KTM Klub

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

A Bajaj átveszi a KTM irányítását

E-mail Nyomtatás

Súlyos gondban a KTM, a pénzügyi problémák miatt az indiai Bajaj kezére játsszák a céget az osztrákok.

 

 

A motorgyártók pénzügyi helyzetét apatikusan szemlélők számára semmi meglepő nem lehet a KTM legújabb üzleti lépésében. Az osztrákok felkeresték a második legnagyobb tulajdonrésszel rendelkező indiai motorgyártót részvényeik eladása ügyében. A KTM értékpapírjainak körülbelül 32%-át birtokló Bajajt arra kérte az osztrák cég, hogy vegye át a KTM mintegy 51%-nyi saját és 9% egyéb részvényét. A Bajaj pozitív reakciója várható volt, bár a részvények és így az irányítás átvételét saját elképzeléseik szerint valósítják meg. Az indiaiak közleményükben a KTM-beli tulajdonrészük 51%-ra emelésének tervét jelentették be, a további részvények megvásárlását csak a későbbiekben kívánják realizálni. Az osztrák cég a befolyó összeg nagy részét tőkeinjekcióként használná fel korábbi veszteségeik pótlására illetve az alaptőke emelésre, amitől a márka piaci helyzetének stabilizálását várják.

 

 

Forrás:

http://www.onroad.hu/hir/bajaj-atveszi-ktm-et.html

 

És az összefoglaló videó

E-mail Nyomtatás

http://bamako.carnation.hu/2010/02/10/elkeszult-a-webclip/

 

Nem halnak ki a kétüteműek

E-mail Nyomtatás

Sajtótájékoztatón értékelte idei évét a KTM – annak ellenére, hogy fennállásuk egyik legkritikusabb évét zárták, bizalommal tekintenek előre. Christian Waach, a KTM közép-kelet európai ügyvezető igazgatója elmondta: annak ellenére, hogy termelésük 95 ezerről 70 ezerre esett vissza, sikerült olyan struktúraváltást végrehajtaniuk, amellyel részben elébe mentek a válság mélyülésének. Ennek ára volt, 450 embert kellett elbocsátaniuk – hisznek benne, hogy az átszervezéseknek köszönhetően 2010-et nyereségesen zárják majd.

 

A teljes cikk (Totalbike)

 

Bajban a KTM is

E-mail Nyomtatás

Forrás: http://onroad.hu/hir/bajban-ktm.html

 

Korábban számos cikben beszámoltunk a KTM nehéz helyzetéről. Válság ide, vagy oda, egy több mint 81 millió eurós veszteség nem kevés, főleg egy kis gyártónak.

 

 

 

 

 

 

Éppen csak beszámoltunk a japán gyártók nehéz helyzetéről, itt a legújabb negatív hír. A KTM az elmúlt években példaértékű tevékenységet folytatott. Bár (viszonylag) kis gyártónak számít, az off-road motorok piacán meghatározó szerepe van. Az off-roados profil mellett az aszfaltcsíkok meghódítására is törekednek. Ugyan a MotoGP 125-ös, illetve még korábban a 250-es kategóriából már kivonultak, de az RC8-cal és számos utcai modelljükkel még jelen vannak a „közúton”. Az X-Bow-val az „igazi” négykerekűek világába is megpróbáltak betörni. Sajnos pontosan ez az egyik próbálkozás, ami jelentős veszteséget okozott, a projekt teljes leállítása összeségében 33,1 millió eurós tétel. A felmerült költséget egyébként a teljes 81,4 milliós eurós veszteség azon 80%-ba számítják az osztrákok, amit egyszerűen csak egy egyszeri, szerkezeti átalakításnak neveznek. A fejlesztések leállításával, a munkaerő csökkentésével és a beszámolóik szerinti lassan, de növekvő eladások lehet, hogy életben tartják Herr Trunkenpolz mattighofeni álmát.

 

Kapcsolódó fórum: http://www.ktmklub.hu/phpbb3/viewtopic.php?f=13&t=315