KTM Klub fórum
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/

Endúrózásra adtam a fejem, tapasztalatra lenne szükségem
http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=864
Oldal: 1 / 1

Szerző:  dínó83 [ 2009 jún. 01, 21:43 ]
Hozzászólás témája:  Endúrózásra adtam a fejem, tapasztalatra lenne szükségem

Sziasztok!

Szeretnék belekóstolni az endúrózás világába és ehhez szükségem lenne tapasztalt emberek tanácsaira.
Teljesen kezdő vagyok eddig csak egy 50-es simsonom volt azzal motoroztam. Milyen motort javasoltok nekem? Én egy 250 exc-re gondoltam, de nem tudom, hogy jó döntés lenne-e egy amatőr számára. Mit kell tudni az ilyen endúrókról, karbantartás stb. hogy működik?

Előre is köszönöm válaszaitokat!

Üdv

Szerző:  pancel [ 2009 jún. 01, 23:04 ]
Hozzászólás témája:  Re: Endúrózásra adtam a fejem, tapasztalatra lenne szükségem

dínó83 írta:
Sziasztok!

Szeretnék belekóstolni az endúrózás világába és ehhez szükségem lenne tapasztalt emberek tanácsaira.
Teljesen kezdő vagyok eddig csak egy 50-es simsonom volt azzal motoroztam. Milyen motort javasoltok nekem? Én egy 250 exc-re gondoltam, de nem tudom, hogy jó döntés lenne-e egy amatőr számára. Mit kell tudni az ilyen endúrókról, karbantartás stb. hogy működik?

Előre is köszönöm válaszaitokat!

Üdv


Szia Dínó!

Inkább csak közhelyeket tudok mondani, de egy trippernél még az is többet ér. :grin:

- Elsősorban ne törd ki semmid, mert ami kilóg az ember gyerekéből (a teljesség igénye nélkül: kéz, láb fej, stb.), arra jellemzően szüksége van.
- Kövesd a fokozatosság elvét, tehát először ne a Piliscsévi nagy siratófalon kóstold meg a határaid és a motorod tudását.
- Elfáradni nem szégyen, ilyenkor meg kell állni mindig szusszanni egyet, mert könnyen áthághatod az első szabályt (lásd feljebb).
- Lehetőség szerint mindig kipihenten indulj el motorozni, és ha szándékozol eltűnni a dzsindzsásban, azt sose egyedül tedd (mert ha borul az első szabály, ott nyiffansz ki egyedül a nádasban).
- Ismeretlen terepen sose menj ész nélkül, mert megint csak az első szabályon esik csorba.
- Sok-sok folyadék! Enélkül ne indulj el, mert ha kiszáradsz, fejre esel!
- Egy óra motorozás, egy óra karbantartás (undorító tud lenni órákat ülni a motor mellett, de nagyon meg tudja hálálni ha rendben tartod).

Első körben ennyi, most pedig a kérdésed vesésebbik fele.
Mik a paramétereid? (Kor/magasság/súly).
Ez azért hasznos infó, mert így könnyebben belőhető, hogy melyik a legjobb kategória számodra.

Alapvetően jó szekér az EXC, nincs baj a megcélzott kategóriával sem, maximum annyi, hogy a drótszamár után még óvatosan a nyélgázzal, mert könnyen átalakulhat a manőver egy jól kivitelezett Capuera bemutatóvá.

Egyébként pontosan Dani barátom nagy szakértője a kétütemű motoroknak, ugyanis legjobb tudásom szerint a 250 EXC kétütemű.

Ja, még egy tanács: Mielőtt megveszed a lovat, javaslom kérdezz rá itt a műszerre, lehet, hogy valaki ismeri az előéletét, vagy kiszúr rajta valami olyasmit, ami alku/elállás tárgyát képezheti.

Üdv,

pancel

Szerző:  dínó83 [ 2009 jún. 02, 11:37 ]
Hozzászólás témája:  Re: Endúrózásra adtam a fejem, tapasztalatra lenne szükségem

pancel írta:
dínó83 írta:
Sziasztok!

Szeretnék belekóstolni az endúrózás világába és ehhez szükségem lenne tapasztalt emberek tanácsaira.
Teljesen kezdő vagyok eddig csak egy 50-es simsonom volt azzal motoroztam. Milyen motort javasoltok nekem? Én egy 250 exc-re gondoltam, de nem tudom, hogy jó döntés lenne-e egy amatőr számára. Mit kell tudni az ilyen endúrókról, karbantartás stb. hogy működik?

Előre is köszönöm válaszaitokat!

Üdv


Szia Dínó!

Inkább csak közhelyeket tudok mondani, de egy trippernél még az is többet ér. :grin:

- Elsősorban ne törd ki semmid, mert ami kilóg az ember gyerekéből (a teljesség igénye nélkül: kéz, láb fej, stb.), arra jellemzően szüksége van.
- Kövesd a fokozatosság elvét, tehát először ne a Piliscsévi nagy siratófalon kóstold meg a határaid és a motorod tudását.
- Elfáradni nem szégyen, ilyenkor meg kell állni mindig szusszanni egyet, mert könnyen áthághatod az első szabályt (lásd feljebb).
- Lehetőség szerint mindig kipihenten indulj el motorozni, és ha szándékozol eltűnni a dzsindzsásban, azt sose egyedül tedd (mert ha borul az első szabály, ott nyiffansz ki egyedül a nádasban).
- Ismeretlen terepen sose menj ész nélkül, mert megint csak az első szabályon esik csorba.
- Sok-sok folyadék! Enélkül ne indulj el, mert ha kiszáradsz, fejre esel!
- Egy óra motorozás, egy óra karbantartás (undorító tud lenni órákat ülni a motor mellett, de nagyon meg tudja hálálni ha rendben tartod).

Első körben ennyi, most pedig a kérdésed vesésebbik fele.
Mik a paramétereid? (Kor/magasság/súly).
Ez azért hasznos infó, mert így könnyebben belőhető, hogy melyik a legjobb kategória számodra.

Alapvetően jó szekér az EXC, nincs baj a megcélzott kategóriával sem, maximum annyi, hogy a drótszamár után még óvatosan a nyélgázzal, mert könnyen átalakulhat a manőver egy jól kivitelezett Capuera bemutatóvá.

Egyébként pontosan Dani barátom nagy szakértője a kétütemű motoroknak, ugyanis legjobb tudásom szerint a 250 EXC kétütemű.

Ja, még egy tanács: Mielőtt megveszed a lovat, javaslom kérdezz rá itt a műszerre, lehet, hogy valaki ismeri az előéletét, vagy kiszúr rajta valami olyasmit, ami alku/elállás tárgyát képezheti.

Üdv,

pancel


Szia Pancel!

Köszi a tanácsokat igyekszem észben tartani őket ha eljön a várva várt nagy nap, bár szerintem ez kicsit odébb lesz.
Úgy tudtam 250 exc-ben van 4 ütemű is. Elsősorban 4 üteműre gondoltam, mert úgy tudom kezelhetőség szempontjából jobb mint a 2, cáfold meg ha nem.
25 éves vagyok 180 magas 75 kg.
Tudom, hogy nem olcsó dolog a motorozás, de melyiknek drágább a karbantartási költsége?
Te milyet javasolnál nekem endúrózásra?

Köszönöm a tanácsaidat!

Üdv:Dínó

Szerző:  Bandi [ 2009 jún. 02, 12:27 ]
Hozzászólás témája:  Re: Endúrózásra adtam a fejem, tapasztalatra lenne szükségem

sziasztok.

Nagyon jól megirtad Pancel a lényeget!Arról hogy a 2t vagy a 4t karbantartása é az olcsóbb sokat tudnánk vitatkozni,volt is már rá pl. itt ott a ktmklubon de szerintem teljesen lényegtelen!Annyira nem számit, pláne hogy mindkettöé elég sok!(Szerintem) De aki ilyen gépet vesz mint pl az exc tisztába van ezzel meg kész rááldozni sok pénzt a hobbijára ugy hogy ez igy van rendjén -ezzel jár.Sokkal inkább az számit hogy a 4t-t könnyebben elvezeti 1 kezdö ,akármilyen körülmenyek között "elnézöbb",kezesebb a négyütemü!Könnyebben vezethetö.Szerintem.250 4t exc tökélletes választás lenne.

Szerző:  BUGIC [ 2009 jún. 13, 14:48 ]
Hozzászólás témája:  Re: Endúrózásra adtam a fejem, tapasztalatra lenne szükségem

Én ha ajánlhatok motort egy kezdő endurósnak akkor én is a 250EXC 4T-t ajánlanám!Nem tudom anyagilag mennyire vagy el eresztve de ha 4T akkor minél fiatalabb!Én is ilyen géppel mentem 4évig és semmi gondom nem volt vele!Ha meg úgy érzed hogy szeretnél több lovat a gépbe meg nyomatékot akkor van rá komplett 350-es gyári hengerszett :yeah Én a régebbi blokkos verziót ajánlom,mivel az sokkal strapababíróbb szerkezet és a szervíz is több üzemóra!
Ezt a gépet pl érdemes megnézni!http://www.hasznaltauto.hu/3022112_ktm_250_2006
Sok szerencsét a motorokhoz!!!

Szerző:  TOM [ 2012 jan. 22, 20:03 ]
Hozzászólás témája:  Re: Endúrózásra adtam a fejem, tapasztalatra lenne szükségem

4t!

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/