KTM Klub fórum

Magyarországi KTM-esek és KTM szimpatizánsok virtuális talákozóhelye...
Pontos idő: 2025 máj. 04, 18:07

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1063 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 22  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 06, 21:09 
Offline
Klubtag
Klubtag
Avatar

Csatlakozott: 2008 júl. 25, 1:10
Hozzászólások: 2518
Tartózkodási hely: Bugyi
Tanácsot ugyan nem, csak személyes tapasztalatot tudok adni, mert a fékbetét téma olyan, hogy ahány ember, annyiféle betétre esküdnek. :Think

Amit észrevettem az előző motorjaimhoz képest, hogy a KTM megöli a fékfolyadékot, tehát tavasszal nálam szigorúan fékfolyadék csere van, mert egy év alatt (hiába tiszta a tartályban a fékfolyadék) az új folyadék valami szutykos-kokszos retymó lesz.
A Japán motoroknál - bár a fékhatás messze nem volt ilyen jó - sosem volt ilyen gondom, azokon sosem kellett fékfolyadékot cserélnem, itt viszont komolyan kell vennem azt.

Betét: Nos, ez a róka fogta csuka fogta róka tipikus esete:

Ha kemény betétet használsz, akkor sokáig tart a betét, ellenben a tárcsa úgy kopik, mintha fából lenne.
Ha puha betétet használsz, akkor klasszisokkal jobb a féked, de sűrűn kell betétet cserélni.

A többiek életét már megettem a mániámmal, de én az elmúlt tíz évben nem vettem fékbetétet, én inkább újra ferrodoloztatom.
Személyes tapasztalat, hogy az MTZ (traktor) kuplungjának ferrodolja a legjobb, igaz puha, de olyat fog mint a zöld festék.
Egy betétet 800 pénzért újítanak fel (párban 1600 Ft.).

Ha keményebb betétet használsz, az hajlamosabb a nyikorgásra is, bár ez némileg orvosolható ha rezes zsírral vékonyan megkened a betét hátoldalán a vaslapot.

Üdv,

pancel

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 06, 22:51 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2007 jún. 03, 19:20
Hozzászólások: 34
Tartózkodási hely: Sirok
pancel írta:
Tanácsot ugyan nem, csak személyes tapasztalatot tudok adni, mert a fékbetét téma olyan, hogy ahány ember, annyiféle betétre esküdnek. :Think

Amit észrevettem az előző motorjaimhoz képest, hogy a KTM megöli a fékfolyadékot, tehát tavasszal nálam szigorúan fékfolyadék csere van, mert egy év alatt (hiába tiszta a tartályban a fékfolyadék) az új folyadék valami szutykos-kokszos retymó lesz.
A Japán motoroknál - bár a fékhatás messze nem volt ilyen jó - sosem volt ilyen gondom, azokon sosem kellett fékfolyadékot cserélnem, itt viszont komolyan kell vennem azt.

Betét: Nos, ez a róka fogta csuka fogta róka tipikus esete:

Ha kemény betétet használsz, akkor sokáig tart a betét, ellenben a tárcsa úgy kopik, mintha fából lenne.
Ha puha betétet használsz, akkor klasszisokkal jobb a féked, de sűrűn kell betétet cserélni.

A többiek életét már megettem a mániámmal, de én az elmúlt tíz évben nem vettem fékbetétet, én inkább újra ferrodoloztatom.
Személyes tapasztalat, hogy az MTZ (traktor) kuplungjának ferrodolja a legjobb, igaz puha, de olyat fog mint a zöld festék.
Egy betétet 800 pénzért újítanak fel (párban 1600 Ft.).

Ha keményebb betétet használsz, az hajlamosabb a nyikorgásra is, bár ez némileg orvosolható ha rezes zsírral vékonyan megkened a betét hátoldalán a vaslapot.

Üdv,

pancel



Köszi szépen a személyes tapasztalatot.

Én is szoktam cserélgetni a folyadékot, de csak azért mert rittyósodik, mással nem volt gond.

Megpróbálom kideríteni, hogy a gyári betét milyen benne. 3 éve vettem használtan a gépet és folyamatos használat mellett még csak most kell majd cserélni, bár még elmenne kicsit...
A fékhatás persze állat, a tárcsa is alig kopott.
De elgondolkodok az újraferodoloztatáson is.

Mégegyszer köszi a választ, széles utat!

Üdv!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 09, 22:51 
Offline
Klubtag
Klubtag

Csatlakozott: 2006 ápr. 06, 3:58
Hozzászólások: 268
Tartózkodási hely: Paks
juhi182 írta:
Köszi szépen a személyes tapasztalatot.

Én is szoktam cserélgetni a folyadékot, de csak azért mert rittyósodik, mással nem volt gond.

Megpróbálom kideríteni, hogy a gyári betét milyen benne. 3 éve vettem használtan a gépet és folyamatos használat mellett még csak most kell majd cserélni, bár még elmenne kicsit...
A fékhatás persze állat, a tárcsa is alig kopott.
De elgondolkodok az újraferodoloztatáson is.

Mégegyszer köszi a választ, széles utat!

Üdv!


Szia!
Ez a gyári betéted: TOSHIBA TT2172HH


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 10, 17:31 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2007 jún. 03, 19:20
Hozzászólások: 34
Tartózkodási hely: Sirok
Íme. Ezek vannak benne. Korábbi képek.


Csatolmányok:
IMG_20110623_141617 [1024x768].jpg
IMG_20110623_141617 [1024x768].jpg [ 230.03 KiB | Megtekintve 41944 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 10, 17:32 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2007 jún. 03, 19:20
Hozzászólások: 34
Tartózkodási hely: Sirok
:)


Csatolmányok:
IMG_20110623_141526 [1024x768].jpg
IMG_20110623_141526 [1024x768].jpg [ 177.07 KiB | Megtekintve 41945 alkalommal. ]
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 12, 10:57 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2009 ápr. 02, 10:13
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Érd-Bp.
Sziasztok!
Lehet, hogy kicsit off, elnézést.
Szóval 990 adv-t szeretnék venni. Egyébként régebben volt egy 950-esem, sajnos elpártoltam, de most visszatérnék. Ezért is van regisztrációm.
Van a hahu-n egy fekete pakson.
Annyit tudtak mondani róla, hogy banki visszavett.
2008-as, Pécsen vették.
a kereskedő elmondása szerint nincs róla szervíz információ.
Az lenne a kérdésem, hogy közületek ismeri-e valaki?!
kevés (18e) km van benne, képek alapján szépnek tűnik.
Elmennék megnézni, csak kíváncsi vagyok, hátha valaki tud valamit az előéletéről.
rendszáma: ujm nulla-nulla-három.
Köszönöm
Emils


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 12, 11:09 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2010 ápr. 05, 11:11
Hozzászólások: 229
Tartózkodási hely: Rákócziújfalu
emils írta:
Sziasztok!
Lehet, hogy kicsit off, elnézést.
Szóval 990 adv-t szeretnék venni. Egyébként régebben volt egy 950-esem, sajnos elpártoltam, de most visszatérnék. Ezért is van regisztrációm.
Van a hahu-n egy fekete pakson.
Annyit tudtak mondani róla, hogy banki visszavett.
2008-as, Pécsen vették.
a kereskedő elmondása szerint nincs róla szervíz információ.
Az lenne a kérdésem, hogy közületek ismeri-e valaki?!
kevés (18e) km van benne, képek alapján szépnek tűnik.
Elmennék megnézni, csak kíváncsi vagyok, hátha valaki tud valamit az előéletéről.
rendszáma: ujm nulla-nulla-három.
Köszönöm
Emils

Szia!
Próbáld meg felhívni Ktm szervizt Ócsán, mert ott rendszám alapján le tudják informálni, ha volt szervizelve itthon!

_________________
ÜDV:
Csuti!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 12, 11:19 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2009 ápr. 02, 10:13
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Érd-Bp.
[/quote]
Szia!
Próbáld meg felhívni Ktm szervizt Ócsán, mert ott rendszám alapján le tudják informálni, ha volt szervizelve itthon![/quote]

Már próbáltam, még nem vették fel.
De a kereskedő azt mondta, hogy ők már próbálták leinformálni, és nem találtak semmit. Gondolom ugyanaz az adatbázisuk, úgyhogy ócsához sem fűzök sok reményt, ezért kérdeztelek benneteket.
Kicsi ez a világ :-)
köszönöm
Emils


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 12, 12:33 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2009 nov. 07, 22:09
Hozzászólások: 258
Tartózkodási hely: Sárospatak
Amennyiben volt márkakereskedésben szervízen, bármelyik kereskedés, vagy szervíz meg tudja mondani az előéletét. Nekem még Szatmárnémetiben is meg tudták nézni, hogy mikor és mit csináltak, cseréltek, garanciába, stb...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 12, 17:01 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
emils írta:
Már próbáltam, még nem vették fel.
De a kereskedő azt mondta, hogy ők már próbálták leinformálni, és nem találtak semmit. Gondolom ugyanaz az adatbázisuk, úgyhogy ócsához sem fűzök sok reményt, ezért kérdeztelek benneteket.
Kicsi ez a világ :-)
köszönöm
Emils



Az alvázszám utolsó HAT számjegyéből a KTM kerekedés letudja ellenőrizni az előéletét a motornak,
a Paksi Márkamotor pedig nem KTM kereskedés, ráadásul nincs túl jó hírük a világban!
Ne add fel, próbáld felhívni Norbiékat Ócsán, volt egy személycsere az üzletben, kicsit még döcögősen mennek a dolgok, de csak belerázódnak!

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 12, 21:15 
Offline
Törzstag
Törzstag
Avatar

Csatlakozott: 2006 dec. 29, 12:55
Hozzászólások: 500
emils írta:
Sziasztok!
Lehet, hogy kicsit off, elnézést.
Szóval 990 adv-t szeretnék venni. Egyébként régebben volt egy 950-esem, sajnos elpártoltam, de most visszatérnék. Ezért is van regisztrációm.
Van a hahu-n egy fekete pakson.
Annyit tudtak mondani róla, hogy banki visszavett.
2008-as, Pécsen vették.
a kereskedő elmondása szerint nincs róla szervíz információ.
Az lenne a kérdésem, hogy közületek ismeri-e valaki?!
kevés (18e) km van benne, képek alapján szépnek tűnik.
Elmennék megnézni, csak kíváncsi vagyok, hátha valaki tud valamit az előéletéről.
rendszáma: ujm nulla-nulla-három.
Köszönöm
Emils



Írtam PÜ-t!

_________________
KTM 950 ADV


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 13, 10:48 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2009 ápr. 02, 10:13
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Érd-Bp.
emils írta:
Sziasztok!
Lehet, hogy kicsit off, elnézést.
Szóval 990 adv-t szeretnék venni. ..
Van a hahu-n egy fekete pakson.
Annyit tudtak mondani róla, hogy banki visszavett.
2008-as, Pécsen vették.
a kereskedő elmondása szerint nincs róla szervíz információ.
Az lenne a kérdésem, hogy közületek ismeri-e valaki?!
kevés (18e) km van benne, képek alapján szépnek tűnik.
Elmennék megnézni, csak kíváncsi vagyok, hátha valaki tud valamit az előéletéről.
rendszáma: ujm nulla-nulla-három.
Köszönöm
Emils


Beszéltem Norbival, megnézte alvázszám alapján. 2006-os, Csiki-bege adta el, talán 2008-ban, de nem jelentette le, hogy kinek, és innentől tényleg semmi info róla. gyanús...
nem annyira bízom így benne.
Köszi
Emils


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 13, 14:17 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
emils írta:
emils írta:
Sziasztok!
Lehet, hogy kicsit off, elnézést.
Szóval 990 adv-t szeretnék venni. ..
Van a hahu-n egy fekete pakson.
Annyit tudtak mondani róla, hogy banki visszavett.
2008-as, Pécsen vették.
a kereskedő elmondása szerint nincs róla szervíz információ.
Az lenne a kérdésem, hogy közületek ismeri-e valaki?!
kevés (18e) km van benne, képek alapján szépnek tűnik.
Elmennék megnézni, csak kíváncsi vagyok, hátha valaki tud valamit az előéletéről.
rendszáma: ujm nulla-nulla-három.
Köszönöm
Emils


Beszéltem Norbival, megnézte alvázszám alapján. 2006-os, Csiki-bege adta el, talán 2008-ban, de nem jelentette le, hogy kinek, és innentől tényleg semmi info róla. gyanús...
nem annyira bízom így benne.
Köszi
Emils


Ennyit a Márka Motorról!
"Pécsen vették", csak ott nincs Csiki-Bege :Think
Így én sem bíznék nagyon!

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 14, 12:43 
Offline
Klubtag
Klubtag

Csatlakozott: 2006 ápr. 06, 3:58
Hozzászólások: 268
Tartózkodási hely: Paks
emils írta:
emils írta:
Sziasztok!
Lehet, hogy kicsit off, elnézést.
Szóval 990 adv-t szeretnék venni. ..
Van a hahu-n egy fekete pakson.
Annyit tudtak mondani róla, hogy banki visszavett.
2008-as, Pécsen vették.
a kereskedő elmondása szerint nincs róla szervíz információ.
Az lenne a kérdésem, hogy közületek ismeri-e valaki?!
kevés (18e) km van benne, képek alapján szépnek tűnik.
Elmennék megnézni, csak kíváncsi vagyok, hátha valaki tud valamit az előéletéről.
rendszáma: ujm nulla-nulla-három.
Köszönöm
Emils


Beszéltem Norbival, megnézte alvázszám alapján. 2006-os, Csiki-bege adta el, talán 2008-ban, de nem jelentette le, hogy kinek, és innentől tényleg semmi info róla. gyanús...
nem annyira bízom így benne.
Köszi
Emils


Nem akarom túlkommunikálni a dolgot, szerintem találsz jobban Neked való motort a piacon....ja, amúgy paksi vagyok...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 14, 14:36 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2009 ápr. 02, 10:13
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Érd-Bp.
Petya írta:
emils írta:
emils írta:
Sziasztok!

Nem akarom túlkommunikálni a dolgot, szerintem találsz jobban Neked való motort a piacon....ja, amúgy paksi vagyok...

Már letettem róla. Van most kettő narancssárga, amivel próbálkozom.
Az egyiket már megvettem volna, de a tulaja azt mondta, hogy külföldről vár egy érdeklődőt. Gondolom külföldön többért hirdette. Elég csalódott vagyok. Az egy dolog, hogy nem enged az árból, de hogy még a meghirdetett áron sem vehetem meg, felfelé kéne alkudnom?! Hát azt talán mégsem...

A másik tulaja külföldön van, jövő héten lesz itthon :-(
köszi a tanácsokat...
Emils


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 21, 23:52 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2011 okt. 02, 20:21
Hozzászólások: 84
Mostanában azt vettem észre, hogy az első három fokozatot kicsit nehezebben veszi, sőt ha mondjuk egyesben állok meg, nem tudom egyszerűen üresbe tenni, csak akkor mikor leállítom a motort, akkor viszont könnyedén. Ez mitől van? Olaj és kuplungolaj csere meg volt 3000 km-el ezelőtt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 22, 0:06 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
ktmgé írta:
Mostanában azt vettem észre, hogy az első három fokozatot kicsit nehezebben veszi, sőt ha mondjuk egyesben állok meg, nem tudom egyszerűen üresbe tenni, csak akkor mikor leállítom a motort, akkor viszont könnyedén. Ez mitől van? Olaj és kuplungolaj csere meg volt 3000 km-el ezelőtt.



Milyen olajat raktál bele cserekor, mert ez a jelenség az olaj fáradására utal!

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 22, 0:12 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2011 okt. 02, 20:21
Hozzászólások: 84
Csak tippelni tudok. Motorex. Azért ez a tippem, mert Norbi csinálta Ócsán.........Hozzáteszem, hogy megevett a 3000 km alatt fél lityó olajat, melynek nagy része- mint te is tudod - a nívópálcánál ment el. Rá kellett töltenem a múlt héten mindenképpen, de mivel jelenleg Motorexet nem lehet kapni, Motult öntöttem rá. DE a Motul előtt is csinálta!!! Kicsit hamar elfáradt az olaj nem?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 22, 6:30 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
ktmgé írta:
Csak tippelni tudok. Motorex. Azért ez a tippem, mert Norbi csinálta Ócsán.........Hozzáteszem, hogy megevett a 3000 km alatt fél lityó olajat, melynek nagy része- mint te is tudod - a nívópálcánál ment el. Rá kellett töltenem a múlt héten mindenképpen, de mivel jelenleg Motorexet nem lehet kapni, Motult öntöttem rá. DE a Motul előtt is csinálta!!! Kicsit hamar elfáradt az olaj nem?



Igen hamar!
Motorex-et használva 5000Km környékén szokott jelentkezni ez a jelenség!
Valamennyi olajat azonban csipeget a gép, főleg sok motorfék üzemnél!

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 22, 21:57 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2011 feb. 01, 18:42
Hozzászólások: 159
Tartózkodási hely: Szentmártonkáta Pest megye
ktmgé írta:
Mostanában azt vettem észre, hogy az első három fokozatot kicsit nehezebben veszi, sőt ha mondjuk egyesben állok meg, nem tudom egyszerűen üresbe tenni, csak akkor mikor leállítom a motort, akkor viszont könnyedén. Ez mitől van? Olaj és kuplungolaj csere meg volt 3000 km-el ezelőtt.

Az olajad nem vizesedet el vizpumpa szimering nem lehet, hogy ereszt akkor is tönkre megy az olaj idő előtt. A kuplung kiemel rendesen?

_________________
KTM 950 ADV


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 22, 22:49 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2011 okt. 02, 20:21
Hozzászólások: 84
Szerintem igen. Leadtam a szerelőnek, jövő héten remélem kiderül mi a gond.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 26, 11:00 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
No, újra itt. Azon egyszerű okból, mert újra "elővettem" a vasat és igyekszem is használgatni.

ktmgé: Ennyire durva nekem még nem volt olajgondnál a gép. A Motorex (10W-50 vagy 10W-60, amit Norbiék is használnak) bírta eddig a legtovább, 6e km felett lehetett csak elkezdeni érezni, hogy fárad, de ettől még vette a fokozatokat, csak kicsit "karcosabban".
A Mol 5W-60-es olaj pl. már 3e km-től érezhetően elhasználódott, de ennyire gyatra, hogy csak leállítva tudjam kivenni, akkor sem volt.
Csak egy ötlet: elmondásod alapján úgy gondolom, hogy terhelés nélkül szépen ki tudod venni, fokozatból tehát a kuplung kiemelésével nincsen gond, de terhelés alatt, amikor feszülnek ez már kevés.
Kuplung lamellák voltak piszkálva/szerelve?
A vasadat annyira nem ismerem, 950 v. 990? Évjárat / km?

Saját kérdés: hétvégén kicsit lebontottam a vasat. Kiput cseréltem (Akrát vissza gyárira) + tervem volt, hogy beüzemelem a 2 éve vett Scottoileremet.
Ez utóbbi nem sikerült, ugyanis rutinos szerelőként beletörte a vákum"csöcs"-öt a blokkba. Nagy gond nincs, simán ki tudtam szedni és a visszaraktam az eredeti csavart, de érdekelne, hogy szerintetek ilyen kütyüket lehet-e boltban kapni, vagy az egy kis basz miatt levelezzek Skóciával? :)

Hogy érthető legyen: ez a Scottoiler vákummal emelgeti az adagolószelepet, ami az olajat adagolja a rendszerbe. A 950-en pofonegyszerűen, a karbiról szereztem vákumot, a 990-nél viszont csak a blokkról lehet, úgy láttam. A motor jobb oldalán a hátsó henger szívótorkán van egy 8-as csavar, azt szépen kitekertem és a helyére a Scottoiler dobozában lévő kis sárgaréz csonkot próbáltam behajtani. A csonk egyik vége menetes, szépen becsavarodik a csavar helyére, a másik vége egy csőcsonk, amire egy kb. 3mm belső átmérőjű gumicsövet lehet ráhúzni. Mivel a csonk üreges + sárgaréz, egy könnyed mozdulattal sikerült beletörnöm a blokkba. Jelzem Nm-t sem javasoltak a meghúzásához, de most már én is tapasztaltam.
Ma sikerült a cuccost otthon hagynom, holnap megfotózom, de azért kérdezném, szerintetek esélyes, hogy ilyen, egyik oldalán menetes gumicsőre-csatlakoztató izét szerzek valahonnan? Vagy készíttetek? Vagy forrasztassam meg az amúgy is gyenge gyárit? :)

Ha esetleg van alternatív ötlet, hol találok még szívóvákumot a vason, szintén örömmel veszem!

Szepy


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 26, 11:31 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2010 aug. 25, 17:40
Hozzászólások: 33
KTMSzepy írta:
No, újra itt. Azon egyszerű okból, mert újra "elővettem" a vasat és igyekszem is használgatni.

ktmgé: Ennyire durva nekem még nem volt olajgondnál a gép. A Motorex (10W-50 vagy 10W-60, amit Norbiék is használnak) bírta eddig a legtovább, 6e km felett lehetett csak elkezdeni érezni, hogy fárad, de ettől még vette a fokozatokat, csak kicsit "karcosabban".
A Mol 5W-60-es olaj pl. már 3e km-től érezhetően elhasználódott, de ennyire gyatra, hogy csak leállítva tudjam kivenni, akkor sem volt.
Csak egy ötlet: elmondásod alapján úgy gondolom, hogy terhelés nélkül szépen ki tudod venni, fokozatból tehát a kuplung kiemelésével nincsen gond, de terhelés alatt, amikor feszülnek ez már kevés.
Kuplung lamellák voltak piszkálva/szerelve?
A vasadat annyira nem ismerem, 950 v. 990? Évjárat / km?

Saját kérdés: hétvégén kicsit lebontottam a vasat. Kiput cseréltem (Akrát vissza gyárira) + tervem volt, hogy beüzemelem a 2 éve vett Scottoileremet.
Ez utóbbi nem sikerült, ugyanis rutinos szerelőként beletörte a vákum"csöcs"-öt a blokkba. Nagy gond nincs, simán ki tudtam szedni és a visszaraktam az eredeti csavart, de érdekelne, hogy szerintetek ilyen kütyüket lehet-e boltban kapni, vagy az egy kis basz miatt levelezzek Skóciával? :)

Hogy érthető legyen: ez a Scottoiler vákummal emelgeti az adagolószelepet, ami az olajat adagolja a rendszerbe. A 950-en pofonegyszerűen, a karbiról szereztem vákumot, a 990-nél viszont csak a blokkról lehet, úgy láttam. A motor jobb oldalán a hátsó henger szívótorkán van egy 8-as csavar, azt szépen kitekertem és a helyére a Scottoiler dobozában lévő kis sárgaréz csonkot próbáltam behajtani. A csonk egyik vége menetes, szépen becsavarodik a csavar helyére, a másik vége egy csőcsonk, amire egy kb. 3mm belső átmérőjű gumicsövet lehet ráhúzni. Mivel a csonk üreges + sárgaréz, egy könnyed mozdulattal sikerült beletörnöm a blokkba. Jelzem Nm-t sem javasoltak a meghúzásához, de most már én is tapasztaltam.
Ma sikerült a cuccost otthon hagynom, holnap megfotózom, de azért kérdezném, szerintetek esélyes, hogy ilyen, egyik oldalán menetes gumicsőre-csatlakoztató izét szerzek valahonnan? Vagy készíttetek? Vagy forrasztassam meg az amúgy is gyenge gyárit? :)

Ha esetleg van alternatív ötlet, hol találok még szívóvákumot a vason, szintén örömmel veszem!

Szepy


Üdv!

Elvileg 6-os az a csavar, és ha ugyanaz a csonk jó, mint amire a 990-esnél a légtömegmérő (vagy mi) van dugva (képen a baloldali), akkor a KTM pn#-je: 61036023100 (ennek 1mm a belső átmérője) - Mindkét oldalon van "luk" a szívócsonkon, tehát ha lehúzod arról a csövet, amin most rajta van (a légtömegmérő - az a kis fekete biszbasz a vázon), akkor meg tudod nézni, hogy az a csonk jó lesz-e ennek, rendelsz egy ilyet és becsavarod a másik oldalra valamelyik hengerfejbe. (Ne felejtsd el a lehúzott csövet visszarakni)
Vagy ha vastagabb külső átmérőjű kell (de ennek 0.5mm a belső átmérője) (Az USA motorokon erre van csatlakoztatva a "Canister" rendszernek a szelepe, az EU motorokon ez csak le van dugózva egy csavarral), akkor: 60036023100

Az első a bal- a második a jobboldali (a képen szét vannak barmolva, de a lényeg látszik)
Loctite 243-at, vagy hasonlót ne felejts el rakni rá!
Kép

Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 26, 11:48 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Szia!

Köszönöm a gyors választ!
Nagyon hasonló a cucc, bár a belsejében nincs szerintem 1mm, de majd lemérem.
Jó a tipp, megnézem a másik oldalon és rápróbálok.

A loctite nekem is azonnal eszembe jutott, mert ilyen csavart meghúzni nem lehet, rázkódik és légmentesen kell tömítenie.

Reméltem, hogy nem kell heteket várni rá és meg tudom venni 1-2 napon belül, hogy ne kelljen többször szét-össze szerelnem a vasat.

Szepy

Sumi írta:
KTMSzepy írta:
No, újra itt. Azon egyszerű okból, mert újra "elővettem" a vasat és igyekszem is használgatni.

Saját kérdés: hétvégén kicsit lebontottam a vasat. Kiput cseréltem (Akrát vissza gyárira) + tervem volt, hogy beüzemelem a 2 éve vett Scottoileremet.
Ez utóbbi nem sikerült, ugyanis rutinos szerelőként beletörte a vákum"csöcs"-öt a blokkba. Nagy gond nincs, simán ki tudtam szedni és a visszaraktam az eredeti csavart, de érdekelne, hogy szerintetek ilyen kütyüket lehet-e boltban kapni, vagy az egy kis basz miatt levelezzek Skóciával? :)

Hogy érthető legyen: ez a Scottoiler vákummal emelgeti az adagolószelepet, ami az olajat adagolja a rendszerbe. A 950-en pofonegyszerűen, a karbiról szereztem vákumot, a 990-nél viszont csak a blokkról lehet, úgy láttam. A motor jobb oldalán a hátsó henger szívótorkán van egy 8-as csavar, azt szépen kitekertem és a helyére a Scottoiler dobozában lévő kis sárgaréz csonkot próbáltam behajtani. A csonk egyik vége menetes, szépen becsavarodik a csavar helyére, a másik vége egy csőcsonk, amire egy kb. 3mm belső átmérőjű gumicsövet lehet ráhúzni. Mivel a csonk üreges + sárgaréz, egy könnyed mozdulattal sikerült beletörnöm a blokkba. Jelzem Nm-t sem javasoltak a meghúzásához, de most már én is tapasztaltam.
Ma sikerült a cuccost otthon hagynom, holnap megfotózom, de azért kérdezném, szerintetek esélyes, hogy ilyen, egyik oldalán menetes gumicsőre-csatlakoztató izét szerzek valahonnan? Vagy készíttetek? Vagy forrasztassam meg az amúgy is gyenge gyárit? :)

Ha esetleg van alternatív ötlet, hol találok még szívóvákumot a vason, szintén örömmel veszem!

Szepy


Üdv!

Elvileg 6-os az a csavar, és ha ugyanaz a csonk jó, mint amire a 990-esnél a légtömegmérő (vagy mi) van dugva (képen a baloldali), akkor a KTM pn#-je: 61036023100 (ennek 1mm a belső átmérője) - Mindkét oldalon van "luk" a szívócsonkon, tehát ha lehúzod arról a csövet, amin most rajta van (a légtömegmérő - az a kis fekete biszbasz a vázon), akkor meg tudod nézni, hogy az a csonk jó lesz-e ennek, rendelsz egy ilyet és becsavarod a másik oldalra valamelyik hengerfejbe. (Ne felejtsd el a lehúzott csövet visszarakni)
Vagy ha vastagabb külső átmérőjű kell (de ennek 0.5mm a belső átmérője) (Az USA motorokon erre van csatlakoztatva a "Canister" rendszernek a szelepe, az EU motorokon ez csak le van dugózva egy csavarral), akkor: 60036023100

Az első a bal- a második a jobboldali (a képen szét vannak barmolva, de a lényeg látszik)
Loctite 243-at, vagy hasonlót ne felejts el rakni rá!

Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 26, 18:30 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
KTMSzepy írta:
Szia!

Köszönöm a gyors választ!
Nagyon hasonló a cucc, bár a belsejében nincs szerintem 1mm, de majd lemérem.
Jó a tipp, megnézem a másik oldalon és rápróbálok.

A loctite nekem is azonnal eszembe jutott, mert ilyen csavart meghúzni nem lehet, rázkódik és légmentesen kell tömítenie.

Reméltem, hogy nem kell heteket várni rá és meg tudom venni 1-2 napon belül, hogy ne kelljen többször szét-össze szerelnem a vasat.

Szepy



Keress egy pneumatika boltot a közeledben, nagy eséllyel tudnak neked ilyent polcról adni, vagy egy gyors esztergályos!
Én a linken található pneumatika csatlakozókból is kitudnák csemegézni megfelelő darabot, ezeknél nem kell ragaszkodni a kúpos tömlővéghez,
megoldható az merevebb bedugható csővel, ami ezekhez a csatlakozókhoz passzol!
http://www.pneu-shop.hu/index.php?param=1&lap=1392

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 26, 19:48 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Ez is jó tipp, eleve egy merevebb cuccost kellene rádugni - csak azt is könnyebb lenne a kúposra. egy kérdést mindenesetre megér.

Kösz!

szabcsab írta:

Keress egy pneumatika boltot a közeledben, nagy eséllyel tudnak neked ilyent polcról adni, vagy egy gyors esztergályos!
Én a linken található pneumatika csatlakozókból is kitudnák csemegézni megfelelő darabot, ezeknél nem kell ragaszkodni a kúpos tömlővéghez,
megoldható az merevebb bedugható csővel, ami ezekhez a csatlakozókhoz passzol!
http://www.pneu-shop.hu/index.php?param=1&lap=1392


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 26, 20:35 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
KTMSzepy írta:
Ez is jó tipp, eleve egy merevebb cuccost kellene rádugni - csak azt is könnyebb lenne a kúposra. egy kérdést mindenesetre megér.

Kösz!


Könnyebb a francokat, a pneumatika csatlakozóba a hozzá való kicsit merevebb műanyag csövet sokkal könnyebb beledugni, mint a kúposra ráhúzni egy sima csövet!
Ráadásul nagyon könnyen szerelhető, ha úgy adódik a helyzet!

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 26, 21:00 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2011 okt. 02, 20:21
Hozzászólások: 84
KTMSzepy írta:
No, újra itt. Azon egyszerű okból, mert újra "elővettem" a vasat és igyekszem is használgatni.

ktmgé: Ennyire durva nekem még nem volt olajgondnál a gép. A Motorex (10W-50 vagy 10W-60, amit Norbiék is használnak) bírta eddig a legtovább, 6e km felett lehetett csak elkezdeni érezni, hogy fárad, de ettől még vette a fokozatokat, csak kicsit "karcosabban".
A Mol 5W-60-es olaj pl. már 3e km-től érezhetően elhasználódott, de ennyire gyatra, hogy csak leállítva tudjam kivenni, akkor sem volt.
Csak egy ötlet: elmondásod alapján úgy gondolom, hogy terhelés nélkül szépen ki tudod venni, fokozatból tehát a kuplung kiemelésével nincsen gond, de terhelés alatt, amikor feszülnek ez már kevés.
Kuplung lamellák voltak piszkálva/szerelve?
A vasadat annyira nem ismerem, 950 v. 990? Évjárat / km?

Saját kérdés: hétvégén kicsit lebontottam a vasat. Kiput cseréltem (Akrát vissza gyárira) + tervem volt, hogy beüzemelem a 2 éve vett Scottoileremet.
Ez utóbbi nem sikerült, ugyanis rutinos szerelőként beletörte a vákum"csöcs"-öt a blokkba. Nagy gond nincs, simán ki tudtam szedni és a visszaraktam az eredeti csavart, de érdekelne, hogy szerintetek ilyen kütyüket lehet-e boltban kapni, vagy az egy kis basz miatt levelezzek Skóciával? :)

Hogy érthető legyen: ez a Scottoiler vákummal emelgeti az adagolószelepet, ami az olajat adagolja a rendszerbe. A 950-en pofonegyszerűen, a karbiról szereztem vákumot, a 990-nél viszont csak a blokkról lehet, úgy láttam. A motor jobb oldalán a hátsó henger szívótorkán van egy 8-as csavar, azt szépen kitekertem és a helyére a Scottoiler dobozában lévő kis sárgaréz csonkot próbáltam behajtani. A csonk egyik vége menetes, szépen becsavarodik a csavar helyére, a másik vége egy csőcsonk, amire egy kb. 3mm belső átmérőjű gumicsövet lehet ráhúzni. Mivel a csonk üreges + sárgaréz, egy könnyed mozdulattal sikerült beletörnöm a blokkba. Jelzem Nm-t sem javasoltak a meghúzásához, de most már én is tapasztaltam.
Ma sikerült a cuccost otthon hagynom, holnap megfotózom, de azért kérdezném, szerintetek esélyes, hogy ilyen, egyik oldalán menetes gumicsőre-csatlakoztató izét szerzek valahonnan? Vagy készíttetek? Vagy forrasztassam meg az amúgy is gyenge gyárit? :)

Ha esetleg van alternatív ötlet, hol találok még szívóvákumot a vason, szintén örömmel veszem!

Szepy


950, 2005-ös 40.000 km. 3000 km-el ezelőtt volt Norbinál: olaj, szűrők, karbiszinkron, fékfoly.csere, kuplungolaj


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 26, 23:16 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2010 aug. 25, 17:40
Hozzászólások: 33
ktmgé írta:
KTMSzepy írta:
No, újra itt. Azon egyszerű okból, mert újra "elővettem" a vasat és igyekszem is használgatni.

ktmgé: Ennyire durva nekem még nem volt olajgondnál a gép. A Motorex (10W-50 vagy 10W-60, amit Norbiék is használnak) bírta eddig a legtovább, 6e km felett lehetett csak elkezdeni érezni, hogy fárad, de ettől még vette a fokozatokat, csak kicsit "karcosabban".
A Mol 5W-60-es olaj pl. már 3e km-től érezhetően elhasználódott, de ennyire gyatra, hogy csak leállítva tudjam kivenni, akkor sem volt.
Csak egy ötlet: elmondásod alapján úgy gondolom, hogy terhelés nélkül szépen ki tudod venni, fokozatból tehát a kuplung kiemelésével nincsen gond, de terhelés alatt, amikor feszülnek ez már kevés.
Kuplung lamellák voltak piszkálva/szerelve?
A vasadat annyira nem ismerem, 950 v. 990? Évjárat / km?

Saját kérdés: hétvégén kicsit lebontottam a vasat. Kiput cseréltem (Akrát vissza gyárira) + tervem volt, hogy beüzemelem a 2 éve vett Scottoileremet.
Ez utóbbi nem sikerült, ugyanis rutinos szerelőként beletörte a vákum"csöcs"-öt a blokkba. Nagy gond nincs, simán ki tudtam szedni és a visszaraktam az eredeti csavart, de érdekelne, hogy szerintetek ilyen kütyüket lehet-e boltban kapni, vagy az egy kis basz miatt levelezzek Skóciával? :)

Hogy érthető legyen: ez a Scottoiler vákummal emelgeti az adagolószelepet, ami az olajat adagolja a rendszerbe. A 950-en pofonegyszerűen, a karbiról szereztem vákumot, a 990-nél viszont csak a blokkról lehet, úgy láttam. A motor jobb oldalán a hátsó henger szívótorkán van egy 8-as csavar, azt szépen kitekertem és a helyére a Scottoiler dobozában lévő kis sárgaréz csonkot próbáltam behajtani. A csonk egyik vége menetes, szépen becsavarodik a csavar helyére, a másik vége egy csőcsonk, amire egy kb. 3mm belső átmérőjű gumicsövet lehet ráhúzni. Mivel a csonk üreges + sárgaréz, egy könnyed mozdulattal sikerült beletörnöm a blokkba. Jelzem Nm-t sem javasoltak a meghúzásához, de most már én is tapasztaltam.
Ma sikerült a cuccost otthon hagynom, holnap megfotózom, de azért kérdezném, szerintetek esélyes, hogy ilyen, egyik oldalán menetes gumicsőre-csatlakoztató izét szerzek valahonnan? Vagy készíttetek? Vagy forrasztassam meg az amúgy is gyenge gyárit? :)

Ha esetleg van alternatív ötlet, hol találok még szívóvákumot a vason, szintén örömmel veszem!

Szepy


950, 2005-ös 40.000 km. 3000 km-el ezelőtt volt Norbinál: olaj, szűrők, karbiszinkron, fékfoly.csere, kuplungolaj


Akkor is szokott ilyesmit produkálni, ha túl sok olajat kap a kuplung.. De feltételezve, hogy gyári minden a kuplung környékén ( a láncvédő alatt lévő fúvóka is a túloldalon ), ez nem túl valószínű.
Esetleg azt meg lehet próbálni, hogy kipucolni az említett fúvókát, mert hajlamos eltömődni - bár nem hiszem, hogy ez csodát tenne..

Illetve a clutch booster szokott még elkopni (nem tudom magyarul hogy hívják), de az alábbi linken megtalálod mind a "booster"-t, mind az említett fúvókát:

http://ktm950.info/how/Orange%20Garage/ ... oster.html

Azért első körben lehet, hogy érdemes lenne egy légtelenítést eszközölni a kuplung hidraulikán (újra, mert elsőre nem biztos, hogy mindig sikerül minden levegőt kiszedni belőle), illetve megnézni, hogy nem fossa-e sehol a hidraulikaolajat (vigyázz, ha az alsó munkahengert leveszed a motorról, és sokat húzod a kuplungkart, akkor egy idő után eltöri magát a munkahenger. Valamint én pl. nem állnék neki nyomatékkulcs nélkül ennek a műveletnek, mert elég könnyű elnyalni a meneteket a blokkban - de a légtelenítéshez nem kell semmi extra szerszám)

Ha lukacsos kipufogóvédős a motorod (jobb oldalt a kuplungdekni felett), akkor a kinyomórúd is lehet a baj.. Bár ha valóban 2005-ös a gép, akkor elvileg "teli" a hővédő a kipufogón + és a frissített kinyomórúd van benne (fekete színű).

A biztonság kedvéért leírom azért (semmi rosszindulat), hogy semmiképpen sem szabad fékolajat rakni a kuplung hidraulikájába, csak ásványit - ha esetleg rá akarnál tölteni!

Aztán az is lehet, hogy az a legegyszerűbb (és hosszú távon mindenképpen a legjobb) ha elviszed Ócsára, hogy kukkantsák meg:)

Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 27, 8:19 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Hali!

Norbiéknál jó eséllyel nem került fékfolyadék a munkahengerbe, legalábbis nagyon csúnya lenne ez az eset. :)

A munkahenger leszedésekor nem kell nagyon nyomkodni, nekem alig hozzáérve is sikerült letörnöm a szélét, szóval inkább egyáltalán ne nyúljon senki a kuplungkarhoz, ha leszedte és feltámaszkodott a dugattyú a zégeren. :)

A légtelenítése elvben nehezebb a fékénél, de nekem gyakorlatban (sokat gyakoroltam, amikor ereszteni kezdett az első munkahengerem :) ) sosem volt vele bajom. Fabrikáltam hozzá egy nagyobb fecskendőből egy "vákumos" célszerszámot, de ment anélkül is. Ez csak a folyadék csepegését előzte meg és egy embernek így könnyebb/gyorsabb volt megcsinálnia.

A kinyomórudat gariban cserélték, nekem is megcsinálták rendben a 2003-as vason, igaz addig sem volt gondom vele. Bár simán lehet, hogy nem minden szervízben ennyire lelkiismeretesek...

Egyszer kiderült, hogy a kuplunglamellák sorrendje rossz volt (az első lamella alig észrevehetően különbözik a többitől, ezt könnyű belekeverni a sorba), és emiatt kicsit kottyant néha a kuplung, de ez gyorsan kiderült és rájöttünk - mindenesetre érdemes tudni, hogy volt már vas, amit a gyárban is így raktak össze - szerencsére a cseréje nem problémás. :)





Sumi írta:
ktmgé írta:
950, 2005-ös 40.000 km. 3000 km-el ezelőtt volt Norbinál: olaj, szűrők, karbiszinkron, fékfoly.csere, kuplungolaj


Akkor is szokott ilyesmit produkálni, ha túl sok olajat kap a kuplung.. De feltételezve, hogy gyári minden a kuplung környékén ( a láncvédő alatt lévő fúvóka is a túloldalon ), ez nem túl valószínű.
Esetleg azt meg lehet próbálni, hogy kipucolni az említett fúvókát, mert hajlamos eltömődni - bár nem hiszem, hogy ez csodát tenne..

Illetve a clutch booster szokott még elkopni (nem tudom magyarul hogy hívják), de az alábbi linken megtalálod mind a "booster"-t, mind az említett fúvókát:

http://ktm950.info/how/Orange%20Garage/ ... oster.html

Azért első körben lehet, hogy érdemes lenne egy légtelenítést eszközölni a kuplung hidraulikán (újra, mert elsőre nem biztos, hogy mindig sikerül minden levegőt kiszedni belőle), illetve megnézni, hogy nem fossa-e sehol a hidraulikaolajat (vigyázz, ha az alsó munkahengert leveszed a motorról, és sokat húzod a kuplungkart, akkor egy idő után eltöri magát a munkahenger. Valamint én pl. nem állnék neki nyomatékkulcs nélkül ennek a műveletnek, mert elég könnyű elnyalni a meneteket a blokkban - de a légtelenítéshez nem kell semmi extra szerszám)

Ha lukacsos kipufogóvédős a motorod (jobb oldalt a kuplungdekni felett), akkor a kinyomórúd is lehet a baj.. Bár ha valóban 2005-ös a gép, akkor elvileg "teli" a hővédő a kipufogón + és a frissített kinyomórúd van benne (fekete színű).

A biztonság kedvéért leírom azért (semmi rosszindulat), hogy semmiképpen sem szabad fékolajat rakni a kuplung hidraulikájába, csak ásványit - ha esetleg rá akarnál tölteni!

Aztán az is lehet, hogy az a legegyszerűbb (és hosszú távon mindenképpen a legjobb) ha elviszed Ócsára, hogy kukkantsák meg:)

Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 27, 14:58 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2010 aug. 25, 17:40
Hozzászólások: 33
KTMSzepy írta:
Hali!

Norbiéknál jó eséllyel nem került fékfolyadék a munkahengerbe, legalábbis nagyon csúnya lenne ez az eset. :)

A munkahenger leszedésekor nem kell nagyon nyomkodni, nekem alig hozzáérve is sikerült letörnöm a szélét, szóval inkább egyáltalán ne nyúljon senki a kuplungkarhoz, ha leszedte és feltámaszkodott a dugattyú a zégeren. :)

A légtelenítése elvben nehezebb a fékénél, de nekem gyakorlatban (sokat gyakoroltam, amikor ereszteni kezdett az első munkahengerem :) ) sosem volt vele bajom. Fabrikáltam hozzá egy nagyobb fecskendőből egy "vákumos" célszerszámot, de ment anélkül is. Ez csak a folyadék csepegését előzte meg és egy embernek így könnyebb/gyorsabb volt megcsinálnia.

A kinyomórudat gariban cserélték, nekem is megcsinálták rendben a 2003-as vason, igaz addig sem volt gondom vele. Bár simán lehet, hogy nem minden szervízben ennyire lelkiismeretesek...

Egyszer kiderült, hogy a kuplunglamellák sorrendje rossz volt (az első lamella alig észrevehetően különbözik a többitől, ezt könnyű belekeverni a sorba), és emiatt kicsit kottyant néha a kuplung, de ez gyorsan kiderült és rájöttünk - mindenesetre érdemes tudni, hogy volt már vas, amit a gyárban is így raktak össze - szerencsére a cseréje nem problémás. :)





Sumi írta:
ktmgé írta:
950, 2005-ös 40.000 km. 3000 km-el ezelőtt volt Norbinál: olaj, szűrők, karbiszinkron, fékfoly.csere, kuplungolaj


Akkor is szokott ilyesmit produkálni, ha túl sok olajat kap a kuplung.. De feltételezve, hogy gyári minden a kuplung környékén ( a láncvédő alatt lévő fúvóka is a túloldalon ), ez nem túl valószínű.
Esetleg azt meg lehet próbálni, hogy kipucolni az említett fúvókát, mert hajlamos eltömődni - bár nem hiszem, hogy ez csodát tenne..

Illetve a clutch booster szokott még elkopni (nem tudom magyarul hogy hívják), de az alábbi linken megtalálod mind a "booster"-t, mind az említett fúvókát:

http://ktm950.info/how/Orange%20Garage/ ... oster.html

Azért első körben lehet, hogy érdemes lenne egy légtelenítést eszközölni a kuplung hidraulikán (újra, mert elsőre nem biztos, hogy mindig sikerül minden levegőt kiszedni belőle), illetve megnézni, hogy nem fossa-e sehol a hidraulikaolajat (vigyázz, ha az alsó munkahengert leveszed a motorról, és sokat húzod a kuplungkart, akkor egy idő után eltöri magát a munkahenger. Valamint én pl. nem állnék neki nyomatékkulcs nélkül ennek a műveletnek, mert elég könnyű elnyalni a meneteket a blokkban - de a légtelenítéshez nem kell semmi extra szerszám)

Ha lukacsos kipufogóvédős a motorod (jobb oldalt a kuplungdekni felett), akkor a kinyomórúd is lehet a baj.. Bár ha valóban 2005-ös a gép, akkor elvileg "teli" a hővédő a kipufogón + és a frissített kinyomórúd van benne (fekete színű).

A biztonság kedvéért leírom azért (semmi rosszindulat), hogy semmiképpen sem szabad fékolajat rakni a kuplung hidraulikájába, csak ásványit - ha esetleg rá akarnál tölteni!

Aztán az is lehet, hogy az a legegyszerűbb (és hosszú távon mindenképpen a legjobb) ha elviszed Ócsára, hogy kukkantsák meg:)

Üdv.


Jaja, szerintem is kizárt, hogy Norbiéknál előforduljon ilyesmi, nem is rájuk értettem a dolgot - hanem csak úgy általánosságban, figyelemfelhívásként írtam, ha esetleg valaki otthon nekiállna olajat cserélni a kuplungban - olvastam már olyan esetről (advrider), ahol a nagy kapkodásban fékolaj került bele - ezért írtam csak azt a sort!

Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 30, 18:39 
Offline
Klubtag
Klubtag
Avatar

Csatlakozott: 2008 júl. 25, 1:10
Hozzászólások: 2518
Tartózkodási hely: Bugyi
Először én is elb*sztam, és a kuplungba minden gondolkodás nélkül fékfolyadékot öntöttem... erre két évvel később jöttem rá, amikor megette az alsó munkahenger gumikarmantyúját a fékfolyadék.
Karmantyút ugyan nem kapni, csak komplett munkahengert, de én rövidre zártam a problémát úgy, hogy vettem egy "O"-gyűrű készletet (4500.- Ft.), és addig próbálgattam a dugattyúra a gyűrűket, amíg meg nem találtam azt, ami passzolt rá.
Pici - benzinnel behígított - munkagép-hidraulika olajjal feltöltöttem, és azóta hibátlanul működik!

Üdv,

pancel

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 31, 20:10 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Az O gyűrűt a kosz is megeszi, ezért _erősen_ javallott olajcserénként cserélni a kuplungfolyadékot. A tapasztalat az volt, hogy kb. 30-40e km után meghalt akkor is ha a gyári magura ásványi olajjal van feltöltve, de nincs rendszeresen cserélve.

pancel írta:
Először én is elb*sztam, és a kuplungba minden gondolkodás nélkül fékfolyadékot öntöttem... erre két évvel később jöttem rá, amikor megette az alsó munkahenger gumikarmantyúját a fékfolyadék.
Karmantyút ugyan nem kapni, csak komplett munkahengert, de én rövidre zártam a problémát úgy, hogy vettem egy "O"-gyűrű készletet (4500.- Ft.), és addig próbálgattam a dugattyúra a gyűrűket, amíg meg nem találtam azt, ami passzolt rá.
Pici - benzinnel behígított - munkagép-hidraulika olajjal feltöltöttem, és azóta hibátlanul működik!

Üdv,

pancel


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 márc. 31, 20:19 
Offline
Klubtag
Klubtag
Avatar

Csatlakozott: 2008 júl. 25, 1:10
Hozzászólások: 2518
Tartózkodási hely: Bugyi
KTMSzepy írta:
Az O gyűrűt a kosz is megeszi, ezért _erősen_ javallott olajcserénként cserélni a kuplungfolyadékot. A tapasztalat az volt, hogy kb. 30-40e km után meghalt akkor is ha a gyári magura ásványi olajjal van feltöltve, de nincs rendszeresen cserélve.

pancel írta:
Először én is elb*sztam, és a kuplungba minden gondolkodás nélkül fékfolyadékot öntöttem... erre két évvel később jöttem rá, amikor megette az alsó munkahenger gumikarmantyúját a fékfolyadék.
Karmantyút ugyan nem kapni, csak komplett munkahengert, de én rövidre zártam a problémát úgy, hogy vettem egy "O"-gyűrű készletet (4500.- Ft.), és addig próbálgattam a dugattyúra a gyűrűket, amíg meg nem találtam azt, ami passzolt rá.
Pici - benzinnel behígított - munkagép-hidraulika olajjal feltöltöttem, és azóta hibátlanul működik!

Üdv,

pancel


Mondjuk én a MacGyver-féle házi bütykölések híve vagyok, ha két év után meghal az "O"-gyűrű, hajlamos vagyok azt mondani, hogy megérte a 49 Forintot, plusz azt a fél órát, amit beleöltem. :)
Bár ettől függetlenül senkit nem bíztatok rá, hogy ugyanígy csináljon, csak azért mert nekem működik. :yes

Üdv,

pancel

_________________
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 07, 21:02 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2011 okt. 02, 20:21
Hozzászólások: 84
Sziasztok!

A váltó meggyógyult, valami meg volt lazulva. Szépen kiemel a kuplung - eddig is - de nem ragad már be egyesbe, finoman jár, és olajcsere is volt. Egyúttal kértem hogy kuplung h. olaj csere is legyen, ami meg is történt, de mégis fékolajat tett bele a srác: DOT 3-at. Írtátok, hogy ne ilyen kerüljön bele. Elég ha a következő olajcserénél megfelelőt tetek bele, vagy vigyem vissza minél hamarabb? Mi kell bele konkrétan amúgy?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 07, 21:06 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag
Avatar

Csatlakozott: 2011 máj. 12, 16:01
Hozzászólások: 20
ktmgé írta:
Sziasztok!

A váltó meggyógyult, valami meg volt lazulva. Szépen kiemel a kuplung - eddig is - de nem ragad már be egyesbe, finoman jár, és olajcsere is volt. Egyúttal kértem hogy kuplung h. olaj csere is legyen, ami meg is történt, de mégis fékolajat tett bele a srác: DOT 3-at. Írtátok, hogy ne ilyen kerüljön bele. Elég ha a következő olajcserénél megfelelőt tetek bele, vagy vigyem vissza minél hamarabb? Mi kell bele konkrétan amúgy?


Szia

minél előbb cseréld ki mert a szimeringeket ki fogja nyírni. A Motorex hidraulika olajával nem lesz gondod. Az összes KTM kereskedésben kell lennie.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 07, 21:42 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2011 okt. 02, 20:21
Hozzászólások: 84
Mennyibe kerül a motorex? A Motorexen kívül mi az ami még jó bele?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 07, 22:51 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2010 aug. 25, 17:40
Hozzászólások: 33
ktmgé írta:
Mennyibe kerül a motorex? A Motorexen kívül mi az ami még jó bele?


Minél hamarabb cseréld ki! Mindegy, csak ásványi alapú legyen.. pl. parfümmentes, ásványi babaolaj is megteszi:D (az amcsik esküsznek rá - viccen kívül)
Nem olyan drága a motorex sem, ha jól emlékszem..

A Motorexre pedig hirtelen ezt találtam a google-lel, itt pl. 2300 forint - tehát kb. ennyi lehet bármelyik KTM kereskedésben is:
http://www.universalmotor.hu/shop.php?m ... tegoria=39

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 07, 23:14 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2011 okt. 02, 20:21
Hozzászólások: 84
Sumi írta:
ktmgé írta:
Mennyibe kerül a motorex? A Motorexen kívül mi az ami még jó bele?


Minél hamarabb cseréld ki! Mindegy, csak ásványi alapú legyen.. pl. parfümmentes, ásványi babaolaj is megteszi:D (az amcsik esküsznek rá - viccen kívül)
Nem olyan drága a motorex sem, ha jól emlékszem..

A Motorexre pedig hirtelen ezt találtam a google-lel, itt pl. 2300 forint - tehát kb. ennyi lehet bármelyik KTM kereskedésben is:
http://www.universalmotor.hu/shop.php?m ... tegoria=39

Kép



Ez a 100ml-s elég, vagy hány flakonnal kell vennem? Köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 07, 23:15 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2011 okt. 02, 20:21
Hozzászólások: 84
ktmgé írta:
Sumi írta:
ktmgé írta:
Mennyibe kerül a motorex? A Motorexen kívül mi az ami még jó bele?


Minél hamarabb cseréld ki! Mindegy, csak ásványi alapú legyen.. pl. parfümmentes, ásványi babaolaj is megteszi:D (az amcsik esküsznek rá - viccen kívül)
Nem olyan drága a motorex sem, ha jól emlékszem..

A Motorexre pedig hirtelen ezt találtam a google-lel, itt pl. 2300 forint - tehát kb. ennyi lehet bármelyik KTM kereskedésben is:
http://www.universalmotor.hu/shop.php?m ... tegoria=39

Kép



Ez a 100ml-s elég, vagy hány flakonnal kell vennem? Köszi


Nem a baba olajra gondoltam :-) hanem a motorex hidr. olajra


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 07, 23:44 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2010 aug. 25, 17:40
Hozzászólások: 33
ktmgé írta:
Sumi írta:
ktmgé írta:
Mennyibe kerül a motorex? A Motorexen kívül mi az ami még jó bele?


Minél hamarabb cseréld ki! Mindegy, csak ásványi alapú legyen.. pl. parfümmentes, ásványi babaolaj is megteszi:D (az amcsik esküsznek rá - viccen kívül)
Nem olyan drága a motorex sem, ha jól emlékszem..

A Motorexre pedig hirtelen ezt találtam a google-lel, itt pl. 2300 forint - tehát kb. ennyi lehet bármelyik KTM kereskedésben is:
http://www.universalmotor.hu/shop.php?m ... tegoria=39



Ez a 100ml-s elég, vagy hány flakonnal kell vennem? Köszi


Az a 100ml-s legalább 3 cserére is elég:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 08, 8:14 
Offline
Regisztrált tag
Regisztrált tag

Csatlakozott: 2011 okt. 02, 20:21
Hozzászólások: 84
Köszönöm. Meg is rendeltem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 08, 11:00 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
ktmgé írta:
Köszönöm. Meg is rendeltem.


Valahonnan tudtam venni gyári Magura hidraulika olajat egy fél litert, kb annyiért, mint amennyiért a deci Motorex-et mérik, de ahogy Sumi is írja 2-3 cserére elegendő az is!
Egyébként bármelyik bringa boltban kapható ásványi hidraulika olaj, Shimano vagy akár Magura is, mert azok fék rendszereibe is ilyen való!
A váltód problémáját nem hinném, hogy bárminemü lazulás okozta volna, hanem inkább a motorolaj csere oldotta meg!
Viszont egy jó tanács az LC8-ak váltójához, az üresbe kapcsolás elősegítéséhez:
akkor próbáljátok meg kivenni üresbe, amikor még valamennyire gurul a motor, és nem álló helyzetben, sokkal könnyebb lesz a dolgotok!
Kép

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 10, 14:01 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
pancel írta:
Mondjuk én a MacGyver-féle házi bütykölések híve vagyok, ha két év után meghal az "O"-gyűrű, hajlamos vagyok azt mondani, hogy megérte a 49 Forintot, plusz azt a fél órát, amit beleöltem. :)
Bár ettől függetlenül senkit nem bíztatok rá, hogy ugyanígy csináljon, csak azért mert nekem működik. :yes

Üdv,

pancel


Esetleg egy méretet is tudsz mondani? :)
Jó lenne, ha előbb lenne kéznél tartalékom, mint hogy a megkopott problémásat méregessem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 15, 21:14 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2011 feb. 01, 18:42
Hozzászólások: 159
Tartózkodási hely: Szentmártonkáta Pest megye
Helló Fiuk :beer
Ha valaki tud LC8-hoz feszabályzót bontva olcsóé ne tartsa magába :yeah

_________________
KTM 950 ADV


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 15, 21:58 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 15, 9:39
Hozzászólások: 1545
Tartózkodási hely: Baranya - Pécs
daytona73 írta:
Helló Fiuk :beer
Ha valaki tud LC8-hoz fesszabályzót bontva olcsóé ne tartsa magába :yeah


Kimértétek, biztos hogy az kotlott meg?

_________________
Kép
Motoron öt perc alatt többet élsz, mint néhány ember egész életében!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 15, 22:19 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2011 feb. 01, 18:42
Hozzászólások: 159
Tartózkodási hely: Szentmártonkáta Pest megye
Nem mértem de nagyon más nem lehet az összes izzót kiverte akut kukára vágta. Úgy nézz ki az elektronika túl élte akkuról be inditottam és járt normálisan

_________________
KTM 950 ADV


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 16, 0:41 
Offline
Klubtag
Klubtag

Csatlakozott: 2006 ápr. 06, 3:58
Hozzászólások: 268
Tartózkodási hely: Paks
daytona73 írta:
Helló Fiuk :beer
Ha valaki tud LC8-hoz feszabályzót bontva olcsóé ne tartsa magába :yeah


Hali!
Nekem elvileg van. Illetve gyakorlatilag is, csak meg kell skubizni közelebbről, hogy milyen állapotban. Ha még érdekes, keress magánban!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 16, 16:15 
Offline
Alapító tag
Alapító tag
Avatar

Csatlakozott: 2006 márc. 17, 11:25
Hozzászólások: 1035
Akksi ezek szerint túlélte, vagy egy másikkal próbáltad?

daytona73 írta:
Nem mértem de nagyon más nem lehet az összes izzót kiverte akut kukára vágta. Úgy nézz ki az elektronika túl élte akkuról be inditottam és járt normálisan


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: LC8 tapasztalatok
HozzászólásElküldve: 2012 ápr. 16, 17:03 
Offline
Törzstag
Törzstag

Csatlakozott: 2011 feb. 01, 18:42
Hozzászólások: 159
Tartózkodási hely: Szentmártonkáta Pest megye
Nem az aksi is meg adta magát "meg dagadt mint egy kismalac" egy autó aksiról indítottam, hogy egyáltalán a gyújtás elektronika túlélte-e de be indult és úgy tűnik jár normálisan.
Ja és Cé-nek köszi a vontatást :beer

_________________
KTM 950 ADV


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1063 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 22  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség