1934-1964 | 1966-1984 | 1985-1994 | 1995-2000 | 2001-2004 |
---|
1934 Hans Trunkenpolz Mattighofenben egy lakatosműhelyt alapít. |
|
1937 A Trunkenpolz társaság lesz a DKW motorkerékpárok első hivatalos szállítója. |
![]() |
1937 - 1950 A Trunkenpolz társaság ebben az időszakban Felső-Ausztria egyik legnagyobb motorkerékpár és autójavító műhelye lesz. |
|
1951 - 1952 Kifejlesztik az első nagyobb projektet, egy könnyű 98 ccm-es motorkerékpárt (R100) |
![]() |
1953 Megkezdődik az első KTM motorkerékpárok sorozatgyártása. (20 dolgozó, 3 motorkerékpárt készít naponta). Hamarosan jönnek az eredmények a versenysportbant (5. Gaisbergwertungsfahrt: KTM végez az első három helyen). A gyár hivatalos neve mostantól: "Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen." |
![]() |
1954 A cégalapító Hans TRUNKENPOLZ (balra) és Ernst KRONREIF (jobbra). |
![]() |
1954 Elkészül az 1000-dik KTM motorkerékpár. - Először nyer KTM motorkerékpár az osztrák nemzeti motorbajnokság 125-ös géposztályában. |
![]() |
1955 Kifejlesztik a 125-ös túramodellt, beszállva vele az utcai versenybe. |
![]() |
1956 Első részvétel a nemzetközi "hatnaposon", Egon Dornauer aranyérmet szerez. |
![]() |
1957 A modellpaletta továbbfejlesztésének eredménye: egy sportmotorkerépár (Trophy 125cc) és az első robogó (Mirabell). |
![]() |
1958 - 1959 Erwin Lechner nyeri és nyeri a terepversenyeket az új KTM versenymotorral, amelyet Ludwig Apfelbeck tervezett. |
![]() |
1959 - 1960 Válságban a motrokerékpáripar. Hamarosan elkészül a Ponny-robogó és az első KTM Mofa moped. |
![]() |
1963 Tovább bővül a paletta a COMET modellel. |
![]() |
1964 Elkezdődik a kerékpárgyártás. Folytatódik a terepverseny sport: Létrejön a gyári KTM csapat, amely résztvesz a "hatnaposon". |
![]() |
Forrás: www.ktm.at |
főoldal | regisztráció | webshop | e-mail |©2006 kope68 |
![]() |