KTM Klub fórum

Magyarországi KTM-esek és KTM szimpatizánsok virtuális talákozóhelye...
Pontos idő: 2025 máj. 15, 17:45

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 21 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 12, 10:38 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2008 szept. 03, 22:02
Hozzászólások: 16
Tisztelt KTM-es Barátok!

Miután segítettetek fékolaj témában, jöhet a féknyereg és fékmunkahenger párosítás.

Itt kell megjegyeznem, hogy nem cél egy gyári smr létrehozása... cél az hogy hétköznaponként egy jól használható supermoto legyen egy 525 EXC-ből. Melyet hétvégen 1-1,5 óra munkával gyári állapotú endúróvá lehessen "visszafejleszteni" .
Tudom, hogy a two in one megoldások eleve kudarcra vannak ítélve, de két motor eltartása drága mulatság meg hát profi sem vagyok, így a lehetőségekhez képest, abból gazdálkodok amim van :-)

Supermoto átalakítás során úgy éreztem, hogy a gyári EXC féknyereg adapterrel történő megtoldása és a 320-as tárcsa nem a legjobb megoldás. Ezt talán nem kell részletezni, sem a fékhatás sem az adagolhatóság nem megfelelő, még egy ilyen amatőr számára is mint amilyen én vagyok.

Venni kell féket! Nincs más megoldás! Elhatározás már meg van...
320-as Brakingwave adott. Adottság sajnos a WP villa is (nem radiális féknyereg rögzítéssel), ez utóbbit le lehetne cserélni ugyan,
de akkor bukom az endúrózást, hiszen 1-1,5 óra alatt nem lehet visszacserélni.

Másik megoldás a "gyári" beringer nyereg beringer munkahangerrel. Ez kissé túlzásnak találom (főleg az árát), nem beszélve arról, hogy a 320-as tárcsát is le kéne cserélni 310-es re.
https://www.ktm-parts.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=K&Product_Code=5941301504404&Category_Code=SMBR
Főfékhengerrel együtt még használtan az ebay-en is több mint 150.000 Ft

Tehát marad az ebay és marad a brembo
Hosszú bevezető után abban kérném segítségeteket, hogy milyen brembo féknyerget és hozzá milyen radiális főmunkahengert vegyek?

Valami hasonló 4 dugattyús nyeregre gondoltam:
http://cgi.ebay.de/Brembo-GOLD-Bremszange-Streetfighter-o-KTM-Adventure_W0QQitemZ220339599384QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item220339599384&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318#ebayphotohosting

és hozzá valami hasonló radiális munkahengerre:
http://cgi.ebay.de/16er-BREMBO-BREMSPUMPE-KTM-LC4-SMR-SUZUKI-APRILIA-HONDA_W0QQitemZ300284397434QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item300284397434&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Meg persze adapter és fémfékcső...

Első kérdés az, hogy szerintetek van értelme 4 dugattyús brembo nyeregnek?
Második az hogy ha igen, akkor ehhez mekkora átmérőjű főmunkahengert vegyek (13-16-19-20mm) ????
Vagy hagyjam az egészet és menjek inkább busszal :-(

KÖSZI A SEGÍTSÉGET!
<<<FEKI>>>


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 12, 10:46 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4917
Tartózkodási hely: Csepel City
FEKI írta:
Első kérdés az, hogy szerintetek van értelme 4 dugattyús brembo nyeregnek?
Második az hogy ha igen, akkor ehhez mekkora átmérőjű főmunkahengert vegyek (13-16-19-20mm) ????
Vagy hagyjam az egészet és menjek inkább busszal :-(

KÖSZI A SEGÍTSÉGET!
<<<FEKI>>>


Na ehhez én nem értek, de majd biztos jönnek a fékguruk (Petya, Meki, mic stb.) és megmondják a frankót.
Esetleg még a Sportmotor fórum SuperMoto topikjába lenne érdemes bedobnod a kérdést, oda is irogat 1-2 szagértő kolléga...

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 12, 18:54 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2008 szept. 03, 22:02
Hozzászólások: 16
gencsydani írta:
FEKI írta:
Első kérdés az, hogy szerintetek van értelme 4 dugattyús brembo nyeregnek?
Második az hogy ha igen, akkor ehhez mekkora átmérőjű főmunkahengert vegyek (13-16-19-20mm) ????
Vagy hagyjam az egészet és menjek inkább busszal :-(

KÖSZI A SEGÍTSÉGET!
<<<FEKI>>>


Na ehhez én nem értek, de majd biztos jönnek a fékguruk (Petya, Meki, mic stb.) és megmondják a frankót.
Esetleg még a Sportmotor fórum SuperMoto topikjába lenne érdemes bedobnod a kérdést, oda is irogat 1-2 szagértő kolléga...


Köszi!

Tényleg lényegesen aktívabb ott a nép :-)

<<<FEKI>>>


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 12, 23:19 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 19, 9:00
Hozzászólások: 651
Tartózkodási hely: Budapest
Feki

nekem LC4SM-em volt, KTM narancs Braking Wave féktárcsa és 16-os Brembo radiális fékmunkahengerrel, a WP villa és a 4 munkahengeres Brembo lent az maradt, ahogy volt, mert így egyszerűbb és bőven elegendő bárhova

én mentem vele pályán, hungaroringen, és a széria a melegben elfáradt, beesett a kar, a radiális meg a hullámos úszótárcsa sohasem!

az LC4 SM eladva, így
van eladó ilyen Brembo 16-os radiálisom eladó, kb 3ekm használhattam öss-vissza, mint az új
35e pengő
adok hozzá 2e pengőért Lucas SRQ fékbetétet ha kell, gyári 4 dugós Brembo fékhez nagyon jó, akár gyári, akár a Wave tárcsa

_________________
'07 KTM 450 SMR, '99 Suzuki Street Magic, '96 Kawasaki ZXR400


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 13, 0:03 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2008 szept. 03, 22:02
Hozzászólások: 16
Mcemru írta:
Feki

nekem LC4SM-em volt, KTM narancs Braking Wave féktárcsa és 16-os Brembo radiális fékmunkahengerrel, a WP villa és a 4 munkahengeres Brembo lent az maradt, ahogy volt, mert így egyszerűbb és bőven elegendő bárhova

én mentem vele pályán, hungaroringen, és a széria a melegben elfáradt, beesett a kar, a radiális meg a hullámos úszótárcsa sohasem!

az LC4 SM eladva, így
van eladó ilyen Brembo 16-os radiálisom eladó, kb 3ekm használhattam öss-vissza, mint az új
35e pengő
adok hozzá 2e pengőért Lucas SRQ fékbetétet ha kell, gyári 4 dugós Brembo fékhez nagyon jó, akár gyári, akár a Wave tárcsa


Hellóóó!

Gondolom a féktárcsa is ismerős lehet Neked :-)

Azt hiszem ezt az üzletet akár nyélbe is üthetjük!
Már csak azt kéne tudnom, hogy a sok 4 dugattyús brembo féknyeregből melyik lenne megfelelő számomra... melyikhez kapok adaptert.
Két félét nézegettem az ebay-en 65mm és 40mm-est. a 40-eshez talán könnyebb adaptert találni, bár elég bénán néz ki EXC-n.
Én valami hasonlóra gondoltam:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&item=160308937127

Mindenesetre a főfékhenger érdekel és szerintem a betét is elfogy :-)

Kereslek telefonon a héten!

KÖSZI!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 13, 0:37 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 19, 9:00
Hozzászólások: 651
Tartózkodási hely: Budapest
elnézést kérek, mélységesen, elírtam az árat
itt a nyári hirdetésem bemásolom
" - Brembo 16mm radiális főfékhenger, KTM gyári alkatrész, egytárcsás fékrendszerhez +fékolajtartály +tartály tartók, ár: 55.000 "
http://www.ktmworld.com/hardparts/ktm_i ... 001000.jpg

ezzel csak azt akarom h benéztem az árát, a tárcsa árát engedtem le... 40-ről 35-re de azt elvitték!
hogy ne essen senki most annyira kétségbe, az aktuális ára az 45.000 de adom mellé a fékbetéteket is! talán még így se rossz, ebayen újként 330 Euro (92ezer)

visszatérve milyen féknyereg?
a Brembo 4 dugattyús gyári LC4 (03-06), KTM Duke II , SMC-k nyerge is ez, szóval elég sok mindenen volt, nem rossz, én olyat keresnék rá vmi jó állapotút
ha van akkor a fém fékcsővel mert ott a fittingeket variálni kell majd, a gyári supermoto fékcsőve jó volt a Brembo 16-osra, arra kell vigyázni h jó előrenyúló kézvédő kell mert a radiális cucc jól kimegy előre, a gyári SM kézvédőt pl kivágtuk h elférjen!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 13, 0:40 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 19, 9:00
Hozzászólások: 651
Tartózkodási hely: Budapest
ez amit beraktal, ez szerintem nem a KTM-es mert ott egyformáka dugattyú, most meg nem mondom mennyi, talána gépkönyvében benne is volt
ez a 65 meg 40mm most nem tudom mit takar, mert a dugok átmérője szerintem 3x körül van látod ez is 30/34-es, a 4-es KTM-es brembo szerintem 34/34 de ezt lehet Norbi megmondja, vagy nem :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 13, 11:43 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2008 szept. 03, 22:02
Hozzászólások: 16
Mcemru írta:
ez amit beraktal, ez szerintem nem a KTM-es mert ott egyformáka dugattyú, most meg nem mondom mennyi, talána gépkönyvében benne is volt
ez a 65 meg 40mm most nem tudom mit takar, mert a dugok átmérője szerintem 3x körül van látod ez is 30/34-es, a 4-es KTM-es brembo szerintem 34/34 de ezt lehet Norbi megmondja, vagy nem :)


65 és a 40mm a felfogatási csavarok távolságát jelenti nálam... a 2006-os EXC-n ez a távolság gyárilag 95mm :-(
Ezért valami adapterre van szükségem. 40mm-est már láttam ebay-en.

Igen közben én is láttam, hogy a henger átmérője 30/34-es :-(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 13, 23:07 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 19, 9:00
Hozzászólások: 651
Tartózkodási hely: Budapest
tuti van KTM gyari alaktresz! meg kene nezni az EXC powerpartsot, mert akkor az tuti jo, nem kell varialni!
vagy ktm-sommernel megkerdezni vkit
en most nem leszek 2 napig, de utana lehet megyek Ócsa és megnézem neked ha addig nincs meg weben


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 14, 0:14 
Offline
Klubtag
Klubtag
Avatar

Csatlakozott: 2008 júl. 25, 1:10
Hozzászólások: 2518
Tartózkodási hely: Bugyi
Mcemru írta:
tuti van KTM gyari alaktresz! meg kene nezni az EXC powerpartsot, mert akkor az tuti jo, nem kell varialni!
vagy ktm-sommernel megkerdezni vkit
en most nem leszek 2 napig, de utana lehet megyek Ócsa és megnézem neked ha addig nincs meg weben


Sziasztok!

2009-es KTM PowerParts katalógusok (jobb egérgomb a linkre, Cél mentése másként...):

Powerparts OFFROAD (34.6 Mb PDF)

Powerparts STREET (20.8 Mb PDF)

POWERWEAR (14.8 Mb PDF)

Szerintem az Offroad katalógusban, a 77. oldalon van az, amit kerestek (fék alkatrészek 74.-78. oldal), ámbár lehet, hogy tévedek.

Üdv,

pancel

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 14, 8:39 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 19, 9:00
Hozzászólások: 651
Tartózkodási hely: Budapest
jaja ez lesz az 584.13.014.000

mondjuk azt irja h a 2 dugos brembohoz jo, es meg ehhez 583.09.060.000
de ezt nem talaltam meg benne melyik caliper

megtalaltam közbe ez a gyari LC4 SM meg a Duke II meg hasonlók gyári 320-as féktárcsájának a száma
viszont ha ehhez jó, jó a narancs KTM Braking Wave 320-as is, na és akkor meg is van a rendszered
ez a caliper kell
plusz 4 dugós LC4/Duke Brembo, az egyforma dugos (most nem lesz tererom nem tudom megkeresni vonaton)
meg az en radialisom :)

_________________
'07 KTM 450 SMR, '99 Suzuki Street Magic, '96 Kawasaki ZXR400


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 14, 17:31 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2008 szept. 03, 22:02
Hozzászólások: 16
Mcemru írta:
jaja ez lesz az 584.13.014.000

mondjuk azt irja h a 2 dugos brembohoz jo, es meg ehhez 583.09.060.000
de ezt nem talaltam meg benne melyik caliper

megtalaltam közbe ez a gyari LC4 SM meg a Duke II meg hasonlók gyári 320-as féktárcsájának a száma
viszont ha ehhez jó, jó a narancs KTM Braking Wave 320-as is, na és akkor meg is van a rendszered
ez a caliper kell
plusz 4 dugós LC4/Duke Brembo, az egyforma dugos (most nem lesz tererom nem tudom megkeresni vonaton)
meg az en radialisom :)


Urak!

Van már ilyenem (584.13.014.000) de ez csak a 2 dugattyús fékhez jó!
A két dugattyús megoldás hátrányait már a téma nyitásakor ecseteltem.
De idáig nem nagyon találtam 4 dugós LC4/Duke Brembo egyforma dugós nyerget :-(

Láttam már adaptert is 95/40 -est de leütötték előttem :-(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 14, 17:44 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 19, 9:00
Hozzászólások: 651
Tartózkodási hely: Budapest
FEKI írta:
Urak!

Van már ilyenem (584.13.014.000) de ez csak a 2 dugattyús fékhez jó!
A két dugattyús megoldás hátrányait már a téma nyitásakor ecseteltem.
De idáig nem nagyon találtam 4 dugós LC4/Duke Brembo egyforma dugós nyerget :-(

Láttam már adaptert is 95/40 -est de leütötték előttem :-(



figy ugyan te nezted, de ott a leirasban h 320 mm-eshez is jó! az meg általában a 4 dugattyússal megy nem láttam ilyenhez kettő dugósat sehol
szerintem jobban meg kéne azt nézni akár bemenni Ócsára vizuálni mert nagyon úgy tűnik nekem h azok úgy mennek össze ahogy írtam!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 14, 17:59 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2008 szept. 03, 22:02
Hozzászólások: 16
Mcemru írta:
FEKI írta:
Urak!

Van már ilyenem (584.13.014.000) de ez csak a 2 dugattyús fékhez jó!
A két dugattyús megoldás hátrányait már a téma nyitásakor ecseteltem.
De idáig nem nagyon találtam 4 dugós LC4/Duke Brembo egyforma dugós nyerget :-(

Láttam már adaptert is 95/40 -est de leütötték előttem :-(



figy ugyan te nezted, de ott a leirasban h 320 mm-eshez is jó! az meg általában a 4 dugattyússal megy nem láttam ilyenhez kettő dugósat sehol
szerintem jobban meg kéne azt nézni akár bemenni Ócsára vizuálni mert nagyon úgy tűnik nekem h azok úgy mennek össze ahogy írtam!



2 dugattyús az összes EXC gyári fékje, ez azt jelenti, hogy csak az egyik oldalon vannak dugattyúk. Ez offroadon meg is felel az elvárásoknak. Ehhez lehet kiegészítőként venni a (584.13.014.000) melyet jelenleg is használok SM-re . Ez az adapter a féknyereg részét képezi ezen csúszik a nyereg, mivel csak egyik oldalon vannak a dugók ezért fékezéskor axiális irányban mozognak. Ehhez való ez az adapter mellyel ki kell cserélni a gyári 260-ast erre. Így ugyan jó a 320-as tárcsához de az akkor is csak 2 dugattyús marad :-(

4 dugattyús nyereghez még nem láttam gyári adaptert, csak kisiparit, de tényleg meg kéne kérdeznem ócsát,
Ők valszeg többet láttak már :-)

Megyek én is Ócsára :-))))


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 16, 14:10 
Offline
Klubtag
Klubtag

Csatlakozott: 2006 ápr. 06, 3:58
Hozzászólások: 268
Tartózkodási hely: Paks
Sziasztok!
No én is belevau, bár a Sportmotoroson is végigolvastam, csak nem volt időm írni. Most van egy kicsi, hátha tudok segíteni.
Gyári KTM adapter nincs a 95/40-es felfogatásra. Spiegler viszont van, nekem olyan volt. Sajnos már eladtam, viszont tudok annyit segíteni, hogy van egy utángyártottam. Ez elég fos anyagból lett legyártva, ezért erősen elvetemedett, de mintának egy utángyártáshoz jó lehet. Ha gondolod kölcsön tudom adni amíg legyártatod. A lényeg, hogy jó anyagból legyen megcsinálva.
Ha a Brembo Serie 'Oro (arany széria) nyerget akarod megvenni(a KTM Duke-on és SM-en a gyári nyereg), akkor arra számíts, hogy nem fog eredeti állapotában beférni a kerék mellé. Beleérnek a küllők. 3 lehetőség van.
1. Újrafűzni a kereket a Duke1 küllőivel, mivel ezek egy kicsit félreviszik a ráfot az agyhoz képest, így elfér a nyereg. Ennél szerintem a tengelyt is cserélni kell, hogy a kereket visszavidd középre. Nem biztos, hogy kivitelezhető.
2. A féktárcsa alá hézagoló gyűrűt tenni. Így vannak megoldva a 640 SM-ek 2003-tól, de ehhez kellene a 48-as szélesebb nyomtávú villa...
3. Lecsiszolni a féknyereg belső feléből. Ez a legolcsóbb, ha nem cseszed el. Sokan csinálták anno az SM Ob-s versenyzők közül ezt, volt akinek elsőre kilyukadt a nyereg mert túl sokat csiszolt le. Én nem kockáztatnék, inkább másik típusú nyerget keresnék...

Ha másik típusú nyerget veszel, alapvetően erre kell figyelni, hogy elég keskeny legyen és ne érjen bele a küllőkbe.
Ha megvan a nyereg, a főfékhenger választásnál is figyelni kell, hogy jó legyen a hidraulikus áttétel tehát megfelelő kézierővel megfelelő erősségű féket kapj. Ha nem egy kitapasztalt kombinációt találsz, akkor csak úgy vegyél főfékhengert ha kipróbálhatod!
Na egyelőre ennyi jutott eszembe. Ja még valami, nekem van egy elég speckó 4 dugós fékem eladó ami be is fér... :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 16, 22:57 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2008 szept. 03, 22:02
Hozzászólások: 16
Petya írta:
Sziasztok!
No én is belevau, bár a Sportmotoroson is végigolvastam, csak nem volt időm írni. Most van egy kicsi, hátha tudok segíteni.
Gyári KTM adapter nincs a 95/40-es felfogatásra. Spiegler viszont van, nekem olyan volt. Sajnos már eladtam, viszont tudok annyit segíteni, hogy van egy utángyártottam. Ez elég fos anyagból lett legyártva, ezért erősen elvetemedett, de mintának egy utángyártáshoz jó lehet. Ha gondolod kölcsön tudom adni amíg legyártatod. A lényeg, hogy jó anyagból legyen megcsinálva.
Ha a Brembo Serie 'Oro (arany széria) nyerget akarod megvenni(a KTM Duke-on és SM-en a gyári nyereg), akkor arra számíts, hogy nem fog eredeti állapotában beférni a kerék mellé. Beleérnek a küllők. 3 lehetőség van.
1. Újrafűzni a kereket a Duke1 küllőivel, mivel ezek egy kicsit félreviszik a ráfot az agyhoz képest, így elfér a nyereg. Ennél szerintem a tengelyt is cserélni kell, hogy a kereket visszavidd középre. Nem biztos, hogy kivitelezhető.
2. A féktárcsa alá hézagoló gyűrűt tenni. Így vannak megoldva a 640 SM-ek 2003-tól, de ehhez kellene a 48-as szélesebb nyomtávú villa...
3. Lecsiszolni a féknyereg belső feléből. Ez a legolcsóbb, ha nem cseszed el. Sokan csinálták anno az SM Ob-s versenyzők közül ezt, volt akinek elsőre kilyukadt a nyereg mert túl sokat csiszolt le. Én nem kockáztatnék, inkább másik típusú nyerget keresnék...

Ha másik típusú nyerget veszel, alapvetően erre kell figyelni, hogy elég keskeny legyen és ne érjen bele a küllőkbe.
Ha megvan a nyereg, a főfékhenger választásnál is figyelni kell, hogy jó legyen a hidraulikus áttétel tehát megfelelő kézierővel megfelelő erősségű féket kapj. Ha nem egy kitapasztalt kombinációt találsz, akkor csak úgy vegyél főfékhengert ha kipróbálhatod!
Na egyelőre ennyi jutott eszembe. Ja még valami, nekem van egy elég speckó 4 dugós fékem eladó ami be is fér... :)


Szia,

Köszi a választ! Most már kezdem kapiskálni, hogy nem is olyan egyszerű ez a fék kérdés.
Elég sok ismeretes az egyenlet:
1) Beringer + vehetek új tárcsát + 16-os radiális
2) Brembo Serie 'Oro + köszörülgethetek - elb@szom = kuka
3) Veszek elég speckó 4 dugós féket + ??-os radiális = ??
4) Használom a 2 dugósat - fejre állok = kuka
5) Nem veszek semmit - elviszi az építkezés = nejem hálás :-)
=) Félek, hogy többe kerül a leves mint a hús :-(

Szóval milyen is az a speckó féknyereg? valami képet/linket<>árat tudnál nekem mondani/írni?

És ha már a témánál vagyunk, tudnál pár gondolatot írni a hidraulikus áttételről? Mit kell róla tudni?
Van valami főfékhenger dugattyú arány? Ja és a Serie 'Oro az 34/34 -es?
Ha valamikor ráérsz :wink:

KÖSZI!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 11, 16:15 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2009 feb. 16, 18:54
Hozzászólások: 29
Nem tudja valaki hogy az sxs első féknyeregnek mekkora a felfogatási pontok közti távolsága?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 11, 17:08 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2008 szept. 03, 22:02
Hozzászólások: 16
Zerta írta:
Nem tudja valaki hogy az sxs első féknyeregnek mekkora a felfogatási pontok közti távolsága?


HALI

95 mm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 22, 23:18 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2008 szept. 03, 22:02
Hozzászólások: 16
Na végre összeállt a fék. Csatolnék egy képet a végeredményről.
Végül egy nagyon kedves cimborám - aki egyébként CNC marós - legyártotta a hiányzó fékadapter.
Még a KTM logót is rászinterezte :-)
A végeredmény:
- 16 os radiális főmunkahenger
- GALFER fém fékcső
- 4 Dugattyús BREMBO nyereg
- egyedi adapter.

Szóval jöhet a jó idő.
Köszönök minden segítséget!

ps.: ha valakinek esetleg kell valamilyen fék adapter, már be van járatva az útvonal...

<<<FEKI>>>


Csatolmányok:
Magyarázat: FÉK
Fék_5.jpg
Fék_5.jpg [ 137.16 KiB | Megtekintve 19079 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 22, 23:36 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2008 szept. 03, 22:02
Hozzászólások: 16
Ja majd elfelejtettem, Petyának a jövő héten visszaküldöm a mintát :-)
KÖSZÖNÖM!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: FÉK FOREVER radiál vs. hagyományos stb...
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 23, 20:25 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 16:45
Hozzászólások: 1613
Tartózkodási hely: Budapest
Klassz lett. Gratula! =D>

_________________
Úgy élj a jelenben, hogy a jövőben meg ne bánd a múltad!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 21 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség