KTM Klub

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

KTM TnT napok 2010-ben is

E-mail Nyomtatás

Szerte Európában, a Pannónia Ring, a Slovakiaring és Brno többszöri érintésével, nem csak KTM-eseknek: Track ’n’ Test pálya- és tesztnapok, powered by KTM.

 

Idén sem maradnak el a KTM Track ’N’ Test pályanapjai, a nagy sikerre való tekintettel 2010-ben még több pályán, még több teszt és tréninglehetőséggel, tíz híres európai versenypályán, egy tucat alkalommal.

Tavaly több mint 2000 európai motoros tette tiszteletét a KTM TnT napjain, idén még többünket várják. Európa tíz legismertebb, a MotoGP és a Superbike világbajnokság által is látogatott versenypályáján várják a sebesség szerelmeseit, akiknek nem kell feltétlenül a mattighofeni gyártó motorkerékpárjain érkezniük - nyitott a buli, nem csak a KTM-eseket várják!

KTM TnT pályanapok - nem csak KTM-eseknek!
Regisztráció: www.raceorange.com

 

 

A résztvevőket tudásszint alapján csoportokra bontva engedik a pályára instruktoros felvezetéssel vagy önállóan, kezdőktől a profikig mindenki megtalálhatja a számítását, ráadásul a Track 'N' Test program keretein belül lehetőség nyílik a legújabb KTM-csúcsmodellek tesztvezetésére is.

További információ és regisztráció a TnT pályanapokra: www.raceorange.com

KTM TnT 2010 dátumok és pályák:

2010. március 24-25. – Mugello, Olaszország
2010. április 14-15. – Pannónia Ring, M.o. (versenyek)
2010. április 30. – Le Castellet, Franciaország
2010. május 10-11. – Misano, Olaszország
2010. május 21-22. – Sachsenring, Németország (versenyek)
2010. június 11. – Slovakiaring (versenyek)
2010. június 30. – Oschersleben Motorsport Arena, Németország
2010. július 07. – Circuit des Ecuyers, Franciaország
2010. július 09. – L'Anneau du Rhin, Franciaország
2010. július 30. – Slovakiaring (versenyek)
2010. szeptember 01-02. – Pannonia Ring, M.o. (versenyek)
2010. szeptember 13-14. – Brno, Csehország (versenyek)

 

Forrás: http://www.motorinfo.hu/magazin/2010/03/24/ktm_tnt_napok_2010_ben_is/

 

Kiszivárogtak a KTM Freeride koncepciói

E-mail Nyomtatás

A Das Motorrad magazin figyelmetlenségének köszönhetően már a hivatalos bemutató előtt megismerhetjük Mattighofen elektromos motorjait.

 

Figyelmetlen német kollégák, áldott legyen a nevetek, nektek köszönhetően már napokkal a hivatalos bemutató előtt megismerheti ország-világ a KTM Freeride koncepcióit.

A KTM szíve szerint március 26-ára időzítette volna vadonatúj elektromotorjainak leleplezését, de mit lehet tenni, ha Jürgen figyelmetlen és még a hírembargó lejárata előtt nyomtatásban adja le a féltve őrzött képeket és adatokat? Nem sokat. Tűrni kell és informálni.

Íme a KTM Freeride Onroad és Offroad koncepciók. Utóbbi szinte teljesen széria érettnek tekinthető, a szupermotó kevésbé.

A képeken a nemrég beharangozott KTM Freeride koncepciómotorok láthatóak teljes valójukban, bár közelebbről szemügyre véve őket - főleg a krossz változatot – nagyon is széria érettnek tűnnek a járművek, a „koncepciósághoz” valószínűleg csak azért ragaszkodik Mattighofen, hogy még legyen mozgásterük, mielőtt élesben piacra dobják a Zéró Emissziós Sportmotorokat jövő év elején.

Egy feltöltéssel maximum egy órás elektro-mókában lehet részünk, az újratöltés 1,5 óra.

A Freeride sporteszközök 90 kilót nyomnak, egy 10 lóerős (7,4 kWh-s) állandó-, és 30 lóerős (22 kWh-s) maximális teljesítménnyel rendelkező permanens mágneses szinkron elektromotor hajtja őket. Menetteljesítmények tekintetében egy kétütemű 125-ös sportmotorhoz hasonlíthatóak, kivéve egy dolgot: az elektromotor forgatónyomatéka 500-as fordulaton nem kevesebb, mint 45 Nm, akárcsak egy komolyabb hengerűrtartalmú egyhengeres négyüteműnek. Érdekes motorozási élményekkel kecsegtet a hatalmas nyomatékú, de szinte hangtalanul suhanó KTM…

A Freeride-ok 10.000 euró alatti áron kerülnek a kereskedésekbe jövő év elején. Nem lesz olcsó "zöldnarancsnak" lenni!

A váz a két modell esetében megegyezik: viszonylag egyszerűnek tűnő acélcső bölcsővázakról van szó, a KTM-nél hagyományosnak nevezhető, strapabíró össz-WP futóművel kiegészülve. A Freeride Onroad esetében (így hívják a szürke szupermotó koncepciót) az első futómű egy mountain bike-ét idézi. A jövő tavasszal megvásárolható szériamodell ennél várhatóan kevésbé radikális kialakítású lesz, illetve utcai használatra is alkalmassá teszik, így feltehetően lámpákat és sárvédőt is kap majd.

Gerald Kiska büszke az elektromosra is...

Az erőforrást a váz közepén helyett kapott, 2.5 kWh-s lítium-ion akkumulátoregység látja el energiával, hogy mennyi ideig, az természetesen erősen függ attól, hogy hol és hogyan használjuk a Freeride-okat – a KTM azt szeretné, ha minimum egy órát minden körülmények között bírnának a motorok, de e téren van még mit fejleszteni. Az akkumulátorok egyébként néhány mozdulattal cserélhetőek, de tölteni a motorba szerelt állapotban is lehet őket. Másfél óra „konnektorozás” kell nekik a teljes töltöttség eléréséhez, a jelenlegi verzió 500 ciklusra van hitelesítve.

A KTM-nek természetesen nagy tervei vannak: az álmok többek között a városközpontokba hozott terep és szupermotóversenyekről, a „környezetvédelmi elnyomás” alól felszabaduló terepmotorosokról, és természetesen egy élhetőbb, tisztább jövőről szólnak, amiben a KTM Freeride-jainkhoz lízingelnénk az energiát: lemerült akksi-pakkjainkat a KTM havi díjért cserébe x-szer cserélné havonta... A jövő már el is kezdődött(?).

 

Forrás

http://www.motorinfo.hu/bemutato/2010/03/23/kiszivarogtak_a_ktm_freeride_koncepcioi/

 

Érkezik az elektromos krosszgép Ausztriából

E-mail Nyomtatás
Villanykrossz
//

Hamarosan érkezik a KTM elektromos motorja

A KTM neve kapcsán az ember a dobhártya-szaggató, terepezésre szánt versenymotorokra gondol először. Ennek azonban hamarosan vége, úgy tűnik a KTM hamarosan elindítja elektromos motorjának gyártását.

//

Jövő héten kezdődik a 2010-es motorkerékpár-kiállítás Tokióban, ennek kapcsán a KTM bejelentette, hogy az expón bemutatja elektromos meghajtású modelljeit – rögtön két változatot: egy utcai supermotót, és egy terepezésre készülő cross (enduro?) gépet. Az Onroad törzsolvasói emlékezhetnek a KTM Zero 2008 októberi debütálására – nos, azóta sok víz lefolyt a közeli Salzach folyón. A KTM elektromos motorjáról tavaly hallhattunk ismét, amikor is a vállalat a pénzügyi nehézségek miatt végrehajtott első leépítések ellenére elkötelezte magát a masina megépítése és gyártásba helyezése mellett.

 

 

 

 

 

Hosszú hallgatás után a mostanra Freeride elnevezésű masinák a hírek szerint jövő héten kerülnek bemutatásra. A rossz minőségű képeken azonban a KTM Zerótól eltérő motorokat láthatunk. A váz sokkal inkább egy valódi terepmotoréra hasonlít, nem pedig egy pehelysúlyú elektromos masináéra, hasonló a márka különböző típusain használt WP teleszkópok alkalmazása. A kerekek is egy hagyományos, keményvonalas krosszmotort idéznek fel, elöl 21-esnek tűnő, míg hátul az SX sorozaton használt 19-esnek látszó bütykös gumik – hogy az utcai változat 17-eseiről már ne is beszéljünk. A specifikáció ilyetén változása mellett kérdéses, hogy a prototípusnál megismert adatok (90 kilogrammos tömeg, 40 perces üzemidő egy feltöltéssel) mennyire állják meg helyüket a tömeggyártás előtt álló(?) masina esetében. A KTM közleménye szerint ezek a gépek a tömeggyártáshoz közelálló prototípusok, amelyek egy éven belül a piacra kerülhetnek. Remélhetőleg a jövő héten több információt kapunk a mattighofeniektől.

 

Forrás: http://onroad.hu/hir/erkezik-az-elektromos-krosszgep-ausztriabol.html

 

A 2010. Április 24-én megtartandó KTM Klub Enduro és Quad Nap rövid reklámfilmje

E-mail Nyomtatás

A 2010. Április 24-én megtartandó KTM Klub Enduro és Quad Nap rövid reklámfilmje from pancel1 on Vimeo

Köszi Pancel :o)