KTM Klub

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Két új KTM autó a láthatáron

E-mail Nyomtatás

 

2010.07.05. 15:44 - Hírszerkesztő

Az egyik átdolgozott X-Bow úgy gyorsul, mint egy motorkerékpár, a másikhoz viszont szélvédő is jár.

//
//

Eleinte úgy nézett ki, az ultrakönnyű sportkocsi bombaüzlet, de kiderült, hogy egy válság túléléséhez túl drága és öncélú. Épp ezért most a koncepció megváltoztatásával próbálnak ismét kelendő terméket faragni a szellős kétülésesből. Ha igazak a hírek, az első változat, az X-Bow R félelmetes dinamikájával próbálja meggyőzni a potenciális vásárlókat. A 2 literes TSI turbómotort, amely az Auditól jön, kissé felpiszkálják, így 240 helyett 300 lóerős lesz, 3 másodpercre szorítva le az ultrakönnyű sportautó gyorsulási idejét 100 km/h-ra. Így valóban kevés ellenfele marad a gépnek kanyargós úton és rövid távú gyorsulásban, azaz azokon a területeken, ahol eddig is a legjobbak közé tartozott.

Ugyanakkor az az érzésünk, hogy szélesebb réteget foghatnak meg a másik verzióval: az X-Bow T, azaz Touring olyan felszerelést kap, amely hosszabb távú túrázásra is alkalmassá teszi. Csomagtároló rekeszeket alakítanak ki rajta, sőt, még szélvédője is lesz, így elképzelhető, hogy bukósisak nélkül is lehet majd vezetni. Ez a kivitel ugyan marad 240 lóerős, viszont komfortban közelebb jut a Super Seven utánzatokhoz, illetve a Lotus Elise-hez, így a többszörösére nőhet a típus piaca.

Korábban azt is hallani lehetett, hogy a KTM esetleg feladja az egész X-Bow projektet, de úgy néz ki, a típus kapott még egy utolsó esélyt. Ha azonban a két új kivitel sem lesz elég, hogy a gyártást évi 1–2 ezer példányra növelje, ahol már hasznot hajt a típus, az alighanem az osztrákok autós kitérőjének végét is jelenti.

 

Forrás: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/07/05/ket_uj_ktm_auto_a_lathataron/

 

A legkeményebb verseny

E-mail Nyomtatás

A KTM gyári menője nyerte a Red Bull Romaniacsot

Lezajlott a 2010-es Red Bull Romaniacs, amelyet sokan a világ legkeményebb endúróversenyének tartanak. Íme néhány igazán demonstratív kép.

//

Az első tíz helyen végzett versenyző közül hatan használták a narancssárga márka gépeit, köztük - és ez a legfontosabb - a győztes, Chris Birch is. A verseny egyik nagy esélyese, az Erzberg Rodeo négyszeres győztese, a lengyel Taddy Blazusiak sajnos már az első napon bukott, és vállsérülése miatt feladni kényszerült a megmérettetést.

Az új-zélandi Birch az utolsó nap kezdetén már 23 perces előnnyel rendelkezett. Hogy milyen az igazi kiwi harci szellem, azt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy nem spórolt ezzel, hanem az utolsó, minden korábbinál sarasabb szakaszokon további hat perccel távolodott üldözőitől. Így pályafutása során első alkalommal nyerte meg az egyik, ha nem a legkeményebb endúrós megmérettetést.

Az erdélyi hegyek között lebonyolított négynapos verseny körülményeit szinte lehetetlenné tette a rengeteg leesett eső, így a versenyzők a korábbi évekhez képest is hatalmas sártengerrel küzdöttek a rajttól a célig.

A profi indulók végső sorrendje:

1 Chris Birch, Új Zéland, KTM. 28 óra 17 perc és 31 másodperc
2. Graham Jarvis, Nagy Brittania, Sherco, 28:46:12 
3. Andreas Lettenbichler, Németország, BMW 29:18:29 
4. Paul Bolton, Nagy Brittania, KTM, 29:52:12 
5. Jade Gutzeit, Dél Afrika, KTM, 30:21:32 
6. Lionel Seydoux, Svédország, KTM, 33:21:58

 

Forrás: http://onroad.hu/hir/legkemenyebb-verseny.html

 

Importőri nézőpont: KTM

E-mail Nyomtatás

| Szerző: motorinfo.hu

A gyártási kapacitáson csökkenteniük kellett ugyan, de lévén "kicsi és jól manőverezhető", a KTM tűrhetően átvészelte a szűk tavalyi évet, és már a jövőbe, új kategóriák felé tekint.

 

A KTM számára a legnagyobb piac mindig is az észak amerikai volt, azon belül pedig az off-road ágazat az, amelyik a legnagyobb húzóerőt képviselte. Ennek megfelelően a gyár és termékeinek jelenléte mindig is kézzel fogható, sőt, mondhatni lehengerlő volt a tengerentúlon. A KTM akkor jutott nem is olyan kicsi bajba, amikor egy, másfél évvel ezelőtt a dollár árfolyama gondolt egyet és ugrott egy fejest a nagy semmibe.

Akkoriban Balázs Viktor, a KTM Central and East Europe PR és marketing menedzsere közel sem volt ennyire mosolygós kedvében, amikor a pénzügyek alakulásáról beszélgettünk az Erzberg Rodeóra menet. De azóta sok minden változott, az akkori csődhangulatot felváltotta a bizakodás, hiszen a KTM láthatóan sikeres majd' mindenben, amibe csak belefog: az MX1 vébét Carioli vezeti az új 350-essel, hamarosan bemutatkozik a nagyközönségnek világújdonságnak számító elektromos terepmotorjuk, illetve hamarosan belépnek abba a motorkerékpár piaci szegmensbe is nem is egy, teljesen új modellel, ami a legkisebb energiaráfordítás mellett arányaiban a legnagyobb profittal kecsegtet.

 

Forrás: http://www.motorinfo.hu/magazin/2010/06/14/importori_nezopont_ktm/

 

CSEVEGÉS A KTM "BENNFENTESEKKEL"

E-mail Nyomtatás

 

 


Minden kedden este 8:00 órától élő interjút láthatsz az www.mxonline.hu-n! Most kedden azokkal beszégettünk, akik valószínúleg Magyarországon a legtöbbet tudják a KTM-ekről. Balázs Viktor, a KTM Közép-Kelet Európai PR és marketing menedzsere, illetve Göbölyös Zsolt, a KTM vevőszolgálati és műszaki igazgatója egyszerre ült chatünkhöz - és rengeteg érdekeset írtak.

 

Az interjút alább elolvashatod, fontos azonban, hogy miután chaten keresztül készült, lentről felfelé haladj az olvasással!

 

http://mxonline.hu/cseveges_a_ktm_bennfentesekkel