tab28 írta:
szabcsab írta:
tab28 írta:
Sziasztok!
Szeretnék venni egy fain mocit, de nem tudok választani. Az LC4-es et néztem ki először, de sokan azt mondják, hogy a KTM-ek nagyon üzemórásak. Szóval hogy hamar beadják a derekukat. Ilyeneket hallottam pl: 1000 kilóméter után csapágy, dugattyú olaj légszűrő stb csere. Ez mennyire igaz? :\ Ha mondjuk veszek egy 2005 feletti évjáratot használtan amire azt mondják, hogy szervizelt és megkímélt az mennyire lehet megbízható? Mert nekem olyan moci kellene ami elvisz a világ végére és vissza is hoz. Amire nem kell havonta 100 000 ft költeni... Szóval ha megkérlek írtok nekem hosszútávú tapasztalatokat? Mit mikor miért kellett cserélni stb... :\ Le tudok vele motorozni 50 000 kilóétert úgy, hogy nem veszek hozzá semmit csak benzint meg olajat ill légszűrőt? Szóval mi az élettartama ezeknek? Nem szeretnék 700-900 ezret kiadni egy olyanra amire havonta 100 at kel költeni ... Jaj meg azt is hallottam, hogy a KTM-ek a gazdagok motorja, mert mindig költeni kell rá alkatrészek miatt.... Köszönöm előre is a segítségeteket!
Eddig te olyanokkal beszéltél, akik ezt a sok ökörséget összehordták, akik még nem is láttak,
nemhogy próbáltak volna KTM-et az általad elmondottak alapján!
Te kipróbáltál egyet is, vagy csak ilyen kell és kész?
Egy dolog még: használt motort szeretnél vagy tudsz venni, ezekre bárki bármit mondhat egészen addig,
amíg nem a legjobb cimborádtól veszed, akiben vakon megbízol, különben mind lutri!
Nekem sajnos idáig még nem volt komoly motorom... A KTM-ek azok amik nagyon tetszenek és hát bennem van az hogy "német" azaz hogy precízen megalkotott ami majdnem hogy csodajárgányt jelent.. :)
Idén nagy valószínűséggel júliusban tudok kiadni egy nagyobb összeget motorra és a KTM LC4-es en agyalok meg a Suzuki DR-Z400E-n (millliószoros elnézést kérek hogy itt a ktmklub-ban emlegetem :\ )
Amúgy a kérdésre válaszolva, igen kipróbáltam már KTM-et méghozzá egy 250-es SX-et....... annyi baj volt hogy visszarúgott és elestem (ill elrepültem

) Akkor szerelmes lettem bele :\ Na de amikor elindultam vele...hát nem igazán mertem húzni neki épphogy csak gurultam vele ( fura volt 150-es etz után ..) Akkor úgy éreztem hogy nagyon nagyon jó moci és arról csakis kizárólag jót hallotam..
És igen, használt motort szeretnék venni kb 700-900 ezer ft mértékben 2000-res évjárat fölöttit. És itt vagyok bajban. Sokat azt írják a hirdetésbe, hogy " teljesen felújítva" stb... szokásos szöveg.. Ebben is segítségeteket szeretném kérni, hogy ha megnézek egyet amit meg is vennék mi az amire oda kell figyelni? Mik az alap "zörejek" stb :\ Mik azok a részek amik leghamarabb meghibásodhatnak?
Visszatérve egy másik hozzászólásra, hogy miért nem olvasom át az eddigi írásokat a fórumban: Jelenleg 14 órában dolgozom és alig van egy kis időm gépez jutni ( melóba az út 1 óra + vissza is 1 óra aztán közben a 14 óra munka... hétfőtől szombatig)
Szóval ezért :\ Kell a pénz na a mocira hogy minnél hamarabb megvehessem :) És ha valaki lenne olyan kedves és segítőkész akkor írhatna ide, röviden tömörebben hogy mi a helyzet az LC4-el :\
Meg még egy kérdésem lenne: Mennyibe kerül egy teljes blokk felújítás mindennel együtt?
Kélek titeket segítsetek! :) Előre is Köszönöm!
No próbálok pár értelmes mondattal segíteni.
Az LC4 enduro és szupermoto nem üzemórás, 5000 Kilóméterenként kell benne olajat, szűrőt és gyertyát cserélni, illetve szelephézagot ellenőrízni!
A jó minőségű olajat meghálálja, ráadásul emlékeim szerint 1,8 liter kell belőle, a Castrol nem tartozik a jóba, ez tapasztalat.
A légszűrő az szivacsból van, ami tisztítható, tehát azt nem kell csereberélgetni, de tisztítani ajánlatos!
Ezek a kötelező dolgok, a többi függ az előéletétől!
Nagy eséllyel 50 ezerig nem kell gondolkodni blokk felújításon, de ez is az előélet függvénye!
A felújítás sem biztos, hogy komplett szükséges, hozzáértővel kell csináltatni, aki ismeri a típust, tudja mik a megszokott problémák,
és nem vakon tapogatózik, mert akkor az olcsó nagyon drága lesz!
Forintálisan nem lehet meghatározni a felújítási költséget, de egy szervíz tud neked nagyságrendileg segíteni, mennyibe fáj, illetve mik a jellemző problémák,
de ne mindjárt ezzel kezd, próbálj keresni egy itthoni forgalombahelyezésű példányt, ami szervíz által leinformálható, a többi csakis szerencse kérdése!
Ami negatívum:
Ráz, zörög, csattog=KTM
De az élmény
