Az indiai autóipari óriásnak úgy tűnik, nem elég jelenlegi 30%-os tulajdonrésze az osztrák vállalatban: 90%-ot akar. Csak nem kap.
A válság eljöttével komolynak tűnő hírek kaptak szárnyra, melyek arról szóltak, hogy a KTM indiai kézbe kerülhet - a részvények 90%-át tervezte - és tervezi - felvásárolni a Bajaj Auto óriáscég, ezzel de facto megszerezve az osztrák vállalat feletti irányítást.
A korábbi elképzelések szerint az ázsiaiak két lépésben hajtották volna végre az akvizíciót, először - a már meglévő 30%-os részesedésük mellé további 21%-ot hozzátéve (51%), és ezzel többségi tulajdonosi pozícióba jutva, majd pediglen lényegében felvásárolva (90%) a narancsos márkát.
KTM 125 Race Concept - a hamarosan szériában is bemutatkozó új utcai 125-ös KTM-ek kifejlesztésében nagy szerepet vállalt a Bajaj (ejtsd: Bazsazs - bár olvasás közben nem kell kiejteni a szavakat).
Igaz, hogy a KTM "fennállása történetének legrosszabb pénzügyi évét zárta" 2009-ben, az idei szezont erősen nyitja, és kilátásai állítólag mégsem oly' borúsak. 110 millió eurós árbevétel-, és 3,6 milliós profit-növekményt várnak az első negyedévre az elemzők, s ebben a javulónak mondható, de még mindig roppant törékeny helyzetben adta ki a vállalat sajtóközleményét, egyben a fenti tételsorban leírt Bajaj-deal cáfolatát, melynek címe "A KTM osztrák marad."
Beszédes. A kommüniké beszámol arról, hogy a KTM Power Sports AG 30-40 millió eurós tőkeemelést kíván végrehajtani (a piacról finanszírozva), ami azonban összességében nem fogja jelentősen befolyásolni a tulajdonosi szerkezetet, hiszen a Mattighofen felett gesztorkodó Cross Industries részesedése így is 50% fölött maradhat.
Az osztrákok elsődleges és rövid távú célja az eladások ismételt pályára állítása, miután a tavalyi évben mintegy 15%-os visszaesést könyveltek el (összesen 17.056 példány világszinten a hivatalos adat).
Forrás:
http://www.motorinfo.hu/magazin/2010/02/12/a_bajaj_a_ktm_re_feni_a_fogat_de_hiaba/
< Előző | Következő > |
---|