KTM Klub fórum

Magyarországi KTM-esek és KTM szimpatizánsok virtuális talákozóhelye...
Pontos idő: 2025 máj. 18, 11:46

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 131 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: LC4 690 SM
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 17, 20:55 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 ápr. 05, 8:54
Hozzászólások: 164
Mivel vannak velemenyek/infok szetszorva a forumban, gondoltam szedjuk ossze itt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 17, 23:26 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 ápr. 05, 8:54
Hozzászólások: 164
g74 írta:
Ami ennél is izgalmasabb: MESÉLJ! Milyen tapasztalataid vannak? Osztod a Motorrevűben megjelent cikk tartalmát? "könnyedség mámora, a futóműtől nem jutni szóhóz, alsó fordulatszám tartományban középszerű motor, megszűntetett vibrációk, könnyedén 180km/h-ig, kristálytiszta visszajelzés az útról..."


a bejaratason tul vagyunk. sokat finomodott a motor, bar ez biztos megszokott (nem volt meg bejaratos motorom). 3000 alatt tovabbra sem szeret menni, inkabb csak reszket. 3-4000 kozt mostmar hasznalhato, de nem tortenik sok izgalmas. 4000 folott meg egyre erosebb, ahogy no a fordulat. veget nem probaltam, csak 150-ig (6000 alatt van vhol, ha jol emlekszem), eleg hirtelen elerte, pedig nem huztam full gazt. utazonak is tokeletes, remiszto oldalszelem fujt, megis stabil volt. szoval ha az ember birja, a motornak nem okoz gondot.
a futomuvel meglepo tapasztalataim vannak. nincs sok osszehasonlitasi alapom, de ez felelmetes. siman lehet kovetni, mikor, milyen es mennyi kavicson megy at, hol, mennyire csuszik es befejezi-e. sosem ereztem meg ilyet. a szokasos uthibak nem okoznak gondot. ha iven van, ott is marad. viszont direkt barmikor lehet szukiteni, boviteni az ivet, gyorsitani, lassitani.
nekem a gumik is nagyon tetszenek. pl. lassu labkirakos kanyarbol kigyorsitaskor elforgott a hatso kerek, es egyaltalan nem volt remito, kezelheto maradt. egyszeruen ereztem, mikor mennyire kell visszavenni a gazt, hogy ne legyen rossz vege.
a 6-os valtot meg nem szoktam meg igazan, bar ez az en hibam lesz. talan batrabban kellene forgatni, nemtom. nagyon sokat valtok, fel is, le is.
osszefoglalva a motor szerintem nagyon jo, bar az elozo ktmeket nem ismerem. a 'regiek' szerint lehet, hogy ez mar nem az igazi, de en nagyon jokat szorakozok vele.
mostmar csak meg kell tanulnom motorozni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 18, 10:32 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
A futómű minősége és a motor irányíthatósága nem újdonság egy KTM tulajnak, ami furcsa a "régieknek", az az injektor viselkedése. :)
Valóban nem az a megszokott rezgős/zakatolós durva LC4 stílus, sokkal kifinomultabb - sokaknak persze hiányzik ez a "régi" temperamentum, ahogy hiányzik a tökéletlen, de a maga nemében (szerintem :) ) egyedülálló brutalitás a mai "sportkocsikból" a '60-as évek Muscle Carjaihoz képest. :)

Szepy


law írta:
g74 írta:
Ami ennél is izgalmasabb: MESÉLJ! Milyen tapasztalataid vannak? Osztod a Motorrevűben megjelent cikk tartalmát? "könnyedség mámora, a futóműtől nem jutni szóhóz, alsó fordulatszám tartományban középszerű motor, megszűntetett vibrációk, könnyedén 180km/h-ig, kristálytiszta visszajelzés az útról..."


a bejaratason tul vagyunk. sokat finomodott a motor, bar ez biztos megszokott (nem volt meg bejaratos motorom). 3000 alatt tovabbra sem szeret menni, inkabb csak reszket. 3-4000 kozt mostmar hasznalhato, de nem tortenik sok izgalmas. 4000 folott meg egyre erosebb, ahogy no a fordulat. veget nem probaltam, csak 150-ig (6000 alatt van vhol, ha jol emlekszem), eleg hirtelen elerte, pedig nem huztam full gazt. utazonak is tokeletes, remiszto oldalszelem fujt, megis stabil volt. szoval ha az ember birja, a motornak nem okoz gondot.
a futomuvel meglepo tapasztalataim vannak. nincs sok osszehasonlitasi alapom, de ez felelmetes. siman lehet kovetni, mikor, milyen es mennyi kavicson megy at, hol, mennyire csuszik es befejezi-e. sosem ereztem meg ilyet. a szokasos uthibak nem okoznak gondot. ha iven van, ott is marad. viszont direkt barmikor lehet szukiteni, boviteni az ivet, gyorsitani, lassitani.
nekem a gumik is nagyon tetszenek. pl. lassu labkirakos kanyarbol kigyorsitaskor elforgott a hatso kerek, es egyaltalan nem volt remito, kezelheto maradt. egyszeruen ereztem, mikor mennyire kell visszavenni a gazt, hogy ne legyen rossz vege.
a 6-os valtot meg nem szoktam meg igazan, bar ez az en hibam lesz. talan batrabban kellene forgatni, nemtom. nagyon sokat valtok, fel is, le is.
osszefoglalva a motor szerintem nagyon jo, bar az elozo ktmeket nem ismerem. a 'regiek' szerint lehet, hogy ez mar nem az igazi, de en nagyon jokat szorakozok vele.
mostmar csak meg kell tanulnom motorozni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 18, 23:32 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 ápr. 05, 8:54
Hozzászólások: 164
kivancsi vagyok a 'regi' 640-esre. remelem lesz lehetosegem kiprobalni egyet, bar igazabol orulok neki, hogy a 690 olyan, amilyen. sot, kicsit feltem is. sok rosszat lehet olvasni az injektoros motorokrol.
hogy tudod leirni a kulonbseget a ket motor kozt? (asszem ez hulye kerdes)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 19, 7:55 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
law írta:
hogy tudod leirni a kulonbseget a ket motor kozt? (asszem ez hulye kerdes)


Nem hülye a kérdés szerintem, és ha megnézed az általános autó/motorpiaci tendenciákat, akkor nagyjából egyértelmű is. A járművek egyre biztonságosabbak, stabilabbak, kényelmesebbek -> magyarul hülyebiztosabbak. A 690 első ráülésre olyan japánmotor. Sima járású, kellemes, dinamikus, gyors. Namost ez LC4 csak pont az ellenkezője :D

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 19, 10:43 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Nem így fogalmaznám meg.

A "régi" LC4 nyersebb, "versenymotorosabb" érzetű. Amolyan "minimaldizájn" megoldás, célszerszám.

A 690 nekem ennyire nem volt drasztikusan "japánmotor" (ez esetben ez számomra pejoratív kifejezés :) ), a kezelhetősége és a viselkedése nagyon is KTM-es, de az injektorral + hatékonyabb rezgéscsillapítással finomodott blokk miatt sokat veszít a "favágós KTM" életérzésből.
Bár valszeg ebből lehet többet eladni. :)

A régi LC4 szerintem ugyanolyan dinamikus és gyors motor, csak éppen nem túl finom járású. Jobban érzed a technikát magad alatt és ez számomra sosem volt hátrány, sőt!

Ettől persze a 690-est sem utasítanám vissza, ha nem egy 950SM lenne a második motorra vonatkozó vágyam. ;)

Szepy

xerxesz írta:
law írta:
hogy tudod leirni a kulonbseget a ket motor kozt? (asszem ez hulye kerdes)


Nem hülye a kérdés szerintem, és ha megnézed az általános autó/motorpiaci tendenciákat, akkor nagyjából egyértelmű is. A járművek egyre biztonságosabbak, stabilabbak, kényelmesebbek -> magyarul hülyebiztosabbak. A 690 első ráülésre olyan japánmotor. Sima járású, kellemes, dinamikus, gyors. Namost ez LC4 csak pont az ellenkezője :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 21, 13:11 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 ápr. 05, 8:54
Hozzászólások: 164
ezt a nyersseget nem tudom igy megfogni, egyszer majd kolcson kerek vkitol egy 'regit'. egy baratom atult egy korre 650-es dominatorrol, es le is szallt gyorsan. azt mondta, ez tul szogletes, durva. a hondahoz kepest tenyleg az.
a matraban annyira jot motoroztam tegnap. folyamatosan vigyorogtam, kiveve mikor remulten nyomtam a motort lefele, nehogy megismerkedjunk a szalagkorlattal. nagyon nagy elmeny ez a motor.
furcsa modon a jobbos kanyaroktol tartok, es nem tudom osszerakni fejben, miert. van otletetek?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 21, 13:48 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 16:45
Hozzászólások: 1613
Tartózkodási hely: Budapest
law írta:
ezt a nyersseget nem tudom igy megfogni, egyszer majd kolcson kerek vkitol egy 'regit'. egy baratom atult egy korre 650-es dominatorrol, es le is szallt gyorsan. azt mondta, ez tul szogletes, durva. a hondahoz kepest tenyleg az.
a matraban annyira jot motoroztam tegnap. folyamatosan vigyorogtam, kiveve mikor remulten nyomtam a motort lefele, nehogy megismerkedjunk a szalagkorlattal. nagyon nagy elmeny ez a motor.
furcsa modon a jobbos kanyaroktol tartok, es nem tudom osszerakni fejben, miert. van otletetek?


Szerintem jobb lábas vagy, azért. Mindig balról szálsz fel a motorra és mindig a bal lábad teszed le először, ha megállsz. Csak gyakorlás kérdése és elmúlik. Én is így vagyok vele. Balra egész szűken meg tudok fordulni, jobbra egy parkoló kell :D

_________________
Úgy élj a jelenben, hogy a jövőben meg ne bánd a múltad!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 21, 13:54 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
mic71 írta:
law írta:
ezt a nyersseget nem tudom igy megfogni, egyszer majd kolcson kerek vkitol egy 'regit'. egy baratom atult egy korre 650-es dominatorrol, es le is szallt gyorsan. azt mondta, ez tul szogletes, durva. a hondahoz kepest tenyleg az.
a matraban annyira jot motoroztam tegnap. folyamatosan vigyorogtam, kiveve mikor remulten nyomtam a motort lefele, nehogy megismerkedjunk a szalagkorlattal. nagyon nagy elmeny ez a motor.
furcsa modon a jobbos kanyaroktol tartok, es nem tudom osszerakni fejben, miert. van otletetek?


Szerintem jobb lábas vagy, azért. Mindig balról szálsz fel a motorra és mindig a bal lábad teszed le először, ha megállsz. Csak gyakorlás kérdése és elmúlik. Én is így vagyok vele. Balra egész szűken meg tudok fordulni, jobbra egy parkoló kell :D


Dettó. Azzal a különbséggel, hogy balra egy parkoló, jobbra egy reptér. De az elv ugyanaz :D

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 21, 22:45 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 ápr. 05, 8:54
Hozzászólások: 164
a jobb labassagban van vmi. eloszor arra gondoltam, a jobbos kanyarok kevesbe belathatok, de igazatok lesz. akkor reggel jobbrol ulok fel, pedig egyaltalan nem tunik logikusnak.
azt se tudom, az elso kerekrol hogy fog eltunni a rinyacsik. szamitasaim szerint ahhoz a hatsonak mar boven a peremen kell futni.
a supermotozast lehet vmibol tanulni? 'mit, hogyan, miert'-re gondolok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 22, 21:31 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 16:45
Hozzászólások: 1613
Tartózkodási hely: Budapest
law írta:
a jobb labassagban van vmi. eloszor arra gondoltam, a jobbos kanyarok kevesbe belathatok, de igazatok lesz. akkor reggel jobbrol ulok fel, pedig egyaltalan nem tunik logikusnak.
azt se tudom, az elso kerekrol hogy fog eltunni a rinyacsik. szamitasaim szerint ahhoz a hatsonak mar boven a peremen kell futni.
a supermotozast lehet vmibol tanulni? 'mit, hogyan, miert'-re gondolok.


Inkább legyen rinyacsík a gumimon, mint fejfám a temetőben... Közúton ne arra hajts, hogy eltűnjön. Amikor a 640-em volt, hátúl már a perem is kopott és elöl még volt kb fél centi. Valószínű, hogy azért is maradt meg, mert nem agresszív fékezéssel mentem be a kanyarokba, hanem inkább motorfékkel. Közúton nem jó ómen keresni a határokat.

_________________
Úgy élj a jelenben, hogy a jövőben meg ne bánd a múltad!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 23, 8:34 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 31, 23:15
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp. (20)9835793
Helló!

Tök jó olvasni, hogy nem "vérprofi" a társaság. :) (bocs) S vannak kétségek, kételyek. "Lassan tanulsz, gyorsabb leszel..." ... Ha meglesz nekem is a mocim szívesen csatlakoznék tanuljunk/gyakoroljunk/guruljunk együtt bulikhoz... :)

A 690SM-ről egyre többet hallani / olvasni. A legfurcsább az, hogy valaki középszeűnek valaki álomnak tartja. Gondolom különböző szempontok, különböző mocis háttér. Talán az első ami nem tetszett, hogy "...80% gázra 60%-ot reagál az injektor..". Valamiféle elektronikus gázszabályzás. Az OK. hogy poti van a jobb tenyerem alatt, de ennyire?!

Üdv. Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 23, 10:28 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Gondolom amit a karbisokon a mágneses vákumszeleppel oldanak meg (ami kiköthető egy mozdulattal), azt az injektoroson elektronikus vezérléssel.
Azaz környezetvédelmi okokból alacsony fokozatokban nem lehet teligázt húzni, ill. nem "teligázként" reagál rá a keverékképzés.

Szepy

g74 írta:
Helló!

Tök jó olvasni, hogy nem "vérprofi" a társaság. :) (bocs) S vannak kétségek, kételyek. "Lassan tanulsz, gyorsabb leszel..." ... Ha meglesz nekem is a mocim szívesen csatlakoznék tanuljunk/gyakoroljunk/guruljunk együtt bulikhoz... :)

A 690SM-ről egyre többet hallani / olvasni. A legfurcsább az, hogy valaki középszeűnek valaki álomnak tartja. Gondolom különböző szempontok, különböző mocis háttér. Talán az első ami nem tetszett, hogy "...80% gázra 60%-ot reagál az injektor..". Valamiféle elektronikus gázszabályzás. Az OK. hogy poti van a jobb tenyerem alatt, de ennyire?!

Üdv. Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 23, 10:31 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Én úgy hangolom be a futóművet, hogy kb. azonosan kopjon, de inkább elöl maradjon egy kicsi. Ez mindenkinek a saját stílusától függ, de inkább hátul fogyjon el előbb.

Nem mindegy, hogy fogy el, pl. a visegrádi várhoz vezető utakon viszonylag könnyű leszedni a gumiról (kis sebességű, agresszív kanyarok), addig a ringen több a kockázata, mert ott sokkal nagyobb sebességgel mész és ugyanazon a gumirészen jóval nagyobb a terhelés.

Ez utcai gumiknál kevésbé számít, de az LC8+A/T gumik kombinációja veszélyesebb (nagyobb sebesség, nagyobb tömeg, olvadósabb gumi).

Szepy

law írta:
a jobb labassagban van vmi. eloszor arra gondoltam, a jobbos kanyarok kevesbe belathatok, de igazatok lesz. akkor reggel jobbrol ulok fel, pedig egyaltalan nem tunik logikusnak.
azt se tudom, az elso kerekrol hogy fog eltunni a rinyacsik. szamitasaim szerint ahhoz a hatsonak mar boven a peremen kell futni.
a supermotozast lehet vmibol tanulni? 'mit, hogyan, miert'-re gondolok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 23, 12:01 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 ápr. 05, 8:54
Hozzászólások: 164
g74 írta:
Helló!
Tök jó olvasni, hogy nem "vérprofi" a társaság. :) (bocs) S vannak kétségek, kételyek. "Lassan tanulsz, gyorsabb leszel..." ... Ha meglesz nekem is a mocim szívesen csatlakoznék tanuljunk/gyakoroljunk/guruljunk együtt bulikhoz... :)

en is csatlakoznek, bar pest kornyeke kicsit messze van, foleg mert nem szeretek a regi 3-ason motorozni. motort eldontotted, mit veszel?

g74 írta:
A 690SM-ről egyre többet hallani / olvasni. A legfurcsább az, hogy valaki középszeűnek valaki álomnak tartja. Gondolom különböző szempontok, különböző mocis háttér. Talán az első ami nem tetszett, hogy "...80% gázra 60%-ot reagál az injektor..". Valamiféle elektronikus gázszabályzás. Az OK. hogy poti van a jobb tenyerem alatt, de ennyire?!

sornegyes kedvelo embernek gsxr-rol atulve biztos kozepszeru. en orulok neki, hogy 690-et vettem. varosban tokeletes, foleg pesten (eger kicsi hozza, mire felmelegitem, gyalog odaerek). 140-es utazo ember es gep szamara is vallalhato lehetoseg. szerpentinen meg elkepesztoen szorakoztato. kozel sem tudom kimotorozni, jo par evre eleg lesz. 170-ig gyors, de az kozuton nekem eros tulzas volt, tulajdonkepp mar a 140 is sok. ez az elektronikus ugy meg sztem olyan, mint mondjuk venni elso autonak egy golf gti-t. keves lesz? nem hiszem. zavarni fog az elektronika? ezt sem hiszem. imprezabol, ferraribol lefitymalnak? tuti.
mondjak itt nehanyan, hogy japan motor. a 'regihez' kepest lehet, de japan motorhoz kepest tovabbra is ktm. tulajdonkeppeni kezdokent nekem nem hianyzik, hogy jobban razzon, karburalnom kelljen, es a hisztizeset kelljen hallgatnom. teljesen elegedett vagyok vele.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 23, 12:08 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 ápr. 05, 8:54
Hozzászólások: 164
mic71 írta:
Inkább legyen rinyacsík a gumimon, mint fejfám a temetőben... Közúton ne arra hajts, hogy eltűnjön. Amikor a 640-em volt, hátúl már a perem is kopott és elöl még volt kb fél centi. Valószínű, hogy azért is maradt meg, mert nem agresszív fékezéssel mentem be a kanyarokba, hanem inkább motorfékkel. Közúton nem jó ómen keresni a határokat.

egyetertek. inkabb forditva tortenik. a rinyacsikkal merem, hogyan kanyarodok. szerpentinen ugy megyek, ahogy pillanatnyilag biztosnak erzem magam. aztan ha fogy a csik, vigyorgok, ha nem, akkor meg nem fogy. a szorakozas a cel, meg az esti hazaerkezes, nem a rinyacsik koptatasa.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 23, 12:11 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 ápr. 05, 8:54
Hozzászólások: 164
KTMSzepy írta:
Én úgy hangolom be a futóművet, hogy kb. azonosan kopjon, de inkább elöl maradjon egy kicsi. Ez mindenkinek a saját stílusától függ, de inkább hátul fogyjon el előbb.

aha, futomu hangolasra majd 20000km-rel kesobb vallakozok. vagy vmi ilyesmi. se a motorrol se magamrol nincs annyi tapasztalatom.
de ezek szerint az elso rinyacsik normalis.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 23, 12:19 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 ápr. 05, 8:54
Hozzászólások: 164
miota mehetek a motorral 130-140-et tartosan, egy-egy ilyen hosszabb ut utan es kozben gazelvetelkor, mikor leesett a fordulat, csunyan furcsa zorgest hallottam. olysmi, mint egy turbo lefujo szelepenek hangja, kombinalva kis femes zorgessel. nagyon aggasztott, tobbszor is megprobaltam fullel azonositani a forrast, de nem sikerult. hol a blokk, hol vmelyik kipufogo felol hallottam.
tegnap a hostyan a nagy csendben vegre meglett. az ules zarszerkezete rezonal be, sztem ahogy telik az ido, egyre erosebben.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 23, 13:55 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Inkább elöl legyen nagyobb és ott fogyjon el később, mint hátul. Az sokkal kellemetlenebb. :)

Szepy

law írta:
KTMSzepy írta:
Én úgy hangolom be a futóművet, hogy kb. azonosan kopjon, de inkább elöl maradjon egy kicsi. Ez mindenkinek a saját stílusától függ, de inkább hátul fogyjon el előbb.

aha, futomu hangolasra majd 20000km-rel kesobb vallakozok. vagy vmi ilyesmi. se a motorrol se magamrol nincs annyi tapasztalatom.
de ezek szerint az elso rinyacsik normalis.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 23, 13:59 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Középszerű, mert egyenesben nem megy 240-et, kanyarodni meg sosem tudtak, így ez számukra nem előnyös tulajdonság. :)

Megjegyzem a "karburálni kell" nem igaz az LC4-re, nekem legalábbis sosem kellett hozzányúlnom, azért nem egy előgyújtás-állítós 75 éves technológia az sem. :)

Ebből is látszik, hogy a KTM próbál a nagyobb piac felé nyitni és populárisabb, kevésbé radikális, felhasználóbarátabb vasakat igyekszik utcára fejleszteni. Ez így van jól, de aki szerette a régi 640-et, annak a 690 "simasága" szokatlan.

Szerintem nagyon jó gép, ez nem kérdés.
Kíváncsi leszek hosszabb távon hogyan bizonyít.

A féke nekem nem tűnt durvának, de lehet, hogy ez amiatt volt, mert 40km sem volt a vasban amikor kipróbáltam, biztosan be kell egy kicsit kopnia.

Szepy

law írta:
g74 írta:
Helló!
Tök jó olvasni, hogy nem "vérprofi" a társaság. :) (bocs) S vannak kétségek, kételyek. "Lassan tanulsz, gyorsabb leszel..." ... Ha meglesz nekem is a mocim szívesen csatlakoznék tanuljunk/gyakoroljunk/guruljunk együtt bulikhoz... :)

en is csatlakoznek, bar pest kornyeke kicsit messze van, foleg mert nem szeretek a regi 3-ason motorozni. motort eldontotted, mit veszel?

g74 írta:
A 690SM-ről egyre többet hallani / olvasni. A legfurcsább az, hogy valaki középszeűnek valaki álomnak tartja. Gondolom különböző szempontok, különböző mocis háttér. Talán az első ami nem tetszett, hogy "...80% gázra 60%-ot reagál az injektor..". Valamiféle elektronikus gázszabályzás. Az OK. hogy poti van a jobb tenyerem alatt, de ennyire?!

sornegyes kedvelo embernek gsxr-rol atulve biztos kozepszeru. en orulok neki, hogy 690-et vettem. varosban tokeletes, foleg pesten (eger kicsi hozza, mire felmelegitem, gyalog odaerek). 140-es utazo ember es gep szamara is vallalhato lehetoseg. szerpentinen meg elkepesztoen szorakoztato. kozel sem tudom kimotorozni, jo par evre eleg lesz. 170-ig gyors, de az kozuton nekem eros tulzas volt, tulajdonkepp mar a 140 is sok. ez az elektronikus ugy meg sztem olyan, mint mondjuk venni elso autonak egy golf gti-t. keves lesz? nem hiszem. zavarni fog az elektronika? ezt sem hiszem. imprezabol, ferraribol lefitymalnak? tuti.
mondjak itt nehanyan, hogy japan motor. a 'regihez' kepest lehet, de japan motorhoz kepest tovabbra is ktm. tulajdonkeppeni kezdokent nekem nem hianyzik, hogy jobban razzon, karburalnom kelljen, es a hisztizeset kelljen hallgatnom. teljesen elegedett vagyok vele.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 23, 20:11 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 31, 23:15
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp. (20)9835793
law írta:
...
....
en is csatlakoznek, bar pest kornyeke kicsit messze van, foleg mert nem szeretek a regi 3-ason motorozni. motort eldontotted, mit veszel?


Helló!

Akkor valami "félutas megoldás" is lehet. Vagy többnapos ruccanás. Igazából nagyon az elején vagyok a "történetnek", így valami pályás gyakorláson gondolkodom leginkább.

Motor: KTM 690 SM ORANGE. Pénteken mehetek a mociért. :))))

Üdv. Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 24, 8:31 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 ápr. 05, 8:54
Hozzászólások: 164
g74 írta:
Motor: KTM 690 SM ORANGE. Pénteken mehetek a mociért. :))))

gratulalok! igy titokban megrendelted? vagy csak nem olvastam? kitol veszed? jogsival hol tartasz?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 24, 12:32 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 31, 23:15
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp. (20)9835793
law írta:
... gratulalok! igy titokban megrendelted? vagy csak nem olvastam? kitol veszed? jogsival hol tartasz?


Helló!

Köszi. Nem akartam sokat tökölni a dolgon... :) Nem volt titok, de lehet, hogy finomabban fogalmaztam az elején, hogy mi lenne ha ... kíváncsi voltam a véleményekre. A döntés már régóta érlelődött bennem.

Mayer Norbert (KTM Ócsa) -tól veszem a motort.

Jogsi: szerdán még gyakorlás a rutinpályán (zsuzsi GS500) majd csütörtökön rutinvizsga. Sajnos nem én hozom el a mocit, de hétvégén, forgalomtól elzárt területen már "barátkozunk" egymással. :) Piszkosul várom, kb. mint 6 évesen, karácsony előtt... :)

Üdv. Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 24, 13:23 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 16:45
Hozzászólások: 1613
Tartózkodási hely: Budapest
g74 írta:
law írta:
... gratulalok! igy titokban megrendelted? vagy csak nem olvastam? kitol veszed? jogsival hol tartasz?


Helló!

Köszi. Nem akartam sokat tökölni a dolgon... :) Nem volt titok, de lehet, hogy finomabban fogalmaztam az elején, hogy mi lenne ha ... kíváncsi voltam a véleményekre. A döntés már régóta érlelődött bennem.

Mayer Norbert (KTM Ócsa) -tól veszem a motort.

Jogsi: szerdán még gyakorlás a rutinpályán (zsuzsi GS500) majd csütörtökön rutinvizsga. Sajnos nem én hozom el a mocit, de hétvégén, forgalomtól elzárt területen már "barátkozunk" egymással. :) Piszkosul várom, kb. mint 6 évesen, karácsony előtt... :)

Üdv. Gábor


Gratula a mocchoz!
Mondjam a Norbinak, hogy dugja el a környéken? Akkor teljes lesz a gyerekkori kari feeling, keresheted a cuccost :)

_________________
Úgy élj a jelenben, hogy a jövőben meg ne bánd a múltad!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 24, 13:31 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
mic71 írta:
g74 írta:
law írta:
... gratulalok! igy titokban megrendelted? vagy csak nem olvastam? kitol veszed? jogsival hol tartasz?


Helló!

Köszi. Nem akartam sokat tökölni a dolgon... :) Nem volt titok, de lehet, hogy finomabban fogalmaztam az elején, hogy mi lenne ha ... kíváncsi voltam a véleményekre. A döntés már régóta érlelődött bennem.

Mayer Norbert (KTM Ócsa) -tól veszem a motort.

Jogsi: szerdán még gyakorlás a rutinpályán (zsuzsi GS500) majd csütörtökön rutinvizsga. Sajnos nem én hozom el a mocit, de hétvégén, forgalomtól elzárt területen már "barátkozunk" egymással. :) Piszkosul várom, kb. mint 6 évesen, karácsony előtt... :)

Üdv. Gábor


Gratula a mocchoz!
Mondjam a Norbinak, hogy dugja el a környéken? Akkor teljes lesz a gyerekkori kari feeling, keresheted a cuccost :)


Nekem van egy tuti garázsom, oda mondjuk el lehetne dugni. 1-2 évre :twisted:

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 24, 14:36 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 31, 23:15
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp. (20)9835793
mic71 írta:
Gratula a mocchoz!
Mondjam a Norbinak, hogy dugja el a környéken? Akkor teljes lesz a gyerekkori kari feeling, keresheted a cuccost :)


Kösz', inkább ne! Még a végén infarktust kapok az izgalomtól. :) A kari feeling így is teljes, apa izgul, anya sík ideg (most nem a vacsi miatt), a gyerek meg ordít, hogy neki is kell valami... :P

Szóval, teljes az előkészület.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 24, 19:44 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 31, 23:15
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp. (20)9835793
xerxesz írta:
...
Nekem van egy tuti garázsom, oda mondjuk el lehetne dugni. 1-2 évre :twisted:


Ez szuper amúgy is csak "ideiglenes megoldásom van még." :) S, mivel hosszútávra bérelhetném Tőled a garázst ócsón meg is számítod. ;) Már csak valami ingyenbenzint kellene kibuliznod - új mocihoz jár, vagy nem?! -. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 24, 22:58 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
g74 írta:
xerxesz írta:
...
Nekem van egy tuti garázsom, oda mondjuk el lehetne dugni. 1-2 évre :twisted:


Ez szuper amúgy is csak "ideiglenes megoldásom van még." :) S, mivel hosszútávra bérelhetném Tőled a garázst ócsón meg is számítod. ;) Már csak valami ingyenbenzint kellene kibuliznod - új mocihoz jár, vagy nem?! -. :)


Lehet félreértettél #-o

:D

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 24, 23:15 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 ápr. 05, 8:54
Hozzászólások: 164
g74 írta:
Helló!

Köszi. Nem akartam sokat tökölni a dolgon... :) Nem volt titok, de lehet, hogy finomabban fogalmaztam az elején, hogy mi lenne ha ... kíváncsi voltam a véleményekre. A döntés már régóta érlelődött bennem.

Mayer Norbert (KTM Ócsa) -tól veszem a motort.

Jogsi: szerdán még gyakorlás a rutinpályán (zsuzsi GS500) majd csütörtökön rutinvizsga. Sajnos nem én hozom el a mocit, de hétvégén, forgalomtól elzárt területen már "barátkozunk" egymással. :) Piszkosul várom, kb. mint 6 évesen, karácsony előtt... :)

Üdv. Gábor

na, megvan vegre a masodik is. ha benne vagy, es idoben is ossze jon, majus masodik hetvegejen meglatogatnalak benneteket. a fekete is aszonta, kivancsi a narancsra. addig meg szamolj be az elmenyeidrol.
egy dolog miatt nem irigyellek: mire neked jogsid lesz...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 25, 8:29 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 31, 23:15
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp. (20)9835793
law írta:
na, megvan vegre a masodik is. ha benne vagy, es idoben is ossze jon, majus masodik hetvegejen meglatogatnalak benneteket. a fekete is aszonta, kivancsi a narancsra. addig meg szamolj be az elmenyeidrol.
egy dolog miatt nem irigyellek: mire neked jogsid lesz...


Szia!

Lehet, hogy második?! Nem tudom ... Mondjuk azt, hogy az "első narancs". :) Csak a morotkiállításon láttam narancsban, de nagyon megtetszett.

Májusi találka: szívesen. Beszéljük meg, ha majd már látod, hogy alakulnak a dolgaitok. Májusi narancs aranyat ér. (mi?)

Remélem, hogy lesznek tapasztalatok (tudok vele menni erre-arra). Jogsi: "törvénytisztelő" vagyok, de megfordult a fejemben, hogy - sikeres rutin után - a lehető legtöbbet kellene eltölteni "forgalomban". Extra intézkedések - "mintha oktatásban lennék" -, kigurolok valami pályára, s ott GO!

A jogsi: "jófej" oktatóm van. Megbeszélem vele a lehetőségeket. cca 1 hónapra számítok. De lehet, hogy naív vagyok. Marad az "oktatásban lennék" / utánfutóbérlés?! Remélem nem.

Üdv. Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 25, 15:36 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 ápr. 05, 8:54
Hozzászólások: 164
g74 írta:
Szia!

Lehet, hogy második?! Nem tudom ... Mondjuk azt, hogy az "első narancs". :) Csak a morotkiállításon láttam narancsban, de nagyon megtetszett.

Májusi találka: szívesen. Beszéljük meg, ha majd már látod, hogy alakulnak a dolgaitok. Májusi narancs aranyat ér. (mi?)

Remélem, hogy lesznek tapasztalatok (tudok vele menni erre-arra). Jogsi: "törvénytisztelő" vagyok, de megfordult a fejemben, hogy - sikeres rutin után - a lehető legtöbbet kellene eltölteni "forgalomban". Extra intézkedések - "mintha oktatásban lennék" -, kigurolok valami pályára, s ott GO!

A jogsi: "jófej" oktatóm van. Megbeszélem vele a lehetőségeket. cca 1 hónapra számítok. De lehet, hogy naív vagyok. Marad az "oktatásban lennék" / utánfutóbérlés?! Remélem nem.

Üdv. Gábor

oo... igen, elso narancsot akartam mondani. zsemberynel lattam ma egyet, sokkal vidamabb a feketenel. azert jogsival ovatosan, ha megfognak, vagy neadjisten balesetezel, jo ideig nem lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 26, 7:51 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 31, 23:15
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp. (20)9835793
law írta:
....azert jogsival ovatosan, ha megfognak, vagy neadjisten balesetezel, jo ideig nem lesz.


Helló!

Egyik kedves ismerősöm (após pajtás :) ) hozza el a mocit. Jobb lesz így. Délutánra meg kiviszem valami "zárt terepre". Van tippetek Bp-s gyakorlós terepre - első körben csak aszfalt -?

Üdv. Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 29, 18:43 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 17:08
Hozzászólások: 145
Tartózkodási hely: Érd
No hát szerbusztok!!

Ma végre kipróbáltam a 690-et. Hát... nem fogott meg. Érezni hogy erősebb a blokkja mint a régebbié, finomabb rajta minden. Az elejét nem láttam :) olyan volt mintha vmi speeden ülnék nem láttam az elejét. Közvetlen egy LC8 SM és az enyém után ültem rajta. Lehet emiatt, de nem találtam magam a motoron, váltani alig tudtam, egyfolytában kidobta a sebességeket s 2-3 között is simán megtaláltam az ürest nem egyszer az egyenes közepén igen ciki volt mikor üresben pörgött a motor. Hátsó féket nem éreztem, íveket nem találtam... lehet én bénáztam, de szenvedés volt vele menni :(:( az enyémhez képest. Az enyémmel nagyon jót tudtam motorozni közvetlen utána is... nem értem, de így jártam...

Én egyenlőre úgy vagyok vele, hogy kergetőzni, versenyezni a régi nyers LC4... s a többire meg jöhet ez...


ÜDV arany

_________________
2 keréken szép a világ!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 29, 20:04 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 okt. 06, 10:26
Hozzászólások: 325
Tartózkodási hely: Budaörs
Nekem is vegyesek az érzéseim vele kapcsolatban.A csőr pl. szerintem csufi...a kipufogó csak szokatlan a hétköznapokban, de ugye ez nem egy hétköznapi foscsi, hanem egy ktm ! :wink: A többi viszont elég pofásra sikeredett.Tetszettek a menettulajdonságai is, bár az erejétől nem voltam elájulva..( igaz 450 exc - t, és 990 advencsört hajtok, így ez nem volt meglepő )Ami tetszett nagyon, az a körforgalom :D Ócsa környékén van néhány..és forgalom sem volt.Csak akkor jöttem ki, amikor már qrwára elszédültem.A műszeregyüttest simán elcserélném akár a 990 - esére is.Marhára tetszett.Ami viszont nekem hiányzik ( bár lehet, hogy ez csak az én dilim ), az a fokozat kijelző.Szerintem az nagyon jó dolog.Nem tom, hogy egy 2, de még a 3 millió fölötti mocik árába, miért nem fér bele...Na mindegy.Még egy dolog, az ülés, szerintem heregyilkos...Jó az exc - nél kényelesebb, de azon javarészt áll a nép ugyebár...Szóval nagyjából ennyi.Nem csábultam át az sm. műfajba, de ha mégis akkor összespórolnék a 950 SM - re....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 30, 11:18 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 31, 23:15
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp. (20)9835793
g74 írta:
...após pajtás :) hozza el a mocit. Jobb lesz így. Délutánra meg kiviszem valami "zárt terepre". Van tippetek Bp-s gyakorlós terepre - első körben csak aszfalt -? Üdv. Gábor


Sziasztok!

<b>Imádom!!!</b> Szóval; az após pajtás mocis tudása kissé megkopott volt, s még Bp. előtt egy kanyarban lefutott a padkára (Ócsáról hoztuk a picikét) . Jobbnak láttam, ha tovább én megyek vele. Gyálon voltunk még, s egy gyér forgalmú utcában mentem vele.

"10 órás mocis gyakorlattal (rutin vizsga után)": Minden a helyén volt, olyan könnyű, élvezetes volt vezetni, hogy végig mosolyogtam a sisak alatt. Nem volt nagy a tempó (max 60km/h): 1-2-3, ide-oda, könyű a kuplung, szépen lehet váltogatni (az N-hez teljesen ki kell emeltetni, a legjobb még megállás előtt kivenni üresbe). A fékek jók, talán a hátsó egy kicsit érzékeny - picit megcsúszott -. 3000 alatt szenved, 4000-5000 környékén kedves. Közel sem durva - persze még nem állatkodtam, vigyázok Rá! - :)

Szóval a gyáli menet állati volt, persze benn a városban már egy kicsit koncentrálósan kellett mennem hazáig 25km-t. Nem volt semmi gáz. Ismételgettem magamban, hogy mire kell figyelni: (akna, sin, busz, oldaltávolság, látómezó, vak autós vezetők) Nem fulladt, 4000 környékén tartottam a fordulatot, kicsit sokat kellett váltogatni igy első érzésre. Igazából egy jó ütemet kell találni, s minden megy. A legmeglepőbb az a légellenállás volt. Nem gondoltam, hogy 80km/h körül már jól érezni. - hogy mik vannak?! :lol:

Alig várom, hogy komolyabban összemelegedjünk. Nagyon örülök, hogy ezt a mocit választottam első motoromnak! :D Remélem, hogy jól megleszünk. A jövő hét utánra szabit veszek ki egész hétre, hogy a forgalmi vizsgám is meglegyen. S aztán gurulás "1000-el". 8)

Üdv. Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 ápr. 30, 14:44 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 okt. 06, 10:26
Hozzászólások: 325
Tartózkodási hely: Budaörs
Jó ilyeneket olvasni, amikor valaki ennyire örül az új gépének ! Gratulálok hozzá,kívánom, hogy legyen vele nagyon sok örömöd !


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 01, 8:24 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 jan. 18, 11:39
Hozzászólások: 393
Tartózkodási hely: Onga
Jaja.
Amúgy mondjátok hogy fura vele menni meg ienek, de sztem az főleg az eltérő tengelytáv, fejcsőszög és hasonlók miatt van. Na ha én próbálnám ki az sm-múltammal kiderülne mi az igazság. :idea:

_________________
I don't wanna be an angel, I just wanna be God !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: gyakorlás a forgalomban... :)
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 03, 17:27 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 31, 23:15
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp. (20)9835793
Sziasztok!

<b>Imádom^2!</b> (imádom a négyzeten faktoriális). Eszméletlen baba-állat-kis-vadóc! :) Lassan kezd meghúzódni az arcizmom a sok mosolygástól. Nem tudom letörölni, nagyon rápörögtem.

Nem is mondtátok, hogy 5000-nél kezdődik az élet!!! :) Persze még mindig koncentrálósan kell mennem, de egyre jobban élvezem. Az első óra meglepetése - saját mocival tudok menni :) - az volt, hogy nem is olyan egyszerű, ha valaki a füledre mondja, hogy mit is kell tenned... Állandóan a tükröt kellett néznem, hogy másik gyakorló pajti hol van, nagyon jó érezni, hogy 3500-től jön a nyomaték, s 4000..5000...6000-nél egyre szebb hangja van "belülről". :) De kívülről is jó lehet, mert két rendőrbácsi nem túl messziről figyelte a gyorsításom. ;)

Szépen, okosan kell menni a forgalomban, remélem, hogy nem lesz gáz. Szorgalmasan gyakorlok, hogy minnél előbb csatlakozhassak egy közös guruláshoz, gyakorláshoz / pályázáshoz, de valami könnyű terepben is benne vagyok! :)

Üdv. Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: gyakorlás a forgalomban... :)
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 03, 22:35 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 ápr. 05, 8:54
Hozzászólások: 164
g74 írta:
Sziasztok!

<b>Imádom^2!</b> (imádom a négyzeten faktoriális). Eszméletlen baba-állat-kis-vadóc! :) Lassan kezd meghúzódni az arcizmom a sok mosolygástól. Nem tudom letörölni, nagyon rápörögtem.

Nem is mondtátok, hogy 5000-nél kezdődik az élet!!! :) Persze még mindig koncentrálósan kell mennem, de egyre jobban élvezem. Az első óra meglepetése - saját mocival tudok menni :) - az volt, hogy nem is olyan egyszerű, ha valaki a füledre mondja, hogy mit is kell tenned... Állandóan a tükröt kellett néznem, hogy másik gyakorló pajti hol van, nagyon jó érezni, hogy 3500-től jön a nyomaték, s 4000..5000...6000-nél egyre szebb hangja van "belülről". :) De kívülről is jó lehet, mert két rendőrbácsi nem túl messziről figyelte a gyorsításom. ;)

Szépen, okosan kell menni a forgalomban, remélem, hogy nem lesz gáz. Szorgalmasan gyakorlok, hogy minnél előbb csatlakozhassak egy közös guruláshoz, gyakorláshoz / pályázáshoz, de valami könnyű terepben is benne vagyok! :)

Üdv. Gábor

konnyu terepben? engem szanaszet raz meg rossz aszfalton is, nemhogy terepen. amugy nem sok az a 6000 egy par km-es motornak? lehet elrontottam a bejaratast.
mennyi van mar benne? mesz vele maskor is, vagy csak oktatason?
ja, hatso gumira kezdhetsz gyujteni, enyimen 2500 km-nel kopasjelzon van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: gyakorlás a forgalomban... :)
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 04, 8:02 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 31, 23:15
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp. (20)9835793
law írta:
konnyu terepben? engem szanaszet raz meg rossz aszfalton is, nemhogy terepen. amugy nem sok az a 6000 egy par km-es motornak? lehet elrontottam a bejaratast.
mennyi van mar benne? mesz vele maskor is, vagy csak oktatason?
ja, hatso gumira kezdhetsz gyujteni, enyimen 2500 km-nel kopasjelzon van.


Szia!

<b>rázkódás:</b> Nem tudom. Úgy érzem, hogy az egy hengerhez képest simán jár. Magasabb fordulaton jobban érezhető, de aszfalton kimondottan kényelmes vele menni. Mondhatni teljes a komfort. Az üléstől féltem egy kicsit, de tegnap 60km-t mentem vele s meg sem kottyant. (no igaz 2x megálltunk, s igen kevés az a 60). Most úgy vagyok vele, hogy egy kis gyakorlás után elmennék vele a világ végére is. :) A terepen szerintem nem éreznéd talán ennyire, hogy "ráz". Talán ott inkább dobálna, s ficánkolna. Az is mókás lehet.
<b>bejáratás:</b>A bejáratáshoz általában azt szokták mondani, hogy ne pörgesd X fordulatszám fölé. Itt a kézikönyv az első 1000km-re ezt 6000-ben határozza meg (20. oldal "Running in the LC4 engine"). Ha ennél is tudományosabban kell csinálni, akkor az javasolt, hogy: 1) melegítsd a motort a hőfokjelző 5 vonalkájáig 3000 környékén, 2) fokozatosan növed a max fordulatszámot 5-10 percenként 500-al. - ha tudod folyamatosan terhelni a motort, akkor 5, ha nem akkor 10 percesed válaszd- 3) 30...60 perc alatt eljutottál a max. bejáratási tartományig - a motorod jól bemelegedett 4) állítsd le, s várd meg, míg teljesen kihűl (2óra). 5) ismételd meg 1-4-et kicsit agresszívebben 5 perces emelések nagyobb terhelés, több játék a fordulatszámmal. A mindenkori max fordulatszám közelében kell lennedd, de "mókásan", elhúz, lepihentett (500-as fortulattal alacsonyabb).
Bocs a hosszú leírásért... az egésznek valami olyasmi a lényege, hogy szépen felmelegíted, majd lehűtöd, majd megint. Úgymond a normál használattal is valami ilyesmit csinálsz! ;) <b>110km</b> :D Oktatásra menet-jövet (kedves rendőrbácsi ne büntess meg ezért, köszi) + oktatás.
<b>hátsó gumi</b> Izé, nem tudom. Ez a 2500km sok/kevés a guminak?! Attól biztos függ, hogy használtad. A kopásjelzők milyen mélységnél jöttek elő? Meg kellene nézni a gumi adatlapját, hogy mekkora futásteljesítményt ír... Nem lehet, hogy túl alacson nyomással mész? Ha nagyon csapatod, akkor 2,2-t tegyél a hátsóba, az elsőbe 2,0-t. Persze lehet, hogy a BT090F nem egy jó választás, a Prestige-t METZLER Sportec M3-al szállítják. Nem ismerem. :( "A NET mit mond"?
Itt jut eszembe, ha nagyon ráz (gontom itt inkább a futóműre gondolsz), akkor tudsz állítani a vázon. (első villát állítsd 20 klikk-re, ahátsó lengéscsillapítót is 20-ra.) Az enyém most 15-15-ön áll (gyári beállítás), de az ellenkező irányon gondolkodom. (10-12) ;)

Üdv. Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 04, 10:56 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Olvasgatom a tapasztalatokat, egy kicsit beleszólnék ha lehet. :)
1. Bejáratás: Az első 100-200km-en érdemes csak nagypn finomkodni (640-es LC4-en ez finom gázadásokat és max. 4000-es fordulatot jelentett), utána már normálisan, de ésszel kell a motort használni. A meghatározott maximális fordulatnál ne legyen nagyobb a fordulat, ne legyen hirtelen és extrém terhelés (nyélgáz 6000-ig pl., no meg durva motorfékek), de normális üzem legyen, változó fordulatszámon. Ez bőven elég és a vas sem "lustul" el, se nem teszed tönkre.
Szóval a 6000 nem sok ha annyit írnak elő, csak ésszel érd el.
2. Ekkora változtatást nem javasolnék a futóműben, ha csak titokban nem te állítod Rossiét is. :)
1-2 kattintás is elég hozzá, hogy teljesen elrontsd, saját tapasztalat. :)
Szóval csak türelmesen, kis lépésekben, egy ismert útszakaszon (ne az M7-legyen az! :) ) és ha kitaláltál valamit teszteld le ugyanott a gyárit is. Lehet, hogy teljesen rossz irányba indultál el és erre jobb ha a továbbállítgatások előtt fény derül. Kanyargásra sem mindig feszesebb a jobb és a puhább a rosszabb és terepre sem mindig a puhább a jobb és a keményebb a rosszabb!

Szepy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 04, 14:58 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 31, 23:15
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp. (20)9835793
KTMSzepy írta:
... Bejáratás: ... A meghatározott maximális fordulatnál ne legyen nagyobb a fordulat, ne legyen hirtelen és extrém terhelés (nyélgáz 6000-ig pl., no meg durva motorfékek), de normális üzem legyen, változó fordulatszámon. Ez bőven elég és a vas sem "lustul" el, se nem teszed tönkre.
Szóval a 6000 nem sok ha annyit írnak elő, csak ésszel érd el....


Röviden, érthetően pont ezt akartam volna írni. :) Egy kicsit azért mégis másképp, mivel a bejáratás lényege talán inkább valamiféle folyamatos "hőterhelés" elérése, hogy a mechanikai feszültségek folyamatosan eltűnjenek. "A moci hozzászokjon a dolgához" :) A fokozatos elérés pedig az 500-as 5..10 perces emelésekkel biztosított.

KTMSzepy írta:
2. Ekkora változtatást nem javasolnék a futóműben, ha csak titokban nem te állítod Rossiét is. :)


Lebuktam :) Itt és most szeretném jelezni, hogy <b>mazsola</b> vagyok, csak sokat olvasgatok, s szeretem magam kipróbálni, s szívesen megosztom az eddigi tapasztalataimat. Habár azok inkább négykerekűektől valók!

Úgy éreztem, hogy <b>law</b> kicsit rázósnak érzi a mocit, s egy szélsőségesen "puha" beállítással megtapasztalhatja, hogy mit is szeretne. Igazából a teljes tartomány 10 klikk, az 5 lehet, hogy sok elsőre, de így biztos megérzi, hogy milyen szélsőséges is lehet.

Idővel biztos kell majd a 3-5 klikk keményebb (nekem). Szomorú lennék, ha 1 klikk-el teljesen elmenne a váz! :( "Puding próbája". Mindenki tekergessen, keresgéljen... :D

A fokozatosság, ill. a "mindig csak egy dolgon változtass" erre a beállításra is igaz.

Milyen jó lenne egy magyar kézikönyv, biztosan többen olvasgatnák, s bátrabban kipróbálnánk minnél többen minnél több beállítást. :)

Üdv. Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 04, 17:36 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Futóműállítás: 690SM kézikönyvet nem láttam, az LC8-ét + LC4 640-ét ismerem.
Vannak gyárilag ajánlott beállítások (Sport, Basic, Comfort fokozat néven), még 1-2 tanács de semmi komoly.
Elmondom, hogy pl. én hol követtem el hibát.
Aszfaltra keményíteni akartam a futóművet. A Sport beállításnál is keményebbre állítottam, + igyekeztem az előfeszítéssel is játszani (de közel sem akkorát tekertem rajta, amennyit te írsz). Már azt hittem, hogy milyen korrekt a vas, amikor kipróbáltam egy gyári beállítást. Sokkal stabilabb volt az úton a puhább érzet ellenére, sokkal jobban lehetett vele kanyarodni is. Az enyém keményen is bizonytalan volt, cserében viszont olyan volt vele kanyarodni mintha csopper lenne. :)

Igazság szerint ha nincs a közeledben hozzáértő, aki pár óra alatt kicsit jobban meg tudja értetni veled, hogy mi a szerepe a húzó/nyomó csillapításoknak és az előfeszítéseknek elöl ill. hátul és példákkal bemutatja, hogy milyen viselkedés mire vezethető vissza - addig csak a gyári ajánlásokat használnám, ill. egy fix útszakaszon maximum 10%-ot állítva egyszerre 1-1 komponensen tesztelném, hogy a stílusomhoz mi a legmegfelelőbb.
Egy biztos, 90kg élősúly környékén egy kis előfeszítés már jó a hátuljába bármilyen beállítás mellé, de tapasztalataim szerint ez az elejébe kevésbé lényeges. Ott nagyon "elnehezíti" a kormányzást.

Mindenesetre ha találsz valakit, aki ezt hajlandó lenne elmagyarázni és nem csak "hát nekem így esik jól, de nem tudom miért" alapon állítja be, (mint a versenyzők jó része :) ), akkor az engem is érdekelne. :)

Szepy

g74 írta:
KTMSzepy írta:
... Bejáratás: ... A meghatározott maximális fordulatnál ne legyen nagyobb a fordulat, ne legyen hirtelen és extrém terhelés (nyélgáz 6000-ig pl., no meg durva motorfékek), de normális üzem legyen, változó fordulatszámon. Ez bőven elég és a vas sem "lustul" el, se nem teszed tönkre.
Szóval a 6000 nem sok ha annyit írnak elő, csak ésszel érd el....


Röviden, érthetően pont ezt akartam volna írni. :) Egy kicsit azért mégis másképp, mivel a bejáratás lényege talán inkább valamiféle folyamatos "hőterhelés" elérése, hogy a mechanikai feszültségek folyamatosan eltűnjenek. "A moci hozzászokjon a dolgához" :) A fokozatos elérés pedig az 500-as 5..10 perces emelésekkel biztosított.

KTMSzepy írta:
2. Ekkora változtatást nem javasolnék a futóműben, ha csak titokban nem te állítod Rossiét is. :)


Lebuktam :) Itt és most szeretném jelezni, hogy <b>mazsola</b> vagyok, csak sokat olvasgatok, s szeretem magam kipróbálni, s szívesen megosztom az eddigi tapasztalataimat. Habár azok inkább négykerekűektől valók!

Úgy éreztem, hogy <b>law</b> kicsit rázósnak érzi a mocit, s egy szélsőségesen "puha" beállítással megtapasztalhatja, hogy mit is szeretne. Igazából a teljes tartomány 10 klikk, az 5 lehet, hogy sok elsőre, de így biztos megérzi, hogy milyen szélsőséges is lehet.

Idővel biztos kell majd a 3-5 klikk keményebb (nekem). Szomorú lennék, ha 1 klikk-el teljesen elmenne a váz! :( "Puding próbája". Mindenki tekergessen, keresgéljen... :D

A fokozatosság, ill. a "mindig csak egy dolgon változtass" erre a beállításra is igaz.

Milyen jó lenne egy magyar kézikönyv, biztosan többen olvasgatnák, s bátrabban kipróbálnánk minnél többen minnél több beállítást. :)

Üdv. Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 04, 20:35 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 ápr. 05, 8:54
Hozzászólások: 164
jajaj, nagyon belementetek a melyebe. bejaratast lehet elszurtam, nyitottam itt egy topikot, de nem volt erdeklodes. tulkepp mindegy is.
a futomuvon biztos, hogy nem fogok allitgatni, eloszor motorozni akarok megtanulni. pl. jobbra kanyarodni, aztan hatso feket hasznalni, aztan... szoval meg epp meg tudom ulni, meg eljutok vele egyik kanyartol a masikig, nemhogy allitgassak.
a razast a futomure ertettem terepen. godrosebb folduton nekem mar nem esett jol, hogy kiveri a kormanyt a kezembol.
bt090-re azt mondjak, jo fajta. a 2500 km ahhoz kepest keves, hogy 3 het alatt mentem ennyit ugy, hogy 1 hetig londonban voltam (motor nelkul). 3-4 hetente 40k-t kolteni gumira most soknak tunik. benzin+gumi 2500 km-re kb 90k, ez havonta, huhh...
a kopasjelzo a hatso gumi kozepen a mintaban van. itt-ott egy kis butyok. ha a gumi odaig kopik, hogy ez a butyok is eri az aszfaltot, elvileg cserelni kell. ha jol tudom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 04, 20:43 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 ápr. 05, 8:54
Hozzászólások: 164
ezt a gumi dolgot nem ertem. a bridgestone oldalan bt-090 letezik. a bt-090f az ugyanaz? vagy hogy van ez?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 04, 21:12 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 16:45
Hozzászólások: 1613
Tartózkodási hely: Budapest
law írta:
jajaj, nagyon belementetek a melyebe. bejaratast lehet elszurtam, nyitottam itt egy topikot, de nem volt erdeklodes. tulkepp mindegy is.
a futomuvon biztos, hogy nem fogok allitgatni, eloszor motorozni akarok megtanulni. pl. jobbra kanyarodni, aztan hatso feket hasznalni, aztan... szoval meg epp meg tudom ulni, meg eljutok vele egyik kanyartol a masikig, nemhogy allitgassak.
a razast a futomure ertettem terepen. godrosebb folduton nekem mar nem esett jol, hogy kiveri a kormanyt a kezembol.
bt090-re azt mondjak, jo fajta. a 2500 km ahhoz kepest keves, hogy 3 het alatt mentem ennyit ugy, hogy 1 hetig londonban voltam (motor nelkul). 3-4 hetente 40k-t kolteni gumira most soknak tunik. benzin+gumi 2500 km-re kb 90k, ez havonta, huhh...
a kopasjelzo a hatso gumi kozepen a mintaban van. itt-ott egy kis butyok. ha a gumi odaig kopik, hogy ez a butyok is eri az aszfaltot, elvileg cserelni kell. ha jol tudom.


Gondolom most még csak középen kopott el :) Ezt úgy szokták megoldani, hogy még lehet vágatni egyszer a gumit. Kb 3 mm-t még vágnak rajta.
Egyébként ez nem is rossz. Nekem a régi 640-en 1500 volt a puha guminak igaz parkolóban ökörködve :) Nekem most az SM szetten Diablo Corsa van fent és elég jól bírja. A tapadása nekem megfelelő. 3000km alig látszik rajta, pedig a lepencein kapta a 90%-át.

_________________
Úgy élj a jelenben, hogy a jövőben meg ne bánd a múltad!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 04, 21:40 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4917
Tartózkodási hely: Csepel City
law írta:
ezt a gumi dolgot nem ertem. a bridgestone oldalan bt-090 letezik. a bt-090f az ugyanaz? vagy hogy van ez?


F az gondolom Front vagyis első. Szerintem.

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 05, 14:17 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 ápr. 05, 8:54
Hozzászólások: 164
miert nincs nekem ennyi eszem? akkor az r meg rear lesz... a gumi vagasnak meg utana nezek, jo otlet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 05, 14:40 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 19, 9:00
Hozzászólások: 651
Tartózkodási hely: Budapest
law írta:
bt090-re azt mondjak, jo fajta. a 2500 km ahhoz kepest keves, hogy 3 het alatt mentem ennyit ugy, hogy 1 hetig londonban voltam (motor nelkul). 3-4 hetente 40k-t kolteni gumira most soknak tunik. benzin+gumi 2500 km-re kb 90k, ez havonta, huhh...


jol tapad a bt090 az ára h el is fogy, de ez minden supermotora hasznalatos cuccra igaz, hasznald a szelet is es majd ugy tovabb tart :)
szoval a lenyeg h hatul nincs olyan gumi ami 5ezernel sokkal tobbet elmenne, evvan, mondhatod h olyan gyorsan fogy mint az ezres speed gepeknel :)

_________________
'07 KTM 450 SMR, '99 Suzuki Street Magic, '96 Kawasaki ZXR400


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 05, 14:43 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 19, 9:00
Hozzászólások: 651
Tartózkodási hely: Budapest
law írta:
ezt a gumi dolgot nem ertem. a bridgestone oldalan bt-090 letezik. a bt-090f az ugyanaz? vagy hogy van ez?


a bridgestone bejelöli külön a gumikat meg első-hátsó jellel is, azaz a BT-090F a front(első) BT-090R a rear(hátsó)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 131 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség