Surik írta:
Hello Mindenkinek, itt 1 uj tag (sanya) Dublinbol!
Kerdessel fordulnek minden 'oregmotoros'-hoz, aki el tudna engem latni par hasznos technikai infoval. A storry: elso KTM-em hatarozottan egy Duke 2-es lesz, masodkezbol! Szoval szeretnek en megtudni minden betegseget, hibat amire oda kell figyelnem ha nem akarom, hogy felultessenek!

Elore is koszonok minden segitseget.
UI; az oldal Super!
Üdv Surik,
hát én már 2 éve Duke-kal (2004) motorozom, immár 23eKm van benne. Külföldön akarod venni a motort?
Szerencsére sok betegség nincs a Duke és úgy egyáltalán az LC4-ek esetében.
Több mint 10 éves fejlesztés az LC4 blokk, tehát megbízható.A hangjától ne ijedj meg eléggé zörgös de ez főleg kupplung hang, ha behúzod a kupplungot valamennyit halkulnia kell.
2003 előtti modelleknél előfordult a kupplung csapágy gondok, ha ilyen korú gépet veszel kérdez rá hogy az eredeti gólyós csapágy van benne vagy már kicserélték a jobb hengergörgősre.
2003 -tól szürke a blokk addig fekete volt, a színén kívül teljesen új HighFlow-os hengerfejet kapott nagyobb szelepekkel együtt.
Duke esetén előfordult a hátsó váznyúlvány repedése majd pedig törése, ami a rezgéseknek tudható be. Ezt Mo.-n gariba cserélik akkor is ha már lejárt a gyári garija.
Nekem a hátsó műanyag fényezési hibáin kívül semmi problémám nem volt. Vagyis egy mégis, a lánckerék kihajtásnál rendszeresen szivárgott az olaj, mert rossz O-gyűrűt adtak az üzletben:(
Amit én a Te helyedben megnéznék rajta:
-teleszkópók nem engednek e?
-mennyi olaj van benne, alacsony olaj szint lehet gyanús(pl: eszi, vagy nem töltögetik utánna)
-fékbetétek
-légszűrő milyen állapotban van, ha retkes akkor valszeg korábban sem nagyon pucolta
-látszanak e esés nyomai
-mennyire sérült a felni széle, ha eléggé ütött vert akkor vagy pályáztak vele és nagyon gyakran cseréltek rajta gumit, vagy azért kellett többször gumit cserélni mert több km van benne valójában mint óra szerint stb (eléggé eszik a hátsó gumit van hogy 3000 km-t sem bír ki egy hátsó, de pl nálam 14ekm-t is kibírt a Michelin PilotPower hátsó, pedig járok szerpentinezni és pályára is elég gyakran)
-lánc,lánckerék állapota, nézd meg az excentert hogy már maxra van e feszítve a lánc, ha igen akkor annak már nincs sok hátra(egy láncszett kb 10-12e km-t bír)
-megnézném van e motorolaj a légszűrőházban
-lábtartók végei, vannak e csúszás nyomok
-megnézném a hátsó kerék járatot hogy vannak e éget gumi darabok, ha igen akkor kerék-füstöltetés-> fighter palánta:)
apró kis kérdések amivel felmérheted a használat körülményeit.
-Gyári az áttétel?(ha jó rövid valszeg egykerék bajnokkal állsz szemben, és a köztudattal ellentétben, a KTM sem bírja a km-es egykereket, ekkor ugyanis a vezérlés ill a hengerfej nem kap megfelelő kenést )
-Mire használta?(túra,pálya....) ha azt mondja csak túra és ennek ellenére rajta van egy slick gumi(vagy egy legyalázott sport gumi) akkor az elággé sántít:)
-Szeretnék megtanulni egykerekezni, könnyen feljön kerékre? Hányadikban? (az ilyen kérdésektől bevadulnak a fighter palánták és többnyire elszólják magukat)
-Hány km-nél cseréli az olajat?(5000km a gyári előírás, ha sűrűbb az csak jó), ha fogalma sincs vagy hadovál akkor az nem túl jó jel
-Milyen gyakran cseréli a légszűrőt?
-Ki szervizelte? ez csak ha Mo.-n akarod venni(KTM-Ócsa esetleg még Zsembery)
hát kapásból ennyi,ha valami eszembe jut megírom
DUKEzoli