KTM Klub fórum

Magyarországi KTM-esek és KTM szimpatizánsok virtuális talákozóhelye...
Pontos idő: 2025 máj. 04, 19:20

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1063 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 05, 8:49 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4917
Tartózkodási hely: Csepel City
Gyurci írta:
Nekem amúgy pont ez a problémám, hogy ami itthon messze a legjobb, az a Tőlunk fejlettebb demokráciákban a középszint alját veri.


Szerintem meg nem kéne elájulni a "fejlettebb" demokráciáktól, ott pont az ilyen szöszölős, "megoldjukokosba" szakemberek mennek ritkaságszámba, mert arrafelé a szerelés kimerül az alkatrészcserélésben (az itthoni óradíjak sokszorosáért+az új alkatrész ára ugye)...

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 05, 9:41 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 nov. 07, 22:09
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Sárospatak
Márkaszervízekről "gondolkodtam" és ez szerintem Magyarországon is ugyanígy történik, csak mentalitásbeli különbségek vannak. Arra gondolok, hogy kommunikálnak a Megrendelővel a problémáról, nem a saját fejük után mennek, arról nem beszélve, hogy nincsenek a Koriéhoz hasonló titkos alkatrészcserék, illetve a Csabiéhoz hasonló esetek. Van gazdája annak, ha elb@sznak valamit és azt saját költségükön ki is javítják. Ezek az "érdekes" javítások bármely márka, bármelyik itthoni szervízében előfordulhatnak, voltam párban, én is utána a "szakihoz" vittem, de a garancia ugye kötelez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 05, 10:50 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4917
Tartózkodási hely: Csepel City
Gyurci írta:
Márkaszervízekről "gondolkodtam" és ez szerintem Magyarországon is ugyanígy történik, csak mentalitásbeli különbségek vannak. Arra gondolok, hogy kommunikálnak a Megrendelővel a problémáról, nem a saját fejük után mennek, arról nem beszélve, hogy nincsenek a Koriéhoz hasonló titkos alkatrészcserék, illetve a Csabiéhoz hasonló esetek. Van gazdája annak, ha elb@sznak valamit és azt saját költségükön ki is javítják. Ezek az "érdekes" javítások bármely márka, bármelyik itthoni szervízében előfordulhatnak, voltam párban, én is utána a "szakihoz" vittem, de a garancia ugye kötelez.


Akkor alaposan félre vagy informálva pl. Ócsát illetően...szerinted a hűdefejlett nyugaton melyik márkaszervizben állnak neki helyben visszahegeszteni egy letörött kipufogótartó fület a vázra vagy melyikben engedik meg hogy az ő műhelyükben, az ő szerszámaikkal, segítségükkel Te magad megjavítsd a motorodat (megtörtént eset mindkettő) :?:
Persze, b.sznak el ők is dolgokat (ilyet is láttam már magam is)...de hát ők is emberből vannak...

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 05, 11:08 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 nov. 07, 22:09
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Sárospatak
Gyurci írta:
...Ezek az "érdekes" javítások bármely márka, bármelyik itthoni szervízében előfordulhatnak...

Nem Ócsáról beszéltem, sosem jártam ott, így nem is tudok véleményt mondani Róluk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 05, 16:14 
Offline
Klubtag
Klubtag
Avatar

Csatlakozott: 2008 júl. 25, 1:10
Hozzászólások: 2518
Tartózkodási hely: Bugyi
Sajnos onnan indul ki alapvetően a probléma, hogy nálunk itthon a motoralkatrész (most KTM-ről beszélek) aranyáron megy, mint ahogy láthatjuk a neten is.
Erre ha nem raknak munkadíjat még akkor is drága.

Sajnos a szakirányú képzés is olyan amilyen, sok szakszervízben találkoztam olyan motorszerelővel akinek pl. szobafestő volt a szakmája.
Harmadrészt a sok kóklernek bátran nevezhető szervíz után az egyszerű motoros még egy elsőrangú szervíznél is (akaratlanul) azt nézi, hogy mibe bakizik bele.
Én mindentől függetlenül (ha a személyes kötődést nem veszem alapul az ócsaiakkal) Norbiékkal még mindig 120%-osan meg vagyok elégedve a következők miatt:

- Nem a legegyszerűbb, és sokszor legdrágább megoldást keresik, holott ez számukra is egyértelműbb lenne (még ha ezzel saját magukat is ölnék meg a piacon).
- Dani már említette, hogy sokszor saját motorodat is szerelheted a gyári szervízanyag, szerszám és tudás háttérrel (jómagam többször is előfordulok náluk így).
- Mind szakmailag, mind pedig emberileg eltagadhatatlanul verik az összes szervízt, néha azonban akaratlanul beleszaladnak ők is egy bakiba.

Nekem már nyeltek le százezres vonalat messze átugró szervízt csak azért, mert Norbi úgy érezte, hogy rámfér a segítség.
Szomorú tény, hogy mostanság nagyon nem jól áll itthon a márka presztizse, köszönhetően pl. a Fruti féle eseteknek és hozzáállásoknak.

Ha most engem kérdeznének, hogy mit tennék ezügyben, az tuti, hogy felhívnám a Mattighofeniek figyelmét arra, hogy kurvára időszerű lenne rendet tenni a beszállítói vonalon (a sok lépcsőn áthaladó és eszetlen árréssel dolgozó beszállítók elviselhetetlenül durva árakkal dolgoznak, így a gyártól cirka 500 kilométerre olyan árak vannak mint Új-Zélandon sem!!), illetve csináltatnék a kereskedésekkel és szervízekkel egy olyan revíziót, hogy belegörbülnének!

Üdv,

pancel

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 05, 22:08 
Offline
Királyfi
Királyfi
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 15:53
Hozzászólások: 1705
Tartózkodási hely: Ahol csak kell, de főképp Veszprém
Ebből csak annyit ragadnék ki, hogy a járműipar csere-pótalkatrész üzletága a legjobban ketyegő biznisz. Csak hogy lásd az arányokat, egy általunk gyártott "X" márka alkatrészét mi 12€/db-ért szállítjuk. Mire az autó tulajdonoshoz ér egyazon márka azonos modellről van szó, különböző felszereltségi szinten 90 ezer-től 140-ezerig csenget a madár. Csak a programozásban van különbség. A másik esetben a 10€ alkatrészből mire a madár megveszi, 1200€-t plusz munkadíjat fizet. Gondolom a motorkerékpárok esetében még hatványozottabb a helyzet az alacsonyabb darabszámok miatt. (előző estekben több mint millió db/év gyártott alkatrészről van szó).
pancel írta:
Sajnos onnan indul ki alapvetően a probléma, hogy nálunk itthon a motoralkatrész (most KTM-ről beszélek) aranyáron megy, mint ahogy láthatjuk a neten is.
Erre ha nem raknak munkadíjat még akkor is drága.

Sajnos a szakirányú képzés is olyan amilyen, sok szakszervízben találkoztam olyan motorszerelővel akinek pl. szobafestő volt a szakmája.
Harmadrészt a sok kóklernek bátran nevezhető szervíz után az egyszerű motoros még egy elsőrangú szerviznél is (akaratlanul) azt nézi, hogy mibe bakizik bele.
Én mindentől függetlenül (ha a személyes kötődést nem veszem alapul az ócsaiakkal) Norbiékkal még mindig 120%-osan meg vagyok elégedve a következők miatt:

- Nem a legegyszerűbb, és sokszor legdrágább megoldást keresik, holott ez számukra is egyértelműbb lenne (még ha ezzel saját magukat is ölnék meg a piacon).
- Dani már említette, hogy sokszor saját motorodat is szerelheted a gyári szervízanyag, szerszám és tudás háttérrel (jómagam többször is előfordulok náluk így).
- Mind szakmailag, mind pedig emberileg eltagadhatatlanul verik az összes szervízt, néha azonban akaratlanul beleszaladnak ők is egy bakiba.

Nekem már nyeltek le százezres vonalat messze átugró szervízt csak azért, mert Norbi úgy érezte, hogy rámfér a segítség.
Szomorú tény, hogy mostanság nagyon nem jól áll itthon a márka presztizse, köszönhetően pl. a Fruti féle eseteknek és hozzáállásoknak.

Ha most engem kérdeznének, hogy mit tennék ezügyben, az tuti, hogy felhívnám a Mattighofeniek figyelmét arra, hogy kurvára időszerű lenne rendet tenni a beszállítói vonalon (a sok lépcsőn áthaladó és eszetlen árréssel dolgozó beszállítók elviselhetetlenül durva árakkal dolgoznak, így a gyártól cirka 500 kilométerre olyan árak vannak mint Új-Zélandon sem!!), illetve csináltatnék a kereskedésekkel és szervízekkel egy olyan revíziót, hogy belegörbülnének!

Üdv,

pancel

_________________
Sok van mi csodálatosabb az embernél !
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 05, 22:16 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4917
Tartózkodási hely: Csepel City
Koriori írta:
Ebből csak annyit ragadnék ki, hogy a járműipar csere-pótalkatrész üzletága a legjobban ketyegő biznisz. Csak hogy lásd az arányokat, egy általunk gyártott "X" márka alkatrészét mi 12€/db-ért szállítjuk. Mire az autó tulajdonoshoz ér egyazon márka azonos modellről van szó, különböző felszereltségi szinten 90 ezer-től 140-ezerig csenget a madár. Csak a programozásban van különbség. A másik esetben a 10€ alkatrészből mire a madár megveszi, 1200€-t plusz munkadíjat fizet. Gondolom a motorkerékpárok esetében még hatványozottabb a helyzet az alacsonyabb darabszámok miatt. (előző estekben több mint millió db/év gyártott alkatrészről van szó).


EXC féklámpakapcsoló (Marquardt).
Elektronikai boltban 490 Ft, KTM-kereskedésben 10060 Ft (volt, 2 éve). Előállítási költsége meg akár 8-10 Ft is lehet...

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 05, 22:23 
Offline
Klubtag
Klubtag
Avatar

Csatlakozott: 2008 júl. 25, 1:10
Hozzászólások: 2518
Tartózkodási hely: Bugyi
gencsydani írta:
Koriori írta:
Ebből csak annyit ragadnék ki, hogy a járműipar csere-pótalkatrész üzletága a legjobban ketyegő biznisz. Csak hogy lásd az arányokat, egy általunk gyártott "X" márka alkatrészét mi 12€/db-ért szállítjuk. Mire az autó tulajdonoshoz ér egyazon márka azonos modellről van szó, különböző felszereltségi szinten 90 ezer-től 140-ezerig csenget a madár. Csak a programozásban van különbség. A másik esetben a 10€ alkatrészből mire a madár megveszi, 1200€-t plusz munkadíjat fizet. Gondolom a motorkerékpárok esetében még hatványozottabb a helyzet az alacsonyabb darabszámok miatt. (előző estekben több mint millió db/év gyártott alkatrészről van szó).


EXC féklámpakapcsoló (Marquardt).
Elektronikai boltban 490 Ft, KTM-kereskedésben 10060 Ft (volt, 2 éve). Előállítási költsége meg akár 8-10 Ft is lehet...


Nekem 12.900.-ért adák volna két hónapja (EXC első fékem van), ugyanez (még a doboza is) az Apriliánál 2800 pénz. :Think

Üdv,

pancel

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 05, 22:30 
Offline
Királyfi
Királyfi
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 15:53
Hozzászólások: 1705
Tartózkodási hely: Ahol csak kell, de főképp Veszprém
gencsydani írta:
Koriori írta:
Ebből csak annyit ragadnék ki, hogy a járműipar csere-pótalkatrész üzletága a legjobban ketyegő biznisz. Csak hogy lásd az arányokat, egy általunk gyártott "X" márka alkatrészét mi 12€/db-ért szállítjuk. Mire az autó tulajdonoshoz ér egyazon márka azonos modellről van szó, különböző felszereltségi szinten 90 ezer-től 140-ezerig csenget a madár. Csak a programozásban van különbség. A másik esetben a 10€ alkatrészből mire a madár megveszi, 1200€-t plusz munkadíjat fizet. Gondolom a motorkerékpárok esetében még hatványozottabb a helyzet az alacsonyabb darabszámok miatt. (előző estekben több mint millió db/év gyártott alkatrészről van szó).


EXC féklámpakapcsoló (Marquardt).
Elektronikai boltban 490 Ft, KTM-kereskedésben 10060 Ft (volt, 2 éve). Előállítási költsége meg akár 8-10 Ft is lehet...


:-) Ezek szerint nem beszéltem hülyeséget? :-)

_________________
Sok van mi csodálatosabb az embernél !
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 05, 22:33 
Offline
Klubtag
Klubtag
Avatar

Csatlakozott: 2008 júl. 25, 1:10
Hozzászólások: 2518
Tartózkodási hely: Bugyi
Koriori írta:
gencsydani írta:
Koriori írta:
Ebből csak annyit ragadnék ki, hogy a járműipar csere-pótalkatrész üzletága a legjobban ketyegő biznisz. Csak hogy lásd az arányokat, egy általunk gyártott "X" márka alkatrészét mi 12€/db-ért szállítjuk. Mire az autó tulajdonoshoz ér egyazon márka azonos modellről van szó, különböző felszereltségi szinten 90 ezer-től 140-ezerig csenget a madár. Csak a programozásban van különbség. A másik esetben a 10€ alkatrészből mire a madár megveszi, 1200€-t plusz munkadíjat fizet. Gondolom a motorkerékpárok esetében még hatványozottabb a helyzet az alacsonyabb darabszámok miatt. (előző estekben több mint millió db/év gyártott alkatrészről van szó).


EXC féklámpakapcsoló (Marquardt).
Elektronikai boltban 490 Ft, KTM-kereskedésben 10060 Ft (volt, 2 éve). Előállítási költsége meg akár 8-10 Ft is lehet...


:-) Ezek szerint nem beszéltem hülyeséget? :-)


Nem bizony. :wow:

Üdv,

pancel

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 05, 22:37 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4917
Tartózkodási hely: Csepel City
Koriori írta:
:-) Ezek szerint nem beszéltem hülyeséget? :-)


Kivételesen nem. :m30 Nem tudom hogy ehhez mennyit (vagy mennyit nem) kellett innod, de tény hogy ritkán szokol ilyen okosat rajzolni :yeah :grin:

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 06, 21:51 
Offline
Királyfi
Királyfi
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 15:53
Hozzászólások: 1705
Tartózkodási hely: Ahol csak kell, de főképp Veszprém
gencsydani írta:
Koriori írta:
:-) Ezek szerint nem beszéltem hülyeséget? :-)


Kivételesen nem. :m30 Nem tudom hogy ehhez mennyit (vagy mennyit nem) kellett innod, de tény hogy ritkán szokol ilyen okosat rajzolni :yeah :grin:

Dani, téged legközelebb agyhelyen ütlek.... :-)

_________________
Sok van mi csodálatosabb az embernél !
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 13, 23:09 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 nov. 07, 22:09
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Sárospatak
Kérdésemért előre is elnézést kérek, tehát, hogy a 950 Adventure futóműve "S"-es legyen, elég a két első telót, illetve hátsó rugóstagot cserélni, vagy ez azért egy összetettebb probléma :?:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 14, 10:00 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Gyurci írta:
Kérdésemért előre is elnézést kérek, tehát, hogy a 950 Adventure futóműve "S"-es legyen, elég a két első telót, illetve hátsó rugóstagot cserélni, vagy ez azért egy összetettebb probléma :?:


Eleg, de arra figyelj, hogy ugyanaz az evjarat legyen, mert kulonben ugy jarsz mint en :-)

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 14, 10:14 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 nov. 07, 22:09
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Sárospatak
Te hogy jártál :?:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 14, 11:15 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Gyurci írta:
Te hogy jártál :?:


Ja, semmi extra, csak van egy 2005-ös S-em, eltört a hátsó rugója, és 2004-est vettem bele, és most 'orrnehéz' a motor.

A későbbieket nem tudom, de 2004-2005-ben volt egy méretcsökkenés az S-nél. Tehát a 2004-es a legmagasabb. Nem tudom, hogy 2003-as egyáltalán volt-e.

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 14, 11:57 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 nov. 07, 22:09
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Sárospatak
Volt, igen, csak nem tudtam, hogy elegendő-e a telók, illetve a rugóstag cseréje :!:


Csatolmányok:
950_S.jpg
950_S.jpg [ 132.35 KiB | Megtekintve 28707 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 14, 12:04 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 19:38
Hozzászólások: 4917
Tartózkodási hely: Csepel City
xerxesza írta:
Nem tudom, hogy 2003-as egyáltalán volt-e.


Volt. Asszem Bobbex-nek pont olyanja volt.

_________________
Nem a bugyi a legjobb dolog a világon - de nagyon közel van hozzá!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 14, 19:27 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
37770 km

Tegnap a hűtőventillátorom úgy döntött, hogy megáll. Ennek okán a motor felforrt. A megállás oka gyaníthatóan a ventillátorba szorult gallyacska volt, de a motornak nyilván nem tett jót az álldigálás.

Ma tehát úgy döntöttem, szerelünk. Sárhányó levesz, hűtő előredönt, ventillátor leszed. Mikor itt jártam jutott eszembe, hogy a biztosítékot meg sem néztem. Nosza rajta, 10A, kiégve. Gyors csere, majd járatás következett. A megfelelő pillanatban a ventillátor elindult, ám hangja egy remek kereplőével vetekedett, és ezzel párhuzamosan a sebessége közel 0-ra csökkent. Akkor ez nem nyert.

Gyorsan szétbontottam a ventillátort, sok érdekeset nem találtam, de kipucoltam a motort magát is. Ezután összeraktam, és bekapcsolás után a motort szolgáló biztosíték egy halk pukkanással megadta magát. Asszem nem sikerült. Most tehát jön a B terv. Szerezzünk ventillátort....

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 14, 20:45 
Offline
Kamikaze
Kamikaze

Csatlakozott: 2009 jún. 06, 19:02
Hozzászólások: 228
xerxesza írta:
37770 km

Tegnap a hűtőventillátorom úgy döntött, hogy megáll. Ennek okán a motor felforrt. A megállás oka gyaníthatóan a ventillátorba szorult gallyacska volt, de a motornak nyilván nem tett jót az álldigálás.

Ma tehát úgy döntöttem, szerelünk. Sárhányó levesz, hűtő előredönt, ventillátor leszed. Mikor itt jártam jutott eszembe, hogy a biztosítékot meg sem néztem. Nosza rajta, 10A, kiégve. Gyors csere, majd járatás következett. A megfelelő pillanatban a ventillátor elindult, ám hangja egy remek kereplőével vetekedett, és ezzel párhuzamosan a sebessége közel 0-ra csökkent. Akkor ez nem nyert.

Gyorsan szétbontottam a ventillátort, sok érdekeset nem találtam, de kipucoltam a motort magát is. Ezután összeraktam, és bekapcsolás után a motort szolgáló biztosíték egy halk pukkanással megadta magát. Asszem nem sikerült. Most tehát jön a B terv. Szerezzünk ventillátort....


Sorstársam! vasárnapra (bakonyba) nekem is kell valamit alkotnom mert tegnap reggel mivel nem sikerült gyorsjavítanom a ventit (Tomi kertjébe) ezért nélküle szórakoztattam magam. Ma a garázsban szétszedtem a hazahozott ventilátort és sikerült megállapítanom hogy az egyik szénkefe le van égve szal ha nem tok bele szénkefét szerezni és mozgásra bírni a lapátokat, hogy tereljék a levegőt, akkor vasárnapra nekem is szereznem kell valamit mert nem hiszem hogy a bakonyba olyan király lenne venti nélkül :) Együttérzek veled :yes

Sok sikert a ventilátor beszerzéshez neked is és magamnak is :yeah


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 15, 8:00 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 nov. 07, 22:09
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Sárospatak
xerxesza írta:
...egy 2005-ös S-em, eltört a hátsó rugója, és 2004-est vettem bele, és most 'orrnehéz' a motor...

Hát igen, a táblázat szerint az 20 mm-el magasabb/hosszabb/nagyobb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 15, 9:40 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Gyurci írta:
xerxesza írta:
...egy 2005-ös S-em, eltört a hátsó rugója, és 2004-est vettem bele, és most 'orrnehéz' a motor...

Hát igen, a táblázat szerint az 20 mm-el magasabb/hosszabb/nagyobb.


Köszi, már tudom :)

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 16, 9:44 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 nov. 07, 22:09
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Sárospatak
Létezik (gondolom, hogy igen) ilyen robbantott ábrás weboldal KTM vonatkozásában (LC8) :?:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 16, 9:52 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 nov. 07, 22:09
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Sárospatak
Valami ilyesmire gondoltam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 16, 11:41 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Gyurci írta:
Valami ilyesmire gondoltam.


A ktmversand.de-re regisztrálsz, ott van olyan, hogy downloads, 01 --- ERSATZTEILKATALOGE, és évjárat alapján letöltheted a manualokat.

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 16, 12:09 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 nov. 07, 22:09
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Sárospatak
xerxesza írta:
Gyurci írta:
Valami ilyesmire gondoltam.

A ktmversand.de-re regisztrálsz, ott van olyan, hogy downloads, 01 --- ERSATZTEILKATALOGE, és évjárat alapján letöltheted a manualokat.


Dánkesőn :!: :yeah


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 16, 15:16 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Gyurci írta:
xerxesza írta:
Gyurci írta:
Valami ilyesmire gondoltam.

A ktmversand.de-re regisztrálsz, ott van olyan, hogy downloads, 01 --- ERSATZTEILKATALOGE, és évjárat alapján letöltheted a manualokat.


Dánkesőn :!: :yeah


Depersze, ha elakadsz akkor letöltöm neked.

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 16, 16:42 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 nov. 07, 22:09
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Sárospatak
xerxesza írta:
Depersze, ha elakadsz akkor letöltöm neked.

Köszönöm szépen, folyamatban, régebben már regisztráltam oda, csak azt a részét még nem használtam :!:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 20, 9:29 
Offline
Királyfi
Királyfi
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 15:53
Hozzászólások: 1705
Tartózkodási hely: Ahol csak kell, de főképp Veszprém
A kipurcant ventit ne dobd ki ha lemondtál róla! Ha megengeded megpróbálom újraéleszteni a hosszú téli napokon. Közben nálam jelentkezett egy probléma motoron, amihez ötletet keresek. A műszerfalon lévő "MODE" nyomógomb csak erős nyomásra váltja át a funkciókat. Szedte már szét valaki a sebesség mérőt?
xerxesza írta:
37770 km

Tegnap a hűtőventillátorom úgy döntött, hogy megáll. Ennek okán a motor felforrt. A megállás oka gyaníthatóan a ventillátorba szorult gallyacska volt, de a motornak nyilván nem tett jót az álldigálás.

Ma tehát úgy döntöttem, szerelünk. Sárhányó levesz, hűtő előredönt, ventillátor leszed. Mikor itt jártam jutott eszembe, hogy a biztosítékot meg sem néztem. Nosza rajta, 10A, kiégve. Gyors csere, majd járatás következett. A megfelelő pillanatban a ventillátor elindult, ám hangja egy remek kereplőével vetekedett, és ezzel párhuzamosan a sebessége közel 0-ra csökkent. Akkor ez nem nyert.

Gyorsan szétbontottam a ventillátort, sok érdekeset nem találtam, de kipucoltam a motort magát is. Ezután összeraktam, és bekapcsolás után a motort szolgáló biztosíték egy halk pukkanással megadta magát. Asszem nem sikerült. Most tehát jön a B terv. Szerezzünk ventillátort....

_________________
Sok van mi csodálatosabb az embernél !
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 20, 9:43 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Koriori írta:
A kipurcant ventit ne dobd ki ha lemondtál róla! Ha megengeded megpróbálom újraéleszteni a hosszú téli napokon. Közben nálam jelentkezett egy probléma motoron, amihez ötletet keresek. A műszerfalon lévő "MODE" nyomógomb csak erős nyomásra váltja át a funkciókat. Szedte már szét valaki a sebesség mérőt?


Ha csak a motor kell, azt odaadom. A többit recikláltam :)

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 20, 9:53 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
Koriori írta:
Közben nálam jelentkezett egy probléma motoron, amihez ötletet keresek. A műszerfalon lévő "MODE" nyomógomb csak erős nyomásra váltja át a funkciókat. Szedte már szét valaki a sebesség mérőt?


Nekem volt ilyen gondom és az őrületbe kergetett volna már, így tőlem szokatlan módon inkább szétszedtem. Igazán semmi látható baja nem volt, kopottnak se tűnt, viszont rájöttem, hogy nem érdemes (a nekem logikusnak tűnő :Think ) erőteljes nyomogatással próbálkozni. Ha nem ment, akkor csak oldalirányba kellett kicsit megmozgatni és már működött is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 20, 10:22 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
faki írta:
Koriori írta:
Közben nálam jelentkezett egy probléma motoron, amihez ötletet keresek. A műszerfalon lévő "MODE" nyomógomb csak erős nyomásra váltja át a funkciókat. Szedte már szét valaki a sebesség mérőt?


Nekem volt ilyen gondom és az őrületbe kergetett volna már, így tőlem szokatlan módon inkább szétszedtem. Igazán semmi látható baja nem volt, kopottnak se tűnt, viszont rájöttem, hogy nem érdemes (a nekem logikusnak tűnő :Think ) erőteljes nyomogatással próbálkozni. Ha nem ment, akkor csak oldalirányba kellett kicsit megmozgatni és már működött is.


Részben osztom Faki tapasztalatát, csak én még nem szedtem szét, de ugyanigy nyomkodom én is!

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 21, 16:14 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
http://xerxesza.blogspot.com/2010/11/va ... z-nem.html

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 21, 16:27 
Offline
Klubtag
Klubtag
Avatar

Csatlakozott: 2008 júl. 25, 1:10
Hozzászólások: 2518
Tartózkodási hely: Bugyi
xerxesza írta:
http://xerxesza.blogspot.com/2010/11/vasarnap-motorozas-kosz-nem.html


Hát ez szopás... :fuck

Üdv,

pancel

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 21, 16:37 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 ápr. 12, 20:59
Hozzászólások: 1530
xerxesza írta:
http://xerxesza.blogspot.com/2010/11/vasarnap-motorozas-kosz-nem.html



Bazzz,ez durva!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 21, 21:54 
Offline
Királyfi
Királyfi
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 15:53
Hozzászólások: 1705
Tartózkodási hely: Ahol csak kell, de főképp Veszprém
xerxesza írta:
http://xerxesza.blogspot.com/2010/11/vasarnap-motorozas-kosz-nem.html

Áron annyira sajnálom, de egy kicsit nevettem.... Nem rosszindulatból, nem kárörömködésből, de ez annyira olyan amikor minden összeesküszik az ember ellen.... De tarcsi kulcs nem volt? Szerintem most erősítendő a tűrőképességedet, nézd végig a "Feketeország"-ot. Nekem még nem sikerült, de küzdök....... :-)

_________________
Sok van mi csodálatosabb az embernél !
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 21, 21:56 
Offline
Királyfi
Királyfi
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 15:53
Hozzászólások: 1705
Tartózkodási hely: Ahol csak kell, de főképp Veszprém
szabcsab írta:
faki írta:
Koriori írta:
Közben nálam jelentkezett egy probléma motoron, amihez ötletet keresek. A műszerfalon lévő "MODE" nyomógomb csak erős nyomásra váltja át a funkciókat. Szedte már szét valaki a sebesség mérőt?


Nekem volt ilyen gondom és az őrületbe kergetett volna már, így tőlem szokatlan módon inkább szétszedtem. Igazán semmi látható baja nem volt, kopottnak se tűnt, viszont rájöttem, hogy nem érdemes (a nekem logikusnak tűnő :Think ) erőteljes nyomogatással próbálkozni. Ha nem ment, akkor csak oldalirányba kellett kicsit megmozgatni és már működött is.


Részben osztom Faki tapasztalatát, csak én még nem szedtem szét, de ugyanigy nyomkodom én is!

Na majd széjjeldurrantom. Valszeg némi korrózió lesz az ok, ismerem ezt a fajta kapcsolót, szerelünk mi is effajtát. Elbaszaréntott egy konstrukció, majd jelentek mi lett a vége.

_________________
Sok van mi csodálatosabb az embernél !
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 21, 22:44 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Koriori írta:
xerxesza írta:
http://xerxesza.blogspot.com/2010/11/vasarnap-motorozas-kosz-nem.html

Áron annyira sajnálom, de egy kicsit nevettem.... Nem rosszindulatból, nem kárörömködésből, de ez annyira olyan amikor minden összeesküszik az ember ellen.... De tarcsi kulcs nem volt? Szerintem most erősítendő a tűrőképességedet, nézd végig a "Feketeország"-ot. Nekem még nem sikerült, de küzdök....... :-)


Nyilván nincsen pótkulcsom...

A filmet majd meglátom ;)

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 22, 11:32 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 nov. 07, 22:09
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Sárospatak
xerxesza írta:
http://xerxesza.blogspot.com/2010/11/vasarnap-motorozas-kosz-nem.html

Azért az Égiek küldtek pár jelet, hogy ne menj motorozni, de Te fáradhatatlanul próbálkoztál :!: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 24, 10:38 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Tegnap továbbfajult a kulcskérdés. Kami embere - Laci bácsi(?) - sikeresen legyártotta a kulcsot, amivel a 2 tank és az ülés nyílik, a gyújtás zár azonban elpusztult, de szerinte javítható. Ezért kivonultam Kamihoz, és egy rövid 2 órás barmolással lebontottuk a zárat. Ehhez ki kellett húzni a 2 telószárat is, mert amúgy nem lehetett hozzáférni a zárhoz. Az mondjuk nem vágom, hogy ha egyszer a kapcsolót magát 2 csavar fogja, ami után a motor 1db csavarhúzóval indítható, akkor miért kell a zárat magát 2db M8-as agyonragasztózott fej nélküli csavarral felrakni. Rothadjon le a kezük!!!

Köszönöm a segítséget Szabinak, aki nélkül sokkal unalmasabb lett volna az este és Kaminak, aki nélkül még most is ott furkálnám a zárat :D

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 26, 12:24 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2009 jan. 13, 11:11
Hozzászólások: 123
Tartózkodási hely: BP
xerxesza írta:
http://xerxesza.blogspot.com/2010/11/vasarnap-motorozas-kosz-nem.html


ez fasza volt, jót mosolyogtam rajta :m28 . legközelebb ha szerelsz elmehetek nézni :peace:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 26, 12:33 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Fuxa írta:
xerxesza írta:
http://xerxesza.blogspot.com/2010/11/vasarnap-motorozas-kosz-nem.html


ez fasza volt, jót mosolyogtam rajta :m28 . legközelebb ha szerelsz elmehetek nézni :peace:


Persze gyere. Hozz kamerát is, mert azt mindig hiányolom, hogy ezeket nem tudom remek fotókkal illusztrálni. Csak miközben a motor alatt guggolok, a nyakamba folyik a fékolaj, és keresem az alátétet, akkor valahogy nem ugrik be, hogy fotózni kéne :Think

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 27, 18:12 
Offline
Titkár
Titkár
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 12, 18:57
Hozzászólások: 3995
Tartózkodási hely: Gyál
Na, a kiváncsiakat megnyugtatom, van kulcsom. Mondjuk számomra hihetetlen, hogy ezt hogyan lehetett megoldani, de remek. Köszi Kami!

http://xerxesz.tumblr.com/post/1703580039/eskesz

_________________
Ha leszáll az est Sir Lancelot, Sir Galahad és én kirontunk a nyúlból...
ESEMÉNYNAPTÁR


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 23, 18:08 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2010 ápr. 05, 11:11
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Rákócziújfalu
Sziasztok!
Tanácsra lenne szükségem:
Van egy sw-motech szivargyújtó aljzatom, amelyik úgy van kialakítva, hogy az akksira kell direktbe kötni, és ott lent található rajta, a lengőbiztosíték. Az egész 1400mm hosszú, és tökéletesen leér, valamint azzal a melegre zsugorodó műanyaggal teljesen le van szigetelve. Tehát teljesen compact.
A kérdésem az lenne, hogy szerintetek barmoljam szét teljesen, és kössem, a gyári bevezetékelt sarukra,oda eszkábáljam fel a lengőbiztosítékot, vagy kössem direktbe az akksira, és ha oda kötöm állandóan áram alatt lesz, vagy csak gyújtáson, bár én úgy okoskodtam, hogy akkor állandóan kap áramot. Nekem jobban bejönne ha csak akkor kap ha gyújtáson van, mert hát rövid az agyam, és lehet hogy rajta hagyom!
Valamint, leszedtem, az oldalát(bal) és ott a vezeték kötegben van egy pár saru ami közelebb, valamint ami beljebb(ACC, valami ilyesmi felirat van rajta), de nem egy és ugyanazon a kötegen van, melyik lenne az? mert nincs fázisceruzám.
segítséget előre is köszönöm.

_________________
ÜDV:
Csuti!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 23, 18:56 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
csuti71 írta:
Sziasztok!
Tanácsra lenne szükségem:
Van egy sw-motech szivargyújtó aljzatom, amelyik úgy van kialakítva, hogy az akksira kell direktbe kötni, és ott lent található rajta, a lengőbiztosíték. Az egész 1400mm hosszú, és tökéletesen leér, valamint azzal a melegre zsugorodó műanyaggal teljesen le van szigetelve. Tehát teljesen compact.
A kérdésem az lenne, hogy szerintetek barmoljam szét teljesen, és kössem, a gyári bevezetékelt sarukra,oda eszkábáljam fel a lengőbiztosítékot, vagy kössem direktbe az akksira, és ha oda kötöm állandóan áram alatt lesz, vagy csak gyújtáson, bár én úgy okoskodtam, hogy akkor állandóan kap áramot. Nekem jobban bejönne ha csak akkor kap ha gyújtáson van, mert hát rövid az agyam, és lehet hogy rajta hagyom!
Valamint, leszedtem, az oldalát(bal) és ott a vezeték kötegben van egy pár saru ami közelebb, valamint ami beljebb(ACC, valami ilyesmi felirat van rajta), de nem egy és ugyanazon a kötegen van, melyik lenne az? mert nincs fázisceruzám.
segítséget előre is köszönöm.


Hülyeség, illetve felesleges az akkura kötni, és szétbarmolni sem kell az új szivargyújtó gyári vezetékét!
Felkarikázod a vezetéket, és rögzíted egy kábelkötegelővel valahova a műszerfal belsejébe a fejidom tartó konzolhoz!
A szivargyújtó vezeték végére kell rakni egy-egy darab "apa" sarunak nevezett csúszósarút.
Amelyik vezetéken van a biztosíték az a "pozitív", azt vagy a gyújtáskapcsoló által kapcsolt "PIROS - FEKETE" csatlakozóba dugod, vagy az állandó áramot biztosító "SÁRGA - PIROS" csatlakozóba!
Amelyiken nincs biztosíték, azt a fennmaradó kettő darab "BARNA" csatlakozó bármelyikébe dughatod, és kész!
A színek értelemszerűen a vezetékekre vonatkoznak!

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 23, 19:38 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2010 ápr. 05, 11:11
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Rákócziújfalu
szabcsab írta:
csuti71 írta:
Sziasztok!
Tanácsra lenne szükségem:
Van egy sw-motech szivargyújtó aljzatom, amelyik úgy van kialakítva, hogy az akksira kell direktbe kötni, és ott lent található rajta, a lengőbiztosíték. Az egész 1400mm hosszú, és tökéletesen leér, valamint azzal a melegre zsugorodó műanyaggal teljesen le van szigetelve. Tehát teljesen compact.
A kérdésem az lenne, hogy szerintetek barmoljam szét teljesen, és kössem, a gyári bevezetékelt sarukra,oda eszkábáljam fel a lengőbiztosítékot, vagy kössem direktbe az akksira, és ha oda kötöm állandóan áram alatt lesz, vagy csak gyújtáson, bár én úgy okoskodtam, hogy akkor állandóan kap áramot. Nekem jobban bejönne ha csak akkor kap ha gyújtáson van, mert hát rövid az agyam, és lehet hogy rajta hagyom!
Valamint, leszedtem, az oldalát(bal) és ott a vezeték kötegben van egy pár saru ami közelebb, valamint ami beljebb(ACC, valami ilyesmi felirat van rajta), de nem egy és ugyanazon a kötegen van, melyik lenne az? mert nincs fázisceruzám.
segítséget előre is köszönöm.


Hülyeség, illetve felesleges az akkura kötni, és szétbarmolni sem kell az új szivargyújtó gyári vezetékét!
Felkarikázod a vezetéket, és rögzíted egy kábelkötegelővel valahova a műszerfal belsejébe a fejidom tartó konzolhoz!
A szivargyújtó vezeték végére kell rakni egy-egy darab "apa" sarunak nevezett csúszósarút.
Amelyik vezetéken van a biztosíték az a "pozitív", azt vagy a gyújtáskapcsoló által kapcsolt "PIROS - FEKETE" csatlakozóba dugod, vagy az állandó áramot biztosító "SÁRGA - PIROS" csatlakozóba!
Amelyiken nincs biztosíték, azt a fennmaradó kettő darab "BARNA" csatlakozó bármelyikébe dughatod, és kész!
A színek értelemszerűen a vezetékekre vonatkoznak!

Köszi, így fogok tenni, csak amikor a múltkor beszéltünk róla, nem értettem, hogy hogy mondod, de ma szétszedtem, és így világos!
Ha jól értelmezem akkor a sárga-piros gyújtásoson van a ACCCbigyó felirat!(nálam)
( a felkarikázást, gondolom nem késsel értetted :yeah )

_________________
ÜDV:
Csuti!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára csuti71 2010 dec. 24, 14:50-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 23, 20:37 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 16:49
Hozzászólások: 2743
Tartózkodási hely: Nagykáta
Nekem mindkét motoron (LC4 640 Adv) volt a lámpaidom alatt (gondolom, pont ilyen célra tartogatott) csatlakozószerűség, amire egyszerűen rá lehetett kötni. Nézz szét, hátha neked is van! Először én is a gyújtással együtt működőre szavaztam, de a GPS miatt (hogy ne kérdezgessen és kapcsoljon ki minden leállásnál), nekem az állandó jött be, utána ilyen lett.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 23, 22:12 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2010 ápr. 05, 11:11
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Rákócziújfalu
faki írta:
Nekem mindkét motoron (LC4 640 Adv) volt a lámpaidom alatt (gondolom, pont ilyen célra tartogatott) csatlakozószerűség, amire egyszerűen rá lehetett kötni. Nézz szét, hátha neked is van! Először én is a gyújtással együtt működőre szavaztam, de a GPS miatt (hogy ne kérdezgessen és kapcsoljon ki minden leállásnál), nekem az állandó jött be, utána ilyen lett.

ja köszi a csatlakozók megvannak, csak tudni szerettem volna, hogy kinek melyik variáció jött be!

_________________
ÜDV:
Csuti!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 24, 9:08 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
csuti71 írta:
faki írta:
Nekem mindkét motoron (LC4 640 Adv) volt a lámpaidom alatt (gondolom, pont ilyen célra tartogatott) csatlakozószerűség, amire egyszerűen rá lehetett kötni. Nézz szét, hátha neked is van! Először én is a gyújtással együtt működőre szavaztam, de a GPS miatt (hogy ne kérdezgessen és kapcsoljon ki minden leállásnál), nekem az állandó jött be, utána ilyen lett.

ja köszi a csatlakozók megvannak, csak tudni szerettem volna, hogy kinek melyik variáció jött be!


Ezt te magad döntsd el, neked melyik variáns lesz a szimpatikusabb, de 3 perc alatt áttudod dugni a másik csúszósaruba, ha hibásnak bizonyúlt volna az előző döntésed!

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2010 dec. 24, 9:48 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2010 ápr. 05, 11:11
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Rákócziújfalu
szabcsab írta:
csuti71 írta:
faki írta:
Nekem mindkét motoron (LC4 640 Adv) volt a lámpaidom alatt (gondolom, pont ilyen célra tartogatott) csatlakozószerűség, amire egyszerűen rá lehetett kötni. Nézz szét, hátha neked is van! Először én is a gyújtással együtt működőre szavaztam, de a GPS miatt (hogy ne kérdezgessen és kapcsoljon ki minden leállásnál), nekem az állandó jött be, utána ilyen lett.

ja köszi a csatlakozók megvannak, csak tudni szerettem volna, hogy kinek melyik variáció jött be!


Ezt te magad döntsd el, neked melyik variáns lesz a szimpatikusabb, de 3 perc alatt áttudod dugni a másik csúszósaruba, ha hibásnak bizonyúlt volna az előző döntésed!

Persze már eldöntöttem, csak érdekelt a véleményetek!:)

_________________
ÜDV:
Csuti!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1063 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség