KTM Klub fórum

Magyarországi KTM-esek és KTM szimpatizánsok virtuális talákozóhelye...
Pontos idő: 2025 máj. 19, 0:27

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 41 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: 98-as helyett!?
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 14, 15:51 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 12:59
Hozzászólások: 42
Dilemmában vagyok! Most, hogy megszűnt a 98-as benzin, nem igazán tudom melyik lenne a motornak a legmegfelelőbb benzi választás. Van aki 95-öst tankol, van aki evo-t... Nem tudom kire hallgassak. 450 EXC 4T motorom van.
Ki mire állt át???


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 98-as helyett!?
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 14, 16:14 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Tudtommal egyik KTM-be sem kell 95-nél magasabb oktánszámú. Tévednék?

Szepy

s8audi írta:
Dilemmában vagyok! Most, hogy megszűnt a 98-as benzin, nem igazán tudom melyik lenne a motornak a legmegfelelőbb benzi választás. Van aki 95-öst tankol, van aki evo-t... Nem tudom kire hallgassak. 450 EXC 4T motorom van.
Ki mire állt át???


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 98-as helyett!?
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 14, 18:14 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2007 feb. 15, 22:22
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: VAJDASÁG-SZERBIA
KTMSzepy írta:
Tudtommal egyik KTM-be sem kell 95-nél magasabb oktánszámú. Tévednék?

Szepy

s8audi írta:
Dilemmában vagyok! Most, hogy megszűnt a 98-as benzin, nem igazán tudom melyik lenne a motornak a legmegfelelőbb benzi választás. Van aki 95-öst tankol, van aki evo-t... Nem tudom kire hallgassak. 450 EXC 4T motorom van.
Ki mire állt át???



Hi.
Mintha azt olvastam volna 2-3 vagy talán 4 éve is van már,hogy az lc4,lc8 modelleket a 95-nél alacsonyabb oktánszámu bengához is hozzáidomitották.Attól régebbi közúti modellek, az exc-k,sx, pedig 95 vagy annál magasabb oktánszámut szeretik.Aztán versenyen nem tudom,de gondolom mindenki a legjobb benzinnel próbálja még ütösebbé tenni a gépét!Adogolják is biztos "csodaszerekkel" a levest....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 98-as helyett!?
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 14, 21:39 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 16:45
Hozzászólások: 1613
Tartózkodási hely: Budapest
s8audi írta:
Dilemmában vagyok! Most, hogy megszűnt a 98-as benzin, nem igazán tudom melyik lenne a motornak a legmegfelelőbb benzi választás. Van aki 95-öst tankol, van aki evo-t... Nem tudom kire hallgassak. 450 EXC 4T motorom van.
Ki mire állt át???


Én 2 éve, mióta megvan csak 95-öst tankolok. Próbáltam a V-power, Evo... csodákat is egy-egy tank erejéig. Szerintem felesleges.

_________________
Úgy élj a jelenben, hogy a jövőben meg ne bánd a múltad!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 14, 22:06 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 12:58
Hozzászólások: 1484
Én sem tankoltam még soha 98-ast.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 15, 7:49 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 jan. 18, 11:39
Hozzászólások: 393
Tartózkodási hely: Onga
Én is 95-el járok, és ahogy én tapasztaltam a magasabb oktánszámútól alig megy jobban max 2 lóerő lehet, csak jobban pucolja a rendszert. Szal én arra használom nagynéha.

_________________
I don't wanna be an angel, I just wanna be God !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 15, 10:15 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
A magasabb oktánszámúnak gyakorlatilag semmi előnye sincsen ha nem arra van a vas beállítva.

Ami "pucolja" a rendszert, azok az adalékolt benzinek (pl. VPower, Carrera) ha tartalmaznak szeleptisztító adalékot. Ez a szívószelepeket tisztán tartja rendszeres használat mellett, alkalmanként használva elég kevés értelme van.

Fox írta:
Én is 95-el járok, és ahogy én tapasztaltam a magasabb oktánszámútól alig megy jobban max 2 lóerő lehet, csak jobban pucolja a rendszert. Szal én arra használom nagynéha.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 15, 11:15 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 jan. 18, 11:39
Hozzászólások: 393
Tartózkodási hely: Onga
Nem tudom egyáltalán használja e valaki rendszeresen az ilyesmit.
Főleg hogy annyival drágább, de feltehetően nem véletlen szűnt meg a 98as. A kutyának nem kell sztem.

_________________
I don't wanna be an angel, I just wanna be God !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 15, 14:07 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 12:59
Hozzászólások: 42
Én eddgí azt (98-ast) tankoltam, akitől vettem a vasat ezt javasolta. Ő ezzel etette. Gondoltam oké, annyira nem horror a 98-as. Na de amikor megláttam az EVO 307.-os literenkénti árát kikerekedett a szemem a hétvégén. Akikkel voltam ezt használják... Na de azt hiszem akkor én megmaradok az OMW 95 carriernel, az talán nem ilyen horrorisztikus árú!!!???


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 15, 14:09 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 jan. 18, 11:39
Hozzászólások: 393
Tartózkodási hely: Onga
Na én mondjuk a kamionos ismerősöm véleményére hallgatva tankolok a miskolci metroban. Oda nem visznek szart és qrva ócsó. Télleg jó.
Most per pill 266.9 huf 1 litya. [/i]

_________________
I don't wanna be an angel, I just wanna be God !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 15, 20:38 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 okt. 06, 10:26
Hozzászólások: 325
Tartózkodási hely: Budaörs
Én ha tehetem, csak az evo - t, vagy v - powert, vagy kúttól függően az ennek megfelelő prémium lötyit nyomom az exc - be is, és a 990 - es nagymalacba is.Tapasztalatom szerint, pont annyival mész többet ezekkel az üzemanyagokkal, mint amennyivel többe kerülnek, magyarul ugyan ott vagy, csak a motor hálásabb érte.Te is messzebbre jutsz egy tányér pacal után, mint egy ugyanakkora tányér tökfőzelék elfogyasztása után.A pacalban ugyanis több az energia.Ráadásul nálam egyértelműen fogyasztáscsökkenés figyelhető meg, amióta ezeket tankolom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 16, 11:41 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 jan. 18, 11:39
Hozzászólások: 393
Tartózkodási hely: Onga
Nem szeressük a pacalt. Jó nekem a hús is...

Amúgy érdekes felvetés hogy annyival többet is megy vele... Mondjuk exc-nél nem szempont a fogyasztás. Hameg nem kormol még a kipufogóm se akkormeg annyi. Sztem. 95ös jólbevált már...

_________________
I don't wanna be an angel, I just wanna be God !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 16, 12:00 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Elhiszem, hogy ezt tapasztaltad, de ezekben nincsen több energia. Sima alap MOL benzinek extra szeleptisztító adalékkal keverve és kész.

Korábban voltak tesztek, kiderült, hogy a magyarországi benzinkutakon az oktánszámmal (a teszt alatt legalábbis) nincsen gond, sokszor még túl is teljesítik az elvárásokat - a benzin energiatartalma azonban esetenként elmaradt más országokban tapasztalttól.

Szepy

zsore írta:
Én ha tehetem, csak az evo - t, vagy v - powert, vagy kúttól függően az ennek megfelelő prémium lötyit nyomom az exc - be is, és a 990 - es nagymalacba is.Tapasztalatom szerint, pont annyival mész többet ezekkel az üzemanyagokkal, mint amennyivel többe kerülnek, magyarul ugyan ott vagy, csak a motor hálásabb érte.Te is messzebbre jutsz egy tányér pacal után, mint egy ugyanakkora tányér tökfőzelék elfogyasztása után.A pacalban ugyanis több az energia.Ráadásul nálam egyértelműen fogyasztáscsökkenés figyelhető meg, amióta ezeket tankolom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 21, 21:04 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 okt. 06, 10:26
Hozzászólások: 325
Tartózkodási hely: Budaörs
Kell, hogy legyen különbség a 95 és a 100 + minősége között.A kermi elég komolyan vizsgálja a taknyot, és a külföldi társaságok is alaposan megnézik a kis laborjaikban, hogy mit sóz rájuk a MOL....Nálam valóban csökkent a fogyasztás ( persze tankoláskor, meg nőtt a kiadás ).Ami a legszomorúbb, hogy pl. ausztriában meg az alapbenzin is legalább olyan jó, mint itt a 100 + . Egyébként ez a gázolajnál is megfigyelhető.Dízel autóm van, amikor az osztrákoknál tankolok, megdöbbentően javul a fogyasztás és a hatótávolság.De mit tehetünk, azzal főzünk amink van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 31, 12:39 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 22, 12:49
Hozzászólások: 324
Tartózkodási hely: Bp.X.ker/Makó/Szeged
én sokáig jártam a 95össel, de többször megszivatott hidegindítás után sem volt tökéletes, és nem hiszem hogy az összes környékbeli kutainkat vizeznék. Kimondottan nem szerette a paripa a 95öst. ! ezért rászoktam a tesco-s 98-asra. De mostanában ott is nagyon sokat emeltek az áron. a 7végén, 305 HUf/liter körül volt.
a Mol piacra dobott vmi új benyát, tankoltatok már!?
kevesebb részt BIO ezt-meg azt tartalmaz.

Jo-e ez nekünk!?
Kuszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 31, 19:07 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4917
Tartózkodási hely: Csepel City
KusziMoto írta:
nem hiszem hogy az összes környékbeli kutainkat vizeznék.


Pedig de!
Faterom régebben gyakran tankolt Szlovákiában és utána "furcsa módon" mindig lement az átlagfogyasztás jópár decivel + szebb hangja is volt az autónak. Osztrák benzinnel dettó.

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 31, 20:42 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2007 feb. 15, 22:22
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: VAJDASÁG-SZERBIA
gencsydani írta:
KusziMoto írta:
nem hiszem hogy az összes környékbeli kutainkat vizeznék.


Pedig de!
Faterom régebben gyakran tankolt Szlovákiában és utána "furcsa módon" mindig lement az átlagfogyasztás jópár decivel + szebb hangja is volt az autónak. Osztrák benzinnel dettó.


Nem szeretnék tulokos lenni,de szerintem ha vizet önt valaki a benzinbe akkor az nem keveredik össze 100%, mint mondjuk a viz a málnaszörpel vagy hasonló...Hanem inkább olyasmi lessz mint mikor ,biztos láttatok már olaj foltot vizen.Szerintem a viz "úszik" a benzinben.Általában ha a kút -tartály- aljáról tankol az ember akkor kapja ki az ilyen furaságokat....Velem megtörtént többször is hogy szart tankoltam.De olyankor szaggatott,megállt a gép.Ráöntöttem friss bengát jobb esetben jó kis adalékot is,és ment tovább.Aztán kiengedtem az egészet(volt mit látni!)...Karbiból kivadásztuk a szörnyeket...Viztöl egyszerüen megáll.Hogy is mehetne? :lol: Ha + még a tartály aljáról 1 kis trutyit is tankolunk akkor meg hihetetlen rángatolózásra számithatunk...Eldugul minden végül és akkor jó mélyen zsebbe kell nyulni...Ilyenem is volt már csak kocsival.Néztek a Micubusi szervizesek Pécsett,hogy ez mi...Mocskos Balkán.
De nem hiszem hogy Magyar.o. is elöfordulhat ilyesmi...

Nem vagyok szakértö!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 01, 9:10 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 jan. 18, 11:39
Hozzászólások: 393
Tartózkodási hely: Onga
Elmondom nektek hogy az összes kúton csalnak a benyával. Én azért járok a Metroba Miskolcon mer ott dolgozik ismerősöm és ott nem vizezik meg olajozzák. Szal a Metro az korrekt. Én a régi vasba is ott tankoltam meg az exc-be is ott töltök. Egyszer nem dadog. Mindenesetre ki fogom próbálni benne a vípówer genyát.

_________________
I don't wanna be an angel, I just wanna be God !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 01, 9:49 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
LC4-emen dugattyú és gyűrűszett cserét okozott + nekem majdnem végem lett.
A jó szokásommal ellentétben (az Adventurrel megtehettem) csak pár kútnál tankoltam. Egyszer szegtem ezt meg, Balatonalmádi MOL kút... Hazafelé egy előzésnél 135-140 körül majdnem beestem egy IFA alá, mert hirtelen ledadogott a gép.
Nagy nehezen hazajutottom, 5-ben 90 max, afölött ledadogott.
Otthon karbiból - tankból kis üvegbe leeresztettem, a benzin aljára víz (3dl-es ásványvizes üvegben 2-3cm magasan!) az üveg falára pedig homok!!! ült ki.
Kihívtam a "független" KERMI csapatot, hogy vizsgálják be a benzint az esetet leírva. Elvittek 2-3 liternyit. Pár hét múlva kaptam egy levelet a MOL ! benzinminőség vizsgáló laborjából (látom, független a szervezet...), hogy a benzinben mért víz megfelel a szabványban előírt határértéknek, bla-bla... Hivatalos válaszlevélben visszakérdeztem, hogy mennyi is ez pontosan, mert én 3 dl-ben kb.nyolcad deciliternyi vizet "kissé" soknak érzek, no és a homoktartalom milyen határértéknek felel meg?

Az üzemanyagrendszert kitakarítottuk, de ettől függetlenül nemsokára közel 100e-es összköltségű javítás volt a gép rendberakása.

Szepy

Bandi írta:
gencsydani írta:
KusziMoto írta:
nem hiszem hogy az összes környékbeli kutainkat vizeznék.


Pedig de!
Faterom régebben gyakran tankolt Szlovákiában és utána "furcsa módon" mindig lement az átlagfogyasztás jópár decivel + szebb hangja is volt az autónak. Osztrák benzinnel dettó.


Nem szeretnék tulokos lenni,de szerintem ha vizet önt valaki a benzinbe akkor az nem keveredik össze 100%, mint mondjuk a viz a málnaszörpel vagy hasonló...Hanem inkább olyasmi lessz mint mikor ,biztos láttatok már olaj foltot vizen.Szerintem a viz "úszik" a benzinben.Általában ha a kút -tartály- aljáról tankol az ember akkor kapja ki az ilyen furaságokat....Velem megtörtént többször is hogy szart tankoltam.De olyankor szaggatott,megállt a gép.Ráöntöttem friss bengát jobb esetben jó kis adalékot is,és ment tovább.Aztán kiengedtem az egészet(volt mit látni!)...Karbiból kivadásztuk a szörnyeket...Viztöl egyszerüen megáll.Hogy is mehetne? :lol: Ha + még a tartály aljáról 1 kis trutyit is tankolunk akkor meg hihetetlen rángatolózásra számithatunk...Eldugul minden végül és akkor jó mélyen zsebbe kell nyulni...Ilyenem is volt már csak kocsival.Néztek a Micubusi szervizesek Pécsett,hogy ez mi...Mocskos Balkán.
De nem hiszem hogy Magyar.o. is elöfordulhat ilyesmi...

Nem vagyok szakértö!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 01, 10:55 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 jan. 18, 11:39
Hozzászólások: 393
Tartózkodási hely: Onga
Ezért sem tankolok a MOL-nál.
Főleg úgy hogy ő diktálja az árakat. Már csak azért sem mert ők alakítják az árakat és ha a konkurenciánál tankolok akkor neki is engedni kell az árból hogy csalogasson. (ha nem is olcsóbb a benya de nem drágul oan gyorsan)
A MOL rohadt egy szemét banda.

_________________
I don't wanna be an angel, I just wanna be God !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 01, 11:40 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 26, 16:46
Hozzászólások: 139
Tartózkodási hely: Kisvárda (Szabolcs megye)
De a shell se valami hu de király...(de ez is helyfüggő)
Múltkor az autóba tankoltunk 95-ös benyát a shellen, és pár km múlva elkezdtek csörögni a szelepek egy nemolyan idős autón...
Gyorsan elmentünk egy másik kútra, ahol frissel felöntve ismét szép hangja lett az autónak és a szelepeknek is...

Hát ezvan, manapság semmiben sem lehet megbízni, még a nagy versenytámogató benyákban se... :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 01, 12:41 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 22, 12:49
Hozzászólások: 324
Tartózkodási hely: Bp.X.ker/Makó/Szeged
rx írta:
Hát ezvan, manapság semmiben sem lehet megbízni, még a nagy versenytámogató benyákban se... :(


a shell elég nagy image-val rendelkezik és néhány shell kút tulajdonos ezt használja ki... :S

Marad a tesco :D ez elvileg francia anyagot ad, jól tudom?! vagy minden a MOL-tól csurog?! :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 01, 12:50 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
1. Ne dőljetek be a reklámoknak. A "versenybenzin" gyártók profi cuccainak kevesebb a köze az utcán árult löttyhöz mint a Dakart nyerő autóknak az utcaiakhoz.
2. Magyarországon MOL-t tankolsz, mindenhol. Ez az alapbenzin a megadott oktánszámban. A nagyobb hálózatok esetleg máshogyan adalékolják, de az alapja mindennek a MOL anyaga.
3. Az, hogy egy benzin rendelkezik-e valamilyen extra tulajdonsággal az adalékolás dönti el. A sima 95 semmiben sem különbözik a sima 98-tól, csak oktánszámban. Egyik sem ad több lóerőt v. tisztít bármit is. A speckó változatok (Vpower, 99+-os adalékolt izék) esetleg jobbak lehetnek pl. szívó szelep tisztításban, de egy teszt alapján egyrészt nagyon minimális az eltérés a benyák "teljesítménye" között (hibahatáron belüli), másrészt éppen az adalékoltabbak teljesítettek rosszabbul.
Ha a jószágnak nem elég a 95-ös oktánszám, akkor tankolj nagyobbat, ha van pénzed a lelked megnyugtatására, akkor tankolj speckót, de ez még annyit sem ér a motornak, mint a hangos dob a teljesítményben/észrevehetőségben.

Szepy

KusziMoto írta:
rx írta:
Hát ezvan, manapság semmiben sem lehet megbízni, még a nagy versenytámogató benyákban se... :(


a shell elég nagy image-val rendelkezik és néhány shell kút tulajdonos ezt használja ki... :S

Marad a tesco :D ez elvileg francia anyagot ad, jól tudom?! vagy minden a MOL-tól csurog?! :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 01, 13:10 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 22, 12:49
Hozzászólások: 324
Tartózkodási hely: Bp.X.ker/Makó/Szeged
KTMSzepy írta:
Ha a jószágnak nem elég a 95-ös oktánszám, akkor tankolj nagyobbat,
Szepy

KusziMoto írta:
rx írta:
Hát ezvan, manapság semmiben sem lehet megbízni, még a nagy versenytámogató benyákban se... :(


a shell elég nagy image-val rendelkezik és néhány shell kút tulajdonos ezt használja ki... :S

Marad a tesco :D ez elvileg francia anyagot ad, jól tudom?! vagy minden a MOL-tól csurog?! :(


mondjuk kényelmesebb 98ast tankolni, mer nem állandóan adalékért nyúlni a polcra. :S de ha nem lesz akkor marad az 5ös, és állandó otthoni adagolás. Mostmár nemcsak láncsprayt kell vinni a nagyobb gurulásra,hanem pöpec vízkinyomó löttyöt önteni tankolás után, a magyar kutakon. :(
Bár ez lett volna a végszót Szepy akkor igazad lehet. :) Kuszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 01, 18:46 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 jan. 18, 11:39
Hozzászólások: 393
Tartózkodási hely: Onga
Az adalék is nemtom mennyit érhet. Simán kinézem belőle hogy parasztvakítás.
Másik hogy ezek a motorok olyan nagy fordulaton és oan hőmérsékleten működnek hogy ami ott nem ég el az sehol nem fog és semmitől.
A másik meg hogy mire kihozná az előnyét a motor élettartamban addigra eladod rég. Vagy elbaszódik más, de tuti szétszeded addig.
Ti dolgotok. Felénk max oktánszámnövelőt használnak. Elvileg attól jobban megy. Bár kétlem. És amúgy is ötvenpár lóerős motornál mit ér aza plusz 2lóerő? Lufaft

_________________
I don't wanna be an angel, I just wanna be God !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 01, 19:13 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Változtattál a blokkon? Nagyobb lett a sűrítési arány? Ha nem, akkor az oktánszámnövelő (ahogy a magasabb oktánszámú benzinek sem) nem ér semmit.
Persze ha csörög a vas a 95-től, akkor érdemes bele 98-at tankolni vagy oktánszámnövelőt használni, de a teljesítményt nem növeli.

A benzin oktánszáma azt mutatja, meg, hogy mennyire sűríthető össze a keverék önrobbanás nélkül. Minél jobban sűríthető, annál több keverék juthat be a hengerbe és robbanhat be - így nagyobb erőt tud kifejteni.
A motorod sűrítése fix, komoly beavatkozás nélkül nem változtatható. Tehát ha 95-ös oktánszámú benzin kell bele gyárilag, akkor te hiába tankolsz bele 98-at, vagy hiába növeled az oktánszámát a benzinnek a motorod ettől még nem fogja jobban sűríteni a keveréket, így nagyobb erőt sem nyersz belőle.
Ha a sűrítést, a kompressziót növeled (pl. kompresszorral vagy turbóval emeled a keverék töltési nyomását) akkor valszeg a gyárilag előírt benzinnél magasabb oktánszámút kell bele tölteni, extrém esetben akár 100 feletti oktánszámú versenybenzinre is szükséged lehet. Ennek jele az, hogy a gép csörög, vagyis a keverék a nagy nyomás hatására még a tervezett gyújtási holtpont előtt berobban - legalábbis egy része.

A benzin égési energiája (azaz a keverék robbanási energiája) független az oktánszámtól, az csak az alapbenzintől függ. Nálunk a sima 95-ös és a sima 98-as energiatartalma azonos (hiszen azonos alapanyagból származnak), sőt sokak szerint a 95-ös kissé talán jobb is, hiszen kevesebb adalékolásra van szükséges így azonos mennyiségű benzinben több a hasznosan elégethető anyag.

Anno egy gyorsulási versenyző ismerősöm mondta, hogy ők a motor által elviselt legkisebb oktánszámú benzint használják (ez a széria japán motoroknál 92-es általában), mert jobban megy vele a gép mint egy 95 v. 98-as adalékoltabb benyákkal.
Nekik nagyon számított ez a minimális erőtöbblet is.

Van még valakinek kérdése? :)

Szepy



Fox írta:
Az adalék is nemtom mennyit érhet. Simán kinézem belőle hogy parasztvakítás.
Másik hogy ezek a motorok olyan nagy fordulaton és oan hőmérsékleten működnek hogy ami ott nem ég el az sehol nem fog és semmitől.
A másik meg hogy mire kihozná az előnyét a motor élettartamban addigra eladod rég. Vagy elbaszódik más, de tuti szétszeded addig.
Ti dolgotok. Felénk max oktánszámnövelőt használnak. Elvileg attól jobban megy. Bár kétlem. És amúgy is ötvenpár lóerős motornál mit ér aza plusz 2lóerő? Lufaft


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: ...
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 01, 20:39 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2007 feb. 15, 22:22
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: VAJDASÁG-SZERBIA
Nincs Szepy.Kösz.Nagyon tudod a témát!Szabadidödben a fórumozáson kivül gondolom a lexikonokon élsz...Ha lessz valami 1-böl hozzád fordulunk. :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: ...
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 01, 22:07 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Sosem olvastam lexikonokat. :)

Kiegészítés: a benzin sűríthetőségét az adja, hogy a benne lévő szénhidrogén molekulák alakja milyen. Minél több, a szabályos gömhöz hasonló molekula van benne, annál stabilabb, ezek kevésbé "akadnak" össze így stabilabb az anyag - ezért lehet jobban sűríteni.
Az oktánszám korábban ezeknek a szabályos molekuláknak a %-os arányát adta meg, a 100 feletti szám csak adalékolással érhető el (így a "tökéletes" benzinnél is jobban bírja a sűrítést a keverék).
Régebben a szabályoks molekulák létrehozását ólomvegyületek adagolásával érték el, de ezt az ólom mérgező hatása miatt beszüntették a legtöbb helyen - azt, hogy mostanság pontosan milyen eljárásokkal, adalékolásokkal oldják meg nem tudom, elvégre nem vagyok vegyész. :)

Szepy


Bandi írta:
Nincs Szepy.Kösz.Nagyon tudod a témát!Szabadidödben a fórumozáson kivül gondolom a lexikonokon élsz...Ha lessz valami 1-böl hozzád fordulunk. :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 02, 10:58 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 jan. 18, 11:39
Hozzászólások: 393
Tartózkodási hely: Onga
Egyről beszélünk akkor Szepy. Parasztvakítás. Nekem is mondták hogy az kell bele amit a gyár ír, semmi más. Se prolong se metabond semmi.
Állítólag a husákba kell egyedül 98as. Bár ez se tuti mer haver azzal jár és neki aszonták promoto-ék.

_________________
I don't wanna be an angel, I just wanna be God !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 02, 11:05 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2006 ápr. 16, 22:00
Hozzászólások: 87
Tartózkodási hely: Szombathely
Bocs ,hogy belepofázom :ha jól emlékezem valami olyasmit tanultam , hogy egy változtatható kompressziójú motoron addig változtatják a kompresszió viszonyt amig a vizsgált benzinnel kopogásos égés nem jön létre.Ugyan ehhez a kompresszió viszonyhoz kevernek izooktán és normálheptán keveréket(remélem igy hívják őket) és addig kevergetik amíg szintén kopogásos égés nem jön létre.Ennek a keveréknek az oktán tartalma adja a vizsgált üzemanyag oktánszámát.
Ha nem jól tudom nálam okosabbak javítsanak ki!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 02, 12:56 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2007 feb. 15, 22:22
Hozzászólások: 88
Tartózkodási hely: VAJDASÁG-SZERBIA
Fox írta:
Egyről beszélünk akkor Szepy. Parasztvakítás. Nekem is mondták hogy az kell bele amit a gyár ír, semmi más. Se prolong se metabond semmi.
Állítólag a husákba kell egyedül 98as. Bár ez se tuti mer haver azzal jár és neki aszonták promoto-ék.


Prolong,super modifikátor surlódás csökkentö cinculátor,karburátor koptató alternátor az legjobb.PARASZTVAKITÁS tutkó!Akinek pénze van rá az gondolom hisz is benne...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 02, 14:16 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 jan. 18, 11:39
Hozzászólások: 393
Tartózkodási hely: Onga
XD
Aza duma...

_________________
I don't wanna be an angel, I just wanna be God !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 07, 17:03 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 22, 12:49
Hozzászólások: 324
Tartózkodási hely: Bp.X.ker/Makó/Szeged
Bandi írta:
Fox írta:
Egyről beszélünk akkor Szepy. Parasztvakítás. Nekem is mondták hogy az kell bele amit a gyár ír, semmi más. Se prolong se metabond semmi.
Állítólag a husákba kell egyedül 98as. Bár ez se tuti mer haver azzal jár és neki aszonták promoto-ék.


Prolong,super modifikátor surlódás csökkentö cinculátor,karburátor koptató alternátor az legjobb.PARASZTVAKITÁS tutkó!Akinek pénze van rá az gondolom hisz is benne...


nem parasztvakítás...csak nekünk nem jön be, vagy nem érezzük ... szinte hasztalan az a sok beleölt összeg. :S akkor inkább tablettákat dobálok a tankba, azt aaa NASA-féle energia bombát :) amiről elhánytam a prospektust, és ami ajándék tabletta beledobtuk a kocsiba :)
bár ez elvileg a fogyasztás lecsökkentésére való


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 07, 17:07 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 22, 12:49
Hozzászólások: 324
Tartózkodási hely: Bp.X.ker/Makó/Szeged
:) csináljuknk egy listát hol lehet JÓ fajta benzint tankolni !
Mer felénk ha 95össel járok, hangos, "csörög, csattog", de tény hogy sokkal hangosabb - 5 méter után megtorpan és leáll. :S
bár ezzel csak feszegetem a témát, román mol-t meg nem fogok bele önteni :) ti tankoljatok nyugodtan 95öst. (félre értés ne essék csak a parasztvakítás ellen vagyok, és nem hit kérdése a dolog)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 07, 19:04 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 jan. 18, 11:39
Hozzászólások: 393
Tartózkodási hely: Onga
Mindenki azt tankoljon amit akar.
Teljesen szart úgyse fogtok... a többi meg tökéletesen mindegy.

_________________
I don't wanna be an angel, I just wanna be God !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 17, 23:23 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2006 okt. 11, 9:49
Hozzászólások: 96
Tartózkodási hely: Csongrád megye
Agip-on marad a 98-as :)

http://index.hu/gazdasag/ghirek/?main:2 ... 21.&313140

_________________
06-20-544-4503


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jún. 22, 9:19 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 22, 12:49
Hozzászólások: 324
Tartózkodási hely: Bp.X.ker/Makó/Szeged
Szokecigany írta:


az esso kutakon is maradt. és szereti is a paripa 294ért vettem szegeden. (nálunk a tescos meg 304!)

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 aug. 08, 16:41 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2007 júl. 15, 11:23
Hozzászólások: 15
Tartózkodási hely: Budapest
A kétütemű 125-ös Sting érezhetően jobban megy a "speckó-sz*r" Shell-es benzinnel. :D Ez biztos!
A MOL tényleg k****g, bár mindegyik cég tőle veszi a benyát. Egyébként nem szégyen, hogy a "nemzeti olajtársaság" a legdrágább kishazánkban???
Hihetetlen! :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 30, 19:38 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 12:58
Hozzászólások: 1484
Ma én is kipróbáltam a Shell V-Power Racing-et vagy mi a csöcs a neve... (gyerek azt tankolt a Derbibe, én meg egy kosszal megtankoltam az enyémet is).

Minden szkepticizmusom ellenére meglepően jobb a motor viselkedése...harapósabb, na nem mintha nem lett volna eddig is az, de nekem ez tűnt fel.
A technikás döngölt föld egyenesekben lehet észrevemmi a legjobban... :))))


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 30, 19:53 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 okt. 06, 10:26
Hozzászólások: 325
Tartózkodási hely: Budaörs
Amióta Szepy felvilágosított, hogy a drágább nem mindig jobb, én áttértem a SHELL 95 V Powerre ( előtte 100 + V Power Racingot tankoltam, még az exc - be is, gondolván, hogy amennyivel drágább, annyival többet is megyek ). Az győzött meg igazából, hogy a motor ( 990 advencsör ) is, gyárilag a 95 - ösre van optimalizálva. Szóval azt tapasztaltam, hogy nem, hogy nem nőtt a fogyasztásom, de talán még kicsit csökkent is :roll: na ok, de legalábbis ugyanolyan jó maradt. Viszont kipróbáltam a Shellnél és a Molnál is a sima 95 - öst, azzal, mintha kevésbé finoman járna. Szóval nálam most ez a tuti...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 30, 21:23 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 31, 23:15
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp. (20)9835793
Helló!

A Shell-nél - szinte mindenütt - valami olyan adalékot tesznek a benzinbe, melytől az égés intenzívebbnek "hat". Nem mértük, de én is tapasztaltam. ÁM kisebb motorokba (go-kart) SOHA nem tankoltunk Shell-t mert a "megragadás" szinte biztosított volt. Szóval valami "azt az érzetet" kelti érzés megvan, de hogy ez mit is jelent?! Igazából a Shell-nél a "mindig figyelj a visszajáróra" miatt nem járok. Többször megpróbáltak lehúzni. Figyeljetek!

Üdv. Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 41 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség