KTM Klub fórum

Magyarországi KTM-esek és KTM szimpatizánsok virtuális talákozóhelye...
Pontos idő: 2024 márc. 28, 14:55

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 166 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Zweitakt oder Viertakt? :-)
2T 22%  22%  [ 7 ]
4T 78%  78%  [ 25 ]
Szavazatok száma : 32
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 23, 23:06 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2006 nov. 16, 21:45
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
forrás usa dirt bike magazin 2006.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 24, 9:59 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 máj. 19, 15:17
Hozzászólások: 539
gencsydani írta:
Gabesz írta:
Lackó. attól nem kell félned ,hogy eltűnnek a 2t k. a ktm és gondolom más gyártók is követik majd, 2007 től ismét különös figyelmet és hangsújt fektet a kétütemű motorok fejlesztésére! tekintve a 2-3 éve jelentős piaci visszaesés véget amit a négyüteműek előre törése okozott. valószínű több van emögött ,sokkal több ... ez üzlet és ,ha ebben akarnak eredményeket meg is lesznek annyi bizonyos! ez azt fogja eredményezni ,hogy iszonyatos kétütemű teknikák várhatók!!


A 4T-k ilyen mérvű előretörése inkább csak nálunk figyelhető meg, tőlünk nyugatabbra még mindig rengeteg 2T-t adnak el manapság is (forrás: Stunt), ha ott is a hazai viszonyok uralkodnának, senki nem ölne pénzt a 2T-k fejlesztésébe...

Konkretan ha jol emlekszem Franciakat emlitette, hogy akkora az igeny 125-re, hogy nem birjak gyartani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 24, 12:01 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
nilrem írta:
gencsydani írta:
Gabesz írta:
Lackó. attól nem kell félned ,hogy eltűnnek a 2t k. a ktm és gondolom más gyártók is követik majd, 2007 től ismét különös figyelmet és hangsújt fektet a kétütemű motorok fejlesztésére! tekintve a 2-3 éve jelentős piaci visszaesés véget amit a négyüteműek előre törése okozott. valószínű több van emögött ,sokkal több ... ez üzlet és ,ha ebben akarnak eredményeket meg is lesznek annyi bizonyos! ez azt fogja eredményezni ,hogy iszonyatos kétütemű teknikák várhatók!!


A 4T-k ilyen mérvű előretörése inkább csak nálunk figyelhető meg, tőlünk nyugatabbra még mindig rengeteg 2T-t adnak el manapság is (forrás: Stunt), ha ott is a hazai viszonyok uralkodnának, senki nem ölne pénzt a 2T-k fejlesztésébe...

Konkretan ha jol emlekszem Franciakat emlitette, hogy akkora az igeny 125-re, hogy nem birjak gyartani.


Ja, de ha megnézed mondjuk a német eBay-t, ott is van 2T enduro, krossz sz#rásig.

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 24, 12:31 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2007 jan. 24, 11:58
Hozzászólások: 23
Tartózkodási hely: Bp
Na helo mindenkinek! :)

Gyuttem osztani az eszt.
Szepen vegigolvastam az eddigi hozzaszolasokat. Vicces volt, hogy csupa 4T-tulaj vitatkozik a dologrol, bar vannak akik mar "megtertek" :)

Akik nem ismernek, 300EXC tulaj vagyok. Egy 250 2T exc-rol valtottam at szeptemberben. Elotte 4T TE250 Husqvarnam volt, azelott meg TE570-TE610, annakelotte Maico GM250 2T.

Szoval kiprobaltam jopar kategoriat. A 2T endurok manapsag nagyon kulturaltak, a mufajbol adodoan ez szuksegszeru is.
A negyutembol nekem a sok szelepallitgatas, meg olajcsere, nagyobb tomeg miatt lett elegem. A 250-es mar eppen elegge nyomatekos az en 95 kilomhoz, de a 300-as az abszolut tokeletes. :) Egyszeru technika, minimalis karbantartas, maximalis elvezet. Egy negyutemu az szepen mindenhol tol egyenletesen, kicsit unalmasan, mig egy 2t motoron versenyzonek erezheti magat barki. :)
A 2t motorok hangja azert nem hallatszik messzire, mert alapvetoen magas frekvenciakbol all, ezek pedig hamarabb elnyelodnek ill. szetszorodnak, mint a 4T mely hanghullamai. Egyszeru fizika. Decibelt tekintve ugyanolyan hangosak a motorok mellett allva, tavolrol azonban csak a 2T-t hallod. Igaz a 2T-nek bantobb a hangja :)
A puszta sulynyeresegnel meg fontosabb, hogy a blokkban forgo kisebb tomeg miatt menet kozben meg konnyebbnek erzodik. Fogyasztani meg kb 8-9 liter korul szokott.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 24, 13:59 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 ápr. 24, 15:39
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: állandóan váltotó
Gustafsson írta:
Na helo mindenkinek! :)

Gyuttem osztani az eszt.
Szepen vegigolvastam az eddigi hozzaszolasokat. Vicces volt, hogy csupa 4T-tulaj vitatkozik a dologrol, bar vannak akik mar "megtertek" :)

Akik nem ismernek, 300EXC tulaj vagyok. Egy 250 2T exc-rol valtottam at szeptemberben. Elotte 4T TE250 Husqvarnam volt, azelott meg TE570-TE610, annakelotte Maico GM250 2T.

Szoval kiprobaltam jopar kategoriat. A 2T endurok manapsag nagyon kulturaltak, a mufajbol adodoan ez szuksegszeru is.
A negyutembol nekem a sok szelepallitgatas, meg olajcsere, nagyobb tomeg miatt lett elegem. A 250-es mar eppen elegge nyomatekos az en 95 kilomhoz, de a 300-as az abszolut tokeletes. :) Egyszeru technika, minimalis karbantartas, maximalis elvezet. Egy negyutemu az szepen mindenhol tol egyenletesen, kicsit unalmasan, mig egy 2t motoron versenyzonek erezheti magat barki. :)
A 2t motorok hangja azert nem hallatszik messzire, mert alapvetoen magas frekvenciakbol all, ezek pedig hamarabb elnyelodnek ill. szetszorodnak, mint a 4T mely hanghullamai. Egyszeru fizika. Decibelt tekintve ugyanolyan hangosak a motorok mellett allva, tavolrol azonban csak a 2T-t hallod. Igaz a 2T-nek bantobb a hangja :)
A puszta sulynyeresegnel meg fontosabb, hogy a blokkban forgo kisebb tomeg miatt menet kozben meg konnyebbnek erzodik. Fogyasztani meg kb 8-9 liter korul szokott.


Te vagy az én emberem! :)
Ha jársz esztergom felé akkor légyszives feltétlenül értesíts!!!
Szolidan fogalmazva kíváncsi vagyok a 300 -asra, mert eddigcsak 250 -hez volt szerencsém!

_________________
Grind your mind forever!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 24, 18:39 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
Gustafsson írta:
A 250-es mar eppen elegge nyomatekos az en 95 kilomhoz, de a 300-as az abszolut tokeletes. :)


Kinőtted? :) Vagy más is indokolta a váltást?

"Nem kopi be lassu enduro terepen a gyertyat"
Ezt írtad az indexen. Ez azt jelenti, hogy ezek már nem igénylik a állandó magas fordulatot???


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 24, 19:26 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2007 jan. 24, 11:58
Hozzászólások: 23
Tartózkodási hely: Bp
A krosszmotorok alapjarati kevereke sokkal dusabb, a nyitottabb kipufogorendszer miatt, meg ugye egy krosszpalyan soha nem kell kis gazzal, lassan lavirozni a fak kozott. Az endurokat alul szegenyebbre karburaljak, nem kap annyi benyat hogy bekopje a gyertyat. Meg persze a modern szintetikus olajok konnyebben elegnek az egesterben mint a regiek. Legalabbis ezt irjak a flakonokra :) Azert oblogetni nem art neha.... :)
Egy 125-os enduroval tovabbra is csak fordulaton tartva lehet haladni, de azert 200-tol felfele van nyomatek is rendesen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 24, 19:56 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
Gustafsson írta:
Egy 125-os enduroval tovabbra is csak fordulaton tartva lehet haladni, de azert 200-tol felfele van nyomatek is rendesen.


Tévedés, csak nem kell olyan marha nagyra nőni hogy beleakadjon a sildünk a felhőkbe, mert azokkal együtt már tényleg nem megy a 125-ös!
:twisted:

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 25, 16:32 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2007 jan. 24, 11:58
Hozzászólások: 23
Tartózkodási hely: Bp
Persze attol is fugg, mit ertunk haladas alatt :)

A 250-est meg nem nottem ki, csak mivel amugy is szerettem volna tobb nyomatekot, meg talan Erzbergbe is kimennek iden, gondoltam jol johet egy 300-as. Eppen volt egy akcios aron az uj modelbol, es belevagtam. Elotte arra gondoltam, hogy egy egykoru hasznaltra cserelem le, de uj ktm-em meg sohase volt, ki kellett probalni.


Esztergom fele meg szoktam boklaszni neha, de legkozelebb talan csak az enduroversenyre megyek el, mert itt a tel.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 25, 20:56 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 ápr. 24, 15:39
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: állandóan váltotó
kicsit ide tartozik a dolog...

http://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/motorok/techn.htm

_________________
Grind your mind forever!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 25, 20:59 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 ápr. 24, 15:39
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: állandóan váltotó
Gustafsson írta:
Esztergom fele meg szoktam boklaszni neha, de legkozelebb talan csak az enduroversenyre megyek el, mert itt a tel.


Halkan megjegyzem hogy Erzbergre ki akarok menni énis úgyh. mégegy indok amiért nembánnám ha találkoznánk!!!

_________________
Grind your mind forever!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 25, 21:40 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
Laca 13 írta:
Gustafsson írta:
Esztergom fele meg szoktam boklaszni neha, de legkozelebb talan csak az enduroversenyre megyek el, mert itt a tel.


Halkan megjegyzem hogy Erzbergre ki akarok menni énis úgyh. mégegy indok amiért nembánnám ha találkoznánk!!!


Akkor már 3-an vagyunk! :D De én csak a felfutót vállalom be az SC-vel, a Srcramble-n maximum triálmotorral volnék hajlandó elindulni! :oops:

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 25, 21:51 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2006 nov. 16, 21:45
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
Gustafsson. Neked hátha több már a tapasztalatod 2t tekintetében. szerinted mire kell negatívumként számítani ha mondjuk a paraszt 250 sx el akar endúrózni. mivel különbözhet mondjuk egy exc 250 vagy 300 tól. a tankméretet kivéve? mekkora meló átkarburálni? und ...hogy eszeget az exc hez képest? mondjuk tanktuningra van már tervezet:)azért kíváncsi lennék mit mondassz... sajna nem tudom kipróbálni egy pár napra..csak ha megveszem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 26, 12:24 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2007 jan. 24, 11:58
Hozzászólások: 23
Tartózkodási hely: Bp
Kisebb lendtomegu a fotengely, emiatt agresszivebben porog fel, kevesbe kezelheto, konyebben kitor a hatulja, a karbi meg a kipufogo nyitottabb, tobbet eszik. A tankja ugyanakkora mint az exc-nek. Nincs vilagitas es az valto is eleg rovidre van attetelezve. Az elso fokozat viszont hosszabb mint az exc-n, ezert ha a turazosabb reszekhez nagyobb vegsebesseget szeretnel, tul hosszu lessz az elso fokozat a szopatos, technikas endurozashoz---jo sok kuplungcsusztatas.... Hirtelen indul meg es nagyon, ami farasztobb. A kis lendtomeg miatt a trakcioja is rosszabb. Jobban esznel kell lenni, mint egy exc-n, de persze ha valaki meg tobb izgalomra vagyik, akkor teljesen megfelel.
Egy 250 sx a tipikus 2T karakterisztika, mig a 250-300 exc mar majdhogynem 4T.
Ide meg nem is irtam, van elado 2004-es EXC250-em
1000000Ft, a rugostagok 2005-osek, az elso villa belseje pedig a 2007-es 300-asombol lett atrakva. Van hozza egy alu kartervedo is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 27, 20:26 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2006 nov. 16, 21:45
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
Gustafsson! ne basszál már föl! most állok motorvét előtt. eddig a 250 sx el kinlódtam,de köcsög az eladó. megvette előllem kecskeméten most meg keresni akar rajta .. úgyhogy az lehet elúszik... rendszámos sx 250... ...Ma beszéltem egy honda szalonnal is 1250000 ért adná a nullkilóméteres 2006 os cr 250 est. ez elég jó. érdekelne a 250 exc d. kép? valahol fent van hirdetni? adtál a pofájának mi?:))...merre laksz?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 27, 20:37 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
Gabesz írta:
Gustafsson! ne basszál már föl! most állok motorvét előtt. eddig a 250 sx el kinlódtam,de köcsög az eladó. megvette előllem kecskeméten most meg keresni akar rajta .. úgyhogy az lehet elúszik... rendszámos sx 250... ...Ma beszéltem egy honda szalonnal is 1250000 ért adná a nullkilóméteres 2006 os cr 250 est. ez elég jó. érdekelne a 250 exc d. kép? valahol fent van hirdetni? adtál a pofájának mi?:))...merre laksz?


Ha ennyi pénzed van rá, akkor én megnézném a TM-eket is (parilla), a 250-es 2T enduro 1,32M újonnan!

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 27, 20:37 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2006 nov. 16, 21:45
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
egyébként köszi a leírást! kb erre számítottam. viszont úgy tudtam hogy 1-1.5 literrel kissebb mint az exc tank...na mindegy. én szeretem ha goromba egyesbe a motor. az 525 öst is meg kellett vadítani 41 karbival meg benzinpumpával hogy ugrósabb legyen. arra viszont kiváncsi lennék mennyit megy el egy tankkal?.... :?: ettől az egytől fosok. igaz exc 300 assal már sokat hajtottam együtt és az elhanyagolhatóan evett többet mint az 525. de a 250 sx re mondanak már mindent,hogy majd beszopat benzinbe..... azt nem tudod esetleg,hogy mondjuk egy kétórás endúrócrosson mikor fogy ki.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 27, 20:42 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2006 nov. 16, 21:45
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
Dani. az már sok! aztán 1.4 1,5 és így tovább.... 850 ről indultam..ahoz képest az 1.32 már sok! viszont a honda jó árban van! 1.25 2006 os dobozban!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 27, 20:45 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
Gabesz írta:
Dani. az már sok! aztán 1.4 1,5 és így tovább.... 850 ről indultam..ahoz képest az 1.32 már sok! viszont a honda jó árban van! 1.25 2006 os dobozban!


Mondjuk én új japán krosszmotort nem vennék (aluváz), de Te tudod...

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 27, 20:47 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2006 nov. 16, 21:45
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
miért? mi van az aluvázzal? még sose volt olyanom. berottyan? nem ugratok én akkorákat!:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 27, 20:50 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2006 nov. 16, 21:45
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
akkor a fmx ben miért ezeket használják? ha elrepedne.... vagy ott van péz oszt vesz másikat?....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 27, 21:07 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
Gabesz írta:
akkor a fmx ben miért ezeket használják? ha elrepedne.... vagy ott van péz oszt vesz másikat?....


Minek kérdezel ha magadtól is tudod a választ? :D
Amúgy inkább arra gondolj, hogy a FMX-esek nem nagyon tudják mondjuk sziklára dobálni lapjával a motorjukat meg ilyenek...

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 28, 21:07 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 ápr. 24, 15:39
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: állandóan váltotó
gencsydani írta:
Gabesz írta:
Dani. az már sok! aztán 1.4 1,5 és így tovább.... 850 ről indultam..ahoz képest az 1.32 már sok! viszont a honda jó árban van! 1.25 2006 os dobozban!


Mondjuk én új japán krosszmotort nem vennék (aluváz), de Te tudod...



aszta. nekem nemvolt eddig semmibajom az aluvázzal!!! szerintem attól nemkell fosni hogy váztörésed (repedésed) lessz!!! Nameg kegyetlenjólnézki!!! :)
szerintem a 2006-os cr az nagyon jó! énis filóztam, rajta, de ha azonos árkategóriában találnék egy sx ktm-et, akkor fix hogy azt venném meg! nem azért mert jobb motor, hanem jobban tetszik a futóműve. bár megint előjön, hogy a mostanival sem voltmég bajom!! pedig nyúzom rendesen!!!
lassan arra kell gondolnom, hogy érdemes-e lessz váltanom(mármint típust).

_________________
Grind your mind forever!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 28, 21:10 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 ápr. 24, 15:39
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: állandóan váltotó
gencsydani írta:
Gabesz írta:
akkor a fmx ben miért ezeket használják? ha elrepedne.... vagy ott van péz oszt vesz másikat?....


Minek kérdezel ha magadtól is tudod a választ? :D
Amúgy inkább arra gondolj, hogy a FMX-esek nem nagyon tudják mondjuk sziklára dobálni lapjával a motorjukat meg ilyenek...


A régebbi aluvázasoknál volt az a baj, hogy túl merev volt. de ez mára már nincs. Említésre méltó figyelembevenni aztis, hogy már egyre több gyártó aluvázat használ, ami nemvéletlen.

_________________
Grind your mind forever!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 28, 23:07 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2006 nov. 16, 21:45
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
nekem sose volt aluvázasom,viszont nem is fosok attól hogy bármi baja lenne. nagyon ráizgultam a cr 250 re. találtam 2004 est 790000 ért nagyon szépet! az új 2006 osért is korrektnek találom a 1250000 et.

viszont valszínű az sx nél maradok. pont most írt vissza az eladó hogy adná már 8 kilóért is csak vigyem. hidrókuplung ,brembó fék,stb...csak jobb egy fokkal. emez meg új... nagy a dilemma...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 29, 0:06 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Gabesz írta:
akkor a fmx ben miért ezeket használják? ha elrepedne.... vagy ott van péz oszt vesz másikat?....


Minek kérdezel ha magadtól is tudod a választ? :D
Amúgy inkább arra gondolj, hogy a FMX-esek nem nagyon tudják mondjuk sziklára dobálni lapjával a motorjukat meg ilyenek...


A régebbi aluvázasoknál volt az a baj, hogy túl merev volt. de ez mára már nincs. Említésre méltó figyelembevenni aztis, hogy már egyre több gyártó aluvázat használ, ami nemvéletlen.


Tényleg nem véletlen: egyszerűbb (így olcsóbb) gyártani! Meg - mivel javíthatatlan - ha sérül, újat kell vegyél. Ki van ez találva, ne félj, nem azért csinálják, hogy neked jó legyen!

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 29, 12:20 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 ápr. 24, 15:39
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: állandóan váltotó
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Gabesz írta:
akkor a fmx ben miért ezeket használják? ha elrepedne.... vagy ott van péz oszt vesz másikat?....


Minek kérdezel ha magadtól is tudod a választ? :D
Amúgy inkább arra gondolj, hogy a FMX-esek nem nagyon tudják mondjuk sziklára dobálni lapjával a motorjukat meg ilyenek...


A régebbi aluvázasoknál volt az a baj, hogy túl merev volt. de ez mára már nincs. Említésre méltó figyelembevenni aztis, hogy már egyre több gyártó aluvázat használ, ami nemvéletlen.


Tényleg nem véletlen: egyszerűbb (így olcsóbb) gyártani! Meg - mivel javíthatatlan - ha sérül, újat kell vegyél. Ki van ez találva, ne félj, nem azért csinálják, hogy neked jó legyen!


hmm. alumínium váztörést még nemláttam, csak lengőkart. Aztmeg Co-val meglehetett hegeszteni, úgyhogy szerintem a "vázttörésnél" sem lenne nagy meló. szerintem mindenképp jobb mint az acélváz.

_________________
Grind your mind forever!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 29, 12:24 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Gabesz írta:
akkor a fmx ben miért ezeket használják? ha elrepedne.... vagy ott van péz oszt vesz másikat?....


Minek kérdezel ha magadtól is tudod a választ? :D
Amúgy inkább arra gondolj, hogy a FMX-esek nem nagyon tudják mondjuk sziklára dobálni lapjával a motorjukat meg ilyenek...


A régebbi aluvázasoknál volt az a baj, hogy túl merev volt. de ez mára már nincs. Említésre méltó figyelembevenni aztis, hogy már egyre több gyártó aluvázat használ, ami nemvéletlen.


Tényleg nem véletlen: egyszerűbb (így olcsóbb) gyártani! Meg - mivel javíthatatlan - ha sérül, újat kell vegyél. Ki van ez találva, ne félj, nem azért csinálják, hogy neked jó legyen!


hmm. alumínium váztörést még nemláttam, csak lengőkart. Aztmeg Co-val meglehetett hegeszteni, úgyhogy szerintem a "vázttörésnél" sem lenne nagy meló. szerintem mindenképp jobb mint az acélváz.


Én nem vagyok hegesztésben annyira járatos, de úgy tudom, az alumíniumot lényegsen nehezebb javítani, mint az acélt.
Amúgy nem tudom, mitől lenne jobb az alu egy terepmotorra, itt a merevség szvsz egyáltalán nem előny.

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 29, 12:29 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 ápr. 24, 15:39
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: állandóan váltotó
Gabesz írta:
nekem sose volt aluvázasom,viszont nem is fosok attól hogy bármi baja lenne. nagyon ráizgultam a cr 250 re. találtam 2004 est 790000 ért nagyon szépet! az új 2006 osért is korrektnek találom a 1250000 et.

viszont valszínű az sx nél maradok. pont most írt vissza az eladó hogy adná már 8 kilóért is csak vigyem. hidrókuplung ,brembó fék,stb...csak jobb egy fokkal. emez meg új... nagy a dilemma...


mikori az az sx??

szerintem nemtom.. :) nagyon attólfügg egy használtmotor hogy hogy használták... ha "amatőr" volt akkor rizikós hogy mennyire figyelt rá kellőképpen, ha "pro" volt akkormeg az hogy mennyire nyúzta.
Én ezmiatt vettem újonnan gépet, és valószínű hogy ezmiatt nemfogok használtra átülni. inkább spórolok anyagilag ahogy bírok hogy újgép legyen. de ez neméppen olcsó játék.

_________________
Grind your mind forever!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 29, 12:33 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 ápr. 24, 15:39
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: állandóan váltotó
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Gabesz írta:
akkor a fmx ben miért ezeket használják? ha elrepedne.... vagy ott van péz oszt vesz másikat?....


Minek kérdezel ha magadtól is tudod a választ? :D
Amúgy inkább arra gondolj, hogy a FMX-esek nem nagyon tudják mondjuk sziklára dobálni lapjával a motorjukat meg ilyenek...


A régebbi aluvázasoknál volt az a baj, hogy túl merev volt. de ez mára már nincs. Említésre méltó figyelembevenni aztis, hogy már egyre több gyártó aluvázat használ, ami nemvéletlen.


Tényleg nem véletlen: egyszerűbb (így olcsóbb) gyártani! Meg - mivel javíthatatlan - ha sérül, újat kell vegyél. Ki van ez találva, ne félj, nem azért csinálják, hogy neked jó legyen!


hmm. alumínium váztörést még nemláttam, csak lengőkart. Aztmeg Co-val meglehetett hegeszteni, úgyhogy szerintem a "vázttörésnél" sem lenne nagy meló. szerintem mindenképp jobb mint az acélváz.


Én nem vagyok hegesztésben annyira járatos, de úgy tudom, az alumíniumot lényegsen nehezebb javítani, mint az acélt.
Amúgy nem tudom, mitől lenne jobb az alu egy terepmotorra, itt a merevség szvsz egyáltalán nem előny.


Énsem vagyok a fémminőségekre szakosodva, de annyi tény hogy nehezebb javítani az alut. de jobban megéri.
Az acél a többszöri hevítést követően (akár egy egy hegesztés) túl kemény lessz és magától is megreped. Mi a kotró, meg rakodógépekre (kanalakra)hegesztettünk koptatóéleket, és azt vettük észre hogy végig a hegesztés mentén hajszálrepedés lett.

_________________
Grind your mind forever!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 29, 12:54 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Gabesz írta:
akkor a fmx ben miért ezeket használják? ha elrepedne.... vagy ott van péz oszt vesz másikat?....


Minek kérdezel ha magadtól is tudod a választ? :D
Amúgy inkább arra gondolj, hogy a FMX-esek nem nagyon tudják mondjuk sziklára dobálni lapjával a motorjukat meg ilyenek...


A régebbi aluvázasoknál volt az a baj, hogy túl merev volt. de ez mára már nincs. Említésre méltó figyelembevenni aztis, hogy már egyre több gyártó aluvázat használ, ami nemvéletlen.


Tényleg nem véletlen: egyszerűbb (így olcsóbb) gyártani! Meg - mivel javíthatatlan - ha sérül, újat kell vegyél. Ki van ez találva, ne félj, nem azért csinálják, hogy neked jó legyen!


hmm. alumínium váztörést még nemláttam, csak lengőkart. Aztmeg Co-val meglehetett hegeszteni, úgyhogy szerintem a "vázttörésnél" sem lenne nagy meló. szerintem mindenképp jobb mint az acélváz.


Én nem vagyok hegesztésben annyira járatos, de úgy tudom, az alumíniumot lényegsen nehezebb javítani, mint az acélt.
Amúgy nem tudom, mitől lenne jobb az alu egy terepmotorra, itt a merevség szvsz egyáltalán nem előny.


Énsem vagyok a fémminőségekre szakosodva, de annyi tény hogy nehezebb javítani az alut. de jobban megéri.
Az acél a többszöri hevítést követően (akár egy egy hegesztés) túl kemény lessz és magától is megreped. Mi a kotró, meg rakodógépekre (kanalakra)hegesztettünk koptatóéleket, és azt vettük észre hogy végig a hegesztés mentén hajszálrepedés lett.


Másik topikon is szóba került ez a téma, oda ezt írta egy - a témához nálunk észrevehetően jobban értő - kolléga:
"Manapság úgy a magasan ötvözött acélok, mint az alu. ötvözetek hegesztése tökéletesen megoldott és minőség szempontjából is jól kézbentartható. Így tehát a CrMo acélok hegesztése sem probléma. Magasan ötvözött acéloknál a hegesztés hőhatásövezetében bekövetkező beedződést a a hegesztést követő hőkezeléssel gyakorlatilag teljesen meg lehet szüntetni, ha a technológiai paramétereket betartják, ebből kifolyólag később nem következhet be törés, repedés.

Az alu ilyen szempontból már neccesebb, sajnos az alu hegesztésénél az ún. hőhatásövezetben olyan szerkezetváltozás történik, amit hőkezeléssel csak mérsékelni lehet, megszűntetni nem. Itt később, az évek folyamán az anyag öregedése miatt először csak szemmel nem látható hajszálrepedések indulnak el, amely később, egy-egy dinamikusabb terhelés hatására repedésekben, törésekben mutatkozik meg. Ha valaki már látott ilyet, láthatja, hogy nem a varrat repedt, hanem a varrat mellett, az a bizonyos hőhatásövezetben történt meg a repedés.

Jobb a magasan ötvözött acél hosszabb távon, ez a lényeg. És nem drágább a gyártása, csak nem annyira trendi, mint az alu."

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 29, 13:42 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 ápr. 24, 15:39
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: állandóan váltotó
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Gabesz írta:
akkor a fmx ben miért ezeket használják? ha elrepedne.... vagy ott van péz oszt vesz másikat?....


Minek kérdezel ha magadtól is tudod a választ? :D
Amúgy inkább arra gondolj, hogy a FMX-esek nem nagyon tudják mondjuk sziklára dobálni lapjával a motorjukat meg ilyenek...


A régebbi aluvázasoknál volt az a baj, hogy túl merev volt. de ez mára már nincs. Említésre méltó figyelembevenni aztis, hogy már egyre több gyártó aluvázat használ, ami nemvéletlen.


Tényleg nem véletlen: egyszerűbb (így olcsóbb) gyártani! Meg - mivel javíthatatlan - ha sérül, újat kell vegyél. Ki van ez találva, ne félj, nem azért csinálják, hogy neked jó legyen!


hmm. alumínium váztörést még nemláttam, csak lengőkart. Aztmeg Co-val meglehetett hegeszteni, úgyhogy szerintem a "vázttörésnél" sem lenne nagy meló. szerintem mindenképp jobb mint az acélváz.


Én nem vagyok hegesztésben annyira járatos, de úgy tudom, az alumíniumot lényegsen nehezebb javítani, mint az acélt.
Amúgy nem tudom, mitől lenne jobb az alu egy terepmotorra, itt a merevség szvsz egyáltalán nem előny.


Énsem vagyok a fémminőségekre szakosodva, de annyi tény hogy nehezebb javítani az alut. de jobban megéri.
Az acél a többszöri hevítést követően (akár egy egy hegesztés) túl kemény lessz és magától is megreped. Mi a kotró, meg rakodógépekre (kanalakra)hegesztettünk koptatóéleket, és azt vettük észre hogy végig a hegesztés mentén hajszálrepedés lett.


Másik topikon is szóba került ez a téma, oda ezt írta egy - a témához nálunk észrevehetően jobban értő - kolléga:
"Manapság úgy a magasan ötvözött acélok, mint az alu. ötvözetek hegesztése tökéletesen megoldott és minőség szempontjából is jól kézbentartható. Így tehát a CrMo acélok hegesztése sem probléma. Magasan ötvözött acéloknál a hegesztés hőhatásövezetében bekövetkező beedződést a a hegesztést követő hőkezeléssel gyakorlatilag teljesen meg lehet szüntetni, ha a technológiai paramétereket betartják, ebből kifolyólag később nem következhet be törés, repedés.

Az alu ilyen szempontból már neccesebb, sajnos az alu hegesztésénél az ún. hőhatásövezetben olyan szerkezetváltozás történik, amit hőkezeléssel csak mérsékelni lehet, megszűntetni nem. Itt később, az évek folyamán az anyag öregedése miatt először csak szemmel nem látható hajszálrepedések indulnak el, amely később, egy-egy dinamikusabb terhelés hatására repedésekben, törésekben mutatkozik meg. Ha valaki már látott ilyet, láthatja, hogy nem a varrat repedt, hanem a varrat mellett, az a bizonyos hőhatásövezetben történt meg a repedés.

Jobb a magasan ötvözött acél hosszabb távon, ez a lényeg. És nem drágább a gyártása, csak nem annyira trendi, mint az alu."


Halkan hozzáfűzném a már alább írott esetet, hogy a srác, már 10 éve aluvázas honda cr 250-el motorozik!!!! Nemhiszem hogy kellene nekem ennél nagyobb bizonyíték. Azt hogy ki mit gondol, az mástészta. Szerintem jó, sőt jobb mint az acélvázas gép. (ha azt nemkezelik le, akkor a rozsda megoldja a gondot...)

_________________
Grind your mind forever!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 29, 13:46 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 ápr. 24, 15:39
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: állandóan váltotó
ja, és ezmég a második kiadású aluváz. A merevebbik változat. azután jöttek csak a finomabb merevségű gépek. Az ő motorján nemlátni semmi repedést, semmi utólagos hegesztést. még a széria gyári cuccot használja. Ha az idő múlásával rosszabb termékeket dobnának piacra akkor lehidalnék...

_________________
Grind your mind forever!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 29, 15:22 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
Laca 13 írta:
Szerintem jó, sőt jobb mint az acélvázas gép. (ha azt nemkezelik le, akkor a rozsda megoldja a gondot...)


Akkor (remélem) még jó darabig nem lesz KTM-ed! :P
Amúgy meg konkrétan lefosom, hogy rozsdásodik-e vagy sem



Laca 13 írta:
Ha az idő múlásával rosszabb termékeket dobnának piacra akkor lehidalnék...


Hehe! :lol: És még rám mondja Stunt, hogy naiv vagyok...

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 29, 15:33 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 ápr. 24, 15:39
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: állandóan váltotó
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
Szerintem jó, sőt jobb mint az acélvázas gép. (ha azt nemkezelik le, akkor a rozsda megoldja a gondot...)


Akkor (remélem) még jó darabig nem lesz KTM-ed! :P
Amúgy meg konkrétan lefosom, hogy rozsdásodik-e vagy sem

ne reménykedj! ebben ne! egyszer úgyis lessz. vagy nem? :roll: Majd kiderül. egyenlőre jóaz ami van. asztán majd kiderül.

a rozsdával meg csak óvatosan!!!

_________________
Grind your mind forever!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 29, 16:52 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Akkor (remélem) még jó darabig nem lesz KTM-ed! :P
Amúgy meg konkrétan lefosom, hogy rozsdásodik-e vagy sem


ne reménykedj! ebben ne!


De reménykedem, hogy nem kurvul el és kezd el aluvázas szutykokat gyártani!

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 30, 1:18 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2006 nov. 16, 21:45
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely
holnap ,vagyis ma megyek a hondához. alkudozni a cr 250 re. nem tom mi sül ki...egyszerűen nincs használt eladó 250 sx. 2005 körüli. nem vett senki vagy én nem tom mi a túróért üres a piac. az az egy 2004 es ami van az meg majdnem annyiért adja mint az új honda....eladni nehéz,venni még nehezebb...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 30, 9:24 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Gustafsson írta:
Ide meg nem is irtam, van elado 2004-es EXC250-em
1000000Ft, a rugostagok 2005-osek, az elso villa belseje pedig a 2007-es 300-asombol lett atrakva. Van hozza egy alu kartervedo is


Gabesz, ezt láttad?

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 30, 9:24 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
xerxesz írta:
Gustafsson írta:
Ide meg nem is irtam, van elado 2004-es EXC250-em
1000000Ft, a rugostagok 2005-osek, az elso villa belseje pedig a 2007-es 300-asombol lett atrakva. Van hozza egy alu kartervedo is


Gabesz, ezt láttad?


Ja, hülyevagyok, te SX-et keresel, bocs!

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 30, 18:17 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2007 jan. 24, 11:58
Hozzászólások: 23
Tartózkodási hely: Bp
Azt elfelejtettem, hogy tudok hozza adni kemenyebb elso rugokat,(nemi felarert) de mar most is olyan rugok vannak benne, mint anno az SX-ben( elol-hatul) Es van hozza egy doma krossz kipufogom is. Teljes rendszer, de a rezot most a 300-ason hasznalom. A krosszcsovel a 250-es joval erosebb lett.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 30, 18:20 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2007 jan. 24, 11:58
Hozzászólások: 23
Tartózkodási hely: Bp
Most latom Gabesz, hogy vasarhelyi vagy. Varga Zolit bizos ismered, meg az Evat is :) Jo cimboram, utoljara a pusztamergesi amator versenyen motoroztunk egyutt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 30, 18:35 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2007 jan. 24, 11:58
Hozzászólások: 23
Tartózkodási hely: Bp
A blokkja fel lett ujitva a nyaron, utana csak par orat volt hasznalva.
Uj dugo, hajtokar, minden csapagy a blokkban, vizpumpa, valtotengely, kihajtastengely. Ez azert eleg nyomos erv, gyakorlatilag belul uj a blokk. Endurozni jobb, mint egy sx.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 31, 20:12 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 ápr. 24, 15:39
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: állandóan váltotó
gencsydani írta:
Laca 13 írta:
gencsydani írta:
Akkor (remélem) még jó darabig nem lesz KTM-ed! :P
Amúgy meg konkrétan lefosom, hogy rozsdásodik-e vagy sem


ne reménykedj! ebben ne!


De reménykedem, hogy nem kurvul el és kezd el aluvázas szutykokat gyártani!


pfff. jo inkább hagyjuk. ez azért durva volt.

_________________
Grind your mind forever!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 31, 21:03 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 jan. 18, 11:39
Hozzászólások: 393
Tartózkodási hely: Onga
Azér azoknak az aluvázas szutykoknak jópár előnye van...
Ezerrel merevebb is könnyebb is... Nemszar az.

:idea:

_________________
I don't wanna be an angel, I just wanna be God !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 31, 21:27 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 ápr. 24, 15:39
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: állandóan váltotó
Fox írta:
Azér azoknak az aluvázas szutykoknak jópár előnye van...
Ezerrel merevebb is könnyebb is... Nemszar az.

:idea:


na legalább valaki jót is mond az aluvázról.. rajtam kívül.
(hol voltál eddig? :evil: )

_________________
Grind your mind forever!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 31, 21:30 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 ápr. 24, 15:39
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: állandóan váltotó
Dani nézd már meg!!! nem szép???

http://img.timeinc.net/mx/content/image ... /kawi1.jpg

Szépségén kívül még az előnyök is mellette szólnak! :D

_________________
Grind your mind forever!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 31, 22:01 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 jan. 18, 11:39
Hozzászólások: 393
Tartózkodási hely: Onga
Nos eddig aludtam.
Amúgy danival fölös vitatkozni nem lehet meggyőzni :D
Egyébiránt több másik régebbi tapasztalatból adódóan biztosan kimondhatom hogy az aluminium váz sok téren jobb mint az acél, ha nem minden téren. Merevebb könnyebb időtállóbb korróziómentesebb jól megmunkálható szélesebb körben alkalmazható sok év után sem veszít semmit merevségéből és a végletekig terhelhető.
Az alu egy jobb anyag. Ennyi. Csak drágább.

_________________
I don't wanna be an angel, I just wanna be God !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 31, 22:05 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 ápr. 24, 15:39
Hozzászólások: 184
Tartózkodási hely: állandóan váltotó
Fox írta:
Nos eddig aludtam.
Amúgy danival fölös vitatkozni nem lehet meggyőzni :D
Egyébiránt több másik régebbi tapasztalatból adódóan biztosan kimondhatom hogy az aluminium váz sok téren jobb mint az acél, ha nem minden téren. Merevebb könnyebb időtállóbb korróziómentesebb jól megmunkálható szélesebb körben alkalmazható sok év után sem veszít semmit merevségéből és a végletekig terhelhető.
Az alu egy jobb anyag. Ennyi. Csak drágább.

ez érdekes a Dani pont fordítva mondta.
hogy olcsóbb..

_________________
Grind your mind forever!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 31, 22:33 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2007 jan. 18, 11:39
Hozzászólások: 393
Tartózkodási hely: Onga
Szted mennyivel olcsóbb bauxitból sok sok árammal alumíniumot gyártani?
Sokall drágább eljárással készül, több energiaigénnyel.
Vegyél 2négyzetméter vaslapot meg ugyanolyan vastag 2 nm. alut.
Az ára mindent elmond és főleg ezért nem használják a motorokon mert drágítaná.

:idea:

_________________
I don't wanna be an angel, I just wanna be God !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 31, 23:21 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4915
Tartózkodási hely: Csepel City
Fox írta:
Ezerrel merevebb is könnyebb is...


És az miért is jó, ha merevebb? Hogy jobban tudjon repedni?
Amúgy meg ha ugyanolyan erősre csinálják, akkor semmivel nem könnyebb. Lásd SX-F 450 acélvázzal, önindítóval sem nehezebb, mint a japánok aluvázzal, berúgóval...

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 166 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség