KTM Klub fórum

Magyarországi KTM-esek és KTM szimpatizánsok virtuális talákozóhelye...
Pontos idő: 2025 máj. 04, 18:19

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1063 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 22  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 18, 15:28 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
csuti71 írta:
A kerékcsavar meghúzva, a szerelési útmutató alapján 90 Nm nyomatékkal, mire is Nyíregyről Levelek, 20km-es távolságon, jobboldali távtartó a tengelytől hátrafelé, pont középen, végig repedt!!!!!!! TIPP?
A Váz lenne deformálodva? Kerékcsapágy(nem jár félre, nem kotyok, egyenesen fut,nem libeg az úton, stabil mint a dög, nincs a gumin furcsa kopásnyom) gumit gumis, (több is) megnéz, megvizsgál!!! Nem találtak semmit. Nem téptem neki, nyomaték kulccsal meghúzva. nem értem.Valakinek van öttlete?
Kelet-Dunántúl Én. Ha tőletek nézzük az is dunántúl:yeah Szolnok.


A hátsó tengely-re 110 Nm meghúzási nyomatékot ír a kezelési, de akkor sem törhetne el normális körülmények között, ezt valamiért én nagyon furcsállom, de magyarázatot nem tudok rá, viszont első körben egyetértek Korival!

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 18, 15:49 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Koriori írta:
Fuxa!

Azt a doksit ha esetleg megkaphatnám........mibe kerülne az nekem????????


Küldtem emailt.

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 18, 16:00 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2010 ápr. 05, 11:11
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Rákócziújfalu
szabcsab írta:
csuti71 írta:
A kerékcsavar meghúzva, a szerelési útmutató alapján 90 Nm nyomatékkal, mire is Nyíregyről Levelek, 20km-es távolságon, jobboldali távtartó a tengelytől hátrafelé, pont középen, végig repedt!!!!!!! TIPP?
A Váz lenne deformálodva? Kerékcsapágy(nem jár félre, nem kotyok, egyenesen fut,nem libeg az úton, stabil mint a dög, nincs a gumin furcsa kopásnyom) gumit gumis, (több is) megnéz, megvizsgál!!! Nem találtak semmit. Nem téptem neki, nyomaték kulccsal meghúzva. nem értem.Valakinek van öttlete?
Kelet-Dunántúl Én. Ha tőletek nézzük az is dunántúl:yeah Szolnok.


A hátsó tengely-re 110 Nm meghúzási nyomatékot ír a kezelési, de akkor sem törhetne el normális körülmények között, ezt valamiért én nagyon furcsállom, de magyarázatot nem tudok rá, viszont első körben egyetértek Korival!


Helyesbítek, a befelé a villa tengelye felé repedt meg. ahol a távtartó csavar van.
de megnézem amit mondtatok. Köszönöm

_________________
ÜDV:
Csuti!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 18, 16:42 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
csuti71 írta:
Helyesbítek, a befelé a villa tengelye felé repedt meg. ahol a távtartó csavar van.
de megnézem amit mondtatok. Köszönöm


Valami fényképet nem tudsz mellékelni :photo ,
viszont ha jól értelmezem a mondandódat, akkor a láncfeszítő csavarnál a lengővillán a van a repedés :?:
Mert ha ott, akkor valami el lett bacva :Think
Vagy mégis csak a távtartó van elrepedve, nem tudok a sorok között olvasni :peace:

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 18, 17:21 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2010 ápr. 05, 11:11
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Rákócziújfalu
szabcsab írta:
csuti71 írta:
Helyesbítek, a befelé a villa tengelye felé repedt meg. ahol a távtartó csavar van.
de megnézem amit mondtatok. Köszönöm


Valami fényképet nem tudsz mellékelni :photo ,
viszont ha jól értelmezem a mondandódat, akkor a láncfeszítő csavarnál a lengővillán a van a repedés :?:
Mert ha ott, akkor valami el lett bacva :Think
Vagy mégis csak a távtartó van elrepedve, nem tudok a sorok között olvasni :peace:


Lehet, hogy megköszönöm, a gumisnak


Csatolmányok:
P1010688.jpg
P1010688.jpg [ 223.5 KiB | Megtekintve 33337 alkalommal. ]

_________________
ÜDV:
Csuti!
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 18, 19:31 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
csuti71 írta:
Lehet, hogy megköszönöm, a gumisnak


Na így mindjárt más, a tengelyen lévő menet szétfeszíthette, mert ebben az oldalban menetesen rögzül a tengely!
Nálam előfordult olyan, hogy ebből tekeredett ki a tengely, és nem az anyából, aztán Loctite-al belaragasztottam, azóta is jó!

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 18, 19:56 
Offline
Királyfi
Királyfi
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 15:53
Hozzászólások: 1705
Tartózkodási hely: Ahol csak kell, de főképp Veszprém
Csuti!

A másik oldalon ugyan így áll a feszítő? Ha igen, és nem ferdén van a kerék akkor nagy valószínűséggel túl lett húzva. Rá kell nézni, hogy magában kapható-e ez a távtartó. Ha csak tengellyel akkor esetleg megpróbálhatod legyártatni, de magas szilíciumtartalmú kemény aluötvözet kell hozzá. Esetleg Petyát kérdezd meg, neki van mindenféle alkatrésze bontásból.

_________________
Sok van mi csodálatosabb az embernél !
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 18, 20:12 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2010 ápr. 05, 11:11
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Rákócziújfalu
szabcsab írta:
csuti71 írta:
Lehet, hogy megköszönöm, a gumisnak


Na így mindjárt más, a tengelyen lévő menet szétfeszíthette, mert ebben az oldalban menetesen rögzül a tengely!
Nálam előfordult olyan, hogy ebből tekeredett ki a tengely, és nem az anyából, aztán Loctite-al belaragasztottam, azóta is jó!


Nyomaték kulccsal 90 Nm-el lett meghúzva. Tehát akkor az sok? mert itt elhangzott a 110Nm nem értem!
De menjünk vissza a történetben egy kicsit. Törött anya a jobb oldalon! Anya beszerezve, feltéve, erre a másik oldalon elreped!! MIÉRT? milyen nyíró hatás terheli? a láncon kívül? Vagy mi más? akkor lehet olyan ami nem látható álló helyzetben pörgetve? mert menet közben, amikor még az anya volt elrepedve, egy másik motorost megkértem jöjjön utánam, és figyelje, Ö azt mondta nem látszott semmi.
persze ez nem műszer, de a semminél több!
Akkor kérném Petya segítségét,alkatrészben, hátha van ilyenje, ha nem gond!

_________________
ÜDV:
Csuti!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 18, 22:27 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Ez azért is érdekes, mert én nem kevésszer szereltem a kerekemet, sokszor szétszedtem ellenőrizni, zsírozni ha kellett, stb. Sosem használtam nyomatékkulcsot, ún. "1 Szepynyi" nyomatékkal húztam meg. Ez pedig tuti több 110NM-nél, mert a hátulját addig húzom felfelé a gyári kis kulccsal, amíg a motor hátulja el nem kezd emelkedni. :)
Egyszer úgy emlékszem nyomatékkulccsal kértem a lelazitását, hogy megtudjam mennyivel húzom így meg, akkor bőven 100Nm felett volt.

Egyik motoromon sem volt még sosem gondom, sem az anyával, sem a másik oldalra felrögzített távtartóval. Az, hogy mindkettő anyaghibás legyen és éppen most jöjjön elő, számomra eléggé valószínűtlennek hangzik.

Javaslom, hogy ha mást nem is, de minimum a kerekeket és a fékeket magadnak szereld a motorodon. Ehhez bőven elegendő a gyári szerszámkészlet is. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 20, 19:35 
Offline
Királyfi
Királyfi
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 15:53
Hozzászólások: 1705
Tartózkodási hely: Ahol csak kell, de főképp Veszprém
Nem ártana megnézni, hogy a gyári távtartók vannak-e a hátsó kerékben!
csuti71 írta:
szabcsab írta:
csuti71 írta:
Lehet, hogy megköszönöm, a gumisnak


Na így mindjárt más, a tengelyen lévő menet szétfeszíthette, mert ebben az oldalban menetesen rögzül a tengely!
Nálam előfordult olyan, hogy ebből tekeredett ki a tengely, és nem az anyából, aztán Loctite-al belaragasztottam, azóta is jó!


Nyomaték kulccsal 90 Nm-el lett meghúzva. Tehát akkor az sok? mert itt elhangzott a 110Nm nem értem!
De menjünk vissza a történetben egy kicsit. Törött anya a jobb oldalon! Anya beszerezve, feltéve, erre a másik oldalon elreped!! MIÉRT? milyen nyíró hatás terheli? a láncon kívül? Vagy mi más? akkor lehet olyan ami nem látható álló helyzetben pörgetve? mert menet közben, amikor még az anya volt elrepedve, egy másik motorost megkértem jöjjön utánam, és figyelje, Ö azt mondta nem látszott semmi.
persze ez nem műszer, de a semminél több!
Akkor kérném Petya segítségét,alkatrészben, hátha van ilyenje, ha nem gond!

_________________
Sok van mi csodálatosabb az embernél !
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 20, 20:03 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2010 ápr. 05, 11:11
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Rákócziújfalu
Petyának van, küldi! Ha ideért, fejleményekről, beszámolok.
Egyébként Úgy tűnt hogy azok

_________________
ÜDV:
Csuti!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 22, 9:13 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Korinak: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... SS:GB:1123

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 22, 16:18 
Offline
Klubtag
Klubtag
Avatar

Csatlakozott: 2008 júl. 25, 1:10
Hozzászólások: 2518
Tartózkodási hely: Bugyi
xerxesza írta:


hihi... :lol:

Minek kell Korinak szemetes kuka a motorjára? :D

Üdv,

pancel

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 22, 18:09 
Offline
Királyfi
Királyfi
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 15:53
Hozzászólások: 1705
Tartózkodási hely: Ahol csak kell, de főképp Veszprém
xerxesza írta:

Köszi!

Szereztem egy nagy tanktáskát! Az jó lesz mindenféle lim-lomnak.

_________________
Sok van mi csodálatosabb az embernél !
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 22, 18:10 
Offline
Királyfi
Királyfi
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 15:53
Hozzászólások: 1705
Tartózkodási hely: Ahol csak kell, de főképp Veszprém
pancel írta:
xerxesza írta:


hihi... :lol:

Minek kell Korinak szemetes kuka a motorjára? :D

Üdv,

pancel


Ugyi aki nem megy messzire az nem tudhassssa! :yeah

_________________
Sok van mi csodálatosabb az embernél !
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 22, 19:49 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4917
Tartózkodási hely: Csepel City
xerxesza írta:


Rakétahordozó LC8, a MH új csodafegyvere :?: :m30

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 23, 17:34 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
xerxesza írta:


Misi csinált ilyesmit vagy 3 nagyobb konzervdobozból, talán még a Hondájára. Teljesen jó volt hátul az idom alatt. :wow:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 24, 21:04 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 aug. 06, 20:05
Hozzászólások: 502
Tartózkodási hely: Monor
faki írta:
xerxesza írta:


Misi csinált ilyesmit vagy 3 nagyobb konzervdobozból, talán még a Hondájára. Teljesen jó volt hátul az idom alatt. :wow:

Igen, igen
Kép

_________________
"A kaland úgy kezdődik, hogy az ember elszökik otthonról."


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 27, 7:53 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2010 ápr. 05, 11:11
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Rákócziújfalu
Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy meg oldódott a probléma, illetve a problémák.
Kuplung: a felső munkahenger, és az "O" gyűrű cseréjével, most már rendesen működik, és nem levegősödik le a rendszer. A légtelenítés lentről, az általatok javasolt módszerrel sikerült.
szerintem nem volt rendesen lelégtelenítve, ezért levegősödött, majd a DOT4 rendezte a karmantyúkat, és már azért nem sikerült megoldani a problémát, de a felső munka henger cseréjével, sikerült rendberakni.
Távtartó: szerintem Petya tippje jött be, az az amikor ki lett cserélve a gumi, és vissza került a repedt kerék anya, mivel nem lehetett tökéletesen meghúzni, ezért folyamatos ütéseket kapott a távtartó, és elrepedt majd amikor a jó csavar felkerült, a meghúzásnál nem feküdt fel a láncfeszítő csavar a távtartóra, és ezért kigyorsításoknál a lánc oldalán a tengely és a távtartó, a nagy erőre való tekintettel, megadta magát. Kicseréltem, és most úgy tűnik minden rendben!
Köszönöm, a tanácsokat, és a türelmet, értetlenségemmel szemben.

_________________
ÜDV:
Csuti!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 29, 19:16 
Offline
Királyfi
Királyfi
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 15:53
Hozzászólások: 1705
Tartózkodási hely: Ahol csak kell, de főképp Veszprém
No problemo... Augusztusban megyünk egy kb 3500km-e karikát érdekes helyeken. Ott kipróbálhatod a motort. . . . . . . . . . .
csuti71 írta:
Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy meg oldódott a probléma, illetve a problémák.
Kuplung: a felső munkahenger, és az "O" gyűrű cseréjével, most már rendesen működik, és nem levegősödik le a rendszer. A légtelenítés lentről, az általatok javasolt módszerrel sikerült.
szerintem nem volt rendesen lelégtelenítve, ezért levegősödött, majd a DOT4 rendezte a karmantyúkat, és már azért nem sikerült megoldani a problémát, de a felső munka henger cseréjével, sikerült rendberakni.
Távtartó: szerintem Petya tippje jött be, az az amikor ki lett cserélve a gumi, és vissza került a repedt kerék anya, mivel nem lehetett tökéletesen meghúzni, ezért folyamatos ütéseket kapott a távtartó, és elrepedt majd amikor a jó csavar felkerült, a meghúzásnál nem feküdt fel a láncfeszítő csavar a távtartóra, és ezért kigyorsításoknál a lánc oldalán a tengely és a távtartó, a nagy erőre való tekintettel, megadta magát. Kicseréltem, és most úgy tűnik minden rendben!
Köszönöm, a tanácsokat, és a türelmet, értetlenségemmel szemben.

_________________
Sok van mi csodálatosabb az embernél !
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 02, 11:14 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2010 ápr. 05, 11:11
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Rákócziújfalu
Koriori írta:
No problemo... Augusztusban megyünk egy kb 3500km-e karikát érdekes helyeken. Ott kipróbálhatod a motort. . . . . . . . . . .
csuti71 írta:
Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy meg oldódott a probléma, illetve a problémák.
Kuplung: a felső munkahenger, és az "O" gyűrű cseréjével, most már rendesen működik, és nem levegősödik le a rendszer. A légtelenítés lentről, az általatok javasolt módszerrel sikerült.
szerintem nem volt rendesen lelégtelenítve, ezért levegősödött, majd a DOT4 rendezte a karmantyúkat, és már azért nem sikerült megoldani a problémát, de a felső munka henger cseréjével, sikerült rendberakni.
Távtartó: szerintem Petya tippje jött be, az az amikor ki lett cserélve a gumi, és vissza került a repedt kerék anya, mivel nem lehetett tökéletesen meghúzni, ezért folyamatos ütéseket kapott a távtartó, és elrepedt majd amikor a jó csavar felkerült, a meghúzásnál nem feküdt fel a láncfeszítő csavar a távtartóra, és ezért kigyorsításoknál a lánc oldalán a tengely és a távtartó, a nagy erőre való tekintettel, megadta magát. Kicseréltem, és most úgy tűnik minden rendben!
Köszönöm, a tanácsokat, és a türelmet, értetlenségemmel szemben.


Sajna nem tudok menni, mert 22-én indulok Mamaiara, a családdal,mert megőrjít az asszony a tengerér.Én nem csipázom, de ez van. majd legközelebb, meg egyelőre, mivel még nem vagyok nagy túrás, rövidebbre mennék kezdésnek:( De köszi a meghívást.

_________________
ÜDV:
Csuti!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 06, 13:46 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Vízpumpa szimmering - home made.

http://xerxesza.blogspot.com/2010/08/ar ... ering.html

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 06, 19:28 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2010 ápr. 05, 11:11
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Rákócziújfalu
Sziasztok!
Le tudná írni valaki részletesen, az első fékbetét cserét? Kerék kiszedése utántól, mert az már úgy ahogy de megy!
Előre is köszönöm!

_________________
ÜDV:
Csuti!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 07, 0:20 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4917
Tartózkodási hely: Csepel City
csuti71 írta:
Sziasztok!
Le tudná írni valaki részletesen, az első fékbetét cserét? Kerék kiszedése utántól, mert az már úgy ahogy de megy!
Előre is köszönöm!


Ahhoz minek kiszedni a kereket? :Think

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 07, 10:09 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2010 ápr. 05, 11:11
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Rákócziújfalu
gencsydani írta:
csuti71 írta:
Sziasztok!
Le tudná írni valaki részletesen, az első fékbetét cserét? Kerék kiszedése utántól, mert az már úgy ahogy de megy!
Előre is köszönöm!


Ahhoz minek kiszedni a kereket? :Think

:Think Már rájöttem, hogy nem kell!
Gondoltam gyakorlok versenyre :-) De edzenem kell a 6 mp-re!

_________________
ÜDV:
Csuti!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 07, 11:30 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2010 ápr. 05, 11:11
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Rákócziújfalu
csuti71 írta:
gencsydani írta:
csuti71 írta:
Sziasztok!
Le tudná írni valaki részletesen, az első fékbetét cserét? Kerék kiszedése utántól, mert az már úgy ahogy de megy!
Előre is köszönöm!


Ahhoz minek kiszedni a kereket? :Think

:Think Már rájöttem, hogy nem kell!
Gondoltam gyakorlok versenyre :-) De edzenem kell a 6 mp-re!


Nem mondtátok, hogy ez ilyen egyszerű! Úgy néz ki meg van!

_________________
ÜDV:
Csuti!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 07, 15:47 
Offline
Klubtag
Klubtag
Avatar

Csatlakozott: 2008 júl. 25, 1:10
Hozzászólások: 2518
Tartózkodási hely: Bugyi
csuti71 írta:
[Nem mondtátok, hogy ez ilyen egyszerű! Úgy néz ki meg van!


Pedig az! :wow:

1. Megállsz
2. Kicseréled a fékbetétet
3. Továbbmész. :yeah :m28 :wow:

Üdv,

pancel

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 07, 16:40 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2010 ápr. 05, 11:11
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Rákócziújfalu
pancel írta:
csuti71 írta:
[Nem mondtátok, hogy ez ilyen egyszerű! Úgy néz ki meg van!


Pedig az! :wow:

1. Megállsz
2. Kicseréled a fékbetétet
3. Továbbmész. :yeah :m28 :wow:

Üdv,

pancel


Igen aki már csinálta, annak ilyen egyszerű! :-)

_________________
ÜDV:
Csuti!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 07, 21:05 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Hihi, felemás:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 901wt_1138

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 08, 15:23 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4917
Tartózkodási hely: Csepel City
xerxesza írta:


És a tanúk ellentmondásba keveredtek :D

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 08, 18:00 
Offline
Királyfi
Királyfi
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 15:53
Hozzászólások: 1705
Tartózkodási hely: Ahol csak kell, de főképp Veszprém
Egy kis szösszenet: http://koriori.blogspot.com/2010/08/markaszerviz.html

_________________
Sok van mi csodálatosabb az embernél !
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 08, 18:10 
Offline
Klubtag
Klubtag
Avatar

Csatlakozott: 2008 júl. 25, 1:10
Hozzászólások: 2518
Tartózkodási hely: Bugyi
Koriori írta:


baszki.... :Think :hit :box :shit:

Üdv,

pancel

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 08, 21:46 
Offline
Királyfi
Királyfi
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 15:53
Hozzászólások: 1705
Tartózkodási hely: Ahol csak kell, de főképp Veszprém
pancel írta:
Koriori írta:


baszki.... :Think :hit :box :shit:

Üdv,

pancel

Lássuk meg mi lesz. Amúgy meg "VILÁGBÉKE"! :-)

_________________
Sok van mi csodálatosabb az embernél !
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 09, 20:48 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
Koriori írta:


Kori blogot ír!? :m17
Csak igaza lesz a majáknak! :god


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 10, 10:10 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 nov. 07, 22:09
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Sárospatak
Koriori írta:
pancel írta:
Koriori írta:


baszki.... :Think :hit :box :shit:

Üdv,

pancel

Lássuk meg mi lesz. Amúgy meg "VILÁGBÉKE"! :-)


Van már valami fejlemény :?:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 10, 17:29 
Offline
Királyfi
Királyfi
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 15:53
Hozzászólások: 1705
Tartózkodási hely: Ahol csak kell, de főképp Veszprém
Sziasztok!

Tehát amit elhiszek, nem most törött el az alkatrész, csak most esett szét. Az tény hogy itt vidéken is szervizelték a motoromat, valszeg itt summantották el a dolgot. Persze ennek már több mint két éve. Gyanítom nem lesz gazdája a bajnak.
Miután privátban is kaptam kérdéseket, és a köztudatba belopózott, hogy esetleg Ócsán nyúltak mellé ezért szeretném tisztázni a dolgot!
Igen Ócsán járt utoljára a motor. De beszéltem Norbival, Adrival és nincs okom feltételezni, hogy ők a ludasak. Mint fentebb írtam, itt vidéken a Tataynál is járt a motor 2008-ban. Azóta nem hordom oda, mert volt pár dolog ami nem tetszett amikor visszakaptam a gépet. Nagyon valószínű, hogy itt csattintották el a csatlakozót. De mint írtam, bizonyítani nem tudom. A bosszantó az, hogy egy 26€ alkatrészről van szó, és bassza meg ennyire olcsó egy szerviz becsülete!

_________________
Sok van mi csodálatosabb az embernél !
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 10, 18:23 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 nov. 07, 22:09
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Sárospatak
Azért megmondom őszintén, meglepett volna, ha "lett volna gazdája" a problémádnak, hiszen Magyarisztánban élünk :!: :?
Mindenesetre azért felmerül bennem a kérdés (persze szigorúan költői!!!), hogy amennyiben Te észrevetted ezt a kókányolást, Ők a szervíz alkalmával miért nem :?:
BTW, remélem ez nem fogja befolyásolni/akadályozni a túrátokat :!:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 aug. 10, 20:29 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Gyurci írta:
BTW, remélem ez nem fogja befolyásolni/akadályozni a túrátokat :!:


Nem fogja, viszünk vontatókötelet :lol:

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 03, 14:27 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
66666 Km-nél az Ócsai szervízt látogattuk meg a motorommal, szűk 2 napos bentlakásos időtartamban!
Az ok: a hátsó hengertalp tömítésnél szivárog az olaj!
Telefonos konzultációt folytattunk a hibáról, javasolták, hogy akkor már a másikat is érdemes kicserélni,
gyűrűket , szelepeket, vízpumpa környékét átnézni, mivel a blokkot emiatt úgyis ki kell szerelni!

A motort az idomaitól megszabadítva, a lehetőségekhez képest megpucolva futón szállítottam csütörtök reggel 8-ra!
Norbi és Misi azonnal nekiállt, a blokk igen gyorsan az asztalon találta magát, ahol kezdődhetett a csontozás!
Szépen sorjában megszabadult a hengereitől, majd a vízpumpától is szegény pára, aztán kezdődött a méricskélés, szemrevételezés, majdan a stratégia felállítása!

A hengerek-dugók hibátlanok, semmilyen húzásnyom sem látszik rajtuk, a gyári hónolás tökéletesen látható a hengerfuratok teljes felületén!
A gyűrűk közül csak az olajlehúzót cserélték, a többi a beépítési és a megengedett méret közötti félúton van, ezeket felesleges lett volna cserélni!
A vízpumpa tengely még bírta volna, de ha már ennyire megvan bontva, akkor azt is cserélték, de nem a gyári csapágyakat használták,
hanem külön vásároltat rakott bele Norbi, mert Derot Tomi motorján pár hónapja cserélték ugyanezeket az alkatrészeket,
és a gyári csomagolású csapágy bedobta a kulcsot, és ennek köszönhetően kicsit költségesebb lesz az újbóli javítás, amit nálam megpróbálnak ezzel elkerülni!

A hengerfejeket elvitték gépműhelybe, ezért 12.000-et kellet fizetni, egyébként semmi látható hiba nem volt rajta, legfeljebb a szelepeket kellett volna becsiszolni, de hát ők a szakemberek!
Az összerakásnál kiderült, hogy olyan "jól sikerült" a gépmunka, hogy ha legközelebb /remélem ez nagyon sokára lesz/ ilyen beavatkozásra volna szükség,
akkor eldobhatom a hengerfejeket, mert nem lehetne a szelephézagokat beállítani, nem férne be a lapka!

Szép lassan összeállt a blokk, bekerült a helyére, beindult, karbiszonkronok belőve, számlázás, FIZETÉS, pakolás, és agyalás hazáig a számokon!

Alkatrész ár: 70.000;-Ft gyertya-légszűrő nem lett cserélve /iridium, ill. mosható, motorolajat-szűrőt én vittem/
Munkadíj: 45.000;-Ft
Gépmunka: 12.000;-Ft
Olajcsere: 4.000;-Ft
Karbiszinkron: 2.000;-Ft
valami még: 3.000;-Ft /valószinű a hütőfolyadék/

8 db lapkát is felszámoltak /ami bent van az anyagárban csekély 9.000-ért/ amiket csereberéltek a hengerfejek, illetve a fiókban találhatók közül,
ahova végűl az enyémből kivettek is kerültek, és majd más ismét kifizeti!

A kellemetlenségeket egyensúlyozandó folyamatosan dolgoztak két teljes napot a motoron, javarészt ketten, minden alkatrész, ami számításba jöhetett elő volt készítve,
és utolsó sorban a szakértelem abszolút nem lebecsülendő!

Kicsit keserű a szám ize, de remélem nem volt hiábavaló a beavatkozás!

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 03, 14:55 
Offline
Klubtag
Klubtag
Avatar

Csatlakozott: 2008 júl. 25, 1:10
Hozzászólások: 2518
Tartózkodási hely: Bugyi
:star

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 03, 15:10 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 nov. 07, 22:09
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Sárospatak
szabcsab írta:
...a hátsó hengertalp tömítésnél szivárog az olaj...

Végülis mi okozta a szivárgást :?:
A többire meg én is: :star :Think


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 03, 18:45 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
Gyurci írta:
szabcsab írta:
...a hátsó hengertalp tömítésnél szivárog az olaj...

Végülis mi okozta a szivárgást :?:
A többire meg én is: :star :Think


Nincs rá semmi magyarázat, látható nyom sem volt a tömítésen!

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 03, 20:32 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
Egy dolgot kifelejtettem: az anyagárak 10% kedvezményt tartalmaznak!

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 03, 20:37 
Offline
Klubtag
Klubtag
Avatar

Csatlakozott: 2008 júl. 25, 1:10
Hozzászólások: 2518
Tartózkodási hely: Bugyi
szabcsab írta:
Egy dolgot kifelejtettem: az anyagárak 10% kedvezményt tartalmaznak!


De jó, akkor már nem is majd 150 ezret hagytál ott, hanem valamivel többet mint 100 ezret. :grin:
Tiszta haszon. :stupid

Üdv,

pancel

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 03, 20:54 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 nov. 07, 22:09
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Sárospatak
szabcsab írta:
Nincs rá semmi magyarázat, látható nyom sem volt a tömítésen!

Má' bocsánat, de akkor mi a bánatnak síkköszörülték a hengertalpakat (mert ugye azt tették!?) :?:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 03, 21:43 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
Gyurci írta:
szabcsab írta:
Nincs rá semmi magyarázat, látható nyom sem volt a tömítésen!

Má' bocsánat, de akkor mi a bánatnak síkköszörülték a hengertalpakat (mert ugye azt tették!?) :?:


NEM, a hengerfejeket gyalulták síkba, a szelepfészkeket marták, a szelepeket pedig köszörülték, talán így pontos!

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 04, 7:18 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 nov. 07, 22:09
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Sárospatak
Azért bennem, mint laikusban, megfogalmazódott két kérdés az eseteddel kapcsolatban, persze szigorúan csak "hangosan gondolkodás" szintjén, mellőzve mindenféle okoskodást:
- amennyiben nem volt indokolt, minek kellett a hengerfejeket megmunkálni :?:
- magyarul kukáztattak Veled 2db hengerfejet (persze majd alkalomadtán vis majorra fognak hivatkozni, Bánk szavaival: nincs itt más kigázolás!), azt meg, hogy a megmunkálás után jöttek rá a lapka-problémára, az talán az Ő dilletantizmusukat is tükrözi, azt nem kellett volna előre tudniuk :?:
A lapkák "fiókból" történő felszámolása már csak hab a tortán (nekem ugyanezt a DL-nél nem számlázták).
Terveztem, hogy egy ősz végi átvizsgálásra én is ellátogatok Ócsára, de kezdek erősen szkeptikus lenni Velük kapcsolatban :!:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 04, 14:13 
Offline
Klubtag
Klubtag

Csatlakozott: 2006 ápr. 06, 3:58
Hozzászólások: 268
Tartózkodási hely: Paks
Sziasztok!
Igazából az a baj, hogy az LC8 blokk szerelésében Ócsa rendelkezik a legnagyobb tapasztalattal, így nemigen tudod máshova vinni.
A Csabi által leírtakban szerintem csak a hengerfej az ami nem volt jó döntés, én az árakat normálisnak tartom. Persze a lapkás téma sem volt korrekt, az ilyen dolgokat sosem értettem, hogy pár ezer forintért elcseszi a megítélését. Mert ennyi elég hozzá, hogy az ember keserű szájizzel hagyja ott őket.
A hengerfej kérdésbe meg nem látunk bele (én legalábbis). Előfordulhat, hogy indokolt volt, bár ~65ekm-nél gyári kipufogókkal szerintem nem normál elhasználódás ha szelepfészkeket kell marni és szelepeket köszörülni. Egy egyszerű szelep becsiszolás sosem árt ha szét van szedve a motor, de ez is csak akkor ha már sokat futott a gép. Azt sem tudjuk, hogy a hfejek síklapúságával volt-e gond. Ha jóhiszemű akarok lenni, akkor valahogy az jön le az egészből, hogy talán túl alaposak akartak lenni és ez lett a végeredmény. Persze az elcseszés attól még ott van...
Nem tudom. Az a baj ezekkel a sztorikkal, hogy csak az egyik fél nyilatkozik és lehetséges, hogy bizonyos dolgok szakmailag indokoltak voltak, csak ez nem lett ott átbeszélve. Mondom, lehetséges. Mindenesetre én nem feltélenül tartom jónak az ilyetén tapasztalat megosztást, mert előfordulhat, hogy nem 100%-os a sztori és bizony súlyos következményekkel járhat a kereskedőre ill. a szervízre nézve. Ezt általánosságban mondom, nem konkrétan a Csabi esetére.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 04, 19:18 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
Gyurci írta:
- amennyiben nem volt indokolt, minek kellett a hengerfejeket megmunkálni :?:

Szakmailag nem tudok nyilatkozni, én nem éreztem indokoltnak, nagyon szép volt belül az égéstér, ráadásul nem is a hengerfej problémája miatt lett szétszedve!
-az előzetes telefonbeszélgetés alkalmával kitértünk erre, Norbi szóbahozta a gépi megmunkálást, én próbáltam elkerülni, megegyeztünk hogy szétszedés után meglájuk,
lehet elég lesz a szelepek csiszolása, de aztán beszélgetés nélkül elviharzott a gépműhelybe, majd délután visszahozta a már említett állapotában
Petya írta:
Igazából az a baj, hogy az LC8 blokk szerelésében Ócsa rendelkezik a legnagyobb tapasztalattal, így nemigen tudod máshova vinni.

Sajnos ez így van, egyszer D.földváron szelephézagot állítottak egy teljes napon kersztül, ott a lapkákat a polcról vették le/4 db-ot, mert nem volt több/, aztán Ócsán sikerült is megcsinálni!
Petya írta:
én az árakat normálisnak tartom. Persze a lapkás téma sem volt korrekt, az ilyen dolgokat sosem értettem, hogy pár ezer forintért elcseszi a megítélését.

Én sem problémáztam a munkadíjon, azt korrektnek tartom, csak a plusz olajcsere díja, plusz karbiszinkron díja, plusz a lapkák árai, és mint tudjuk, sok kicsi sokkra megy :Think
Gyurci írta:
Terveztem, hogy egy ősz végi átvizsgálásra én is ellátogatok Ócsára, de kezdek erősen szkeptikus lenni Velük kapcsolatban

-Ettől még nyugodtan elviheted, mert valóban az eddigi tapasztalatok alapján nincs jobb, legalábbis még nem jött felszínre egy sem, de ne hagyd ott a motort, legyél ott mellette!

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 04, 20:49 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 nov. 07, 22:09
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Sárospatak
Nekem amúgy pont ez a problémám, hogy ami itthon messze a legjobb, az a Tőlunk fejlettebb demokráciákban a középszint alját veri. Igaz ez a BMW-re és a Suzuki-ra is, az egész országban egy hely van, ahová hordják, mert ott "értenek" hozzá. Nem is értem egyik motorgyártót sem (bár ez igaz az autó márkaszervízekre is), hogy miért nem ellenőrzik, vagy egyáltalán hogy adhatják meg a licencet bizonyos szervízeknek, miért adják ehhez a nevüket. Komolyan vicc az egész, én is innen, meg az advrider-ről szedem az igét, hogy mit (és mikor) nézessek meg és cseréltessek a motoron, az alapján fogom megrendelni a szervízt. Nem az olajcserét, meg az ilyen egyszerűbb szereléseket, mert azt én csinálom, hanem a fajsúlyosabb dolgokat.
Persze továbbra is csak hangosan gondolkodom!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1063 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 22  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség