1934-1964 | 1966-1984 | 1985-1994 | 1995-2000 | 2001-2004 |
---|
1966 - 1967 Elkészül a 10.000-dik Comet moped. A KTM 3 aranyérmet szerez a nemzetközi "hatnaposon" Svédországban. |
![]() |
1968 A Penton Six Days modellt az USA-ba is exportálják. |
![]() |
1970 Megkezdődik az első KTM motorok gyártása. Manfred Klerr nyeri az új fejlesztésű 250-es krosszmotorral az Osztrák Nemzeti Bajnokságot. |
![]() |
1971 - 1972 Immár 400 dolgozója van a KTM-nek. |
|
1973 Megkezdődik a sorozatgyártása a 250 ccm-es modelleknek (krossz és enduro). A KTM első VB pontja és nagydíjgyőzelme. (P. Roulev és G. Moiseev). |
![]() |
1974 A KTM-nek már 42 különböző modellje létezik. Megkezdődik a sorozatgyártása a KTM Hobby III-nak. Az orosz Gennadij Moiseev megnyeri az első 250 ccm-es világbajnoki címet a KTM-nek.. |
![]() |
1975 Comet Grand Prix 125 RS utcai modell bevezetése. Sigi Lerner KTM gyári versenyző megnyeri az osztrák motokrosszbajnokságot. Alessandro Grittti megnyeri az enduro EB-t. |
![]() |
1976 Saját fejlesztésű 125-ös motorral nemzetközi sikereket ér el az olasz Farioli versenycsapat (2 EB cím). |
![]() |
1978 Standort Lorain (Ohio/USA) megalapítja az első leányvállalatot az USA-ban "KTM America Inc". A harmadik 250-es motokrossz VB cím a KTM-nek és Moiseev-nek. |
![]() |
1980 A gyár neve mostantól "KTM Motor-Fahrzeugbau KG". Intenzív változtatás a sportmodelleken (súlycsökkentés, membránvezérlés). |
![]() |
1981 Az első vízhűtéses 125-ös krosszmotor bevezetése. A 700 dolgozó egy éves forgalma 750 millio ATS, a termékek 76%-át 13 országba exportálják. |
![]() |
1982 A motorkrosszmodelleket az új fejlesztésű "Pro Lever " hátsófelfüggesztéssel szerelik. Elsőként a piacon, bevezetnek egy 4 ütemű vízhűtéses KTM motorkerékpárt. |
![]() |
1984 Megkezdődik a KTM hűtők gyártása. Heinz Kinigadner megnyeri a 250-es motokrossz VB-t egy KTM-mel. |
![]() |
Forrás: www.ktm.at |
főoldal | regisztráció | webshop | e-mail |©2006 kope68 |
![]() |