A KÖVETKEZÕKBEN FELSOROLT MÓDÓSÍTÁSOKAT MINDENKI SAJÁT FELELÕSÉGRE VÉGEZZE EL, ÉN SEMMILYEN JELLEGÛ FELELÕSSÉGET NEM VÁLLALOK. /NEKEM 2-ÉVEMBE KERÜLT KITAPASZTALNI/
FõfúvókaCseréld ki a gyári 142,5 –t egy 155 -170 –re attól függõen, hogy milyen a kipufogó rendszered és a magasságod (tenger szint).
Fúvóka típus: N100/604
Ezt a fúvókát utoljára cseréld, és használj padot /dyno/ vagy tegyél próbaköröket, hogy a legjobb beállítást kapd.
Ha gyári kipufogó van fenn amiben 6extra lemez van, akkor 157,5-ssel kezdj és onnan kísérletezz.
Ha a teljes verseny kipufogórendszer van fenn akkor 165-tõl dolgozz. 170-s kellene hogy legyen a MAX méret, versenyrendszernél.
Ezek a beállítások közel tengerszintre vonatkoznak. Álítsd lefelé a magassághoz
Megjegyzés: Egy pillanat alatt kicserélheted a fúvókát a motoron, az úszóház aljáról le lazítod a 17mm –es csavart.
VIGYÁZZ NEHOGY FELAZÍTSD A KIS HÉZAGOLÓT AMIN FELFEKSZIK A FÚVÓKA!!!
Tû & Tû beállítás
A gyári tû jó. A gyári tû beállítás jó. ( kúposság,hossz, stb.)
Rakd a gyárilag, középre állított szintezõ lemezt ,alulról a második helyre.
„Tuskó” & Rugó beállítások
Ahhoz hogy megnöveljük a középtartományban az gázreakciót fel kell gyorsítanunk a „tuskót”, elõbb legyen (reagáljon) .
Ezt úgy érhetjük el ha csökkentjük a rugó elõfeszítését, hogy a „tuskó” kis résnél fellépõ nyomás változásnál is dolgozzon.. Még csökkentenünk kell a „lég rugót” a „tuskó”-ba /ami csillapításként hat / ezt pedig úgy érjük el hogy nagyobbra fúrjuk az alján lévõ lyukakat.
Ez a módosításjelentõs változást eredményez!!!
Szóval:
• „tuskó”-ból szedjük ki a rugót
• Csak SUPERMOTO-nál vágj ki 4 menetet a rugó tetejébõl. NE VÁGJ KI 4-NÉL TÖBBET!!!
• OFF-ROAD gépnél Jó eredményeim voltak 2 menet kivágásával anélkül hogy túlzottan zavart volna a „tuskó” bukkanóknál valóbemozdulása.
Nem kell feltétlen ez az átalakíás off-road –nál, saját felelõségedre csináld ha csinálodmások jelezték hogy nagy a „tuskó” belengése emiatt rakoncátlankodik a gép.
• Ha újra meg kéne tennem , akkor is kivágnék 2 menetet.
„Tuskóba” fúrt lyukak
Egy éles 1/8-os fúró felhasználásával, lassan fúrjuk ki a „tuskó” alján lévõ két szélsõ lyukat.
Légy óvatos ne lyukaszd ki az anyagot, hanem fúrd át.
Nagy fordulattal és kis nyomással!
Vezérlõ „Kör”
Hogy megnöveljük a gázreakciót 1/8 –tol ¼ -ig, ahhoz dúsítanunk kell a vezérlõ kört.
Ezt úgy tehetjük meg hogy a gyári 1.2 lég fúvókát kicseréljük 1.1-re
Mikuni fúvóka BS30/97
Ez az 1.1
Megjegyzés…
Néhányan azt mondják hogy a benzin fúvóka /ami az úszóházban van /45-rõl eggyel dúsabbra 47,5-re valócseréje jobb mint ha a levegõ fúvókáját változtatjuk
• hát nem tudom
• a vezérkörnek két vége van az egyik a max levegõ a másik a max benzin elvileg hasonló eredményt kellene kapni
Vagy az egyik vagy a másik, de ne csináld mind kettõt.
Nos szerintem is jobb a benzin fúvókás változtatás.
Alapjárati keverék beállító csavar
Az LC4 EXTRÉMEN érzékeny az alapjárati keverékre fúvóka beállítására .A helyes beállítás a következõ képpen néz ki
• Üzem melegre melegítsd fel a gépet / kerülj vele egy kört nincs értelme a fúvókázásnak ha hideg a gép /
• Addig húzd meg az alapjárati fúvóka keverékének csavarját amíg a fordulat éppen hogy elkezdene visszaesni.
• STOP és most jegyezd föl hány tekerésnél jársz.
• Most addig dúsítsd föl a keveréket a csavar lazításával ameddig a fordulat ismét elkezdene visszaesni.
• Jegyezd föl ezt is.
• Tekerd vissza kb. 1/3 dal a két végálas közé (nem 1/3 menetet hanem a távolság 1/3 át!) / én úgy érzékeltem hogy az LC4 egyhén dús keveréket szereti. /
Általában 2.5 tekerés környékén lehet a normális
Ha a két végpont között nem találsz érzékelhetõ különbséget / >3,5 fordulat kifelé, vagy <0,5 kifelé/ akkor nem a megfelelõ mennyiség jut át a vezérlõ körön.
Ennek kiküszöbölése nagyobb fõfúvóka
Tarts magadnál 1 kis csavarhúzót hogy finom beállításokat eszközölhess aszerint hogy ép milyen hideg vagy meleg van odakinn. Én úgy találtam hogy ha hideg reggel van és kb. +10 fokot változik az idõ reggeltõl délutánig, ¼ -1/2 fordulat nagy különbséget tesz ha a kinti levegõ föl felmelegszik. Ezt jól vésd az eszedbe , és a géped mindig a toppon lesz. NAGY KÜLÖNBSÉG!
Ha lassításkor durrog a gép, márpedig nagyon valószínû hogy azt teszi.. Ha levágod a pillangó szelepet akkor a megfelelõ keveréknél lágyan fog duruzsolni.(ami kéken van az nem biztos hogy jó fordítás az eredeti nem túl pontos!!!)
A légszûrõház módosítása
Németországból egykét tuningos felhívta a figyelmem hogy hagyam meg a tetején a szívó csonkot és egy a képen látható lemezt rakjak fel oldalra .Ezúttal köszönet SCHLINKY –nek a KTM TALK –tol.
• Légszûrõ ház fedelét szereljük le
• Szedjük ki óvatosan a fedélbõl szigetelõ réteget
• Légszûrõ ház fedelét rakjuk egy darab 0,062” alumínium lemezre jelöljük a föl lyukakat majd rajzoljuk körbe, ezután kifúrhatjuk és kivághatjuk.
• Fúrjuk ki a lyukakat
• Epoxy ragasztóval ragaszunk az ablakra rácsot (a belsõ felére)
• Majd rakjuk fel a régi szivacsos szigetelést, és helyezzük fel új légszûrõház fedelünket helyére.
• Használjunk ragasztó szalagot az optimális ablak méret eltalálásához (ragaszd le vele az ablakot) /kb 1/3 -nál a legjobb
Emissió vezérlés
Kövesd ezt a linket a legjobb leírás itt találod.
http://www.squigglethegundog.co.uk/KTM_LC4_TUNNING/EMISSIONS/emissions.html
Nekem 1 évembe telt rendesen beállítani a gépem mielött váltottam volna TM40 –re.
Szóval türelem és sok szerencsét.
< Előző |
---|