1934-1964 1966-1984 1985-1994 1995-2000 2001-2004
1934
Hans Trunkenpolz Mattighofenben egy lakatosműhelyt alapít.
 
1937
A Trunkenpolz társaság lesz a DKW motorkerékpárok első hivatalos szállítója.
1937 - 1950
A Trunkenpolz társaság ebben az időszakban Felső-Ausztria egyik legnagyobb motorkerékpár és autójavító műhelye lesz.
 
1951 - 1952
Kifejlesztik az első nagyobb projektet, egy könnyű 98 ccm-es motorkerékpárt (R100)
1953
Megkezdődik az első KTM motorkerékpárok sorozatgyártása. (20 dolgozó, 3 motorkerékpárt készít naponta). Hamarosan jönnek az eredmények a versenysportbant (5. Gaisbergwertungsfahrt: KTM végez az első három helyen). A gyár hivatalos neve mostantól: "Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen."
1954
A cégalapító Hans TRUNKENPOLZ (balra) és Ernst KRONREIF (jobbra).
1954
Elkészül az 1000-dik KTM motorkerékpár. - Először nyer KTM motorkerékpár az osztrák nemzeti motorbajnokság 125-ös géposztályában.
1955
Kifejlesztik a 125-ös túramodellt, beszállva vele az utcai versenybe.
1956
Első részvétel a nemzetközi "hatnaposon", Egon Dornauer aranyérmet szerez.
1957
A modellpaletta továbbfejlesztésének eredménye: egy sportmotorkerépár (Trophy 125cc) és az első robogó (Mirabell).
1958 - 1959
Erwin Lechner nyeri és nyeri a terepversenyeket az új KTM versenymotorral, amelyet Ludwig Apfelbeck tervezett.
1959 - 1960
Válságban a motrokerékpáripar. Hamarosan elkészül a  Ponny-robogó és az első KTM Mofa moped.
1963
Tovább bővül a paletta a COMET modellel.
1964
Elkezdődik a kerékpárgyártás. Folytatódik a terepverseny sport: Létrejön a gyári KTM csapat, amely résztvesz a "hatnaposon".
 
Forrás: www.ktm.at