kakas19 írta:
Azt lattam hogy ez a vezermutengely egyik vege, de szerinted befele hogyan vegyem ki a csapagyat, nem hiszem ennyire huje a KTM hogy szet kell szedni a motort egy vizpompa szimering cserere, mert ha befele kell vinni a csapagyat akkor le kenne venni a motorfedot legalabb nem?? HUha kicsit nagyon komplikalt igy, nem lehet hogy a volt szaki forditva rakta be a csapagyat es belul kerult az a 2 pont a csapagyon amit meg lehet fogni egy fogoval, ahogy a videon is van??
No akkor kihámoztam neked:
Először is csak szimeringet akartál cserélni, aztán egyszercsak már a csapágyat is, és ez már két különböző dolog!
Befelé sehogysem tudod kivenni a csapágyat, mert ha arra akarnád, akkor azon a marha nagy fogaskeréken kellene keresztül préselned, és szerintem az még David Copperfield-nek sem sikerülne!
A KTM ennyire valóban nem hülye, mert csak a szimering cseréhez nem kell szétszedni az egész motort!
A videon jól látható, hogy a vízpumpa felöli oldalon csak egy darab csapágy van, a másik csapágy a vezérműtengely végén található.
Ha azt kiakarod cserélni, vagy akár mindkettőt, akkor lekell venned a hengerfejről a szelepfedelet, kikell venned a vezérműtengelyt, és csak így tudod kicserélni akár az egyik, akár a másik, vagy akár mindkét csapágyat!
A szimering viszont a lapátkerék mögött található négy furattal ellátott, a videon fogóval kihúzható kívülről bordázott tartó belsejében van, mégpedig kettő darab 10 X18 X4 mm-es, ehhez tényleg nem kell szétszedni az egész motort!
A két különböző méretű gumigyűrű helyzetét a video jól szemlélteti!
Amit belinkeltem robbantott ábrát, az tökéletes kiinduló alap a videoval kiegészítve a szereléshez!
Ha ennyiből sem fogod érteni, akkor kár volt nekiálni
