ismernek, 300EXC tulaj vagyok. Egy 250 2T exc-rol valtottam at szeptemberben. Elotte 4T TE250 Husqvarnam volt, azelott meg TE570-TE610, annakelotte Maico GM250 2T.

Szoval kiprobaltam jopar kategoriat. A 2T endurok manapsag nagyon kulturaltak, a mufajbol adodoan ez szuksegszeru is.
A negyutembol nekem a sok szelepallitgatas, meg olajcsere, nagyobb tomeg miatt lett elegem. A 250-es mar eppen elegge nyomatekos az en 95 kilomhoz, de a 300-as az abszolut tokeletes. :) Egyszeru technika, minimalis karbantartas, maximalis elvezet. Egy negyutemu az szepen mindenhol tol egyenletesen, kicsit unalmasan, mig egy 2t motoron versenyzonek erezheti magat barki. :)
A 2t motorok hangja azert nem hallatszik messzire, mert alapvetoen magas frekvenciakbol all, ezek pedig hamarabb elnyelodnek ill. szetszorodnak, mint a 4T mely hanghullamai. Egyszeru fizika. Decibelt tekintve ugyanolyan hangosak a motorok mellett allva, tavolrol azonban csak a 2T-t hallod. Igaz a 2T-nek bantobb a hangja :)
A puszta sulynyeresegnel meg fontosabb, hogy a blokkban forgo kisebb tomeg miatt menet kozben meg konnyebbnek erzodik. Fogyasztani meg kb 8-9 liter korul szokott.

Szerző:  Laca 13 [ 2007 jan. 24, 13:59 ]
Hozzászólás témája: 

Gustafsson írta:
Na helo mindenkinek! :)

Gyuttem osztani az eszt.
Szepen vegigolvastam az eddigi hozzaszolasokat. Vicces volt, hogy csupa 4T-tulaj vitatkozik a dologrol, bar vannak akik mar "megtertek" :)

Akik nem ismernek, 300EXC tulaj vagyok. Egy 250 2T exc-rol valtottam at szeptemberben. Elotte 4T TE250 Husqvarnam volt, azelott meg TE570-TE610, annakelotte Maico GM250 2T.

Szoval kiprobaltam jopar kategoriat. A 2T endurok manapsag nagyon kulturaltak, a mufajbol adodoan ez szuksegszeru is.
A negyutembol nekem a sok szelepallitgatas, meg olajcsere, nagyobb tomeg miatt lett elegem. A 250-es mar eppen elegge nyomatekos az en 95 kilomhoz, de a 300-as az abszolut tokeletes. :) Egyszeru technika, minimalis karbantartas, maximalis elvezet. Egy negyutemu az szepen mindenhol tol egyenletesen, kicsit unalmasan, mig egy 2t motoron versenyzonek erezheti magat barki. :)
A 2t motorok hangja azert nem hallatszik messzire, mert alapvetoen magas frekvenciakbol all, ezek pedig hamarabb elnyelodnek ill. szetszorodnak, mint a 4T mely hanghullamai. Egyszeru fizika. Decibelt tekintve ugyanolyan hangosak a motorok mellett allva, tavolrol azonban csak a 2T-t hallod. Igaz a 2T-nek bantobb a hangja :)
A puszta sulynyeresegnel meg fontosabb, hogy a blokkban forgo kisebb tomeg miatt menet kozben meg konnyebbnek erzodik. Fogyasztani meg kb 8-9 liter korul szokott.


Te vagy az én emberem! :)
Ha jársz esztergom felé akkor légyszives feltétlenül értesíts!!!
Szolidan fogalmazva kíváncsi vagyok a 300 -asra, mert eddigcsak 250 -hez volt szerencsém!

Szerző:  faki [ 2007 jan. 24, 18:39 ]
Hozzászólás témája: 

Gustafsson írta:
A 250-es mar eppen elegge nyomatekos az en 95 kilomhoz, de a 300-as az abszolut tokeletes. :)


Kinőtted? :) Vagy más is indokolta a váltást?

"Nem kopi be lassu enduro terepen a gyertyat"
Ezt írtad az indexen. Ez azt jelenti, hogy ezek már nem igénylik a állandó magas fordulatot???

Szerző:  Gustafsson [ 2007 jan. 24, 19:26 ]
Hozzászólás témája: 

A krosszmotorok alapjarati kevereke sokkal dusabb, a nyitottabb kipufogorendszer miatt, meg ugye egy krosszpalyan soha nem kell kis gazzal, lassan lavirozni a fak kozott. Az endurokat alul szegenyebbre karburaljak, nem kap annyi benyat hogy bekopje a gyertyat. Meg persze a modern szintetikus olajok konnyebben elegnek az egesterben mint a regiek. Legalabbis ezt irjak a flakonokra :) Azert oblogetni nem art neha.... :)
Egy 125-os enduroval tovabbra is csak fordulaton tartva lehet haladni, de azert 200-tol felfele van nyomatek is rendesen.

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 24, 19:56 ]
Hozzászólás témája: 

Gustafsson írta:
Egy 125-os enduroval tovabbra is csak fordulaton tartva lehet haladni, de azert 200-tol felfele van nyomatek is rendesen.


Tévedés, csak nem kell olyan marha nagyra nőni hogy beleakadjon a sildünk a felhőkbe, mert azokkal együtt már tényleg nem megy a 125-ös!
:twisted:

Szerző:  Gustafsson [ 2007 jan. 25, 16:32 ]
Hozzászólás témája: 

Persze attol is fugg, mit ertunk haladas alatt :)

A 250-est meg nem nottem ki, csak mivel amugy is szerettem volna tobb nyomatekot, meg talan Erzbergbe is kimennek iden, gondoltam jol johet egy 300-as. Eppen volt egy akcios aron az uj modelbol, es belevagtam. Elotte arra gondoltam, hogy egy egykoru hasznaltra cserelem le, de uj ktm-em meg sohase volt, ki kellett probalni.


Esztergom fele meg szoktam boklaszni neha, de legkozelebb talan csak az enduroversenyre megyek el, mert itt a tel.

Szerző:  Laca 13 [ 2007 jan. 25, 20:56 ]
Hozzászólás témája: 

kicsit ide tartozik a dolog...

http://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/motorok/techn.htm

Szerző:  Laca 13 [ 2007 jan. 25, 20:59 ]
Hozzászólás témája: 

Gustafsson írta:
Esztergom fele meg szoktam boklaszni neha, de legkozelebb talan csak az enduroversenyre megyek el, mert itt a tel.


Halkan megjegyzem hogy Erzbergre ki akarok menni énis úgyh. mégegy indok amiért nembánnám ha találkoznánk!!!

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 25, 21:40 ]
Hozzászólás témája: 

Laca 13 írta:
Gustafsson írta:
Esztergom fele meg szoktam boklaszni neha, de legkozelebb talan csak az enduroversenyre megyek el, mert itt a tel.


Halkan megjegyzem hogy Erzbergre ki akarok menni énis úgyh. mégegy indok amiért nembánnám ha találkoznánk!!!


Akkor már 3-an vagyunk! :D De én csak a felfutót vállalom be az SC-vel, a Srcramble-n maximum triálmotorral volnék hajlandó elindulni! :oops:

Szerző:  Gabesz [ 2007 jan. 25, 21:51 ]
Hozzászólás témája: 

Gustafsson. Neked hátha több már a tapasztalatod 2t tekintetében. szerinted mire kell negatívumként számítani ha mondjuk a paraszt 250 sx el akar endúrózni. mivel különbözhet mondjuk egy exc 250 vagy 300 tól. a tankméretet kivéve? mekkora meló átkarburálni? und ...hogy eszeget az exc hez képest? mondjuk tanktuningra van már tervezet:)azért kíváncsi lennék mit mondassz... sajna nem tudom kipróbálni egy pár napra..csak ha megveszem.

Szerző:  Gustafsson [ 2007 jan. 26, 12:24 ]
Hozzászólás témája: 

Kisebb lendtomegu a fotengely, emiatt agresszivebben porog fel, kevesbe kezelheto, konyebben kitor a hatulja, a karbi meg a kipufogo nyitottabb, tobbet eszik. A tankja ugyanakkora mint az exc-nek. Nincs vilagitas es az valto is eleg rovidre van attetelezve. Az elso fokozat viszont hosszabb mint az exc-n, ezert ha a turazosabb reszekhez nagyobb vegsebesseget szeretnel, tul hosszu lessz az elso fokozat a szopatos, technikas endurozashoz---jo sok kuplungcsusztatas.... Hirtelen indul meg es nagyon, ami farasztobb. A kis lendtomeg miatt a trakcioja is rosszabb. Jobban esznel kell lenni, mint egy exc-n, de persze ha valaki meg tobb izgalomra vagyik, akkor teljesen megfelel.
Egy 250 sx a tipikus 2T karakterisztika, mig a 250-300 exc mar majdhogynem 4T.
Ide meg nem is irtam, van elado 2004-es EXC250-em
1000000Ft, a rugostagok 2005-osek, az elso villa belseje pedig a 2007-es 300-asombol lett atrakva. Van hozza egy alu kartervedo is

Szerző:  Gabesz [ 2007 jan. 27, 20:26 ]
Hozzászólás témája: 

Gustafsson! ne basszál már föl! most állok motorvét előtt. eddig a 250 sx el kinlódtam,de köcsög az eladó. megvette előllem kecskeméten most meg keresni akar rajta .. úgyhogy az lehet elúszik... rendszámos sx 250... ...Ma beszéltem egy honda szalonnal is 1250000 ért adná a nullkilóméteres 2006 os cr 250 est. ez elég jó. érdekelne a 250 exc d. kép? valahol fent van hirdetni? adtál a pofájának mi?:))...merre laksz?

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 27, 20:37 ]
Hozzászólás témája: 

Gabesz írta:
Gustafsson! ne basszál már föl! most állok motorvét előtt. eddig a 250 sx el kinlódtam,de köcsög az eladó. megvette előllem kecskeméten most meg keresni akar rajta .. úgyhogy az lehet elúszik... rendszámos sx 250... ...Ma beszéltem egy honda szalonnal is 1250000 ért adná a nullkilóméteres 2006 os cr 250 est. ez elég jó. érdekelne a 250 exc d. kép? valahol fent van hirdetni? adtál a pofájának mi?:))...merre laksz?


Ha ennyi pénzed van rá, akkor én megnézném a TM-eket is (parilla), a 250-es 2T enduro 1,32M újonnan!

Szerző:  Gabesz [ 2007 jan. 27, 20:37 ]
Hozzászólás témája: 

egyébként köszi a leírást! kb erre számítottam. viszont úgy tudtam hogy 1-1.5 literrel kissebb mint az exc tank...na mindegy. én szeretem ha goromba egyesbe a motor. az 525 öst is meg kellett vadítani 41 karbival meg benzinpumpával hogy ugrósabb legyen. arra viszont kiváncsi lennék mennyit megy el egy tankkal?.... :?: ettől az egytől fosok. igaz exc 300 assal már sokat hajtottam együtt és az elhanyagolhatóan evett többet mint az 525. de a 250 sx re mondanak már mindent,hogy majd beszopat benzinbe..... azt nem tudod esetleg,hogy mondjuk egy kétórás endúrócrosson mikor fogy ki.

Szerző:  Gabesz [ 2007 jan. 27, 20:42 ]
Hozzászólás témája: 

Dani. az már sok! aztán 1.4 1,5 és így tovább.... 850 ről indultam..ahoz képest az 1.32 már sok! viszont a honda jó árban van! 1.25 2006 os dobozban!

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 27, 20:45 ]
Hozzászólás témája: 

Gabesz írta:
Dani. az már sok! aztán 1.4 1,5 és így tovább.... 850 ről indultam..ahoz képest az 1.32 már sok! viszont a honda jó árban van! 1.25 2006 os dobozban!


Mondjuk én új japán krosszmotort nem vennék (aluváz), de Te tudod...

Szerző:  Gabesz [ 2007 jan. 27, 20:47 ]
Hozzászólás témája: 

miért? mi van az aluvázzal? még sose volt olyanom. berottyan? nem ugratok én akkorákat!:)

Szerző:  Gabesz [ 2007 jan. 27, 20:50 ]
Hozzászólás témája: 

akkor a fmx ben miért ezeket használják? ha elrepedne.... vagy ott van péz oszt vesz másikat?....

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 27, 21:07 ]
Hozzászólás témája: 

Gabesz írta:
akkor a fmx ben miért ezeket használják? ha elrepedne.... vagy ott van péz oszt vesz másikat?....


Minek kérdezel ha magadtól is tudod a választ? :D
Amúgy inkább arra gondolj, hogy a FMX-esek nem nagyon tudják mondjuk sziklára dobálni lapjával a motorjukat meg ilyenek...

Szerző:  Laca 13 [ 2007 jan. 28, 21:07 ]
Hozzászólás témája: 

gencsydani írta:
Gabesz írta:
Dani. az már sok! aztán 1.4 1,5 és így tovább.... 850 ről indultam..ahoz képest az 1.32 már sok! viszont a honda jó árban van! 1.25 2006 os dobozban!


Mondjuk én új japán krosszmotort nem vennék (aluváz), de Te tudod...



aszta. nekem nemvolt eddig semmibajom az aluvázzal!!! szerintem attól nemkell fosni hogy váztörésed (repedésed) lessz!!! Nameg kegyetlenjólnézki!!! :)
szerintem a 2006-os cr az nagyon jó! énis filóztam, rajta, de ha azonos árkategóriában találnék egy sx ktm-et, akkor fix hogy azt venném meg! nem azért mert jobb motor, hanem jobban tetszik a futóműve. bár megint előjön, hogy a mostanival sem voltmég bajom!! pedig nyúzom rendesen!!!
lassan arra kell gondolnom, hogy érdemes-e lessz váltanom(mármint típust).

Szerző:  Laca 13 [ 2007 jan. 28, 21:10 ]
Hozzászólás témája: 

gencsydani írta:
Gabesz írta:
akkor a fmx ben miért ezeket használják? ha elrepedne.... vagy ott van péz oszt vesz másikat?....


Minek kérdezel ha magadtól is tudod a választ? :D
Amúgy inkább arra gondolj, hogy a FMX-esek nem nagyon tudják mondjuk sziklára dobálni lapjával a motorjukat meg ilyenek...


A régebbi aluvázasoknál volt az a baj, hogy túl merev volt. de ez mára már nincs. Említésre méltó figyelembevenni aztis, hogy már egyre több gyártó aluvázat használ, ami nemvéletlen.

Szerző:  Gabesz [ 2007 jan. 28, 23:07 ]
Hozzászólás témája: 

nekem sose volt aluvázasom,viszont nem is fosok attól hogy bármi baja lenne. nagyon ráizgultam a cr 250 re. találtam 2004 est 790000 ért nagyon szépet! az új 2006 osért is korrektnek találom a 1250000 et.

viszont valszínű az sx nél maradok. pont most írt vissza az eladó hogy adná már 8 kilóért is csak vigyem. hidrókuplung ,brembó fék,stb...csak jobb egy fokkal. emez meg új... nagy a dilemma...

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 29, 0:06 ]
Hozzászólás témája: 

Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Gabesz írta:
akkor a fmx ben miért ezeket használják? ha elrepedne.... vagy ott van péz oszt vesz másikat?....


Minek kérdezel ha magadtól is tudod a választ? :D
Amúgy inkább arra gondolj, hogy a FMX-esek nem nagyon tudják mondjuk sziklára dobálni lapjával a motorjukat meg ilyenek...


A régebbi aluvázasoknál volt az a baj, hogy túl merev volt. de ez mára már nincs. Említésre méltó figyelembevenni aztis, hogy már egyre több gyártó aluvázat használ, ami nemvéletlen.


Tényleg nem véletlen: egyszerűbb (így olcsóbb) gyártani! Meg - mivel javíthatatlan - ha sérül, újat kell vegyél. Ki van ez találva, ne félj, nem azért csinálják, hogy neked jó legyen!

Szerző:  Laca 13 [ 2007 jan. 29, 12:20 ]
Hozzászólás témája: 

gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Gabesz írta:
akkor a fmx ben miért ezeket használják? ha elrepedne.... vagy ott van péz oszt vesz másikat?....


Minek kérdezel ha magadtól is tudod a választ? :D
Amúgy inkább arra gondolj, hogy a FMX-esek nem nagyon tudják mondjuk sziklára dobálni lapjával a motorjukat meg ilyenek...


A régebbi aluvázasoknál volt az a baj, hogy túl merev volt. de ez mára már nincs. Említésre méltó figyelembevenni aztis, hogy már egyre több gyártó aluvázat használ, ami nemvéletlen.


Tényleg nem véletlen: egyszerűbb (így olcsóbb) gyártani! Meg - mivel javíthatatlan - ha sérül, újat kell vegyél. Ki van ez találva, ne félj, nem azért csinálják, hogy neked jó legyen!


hmm. alumínium váztörést még nemláttam, csak lengőkart. Aztmeg Co-val meglehetett hegeszteni, úgyhogy szerintem a "vázttörésnél" sem lenne nagy meló. szerintem mindenképp jobb mint az acélváz.

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 29, 12:24 ]
Hozzászólás témája: 

Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Gabesz írta:
akkor a fmx ben miért ezeket használják? ha elrepedne.... vagy ott van péz oszt vesz másikat?....


Minek kérdezel ha magadtól is tudod a választ? :D
Amúgy inkább arra gondolj, hogy a FMX-esek nem nagyon tudják mondjuk sziklára dobálni lapjával a motorjukat meg ilyenek...


A régebbi aluvázasoknál volt az a baj, hogy túl merev volt. de ez mára már nincs. Említésre méltó figyelembevenni aztis, hogy már egyre több gyártó aluvázat használ, ami nemvéletlen.


Tényleg nem véletlen: egyszerűbb (így olcsóbb) gyártani! Meg - mivel javíthatatlan - ha sérül, újat kell vegyél. Ki van ez találva, ne félj, nem azért csinálják, hogy neked jó legyen!


hmm. alumínium váztörést még nemláttam, csak lengőkart. Aztmeg Co-val meglehetett hegeszteni, úgyhogy szerintem a "vázttörésnél" sem lenne nagy meló. szerintem mindenképp jobb mint az acélváz.


Én nem vagyok hegesztésben annyira járatos, de úgy tudom, az alumíniumot lényegsen nehezebb javítani, mint az acélt.
Amúgy nem tudom, mitől lenne jobb az alu egy terepmotorra, itt a merevség szvsz egyáltalán nem előny.

Szerző:  Laca 13 [ 2007 jan. 29, 12:29 ]
Hozzászólás témája: 

Gabesz írta:
nekem sose volt aluvázasom,viszont nem is fosok attól hogy bármi baja lenne. nagyon ráizgultam a cr 250 re. találtam 2004 est 790000 ért nagyon szépet! az új 2006 osért is korrektnek találom a 1250000 et.

viszont valszínű az sx nél maradok. pont most írt vissza az eladó hogy adná már 8 kilóért is csak vigyem. hidrókuplung ,brembó fék,stb...csak jobb egy fokkal. emez meg új... nagy a dilemma...


mikori az az sx??

szerintem nemtom.. :) nagyon attólfügg egy használtmotor hogy hogy használták... ha "amatőr" volt akkor rizikós hogy mennyire figyelt rá kellőképpen, ha "pro" volt akkormeg az hogy mennyire nyúzta.
Én ezmiatt vettem újonnan gépet, és valószínű hogy ezmiatt nemfogok használtra átülni. inkább spórolok anyagilag ahogy bírok hogy újgép legyen. de ez neméppen olcsó játék.

Szerző:  Laca 13 [ 2007 jan. 29, 12:33 ]
Hozzászólás témája: 

gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Gabesz írta:
akkor a fmx ben miért ezeket használják? ha elrepedne.... vagy ott van péz oszt vesz másikat?....


Minek kérdezel ha magadtól is tudod a választ? :D
Amúgy inkább arra gondolj, hogy a FMX-esek nem nagyon tudják mondjuk sziklára dobálni lapjával a motorjukat meg ilyenek...


A régebbi aluvázasoknál volt az a baj, hogy túl merev volt. de ez mára már nincs. Említésre méltó figyelembevenni aztis, hogy már egyre több gyártó aluvázat használ, ami nemvéletlen.


Tényleg nem véletlen: egyszerűbb (így olcsóbb) gyártani! Meg - mivel javíthatatlan - ha sérül, újat kell vegyél. Ki van ez találva, ne félj, nem azért csinálják, hogy neked jó legyen!


hmm. alumínium váztörést még nemláttam, csak lengőkart. Aztmeg Co-val meglehetett hegeszteni, úgyhogy szerintem a "vázttörésnél" sem lenne nagy meló. szerintem mindenképp jobb mint az acélváz.


Én nem vagyok hegesztésben annyira járatos, de úgy tudom, az alumíniumot lényegsen nehezebb javítani, mint az acélt.
Amúgy nem tudom, mitől lenne jobb az alu egy terepmotorra, itt a merevség szvsz egyáltalán nem előny.


Énsem vagyok a fémminőségekre szakosodva, de annyi tény hogy nehezebb javítani az alut. de jobban megéri.
Az acél a többszöri hevítést követően (akár egy egy hegesztés) túl kemény lessz és magától is megreped. Mi a kotró, meg rakodógépekre (kanalakra)hegesztettünk koptatóéleket, és azt vettük észre hogy végig a hegesztés mentén hajszálrepedés lett.

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 29, 12:54 ]
Hozzászólás témája: 

Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Gabesz írta:
akkor a fmx ben miért ezeket használják? ha elrepedne.... vagy ott van péz oszt vesz másikat?....


Minek kérdezel ha magadtól is tudod a választ? :D
Amúgy inkább arra gondolj, hogy a FMX-esek nem nagyon tudják mondjuk sziklára dobálni lapjával a motorjukat meg ilyenek...


A régebbi aluvázasoknál volt az a baj, hogy túl merev volt. de ez mára már nincs. Említésre méltó figyelembevenni aztis, hogy már egyre több gyártó aluvázat használ, ami nemvéletlen.


Tényleg nem véletlen: egyszerűbb (így olcsóbb) gyártani! Meg - mivel javíthatatlan - ha sérül, újat kell vegyél. Ki van ez találva, ne félj, nem azért csinálják, hogy neked jó legyen!


hmm. alumínium váztörést még nemláttam, csak lengőkart. Aztmeg Co-val meglehetett hegeszteni, úgyhogy szerintem a "vázttörésnél" sem lenne nagy meló. szerintem mindenképp jobb mint az acélváz.


Én nem vagyok hegesztésben annyira járatos, de úgy tudom, az alumíniumot lényegsen nehezebb javítani, mint az acélt.
Amúgy nem tudom, mitől lenne jobb az alu egy terepmotorra, itt a merevség szvsz egyáltalán nem előny.


Énsem vagyok a fémminőségekre szakosodva, de annyi tény hogy nehezebb javítani az alut. de jobban megéri.
Az acél a többszöri hevítést követően (akár egy egy hegesztés) túl kemény lessz és magától is megreped. Mi a kotró, meg rakodógépekre (kanalakra)hegesztettünk koptatóéleket, és azt vettük észre hogy végig a hegesztés mentén hajszálrepedés lett.


Másik topikon is szóba került ez a téma, oda ezt írta egy - a témához nálunk észrevehetően jobban értő - kolléga:
"Manapság úgy a magasan ötvözött acélok, mint az alu. ötvözetek hegesztése tökéletesen megoldott és minőség szempontjából is jól kézbentartható. Így tehát a CrMo acélok hegesztése sem probléma. Magasan ötvözött acéloknál a hegesztés hőhatásövezetében bekövetkező beedződést a a hegesztést követő hőkezeléssel gyakorlatilag teljesen meg lehet szüntetni, ha a technológiai paramétereket betartják, ebből kifolyólag később nem következhet be törés, repedés.

Az alu ilyen szempontból már neccesebb, sajnos az alu hegesztésénél az ún. hőhatásövezetben olyan szerkezetváltozás történik, amit hőkezeléssel csak mérsékelni lehet, megszűntetni nem. Itt később, az évek folyamán az anyag öregedése miatt először csak szemmel nem látható hajszálrepedések indulnak el, amely később, egy-egy dinamikusabb terhelés hatására repedésekben, törésekben mutatkozik meg. Ha valaki már látott ilyet, láthatja, hogy nem a varrat repedt, hanem a varrat mellett, az a bizonyos hőhatásövezetben történt meg a repedés.

Jobb a magasan ötvözött acél hosszabb távon, ez a lényeg. És nem drágább a gyártása, csak nem annyira trendi, mint az alu."

Szerző:  Laca 13 [ 2007 jan. 29, 13:42 ]
Hozzászólás témája: 

gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Gabesz írta:
akkor a fmx ben miért ezeket használják? ha elrepedne.... vagy ott van péz oszt vesz másikat?....


Minek kérdezel ha magadtól is tudod a választ? :D
Amúgy inkább arra gondolj, hogy a FMX-esek nem nagyon tudják mondjuk sziklára dobálni lapjával a motorjukat meg ilyenek...


A régebbi aluvázasoknál volt az a baj, hogy túl merev volt. de ez mára már nincs. Említésre méltó figyelembevenni aztis, hogy már egyre több gyártó aluvázat használ, ami nemvéletlen.


Tényleg nem véletlen: egyszerűbb (így olcsóbb) gyártani! Meg - mivel javíthatatlan - ha sérül, újat kell vegyél. Ki van ez találva, ne félj, nem azért csinálják, hogy neked jó legyen!


hmm. alumínium váztörést még nemláttam, csak lengőkart. Aztmeg Co-val meglehetett hegeszteni, úgyhogy szerintem a "vázttörésnél" sem lenne nagy meló. szerintem mindenképp jobb mint az acélváz.


Én nem vagyok hegesztésben annyira járatos, de úgy tudom, az alumíniumot lényegsen nehezebb javítani, mint az acélt.
Amúgy nem tudom, mitől lenne jobb az alu egy terepmotorra, itt a merevség szvsz egyáltalán nem előny.


Énsem vagyok a fémminőségekre szakosodva, de annyi tény hogy nehezebb javítani az alut. de jobban megéri.
Az acél a többszöri hevítést követően (akár egy egy hegesztés) túl kemény lessz és magától is megreped. Mi a kotró, meg rakodógépekre (kanalakra)hegesztettünk koptatóéleket, és azt vettük észre hogy végig a hegesztés mentén hajszálrepedés lett.


Másik topikon is szóba került ez a téma, oda ezt írta egy - a témához nálunk észrevehetően jobban értő - kolléga:
"Manapság úgy a magasan ötvözött acélok, mint az alu. ötvözetek hegesztése tökéletesen megoldott és minőség szempontjából is jól kézbentartható. Így tehát a CrMo acélok hegesztése sem probléma. Magasan ötvözött acéloknál a hegesztés hőhatásövezetében bekövetkező beedződést a a hegesztést követő hőkezeléssel gyakorlatilag teljesen meg lehet szüntetni, ha a technológiai paramétereket betartják, ebből kifolyólag később nem következhet be törés, repedés.

Az alu ilyen szempontból már neccesebb, sajnos az alu hegesztésénél az ún. hőhatásövezetben olyan szerkezetváltozás történik, amit hőkezeléssel csak mérsékelni lehet, megszűntetni nem. Itt később, az évek folyamán az anyag öregedése miatt először csak szemmel nem látható hajszálrepedések indulnak el, amely később, egy-egy dinamikusabb terhelés hatására repedésekben, törésekben mutatkozik meg. Ha valaki már látott ilyet, láthatja, hogy nem a varrat repedt, hanem a varrat mellett, az a bizonyos hőhatásövezetben történt meg a repedés.

Jobb a magasan ötvözött acél hosszabb távon, ez a lényeg. És nem drágább a gyártása, csak nem annyira trendi, mint az alu."


Halkan hozzáfűzném a már alább írott esetet, hogy a srác, már 10 éve aluvázas honda cr 250-el motorozik!!!! Nemhiszem hogy kellene nekem ennél nagyobb bizonyíték. Azt hogy ki mit gondol, az mástészta. Szerintem jó, sőt jobb mint az acélvázas gép. (ha azt nemkezelik le, akkor a rozsda megoldja a gondot...)

Szerző:  Laca 13 [ 2007 jan. 29, 13:46 ]
Hozzászólás témája: 

ja, és ezmég a második kiadású aluváz. A merevebbik változat. azután jöttek csak a finomabb merevségű gépek. Az ő motorján nemlátni semmi repedést, semmi utólagos hegesztést. még a széria gyári cuccot használja. Ha az idő múlásával rosszabb termékeket dobnának piacra akkor lehidalnék...

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 29, 15:22 ]
Hozzászólás témája: 

Laca 13 írta:
Szerintem jó, sőt jobb mint az acélvázas gép. (ha azt nemkezelik le, akkor a rozsda megoldja a gondot...)


Akkor (remélem) még jó darabig nem lesz KTM-ed! :P
Amúgy meg konkrétan lefosom, hogy rozsdásodik-e vagy sem



Laca 13 írta:
Ha az idő múlásával rosszabb termékeket dobnának piacra akkor lehidalnék...


Hehe! :lol: És még rám mondja Stunt, hogy naiv vagyok...

Szerző:  Laca 13 [ 2007 jan. 29, 15:33 ]
Hozzászólás témája: 

gencsydani írta:
Laca 13 írta:
Szerintem jó, sőt jobb mint az acélvázas gép. (ha azt nemkezelik le, akkor a rozsda megoldja a gondot...)


Akkor (remélem) még jó darabig nem lesz KTM-ed! :P
Amúgy meg konkrétan lefosom, hogy rozsdásodik-e vagy sem

ne reménykedj! ebben ne! egyszer úgyis lessz. vagy nem? :roll: Majd kiderül. egyenlőre jóaz ami van. asztán majd kiderül.

a rozsdával meg csak óvatosan!!!

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 29, 16:52 ]
Hozzászólás témája: 

Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Akkor (remélem) még jó darabig nem lesz KTM-ed! :P
Amúgy meg konkrétan lefosom, hogy rozsdásodik-e vagy sem


ne reménykedj! ebben ne!


De reménykedem, hogy nem kurvul el és kezd el aluvázas szutykokat gyártani!

Szerző:  Gabesz [ 2007 jan. 30, 1:18 ]
Hozzászólás témája: 

holnap ,vagyis ma megyek a hondához. alkudozni a cr 250 re. nem tom mi sül ki...egyszerűen nincs használt eladó 250 sx. 2005 körüli. nem vett senki vagy én nem tom mi a túróért üres a piac. az az egy 2004 es ami van az meg majdnem annyiért adja mint az új honda....eladni nehéz,venni még nehezebb...

Szerző:  xerxesza [ 2007 jan. 30, 9:24 ]
Hozzászólás témája: 

Gustafsson írta:
Ide meg nem is irtam, van elado 2004-es EXC250-em
1000000Ft, a rugostagok 2005-osek, az elso villa belseje pedig a 2007-es 300-asombol lett atrakva. Van hozza egy alu kartervedo is


Gabesz, ezt láttad?

Szerző:  xerxesza [ 2007 jan. 30, 9:24 ]
Hozzászólás témája: 

xerxesz írta:
Gustafsson írta:
Ide meg nem is irtam, van elado 2004-es EXC250-em
1000000Ft, a rugostagok 2005-osek, az elso villa belseje pedig a 2007-es 300-asombol lett atrakva. Van hozza egy alu kartervedo is


Gabesz, ezt láttad?


Ja, hülyevagyok, te SX-et keresel, bocs!

Szerző:  Gustafsson [ 2007 jan. 30, 18:17 ]
Hozzászólás témája: 

Azt elfelejtettem, hogy tudok hozza adni kemenyebb elso rugokat,(nemi felarert) de mar most is olyan rugok vannak benne, mint anno az SX-ben( elol-hatul) Es van hozza egy doma krossz kipufogom is. Teljes rendszer, de a rezot most a 300-ason hasznalom. A krosszcsovel a 250-es joval erosebb lett.

Szerző:  Gustafsson [ 2007 jan. 30, 18:20 ]
Hozzászólás témája: 

Most latom Gabesz, hogy vasarhelyi vagy. Varga Zolit bizos ismered, meg az Evat is :) Jo cimboram, utoljara a pusztamergesi amator versenyen motoroztunk egyutt.

Szerző:  Gustafsson [ 2007 jan. 30, 18:35 ]
Hozzászólás témája: 

A blokkja fel lett ujitva a nyaron, utana csak par orat volt hasznalva.
Uj dugo, hajtokar, minden csapagy a blokkban, vizpumpa, valtotengely, kihajtastengely. Ez azert eleg nyomos erv, gyakorlatilag belul uj a blokk. Endurozni jobb, mint egy sx.

Szerző:  Laca 13 [ 2007 jan. 31, 20:12 ]
Hozzászólás témája: 

gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Akkor (remélem) még jó darabig nem lesz KTM-ed! :P
Amúgy meg konkrétan lefosom, hogy rozsdásodik-e vagy sem


ne reménykedj! ebben ne!


De reménykedem, hogy nem kurvul el és kezd el aluvázas szutykokat gyártani!


pfff. jo inkább hagyjuk. ez azért durva volt.

Szerző:  Fox [ 2007 jan. 31, 21:03 ]
Hozzászólás témája: 

Azér azoknak az aluvázas szutykoknak jópár előnye van...
Ezerrel merevebb is könnyebb is... Nemszar az.

:idea:

Szerző:  Laca 13 [ 2007 jan. 31, 21:27 ]
Hozzászólás témája: 

Fox írta:
Azér azoknak az aluvázas szutykoknak jópár előnye van...
Ezerrel merevebb is könnyebb is... Nemszar az.

:idea:


na legalább valaki jót is mond az aluvázról.. rajtam kívül.
(hol voltál eddig? :evil: )

Szerző:  Laca 13 [ 2007 jan. 31, 21:30 ]
Hozzászólás témája: 

Dani nézd már meg!!! nem szép???

http://img.timeinc.net/mx/content/image ... /kawi1.jpg

Szépségén kívül még az előnyök is mellette szólnak! :D

Szerző:  Fox [ 2007 jan. 31, 22:01 ]
Hozzászólás témája: 

Nos eddig aludtam.
Amúgy danival fölös vitatkozni nem lehet meggyőzni :D
Egyébiránt több másik régebbi tapasztalatból adódóan biztosan kimondhatom hogy az aluminium váz sok téren jobb mint az acél, ha nem minden téren. Merevebb könnyebb időtállóbb korróziómentesebb jól megmunkálható szélesebb körben alkalmazható sok év után sem veszít semmit merevségéből és a végletekig terhelhető.
Az alu egy jobb anyag. Ennyi. Csak drágább.

Szerző:  Laca 13 [ 2007 jan. 31, 22:05 ]
Hozzászólás témája: 

Fox írta:
Nos eddig aludtam.
Amúgy danival fölös vitatkozni nem lehet meggyőzni :D
Egyébiránt több másik régebbi tapasztalatból adódóan biztosan kimondhatom hogy az aluminium váz sok téren jobb mint az acél, ha nem minden téren. Merevebb könnyebb időtállóbb korróziómentesebb jól megmunkálható szélesebb körben alkalmazható sok év után sem veszít semmit merevségéből és a végletekig terhelhető.
Az alu egy jobb anyag. Ennyi. Csak drágább.

ez érdekes a Dani pont fordítva mondta.
hogy olcsóbb..

Szerző:  Fox [ 2007 jan. 31, 22:33 ]
Hozzászólás témája: 

Szted mennyivel olcsóbb bauxitból sok sok árammal alumíniumot gyártani?
Sokall drágább eljárással készül, több energiaigénnyel.
Vegyél 2négyzetméter vaslapot meg ugyanolyan vastag 2 nm. alut.
Az ára mindent elmond és főleg ezért nem használják a motorokon mert drágítaná.

:idea:

Szerző:  gencsydani [ 2007 jan. 31, 23:21 ]
Hozzászólás témája: 

Fox írta:
Ezerrel merevebb is könnyebb is...


És az miért is jó, ha merevebb? Hogy jobban tudjon repedni?
Amúgy meg ha ugyanolyan erősre csinálják, akkor semmivel nem könnyebb. Lásd SX-F 450 acélvázzal, önindítóval sem nehezebb, mint a japánok aluvázzal, berúgóval...

Oldal: 2 / 4 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/